Herkese merhabalar,
Hemen hemen tüm arabalardaki gibi MiTo'da da, karterde buharlaşan yağ, hava filtresi ile turbo arasındaki hortuma yönlendirilerek, motor içine gönderilip yakılarak yok olması sağlanır.
Fakat bu yöntem, bilhassa sert kullanım esnasında afr'nin bozulmasına, uzun vadede de motor içi kurum birikimine sebep olur.
Pek çok pist odaklı araçta, özellikle afr bozulmasından kaçınmak için oil catch tank (OCT) kullanılır. OCT ile, karterde buharlaşan yağ sabit bir tankta toplanarak, motor içine yağlı pis bir havanın gitmesi engellenir.
İlk iş olarak tabi, Aliex'ten OCT siparişi vererek işe başladık. Burada önemli husus, tankın giriş tarafında süzgü tarzı bir yapının olmasıdır. Bu süzgü, yağ buharının yoğuşmasını sağlamaktadır.
Sipariş verdiğim OCT:
https://s.click.aliexpress.com/e/wkEI6wcElime geçen paket içeriği:
Tabi bahçe hortumundan hallice olan OCT'nin kendi borularını kullanmadım. Zaten çapı da uymuyordu. Parçaçıdan aldığım motor suyu hortumu hem arabanın üstündeki girişlere hem de OCT'ye tam geldi. OCT'nin kendisini de tornacıda büktürdüğüm 2 adet braketle açık filtre metal ısı duvarına montajladım. Üst kapak olmadan montaj detayları gözüken iki fotoyu şöyle bırakayım:
Borular biraz kalın kaçtığından, bir ara üst kapağı oturtamayacağımdan korktum ama, o da sıkıntısız tam yerine oturdu.
Kaput altı son durum: