Vdc nin çalışma prensibi için You are not allowed to view links.
Register or
Login
tıkladım birşe çıkmadı
Link çalışıyor, bilgisayarında Macromedia Flash Player yüklü değilse belki çalışmıyordur. Teşekkürler Tolga abi, ayrıca youtube'dan linkler de eklenebilir. Çok güzel esp(vdc)'li uygulamalı çekimler var. Bir örnek link verilebilir, Top Gear programından güzel bir ESP videosu (09:36 dk)
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc

bu ESP iyi bi özellik, ama pek bana göre değil sanırım.
arabayı benim kullanmam lazım, elektronik parçaların değil.
aracımda vdc varmı bilmiyorum...?? fikri olan arkadaş var mı..
bir zamanlar aracımın kitapçığında vdc devreye girdiğinde ekramda ünlem işareti çıkacağuı yazıyordu. ben şimdiye kadar o ünlemi hiç görmedim. acaba benim 147 de demi yok ?
Bilen varsa açıklayabilir mi ?
aracın hakimiyetini kaybetmezsen devreye girmez diye biliyorum
Ayrıca aracınız progression versiyonu olduğu için vdc olmayabilir.
arkadaşlar bu vdc hangi modellerde mevcut acaba
bildiğim kadarıyla:159'un her versiyonunda var,ayrıca tüm DISTINCTIVE modellerinde var
Ben olaya farklı bir bakış açısı ekleyeceğim...
Gerçekten de sevmiyorum böyle sistemler çünkü vdc,vsa,esp gibi elektronik sistemler aracın yolda kalmasını sağlayabilir ama handling'e hiç bir etkisi yoktur,bir virajı sistem ile daha hızlı dönmek mümkün değil. Tabi ki normal kullanım şartlarında aktif güvenlik olarak pek çok kişinin sevdiği bir şey.
Eklediğim resimde herşeyi açıklıyor sanırım


Edited by - ATA on 30/04/2009 20:40:00
bende varmı acaba??
Olması gerek.
156 da yok mu acaba mk 1
mk1 de yok. 2003'lerde var mı bilmiyorum ama öncesinde yok. 2004 üzeri distinctive olan modellerde var 156 ve 147'de.
Devreye girmesini görmemeniz mümkün çünkü savrulmanın bir adım öncesi oluyor kendisi. Ben bir kere görmüştüm buzlu yolda spin atarken. Fakat işe yaradığı şüphesiz. Birkere viraj dışına çıkacağınızı sizden evvel anlıyor. Milisaniye cinsinden de olsa erken refleks veriyor araç kendisi.
evet cok haklısınız cok anlık tepkımeler verebılıyor...ayrıca alıskın oomayan ıcın dıkkat dıyorum cunkı farklı hareketler yapıyor ozellıklede cocuk pusetı kullanan lar varsa anı hareketlerden kacınmmalılar ben bazen aracımla oynamaya kalkıyorum neredeyse benı yan koltuga atıcakcasına bır bır seyler oluyor
valla 159umda da var ama 156ımda da yoktu noldu? hiçbişi okadar hareket yaptım gayette kendi vdc mi kendim yaptım manuel :)) devreye giriomu bilmiorum yada ne şartta girio onuda bilmiorum ama eger girdii zaman arabayı hafif titretosa virajda ozaman ben soktum devreye :))
Çok kolya devreye girmez zaten. girmişse savrulma başlamış demektir. Ben arabanın limitlerini zorladım yinede olmadı diyorsanız. Kışı bekleyin buzlu zeminde yapın aynı haraketleri, devreye girdiğini ve uyarı ışığı ve yol bilgisayarında VCD'nin devrede olduğunu görürsünüz.
Benim 2004 model, VDC var. Distinctive olan bütün MK2'lerde standart donanım olması lazım. Kadranda bir daire içinde VDC yazısı var, devreye girdiği an o işaret hızlı hızlı yanıp sönüyor. Ben sadece araba kafadan kayarken devreye girdiğini gördüm, duruma göre gazı kesiyor, viraj içindeki tekere fren yaptırıyor. 156 ile kafadan kaymak pek kolay değildir, dolayısıyla çoğu kişi görmemiş olabilir. (Sırf görmek için deneme yapmayın, kafadan kayan bir 156 limitleri çoktan aşmış demektir, tehlikeli bir durumdur) Araba arkadan kayınca devreye hiç girdiğini hiç görmedim , genelde zaten kontra verince arkayı toparlıyorsunuz, belki o nedenle arkadan kayarken devreye girmiyor olabilir.
arkadaşlar ben gördüm 2004 mk2 selespeed de ama sonum pek hayırlı olmadı ama devreye girmese idi daha kötü olacaktı. allahtan var vdc yoksa şimdi duvarın içinde bir mezarım olabilirdi... Alfamı seviyorum tabi o da beni :)
quote:
Ben olaya farklı bir bakış açısı ekleyeceğim...
Gerçekten de sevmiyorum böyle sistemler çünkü vdc,vsa,esp gibi elektronik sistemler aracın yolda kalmasını sağlayabilir ama handling'e hiç bir etkisi yoktur,bir virajı sistem ile daha hızlı dönmek mümkün değil. Tabi ki normal kullanım şartlarında aktif güvenlik olarak pek çok kişinin sevdiği bir şey.
Eklediğim resimde herşeyi açıklıyor sanırım 

Edited by - ATA on 30/04/2009 20:40:00
Bu cok yanlis bir dusunce bence, en iyi sofor bile her bir tekere ayri ayri fren veya cekis veremeyecegi icin acil durumlarda asla esp nin yerini tutamaz. Ama alfa 156 aracimda vdc nin kapatilamamasi cok manasiz, bende kapatarak test surusleri yapmaya bayiliyorum.
quote:
quote:
Ben olaya farklı bir bakış açısı ekleyeceğim...
Gerçekten de sevmiyorum böyle sistemler çünkü vdc,vsa,esp gibi elektronik sistemler aracın yolda kalmasını sağlayabilir ama handling'e hiç bir etkisi yoktur,bir virajı sistem ile daha hızlı dönmek mümkün değil. Tabi ki normal kullanım şartlarında aktif güvenlik olarak pek çok kişinin sevdiği bir şey.
Eklediğim resimde herşeyi açıklıyor sanırım 

Edited by - ATA on 30/04/2009 20:40:00
Bu cok yanlis bir dusunce bence, en iyi sofor bile her bir tekere ayri ayri fren veya cekis veremeyecegi icin acil durumlarda asla esp nin yerini tutamaz. Ama alfa 156 aracimda vdc nin kapatilamamasi cok manasiz, bende kapatarak test surusleri yapmaya bayiliyorum.
yok yanlış bu bahsettiginiz düşünce tamamiyle.. Aracını tanıyan bilen, aracına masraf eden bi insan için ESP VDC ASR ABS gibi saçma sapan sistemler yüzünden zevk alamazlar.. İyi bir sürüş egitimi olan kişinin bu tür elektronik zımbırtılara ihtiyacı yoktur.. Ama gel geleim günümüzde böyle şöförler az ve yollar kötü oldugundan ötürü bu elektroniklere ihtiyaç duyulur.. Sonuçta herkes alıp orasını burasını degiştirmiyor arabanın. Bu yüzden bir seçenek sunup opsiyonlasalar veya kapanabilir yapsalar süper olur..
Bende kapatilabilir olmasindan yanayim ama kesinlikle en iyi sofor bile esp nin yaptigi isi yapamaz. Link in en ustundeki fifth gear dan tiff in video sunu izlemediniz sanirim. Tiff binlerce arac test etmis uzman bir sofor olmasina ragmen esp siz jaguar ile nasil savruldugunu gordunuz sanirim. Ralli pilotlari bile her tekere ayri ayri fren uygulayamayacagi icin bir S yapma durumunda esp nin yanindan bile gecemezler. Ama konu sadece drift yaparak bir viraji almak ise evet usta bir sofor aracini kaydirarak esp den daha hizli sekilde viraji donebilir ama daha guvenli bir sekilde degil.
bakın aynı kapıya çıkıyor.. Standart bir araçta ve standart bir sürücüde lazım degil demiyorum.. Aracına para döken ve bu işi az çok bilen insanlar için inanılmaz gereksiz..
Benim aracımda yok.Ama şimdiye kadar beni pişman etmedi.Zaten az arkadan kayar,ben toplarım.Zaten kayıyor ise ben bilerek o hareketi yapmışımdır(Kendi çapımda eğleniyorumdur).
Tabiki esp olsa daha iyi olur.Özellikle bu işin üstadı olmayanlar için.
Euroncap 2011 den sonra otomobillerde esp'yi standar olarak bulundurmayana 5 yızdız vermiyecek.
Ama devre dışı bırakan bir tuşta koysunlar.
Bide tofaş kuş ailesi üretimine devam etseydi esp nasıl olurdu çok merak ediyorum
Arkadaşlar 2004 alfa 156 selespeed lerde vdc var anladığım kadarıyla ve gerektiğinde devreye giriyor fakat bu özelliğini bir butona basarak kapatma gibi birşey söz konusu değil di mi?
159 larda bir butona basılı tutarak vdc nin devre dışı bırakıldığını duydum ama tecrübe etmedim şahsen.
quote:
Arkadaşlar 2004 alfa 156 selespeed lerde vdc var anladığım kadarıyla ve gerektiğinde devreye giriyor fakat bu özelliğini bir butona basarak kapatma gibi birşey söz konusu değil di mi?
159 larda bir butona basılı tutarak vdc nin devre dışı bırakıldığını duydum ama tecrübe etmedim şahsen.
Benim bildigim kadariyla yok . 2005 alfa 156 dist. de bir vdc butonu var ama sadece antipatinaji kapatiyor. stability control herzaman devrede.
O vcd butonu değil. ASR butonudur. Sizinde söylediğiniz gibi sadece kalkış kontrol sistemi içindir.
Ben de sanmıyorum,ama 159 kullananlara sormak gerek yine de.
volva'larda bazi modellerde istege bağlı devreden cikartilabiliyor,ama araç tehlikeli durumda tekrar devreye sokuyor...bence onemli olan araçta sürüş emniyeti,firmalarda bence bunu dusunerek bunlari off yapılamamasını sağlıyor..
işe yaramaz gibi dusunuleblir ama bir kere devreye girer hayatta kurtarabilir...
Bence boş yere kendimize güvenmeye gerek yok. VCD kapalı giderken virajı bir dönersiniz karşınıza kamyondan dökülmüş çamur deryası çıkıverir yolun tam üstünde. Belkide karayolları tam viraj üstünde 10-20 metrelik bir kısmı tuzlamayı unutur buzlu yolda. Ben bu iki durumada düştüm. İki durumda da araba spin attı. Yani kayan araba ne fren dinliyor nede kontra direksiyon manevrasını. İkisinde de VCD devreye girdi ve istanmeyen durumlardan korudu beni.
Zaten mükemmel sürücüysek arabayı savurmayız yada yoldan çıkarmayız (buz çamur olsa bile) dolayısıylada VCD falan devreye girmez, e kapatmayada gerek falan kalmaz. Nasıl olsa devreye girmiyor hiç.
Bu arabalar zaten süper profesyonel sürücüler için yapılmıyor. Vdc gibi düzenekler de normal insanlar için yapılıyor. Hiçbirimiz süper profesyonel sürücüler değiliz. Benim vdc devreye girip çıkmaktan yalama oldu ama işe yaramıyor ya da gerek yok diyemem.
Öyle bir zaman gelir ki ne VDC kurtarır ne ESP...
araç kaymaya başladığı zaman saatte 150-160 km hızla giden 1 tonluk bir kütleyi hiç bir sistem hiç bir deneyimli sürücü kısa mesafede toparlayamaz. yolların durumu da malum..en başta herkes kendi tedbirini aşırı sürat yapmayarak almalı..
tuşuna basılı tutarsanız devre dışı kalıyo, basmadığınız sürece kendisi sürekli devrde kalıyo, aracın kontrolunu kaybettiğinizde kaymaya başladğnzda uyarı olarak ekranda çıkıyo dönen bi ok un içinde ünlem işareti, ben aracın kontrulunu kaybetmştm bi kere kaymıştı aracım baya, o zmn çıkmıştı ekranda, aracımı çarptım, darbeyle birlikte devre dışı kaldı, veya el frenini çekerek bi kavşakta sıfır çizin, yine devre dışı kalıyo kılavuza bakın dio, çokda işe yarar bişi değil bence :s
Yağmurlu bir gecede 110 civarı bağlayın cruse controlu yol yapısı iyi olmayan bir yolda Hizla yoldaki irice su goletciklerin icinden geçerken cruse otomatik devre dısı kaldığını göreceksiniz çünkü esp milim kaymada olsa aracı paterninden çıkmasına mani olmak için fren kullanıyor Buda cruse'u devre dısı bırakıyor siz farketmesenizde esp niz gorevini yapıyor.
Arkadaşlar yanlışlık olmasın bende 2004 1.6 ts distinctive var makyajli kasa, Benim bildiğim ve emin olduğum bir konu 2004 ve üstü distinctive modellerinde ABS, EBD, VDC yani Almanlarin söylemiyle ESP VE ASR standarttır. Ve ABS, EBD, VDC kesinlikle her an aktiftir ve off edilemezler, sadece isteğe bağlı olarak ASR'yi off edebilirsiniz. Aracınızda VDC yani ESP olup olmadiği konusu ise! kontağa ilk bastiğinizda kadran içindeki diğer uyari lambalari ile birlikte üçgen işareti içinde ünlem varsa ASR var demektir ki zaten ASR'nin ON/OFF tuşu vardır ve eğer bu ASR lambasi yani üçgen içindeki ünlem işareti, çember içinde ise VDC yani ESP aracınızda var demektir. Progression modellerde ise yanlış bilgi vermek istemiyorum ama VDC yok sanırım.
Increase
quote:
Bence boş yere kendimize güvenmeye gerek yok. VCD kapalı giderken virajı bir dönersiniz karşınıza kamyondan dökülmüş çamur deryası çıkıverir yolun tam üstünde. Belkide karayolları tam viraj üstünde 10-20 metrelik bir kısmı tuzlamayı unutur buzlu yolda. Ben bu iki durumada düştüm. İki durumda da araba spin attı. Yani kayan araba ne fren dinliyor nede kontra direksiyon manevrasını. İkisinde de VCD devreye girdi ve istanmeyen durumlardan korudu beni.
Zaten mükemmel sürücüysek arabayı savurmayız yada yoldan çıkarmayız (buz çamur olsa bile) dolayısıylada VCD falan devreye girmez, e kapatmayada gerek falan kalmaz. Nasıl olsa devreye girmiyor hiç.
Çok doğru. Söylediğinizi ben de fiilen yaşadığım için, paylaşmak da istiyorum. Eski 156 MK2 otomobilimle ıslak zeminde keskin bir sol viraja yaklaşırken o kadar önceden tedbir almıştım, ıslak zemin nedeniyle o kadar yavaşlamıştım ki, otomobilin kayması diye bir ihtimal kimsenin aklından bile geçmezdi. Dönüşe başladıktan bir süre sonra, herşey yolunda giderken, frene falan da basmaksızın 156 durup dururken kafadan kaymaya başladığı zaman ilk duygum aşırı bir şaşkınlıktı. Adeta mümkün değildi ama kayıyordu.
Sonra şarampolde ters duran bir Renault Clio gördüm. Sonra sağdaki duvar bariyere patlamış bir Şahin. O kaza nedeniyle virajın içinde yola yağ döküldüğü için kaydığımı anladığım zaman şaşkınlığım geçti ama aynı duvarın neresine patlayacağımı da gayet net gördüm. Elimden gelen yegane kontrol dik çarpmamak için, darbeyi olabildiğince yandan sürtünmeye dönüştürmek için fren yapmamaktan ibaretti.
Birdenbire, mucizevi bir şekilde 156 kaymaktan vazgeçip, keskin bir dönüşle şeridine girdi. Bilinmezliğin dehşetine kapıldığım o anı hiç unutamam. Bunu kim ve nasıl yapabilmişti? Neden yapmıştı? Neler oluyordu?
Yanmasıyla sönmesi neredeyse bir olan sarı bir ışığı hayal meyal görmüş olduğum zihnimde canlanmasaydı, elektronik bir devrenin sol arka tekerleği çok kısa bir süre ve çok uygun bir dozda frenlemek suretiyle sola dönüşümü sağladığını anlayamayacaktım. Bütün bunlar bir saniye bile sürmedi. Bilenler bilir, bilmeyenler inşallah öğrenmesin, kaza anlarında zaman yavaşlar. Bir saniyeye ne düşünceler ve ne refleksler sığar...
Ne olup bittiğini anladığım andan beri de bu tür sistemlere olan muhalefetime son verdim. Ben asla sadece sol arka fren yapamam ki, bir de üstüne üstlük dozunu ve süresini bu kadar çabuk ve bu kadar hassas ayarlayabileyim. Ben yapsam yapsam frene basarım. Onu yapmayacak bilincim ve refleks kontrolüm vardı çok şükür. Dolayısıyla kafadan değil de yandan çarpmayı az kalsın başaracaktım ama hiçbirşey olmamış gibi yoluma devam etmek, beni gerçekten fazlasıyla aşıyordu.
Valla olayı çok güzel anlattın ve çok büyük geçmiş olsun. Herkes kendine güvenir ama sizin anlattığınız bu olay karşısında sanırım VDC veya ESP sistemi olmayan çoğu profesyonel sürücü hazin sonla kalabilirdi.
Increase
Orhan bey geçmiş olsun. Bu tür kontrol sistemleri isteyerek kaydırmayı engelliyor olabilirler ancak sizin hiç de hazır olmadığınız bir anda oluşabilecek yani istem dışı bir kontrolsüzlükte devreye giriyor olmaları gerçekten çok iyi.
Bir bahaneyle Mk2 156'nın esp konusundaki verimliliğini test etmişsiniz ve ne mutlu ki o konuda başarılı olduğunu görmüşsünüz; dolaylı olarak ta bizler de görmüş olduk.
quote:
Orhan bey geçmiş olsun. Bu tür kontrol sistemleri isteyerek kaydırmayı engelliyor olabilirler ancak sizin hiç de hazır olmadığınız bir anda oluşabilecek yani istem dışı bir kontrolsüzlükte devreye giriyor olmaları gerçekten çok iyi.
Bir bahaneyle Mk2 156'nın esp konusundaki verimliliğini test etmişsiniz ve ne mutlu ki o konuda başarılı olduğunu görmüşsünüz; dolaylı olarak ta bizler de görmüş olduk.
Teşekkür ederim. Olsaydı "görünmez kaza" diyecektik ama olmayışı bence çok etkileyici ve bilgilendiriciydi. O olaydan sonradır ki, bu sistemleri içime sindirebildim.
Dediğiniz gibi, isteyerek yanlamayı önledikleri için muhaliftim eskiden. Üstelik Alfa 156 da ESP devre dışı bırakılamıyor (159 da bırakılabiliyor). Düğmeye basınca sadece anti-patinaj sistemi devre dışı kalıyor.
Ama muhalif olmaktan vazgeçince, uzlaşma ve başkaca yararlanma yolları da buldum. Virajları daha hızlı dönmeme de yardım edebileceğini anladım. Kuru zeminde, girişi ve çıkışı dahil heryeri net şekilde gözüken virajlarda, lastiklerin tutunma limitinde; birkaç defa bilerek ve isteyerek yararlandığım oldu. Otomobilin dönme yarıçapı virajın yarıçapını aştığı anda, arka iç tekerleği hafifçe frenleyerek otomobilin dönüşüne yardım ediyor. Bu bayağı ciddi bir fark yaratıyor. Elbette ki trafiğe açık bir yolda yapılmamalı ama yol tutuşunu adamakıllı geliştirebildiğine de şahidim.
Hepsinden önemlisi, bunları yapabildiğini görmenin verdiği güven. Lastiklerin tutunma limitine yaklaşırkenki güven hissi. Yine de, bozulmayan ve hata yapmayan hiçbir donanım olamayacağını asla unutmamak lazım elbette. Nitekim, kullanma kitapçığında da bu şekilde yol tutuş arttırmaya karşı kesin uyarılar var.
En doğrusu; isteyerek hiç yararlanmamak, istemeyerek yararlanma ihtimalini de daima en üst düzeyde tutmak.
Q2 sistemine ne diyosunuz bu tartismanin destekleyici bir unsuru olabilir diye dusunuyorum
ote yandan her sistem belki gerekli gereksizdir ama ABS sanirim olmazsa olmaz
Elektronik veya mekanik Q2 diferansiyel yol tutuşuna katkı yapar ama bu, daha iyi tutunan lastiklerin veya daha dinamik suspansiyon sisteminin katkısına benzer. VDC gibi sürüşe/sürücüye doğrudan müdahale eden bir sistem değil.
ABS konusunda haklısınız. Yanılmıyorsam belirli bir tarihten itibaren Avrupa?da mecburi olacak (eğer henüz olmadıysa).
Giulietta Q2 sayesinde karli ve buzlu yollarda cok iyi cekiyor.Ancak isin ilginc yani Q2 all weather da calismiyor, sadece dinamik mod da calisiyor
quote:
Giulietta Q2 sayesinde karli ve buzlu yollarda cok iyi cekiyor.Ancak isin ilginc yani Q2 all weather da calismiyor, sadece dinamik mod da calisiyor
Q2 hakkında somut bir bilgim yok ama all weather modunda tamamen devreden çıkması bana tuhaf geldi. Farklı modlarda farklı parametrelerle çalışıyor olmasın?
Navigasyonlu modellerde Q2 off yaziyor.kilitli diferansiyel kaygan zeminlerde cok ise yariyor o yuzden all weatherda da acik olmasi lazimdi.
Tam tersine kilitli difransiyel ıslak, buzlu, kaygan zeminde sıkıntı yaratır diye biliyorum.
Bütün diferansiyel kilit mekanizmalarının amacı; gücün -bir kısmının- boşta dönen tekerleğe iletilmesini önleyip, daha iyi tutunma imkanı olan tekerleğe aktarılması. Q2'nin bu işi ne ölçüde yaptığını bilmiyorum ama duruma göre değişen oranlarda yapıyor da olabilir.
Şayet bazı hallerde %100 kilitliyorsa (diferansiyeli tamamen devreden çıkarıyorsa), bunu yapmadığı zaman "Q2 off" yazıyor olabilir belki. Veya tam tersine, %100 kilitlediği sürece ortada bir diferansiyel kalmadığı için "Q2 off" yazıyor da olabilir. Bilmediğim için sadece spekülasyon yapıyorum ama karlı-buzlu zeminde patinajı azaltmaya hiç katkıda bulunmaması bana tuhaf geliyor.
Yo hayır kendimi anlatamadım heralde.Kilitli diferansiyel karlı buzlu zeminlerde çok etkili oluyor fakat dinamik moda almak gerekiyor demiştim.Hani insan q2 nin all weatherda açılmasını bekler ama dinamikde açılıyor.dediğiniz gibi bi oranı olabilir ama.Şimdilik karlı-buzlu zeminlerde dinamikte kalkıp(q2 için) all weatherda sürüşe devam ediyorum(vdc açılması için)
Edited by - Lbe on 20/03/2011 08:32:01
quote:
Yo hayır kendimi anlatamadım heralde.Kilitli diferansiyel karlı buzlu zeminlerde çok etkili oluyor fakat dinamik moda almak gerekiyor demiştim.Hani insan q2 nin all weatherda açılmasını bekler ama dinamikde açılıyor.dediğiniz gibi bi oranı olabilir ama.Şimdilik karlı-buzlu zeminlerde dinamikte kalkıp(q2 için) all weatherda sürüşe devam ediyorum(vdc açılması için)
Edited by - Lbe on 20/03/2011 08:32:01
Dinamik modda iken çalıştığını ve dolayısıyla karlı-buzlu zeminde de etkili olduğunu söylediğinizi anlıyorum. Bu konuda bir yanlış anlaşma yok sanırım. Tekerlekler arasındaki tutunma farkına ister kar-buz sebep olsun, ister başka faktörler sebep olsun, çalıştığı sürece bu farkı azaltıcı bir etkisi olacaktır, haliyle.
Ben all-weather modunda iken devre dışı olduğuna şaşıyorum çünkü asıl bu mod karlı-buzlu zemine öncelik verilerek tasarlanmış olmalı gibime geliyor. Kullanma kitapçığı bu konularda bilgi vermiyor mu?
Buz, ıslak çamur, ıslak çimen gibi zeminlerde, ilk kalkış sırasında; BİRAZ patinaj tercih sebebi olabilir. All-weather modunda acaba sadece ilk kalkışta biraz gevşek bırakıp sonra sıkılaşıyor falan olmasın? Dediğim gibi, benimki spekülasyondan ibaret. Kullanma kitapçığı aydınlatıcı olabilir.
Bu konu ustune simdi kitapciga bakabildim.113,114 ve 115 sayfalarinda dna sistemini anlatmis.Her modun altina o modda aktif olan ozellikler hakkinda bilgi vermis.Q2 sadece dinamik mod sayfasinda yer aliyor, aciklama olarakta "Traksiyonu guclendirir ve virajlardan cikarken ivmelenme sirasinda yetersiz yonlendirmeyi azaltir." yaziyor.All weather sayfasinda q2 hakkinda hic bir bilgi bulunmuyor.Cok ilginc, bence all weatherda aktif olmasi daha onemliydi.
Bu arada ben foruma cep telefonundan giriyorum ve her seyi detayli okuyamiyorum.Yazdiklarinizi tam yorumlayamamis ve yanlis cevap vermis olabilirim.Anlatamadim galiba derken size bi saygisizlik etmek istemedim.Ben sizlerden yasca kucugum ve buyuklerime asla saygisizlik etmem.Bi hatam varsa ozur dilerim. Bugun acaba yanlis bi sey mi dedim diye kafama takildi ders bile dinleyemedim.
Edited by - Lbe on 20/03/2011 23:17:15
Tekrar yazıyorum, emin olmamakla birlikte kaygan zeminde ve normal kullanımda kilitli difransiyelin faydasından çok zararı olur diye biliyorum. Allweather'ı sadece yağışlı hava olarak düşünmemek lazım, karlı buzlu havalarda kalkışlar sıkıntılı olabilir.
quote:
Anlatamadim galiba derken size bi saygisizlik etmek istemedim.Ben sizlerden yasca kucugum ve buyuklerime asla saygisizlik etmem.Bi hatam varsa ozur dilerim. Bugun acaba yanlis bi sey mi dedim diye kafama takildi ders bile dinleyemedim.
Edited by - Lbe on 20/03/2011 23:17:15
"Anlatamadım galiba" ifadesine ben en ufak bir saygısızlık anlamı yüklemedim. Saygı ve sevgi konusunda benim açımdan hiçbir sorun yok. Derslerde başarılar dilerim.
quote:
Tekrar yazıyorum, emin olmamakla birlikte kaygan zeminde ve normal kullanımda kilitli difransiyelin faydasından çok zararı olur diye biliyorum. Allweather'ı sadece yağışlı hava olarak düşünmemek lazım, karlı buzlu havalarda kalkışlar sıkıntılı olabilir.
Haklısınız. Duruma göre değiştiği için tartışmalı bir konu bu. Ayrıca, maalesef her terimin Türkçesi olmadığı için "traction" (lastiğin yerle temasının sağlamlığı/gücü) ile "steering" (sağa-sola yönlendirme) arasındaki ilişkiyi tamamen Türkçe tartışmak da mümkün değil.
Diferansiyel kilidi "traction" arttırıcı bir sistem. Bu nedenle, kuru zeminde virajlarda avantaj sağlayabildiği gibi, karlı-buzlu zeminde patinaj nedeniyle yerinden kalkamayacak olan bir otomobilin yerinden kalkmasını da kolaylaştırabiliyor.
Buna karşılık bir otomobil "steering" halindeyken; içteki tekerleğin daha kısa, dıştaki tekerleğin daha uzun mesafe katetmesi gerek. %100 veya gereğinden fazla diferansiyel kilitleri bunu önledikleri için, arkadan itişte "over-steering"e (spin atma), önden çekişte "under-steering"e (kafadan kayma) yol açabiliyorlar. Bu da trafikte tehlikeli olabilir.
Yine de, karlı-buzlu zemindeki "traction" kaybı o kadar fazla olabiliyor ki, kalkış esnasında dıştaki tekerlek hiç mesafe katetmeyip, bütün güç sadece içteki tekerleğe patinaj yaptırabiliyor. Bu durumda otomobil ilerleyemiyor ki "steer" etsin. Bu şekilde yerinde sayan bir otomobilin hem hareket etmesi hem de "steer" etmesi için de BİR ÖLÇÜDE diferansiyel kilidi avantaj sağlayabiliyor. Yani kısaca duruma göre değişen avantajlar ve dezavantajlar sözkonusu.
All-weather modunda Q2 devre dışı olduğuna göre, demek ki durumu değerlendirip ona göre ölçüyü tayin edebilen bir sistem değil. Anlaşılan all-weather modundayken karlı-buzlu zeminde yerinde sayma halinde ESP ile yetiniyor (ESP boşa dönen tekerleği biraz frenleyince haliyle diğer tekerleğin "traction"u artmış oluyor).
Bazı elektronik diferansiyellerin bu ikilemi algılayabildiklerini ve duruma göre müdahalede bulunabildiklerini okuyorum ama kişisel olarak elektronik diferansiyel kilidi kullanmış / denemiş değilim (önden çekişte patinaj başlayınca %100 kilitlenen ve arkadan itişte balatayla %35 kilitlenen mekanik sistemler kullandım ama elektronik kilit bambaşka bir dünya olmalı). Yanılmıyorsam Alfa Romeo'da da Q2 ve elektronik Q2 diye iki ayrı sistem var ama bunları da yeterince bilmiyorum.
Merhaba arkadaşlar 1 yıldır 2004 alfa 156 kullanıcısıyım 30.000 km yi gördük bir yılda, aracımdan çok memnunum yalnız aracım aldığımdan beri vdc(ünlem işareti) uyarısı veriyor dolayısıyla asr sürekli offta ve hız sabitleyicisi de buna bağlı olarak kullanılamıyor. Özel serviste baktırdığımda elektrik arızası bulamadılar, abs beyni arızalı dediler, acaba daha önce bu durumla karşılaşan bir arkadaşımız oldu mu yardımcı olursa sevinirim. hemen abs beyni almak istemiyorum çünkü. Şimdiden teşekkürler.....
159'da asr tuşuna basınca asr, basılı tutunca vdc devreden cıkıyor. Ayrıca hareket haline el freni cektiginizde de hepsi devreden cıkıyor.