Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Selespeed Isınması ?  (Okunma sayısı 1153 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

melih123

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Selespeed Isınması ?
« : 22 Temmuz 2016, 13:37:24 »
Arkadaşlar herkeze merhaba aracımda değişik bir problem başladı.Güneşin gördüğünü kavurduğu bu günlerde araçlarda kendinden geçiyor haliyle daha önce Selespeed'den yana hiçbir arıza veya bi problem yaşamıştım taki geçen ay 2-3 saat şehir içi kullandım aracı park etmek için geri vitese taktığımda 1-2 saniye bekletip küt diye geçirdi vitesi.Sanki debriaja yarım basıp vites değiştirmeye çalışmış gibi geldi. Selespeedten anlayanlar bir elin parmağını geçmediği için servise gitmeden öncede bilgi sahibi olmak istiyorum neden kaynaklanabilir? Teşekkürler.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

melih123

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #1 : 26 Temmuz 2016, 20:20:37 »
Bugün bilgisayara bağladık aracı arkadaşlar 141818 hata kodu ile Selespeed alt taraf uyuşmazlığı dengesizliği tarzında arıza kaydı veriyor araç 1.vitese takıyorum sanki 1e geçmemiş gibi tak tak tak tak tak devamlı 1e takmaya calışıyor takılı kalıyor daha önce başına gelen oldu mu acaba? Herkeze iyi akşamlar.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #2 : 26 Temmuz 2016, 21:05:23 »
Forumda selespeed hakkında yığınla bilgi var Melih, arama özelliğini kullanabilirsin. Geçtiğimiz günlerde moderatörlerimizden biri selespeed hakkında çok değerli bilgiler paylaşmıştı. Selespeed bakım rehberi gibi birşeydi.

Geçmiş olsun ama oradan destek alabilirsin.

melih123

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #3 : 26 Temmuz 2016, 21:44:49 »
Forumda selespeed hakkında yığınla bilgi var Melih, arama özelliğini kullanabilirsin. Geçtiğimiz günlerde moderatörlerimizden biri selespeed hakkında çok değerli bilgiler paylaşmıştı. Selespeed bakım rehberi gibi birşeydi.

Geçmiş olsun ama oradan destek alabilirsin.
Gt'yi aldıgım günden beri 3-4 kere okumuşumdur selespeed bilgilerini ama hiç benim problemime benzer bi sorunla karsılaşan olmamış işin kötü tarafı arıza kodunu servisde bilmiyor birmot'a kadar sordum hiç kimsenin bilgisi yok :kahve:
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #4 : 26 Temmuz 2016, 22:19:23 »
Hmm geçmiş olsun. Bu konuyu Tapatalk'tan görüp akşam bilgisayardan bakarım demiş, sonra da bulamamıştım dar vakitte. İyi oldu güncellediğiniz. :)

Tam hata kodu nedir? Ekran görüntüsü veya fotoğraf var mı? Bir de hatanın İngilizce açıklamasını elde etmemiz mümkün mü? Buradan yola çıkabiliriz.

İkinci olarak, hangi viteslerde sorun oluyor, iyice bir dikkat edebilir misiniz? Tek viteste sorun olması Selespeed robotu değil de şanzımanın kendisinde bir arıza çağrıştırır bana. Ama mesela tek sayılı vitesler, çift sayılı vitesler, sadece 1 ve 2, sadece 5 ve R gibi spesifik bir tarif yapabilirseniz robotla ilgili fikir yürütebiliriz.

Selespeed yağı en son ne zaman değişti? Doğru yağ koyulduğundan emin miyiz? Sentetik bir hidrolik sıvısı o yağ. Mineral kökenli yağ filan koyulduysa sıcaklık değişimlerinde viskozitesi sentetik yağa göre çok değiştiğinden böyle şeyler yapabiliyor.

Problemi biraz daha dikkatli inceleyelim kısacası. :) Problemin doğasına göre yorum yapabiliriz; belki sensör diyip çıkacağız. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

melih123

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #5 : 27 Temmuz 2016, 01:01:23 »
Anlattıgım gibi sıcaklar başlayınca sorunlar başladı.3-4 aydır sorunsuz kullanıyordum Selespeed'i ancak ısınmayla birlikte geri viteste vurma başlayıncaya kadar ertesi gün servise bıraktım motora baktırmak için sonra 3.vitesten boşa atmalar başladı ardından ekranda 1.vites yazmasına rağmen 1e geçmemiş gibi tık tık tık tık takmaya uğraşıyor ama girmiyor gibi geldi bana devamlı ses devam ediyor şuan cihaza bağladığımızda arıza kodu olarakta 141818 numaralı selespeed alt taraf dengesizliği tutarsızlık yazılı hatayı veriyor.Yarın robot sökülüp bakılıcak umarım maddi olarak sıkışık olduğum bu dönemde ağır bi masraf çıkmaz.
Selespeed yağı olarak  devamlı tutela cs speed koyuyorum.Genelde sorunlar tek vitesli gibi 1.ve 3.vitesler aracım şuan 170binde 165 binde basınç tüpü  ve baskı balata değişti(valeo) şimdiden teşekkürler.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.321
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #6 : 27 Temmuz 2016, 12:07:32 »
Devamlı tutela cs speed koyuyorumderken? Siz aracı alalı ne kadar oldu ki? SS yağ tüketimi yapmaz ki? Belirli periyotlarda değişimi gerekir. Yağ haznesinin limiti üzerinde yağ koyarsanız, pompa fazla yağı boşaltacaktır. (Normal şartlarda böyle olduğunu biliyorum en azından)

melih123

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #7 : 27 Temmuz 2016, 13:24:31 »
Devamlı tutela cs speed koyuyorumderken? Siz aracı alalı ne kadar oldu ki? SS yağ tüketimi yapmaz ki? Belirli periyotlarda değişimi gerekir. Yağ haznesinin limiti üzerinde yağ koyarsanız, pompa fazla yağı boşaltacaktır. (Normal şartlarda böyleceolduğunu biliyorum en azından)
Doğru söylüyorsunuz telaffuzda yanlışlık oldu.Aracın daha önceden yapılan tüm Bakımlarının faturaları var elimde hepsini kontrol ettim hepsinde orjinal yağ kullanılarak Bakımları yapılmış Antalya Automobile'de (Alfa romeo,Ferrari, maserati servisi)  Yanlış yağ kullanımından kaynaklı sorun olduğunu düşünmüyorum.Büyük ihtimalle selenoid veya sensördwn olduğunu düşünüyorlar sökünce belli olacak bakalım.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

melih123

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #8 : 24 Ağustos 2016, 16:37:46 »
Arkadaşlar Selespeed'in boşa atmasının nedenini bulduk.Beyne giden kablolar sıcaktan zarar görmüş şase yapıyormuş.Onu düzelttik onla birlikte tüm tesisat elden geçti ve bez yalıtım bandı ile hepsi güzelce yalıtıldı.Bobin kabloları dahil olmak üzere. 2 gündür kullanıyorum yağ gibi geçiyor vitesler pompa gitti derken ufacık bişey çıktı.Sonra Bilgisayarla test yapıldı yarım saat dolaştık pompa ve basınç değerleri normal çıktı sadece pin ayarı kaçmış biraz 27'lerdeydi.Geri viteste vurmasıda bundan ötürüymüş.Normal ayarına çevirdiler oda düzeldi Allah nazar değirmesin :clover:

Sorun :
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

legolas

  • Membro
  • İleti: 94
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #9 : 27 Nisan 2017, 11:23:57 »
Merhaba,

Yeni bir konu açmak istemediğim için buradan yazmak istedim.

Forumdaki selespeed konularını bir süredir takip ediyorum.Tam benimkine benzer bir sorun bulamadım.

2009 147 Sele var bende, geçenlerde Gearbox failure vermeye başladı.
Sabah soğuk çalıştırdığımda Geri vitese aldığımda uzun süren bir cırtlama yapıyordu, vitese geçmiyor, geçse dahi sanki el freni çekiliyken gitmek istercesine ileri geri yapmaya çalışıyordu.Bu sırada robotun sürekli birşey yapmaya çalıştığını hissedebiliyorum.

Ustama götürdüm, yukarıda yorumlarda resmi bulunan soketi temizledi,arızaları sildi.Hat sonu yaptı.
1 hafta sorunsuz kullandım, sonra bir sabah yine aynı sorun.Neyse birkaç start-stop denemeden sonra sorun kendi kendine geçti.Sonra 5'i viteste giderken G.failure verdi ve vites küçültmediği için beni boğaz köprüsünde bıraktı.
Sonra yine soketi sok tak derken selespeed çalıştı ve beni ustama kadar sorunsuz götürdü.

Ustam Kabloların kontrol edileceğini, selespeed ve şanzımanda bir sorun olmadığını, arızanın elektrik kaynaklı olabileceğini belirtti.
Araç yine bilgisayara bağlandı, sorunun beyinden kaynaklandığını söyledi ustam, Arabanın beyni, kodları, kod kartı hepsinin değişeceği bir çözüm önerileri var.Kabloları kontrol etmişler,sorun yokmuş

Selespeed de sorun olsa hat sonu yapamazdık hata verirdi mutlaka dedi.

Arabam 86 binde.
Bugüne kadar hiç sele arızası yaşamadım.
Şu anda araba evin önünde yatıyor ve kontağı açar açmaz gearbox failure veriyor.

Tabi biraz karışık yazmış olabilirim ama 86 K arabada beyin değişmesi gerektiği bana biraz tuhaf geldi.Yani ustama güvensizlik anlamında değil ama, beyni sorunlu mu 147 lerin, kronik bişey midir.Bu kararı vermeden önce neleri kontrol ettirmeliyim, önereceğiniz bir şey var mı,önceden bu hatayla siz karşılaştınız mı veya karşılaşan birisini tecrübe ettiniz mi.

Bu arada ustama beynin arızalı olduğunu düşündüren ecuscan çıktıları (Bu arada hangi soketten bahsettiğimi görmeniz için fotoyu ekledim, bendeki soketin birebir resmi değil bu)

Temizlediğim Soket :
Ecuscan Uyarı :
Ecuscan Uyarı :
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2017, 11:27:02 Gönderen: legolas »

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #10 : 27 Nisan 2017, 11:48:48 »
Buna sebep olabilecek "kronik" sorun diye bir şey yok, kilometre kaç olursa olsun. Bir de usta Selespeed'e bakmadı mı? Hata sürekli değilse hatsonu yapması yetmez. Zaten ustaya gelebildiğinize göre SS o sırada arızaya sebep olacak bir iş yapmıyor demektir, hatsonunu da yapar.

Köprüde kaldığınızda, vites düşemeyip, yani aynı viteste takılı kalıp yavaşlayarak stop etti, doğru mu?

Eğer böyleyse, ben olsam SS robotunun üstündeki debriyaj vanası, onunla ilgili debriyaj sensörü ve şanzıman tarafında baskı balata/bilya gibi debriyajla alakalı yerlere odaklanırım. Bunları yapmadan da beyin/kod kartı filan işlerine girmem açıkçası.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

legolas

  • Membro
  • İleti: 94
    • Çevrimdışı
Ynt: Selespeed Isınması ?
« #11 : 28 Nisan 2017, 10:48:28 »
Buna sebep olabilecek "kronik" sorun diye bir şey yok, kilometre kaç olursa olsun. Bir de usta Selespeed'e bakmadı mı? Hata sürekli değilse hatsonu yapması yetmez. Zaten ustaya gelebildiğinize göre SS o sırada arızaya sebep olacak bir iş yapmıyor demektir, hatsonunu da yapar.

Köprüde kaldığınızda, vites düşemeyip, yani aynı viteste takılı kalıp yavaşlayarak stop etti, doğru mu?

Eğer böyleyse, ben olsam SS robotunun üstündeki debriyaj vanası, onunla ilgili debriyaj sensörü ve şanzıman tarafında baskı balata/bilya gibi debriyajla alakalı yerlere odaklanırım. Bunları yapmadan da beyin/kod kartı filan işlerine girmem açıkçası.

Dün sağolun ben arayıp vakit ayırdınız, telefonda bu konuları görüşme şansımız oldu.
İlk etapta bir ELM 327 cihaz alıp bağlayıp sizinle kouşacağım, sonra da alternatif bir fikir de alabilmek adına başka bir ustaya da göstermek istiyorum.

Elektronikte her zaman arıza olabilir, bunu biliyorum ama hemen vazgeçmek istemem.Ben de sizinle aynı fikirdeyim, mümkünse önce diğer farktörleri kontrol edip en son 2 farklı fikir de beyin derse düşüneceğim.
Destek için teşekkürler.
Sonuçları paylaşacağım.

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal