Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Sizce motora hangi yağ konulmalı.....

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Selam Arkadaşlar....

benim aracım alfa 156 2.0 ts modeli aracımın motor yagını değistirecegim sizce hangi yagı kullanmalıyım önceki kullanılan yağ 5/40 konulmus...

bilalpars

#1
daha once bu konu cok tartisildi arastirma yaparsaniz bulabilirsiniz

Dentist

#2
Bu konuda daha önceden açılmış bir kaç tane konu başlığı var.Teknik bölümünde biraz zaman ayırıp,araştırın ,detaylı bilgileri bulacaksınız.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

agucba

#3
Kısaca şöyle olur;

Normal kullanım için 10/40
Hızlı kullanım (motoru zorlayacak şekilde) için 10/60.

///////////////

n/a

#4
bu 10/40 ne demek 10 ne anlama gelıyor 40 ne anlama geliyor..

tolga_ozhan

#5
10W demenk. Yağın kışın minimum sıcaklıkta ki vizkozitesi demek. W winter denek zaten.
Yani çok soğuk iklimler için 5W yada 0W yağlar kullanılabilir. Siz istanbul'da yaşıyorsanzı kışın sıcaklık hiç -10 derece olmayacağı için 10 ideal değerdir.
40 ise yağın içine eklenen polimerler ile yazın maksimum sıcaklıktaki vizkızitesidir. Yani çok sıcak iklimler için 60 kullanabilirsiniz. Fakat istanbul şartları için 40 yine ideal olandır.
Gelelim devirli kullanım olayına. Sizin devirli kullanmanız demek ince olan yani düşük vizkozitedeki yağın kolyaca filmi koparması demektir. Yağ filmi kolay ortadan kalkar yani. yüksek devirli kullanım için yüksek vizkoziteli yağ daha iyi koruma sağlar.
Tabi gözardı edilmemesi gereken bir de motorun durumu var. Yeni olan motorlarda yüzeyler arası boşluk daha az olacağı için yüksek vizkoziteli yağ fazla sürtünme yaratacak ve yağlama verimini düşürecektir. Bu yüzden yeni motorlarda düşük vizkozite tavsiye edilir. Motor eskimiş mesela 100.000 km'yi devirmiş bir motor ise. Yüzey boşlukları fazla olacaktır. Düşük vizkozite değerindeki yağ iyi bir film oluşturamayacktır. Bunun için eski motorlarda yüksek vizkozite değerli yağ tavsiye edilir.
Bir başka kriterde motorun üretimi sırasındaki durumudur. Yani kimi markada bu yüzey boşlukları fazladır kiminde az. Bazılarının strok boyu fazladır bazılarının az.

Yani gördüğünüz gibi yağ seçiminde birçok öenmli faktör var. Yaşadığınız şehrin iklim koşulları, motorunuzun durumu (yeni, eski olması), kullanım şekliniz (devirli yada sakin) ve fabrikanın üretim değerleri gibi faktörleri göz önünde bulundurarak size uygun yağı bulabilirsiniz.  8 bilinmeyenli bir denklemdir bu aslında.

Erzurum'da kış şartlarında, hava -30 derece iken ''ben devirli kullanıyorum kardeşim'' diye yepyeni motorda 10W-60 kullanırsanız. Sandığınızın aksine kötü bir yağlama yapmış olursunuz. Aynı şekilde Antalya yazında 45 derece sıcaklıkta 0W-30 gibi bir yağ kullanırsanız sıcaklıktan dolayı incelmiş olan yağ aracınızı korumayacaktır.

En mantıklısı 10W-40 yağ gibi her koşula aşağı yukarı uyacak bir yağ kullanmak ve aracı biraz mantıklı devirlerde kullanmaktır. İstanbul şartları için en azından durum böyle.

n/a

#6
cok teşekkür ederim süper bir acıklama sagol....

XETRaM

#7
Bende teşekkür ederim gerçekten, bilmiyordum çok iyi açıklamışsınız.

ee1122

#8
Tolga bey elinize sağlık,güzel açıklamışsınız. bir tek ikinci rakamla ilgili bir düzeltme: 100C çalışma sıcaklığındaki viskozite olması lazım. tabi motor daha düşük sıcaklıkta da çalışsa, viskoziteler bununla orantılı olacağından teknik anlamda bir yanlışlık yok...

ilgilenen arkadaşlar için detaylı bilgi olabilir: You are not allowed to view links. Register or Login