Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Q2 Nedir ne değildir?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

alkar

arkadaşlar geçen gün bir tanıdıkla alfa'nın DNA'sını test ediyorduk.
Dynamik modda Q2'nin de devreye alındığını görünce bu ne diye sordu, ben de bildiğim kadarıyla dedim ki;
Alfa'nın elektronik kilitli diferansiyeli, motorun gücünü patenaja girmiş tekerden alıp çekişteki tekere veriyor.
ESP yani dedi... şöyle bi kaldım...
Alfa'nın Q2'si, diğer araçlardaki ESP'nin aynısı mı bi farkı var mı?
MK2 Giulietta 1.6 JTDm 105hp - Rosso
MK2 147 Distinctive 1,6 T-Spark - Jarama

krm1983

 elektronik diferansiyel kilidi


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

alperuzi

Patinaja düşen tekeri frenleyip diğer tekere güç gitmesini sağlıyor, kısaca sistem bu :)

ESP de de mantık aynı, ancak ESP savrulmalarda devreye girer, ve çekişin olmadığı tekerlerde de işlevseldir. Yani arkalara da fren yapar mesela. Tam olarak aynı sistem değil yani.

ku2

Ayrıca hem D modda..hem de A modda devrededir elektronik Q2..
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

alkar

You are not allowed to view links. Register or Login
Patinaja düşen tekeri frenleyip diğer tekere güç gitmesini sağlıyor, kısaca sistem bu :)

ESP de de mantık aynı, ancak ESP savrulmalarda devreye girer, ve çekişin olmadığı tekerlerde de işlevseldir. Yani arkalara da fren yapar mesela. Tam olarak aynı sistem değil yani.

evet soruma en yakın cevap bu şimdilik, teşekkürler :)
Peki kısaca şöyle diyebilir miyiz o zaman, yapmak istedikleri iş genel olarak aynı olsa da ESP savrulma önleyici, Q2 yol tutuşunu artırıcı bir sistem olarak mı çalışıyor?
MK2 Giulietta 1.6 JTDm 105hp - Rosso
MK2 147 Distinctive 1,6 T-Spark - Jarama

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
1 hayal
5 duyu
6.his

admin

ESP kısaltması, yani Elektronik Stabilite Programı (ki bu Bosch'un bir icadı olduğu için açılımı Elektronisches Stabilitätsprogramm) aslında Daimler AG'nin tescilli bir ismidir ve bu kuruluşun araçlarında bu isim altında kullanılır. Bu sistemin karşılığı Alfa Romeo'da VDC (Vehicle-Dynamic-Control)'dir. BMW'de DSC (Dynamic Stability Control), Toyota ve Lexus'ta VSC (Vehicle Stability Control), Jaguar ve Mazda'da yine DSC (Dynamic Stability Control), Honda'da VSA (Vehicle Stability Assist), Porsche'de PSM (Porsche Stability Management),  Ferrari'de CST (Controllo Stabilità e Trazione), Maserati'de MSP (Maserati Stability Program) ve Volvo DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) gibi kısaltmalarla karşımıza çıkar.

Sürüş dinamizminin kontrolü sağlandığı için İngilizce olan ESC (Electronic Stability Control) genel bir ifade olarak geçer.

ESP'nin görevi, özellikle virajlarda/dönemeçlerde önden veya arkadan kaymaya başlayan aracın her tekerine ayrı bir fren kuvveti uygulayarak tekrar izine dönmesini sağlamaktır. Mesela arkadan kaymaya başlayan bir otomobilin ön-dış tekerine, önden kaymaya başlayan bir otomobilin arka-iç tekerine bir müdahale gerçekleşir. Bu gerçekleşirken aracın hızı, direksiyonun konumu, tekerlerin patinajda olup olmadığı gibi veriler saniyede nerede ise 100-150 kez kontrol edilir. Gerekmesi durumunda sistem motorun gücüne bile müdahalede bulunur. Bazı sistemlerde direksiyona bile müdahale gerçekleşir. Yani burada amaç, kayma eğiliminde veya kaymaya başlamış olan (üreticiler model ve kullanım amacına bağlı olarak müdahaleyi daha erken veya daha geç ayarlayabiliyor) otomobili güvenli bir şekilde izinde tutmak veya izine geri getirmektir.

Alfa Romeo'da kullanılan Q2 sistemi ise elektronik kilitli diferansiyeldir.

Normal diferansiyelin görev, mesela viraj dönüşlerinde içeride kalan tekerin dönüş hızını azaltıp dışarıda kalanı arttırmaktır. Kilitli diferansiyel ise sağ ve sol teker arasında dağıtılan güçte, tekerlerden birinin patinaja düşmesi düşmesi durumunda fazla gelen gücü "kilitleyerek" (azaltarak veya diğer tekere aktararak) bir denge sağlamaktadır. Normalde bu işlem mekanik olarak gerçekleşirken Q2 sisteminde bu elektronik olarak gerçekleşmekte.

Forumumuzda bu sistem hakkında Alfa 147'de ilk defa kullanılmaya başlandığında açılmış bir başlık var. Hatta şunu özellikle belirtmekte fayda var, henüz Alfa Romeo Türkiye'dekilerin bile haberdar olmadığı ve genel olarak Q2'nin ne olduğu bilinmediği bir zamanda forumumuzda yayınlanmış bir yazıdır (biraz reklamımızı yapalım  :) )

You are not allowed to view links. Register or Login
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

alkar

You are not allowed to view links. Register or Login bizim köyde senin gibilere ADAMSIN! derler  :alkis:

artık rahat bir uyku çekebilirim, teşekkürler :)
MK2 Giulietta 1.6 JTDm 105hp - Rosso
MK2 147 Distinctive 1,6 T-Spark - Jarama

vulkski1488

Daha önceden Q2 sisteminin mekanik LSD olduğunu duyduğumdan gerçekten öyle mi diye araştırırken forumda da bu konu hakkında yazı olduğunu görünce hemen bakmak istedim ve biraz araştırma yaptım. Giulietta'da da mod değiştirdiğimde Q2'den "Electronic Q2" diye bahsettiğini görünce iyice merak ettirdi. Eğer 147'den beri elektronik bir sistemse neden Giulietta ve MiTo ile beraber önüne "electronic" diye bir kelime daha ekleme ihtiyacı duysunlar ki dedim.

Q4 adıyla 156 Sport/Crosswagon, 159, Brera, Spider 939; Q2 adıyla GT ve 147'lerde yer alan bu sistem Torsen tipi LSD yani limitli-kaymalı diferansiyeldir. Alfa Romeo, bir önceki cümlemde belirttiğim otomobillerinde Torsen C tipi (T-3) LSD kullanmıştır.

Giulietta ve MiTo'larda bulunan Elektronik Q2 sistemi ise LSD'ye benzer mantıkla çalışır. Fakat burada sağ ya da sol tekerleğe ulaşan torkta bir değişim yerine, Elektronik Q2 sistemi aracın direksiyon açısı ve hızına bağlı olarak tekerleğe fren uygular. ASR'ye (Anti-slip regulation) benzer şekilde çalışır.
16 ABK 115 - 2015 Alfa Romeo Giulietta (Tipo 940) 1.6 JTDm-2 (940A3000) Meccanico 6 marce (C635MT) Distinctive Bianco Ghiaccio Pastello (296/A)