147'imde birdenbire artan yakıt tüketimim neticesinde bir kaç hafta önce şehir içi yakıt sarfiyatını ölçtüm ve 100km'de aracın 18 lt yaktığını farkettim:D servise gittim zaten gelmiş olan 20000 servisinde hava filtresi,yağ filt. yağ değişti ve 2 lambda sensörünün de arızalı olduğunu söylediler ve 2 sinide değiştirdiler.Aracım servis sonrası yaklaşık 500 km şehir dışı trafiğinde normal değerlerinde yaktı fakat 3/4 gündür şehir içinde yine eskisi gibi yakmaya başladı.bn geliboluda askerlik yapıyorum şuan.küçük bir ilçe ve kullandığım vitesler 1/2 ve 3 buna rağmen 18 lt de çok muazzam bi miktar yakıtla alakalı parçalar da değişti fakat sorun devam ediyo.neden olabilir fikri olan var mı?
Soğuk hava ve kısa mesafeli kullanımlar böyle bir sarfiyata sebep olabilir.Şu aralar benim sarfiyatım da ona yakın..
Hem çok kısa mesafe biniyorum hem de her marşa bastığımda en az 3-4 dakika motor ısınmasını bekliyorum.
Öte yandan lamda'larınızın bozulmasına sebep olan unsur ne ise tekerrür etmiş te olabilir. Yakınlarınızda alfa servisi yoksa herhangi bir FIAT servisine de gidebilirsiniz Examiner'a bağlatmak için...
Edited by - Alfadanadam on 29/01/2007 20:11:14
arıza silinmemiş olabilir.
18 lt çok rakam.çoğu zaman bende kısa mesafe kullanıyorum.sabah 3,5 km akşam 3,5 km.yakıt tüketimi 10,5-11 lt arası 100 km.şimdiye kadar 11 lt yi hiç geçmedi şehir içinde.cihaza bağlatıp tüm yakıt ile ilgili parçaları kontrol ettirin.özellikle gaz kelebeğini.
Bence kısa mesafeler için (kullanıma da bağlı tabi) imkansız bi tüketim değeri değil
istanbulda sakin kullanımda 9.5lt devirli kullanımda 10.5lt yakıyorum.şu an balikesirdeyim malum kucuk şehir dur kalk çok oluyor sakin kullanımda 10.5 lt yi görüyorum.
Buji'lere de bir baktırın bence. Belki onlar da sorun yaşanmasına sebep olabilir.
standart istanbul trafiğinde 9,7 yakıyorum. yalnız bir ara kalkışlarda 16-17 lt'ler görünüyordu yol bilgisayarında. sonra kendi kendine düzeldi:)
aracı aldığımdan beri benzin ve kilometre kayıtarını tutuyorum.. ocak ayı toplamı 170YTL benzin ile 602km.. yani kilometrede 28 kuruş.. 100km'de ise 11litreye yakın bir değer ediyor..
quote:
aracı aldığımdan beri benzin ve kilometre kayıtarını tutuyorum.. ocak ayı toplamı 170YTL benzin ile 602km.. yani kilometrede 28 kuruş.. 100km'de ise 11litreye yakın bir değer ediyor..
Mehmet Bey sizin aracınız neydi? Kaç litre motora sahip?
Şehir içi dur-kalk larda 19-20 hatta 25 leri görüyorum ekranda. Özellikle köprü trafiği veya çok sıkışık trafik te anormal yakıyor. Kullanılan vites büyüdükçe rakam hemen düşüyor . 1-2-3. viteslerde az yakması çok zor.
yanlız bu göstergeler bizim alfalarda çok hassas değil (anlık tüketim değerleri olarak).validede yaris var anlık olarak çok hassas bir şekilde tüketimi görebiliyorsunuz..
Yol bilgiayarında gördüğünüz anlık tüketim verileri gözünüzü korkutmasın. Neticede o verilerin birimi litre/100 km.'dir. Yani örneğin 1. viteste kalkış yaptınız ve devir 2500, hız ise 30 km/saat.
Bu durumda yol bilgisayarınız bu mevcut şartlarınızı koruyarak 100 kilometre yol gitmeniz durumunda ne kadar yakıt tüketirsiniz onu söler size.
Ama bir gözünüzün orada olması size tasarruflu araç kullanmaya teşvik eder o bakımdan faydalı :)
quote:
quote:
aracı aldığımdan beri benzin ve kilometre kayıtarını tutuyorum.. ocak ayı toplamı 170YTL benzin ile 602km.. yani kilometrede 28 kuruş.. 100km'de ise 11litreye yakın bir değer ediyor..
Mehmet Bey sizin aracınız neydi? Kaç litre motora sahip?
99 model 156 TS 2.0
O anda o kadar yaktığını düşündükçe kormuyor değilim. Ama Ahmet in söylediği gibi çok hassas olduğunu sanmıyorum. Passatların da daha hassas olduğunu biliyorum. Birde kullandığım passat 97 model 1.8, walla benim alfadan az yakıyor
Ben 1,6 T-Spark motorların çok yaktığını düşünmüyorum..Ancak çok yaktıracak şekilde kullanıma teşvik ettiği için ööle bir ünü var..Efendice kullanıldığında , gaz pedalına sevgiyle yaklaşıldığında üzmeyen tüketim değerleri ortaya çıkıyor.
quote:
quote:
quote:
aracı aldığımdan beri benzin ve kilometre kayıtarını tutuyorum.. ocak ayı toplamı 170YTL benzin ile 602km.. yani kilometrede 28 kuruş.. 100km'de ise 11litreye yakın bir değer ediyor..
Mehmet Bey sizin aracınız neydi? Kaç litre motora sahip?
99 model 156 TS 2.0
Mehmet Bey o zaman aynı motora sahipmişiz. Benimde 100 km de 10 litre civarı yakıyor. Değerler aynı yani. Sebebi de sabah motor ısınmadan veya akşam eve dönerken, ev-işyeri aram 2 km. Motor rejime gelmeden kontağı kapatıyorum. Her gün böyle işim çıkarsa uzun yola gidiyorum o da çok nadir. Size ve bütün arkadaşlara tavsiyem. 3000 d/dk yı geçmeden vites değiştirin ve 3000 d/dk da aracı tutun. Ben de çok farketti.
Aracı ilk çalıştırdığımda yürümeden önce 1-2 dk bekliyorum. Sonraki 4-5 dk da, 3000 devirin altında kullanmaya özen gösteriyorum. Hem yakıt, hem varyatör, hemde motorun ömrü açısından.
Arkadaşlar 3000 devir olayına katışıyorum gerçekten fark ediyor.
Zaten 1,6 motorlu aracı 3000 devirde 5. viteste gidildiğinde hızı 100-120 arası oluyor buda yeterli bir hız bence
Ama nede olsa alfa kışkırtıyor insanı motor sesi ve hızına hasta olan çok
Hakan VARAL
156 1.6 TS
sakin kullanmayı denedim, 3000'i çok geçirmemeye çalıştım, 100 YTL benzin ile 435km gittim.. sıkışık şehir içi trafiğine nadiren takıldım, ağırlıklı olarak 80-90km/h hızla gidilebilen yollarda kullandım.. km'de 23 kuruş gibi bir değer, hiç fena değil..
Arabamı yeni aldım, Alfa 145 1.4TSmin deposunu en son doldurdugumda İstanbulda 390 Km gidebildim. 2500deviri geçmedim bile. Bildiğim kadarıyla depom 50lt. Servisten yeni gelmişti.
Ev-iş arası 9km. Normal gunlerde 20 km civarı yapıyorum. Trafikte uzun süreli dur kalk yapmıyorum.
Bu durum normal midir? Bana çok az geliyor yaptıgım km. Eskiden Marea 1.6 kullanıyordum ve 1 depoyla 500-600km giderdim ankarada.
Birde sunu sorayım, Devir göstergem rölantide 1000d/d devamlı.
Sıkışık trafikte arabayı kaldırırken fazla gaz vermem ve ağırlıklı olarak kavramayla kaldırırım. Deviri normal düzeyin altına düşürmemeye dikkat ederim. Ama her kavrama yapışımda rölantinin altına dusurmememe ragmen devir kendiliğinden 2000d/dye fırlıyor. Mareada aynı grup arabası ama o boyle birşey yapmazdı. Bir arıza mı var acaba?
Şimdiden teşekkürler
Edited by - mcecen on 10/03/2007 13:11:01
Dur-kalk yapmak önemli değil de şehir içinde sadece 9 km.lik bir yol gidip geliyorsanız evden işe normal sayılabilir bence, şehir içinde işe gidiş ve dönüş saatlerinde maksimum yapabileceğiniz hız belli zaten.
quote:
Arabamı yeni aldım, Alfa 145 1.4TSmin deposunu en son doldurdugumda İstanbulda 390 Km gidebildim. 2500deviri geçmedim bile. Bildiğim kadarıyla depom 50lt. Servisten yeni gelmişti.
Ev-iş arası 9km. Normal gunlerde 20 km civarı yapıyorum. Trafikte uzun süreli dur kalk yapmıyorum.
Bu durum normal midir? Bana çok az geliyor yaptıgım km. Eskiden Marea 1.6 kullanıyordum ve 1 depoyla 500-600km giderdim ankarada.
Birde sunu sorayım, Devir göstergem rölantide 1000d/d devamlı.
Sıkışık trafikte arabayı kaldırırken fazla gaz vermem ve ağırlıklı olarak kavramayla kaldırırım. Deviri normal düzeyin altına düşürmemeye dikkat ederim. Ama her kavrama yapışımda rölantinin altına dusurmememe ragmen devir kendiliğinden 2000d/dye fırlıyor. Mareada aynı grup arabası ama o boyle birşey yapmazdı. Bir arıza mı var acaba?
Şimdiden teşekkürler
Edited by - mcecen on 10/03/2007 13:11:01
Bence 9 km lik yolda arabanın daha motoru ısınmadan iş yerine varıyorsun zannedersem buda yakıtı biraz arttırır. Ayrıca dur kalk yapan araç hangisi olursa olsun yakıt tüketimi artar.Devir göstergen 1000 d/d olması normal değil herhalde çünkü beim 156 da 1000d/d nın altında duruyor 2000 d/d seviyesine bir şey diyemiyorum. Ayrıca Marea aynı gurup arabası değil kanımca bir kere motor tamamı ile farklı .
Bilgin olsun yakıt tüketimini etkileyen bir çok etken var bildiklerimi sayayım zaten arkadaşlarda eklerler eksikleri.
- Öncelikle lambda sensörü bozuk ise
- benim başıma geldi termostatın bile bozuk olması etkiliyor
- tabii rolentininde yüksek olması etkiler
- havaların soğuk olması dolayısıyle motor soğukluğu
- bujilerin bakımı
Arkadaşlar benim aklıma gelen bunlar varsa ekleyeceğiniz yada benim yanlış söylediğim düzeltirsiniz
Ayrıca bu gün arkadaştan öğrendim Tipo 1.6 250 ykr yakıyormuş bizim alfaların 1.6'ları ile aynı değilmi?
Hakan VARAL
156 1.6 TS
Özellikle soğuk günlerde bozuk termostat inanılmaz yüksek sarfiyatlara sebep olabiliyor. İlk kontrol ettireceğiniz şeylerden biridir, üstelik pahalı birşey de değil hem :)
Gerçi servisten yeni çıktı demişsiniz ama hava filtresi de hem performansı hemde yakıtı çok etkiler.
İşin garibi bende 20.000km bakımından sonra acaip benzin harcar hale geldim... Allah allah götürmesemiydik acaba ??
quote:
Arabamı yeni aldım, Alfa 145 1.4TSmin deposunu en son doldurdugumda İstanbulda 390 Km gidebildim. 2500deviri geçmedim bile. Bildiğim kadarıyla depom 50lt. Servisten yeni gelmişti.
Ev-iş arası 9km. Normal gunlerde 20 km civarı yapıyorum. Trafikte uzun süreli dur kalk yapmıyorum.
Bu durum normal midir? Bana çok az geliyor yaptıgım km. Eskiden Marea 1.6 kullanıyordum ve 1 depoyla 500-600km giderdim ankarada.
Birde sunu sorayım, Devir göstergem rölantide 1000d/d devamlı.
Sıkışık trafikte arabayı kaldırırken fazla gaz vermem ve ağırlıklı olarak kavramayla kaldırırım. Deviri normal düzeyin altına düşürmemeye dikkat ederim. Ama her kavrama yapışımda rölantinin altına dusurmememe ragmen devir kendiliğinden 2000d/dye fırlıyor. Mareada aynı grup arabası ama o boyle birşey yapmazdı. Bir arıza mı var acaba?
Şimdiden teşekkürler
Edited by - mcecen on 10/03/2007 13:11:01
servisten yeni çıkmış olduğuna göre lambda,debimetre ve termostat seçeneklerini göz ardı ediyorum..yakışta bir anormallik varsa enjektörlerin herhangi birinin veya birkaçının tıkalı olma ihtimalini değerlendirin derim..
Edited by - bugra on 12/03/2007 13:13:03
Geçen hafta zeki ustanın ellerine teslim ettim arabamı, lambda sensörü ve termostat arızalıymış,
1 depo ile şehiriçinde 390 km giden araç şimdi 500kmyi rahatlıkla deviriyor.
Birde soru sizlere, Katalizör iptali yakıt tüketimini arttırır mı? Artıları eksileri nedir?
Hadi geçmiş olsun. O kadar farkettiriyormuş yani bize de ders olsun. Katalizatör iptali için söylüyorum. Performans düşünüyorsan yakıt tüketimini unut düşünme derim. Bu aynı şöyle Ferrari gibi bir araban var yakıt hesabı yapmaya benziyor. Birini birine tercih edeceksin.
2005 156 1.6TS
12.5-15 lt /100 km
quote:
2005 156 1.6TS
12.5-15 lt /100 km 
sürekli dur kalk kullanmıyorsanız çok yüksek bu rakamlar. benimki 9,5-10,4 sürekli şehir içi.
uzun zamandır sıfırlamıyorum ortalamamı ve şu an 9,4 (Şehir dışına da çıkmadım)
quote:
quote:
2005 156 1.6TS
12.5-15 lt /100 km 
sürekli dur kalk kullanmıyorsanız çok yüksek bu rakamlar. benimki 9,5-10,4 sürekli şehir içi.
Yok gayet iyi rakamlar :) boosta bağlı olarak bu aralıkta. off-boost kullanamıyorum bir türlü, kullansam normal 1.6 değerlerine döner.
Yaza kadar 440 yada 550cc enjektör almayı düşünüyorum. Asıl o zaman boostta tüketim değerleri rekora koşacak:)
:) sonradan görüm aracın ne olduğunu

normal değerler o zaman haklısın:)
merhaba arkadaslar. malum sonzamanlarda hatta bugünde olmak üzere yakıt fiyatlarında ki artış devam ediyor..
2005 156. 1.6 normal kullanım tamamen sehır ıcı 2000 3000 devir arası yakıt tuketımım 3.3 kuruş cıkıyor. bırde araca yenı sekman atıldı. 550 km yol yapmısım. depoyu fulleyıp olcum yaptıgımda 33 kurus cıktı. bu deger sızce ıyımıdır. sızlerınkı nasıl acaba . saygılar..bol alfalı gezmeler
slm arkadaslar oncede bılgısayr yakıt ortalamam ıle yaptıgım km tutuyordu . sımdı ortalama 9.6 yaptım km ıse 80 de kalıyor benzınde sehır ıcı olcumlerımde. bunun nedenı nedır sızce. ısık yanaryanmaz 50 tl atıp bı sonrakı ısıga kadar 80 km oluyor son 3 defadır olcumlerımde sızce nedendır ? helppp :serefe:
Aydın'daki hava şartlarının etkili olacağını sanmıyorum ama yakıt tüketiminin bir miktar artmasının soğuk hava ile ilgisi vardır.
Bu arada termostatınız ne durumda? Hararetiniz hangi seviyelerde geziyor?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aydın'daki hava şartlarının etkili olacağını sanmıyorum ama yakıt tüketiminin bir miktar artmasının soğuk hava ile ilgisi vardır.
Bu arada termostatınız ne durumda? Hararetiniz hangi seviyelerde geziyor?
ustad ısınınca motor 50 90 arası 60 75 gibi dikkat ediyom 90 gecmei hic cok durkalkolunca 90 oluo ama 2 vıtese atınca rahtlıyor ve 75 80 lere cekılıyor
buarada 9000 km oldu hava ıltresını dgıstrcem yarın . debimetreyi de temizledik dün. usta sıvı ilac puskurttu ve sonra hava puskurtup kuruladı oylemi temizlenmesi lazım
buuarada aracta calısmamma yada tekleme gibi bir sorunda yok cok sukur sekmanları yeilemiştim henüz 3000 km oldu,
0.33 Kuruş benimkide yaksa ben LPG taktırmam :D