Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !  (Okunma sayısı 1751 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« : 09 Şubat 2006, 14:47:54 »

Alfalarinizin yag yakmasi,ya da eksiltmesi konusunda yorumlarinizi yazarsaniz sevinirim.Servisten bir miktar yag eksiltmenin normal oldugunu belirttiler.Ancak bu benim onceki arabamdan kesinlikle alisik olmadigim bir durum oldugu icin saskinlik veriyor.Servis araca tam sentetik ve ince bir yag koyuyor Shell 5-40 yanlis hatirlamiyorsam (eger yanlislik varsa kusura bakmayin) Yag ince oldugu icin eksilmenin normal oldugunu belirtiyorlar.Bu konuda yorumlariniz nedir?

« Son Düzenleme: 13 Şubat 2006, 21:29:58 Gönderen: master »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #1 : 09 Şubat 2006, 15:15:17 »
bizim araçlar yağ eksiltiyor berk.katalogda yaklaşık yanlış hatırlamıyorsam 1000 gr a kadar 10000 km de yağ eksiltmesinin normal olduğu yazıyor.tabi birde tam sentetik yağ kullandığın zaman bu biraz daha artabilir.normal yağ kalınlığı 10w 40 selenia.
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2006, 15:15:17 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #2 : 09 Şubat 2006, 16:35:06 »
Arkadaşlar benim eski 145 bir damla bile eksiltmiyordu, bu biraz da şans işi Alfa'da..Ama şimdiki arabamın eski sahibi arkadaşım olduğu için biliyorum; 1000 km.de yaklaşık 1 litre ekliyordu..Ben geçenki yağ değişiminde Mobil 1 yağ koydum(0-40-Tam Sentetik) ve Motor Silk ekledim..Yaklaşık 2000 km. sonunda eksilen miktar, yağ çubuğundaki çentiklerin üsttekinin %60-70 eksiği kadar. Yani ciddi bir azalma var..Eğer motor silk sayesinde olduysa bu çok iyi...Eskiden TWS'nin (Alfa Romeo Racing Team de bu yağı kullanır) 10-60 yağını kullanıyordu ve eksilmenin önüne geçememişti ..

Edited by - Alfadanadam on 09/02/2006  16:36:08
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2006, 16:35:06 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfisti

  • Membro
  • İleti: 1.466
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #3 : 09 Şubat 2006, 18:46:05 »
benim 145de de eksiltmiyordu... 145 güzel arabaydı yaw....:)
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2006, 18:46:05 Gönderen: alfisti »
Ulvi Toprak Tire/İzmir
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #4 : 09 Şubat 2006, 19:21:56 »

0-40 yağ koyupta eksiltmeyen bir araba olacağını zannetmiyorum.. Mesela benimkide Yazları 10-40 da hiç eksiltmezken, Kışları 0-40 da 2000 km. de 1 litre kadar eksiltiyor bende üstüne 5-30 ekliyorum.. Senelerdir bu şekilde kullanıyorum.. Kışın motoru daha iyi koruması dolayısı ile ince yağdan vazgeçmiyorum.. 

« Son Düzenleme: 09 Şubat 2006, 19:21:56 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfisti

  • Membro
  • İleti: 1.466
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #5 : 09 Şubat 2006, 19:27:36 »
145 de 0-40 mobil 1 kullanırdım ve damla eksilmezdi.. ayrıca farklı karakter ve evsaftaki yağları karıştırmanın da doğru olduğunu düşünmüyorum..
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2006, 19:27:36 Gönderen: alfisti »
Ulvi Toprak Tire/İzmir
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #6 : 09 Şubat 2006, 20:02:00 »

Mineral yağ ile sentetik yağ karıştırmak pek akıllı işi değil tabide sentetik yağlar da bir problem olacağını sanmıyorum..




quote:


alfisti wrote:

145 de 0-40 mobil 1 kullanırdım ve damla eksilmezdi.. ayrıca farklı karakter ve evsaftaki yağları karıştırmanın da doğru olduğunu düşünmüyorum..

« Son Düzenleme: 09 Şubat 2006, 20:02:00 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #7 : 10 Şubat 2006, 04:18:18 »
mobil 1 bende de ciddi yağ eksiltiyordu. şu an gtx magnatec kullanıyorum çok memnunum. wynn's yağ katkısı ekliyorum bi de





quote:

Alfadanadam wrote:

Arkadaşlar benim eski 145 bir damla bile eksiltmiyordu, bu biraz da şans işi Alfa'da..Ama şimdiki arabamın eski sahibi arkadaşım olduğu için biliyorum; 1000 km.de yaklaşık 1 litre ekliyordu..Ben geçenki yağ değişiminde Mobil 1 yağ koydum(0-40-Tam Sentetik) ve Motor Silk ekledim..Yaklaşık 2000 km. sonunda eksilen miktar, yağ çubuğundaki çentiklerin üsttekinin %60-70 eksiği kadar. Yani ciddi bir azalma var..Eğer motor silk sayesinde olduysa bu çok iyi...Eskiden TWS'nin (Alfa Romeo Racing Team de bu yağı kullanır) 10-60 yağını kullanıyordu ve eksilmenin önüne geçememişti ..



Edited by - Alfadanadam on 09/02/2006  16:36:08

« Son Düzenleme: 10 Şubat 2006, 04:18:18 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #8 : 10 Şubat 2006, 08:39:37 »
Tolga'cım tek problem yağın cinsi değildir. Farklı viskozitelerdeki yağ kullanmak akıllıca değil...özellikle zorlu durumlarda yağ istenmeyen akışkanlık değerleri verebilir..



quote:

Tolga wrote:

Mineral yağ ile sentetik yağ karıştırmak pek akıllı işi değil tabide sentetik yağlar da bir problem olacağını sanmıyorum..




quote:


alfisti wrote:

145 de 0-40 mobil 1 kullanırdım ve damla eksilmezdi.. ayrıca farklı karakter ve evsaftaki yağları karıştırmanın da doğru olduğunu düşünmüyorum..



« Son Düzenleme: 10 Şubat 2006, 08:39:37 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

rikizlerli

  • Membro
  • İleti: 127
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #9 : 10 Şubat 2006, 08:41:26 »

Selam Bülent,


benim de eski arabam  145 idi.97 model  1.4 TS ve mobil1 0w-40 koyuyordum  1 gr dahi eksiltmiyordu.bence 1.4 TS lara özgü olabilir.şu an 156  2.0 TS kullanıyorum 7000 km de  seviye max. dan minimuma düşmüştü,üstelik 10W-40 yarı sentetik yağ ile.

« Son Düzenleme: 10 Şubat 2006, 08:41:26 Gönderen: rikizlerli »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #10 : 10 Şubat 2006, 08:44:33 »
Resul , eski ve yeni arabalarımız aynı, zaten servisimiz de aynı :)
Bu arada 7000 km.den daha önce aşağıya inmiş olabilir aman dikkat et..
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2006, 08:44:33 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #11 : 10 Şubat 2006, 11:50:49 »
Halil Senin Dedigin dogru bende kitapciga baktim Twinspark  lar da bu yag eksilmesi normalmis 10000 km'de 1000 gr diyor ve benim arabamda eksilen miktarla birebir uyusuyor bu.Demekki durum normal hemen hemen herkezde ayni.Demekki motorlarin genel karateristigi bu
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2006, 11:50:49 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #12 : 10 Şubat 2006, 21:35:15 »

Farklı viskozite ne demek bülentim ? Zaten kullandığımız bütün yağlar multi viskozite değilmi.. 0-40 sence neyi ifade ediyor ? 5 - 30 viskozite aralığındaki yağ eklemenin ne zararı olabilir sence ? ki iki yağda kış mevsimi için ideal yağlar.. Yağa motor katkısı eklemek çok daha mantıksız bir hareket bence.. Mobil gibi milyon dolarlık argesi olan bir firmanın yağını kullanıyorsun ve onların çözemediği bir problemi ne idüğü belirsiz firmanın ürününde arıyorsun .. bence akıllıca olmayan budur..



quote:


Alfadanadam wrote:

Tolga'cım tek problem yağın cinsi değildir. Farklı viskozitelerdeki yağ kullanmak akıllıca değil...özellikle zorlu durumlarda yağ istenmeyen akışkanlık değerleri verebilir..



quote:

Tolga wrote:

Mineral yağ ile sentetik yağ karıştırmak pek akıllı işi değil tabide sentetik yağlar da bir problem olacağını sanmıyorum..




quote:


alfisti wrote:

145 de 0-40 mobil 1 kullanırdım ve damla eksilmezdi.. ayrıca farklı karakter ve evsaftaki yağları karıştırmanın da doğru olduğunu düşünmüyorum..





« Son Düzenleme: 10 Şubat 2006, 21:35:15 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #13 : 11 Şubat 2006, 00:37:00 »
senin yağın viskozite aralığı 5-30 arası..ama mobil 1in 0-40.multi-viskoz bile olsalar dengesiz...gene de sen bilirisn..
arge var olsa onlar yapardıyı her zaman mantıklı görmüyorum ben..mantık o kadar basit olsaydı mod.diye birşey olmazdı...neyse yaw...yağı boşver sana birşey olmasın :)
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2006, 00:37:00 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #14 : 11 Şubat 2006, 01:17:19 »
ar-ge var ama bi de yatırım maliyeti diye bir şey war sewgili tolga. yağ konusunda uzman değilim ama temel bir işletme kuralı bu  arabalarımız niye motosiklet lastiği (stepne) ile satılıyor? maliyetleri kısmak için. alfa'nın ar-ge bölümü bu lastiklerin dandik olduğunun farkında değil mi?
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2006, 01:17:19 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #15 : 11 Şubat 2006, 08:41:50 »

Dostum tamamda ürün çeşitlendirmesi diyede bi olayda var..  


quote:


anIL(34an623) wrote:

ar-ge var ama bi de yatırım maliyeti diye bir şey war sewgili tolga. yağ konusunda uzman değilim ama temel bir işletme kuralı bu  arabalarımız niye motosiklet lastiği (stepne) ile satılıyor? maliyetleri kısmak için. alfa'nın ar-ge bölümü bu lastiklerin dandik olduğunun farkında değil mi?

« Son Düzenleme: 11 Şubat 2006, 08:41:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #16 : 11 Şubat 2006, 12:46:35 »
Anılın verdiği cevaptan sonra yazacak birşey kalmamış zaten :) keçiadminim benim...
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2006, 12:46:35 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #17 : 12 Şubat 2006, 11:37:52 »

Bende fazla yorum yapmayacağım katkı konusunda.. Aşağıda bir alıntı veriyorum isteyen istediği katkıyı kullansın arkadaşlar : )


Yağ Katkıları Yararlı mı?



Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısı satışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısı reklam kuşaklarını istila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?







Şimdi şunu düşünelim: Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formilleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?







Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?







Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır.



Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır. Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. Bunların neler olduğunu ve görevlerini makaleyi daha fazla uzatmamak için yazmıyorum. Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır. Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:







Teflon



Kimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre... PTFE’yi keşfederek Teflon’un patentini elinde bulunduran DuPont şirketi bile “Teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir” açıklamasını yapmıştır. Tabi bu açıklamayı yağ firmalarından aldığı yüklü rüşvet karşılığında yapmadıysa... Biz, gerçeği açıkladığını varsayalım.







Çinko



Diğer bir çeşit yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir. Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim? Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır, inanın.



« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 11:37:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #18 : 12 Şubat 2006, 12:01:25 »
Tolgacım istersen herşey için aynı mantığı yürütebilirsin..ama ne derece doğrudur bu mantık...şu kadar parası varmış da, şu kadar arge varmış da...peki otomobil üreticileri nasıl oluyor da bazıları birim hacimden farklı değerler alıyor.. cümle alem bildiği halde neden FIAT'ın arabaları rakiplerine göre daha iyi performans değerleri vermediği halde deli divane yakıyor..FIAT ar-ge için para ayırmıyor mu?yoksa FIATın bu işler için verecek parası yok mu?? FIAt rakiplerinin kendinden daha düşük yakıt tüketimi değerleri elde ettiğini bilmiyor mu?
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 12:01:25 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #19 : 12 Şubat 2006, 17:22:43 »

sewgili tolga yanlış anlama lütfen ama bu yazıyı kim yazmış? yani yazan kişinin güvenilirliğini ve bağımsızlığını sorgulamak için soruyorum.


yağ firmalarının katkı önermediklerini hepimiz biliyoruz. sonuçta hiç biri "katkı koyun" diyemez tüketiciye. derse direkt müşteri kaybı. yazan kişi yağ firmalarına yakın biri olabilir mi veya bir yağ firması için yazılmış bir makalemsi?


hiç bir benzin firması da tüketiciye 5.000kmde bir veya 10.000kmde bir enjeksiyon temizleyicisi veya su emici ekleyin demiyor (artık istasyonlarda pompacılar öneriyorlar bunları ama bu da istasyonun gelir artırmak için kendi uygulaması bildiğim kadarıyla) kötü benzin yüzünden çok sayıda arabanın ne hale geldiğini ise görüyoruz ne yazık ki.

« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 17:22:43 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #20 : 12 Şubat 2006, 17:26:51 »

ayrıca gece abudik gubudik reklamları çıkan yağ katkılarını tabi ki kullanmamak gerek. bunları savunacak halim yok. "yok yağı boşaltıyoruz, 10.000 km gidiyoruz, tazyikli su tutuyoruz, arabam 20 yaş gençleşti", vs  bi sürü yalan, abartı reklam


benim savunduğum katkılar wynn's veya würth gibi kalite ve dünya çapında saygı gören markalar

« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 17:26:51 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #21 : 12 Şubat 2006, 19:25:12 »

Dostum yaw bırak araba üretimi ile yağ üretimini karşılaştırmayı yahu... Ne kadar farklı sektörleri karşılaştırıyorsun.. Hani çamaşır suyu desen deterjan desen başımın üstünde yerin var : )


Senin örnekten gidersek sanayiden hasan ustanın çıkıp "ben mersedesten daha iyi araba üretiyorum ayrodinamik frenaj moter hepisi bi muhteşem" demesi gibi birşey olurdu heralde..


Anılcım yazıyı internette bulmuştum.. Hatta bir çok sitede bulabilirsin hep aynı yazı copy paste edilmiş : )  yazının tamamında yağlar hakkında genel bilgiler var.. Yazının tamamına burdan ulaşabilirsin.. Taraflı bir yazı olduğunu zannetmiyorum..


Benimde mantığım bu yönde ve gayet basit ve anlaşılır aslında.. Peki sizin motor yağı katkılarının işe yaradığını destekleyen bir veriniz varmı ?? Ben hiç görmedim bunca senedir..


Şimdi sevgili dostlarım bir düşünelim beraberce beyin fırtınası yapalım.. : )


Anıl, Bülent ve ben ortağız.. Würth bizim fabrikamız ve yağ katkısı üretiyoruz .. Süper bir formul bulmuşuz ve bu formul motorları öyle bir koruyor ki bunu Mobil yapamamış Shell bunu yapamamış .. Bizim TV'lere saatlerce reklam verebilecek kaynaklarımızda var ( 444, duble up bunu yapabiliyorsa würth hayli hayli yapar mantığından yola çıkıyorum : )


Ozaman ne yaparız dostlarım ?


Motorun altına su tutup çalıştırırmıyız,


Normal bir insan bulup arabasına katkı koyup nası farkettiniz mi ses nası azaldımı deriz ?


Sanayiden ne idüğü belirsiz bir usta bulup onun görüşlerinimi sorarız ?


Yoksa 2 adet araba alıp 1 tanesine mobil bir tanesinede mobil + katkımızı koyup 200bin km. çalıştırıp sonrada " İşte bakın bu arabada katkı kullandık motor bu vaziyette bunda kullanmadık bu vaziyette mi deriz ? " 


Ben şimdiye kadar bir motor yağı katkısında bu tür bir çalışma görmedim.. wynn's ın sitesinide geziyorum ordada pek elle tutulur bir şeye rastlamadım..


Varsa böyle bir çalışma ve gözümden kaçtıysada yanılıyorsam hemen gidip arabama katkı koyacağım : )




quote:


Alfadanadam wrote:

Tolgacım istersen herşey için aynı mantığı yürütebilirsin..ama ne derece doğrudur bu mantık...şu kadar parası varmış da, şu kadar arge varmış da...peki otomobil üreticileri nasıl oluyor da bazıları birim hacimden farklı değerler alıyor.. cümle alem bildiği halde neden FIAT'ın arabaları rakiplerine göre daha iyi performans değerleri vermediği halde deli divane yakıyor..FIAT ar-ge için para ayırmıyor mu?yoksa FIATın bu işler için verecek parası yok mu?? FIAt rakiplerinin kendinden daha düşük yakıt tüketimi değerleri elde ettiğini bilmiyor mu?

« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 19:25:12 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

anIL(34an623)

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #22 : 12 Şubat 2006, 20:48:35 »

ben, senle ortak olmam sewgili tolga. biz bülent'le bu işi götürürüz. 3'ümüz würth'ün sahibi olacaz. 7,5 milyar euro cirosu olan şirketin. sen ürettiğimiz ürüne güvenmeyeceksin? arabanda kullanmayacaksın?


sewgili tolga o açıdan bakarsak seninde elinde bir veri yok aslında. sen de yağ katkısı konulmuş ve konulmamış 2 arabanın karşılaştırmalı testini öne süremezsin. ben de şunu söyleyim: öyle dandini markaların değil de wynn's veya würth yağ katkılarının uzun vadede motora zarar verdiğini ispatlayan bir karşılaştırmalı test görürsem hemen yarın arabamın yağını boşaltıp, %100 saf, katkısız yağ koyacam


bu konuda onno usta'nın yazılarını hatırlıyorum. samimi konuşayım çok faydalı olmasa da olabilir diyordu. bir zararından söz etmiyordu. sürtünmeyi azaltmasından ve ısınmadan söz ediyordu. onno usta güvenilir ve tarafsız bir kaynak mı peki? eh işte  ama "kesin konulmalı, çok faydalı" demediğine göre bu olayda objektif olduğunu düşünüyorum

« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 20:48:35 Gönderen: anIL(34an623) »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #23 : 12 Şubat 2006, 22:24:12 »
Ben yağ katkısı koyun mtorunuz gençleşsin demiyorum...Ama "olsaydı bu adamlar yapardı" diye bir mantığı hiç bir zaman kabul etmem... Sen benim verdiğim örnekleri her ne kadar kabul etmiyor olsan da be gene kendimden örnek vereceğim....Dünyada yaklaşık 20 tane belli başlı çelik üreticisi var ve inanılmaz finansal güçlere sahipler...Ama gel gör ki Erdemir No:2 Yüksek Fırın'ı verimliliklte Avrupa 3.sü..Biz daha mı zekiyiz ya da ar-gemiz acayip mi gelişmiş.... Adamların deli gibi ar-gesi var, deli gibi para harcıyorlar bu konuya..ama dostlar bana inanın ar-ge denen şey hiç kimsenin gözünde büyütmemesi gereken bi olay..Ar-ge dediğiniz şey ; 8-10 tane mühendis ve inanılmaz finansal desteğin sunulduğu bir yer sadece...Adamlar birşey yapmak istemezlerse birşey olmuyor..En azından erdemir'de ar-ge bir halt yapmıyor.. Neyse konuyu dağıtmayalım..Mevzu şu: ar-ge'leri olması, finansal olarak inanılmaz iyi olmaları hiçbir şeyi garanti etmiyor...Yağ katkıları iyi olabilir, kötü de olabilir..ama bu durumu "olsaydı mobil şu bu da bulurdu" diyerek yorumlamak yanlış.... Ben ne dersem diyim sen yağ katkısı koymayacaksın Tolga'cım..Ben de inandığım katkıları koymaya devam edeceğim..O yüzden saygılarımı sunarım sayın adminim :)

Edited by - Alfadanadam on 12/02/2006  23:39:55
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 22:24:12 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
YAĞ BASINCI HAYATİ ÖNEMLİDİR !
« #24 : 12 Şubat 2006, 22:55:59 »
yağ katkısı imal eden firmalarıda küçümsememek lazım.sonuçta herkesin uzmanlık alanı farklı,ürettikleri ürün farklı.yağ katkısı yapan bir çok firma bu işlere milyonlarca dolar para yatırıyorlar.onlarında ar ge leri var.kaliteli ve faydalı olanlarıda vardır,işe yaramayanlarıda vardır.yanlız unutulmaması gereken bu katkılar sadece araba motorlarında değil değişik bir çok makinede kullanılan katkılar.
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2006, 22:55:59 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
19 Yanıt
2394 Gösterim
Son İleti 05 Şubat 2016, 21:53:20
Gönderen: ES53
3 Yanıt
1047 Gösterim
Son İleti 04 Temmuz 2017, 23:44:32
Gönderen: Theillest
0 Yanıt
2009 Gösterim
Son İleti 27 Şubat 2021, 08:06:17
Gönderen: admin
4 Yanıt
1181 Gösterim
Son İleti 28 Mart 2023, 14:17:59
Gönderen: Sercan Keklik
8 Yanıt
1230 Gösterim
Son İleti 21 Ekim 2023, 16:47:30
Gönderen: satoya

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal