Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında  (Okunma sayısı 1195 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« : 25 Haziran 2013, 13:31:14 »
Arkadaşlar, geçen hafta yağımı ve yağ filtremi yenilemiştim.

Ancak yağ değişimi sırasında dikkatimi çeken bir şey vardı.Öncelikle şunu belirteyim, ben teknik konularda yeniyim ve cok fazla bilgi sahibi değilim. Daha önce 2.el araç kullanmadım ve açıkcası kaputu sadece yetkili servis açardı, bugüne kadar yaptığım tek şey, silecek suyu koymak olurdu.

Durumlar değişti, Alfa sahibi olunca haftada bir kaput açar yağ su bakar oldum.  :D
Hiç de şikayetçi değilim bu durumdan arabamı seviyorum ve bundan zevk alıyorum.

Zaten bir çok konuda öğrenmek istedikten sonra burda yeterli bilgi mevcut.

Şimdi gelelim soruma veya sıkıntıma,

Yağ değişimi yapılırken araba hiç soğutulmadı, hemen tıpa söküldü ve ortalama 1 saat sonra yeni yağ ve filtre işlemi tamamlandı.

Ben şunu biliyorum yağ kontrolü soğuk motorda yapılmalı, ki ben hep öyle yapıyorum. E mantıken de yağın tamamen boşalması için aynı şekilde motor soğuk olmalı diye düşünüyorum.

Neyse, ertesi gün durur muyum, yine yağ seviye kontrolü, sonuç max çizgisinden sonra, en az 1 cm daha yukarda seviye. Dedim ya teknik bilgim yok, bi de sıcakken bakalım diye avuttum kendimi, sonuç doğal olarak hala max seviyenin cok üzerinde.

Üstelik bu haftasonu 150 km civarı yüksek süratlerde yol yaptım. Kafam rahat etmedi, fazla yağ ne yapar diye google a baktım. Keçelerden, üst kapağa, kranka kadar bir sürü sıkıntı yaratabileceğini öğrendim.

En güzel örnekte okuduğum, "yemek yağsız olmaz, ama fazla yağlı yemek bünyeyi yorar ve zarar verir".

Gittim, bi enjektör aldım ( şırınga ) 60 ml ' lik, bir de akvaryum hortumu, dünden beri yağ çekiyorum. dün sıcakken bi miktar çektim. bu gün de soğukken çekmeye devam ettim, Yaptığım işe ait bi kaç  kare fotoğraf çektim.

Totalde çektiğim yağ 850-900 ml, çubuğun bi yüzü max'a ancak indi. Diğer tarafında hala yüksek, ama daha fazla çekmek istemedim.

O kadar sürat yaptım, o kadar devir çevirdim. Herhangi bir zarar vermiş midir merak ediyorum. Üstelik viskoziteyi de değiştirmiştim.

Umarım bir şey olmamıştır. Konuyla ilgili olarak yardımcı olursanız sevinirim.








2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

egeozal1

  • Ziyaretçi
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #1 : 25 Haziran 2013, 13:40:10 »
Eğer aracın çekişinde gidişinde ve motor sesinde bir değişme yoksa sorun olmaz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 919
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #2 : 25 Haziran 2013, 13:45:26 »
Çok birşey olmaz, fark etmeyip çok uzun süre böyle kullansaydınız yanlış bilmiyorsam fazla yağ motorun hareketlerinden dolayı bu sefer köpürüyor ve viskozitesini, özelliğini falan olumsuz etkiliyor galiba...

Bazı vatandaşlar bayılıyor böyle işler yapmaya niyeyse.
Serviste falan da böyle löngürt diye doldururlar, sanki depo fullüyor... Sorarsın "bişey olmaz yaaauu hehee" yaparlar. Birşey olmuyorsa adam niye oraya "max-min" yazmış, allah ne verdiyse kapağın dibine kadar doldur o zaman?  >:( :)

Yağı çekmekle iyi yapmışsınız.

Bu arada sıcaklık soğukluktan kasıt;
Örneğin gece geldiniz aracınızı park ettiniz, sabaha kadar bekledi.
Yağ komple kartere süzülmüş, orada birikmiştir.

Sıcak motorda parçalar hareket etmiş olduğu için yağ her tarafta olabilir.
Çok fazla soğuması gerekmez aslında, 10-15dk beklese yeterlidir.
O da motordaki yağın kartere inmesini beklemek içindir.

Yağın çoğunluğu zaten karterde, tıpayı açınca iniyor, geri kalanı mililitrelik fark olur anca herhalde :)

Ancak yağın viskozitesi falan değiştirilecekse, farklı yağ kullanılıyorsa, birbirlerine karışmamaları, özelliklerini bozmamaları için daha dikkatli olunabilir.

Dediğim gibi, yine de süper dert edilecek, acayip sorunlar açabilecek birşey değil. Belki çok uzun vadede. Yine de kendinizi rahatsız hissedip kontrol ederek fazlasını almışsınız, iyi olmuş...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #3 : 25 Haziran 2013, 13:53:11 »
Onur bey, tamam anlıyorum kartere süzülmesi için gerekli zamanın fazla olmaması gerektiğini, ancak 6 lt yağ konuluyor bu araca ve yine 6 lt konuldu, ondan eminim, demek ki bir yerde hata var,

önemli olan ben usta mıyım? kesinlikle değil, zaten usta olsam, herşeyi kendim yaparım, dediğiniz gibi orda max yazısı varsa bi anlamı da vardır.Şimdi ben pimpirikli davranmasam, ki zannetmiyorum değişim yapıldıktan hemen sonra çoğu kişi iki üç gün yağ seviyesini kontrol etmez gibi geliyor bana.

Bir sürü insan yazmış çizmiş, zararları ile ilgili olarak, tabi ki yanılanlarda coktur. Belki 200-300 gr için problem olmaz, ama zaten yağ eksiltmeyen bir arabada yaklaşık 1 lt fazla yağ nerelere gider allah bilir.

Dediğim gibi çok devir çevirdim. 150 km den fazla yol yaptım, dur kalk trafiğe de girdim. hız olarak 200 ün üstüne de cıktım. Umarım bir zarara sebep olmamıştır.




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.126
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #4 : 25 Haziran 2013, 14:00:40 »
Hocam kafa rahat olsun lakin 1000-2000 km lik yol yapmadınız neticede. Yanlış hatırlamıyorsam yeni değiştirmiştiniz yağı. Ama fazlalığı almakla da iyi yapmışsınız. Bu arada opersayonda kullandığın şırınga ve türevlerine bayıldım yahu. Namussuz makinalar bir insana neler yaptırıyor en açık örneği  :yukari-ok:
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

sariertan

  • Membro
  • İleti: 672
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #5 : 25 Haziran 2013, 14:10:49 »
Yağ soğukken max. çizgisini geçmiyorsa sıkıntı yok. Azıcık geçiyorsa da sıkıntı olmayacaktır. 1cm geçtiğini fark edip fazla yağı almak için kullandığınız yöntem benimde hoşuma gitti =) Ben de yeni değiştirdim yağımı. Aynı motora sahibiz ve 7.5 lt yağ aldı. Ben yağ radyatörü de olmak üzere birçok şeyi söküp temizleyip yağı yenilediğimden böyle oldu sanırım. Ve mobil 10-60 kullandım. Farkı hissedemedim daha çünkü yurt dışına çıkmak zorunda kaldım. Siz ne yağ kullandınız ?

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #6 : 25 Haziran 2013, 14:21:39 »
Yağ soğukken max. çizgisini geçmiyorsa sıkıntı yok. Azıcık geçiyorsa da sıkıntı olmayacaktır. 1cm geçtiğini fark edip fazla yağı almak için kullandığınız yöntem benimde hoşuma gitti =) Ben de yeni değiştirdim yağımı. Aynı motora sahibiz ve 7.5 lt yağ aldı. Ben yağ radyatörü de olmak üzere birçok şeyi söküp temizleyip yağı yenilediğimden böyle oldu sanırım. Ve mobil 10-60 kullandım. Farkı hissedemedim daha çünkü yurt dışına çıkmak zorunda kaldım. Siz ne yağ kullandınız ?

bende aynı şekilde mobil 10 60 aldım  :yukari-ok:




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #7 : 25 Haziran 2013, 14:23:24 »
Hocam kafa rahat olsun lakin 1000-2000 km lik yol yapmadınız neticede. Yanlış hatırlamıyorsam yeni değiştirmiştiniz yağı. Ama fazlalığı almakla da iyi yapmışsınız. Bu arada opersayonda kullandığın şırınga ve türevlerine bayıldım yahu. Namussuz makinalar bir insana neler yaptırıyor en açık örneği  :yukari-ok:

ama ilhan abi, dediğim gibi, ulan yeni değişti zaten diyip uzun süre kontrol etmesem neler olurdu acaba ?

bu arada yağ çekme seti temin edilir  :D




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #8 : 25 Haziran 2013, 14:47:01 »
Motor yağı sıcakken değiştirilir, yanlış birşey yok. Ne kadar sıcak o kadar akışkan, o kadar kolay eski yağın akması çıkması demektir.
Yağ seviye kontrolündeki mantık bambaşkadır. Arkadaşlar da izah etmiş zaten. Motor sıcakken motorun üst kısımlarında gezinen-gezinmiş olan yağın kartere birikmesi beklenir ki doğru değerlendirme yapılsın. Çünkü yağ çubuğundaki ölçü karterde tüm yağ  süzülmüşkenki duruma göredir. Min seviyesi, motorun sağlıklı kullanılabileceği minimum seviye demek değildir. Yağda eksilme var ise "ne kadar eksildiğinin tespiti" içindir. Max-min arası da ekstrem araçlar hariç 1 litredir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #9 : 25 Haziran 2013, 14:52:32 »
Motor yağı sıcakken değiştirilir, yanlış birşey yok. Ne kadar sıcak o kadar akışkan, o kadar kolay eski yağın akması çıkması demektir.
Yağ seviye kontrolündeki mantık bambaşkadır. Arkadaşlar da izah etmiş zaten. Motor sıcakken motorun üst kısımlarında gezinen-gezinmiş olan yağın kartere birikmesi beklenir ki doğru değerlendirme yapılsın. Çünkü yağ çubuğundaki ölçü karterde tüm yağ  süzülmüşkenki duruma göredir. Min seviyesi, motorun sağlıklı kullanılabileceği minimum seviye demek değildir. Yağda eksilme var ise "ne kadar eksildiğinin tespiti" içindir. Max-min arası da ekstrem araçlar hariç 1 litredir.

bilgi için teşekkürler bülent abi, peki aşağı yukarı 1 lt fazla yağ neler yapabilir tam olarak ?




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.558
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #10 : 25 Haziran 2013, 16:17:08 »
tahminim doğrumudur acaba bir bilen varsa yanıtlasa....

Şöyleki, karterdeki yağ "bulaşık makinesi tarzı", çalışan parçalara yağ pompası yardımı ile püskürtülüyor... bu bağlamda karterdeki 300-400 ml yağın bir zararı olacağını düşünmüyorum, çünkü parçalara püskürtülen yağ miktarı sabit.

1lt ye yakın fazla yağ konması ise garip. bizim araçlar (TS) mesela filtre ile 4.4 lt.... konsa konsa 600ml fazla konur. 4+1 lt olarak.... V6'larda kaç lt filtre ile birlikte toplam ihtiyaç ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #11 : 25 Haziran 2013, 16:28:18 »
tahminim doğrumudur acaba bir bilen varsa yanıtlasa....

Şöyleki, karterdeki yağ "bulaşık makinesi tarzı", çalışan parçalara yağ pompası yardımı ile püskürtülüyor... bu bağlamda karterdeki 300-400 ml yağın bir zararı olacağını düşünmüyorum, çünkü parçalara püskürtülen yağ miktarı sabit.

1lt ye yakın fazla yağ konması ise garip. bizim araçlar (TS) mesela filtre ile 4.4 lt.... konsa konsa 600ml fazla konur. 4+1 lt olarak.... V6'larda kaç lt filtre ile birlikte toplam ihtiyaç ?

7.3 litre yağ kapasitesine sahipler :)

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.558
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #12 : 25 Haziran 2013, 16:36:38 »
o zaman 1 lt değilde 700ml fazlalık olabilir en kötü.... 4+4 lük 2 kutu açılıp bocalandığını varsayarsak...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #13 : 25 Haziran 2013, 16:39:25 »
Motor yağı sıcakken değiştirilir, yanlış birşey yok. Ne kadar sıcak o kadar akışkan, o kadar kolay eski yağın akması çıkması demektir.
Yağ seviye kontrolündeki mantık bambaşkadır. Arkadaşlar da izah etmiş zaten. Motor sıcakken motorun üst kısımlarında gezinen-gezinmiş olan yağın kartere birikmesi beklenir ki doğru değerlendirme yapılsın. Çünkü yağ çubuğundaki ölçü karterde tüm yağ  süzülmüşkenki duruma göredir. Min seviyesi, motorun sağlıklı kullanılabileceği minimum seviye demek değildir. Yağda eksilme var ise "ne kadar eksildiğinin tespiti" içindir. Max-min arası da ekstrem araçlar hariç 1 litredir.

bilgi için teşekkürler bülent abi, peki aşağı yukarı 1 lt fazla yağ neler yapabilir tam olarak ?

Kısa vadede özellikle de sıkıştırılmamışsa birşey yapacağını sanmam. Eksik yağ çok daha kötüdür, yağlama zaafiyetine sebep olur. Kartesi havuz olarak düşünürseniz havuz seviyesi bir miktar yüksek kalır ve yağ devirdaiminde biraz zorlanmalar olabilir. Kaldı ki ona da ihtimal vermem zira toplam yağlama hacmi, yağ kapasitesinin çok üstündedir. Aksi durumda zaten motorda devir daim eden yağ motor durduğunda aşağı süzülemezdi.
Kafaya takılacak bir durum yok bence.

İyi bir alfista olarak yağını kontrol etmişsin ve evladını korumuşsun. Olay budur :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #14 : 25 Haziran 2013, 16:44:56 »
o zaman 1 lt değilde 700ml fazlalık olabilir en kötü.... 4+4 lük 2 kutu açılıp bocalandığını varsayarsak...

toplam kapasite 7.3 lt, konulan yağ miktarı ise 6 lt, iki tane 4 lükten 2 lt si bagajda hala, ama ilginçtirki 1 lt yakında çektiğim yağ var işte.  :D




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.558
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #16 : 25 Haziran 2013, 16:59:42 »
her 2 durumda da yağ eksik konmuş aslında.... nasıl oluyorda oluyor  :(
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #17 : 25 Haziran 2013, 17:03:53 »
her 2 durumda da yağ eksik konmuş aslında.... nasıl oluyorda oluyor  :(

Bence eski yağ tam boşalmamış. Aklıma başka ihtimal gelmiyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #18 : 25 Haziran 2013, 17:09:15 »
her 2 durumda da yağ eksik konmuş aslında.... nasıl oluyorda oluyor  :(

kitapçıkta yazan rakam 7.3 lt, konulan yağ miktarı daha öncede 6 lt idi, bu defa da 6 lt , geçen bakımda araba 3 gün serviste kalmıştı, 3. günün sonunda kontağa basılmadan konuldu 6 lt yağ, ( epey soğudu aktı yağ), bu defa cabuk konulduğu için böyle oldu sanki,

aslında konunun özeti şurda ; biri tam çeviri yaparsa anlayabiliriz.

One peculiarity that the turbo engines from the Alfa GTV is the dipstick. This dipstick just cannot tell the truth! The problem lies in the amount of oil. Originally Alfa Romeo laid down the amount of oil used for an oilchange at 7.3 l, but because there was still a residue of oil in the cooler (0.8 l) there was only the need to change 6.5 l. The dipstick told another story, as soon as the 6.5 l oil was put into the engine the dipstick showed more than maximum. To make things easier for everyone it was decided that the maximum line on the dipstick is actually the minmum.




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #19 : 25 Haziran 2013, 17:12:01 »
her 2 durumda da yağ eksik konmuş aslında.... nasıl oluyorda oluyor  :(

Bence eski yağ tam boşalmamış. Aklıma başka ihtimal gelmiyor.

bülent abi, zaten başlıktaki belirttiğim sebep, bu idi, beklenmesi gerekmiyor mu yağın akması, sıcak motorda, akışkan olan yağ öyle yada böyle 1 saat içinde boşaltılıp doldurulursa bir yerlerde kalacaktır. ki kaldı da.




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #20 : 25 Haziran 2013, 17:27:30 »
Yazının kısa özeti şöyle.
Servis 0,5 eksik koymuş. 7,3-0,8=6,5 lt gerekiyor.

Çubuk doğruyu göstermiyor diyor. Hatta max gösterdiği yer aslından minimuım diyor. İnşallah yağ şişesini atmadın :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #21 : 25 Haziran 2013, 18:07:37 »
Yazının kısa özeti şöyle.
Servis 0,5 eksik koymuş. 7,3-0,8=6,5 lt gerekiyor.

Çubuk doğruyu göstermiyor diyor. Hatta max gösterdiği yer aslından minimuım diyor. İnşallah yağ şişesini atmadın :)

yok atmadım şişeyi de, daha önce ki değişimde ( 6 lt konulmuştu) max'ı geçmiyordu, bu defa geçti, bişey olursa geri ekleriz, ama sanmam ki olsun.




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #22 : 25 Haziran 2013, 20:59:24 »
Birşey olursa derken? Yatak sarmasını mı bekleyeceksin, o kısmını anlamadım ben şimdi.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #23 : 25 Haziran 2013, 21:12:53 »
Birşey olursa derken? Yatak sarmasını mı bekleyeceksin, o kısmını anlamadım ben şimdi.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

yok bülent abi, olur a çalıştıkça bi kaç gün içinde eksilme vs söz konusu olursa diye söylemiştim, ama riske atmadım yağı tamamladım, ve sizin de dediğiniz gibi olması gereken 6,5 lt ye ayarladım. bu konuda ciddi bir hata yapılıyor şu anda.  ne kadar boşaltılırsa boşalsın sadece karterden boşaltma yoluyla 0.8 lt içeride kalıyor. baz alınan çubuğa göre ve uygulanan 6 lt yağa göre araç, v6 tb motorlar, eksik kalmış oluyor. her halükarda çubuğa ve genel kanıya bakılmaksızın 6,5 konulması ve içerideki 0.8 le 7.3 tamamlanması gerekiyor. ve yine v6 tb'lerde 10-60 kullanılıp 10.000 km beklenmeden 5000-7000 arası değişim tavsiye ediliyor.




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.178
    • Çevrimiçi
Ynt: Sıcak Motorda Yağ Değişimi Hakkında
« #24 : 25 Haziran 2013, 22:08:44 »
bir motorum yağ çubuğu nasıl olurda yanlış gösterir anlamış değilim. Bu motorun mühendisleri, onca test sonrası fark edememiş mi bu durumu? Sonradan bozulup yanlış gösterecek birşey değildir bu çubuk diye düşünüyorum.


 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal