Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Triger sorun olurmu?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sercan Keklik

#25
quote:

Bostancı sanayisinde Mustafa ve Durmuş usta diye birilerinden bahsediliyor. Onların hakkında bisey bilen varmı? Huzur içinde gidebilirmiyiz



Ben Sakın derim..
Ben 2. el araba alırken muhattap oldum ÇAKAL lar bana göre boyasız araba gösteriyolar Tavan döşemesi sökülmüş, Ön camurluklarda avcum kadar pas var  ve piyasada görücegim en temiz 2oo3 müş italyada gelmiş vs.. şimdi siz olsanız bu servise gidermisiniz?

Blok olayına gelince bu blok olayı kesinlikle patlıyanını ben daha görmedim arkadaş sıkıştırmaktan çok bence canın degidi gibi 5 viteste giderken komprösör veya hızlanma ugruna 3-2 falan bi şeye taktı dicem ama senkromeçler belirli bi hıza gelmeden geçmezler. Örnegin;
156 1.6 da
1 vites 8o
2 vits 1oo
3 vites 14o
4 vites 18o bunlar viteslerde devir kesiciye girdigi noktalar. 5 viteste sen 16o la git 3 e takamazsın senkromenç geçmiyor. İlginç bi olay bu sizinkisi. Bunlar haricinde;

quote:

Normalda varyatör değişirken trigerinde değiştiriliyor olması gerekir. Bence değiştirin başınız ağrımasın. Hatta mümkünse tüm sıvıları, kayışları ve filtreleride değiştirip, ön takım ve süspansiyon kontrolü, rot balans ayarlarınıda yaptırın. Sonrasında bakımları siz yaptıracağınız için, acaba değiştimi değişmedimi gibi düşünceleride kafanızdan atmış olursunuz.

keyifli sürüşler dileğiyle.



+1 diyorum ve özellikle süspansiyon sistemini aracı çok sert kullanıyorsanız en acilinden gözden geçirin misal..1oo binde ama hiç amortisör patlatmamış bi araba diye amortisörlerin hiç ellenmemesi yanlış.


Servis tercihi Alfa Teknik öneririm BOSTANCIDAKILERIN COGU ÇAKALLLLLL!!!! HELAL Parayı HAK ETMEYEN Insanlar.

İyi Günler.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

agucba

#26
Sercan Bey'in Bostancı Servis'leri hakkındaki yorumlarına katılıyorum. Çoğu Çakal. Alfist'e huzur içinde gidebilirsiniz dememin sebebi onları çok uzun zamandır tanımam ve araçlarımızı devamlı oraya götürmemizdendir.
Bir seferinde kuzenimin Q4'ünün direksiyon hidrolik pompası arızalamıştı. Önce başka bir yere götürdüm, benden o zaman için işçilik dahil 650 milyon istemişlerdi. Bana biraz fazla geldi ve Alfist'e gittim. Aynı parçayı (çıkma değil) işçilik dahil 310 milyona takmışlardı.
Sercan Bey'in başına gelen olay gerçekten üzücü ama. :(

///////////////

omeroguz

#27
Kafam karma karışık oldu. Birmotlar problem, özellerin bazıları problem işimiz zor gibi doğru servisi bulana kadar.

Birmot konusunda bir sıkıntı yaşadım. Aracı alırken Birmot'un internetten web sayfasına girdim ve randevu talep ettim. ama ben aracı aldım hala Birmot beni arayıp aracı kontrol edecek. Neyse ben aracın işlemlerini bitirdim ve ısrarla telefon açıp neden bana hala randevu vermediniz deyip telefondan randevu alıp gittim. Aracım kontrol edildi ve eksikler söylendi. Yalnız benim araç 60.000 km güzüküyor. 30.000 km ise motor değişmiş. Bu motor değişimi Birmotta yapılmış gözüküyor ve elimde makbuzu faturası var. Birmot'a gittim kayıtlara baktırdım ve bu işlem gözükmüyor. Servisteki görevli bu değişim burada yapılmamış olabilir bilgisayar kayıtlarında göremiyorum deyince bende makbuz ve faturayı gösterdim. Görevli işin içinde çıkamadı. Şimdi bu servise nasıl güvenelim bilmiyorum.

Tufan

#28
ömer bey bu bahsettiğiniz ciddi bir sorun olabilir. tüketici kanununa göre yapılan tamirat ve kullanılan malzeme bir yıl garantili artık. ancak motor değişimi işleminin kayıtlarda gözükmüyor olması sizi zor durumda bırakabilir. zaten blok patlatma olayı da biraz şaibeli geldi bana (Mide bulandırmak gibi olmasın da).
tavsiyem bu konuda israrcı olmanız ve işlemi ne şekilde olursa olsun kayıtlara geçirtmeniz.

n/a

#29
kayıttaki plaka eski olabilir, araç sahibi farklı olabilir.. Yani fatura varsa mutlaka kayıtlara girilmiş olması gerekir ??

omeroguz

#30
Aracın önceki plakalarına göre baktırdık ama onlarda kayıtlı gözükmüyor. Fakat TSE belgesi var ve yeni motorun araca montajının yapıldığına dair remsi kayıt işlemleri yapılmış. Tek sıkıntı BİRMOT'ta neden gözükmüyor. Neyse onuda bir şekilde BİRMOT kayıtlarına girdireceğim ama.

Sercan Keklik

#31
birmot yerine tofaş kayıtlarına baktırdınızmı?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#32
en doğru sonuç şasi numarasından çıkar.şasi numarası ile baktırdınızmı?

n/a

#33
birde elinizdeki fatura yetkili servis faturasımı.?

omeroguz

#34
Bugün tavsiye üzerine Göztepe sanayideki Şener ustayı buldum ve aracı gösterdim. Artık huzur içinde kullanacağım. Sadece varyatör sesi ile sınırlıymış. Ama en kısa zamanda varyatör ve triger değişimi yaptıracağım.

alfa156TS

#35
80.000 de yolda giderken triger kayışım koptu ve 250 ytl lik hadise 2.000 ytl ye çıktı. daha erken gibi belki ama çokda ihmal etmeyin bence.

omeroguz

#36
Varyetör ve triger değişimi konusunda bazı servislerle konuştum. Birmot ve Tofaş grubu 1.000 ytl civarında bir rakam çıkarıyor, diğer özel servisler ise 500-550 ytl civarında bir rakam. Bu arada varyatör tamir olursa 30-40 ytl civarında bir rakam orjinali takılırsa sadece varyetör olarak 350 ytl. bir fiyat çıktı. Tamir yolu ekonomik gözüküyor. Tamir edilince ortalama 20.000 km falan varyetör problem çıkarmaz deniyor. Bu konuda deneyimi olan varmı?

omeroguz

#37
Bu arada Yetkili servislerler ve özel servisler arasında bir fark yok gibi gözüküyor. Eğer varyetörün orjinal parça fiyatı gerçekten 350 ytl civarında ise yetkili servis ve özel servis arasında tercih yapmayı gerektirecek bir rakamsal fark gözükmüyor bence.

Alfadanadam

#38
quote:

Bu arada Yetkili servislerler ve özel servisler arasında bir fark yok gibi gözüküyor. Eğer varyetörün orjinal parça fiyatı gerçekten 350 ytl civarında ise yetkili servis ve özel servis arasında tercih yapmayı gerektirecek bir rakamsal fark gözükmüyor bence.



Ömer bey aralarında iki kat fiyat farkı var daha ne olsun?
Tamir sonrası randıman almanız varyatörün durumuna da bağlı, çok kötü durumdaysa 20.000 km götürebilir de götürmeyebilir de. Yeni yöntemle artık varyatmr sorunu kalmadığına göre bence artık yenisinden taktırın da bir daha orayı burayı sökmek zorunda kalmayın. Neticede baya biryerler açılıyor o işlem için. Değiştirmişken de trigeri kesin değiştirin, zira fazla para tutan birşey değildir kayışlar..

omeroguz

#39
Ömer bey aralarında iki kat fiyat farkı var daha ne olsun?
Tamir sonrası randıman almanız varyatörün durumuna da bağlı, çok kötü durumdaysa 20.000 km götürebilir de götürmeyebilir de. Yeni yöntemle artık varyatmr sorunu kalmadığına göre bence artık yenisinden taktırın da bir daha orayı burayı sökmek zorunda kalmayın. Neticede baya biryerler açılıyor o işlem için. Değiştirmişken de trigeri kesin değiştirin, zira fazla para tutan birşey değildir kayışlar..

-------------------------------------------------

156.1.6 twinsparklarda triger değişim ücreti bu euro artışından dolayı bayağı bir fark etti.işçilik dahil 550 ytl civarıdır grup ta değişecek tüm parçalar orjinal dir.sizin aracın triger grubunda 3 adet bilya 2 adet kayış vardır.eğer triger kayışı ve bilyası hariç diğerlerinde sağlam çıkan parça olursa vantilatör kayış ve bilyası gibi onları değiştirmeyiz.varyatöre gelince varyatör ya yeni tip takılacak yada revizyon yapılacak eğer revizyon yapılırsa 35 ytl değişirse 320 ytl dir yenip varyatördür söylediğim parça saygılar iyi çalışmalar....

---------------------------------------------

şimdi yukarıda yazan not kısmına istinaden varyetör fiyatı eklenince servisle aralından 100-150 ytl fiyat farkı kalıyor. Ben bu farkı kastetmiştim. 550 ytl varyetör orjinal olmayıp tamir edilirse çıkan rakam

omeroguz

#40
Bu konuda sizin bildiğiniz özel servisler varsa telefonlarını verirseniz onlardanda fiyat araştırabilirim.

Tufan

#41
aracınız 60,000 kmde. zaten 80,000'de değişmesi gereken triger için önemli olabilecek bir kilometre. varyatör de bülentin dediği gibi yeni nesil olanıyla değişir ve aracınızı sorunsuz şekilde en az 50,000 km daha kullanırsınız.

Alfadanadam

#42
Ömer bey, Yeniler oto'da sıfır varyatör artı triger kayışı maksimum 500-550'ye çıkar diye tahmin ediyorum. Eğer bilya vesaire eklenirse tanesine 55-60 milyondan hesaplayabilirsiniz düz hesap.
İsterseniz Yeniler'den Hasan Bey'le görüşebilirsiniz:
Hasan Bey: 0 532 799 79 16

Ayrıca Yeniler'den ayrılma Erkan Usta var, ona da fiyat sorabilirsiniz. O daZeytinoğlu zamanından eski iyi ustalardandır.
Erkan Usta: 0 535 476 62 75


omeroguz

#43
Normal motor km'si 30.000 ama ben yinede içim rahat etsin diye değiştireceğim. şuan tek konu en ekonomik nerede yaptırabilirim. Bunu araştırıyorum. Bu konuda her türlü tavsiyeyi memnuniyetle değerlendiriyorum ve değerlendireceğim.

Sercan Keklik

#44
ömer bey tamir seti kullanmamanızı öneririm.
2. ise yetkili serviste diyelim varyatörünüz 1 yıl icinde bozuldu taktırdıgınız tekrar ücretsiz degiştiriyorlar. Bu işlemi Özel servis yapmıyor.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

omeroguz

#45
Fırat otodan fiyat aldım 1.100 ytl civarında çıkıyor. Sacede varyetör ve triger takımlarının değişimi işçilik dahil.

Tufan

#46
ben de size maslak yenileri tavsiye ederim. telefonu bülentten aldığınızı belirtirseniz size ekstra bir indirim bile yaparlar.
cumartesi günü ufak tefek birsürü şey yaptırdım, bülentin selamını söyleyince bir kuruş istemediler

master

#47
Bu arada yeni varyatör konusunda yeni bir bilgi aktarayım. Geçenlerde Alfa Teknik'e gittiğimizde Raşit Usta'ya sordum durumu , aslında varyatörde bir değişiklik olmadığını , takılan yeni parçanın başka bir yere takılarak varyatör yağlamasının hazır durumda bekletildiğini detaylıca ve oldukça mantıklı şekilde anlatmıştı ancak o sırada testte olduğum ve kafam başka yerde olduğundan unuttum :) Yani parça varyatöre takılmıyormuş.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfadanadam

#48
Evet Önder'cim haklısın, insanlar "yeni varyatör" diye bildiği için öyle yazdım ben de..bir çeşit check-valf takılıyor varyatör yağlama hattına., bu sayede de senin dediğin gibi yağlama hazır oluyor, başka bir tabirle yağ geri kaçmıyor...

omeroguz

#49
Bugün maslak oto sanayide Yeniler Erol ustaya tanışmak için bende uğradım. Keske Bülent bey ile ilgili bölümü okuyupta çıksaydım ama onlar yazılırken çıkmış bulundum.

Fiyat aldım. Varyatör konusunda bilgi verdi. Hiç problem çıkarmaması için silindir kapağı sökülüp işlem yapılıyormuş. Detaylı ve biraz pahalı geldi bana. Ama Erol ustanın söylediğine göre ömürlük oluyormuş. Şimdi geriye işin duygusal kısmı kaldı.