Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Boyalı Yüzey Bakımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Herkes aracının her zaman pırıl pırıl olmasını ister ancak bunu gerçekleştirebilmek çok zor bir iştir.. Bu bölümde boya bakımının nasıl yapılacağıyla ilgili kendimce bazı bilgiler vermeye çalışacağım.. En başından başlayalım:

Otomobil Rengi Seçimi:

-Eğer aracınıza ciddi şekilde emek vererek bakamayacaksanız koyu renk araç almayı düşünmemenizi tavsiye ederim.. ?Koyu renk otomobile bakmak zor iştir? sözü şehir efsanesi değil az bile söylenmiş ciddi bir sözdür.

-Meşhur ?Alfa kırmızısı? da bakım isteyen bir renktir eğer bakmazsanız Alfa kırımızısı aracınız ?Alfa Pembesi? bir renge sahip olur..

-Gümüş Gri, Şampanya rengi veya Beyaz gibi renkler bakımı en kolay renklerdir, kir ve çizik göstermezler..

-Aracınızın rengi  ne olursa olsun en az senede bir defa isim yapmış, güvenilir bir firmada boya koruma yaptırın..


Yıkama:

-Otomobil bakımındaki en önemli adımlardan biri yıkamadır. Aracınıza kesinlikle fırça sürdürmeyin. Fırça kullanımı toz çiziği diye tabir edilen ince çiziklerin oluşumunu arttırır..

-Otomobilinizi kimyasal püskürterek yıkatmaktan kaçının. Bu kimyasal maddeler genelde yoğun asit içerirler ve boyanıza zarar verirler..

-Aracınızı yıkamanın en güvenli yolu piyasada bulunan mikrofiber yıkama eldivenleridir. Bu mikrofiber eldivenler toz tutmaz, o sebeple toz çiziklerini minimuma indirir, ayrıca süngere oranla oldukça yumuşaktırlar ve tozları süngerin aksine içlerine hapsederler..
(Birinci Şekil Sünger'le yıkama, ikinci şekil Yıkama eldiveni ile yıkama)

Register or Login" border=0> Register or Login" border=0>


-Aracınızı güneş altında yıkamayın, yıkarken üzerindeki toz ve kiri iyice akıttığınızdan emin olun..

-Çift Kova Yöntemi: Otomobil meraklılarının gözde yöntemlerindendir.. Bu yöntemde biri şampuanlı su içeren kova ile sadece su içeren toplam iki kova vardır.. Bu yöntemdeki mantık şampuanlı suyu aracın üzerine yaydıktan sonra, kirleri bünyesinde toplayan sünger veya yıkama eldiveninin temiz suda durulanmasıdır.. Bu şekilde aracın üzerindeki kirleri alan eldiven veya süngerin, bu kirleri temiz su ve şampuan içeren birinci kovayı kirletmesi engellenir ve bu sayede de aracınızdan çıkan kirleri tekrar alıp aracınıza sürmez, yıkama çizikleri oluşmasını da büyük ölçüde engellemiş olursunuz..

-Otopark yıkamacılarının kullandığı otomobil şampuanlarını kullanmayın (bunlar genelde en ucuz şampuanlar olur, buklaşık deterjanı kalitesindedirler), mümkünse bagajınızda güvenilir otomobil bakım markalarından birinin şampuanını taşıyın..

-Yıkamada kullanılan şampuanın PH değeri önemli bir faktördür. Yani kullandığınız şampuan asitik olmamalıdır. Ucuza satılan oto şampuanı yerine johnson's baby bebe şampuanı çok çok daha az zararlıdır boyaya..

-İmkanınız varsa kurulama bezi olarak da büyük boy ve kalın mikrofiber bezler kullanın.. Mavi Sümerbank bezleri zımparanın yumuşatılmış versiyonudur. Ayrıca yıkamacılar üst üste farklı arabalarda kullandıkları için üzerlerinde kalmış kir ve toz aracınızda kılcal toz çizikleri oluşmasına neden olur.

-Mikrofiber bulunamadığı noktada aracı silmek için %100 pamuk olduğundan emin olduğu temiz bir havlu yahut bezin kullanılması, mikrofiber kadar olmasada diğer türlü bezlere nazaran daha az zarar verecektir..


Yüzey temizliği

-Genelde Cila uygulamasının yıkamadan hemen sonra başka bir işleme gerek duymaksızın yapıldığı gibi yanlış bir kanı vardır.. (bu ancak aracınızın kılcal çiziksiz ve prüzsüz bir yüzeyi olması durumunda yapılabilir)

Register or Login" border=0>

-Aracınızı yıkadıktan sonra elinizi aracınızın üzerinde gezdirin, eğer aracın boyasının üzerinde prüzler, verniğe yapışmış kirler varsa öncelikle bu prüzleri yok etmelisiniz. (Above-surface Contaminants) Bunun için kullandığınız bakım markasının temizleyici ürünlerini kullanabilirsiniz..

-Bu ürünler kil (Detailing Clay), böcek ve zift temizleyici ürünler, kir sökücü özelliği olan güçlü temizleyicilerdir..

Kil işlemi (Detailing Clay):
Register or Login" border=0>


-İkinci adım ise toz çiziklerinin, ince çiziklerin ve okside olmuş yüzeyin giderilmesidir..(Below-surface defects) Eğer aracınızın üzerinde direk güneş ışığı altında görülebilen ince çizikler varsa bunları çizik giderici ürünler kullanarak yok etmelisiniz..

-Bu ürünler piyasada "çizik giderici" veya "pasta" olarak geçer.. Pasta veya çizik gidericiler "abressive" yani aşındırıcı özelliğe sahiptirler. Bu işlem dikkat ve özen gerektirir. Ayrıca makineyle yapılan profesyonel uygulama kadar verim almak imkansızdır.. İnce çizikler için bile aracın yüzeyini 3 veya 5 defa pasta ile geçmeniz gerekebilir.. Bu da çok yorucu bir işlemdir.. Ancak cila öncesi bir veya birkaç kat atılması yüksek oranda fayda sağlar..

-Pastayı öncelikle aracınızın görünmeyen bir yerine uygulayın ki kullandığınız malzemenin ve yöntemin zararsız olup olmadığını denetleyin.. Her malzemenin aşındırıcılığı ve uygulama yöntemi farklıdır. O yüzden kutuda yazan uygulama yöntemlerine birebir uyun..

-Ne kadar prüzsüz ve çiziksiz bir yüzeyiniz olursa cilanız o kadar sağlıklı ve uzun ömürlü olur..


Cila - Wax

-Piyasada bir çok cila ürünü bulabilirsiniz, ama güvenilir isim yapmış firmaların ürünlerini tercih etmeniz yararınıza olur.. Aracınıza uygun ürünleri seçebilmek için bu markaların uygulama merkezlerinden bilgi alabilirsiniz..

-Her cilanın uygulanışı kendine özgü olsada, cilalama işleminin temel adımları: Cilayı verniğine yedirerek temiz yüzeye yaymak, cilayı bir süre araç üzerinde bekletmek (her ürün için bu süre değişebilir) Daha sonra parlatarak silmektir..

-Cilayı yayma aşamasında; cilanın aracın üzerinde çok ince bir katman olarak yayılması çok önemlidir. Cilanın bolca kullanılıp, kalın katmanlar atılması hiçbir fayda sağlamayacağı gibi daha sonra aracın üzerinden silinmesini de zorlaştırır.. Daha fazla parlıklık amaçlanıyorsa bir katmanda bolca cila kullanmak yerine, ince katmanlar halinde 2 kat cila atılması çok daha yüksek getiri sağlar..

-Aracınızı cilalarken yapı marketlerde bulunan uygun fiyatlı (25-35ytl) orbital makineleri alıp kullanabilirsiniz.. Yalnız bu makineleri polisaj makineleri ile karıştırmayın. Polisaj makineleri nispeten daha yüksek fiyatlıdır ve profesyonel kullanıma yöneliktir.. Orbital makine ile araca zarar verme ihtimaliniz çok düşük bir ihtimalken, polisaj makinesiyle aracınıza zarar vermeniz kuvvetle muhtemeldir..

-Orbital makineyle cilayı yayabileceğiniz gibi önce el ile cilayı yayıp üzerinden orbital makine ile geçebilirsiniz.. (Benim tercihim ikinci seçenek) Daha sonra cilanızı mikrofiber bez kullanarak parlatarak silebilirsiniz..

-Cila silmek içinde yine kurulama için kullanılan gibi %100 pamuklu bir bez yada havlu kullanılabilir. Mikrofiber bulunamadığı durumlarda yada cila silmek için eczanelerde satılan pamuklarda kullanılabilir..

-Tebrik ederim bu uzun uğraştan sonra pırıl pırıl binebileceğiniz ?0 km? bir aracınız oldu.. :)


Cam Çiziklerinin Giderilmesi:

-Camların üzerinde oluşan ince noktacıklardan be çok ince çiziklerden sıkı bir çalışmayla kurtulunabilir.. Ancak derin çizikleri yok etmek maalesef imkansız gibidir..

-Cam çiziklerinin boyalı yüzey çiziklerinden çok daha zor olmasının nedeni, cam'ı aşındırmanın, boyalı yüzeydeki verniği aşındırmaktan çok daha zor olmasıdır..

-Eğer camınıza yapışmış, yıkamayla çıkmayan kirler ve noktacıklar varsa, bunları kil (detailing clay) ile çıkarabilirsiniz.. Ancak kil TR'de pek bulunabilen bir malzeme değildir..

-Aynı şekilde kirlerden ve çok ince çiziklerden kurtulmak istiyorsanız; ilk adımda camınızı kil ile temizleyin (kiliniz yoksa bu  adımı atlayabilirsiniz), ikinci adımda camınıza pasta uygulayın. Pastayı cam yüzeyine yayıp bastırarak yuvarlayın, bu işlemi bir kaç kez üstüste uygulayın.. Üçüncü adımda ise oto bakım firmalarının cam cilası ürünlerinden birini kullanarak camınızı cilalayın.. Ne kadar uğraşırsanız o kadar temiz ve çiziksiz bir cam'a sahip olursunuz..

-Ancak bu yöntemden mucize beklemeyin, camınızda çok miktarda ortalama çizikler bulunuyorsa tek çareniz camınızı değiştirmektir..


İpuçları:

-Aracınızı kuş pisliklerinden ve ağaç reçinelerinden uzak tutun! Kuş pisliklerini temizleyici kimyasllar (su değil!) ve mikrofiber bez kullanarak temizleyin..

-Araç yüzeyine mikrofiber bez dışında başka bir bez sürmemenizi öneririm. Eğer mikrofiber bulma şansınız yoksa %100 pamuklu, yumuşak havlu veya bez kullanabilirsiniz.. You are not allowed to view links. Register or Login

-Aracınızı bilmediğiniz yerlerde yıkatmayın!

-Araç yüzeyine uygulayacağınız ürünü doğru şekilde uygulayacağınızdan emin olun, prefesyonel sayılabilcek ciddi ürünleri kendiniz uygulamaktan kaçının.. Boyanıza zarar verilmesi halinde geri dönüşün olmayacağını unutmayın!

-Ucuz buldunuz diye bilinmedik markalar veya ürünler kullanmayın, bu yararınıza değil daha çok zararınıza sonuç doğurur..

-Aracınızı branda ile örterek temiz tutabilirsiniz ama bu şekilde boyayı koruyabileceğinizi düşünmeyin.. Branda boyanın hava almasını engeller..

-Aracınızda bir nazar boncuğu bulundurun.. :)


Otomonil Bakımı ilgili ayrıntılı bilgi alabileceğiniz birkaç internet sitesi:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login


Bazı otomobil bakım firmalarının internet siteleri:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login



Edited by - shame on 12/04/2008  21:35:21

umur

#1
Nazar boncuğu , Erhan abinin arabasının başına gelenden sonra kesinlikle wd 40 kadar lazım

n/a

Ayrıca şunu eklemek isterim ki ; aracınızda çamur bulunuyorsa, elinizden geldiği kadarı ile çamuru yumuşatarak çıkartın..

Çizmeyen Mikrofiber yıkama eldivenleri ve bezler bile aracınızı çizebilir..Kaldı ki markalar bu bezlerin bile 0 çizik yaratacağı garantisini veremiyorlar..Bunu da göz önünde bulundurmak gerekiyor..

Yaz aylarında, özellikle uzun yolculuklarda aracınızın ön tarafı böcek kalıntıları ile dolabiliyor ve aracınızda yoldaki yapım çalışmalarından dolayı zift kalıntıları oluşabiliyor..Bunları direk suyla yada cila ile çıkartmak, araç boyası yüzeyine zarar vermekte,kesinlikle bu yöntemleri kullanmamanız öneriliyor...Bu tarz konularda kendini kanıtlamış markaların , Böcek ve Zift Kalıntısı Temizleyicisi kullanabilirsiniz..

Ayrıca aracınızı şehirler arası yolculuklarda böcek kalıntıları ve taş izlerine karşı  korumak için çeşitli otomobil markaları için ön deri koruma maskeleri bulunmakta..Aracınızın modeline uyan korumalar piyasada bulunuyorsa önerilir..Bu konuda gerçekten büyük bir yararı bulunmakta..


Bu konudaki deneyim,tecrübe ve önerilerin için teşekkür ederiz erhan..Eline sağlık...

Edited by - ralf on 08/03/2008  16:28:55

n/a

EDIT: Güncellendi ve "Cam çiziklerinin giderilmesi" eklendi..

Katkılarından dolayı Can'a teşekkürler..
Aklımıza yeni birşeyler geldikçe güncelleyeceğiz..

Edited by - shame on 30/03/2008  10:49:53

xenogenesis

#4
ben cizik kapatıcı diye bir pasta almıstımda, bunu ince cizikleri kapatmak için aracın tamamına uygulamak doğru olurmu acaba. ve bu urun suruldugu yeri oldukça parlatıyor ustune tekrar parlatıcı cila surmeye gerek varmı yada ust uste farklı kimyasalların sürülmesi zarar verirmi

n/a

Pasta denilen malzeme "abressive" yani aşındırıcı bir malzemedir.. Ancak her pastanında aşındırıcılık oranı farklıdır.. Yüksek aşındırıcılığa sahip (profesyonel ürünlerin aşındırıcılığı daha fazladır genellikle) pastaların kullanımı da profesyonellik gerektirir.. Kullanıcıya satılan Amatör ürünler ise üzerindeki talimatlara uyulduğu sürece zarar vermezler..

Ancak pasta'dan ne beklendiği de çok önemli.. Sonuçta pasta'yı elle atacaksınız ve makineyle atılan pasta kadar iyi sonuç alamayacaksınız.. Bu da pastayı 3 veya 5 kez üstüste kol gücüyle atmanızı gerektirecek ki aşırı derecede güç harcayacaksınız.. Eğer aracınızda yoğun yıkama çizikleri ve orta derinlikte çizikler varsa hiç uğraşmayın derim..

Ayrıca pasta atmak gerçekten dikkat gerektiren bir işlem ve kullandığınız malzeme de çok önemli.. Biz Meguiar's 'ın scratchX'ini kulanıyoruz ve çok başarılı sonuçlar alıyoruz.. Ancak diğer markaların pastaları ne derece başarılıdır o konuda fikir veremem..

Bu arada pasta'dan sonra boya koruyucu özelliği olan bir cila atarsanız çok iyi bir sonuç alırsınız..


Edited by - shame on 30/03/2008  17:17:00

xenogenesis

#6
neyse ya ben o zaman ugraşmıyayım burda internetten cila getirecen,atacan bir suru iş. sonuçta iyi olmazsa otur ağla .tesekkürler bilgiler için, en iyisi adam gibi bir yerde yaptırmak yaza

n/a

Bencede en iyi çözüm bir kere iyi bir yerde aracı komple toparlatmak, ondan sonra da çok iyi bakarak elde edilen prüzsüz ve parlak yüzeyi devam ettirmek.. Çünkü bir kullanıcı için bakımlı bir yüzeye bakmak, aracı komple toparlamaktan çok çok daha kolaydır.. Ondan sonra da boyanın durumuna göre 6 ayda veya bir senede bir tekrar boya korumaya sokulabilir..

Ayrıca amatör olarak yapılan hiçbir işlem, profesyonellerin yaptığı uygulamanın yerini tutmaz..