0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yağ soğukken max. çizgisini geçmiyorsa sıkıntı yok. Azıcık geçiyorsa da sıkıntı olmayacaktır. 1cm geçtiğini fark edip fazla yağı almak için kullandığınız yöntem benimde hoşuma gitti =) Ben de yeni değiştirdim yağımı. Aynı motora sahibiz ve 7.5 lt yağ aldı. Ben yağ radyatörü de olmak üzere birçok şeyi söküp temizleyip yağı yenilediğimden böyle oldu sanırım. Ve mobil 10-60 kullandım. Farkı hissedemedim daha çünkü yurt dışına çıkmak zorunda kaldım. Siz ne yağ kullandınız ?
Hocam kafa rahat olsun lakin 1000-2000 km lik yol yapmadınız neticede. Yanlış hatırlamıyorsam yeni değiştirmiştiniz yağı. Ama fazlalığı almakla da iyi yapmışsınız. Bu arada opersayonda kullandığın şırınga ve türevlerine bayıldım yahu. Namussuz makinalar bir insana neler yaptırıyor en açık örneği
Motor yağı sıcakken değiştirilir, yanlış birşey yok. Ne kadar sıcak o kadar akışkan, o kadar kolay eski yağın akması çıkması demektir.Yağ seviye kontrolündeki mantık bambaşkadır. Arkadaşlar da izah etmiş zaten. Motor sıcakken motorun üst kısımlarında gezinen-gezinmiş olan yağın kartere birikmesi beklenir ki doğru değerlendirme yapılsın. Çünkü yağ çubuğundaki ölçü karterde tüm yağ süzülmüşkenki duruma göredir. Min seviyesi, motorun sağlıklı kullanılabileceği minimum seviye demek değildir. Yağda eksilme var ise "ne kadar eksildiğinin tespiti" içindir. Max-min arası da ekstrem araçlar hariç 1 litredir.
tahminim doğrumudur acaba bir bilen varsa yanıtlasa....Şöyleki, karterdeki yağ "bulaşık makinesi tarzı", çalışan parçalara yağ pompası yardımı ile püskürtülüyor... bu bağlamda karterdeki 300-400 ml yağın bir zararı olacağını düşünmüyorum, çünkü parçalara püskürtülen yağ miktarı sabit. 1lt ye yakın fazla yağ konması ise garip. bizim araçlar (TS) mesela filtre ile 4.4 lt.... konsa konsa 600ml fazla konur. 4+1 lt olarak.... V6'larda kaç lt filtre ile birlikte toplam ihtiyaç ?
Alıntı yapılan: Alfadanadam - 25 Haziran 2013, 14:47:01Motor yağı sıcakken değiştirilir, yanlış birşey yok. Ne kadar sıcak o kadar akışkan, o kadar kolay eski yağın akması çıkması demektir.Yağ seviye kontrolündeki mantık bambaşkadır. Arkadaşlar da izah etmiş zaten. Motor sıcakken motorun üst kısımlarında gezinen-gezinmiş olan yağın kartere birikmesi beklenir ki doğru değerlendirme yapılsın. Çünkü yağ çubuğundaki ölçü karterde tüm yağ süzülmüşkenki duruma göredir. Min seviyesi, motorun sağlıklı kullanılabileceği minimum seviye demek değildir. Yağda eksilme var ise "ne kadar eksildiğinin tespiti" içindir. Max-min arası da ekstrem araçlar hariç 1 litredir.bilgi için teşekkürler bülent abi, peki aşağı yukarı 1 lt fazla yağ neler yapabilir tam olarak ?
o zaman 1 lt değilde 700ml fazlalık olabilir en kötü.... 4+4 lük 2 kutu açılıp bocalandığını varsayarsak...
her 2 durumda da yağ eksik konmuş aslında.... nasıl oluyorda oluyor
Alıntı yapılan: mahoretti - 25 Haziran 2013, 16:59:42her 2 durumda da yağ eksik konmuş aslında.... nasıl oluyorda oluyor Bence eski yağ tam boşalmamış. Aklıma başka ihtimal gelmiyor.
Yazının kısa özeti şöyle. Servis 0,5 eksik koymuş. 7,3-0,8=6,5 lt gerekiyor.Çubuk doğruyu göstermiyor diyor. Hatta max gösterdiği yer aslından minimuım diyor. İnşallah yağ şişesini atmadın
Birşey olursa derken? Yatak sarmasını mı bekleyeceksin, o kısmını anlamadım ben şimdi.GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi