Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: admin@alfistiturkey.net



...yakıt tasarrufu sağlarmı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

murat

#25
145 Ytl benzin ile 1,6 Lt. otomatik Bora ile 630 km. yol yaptım geçen hafta , arabaya göre iyi değil mi? Depoyu doldurup Burdur'da benzin aldığımda 145 liralık aldı) Cut--off veya adı her neyse faydalı bir şey yani Ama sağ ayak bileğime kramp girdi , Serkan'ın kulaklarını çınlattım
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

omeroguz

#26
Murat ciddi bir rakam yakmış senin araç. Bir de bizim arabalara derler çok yakar diye, gerçi araba otomatik ama yine de fazla geldi bana

murat

#27
Bora için  bir mucize Ömercim bu , tabi sen ne zamandır benzin almıyosun, eski rakamlarda kalmışıın Bizim bilader bi depoyla 700 km. filan yapıyor maksimum, yani ben yürümeye devam etsem doldurmadan 800-850 civarında gidecekti.Dizelci Barlas Beyciim bile şaşırdı görünce ibreyi
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

omeroguz

#28
Muratcım depo 60 litre sanırım. sen 145 ytl ile ortalama 40 litre civarında benzin yakmışsın. Bu da yaklaşık 100 km'ye 15.75 litre falan ortalama yapar. Yürü derim o zaman kim tutar seni
Barlas'ın ölçüsü belli ona tavuk formülüyle anlatırsın, yoksa litre, ytl pek ciddiye almaz :))

admin

#29
Uzun yol gidiyorsun Murat bu değerler normal. Sen bu testi birde şehiriçi yap bakalım, rakamlar benzinler nası uçuşacak.

Ömere abartı gelir, çünkü o LPGMAN.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

omeroguz

#30
Abi dur millet rağbet eder litre fiyatı yükselir gazlayamayız sonra,
Yok yok benzin iyidir, siz benzine devam edin

murat

#31
quote:

Uzun yol gidiyorsun Murat bu değerler normal. Sen bu testi birde şehiriçi yap bakalım, rakamlar benzinler nası uçuşacak.

Ömere abartı gelir, çünkü o LPGMAN.



Tabi canım şehir içinde fena ağlatıyor otomatik Bora , düşman başına ...Bakma bizim Alfaların adı çıkmış Ama Yukarda bahsettiğim benzini aldığımda bilgisayarda ortalama 6,1 Lt veriyordu ki bu araba için gerçekten inanılmaz Tabi Barlas Beyciim şirket arabasının verdiğim huzurla klimasını püfürdetirken ben boncuk boncuk terledim son bölümlerde
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Dentist

#32
İstanbul'daki köprü trafiğinde hergün ortalama 35 km yapıyorum.Yol bilgisayarımı her seferinde sıfırlayıp kontrol etmeyi alışkanlık edindim.Sonuçlar tek kelimeyle korkunç.17,5 km lik tek yönü çoook sıkışık trafikte,ortalama 8-10 km hızla ve 1,5 saatte alabiliyorum.(Şimdi okullar kapandı ve milletin çoğu da köyünde veya yazlığında,dolayısiyle biraz fark etti,ama genel durum bu.)
Böyle bir trafikte 147 mi kullanınca da benzin tüketimi gerçekten korkunç oluyor.
Dün sabah km 462.5 ta iken depoyu doldurdum ve 201.5 YTL verdim.Yani km başına 435.675 YKRŞ oluyor.60 ltlik depomla da bu yol koşullarında en fazla 480 km yapabiliyorum bu hesapla.
Tabii bu arada düz yolda a biraz sert kullandığımı,5000 devirden önce vites değiştirmediğimi de söylemeliyim.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

n/a

#33
cut off yerine boşa atmak daha mantıklı geliyor bana,cut off esnasında araba firenliyor ve atıyorum 300m ilerlemek varken 100m sonra tekrar gaza basmanız gerekiyor.
rolantide harcanan benzin kayda değer birşey bile değil zaten
cut off u sadece arabayı  yavaşlamak istediğimiz zamanlarda ,boşa atıp frene basmak yerine motor freni yaparak cut off ile ekonomi sağlanır.

n/a

#34
quote:

1000dd rolantidir. Bunun üzerindeki her devirde motor benzin emmektedir. Yoksa o ibre ne diye 1000dd nin üzerine ciksin. Ayaginizi gazdan cekseniz bile motor gaz emer. Cünkü pistonlarin hareketi ile volandan gelen devir motorun dakikadaki devir sayisini gösteriyor. Dolayisiyla gaz gelmiyorsa piston hareketi azalir. Devirde düser. Konu gayet acik.



vitesi boşa almadıysanız veya debriyaj ile aktarmayı ayırmadıysanız
grank,araba hangi viteste olursa olsun tekerleklerle bağlantı halindedir. Tekerlekler arabanın bulubduğu vites oranında grankı çevirir.devir göstergesinde bu nedenle rolanti üzerinde devir görürsünüz ve motor hiç yakıt yakmadan o devirde döner

n/a

#35
valla açık açık söyleyeyim ben bu cut-off sistemini son 8 senedir anlatmaktan bıktım usandım.

o yüzden kim canı ne istiyorsa öyle davransın.


genelde insanların anlamadığı şu :
eee ama enjektörler benzin püskürtmüyorsa ,yağlama nasıl oluyor ? motor nasıl dönüyor ? su nasıl devir oluyor ?  eksozdan niye ses çıkıyor ?

hah işte bütün bunlara cevap vermiyorum ,
siz boşa atmaya devam edin .



Edited by - MaxiBoost on 09/07/2008  20:54:35

n/a

#36
tamam hakan abi bu konuda anlaştık,cut off dan bahsetmek yerine şu kullandığım 320 ci deki şanzumandan bahsedelim
gazdan ayağımı çekince araba resmen boşa çıkıyor,küçük vitese bindirme yapıp denemedim ama motor freni yapıyordur diye tahmin ediyorum
acaba belli bir devir aralığındamı serbest kalıyor
diyelim 5.viteste 150 km ile giderken araba 4000dd da ve gazdan ayağımı çekersem motor freni yapmadan araba kendini salıyor,ama aynı sürati 4. viteste yaparsam devir 6000 de ve gazdan ayağımı çekdiğimde motor freni yapıyor.
mantık bumudur acaba?
örneğin aradaki fark 3000dd dan fazlaysa aktarma tutuyor,yani motor freni yapıyor.
3000dd dan azsa turmuyor.
belkide sadece motoru cut off durumuna alabilecek kadar bir kuvvet alıyordur tekerleklerden,böylelikle hem motoru cut off a alıyor hemde gazdan ayağımızı çektiğimizdeki frenlemeyi minimuma indiriyor olabilirmi?

ATA

#37
Son ekleme o swich, kaza anında FPS sistemi devreye girdiyse onu devreden çıkartmak için, yani benzin akışını yeniden sağlayabilmek için kullanılıyor diye biliyorum, ama normalde basıncada yakıtı kesiyor diye biliyorum bi denemek lazım çalışıyormu çalışmıyormu =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

CAPTAIN

#38
Yokuşaşağı boşta inerken tekrar vitese attığınızda şanzımana yülkediğiniz ani gücü ve zorlamayıda dikkate almakta fayda var tüketim yapayım derken vites kutusuna verdiğiniz zarar çok daha önemli bence..

adnan.geyik

#39
Görüyorumki bazi arkadaslar cevap vermekten yorulmus. Burada bir konu aciliyor kisiler bildiklerini yaziyor. Acıklamak zor geliyorsa forumda zorlanmayin hic. Eger bir konuda dogru bildiginiz varsa bunu paylasmak en güzeli. Ister 8 sene anlat ister hic anlatma.
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

CAPTAIN

#40
Ben ısrarla yüksek hızda boşta giderken birden vites atarken çıkacak olan 'carrt' sesine dikkat çekiyorum, bende olmaz demeyin bir kere bile olması o vites kutusu ve debiyaj setinin tehlikede olduğununun işaretidir ve maliyeti yüksektir..

n/a

#41
quote:

tamam hakan abi bu konuda anlaştık,cut off dan bahsetmek yerine şu kullandığım 320 ci deki şanzumandan bahsedelim
gazdan ayağımı çekince araba resmen boşa çıkıyor,küçük vitese bindirme yapıp denemedim ama motor freni yapıyordur diye tahmin ediyorum
acaba belli bir devir aralığındamı serbest kalıyor
diyelim 5.viteste 150 km ile giderken araba 4000dd da ve gazdan ayağımı çekersem motor freni yapmadan araba kendini salıyor,ama aynı sürati 4. viteste yaparsam devir 6000 de ve gazdan ayağımı çekdiğimde motor freni yapıyor.
mantık bumudur acaba?
örneğin aradaki fark 3000dd dan fazlaysa aktarma tutuyor,yani motor freni yapıyor.
3000dd dan azsa turmuyor.
belkide sadece motoru cut off durumuna alabilecek kadar bir kuvvet alıyordur tekerleklerden,böylelikle hem motoru cut off a alıyor hemde gazdan ayağımızı çektiğimizdeki frenlemeyi minimuma indiriyor olabilirmi?



fatih şimdi bir arkadaşımı aradım ,
o BMW konusunda uzman sayılır ,zaten önceden istinye borusanda çalışıyordu ,şimdi Maslak doğuş power centerdaki porche servisinde danışman gibi bir pozisyonda çalışıyor .

acaba dedim bilmediğim bir teknolojimi var ?
ama tahmin ettiğim gibi yok öyle birşey ,

senin hissettiklerinin birkaç nedeni olabilir ,

1- araç 6 silindir ,6 silindir motorlar her zaman 4 silindirlere göre daha rahat yürür ,gazdan ayağını çektiğin zaman rahatlama hissi seni yanıltmış olabilir .

2-motor bitmeye yakın olabilir ,bilirsin yeni motor sıkıdır ve eskidikçe pistonlar ve segmanlar gevşediğinden aşındığından kompresyon düşer ve gazdan ayağını çektiğinde vitesteki araç daha rahat ilerlemeye devam eder .
Mesela dizel araçlarında kompresyonu aşırı yüksektir ,kullananlar bilir ,gazdan ayak çekildiği zaman neredeyse fren yapıyormuş gibi bir etki olur .

3-bilemiyorum belkide bir problem var ,araç belli bir devirin altında cut-off sistemine geçmiyor olabilir ? mesela gaz kelebek potansiyometresi ayarsızlığı bunu sağlayabilir ,eğer böyle oluyorsa gerçekten kompresyondaymışsın gibi hissetmezsin ama en az rölantideki gibide benzin yakıyorsun demektir bu sırada .

adnan.geyik

#42
Arkadaslar 1995 ten beri ben böyle kullaniyorum. Ne debriyajdan ses duydum, ne arabamda sorun yasadim. Dogru vitese atinca bir sorun cikmaz (Vites kutusunda sorun yoksa).
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

n/a

#43
quote:

Görüyorumki bazi arkadaslar cevap vermekten yorulmus. Burada bir konu aciliyor kisiler bildiklerini yaziyor. Acıklamak zor geliyorsa forumda zorlanmayin hic. Eger bir konuda dogru bildiginiz varsa bunu paylasmak en güzeli. Ister 8 sene anlat ister hic anlatma.



yazdığım yazı sığmadı ,
o yüzden 2 kere göndericem .

adnan bey ,
Olayı sadece bıkkınlık olarak değerlendirin ,
sakın olaki öyle havalara girme falan gibi birşey aklınıza gelmesin .

Genel olarak sadece ben değil ,başka bir sürü arkadaşda evet öyle birşeyin varlığından haberdar ama aynı sizin gibide hayır yok öyle birşey olurmu hiç ? diyen arkadaşlarda var .

Fakat dikkat ediyorumda kimse NASIL ? diye sormuyor .

kısaca anlatmaya çalışayım ,

sistemin genel ismi
"fuel cut-off when engine deaccelaration"

yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil !
hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjekötörler kapatılmaktadır .

Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor ,yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır
2-su pompası da aynıdır ,yeterki motor dönsün ,
3-şarj dinamosuda aynıdır ,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar ,
4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur .
5-yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500 kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep ,
evet taş .
yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın ,
taş elinizden çıktı !
artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz .
ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor ,
pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor ,
krank mili > volan >debriyaj > şanzıman > aks milleri >tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .

işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor ,
1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE ,taaaa kendi ataleti bitip durana kadar ,
bu sefer :
tekerlekler >aks milleri >şanzıman >debriyaj >volan >krank mili > piston dönmeye devam etmektedir ,
kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

n/a

#44
niye yakıt tüketelim bu esnada ?
araba zaten gidiyor ?
motor zaten dönüyor ?
yağlama? var
su devirdaimi? var
akü çalışıyor ..
direksiyon dönüyor ,
herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer ,
yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir ,
bazı araçlarda 1200 devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir .
motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .


peki nasıl bu kadar eminim ?
-google da araştırabilirsiniz ,
-kendi arabamın ve başka birçok aracın servis kitaplarında okudum
-alfa test cihazlarında enjeksiyon sürelerini gördüm (0)
-kendi arabamın test cihazında gördüm .
-benim yaptığım lcd göstergede enjektör duty göstergesi var orada hergün görüyorum ,hatta gazdan ayağımı çekince ekranda "ECON" yazdırıyorum.
-ben elektronikçiyim ve oscilloscop ile enjektör sinyallerine baktım .

Edited by - MaxiBoost on 10/07/2008  15:13:47

n/a

#45
umarım eksik kalan birşey yok
sorusu olan varsa dinlerim ,

Dentist

#46
Detaylı açıklamalar için teşekkürler,aydınlandık.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

admin

#47
ohh valla bende rahatladım.

Hatta; Bunların tümünü toparlayabilirim ve üstüne resimde eklerim dersen, hemen Teknik Arşiv kısmına atarız senin adına. Böylelikle bir sorunda bu şekilde çözüme ulaşmış olur.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

adnan.geyik

#48
Iste bu ya. Benim hic bilmedigim bir konu idi. Artik olayi net olarak biliyorum. Bilgi verdiginiz icin tesekkür ederim. Eminim bircok arkadasta bilmiyordu. Paylastiginiz icin tekrar tesekkürler.
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

n/a

#49
quote:

ohh valla bende rahatladım.

Hatta; Bunların tümünü toparlayabilirim ve üstüne resimde eklerim dersen, hemen Teknik Arşiv kısmına atarız senin adına. Böylelikle bir sorunda bu şekilde çözüme ulaşmış olur.



bektaş ,ekleyelim valla ,
bu devirde ekonomi çok önemli ,
ben resim bakayım