Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: yağ kapağında biriken köpük ?  (Okunma sayısı 7305 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« : 19 Mart 2012, 16:24:45 »
arkadaşlar bugün yağı kontrol için çubuğu çektim yağ normal gözüküyordu .birde kapağı açıyım dedim baktım kapağın içine köük birikmiş .yanımda bi motor ustası vardı.o pistonlardan birene su karıştığını söyledi tabi emin olmamakla beraber. yani silindir kapak contasını su kanallarına basan kısımlardan biri veya birkaçı yıpranmış olabilir dedi. araç 156 2.0 ss.conta çelik mi? birde conta değiştirsek söküp dikkat etmemizx gereken neler var ? varyatör vs?
« Son Düzenleme: 31 Mart 2012, 16:18:44 Gönderen: cenkcannn »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Keox

  • Membro
  • İleti: 437
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #1 : 19 Mart 2012, 17:31:41 »
ustanızın dediği doğru olabilir ama şunuda göz önünde bulundurmak gerekir anlattığınız şeylerin benzerini bende araştırmıştım conta yaktığında ki belirtilere benziyor yanlışım olabilir daha iyi bilen bir arkadaş deteylı bilgi verebilir ama köpürme yağın zamanın dolduğunda yada kalitesiz bir yağ kullanmışta olabilirsiniz google da araştırırsanız bu konuyla ilgi bir çok form sitesindede var burda varmı hatırlamıyorum işin doğrusu motora su karışırsada yoğun bir duman çıkar diye biliyorum ve su eksiltiyormuş çünki pistonlara su gidiyorsa haliyle su eksilmeside lazım diye tahmin ediyorum tabi hatam var ise bu konu hakkında dahada bilgili arkadaşlar yazdıklarımı düzeltebilir.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2012, 17:31:41 Gönderen: Keox »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #2 : 19 Mart 2012, 18:30:27 »
Motora bor power koyunca bendede olmuştu..sizdede herhangi marka yag katkısı varsa korkulacak birşey yok..buharlasan katkı köpügü..emin olmak istersen krank havalandırma borusunu sök aynı köpükten göreceksin..
« Son Düzenleme: 19 Mart 2012, 18:30:27 Gönderen: dnr1 »

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #3 : 20 Mart 2012, 09:56:54 »
anladım teşekkürler bilgiler için . biraz daha takip ediyim bu işi bakalım . bide yağı değiştireyim ,yağ yeni ama markasını bilmiyorum aracı yeni aldım sayılır ,kaliteli bi yağla değişim yapıp bakmak gerek o zaman .
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 09:56:54 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.876
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #4 : 20 Mart 2012, 10:03:53 »
Mobil1 10-60 ile değişim yapın yapmışken :)
Bu sayede yağ yakma,eksilme sorunu da ortadan kalkmış olur ve yağ filtresini değiştirmeyi eksik etmeyin azda olsa yağ ile filtre değişimi birlikte yapılmalı farklı yağ konulduğu durumlarda.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 10:03:53 Gönderen: alpermusa »

A.S.GÜMÜŞ

  • Membro
  • İleti: 1.740
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #5 : 20 Mart 2012, 11:09:42 »
quote:

ustanızın dediği doğru olabilir ama şunuda göz önünde bulundurmak gerekir anlattığınız şeylerin benzerini bende araştırmıştım conta yaktığında ki belirtilere benziyor.



Doğru yazmışsınız conta yaktığımda aynı durumla karşılaşmıştım, silindirlere su gidiyor yağ ile karışınca bu belirti ortaya çıkıyor contayı yakmak üzere olabilirsiniz. Dikkatli olmanızı tavsiye ederim
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 11:09:42 Gönderen: A.S.GÜMÜŞ »


07 DH 800

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #6 : 20 Mart 2012, 14:10:13 »
quote:

Mobil1 10-60 ile değişim yapın yapmışken :)
Bu sayede yağ yakma,eksilme sorunu da ortadan kalkmış olur ve yağ filtresini değiştirmeyi eksik etmeyin azda olsa yağ ile filtre değişimi birlikte yapılmalı farklı yağ konulduğu durumlarda.

mobil 10w60 ne kadar etkili olur köpürmeye bilemem ama hararet dayanımı çok yüksek bir yağ olduğu kesin.yazda geliyor nasıl olsa bu yağ benimde aklımdaydı olmazsa böyle yapalım . 156 2.0 kaç litre yağ alır ki filtre dahil? contadan korktum zaten inşallah korkutuğum başıma gelmez :) conta çelik mi bu arada bilen yok mu?
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 14:10:13 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

drago

  • Ziyaretçi
yağ kapağında biriken köpük ?
« #7 : 20 Mart 2012, 14:11:26 »
şimdi yeni üyeyim, biraz fazla hızlı giriş yaptım ama mide bulandıran bir konu.Alfa tecrübem henüz yok uzun yıllar bmw ve vag grup kullanmış biri olarak, ama mantık 3 aşağı 5 yukarı aynı olduğu için yazıyorum;

1.si evet araç conta yakmış olabilir, yağa su karışıyor olabilir, ama tek ölçütü yağ kapağındaki köpük değildir, direk ilk etapta conta yakmış diyen ustaya gitmenizi çok tavsiye etmiyorum.yağ çubuğunu çekin ve bir peçeteye silin, eğer yağ çok cıvıksa, su gibiyse olabilir ama hala kesin değildir.motor üflüyor mu ona bakılır.kompresyon testine tabi tutulur.eksozdan yoğun bir beyaz duman atma var mı yok mu ona bakılır.su deposunda yağlanma var mı ona bakılır,su deposunda eksilme var mı, antifriz derecesinde değişme var mı, köpürme vs. yapıyor mu diye.ondan sonra sadece conta yakmışsa eğer, kapağı çatlatmadıysanız-yamultmadıysanız conta değişir geçersiniz, çok da maliyetli olmaz.diğer türlü 1000 tl gözden çıkarılır, kapak taşlama işinin ne kadar tutacağına bağlı olarak.

2.si genelde yağ soğutucusu problemidir, öyle sinsidir ki hep contayla karıştırılır.evet çok ucuz değildir ama motor bitirmekten iyidir.golf 4 için giyatı 260 tl idi.yağ soğutucusu işlevini kaybettiğinde yağa su karıştırır ve köpüklenme olarak kendini gösterir.

3. sü son zamanlarda milletin aklını bolca çelen yağ katkıları.arkadaşlar arabanız ne olursa olsun koymayın şu mereti.atın bir mobil yağ devam edin yolunuza.düzenli kullanımda mobilin faydasını eminim ki görürsünüz ve bir süre sonra yeni aldığınız ve bakımı 3000 km önce yapılmış aracınızın yağını komple boşalttırıp mobil ile değiştirmeye başlarsınız."yağın kralı" mobildir ve hiç bir yağ katkısını koymanızı önermiyor.hiç gerek yok iken 100k kilometredeki önceki aracıma 100k bakımında bor koydurdum, 1000 km sonra araba yağ ışığı yaktı, bagajda bakımdan artan yağ olmasaydı motor yatak sarabilirdi.1000 kmde 3 litre yağı eriten araba nerede görülmüş, sıfır kompresyon açığı varken.

4. sü feyyaz abi marka, x marka, y marka, ya da bilmem ne petrolün shopundan alınan yağları kullanmayın.ve de zorunda değilsiniz ama 20binde değil de 10binde bir bakıma girin, yağ dediğiniz zaten 60-70 lira bişey nihayetinde
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 14:11:26 Gönderen: drago »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #8 : 20 Mart 2012, 14:12:20 »
quote:

quote:

ustanızın dediği doğru olabilir ama şunuda göz önünde bulundurmak gerekir anlattığınız şeylerin benzerini bende araştırmıştım conta yaktığında ki belirtilere benziyor.



Doğru yazmışsınız conta yaktığımda aynı durumla karşılaşmıştım, silindirlere su gidiyor yağ ile karışınca bu belirti ortaya çıkıyor contayı yakmak üzere olabilirsiniz. Dikkatli olmanızı tavsiye ederim

zaten fazla sıkıştırmıyorum aracı .üst üste gazlamıyorum hiç .nadiren bi yokluyorum o kadar. 100-200 km daha kullanıp kapağı tekrar kontrol edicem .
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 14:12:20 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Keox

  • Membro
  • İleti: 437
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #9 : 20 Mart 2012, 14:33:18 »
quote:

şimdi yeni üyeyim, biraz fazla hızlı giriş yaptım ama mide bulandıran bir konu.Alfa tecrübem henüz yok uzun yıllar bmw ve vag grup kullanmış biri olarak, ama mantık 3 aşağı 5 yukarı aynı olduğu için yazıyorum;

1.si evet araç conta yakmış olabilir, yağa su karışıyor olabilir, ama tek ölçütü yağ kapağındaki köpük değildir, direk ilk etapta conta yakmış diyen ustaya gitmenizi çok tavsiye etmiyorum.yağ çubuğunu çekin ve bir peçeteye silin, eğer yağ çok cıvıksa, su gibiyse olabilir ama hala kesin değildir.motor üflüyor mu ona bakılır.kompresyon testine tabi tutulur.eksozdan yoğun bir beyaz duman atma var mı yok mu ona bakılır.su deposunda yağlanma var mı ona bakılır,su deposunda eksilme var mı, antifriz derecesinde değişme var mı, köpürme vs. yapıyor mu diye.ondan sonra sadece conta yakmışsa eğer, kapağı çatlatmadıysanız-yamultmadıysanız conta değişir geçersiniz, çok da maliyetli olmaz.diğer türlü 1000 tl gözden çıkarılır, kapak taşlama işinin ne kadar tutacağına bağlı olarak.

2.si genelde yağ soğutucusu problemidir, öyle sinsidir ki hep contayla karıştırılır.evet çok ucuz değildir ama motor bitirmekten iyidir.golf 4 için giyatı 260 tl idi.yağ soğutucusu işlevini kaybettiğinde yağa su karıştırır ve köpüklenme olarak kendini gösterir.

3. sü son zamanlarda milletin aklını bolca çelen yağ katkıları.arkadaşlar arabanız ne olursa olsun koymayın şu mereti.atın bir mobil yağ devam edin yolunuza.düzenli kullanımda mobilin faydasını eminim ki görürsünüz ve bir süre sonra yeni aldığınız ve bakımı 3000 km önce yapılmış aracınızın yağını komple boşalttırıp mobil ile değiştirmeye başlarsınız."yağın kralı" mobildir ve hiç bir yağ katkısını koymanızı önermiyor.hiç gerek yok iken 100k kilometredeki önceki aracıma 100k bakımında bor koydurdum, 1000 km sonra araba yağ ışığı yaktı, bagajda bakımdan artan yağ olmasaydı motor yatak sarabilirdi.1000 kmde 3 litre yağı eriten araba nerede görülmüş, sıfır kompresyon açığı varken.

4. sü feyyaz abi marka, x marka, y marka, ya da bilmem ne petrolün shopundan alınan yağları kullanmayın.ve de zorunda değilsiniz ama 20binde değil de 10binde bir bakıma girin, yağ dediğiniz zaten 60-70 lira bişey nihayetinde



bor yağı konusunda bende aynı fikirdeyim ve kim kullandıysa pişman oluyor sakın kullanmayın derim bende.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2012, 14:33:18 Gönderen: Keox »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #10 : 21 Mart 2012, 08:56:24 »
quote:

quote:

Mobil1 10-60 ile değişim yapın yapmışken :)
Bu sayede yağ yakma,eksilme sorunu da ortadan kalkmış olur ve yağ filtresini değiştirmeyi eksik etmeyin azda olsa yağ ile filtre değişimi birlikte yapılmalı farklı yağ konulduğu durumlarda.

mobil 10w60 ne kadar etkili olur köpürmeye bilemem ama hararet dayanımı çok yüksek bir yağ olduğu kesin.yazda geliyor nasıl olsa bu yağ benimde aklımdaydı olmazsa böyle yapalım . 156 2.0 kaç litre yağ alır ki filtre dahil? contadan korktum zaten inşallah korkutuğum başıma gelmez :) conta çelik mi bu arada bilen yok mu?



Filtre dahil 4.4 litre yağ alır.
Çelik değil.
« Son Düzenleme: 21 Mart 2012, 08:56:24 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfistahakan

  • Membro
  • İleti: 1.643
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #11 : 21 Mart 2012, 10:40:32 »
Mobil1 10w-60 dan bende çok memnun kalmıştım.Özellikle yazları çok sıcak olan yerlerde yağ incelmiyor koruyucu özelliği çok iyi.Önemle tekrar söylüyorum.Yağınızın içine ne marka olursa olsun katkı,koruyucu şu bu maddeden koymayın arkadaşlar.Yağ tek başına yeterlidir.Yetmediği durumlar yağın suçu değil artık bitmiş motorun suçudur.
« Son Düzenleme: 21 Mart 2012, 10:40:32 Gönderen: alfacıhakan »
Hakan
Forever Alfa

cem_dogan

  • Membro
  • İleti: 318
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #12 : 22 Mart 2012, 01:39:32 »
aracınızı kısa mesafe kullanıyorsanız tam ısınma olmadıgı durumlarda nemden kaynaklı tayin benzeri bir görünüm olabilr.yag motordan gec ısınır.termostat ta bir arıza varsa motor ısınması gecikir.umarım büyük bir sorun yoktur.bence motor ısısı tam 90 c gelip sonra 20 km yapıp tekrar kontrol etmek olurdu
« Son Düzenleme: 22 Mart 2012, 01:39:32 Gönderen: cem_dogan »
alfa sevgisi

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #13 : 22 Mart 2012, 18:29:29 »
quote:

aracınızı kısa mesafe kullanıyorsanız tam ısınma olmadıgı durumlarda nemden kaynaklı tayin benzeri bir görünüm olabilr.yag motordan gec ısınır.termostat ta bir arıza varsa motor ısınması gecikir.umarım büyük bir sorun yoktur.bence motor ısısı tam 90 c gelip sonra 20 km yapıp tekrar kontrol etmek olurdu    

aynen görüntü tahine benziyor .evet ağırlıklı kısa mesafe kullasnıyorum .birde sizin dediğiniz gibi denerim. teşekkürler
« Son Düzenleme: 22 Mart 2012, 18:29:29 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #14 : 31 Mart 2012, 12:48:51 »
quote:

aracınızı kısa mesafe kullanıyorsanız tam ısınma olmadıgı durumlarda nemden kaynaklı tayin benzeri bir görünüm olabilr.yag motordan gec ısınır.termostat ta bir arıza varsa motor ısınması gecikir.umarım büyük bir sorun yoktur.bence motor ısısı tam 90 c gelip sonra 20 km yapıp tekrar kontrol etmek olurdu

evet söylediğiniz doğru ,uzun mesafe yol yapınca köpük kayboldu  .muhtemelen son koyulan yağın kalitesi düşük .
« Son Düzenleme: 31 Mart 2012, 12:48:51 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

brkcnn

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
yağ kapağında biriken köpük ?
« #15 : 31 Mart 2012, 16:18:44 »
benim ustamda farklı marka yağların karışması sonucu böyle bir durumun yaşanabileceğinden bahsetmişti..
« Son Düzenleme: 31 Mart 2012, 16:18:44 Gönderen: cenkcannn »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal