Merhaba cok mu gec oldu bimiyorum ama yinede bir seyler yazacagim. Benim GT`de de benzer bir sorun var. Orjinal ana unite ve bardaklik cikarilarak double din teyp takilmis (not:bende de Bose var). Teyp derken navigasyon falan olan ve GT/147 icin uretilmis, tabiri yerinde ise OEM gorunumlu bir cihaz. Neyse, bendeki problem seste hic bas olmamasi. Gorev nedeni ile yurtdisinda oldugumdan firsat bulupta system baglantilarini inceleyemedim. Yabanci sitelerden arastirdigim kadariyla asagida bilgi paylasimi yapiyorum;
1) Ana unite kablo ile arkadaki Bose amfiye bagli. Yani RCA seviyesindeki ses sinyalleri (4 kanal), amfi acma sinyali ve 14V aku gerilimi bu amfiye gonderiliyor.
2) Bu amfi on ve arka kapilardaki kolonlara HPF yani yuksek gecirgen filtreden gecirilmis sesi gonderiyor, baska bir deyisle bu kanallardan gonderilen ses sinyalinde bas yok (emin degilim ama HPF 100hz civari gibi). Bu hoparlorler 16cm kompenent tarzinda mid bass ve tweeter seklinde bir yapida ve 2ohm dirence sahipler ve degistirmek istediginizde ayni ohm degerinde kaliteli hoparlor bulmak biraz zor. Genelde bu tarz uygulama icin olan hoparlorler 4ohm olarak satiliyorlar. GT`de ise durum 147`den biraz daha farkli, ayri midbass ve tweeter component yerine koaksiyal yani misdbass ustunde tweetere yer verilmis, kapi ustundeki tweeter yuvalari sadece gostermelik.
3) Amfi bu defa LPF yani alcak gecirgen filtreden gecirilmis sesi subwoofere gonderiyor. Bu sub 13cm ve cift 2ohm bobine sahip ve kendine ozel bir kabine yerlestirilmis.
4) Amfi cikisi 4x35W + 70W RMS civarinda olmali. Eger 4ohm hoparlor kullanirsaniz bu guc degerleri yari yariya dusecektir ki normal oto teyplerinin verecegi RMS degerleri kadar olacaktir.
Bendeki sorun bas ses olmamasi, yani ya bagajdaki sub arizali, ya amfi arizali yada teyp degisirken Bose amfisi pas gecilerek direk kapi kolonlarina ses verilmis. 147 ve GT`lerin daha hafif olabilmesi icin kapilardaki metal govdede ve GT`deki arka yan govdelerde metal bosluklari var bu yuzden bas ses verecek hoparlor montaji yapilamiyor, yani montaj yapilsada tatminkar bas ses alinamiyor. Iyi bas ses alabilmek icin hoparlorun arka tarafindaki ses ile on tarafindaki sesin birbirine karismamasi gerekiyor. Bu konuda yurtdisindaki kullanicilardan Dynamat denilen ses izolasyon malzemesi kullanarak bu boslukleri kapatip daha duzgun ses alabilenler var.
Gecte olsa gelelim sizin probleme,
Bagajdaki bastan kotude olsa ses geldigine gore buyuk ihtimalle bu Bose amfiye yapilan baglantilarda hata yapmislardir, yani Bose sistemi pas gecselerdi hic bas ses gelmezdi. Acikcasi diger arkadaslarin dedigi gibi birakin bu Bose sisteminden anlamayi, normal teyp bile takamiyor cogu ses tesisatcisi. Ben Nisan`in ilk haftasi Kayseri`de olacagim ve kismetse sistemi sokup baglantilara ve suruculere bakmak istiyorum, ancak bundan sonra daha detayli yardimci olabilirim. Eger iyi bir elektronikci bulabilirsen elimde Bose amfinin (147 icin) baglanti pinlerinin listesi var, buraya gelen sinyallere ve teyp cikisinin dogru baglanip baglanilmadigina bakabilir.
Eger Bose system size yetmezse bu defa kurabileceginiz sistem icin 2 takim 16cm yada 6-6.5 inch kompenant hoparlor (Focal tercih sebebidir ancak yari fiyatina Sony`in yeni GS serisi kompenantlarida fena sayilmaz), bir adet bagaja subwoofer ve bunlari surmek icin amfi alinmasi gerekiyor. Tabi piranha cihazdan kurtulup kaliteli bir ana unite almak gerekecektir. Bunlarin herbiri birer maliyet ve sayisiz secenek mevcut.
Bence baglantilar duzgun yapilirsa ve Bose sistemin kendi suruculerinde ve amfisinde herhangi bir sikinti yoksa piranha ana unite ile de olsa isinizi gorecektir. Yani sirf ses super olsun diye navigasyonlu teybi degistirmek cok mantikli degil bence. Cunku isin sonu yok. Ha alirim bir bardaklik ustunede cd mekanisiz bir Sony, Pioneer yada bunlarin iki kati paraya yine mekaniksiz bir Alpine alirim derseniz oda guzel olur.
http://www.hepsiburada.com/alpine-ute-72bt-bluetooth-usb-aux-girisli-oto-teyp-p-OTALPUTE-72BT