0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
quote: ustanızın dediği doğru olabilir ama şunuda göz önünde bulundurmak gerekir anlattığınız şeylerin benzerini bende araştırmıştım conta yaktığında ki belirtilere benziyor.
quote: Mobil1 10-60 ile değişim yapın yapmışken Bu sayede yağ yakma,eksilme sorunu da ortadan kalkmış olur ve yağ filtresini değiştirmeyi eksik etmeyin azda olsa yağ ile filtre değişimi birlikte yapılmalı farklı yağ konulduğu durumlarda.
quote: quote: ustanızın dediği doğru olabilir ama şunuda göz önünde bulundurmak gerekir anlattığınız şeylerin benzerini bende araştırmıştım conta yaktığında ki belirtilere benziyor.Doğru yazmışsınız conta yaktığımda aynı durumla karşılaşmıştım, silindirlere su gidiyor yağ ile karışınca bu belirti ortaya çıkıyor contayı yakmak üzere olabilirsiniz. Dikkatli olmanızı tavsiye ederim
quote: şimdi yeni üyeyim, biraz fazla hızlı giriş yaptım ama mide bulandıran bir konu.Alfa tecrübem henüz yok uzun yıllar bmw ve vag grup kullanmış biri olarak, ama mantık 3 aşağı 5 yukarı aynı olduğu için yazıyorum;1.si evet araç conta yakmış olabilir, yağa su karışıyor olabilir, ama tek ölçütü yağ kapağındaki köpük değildir, direk ilk etapta conta yakmış diyen ustaya gitmenizi çok tavsiye etmiyorum.yağ çubuğunu çekin ve bir peçeteye silin, eğer yağ çok cıvıksa, su gibiyse olabilir ama hala kesin değildir.motor üflüyor mu ona bakılır.kompresyon testine tabi tutulur.eksozdan yoğun bir beyaz duman atma var mı yok mu ona bakılır.su deposunda yağlanma var mı ona bakılır,su deposunda eksilme var mı, antifriz derecesinde değişme var mı, köpürme vs. yapıyor mu diye.ondan sonra sadece conta yakmışsa eğer, kapağı çatlatmadıysanız-yamultmadıysanız conta değişir geçersiniz, çok da maliyetli olmaz.diğer türlü 1000 tl gözden çıkarılır, kapak taşlama işinin ne kadar tutacağına bağlı olarak.2.si genelde yağ soğutucusu problemidir, öyle sinsidir ki hep contayla karıştırılır.evet çok ucuz değildir ama motor bitirmekten iyidir.golf 4 için giyatı 260 tl idi.yağ soğutucusu işlevini kaybettiğinde yağa su karıştırır ve köpüklenme olarak kendini gösterir.3. sü son zamanlarda milletin aklını bolca çelen yağ katkıları.arkadaşlar arabanız ne olursa olsun koymayın şu mereti.atın bir mobil yağ devam edin yolunuza.düzenli kullanımda mobilin faydasını eminim ki görürsünüz ve bir süre sonra yeni aldığınız ve bakımı 3000 km önce yapılmış aracınızın yağını komple boşalttırıp mobil ile değiştirmeye başlarsınız."yağın kralı" mobildir ve hiç bir yağ katkısını koymanızı önermiyor.hiç gerek yok iken 100k kilometredeki önceki aracıma 100k bakımında bor koydurdum, 1000 km sonra araba yağ ışığı yaktı, bagajda bakımdan artan yağ olmasaydı motor yatak sarabilirdi.1000 kmde 3 litre yağı eriten araba nerede görülmüş, sıfır kompresyon açığı varken.4. sü feyyaz abi marka, x marka, y marka, ya da bilmem ne petrolün shopundan alınan yağları kullanmayın.ve de zorunda değilsiniz ama 20binde değil de 10binde bir bakıma girin, yağ dediğiniz zaten 60-70 lira bişey nihayetinde
quote: quote: Mobil1 10-60 ile değişim yapın yapmışken Bu sayede yağ yakma,eksilme sorunu da ortadan kalkmış olur ve yağ filtresini değiştirmeyi eksik etmeyin azda olsa yağ ile filtre değişimi birlikte yapılmalı farklı yağ konulduğu durumlarda. mobil 10w60 ne kadar etkili olur köpürmeye bilemem ama hararet dayanımı çok yüksek bir yağ olduğu kesin.yazda geliyor nasıl olsa bu yağ benimde aklımdaydı olmazsa böyle yapalım . 156 2.0 kaç litre yağ alır ki filtre dahil? contadan korktum zaten inşallah korkutuğum başıma gelmez conta çelik mi bu arada bilen yok mu?
quote: aracınızı kısa mesafe kullanıyorsanız tam ısınma olmadıgı durumlarda nemden kaynaklı tayin benzeri bir görünüm olabilr.yag motordan gec ısınır.termostat ta bir arıza varsa motor ısınması gecikir.umarım büyük bir sorun yoktur.bence motor ısısı tam 90 c gelip sonra 20 km yapıp tekrar kontrol etmek olurdu