Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



soğutma suyundaki çamurlaşma

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

milano 75

motor yapıldıktan sonra antfriz konulmamış sanırım araca,su  paslı bi renk aldı zamanla.geçen antfiriz koydum,hobaa ,iyice koyultttu,çamura You are not allowed to view links. Register or Login de konu açmıştım,ordaki tavsiyelerle bu  akşam(gece) suyu komple boşalttım,termostatı söküp kaloriferi açarak,çalışır vaziyette dayadım hortumu genleşme kabına,içerden iyice temiz su akana kadar defalarca aktarma yaptım,radyatörü aynı şekilde temizleyip 1 lt antfiriz ve damacana suyla dolum yaptım.hava al,fan açtır,15 dakka tur at ve park et şeklinde devam ettim,niyetim bikaçgün sonra aynı işlemi tekrarlamak ama sonuç iç açıcı değil,su şimdiden paslı bi renk aldı.nasıl kurtulurum bundan.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

Soğutma sistemi temizleyen sıvılar var. Fakat eski arabada riskli iş. Radyatöre, kalorifer radyatörüne ve bazı hortumlara elveda deme riski var. Temiz su bu pası kolay kolay söküp almaz.
Alması da her zaman tercih edilmez aslında. Hararette büyük problem yoksa uygun oranda mavi antifriz koy ve devam et.

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
motor yapıldıktan sonra antfriz konulmamış sanırım araca,su  paslı bi renk aldı zamanla.geçen antfiriz koydum,hobaa ,iyice koyultttu,çamura You are not allowed to view links. Register or Login de konu açmıştım,ordaki tavsiyelerle bu  akşam(gece) suyu komple boşalttım,termostatı söküp kaloriferi açarak,çalışır vaziyette dayadım hortumu genleşme kabına,içerden iyice temiz su akana kadar defalarca aktarma yaptım,radyatörü aynı şekilde temizleyip 1 lt antfiriz ve damacana suyla dolum yaptım.hava al,fan açtır,15 dakka tur at ve park et şeklinde devam ettim,niyetim bikaçgün sonra aynı işlemi tekrarlamak ama sonuç iç açıcı değil,su şimdiden paslı bi renk aldı.nasıl kurtulurum bundan.

Dediginiz olayi zeki ustanin yerinde bir 156 da gormustum zeki usta baya bir sure sizin aktarma yaptiginiz gibi yapmisti ve duzelmisti.


Sent from my iPhone using Tapatalk

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
Soğutma sistemi temizleyen sıvılar var. Fakat eski arabada riskli iş. Radyatöre, kalorifer radyatörüne ve bazı hortumlara elveda deme riski var. Temiz su bu pası kolay kolay söküp almaz.
Alması da her zaman tercih edilmez aslında. Hararette büyük problem yoksa uygun oranda mavi antifriz koy ve devam et.
hararette problem yok ama normal bi paslı renk durumu değil tolga,bildiğin killi toprak gibi sarıyor genleşmenin ağzını,kapağını.bu uzun vadede bi tarfları tıkayıp başımıza iş açar gibi.antfriz kırmızı koydum ama bu zamana kadar hep onu kullanıyordum,böyle bir durumda You are not allowed to view links. Register or Login süre antfirizsiz suyla çalışınca iyice pisliğe sardı demkki.işin pis yanı biraderle beraberdik,vaktim oluyodu uğraşmaya,isyan bayrağı açtı,yalnız kaldık,yoksa emme manifoldunu komple söküp,hortum aralarındaki miadını doldurmuş metal boru eklerini falan değişmeye You are not allowed to view links. Register or Login de bi vatandaş tavsiye etti,mantıklıda geldi yazdıkları,kimdir bilmiyorum ama 75 ide tanıyo yazdıklarına göre.altta yazdıklarını yapıştırayım buraya,ona göre bi yol haritası yapayım ,sizde fikir,yol gösterin ;)


(((((( Selamlar,

Senin problemin büyük ihtimalle Emme manifoldunu söküp temizlememişlerdir. Hemen ustalar atlayacak sökmez olurmuyuz diye ama o manifold değil. bu manifold.

parça no : 60534792 INTAKE MANIFOLD diye geçer. Genelde motorun kendi parçası gibi durur ancak bu da sökülmektedir ve içinden su geçer. Resim için şu siteden bakabilirsin.


You are not allowed to view links. Register or Login

Bu manifoldtan ayrıca kalorifere giden su hattıda bunun üstünden geçer. 4. Silindirin ordaki büyük metal boru. Genelde 4. silindirin olduğu yer hep paslı kalır ve devirdaime burdan verir.
Anlamanın basit yollarından biri bu manifoldun üstünde ısı müşürü var. (Ecuya giden. Bu müşürü sökün. ucu böyle paslı ve pis çıkarsa kesin bunun sökülüp temizlenmesi gerekir. (Ecu motor ısısını da yanlış okuyabilir bu yüzden. )
Birde içerde kaloriferi sökmen gerekebilir. Sıcak su girişinin olduğu yer genelde hep paslıdır. Üstünde değil. Dışarda temizlemen gerekebilir.

Not : manifoldu sökünce contaya ihtiyacın olacak. Eskisi iş görmeyebilir.

Saygılar,
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
motor yapıldıktan sonra antfriz konulmamış sanırım araca,su  paslı bi renk aldı zamanla.geçen antfiriz koydum,hobaa ,iyice koyultttu,çamura You are not allowed to view links. Register or Login de konu açmıştım,ordaki tavsiyelerle bu  akşam(gece) suyu komple boşalttım,termostatı söküp kaloriferi açarak,çalışır vaziyette dayadım hortumu genleşme kabına,içerden iyice temiz su akana kadar defalarca aktarma yaptım,radyatörü aynı şekilde temizleyip 1 lt antfiriz ve damacana suyla dolum yaptım.hava al,fan açtır,15 dakka tur at ve park et şeklinde devam ettim,niyetim bikaçgün sonra aynı işlemi tekrarlamak ama sonuç iç açıcı değil,su şimdiden paslı bi renk aldı.nasıl kurtulurum bundan.

Dediginiz olayi zeki ustanin yerinde bir 156 da gormustum zeki usta baya bir sure sizin aktarma yaptiginiz gibi yapmisti ve duzelmisti.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ben baya uğraştım,2 saatimi aldı ama durum yinede iç açıcı değil.bikaç güne belli olur ama olmıycak gibi böyle.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

Eleman biliyormuş meseleyi :)

Ben daha kestirmeden anlatmak istedim. Zahmetli iş bu mesele. Öyle su çevirdim temizlendi olayı yalan. Temiz gözükür, berraktır. Ama antifriz zamanla yine o pası ücra köşelerden söküp alacak ve genleşme kabına taşıyacaktır.
Yedekte bir kalorifer radyatörü bulundur ve zahmetli bir işçiliğe hazır ol bu meseleden tam kurtulmak istiyorsan.

milano 75

uzun iş desene.aslında tam silecek motorunun altında oluşan bi çürük var,dıştan ulaşılmıyo,içten fiberle yamanması lazım ,yoksa içeri su alıyo.bu aralar torpidoyu alıp hem onu halledeyim hemde kalorifer falan komple temizleyeyim diyordum,benzin deposu şamandıra borusunda ve altta sızma var,dün alfardan şamandıra borusunu yenisini sipariş ettim,depoyu söküp onu yapıcaktım,kısacası bayaa bi girişcektim 75 e lakin yalnız kaldık,nasıl yapacaz bilemedim.vakit bulana kadar sık sık kontrollle gidelim bakalım bi süre,olmadı riske girip temizleyiciyle deniycem.patlarsa bi taraf çekeriz brandayı üstüne  :(
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

son durum,iyi gibiyiz şimdilik.damacana su+1.5 lt shell kırmızı antfiriz var sistemde,çamurlaşma henüz yok,su hafif bulanık ama antfirizin rengi daha baskın,yaptığım km 10 bile değil ama konu öncesi 3-5 km komple çamura bulandıydı sistem.bu hafta takip edip gerekirse bi değişim daha yapacağım sıvılara.soru şu,egzozdan araç soğukken su atar  da,ısındıktan sonrada su atması normalmi,havalarla alakalı bişeymi.genleşmede biri normal (1 bar) diğeri seviye sensörünün bağlı olduğu 2 kapak var,hortum sık-bırak yapınca ufak kapaktan su kabarcığı çıkıyor,bozlmuş,gevşek sanırım iç kısmı,sistemde hava yapmaya sebep olurmu bu durum.o kapağı tamamen hava almıycak şekilde üstten yama(dyson falan) kapatsam mı.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum