Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Varyatör ve Debimetre  (Okunma sayısı 7210 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« : 23 Şubat 2006, 18:06:47 »
Alfa'larımızın motorlarında sürekli olarak duyduğumuz bu iki parçanın tam olarak ne işe yaradığını anlatabilirmisiniz acaba??? Ne işe yararlar ve neden sürekli arıza verirler??? Varyatör değişiminin zamanı geldiğini nasıl anlarız?
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2007, 10:54:01 Gönderen: Fatih_AurA »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #1 : 23 Şubat 2006, 19:03:33 »

Varyatör: TS motorlarda kullanılan, emme eksantriğini çeviren dişlinin içine monte edilmiş olan, içinde özel bir dişli grubu barındıran bir parçadır..Belli devir aralıklarında devreye girer ve emme açıklık süresini ayarlar..Performanslı kullanımda ihtiyaç duyulan daha fazla yakıt ve havanın içeri girebilmesi için emme subaplarının daha uzun süre açık kalmasını sağlar..Bizdeki motorlarda monofazdır..Yani sadece emme de vardır..Yeni JTS motorlarda iki fazlıdır, yani hem emmede hem de egsozda vardır..


Varyatör denen parça yağ tahriki ile çalışır... Özellikle ilk çalıştırmada motorun en üst noktasına konumlu olduğu için yağsız kalır ve kısa bir süre de olsa yağsız olarak metal-metale çalışmak zorunda kalır...Özellikle ilk çalıştırmada asla 3000 devir geçilmemelidir. Bazı kişilerin daha çabuk ısınır sanarak bol bol gaz verdiğini görüyoruz, siz siz olun asla yapmayın..


http://www.alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/variator.html


Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi emme egzantriğini hareket ettiren dişlinin içinde konumlanmıştır.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Demibetre ise adından da anlaşılacağı üzere motora giren yakma havasının debisini ölçer. bunun yanında da içerisindeki diyot vazifesi ile giren havanın sıcaklığı ölçülür. Bu veriler motor'un ECU'suna gider ve ECU uygun karışım miktarını ayarlar..İngilizce adı MAF'tır ( airmassmeter)


http://www.alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/maf.html



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

« Son Düzenleme: 23 Şubat 2006, 19:03:33 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #2 : 23 Şubat 2006, 20:26:52 »
Hatırladığım kadarıyla varyatör 1200 dd'de devreye girip 5000 civarı bir devirde devreden çıkıyordu. Ancak performans farkını biz 3000 altı ve üstü diye ayırıyoruz çünkü 3000 devir civarındaki değişim bariz hissediliyor. Varyatör bozulunca ne yakıt tüketimi ne de performans değişir , sadece uyuz uyuz dizel sesi çıkarır.
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2006, 20:26:52 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #3 : 23 Şubat 2006, 22:38:09 »
bi ekleme: varyatörler yada değişken subab zamanlama sistemleri iki amaç için kullanılıyor.birincisi güç üretmek ,ikinicisi torku daha geniş devir aralıklarına yaymak.alfalarda güç üretmekten ziyade ,torku daha geniş devir aralıklarına yaymak  görevi.
bu sistemin mucidi fiat ta çalışan bir mühendis.ilk uygulanan araçta 83 model bir alfa romeo alfetta 2,0i quadrifoglio oro .

honda severlere duyurulur:)))
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2006, 22:38:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #4 : 23 Şubat 2006, 22:59:59 »

tamam da bizi t.s ların torku rakiplerine oranla az değil mi? yada beygiri yüksek tutmak için mi torktan çalmışlar?


 

« Son Düzenleme: 23 Şubat 2006, 22:59:59 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #5 : 24 Şubat 2006, 02:20:01 »
ewet tork biraz daha istermiş gerçekten
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2006, 02:20:01 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #6 : 24 Şubat 2006, 08:58:25 »

Ulvican, varyatörün bozulduğunu anlamak için de özel bir şey yapmaya gerek yoktur. ilk çalıştırma anında araba traktör gibi çalışır 3-4 saniye sonra da normal sese döner.  eninde sonunda bozulacaktır ama yağ değişim periyodunu tavsiye edildiği gibi 20,000 km değil de 10,000 km olarak uygulamak ve bülentin dediği gibi araba soğukken zorlamamak varyatörün ömrünü biraz daha uzatabilir.


yetkili servislerde varyatör değiştiği zaman triger kayışı ve ilgili aksamlar da değiştiği için motor rahatlar ve ataklaşır, o yüzden varyatör değişince araba farketmiş gibi görünür ama Önder'in (master) dediği gibi aslında bu parçanın bozulması performansı olumsuz etkilemez.


Debimetrem henüz bozulmadı o yüzden ben bu konuda yorum yapamayacağım.



Edited by - neanderthal on 24/02/2006  09:00:27
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2006, 08:58:25 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #7 : 24 Şubat 2006, 09:30:45 »
Varyatörün devreye girdiği devir aralığı 3000-5000 devir aralığıdır yanlış hatırlamıyorsam...Varyatörün bozulduğu çok ileriki safhalarda 5000-7000 bant aralığında güç kaybı yaşanır.. Varyatörü korumak istiyorsanız özellikle motor ve yağ tam ısınmadan 3000 devire çıkmamanızı öneririm.
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2006, 09:30:45 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

whale

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #8 : 24 Şubat 2006, 11:14:15 »
Bu konuda bülent neredeyse prof ünvanı alacak. alfa servisten daha çok şey biliyor.
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2006, 11:14:15 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #9 : 25 Şubat 2006, 08:53:17 »

bizim araçlarda 4000 d/d civarında çalışmaya başlıyor.araçlarda güç ile tork biraz ters orantılıdır.küçük hacimli motorlardan yüksek güç aldığınız zaman  tork da düşüyor.varyatörün kullanım amacıda düşük olan torku daha verimli kullanmak denebilir. örnek olarak 1,4 ts motorlar diğer markaların 1,6 lt hacimli motorları kadar güç üretmesine rağmen torkları aynı motorlar kadar değildir.

« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 08:53:17 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

whale

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #10 : 25 Şubat 2006, 11:38:11 »

Varyatör her nekadar faydalı bir donanım olsada yinede alfada bu konu pek önemsenmiyor gibi geliyor. Hiçbir markanın varyatörünün yada o amaçla kullanılan donanımlarının bu kadar sık bozulduğunu duymadım. Yeni 156 larda varyatör bozulma sıklığı nedir bilen var mı?

« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 11:38:11 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #11 : 25 Şubat 2006, 15:40:19 »
İşin garibi Fiat'larda bozulmuyor Alfa'larda bozuluyor :)
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 15:40:19 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #12 : 25 Şubat 2006, 18:01:33 »
Fiat motorlarondaki varyatör bizdeki kadar çalışmıyor ki..Emin değilim derecesi konusunda ama marea'da 17-18 derece civarı iken bizimki devrine göre 30-35 dereceyi buluyor...Ama gene de BOSCH'un ürettiği ekipmanın bu kadar kolay bozulması kabul edilebilir birşey değil..
Varyatör kullanımla da direk ilgili olarak yaklaşık 10bin-15bin aralığında ses yapmaya başlıyor.
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 18:01:33 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #13 : 25 Şubat 2006, 18:40:24 »

Bizim 147 de bi ses yok henuz .. 14.000 km.de ..


Dedimya şimdi ilk çalıştırmada merhaba der bana : ) Bizimkinin zamanı gelince sökülürken bakıcam bakalım nası bişiymiş  şu varyator : ) Varyatorsuz 156mla ne mutluydum oysaki : )

« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 18:40:24 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #14 : 25 Şubat 2006, 18:46:44 »

hah bende tam bunu dicektim sayın adminim :) zamanında bizle dalga geçiyordun " ne işim olur varyatorle" diye  1o.ooo km sonra görcem seni son gülen iyi güler


 

« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 18:46:44 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #15 : 25 Şubat 2006, 19:26:27 »

Alın size varyatörle ilgili süper bir kaynak..Kendinizi serviste varyatör değiştiriyor gibi hissedeceksiniz..Resimli :)


http://rapidshare.de/files/14117525/PhaseVariator.pdf.html


 



Edited by - Alfadanadam on 25/02/2006  19:27:19
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 19:26:27 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #16 : 25 Şubat 2006, 20:03:26 »
Hakket gülme alfistiye gelir başına oldu bu : )



quote:

Onur wrote:

hah bende tam bunu dicektim sayın adminim :) zamanında bizle dalga geçiyordun " ne işim olur varyatorle" diye  1o.ooo km sonra görcem seni son gülen iyi güler


 



« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 20:03:26 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #17 : 25 Şubat 2006, 21:45:07 »
bülent fiat ın hangi modelinde varyatör var?
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 21:45:07 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfisti

  • Membro
  • İleti: 1.466
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #18 : 25 Şubat 2006, 22:12:14 »
2.0 ie tempra, tipo ve marealarda var bildiğim kadarıyla...
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 22:12:14 Gönderen: alfisti »
Ulvi Toprak Tire/İzmir
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #19 : 25 Şubat 2006, 23:52:24 »
Benim kesin olark bildiğim marea 2.0 HLX ve aynı motora sahip Bravo 2.0 HGT'de var. O da çok canlı ama haddinden fazla yakıt tüketen bir araçtır biliyorsunuz..
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2006, 23:52:24 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #20 : 26 Şubat 2006, 02:51:14 »
bunların 2si de kışkırtıcı arabalar gerçekten. bi de fiat coupe var. ona ayrı bi hastayım zaten. ama sarı renk olacak yeni marea ile stilo, bence fiat'ın 3-5 kuruşluk karizmasını iyice dağıttı. 3 k tipo 2.0 lar ve actionlar bile daha prestijliydi walla
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2006, 02:51:14 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #21 : 26 Şubat 2006, 21:14:11 »
Peki debimetreyi bozmayan bir air induction kit varmı???
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2006, 21:14:11 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Varyatör ve Debimetre
« #22 : 26 Şubat 2006, 22:37:02 »
air intake bozar diyen de var , uzun zamanadır kullanıyorum bozmuyor diyen de...Cesareti olan deneyecek kısacası..ama ben denemem ayrı :)
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2006, 22:37:02 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #23 : 26 Şubat 2006, 22:39:05 »




quote:

anIL(34an623) wrote:

bunların 2si de kışkırtıcı arabalar gerçekten. bi de fiat coupe var. ona ayrı bi hastayım zaten. ama sarı renk olacak yeni marea ile stilo, bence fiat'ın 3-5 kuruşluk karizmasını iyice dağıttı. 3 k tipo 2.0 lar ve actionlar bile daha prestijliydi walla


« Son Düzenleme: 26 Şubat 2006, 22:39:05 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Varyatör ve Debimetre
« #24 : 26 Şubat 2006, 22:47:51 »

kendi param olsa şu 13ooo lira ya satılan 156lardan bi tane alıp merak eden varsa gelsin taksın kardeşim dicem sonunda :)


 

« Son Düzenleme: 26 Şubat 2006, 22:47:51 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
11 Yanıt
816 Gösterim
Son İleti 12 Mayıs 2013, 18:48:21
Gönderen: Musty
1 Yanıt
451 Gösterim
Son İleti 24 Eylül 2014, 13:44:17
Gönderen: mmurat
2 Yanıt
525 Gösterim
Son İleti 10 Mart 2015, 13:10:48
Gönderen: misket
6 Yanıt
1321 Gösterim
Son İleti 13 Ekim 2015, 09:12:18
Gönderen: driftking11
0 Yanıt
137 Gösterim
Son İleti 20 Eylül 2024, 08:38:12
Gönderen: gurkan609

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal