Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Yol tutuş hakkında bilgi  (Okunma sayısı 2267 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Yol tutuş hakkında bilgi
« : 04 Temmuz 2013, 01:45:21 »
Merhabalar forum,

Yine işin içinden çıkamadıgım şeyler var. Bu sefer yol tutuşla alakalı. MiTo daha tam hazır değil son bir kez daha yazılıma gidicem ama şuanki halinde gayet güzel hızlanıyor. Eee madem hızlandım biraz daha fazla yol tutayım.

Şimdi aklımdakileri sorayım. Z rot ne iş yapar? Virajlarda işe yarıyormuş bunu daha yeni öğrendim. Peki güçlendirilmiş adıyla satılan z rot alıp taktınızmı hiç işe yararmı? Z rot kalınlarştıkça etkisi artarmı yada? İngilizce adı linkteki gibi anti roll barmıdır?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-MiTo/Suspensions/Reinforced-Stabiliser-Link-For-Front-Anti-Roll-Bar::6298.html

Alt kule gergisi, üst kule gergisiyle aynı görevimi yapar?
http://www.italo-welt.de/Alfa-MiTo-OMP-Querlenkerabstuetzung-Stahl
Ayrıca wishbone salıncak demekmidir? Yoksa bir salıncak türümü?

Aklımdaki diğer soru toe ayarıyla ilgili. Araştırmalarıma göre ön tekerdeki toeyi dışa doğru açmak aracın viraj önüşünü artıyormuş ayrıca kafadan kaymayı azaltıyormuş. Arka teker içinde asla toe dış vermeyin virajda saçmalar diyorlar oda toe iç açısıyla kalmalıymış. Bunlar dısında toe ile ilgili başka bildikleriniz yada benim lazdıklarım yanlışsa düzeltin lütfen.

Arka tekerde 1.5 derecelik kamber var benim ama asıl öne lazım. Bakayım biara öne bi parça yapıp 1-1.5 kamber vermeyi denicem ön tekerlerede. Fren biraz düşebilir ama kafadan kaymayı kesinlikle etkileyecektir.


Bide q2 nedir kafayı yedim. 155lik mitoda varmı varsa hangi modda diffansiyeli ne kadar kilitliyor?

Gelen cavaplar için şimdiden teşekkürler.
..

Lbe

  • Membro
  • İleti: 1.093
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #1 : 04 Temmuz 2013, 01:53:42 »
Abi sadece q2 hakkinda ufak bi bilgim var.DNA sistemi olan her araçta var q2 ve sadece dynamic modda çalışıyor.Benim aracı q2 açıkken kafadan koparamadım daha.İllaki kopar ama q2 kapalıyken daha rahat kopuyor

Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #2 : 04 Temmuz 2013, 02:07:28 »
Heryerde var yazıyorda bide foruma sorayım dedim Burak :) Zaten sokakta kopmuyor kafası pek fazla piste sorun çıkartıyor. Kafa bir kopuyor esp giriyor bide işin içine sonra bekleki beyfendinin keyfi gelsi kafası tam düze çıksın o zaman gaz yicek.

Şimdi aratırırken şölye bişi buldum. Bi firma mito için diffsansiyel yapmış. Alfaownerda kullananlar memnun esp ışığımız yanmıyor falan diyorlar :o

http://www.autolusso.co.uk/performance/q2-differential.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mito/339094-mito-with-limited-slip-differential.html

Kafadan kaymamak için benim mantıgıma göre viraj içindeki tekerde güç kalmamalıdır. Dıştaki teker arabayı viraj içine itmelidir. Hatta GT5te diff. ayarı yaparkende aynı şeyi yazıyor ama şimdi Lupo Gti la diff az kilitli yarışa girdim sonrada diffi çok kıtledim araç bildiği yolda iyi yol tutmaya başadı. Kafası daha kontrolluydü ki nette yazanlarda bu yönde. Kilitli diff. virajlarda daha başarılı. Açıklamalarıda söyle viraj içinde boşta kalan tekerleğe yük verince araç kendini içe doğru çekiyor. Düşününce buda mantıklı. Eee o zaman bu Q2 ne işe yarıyor :D Gece gece sapıttım.
Bu arada benim piston vs alma işim yattı ben yol tutuşa yüklenicem bu kış :D
..

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #3 : 04 Temmuz 2013, 05:24:18 »
Valla sabahin 5in'de is cikisi cakirkeyf yaziyorum idare et :))

Z rot antiroll bar degil. Z rot un sanayi karsiligi viraj demiri. Ben hic guclendirilmis z rota rastlamadim ama japonyada 156 icin ilginc seyler vardi.

Antirollbar yani viraj cubugunu kalinlastirmak elbette yol tutusa pozitif katki saglar.

Alt gergi traverze takilir yani travers gergisidir wishbone travers demek diye biliyorum. Gorev olarak kule gergisi ile ayni isi yapar ama kule gergisi kuleyi esnetmez, wishbone traversi. Ben 156 ya travers gergisi taktigimda araba go-kart gibi oldu. Soktugumde guvensiz hissediyordum.

Toe ise aracin suspansiyon durumundan yol durumuna ve lastiklere gore cok degiskenlik gosterir. Pist Toe ayari ile yol toe ayari birbirinden farkli olabilir.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

sariertan

  • Membro
  • İleti: 672
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #4 : 04 Temmuz 2013, 07:12:35 »
Model otomobil yarışlarında ( offroad ) araçlarımıza camber+caster+toe ayarları yapardık. Bunlar için aracı bağladığımız özel d
zenekler olurdu =) Aracına en iyi ayarı yapan kişilerin araçları raydaki tren gibi giderdi =) Keşke binek araçlarımız dada bu ayarları bu kadar kolay yapabilsek. Eğer bu ayarları yapacak noktalar aracımızda varsa işi baya iyi bilen kişiler tarafından yapılmalı. Deneme tahtasına dönmemeli.

Toe ayarlarında ön lastikler dışa arka lastikler içe bakacak.

Camber ayarında ön ve arka lastiklerin üst kısımları iç de kalacak şekilde ayarlı olacak.

Caster ayarlarını pozitif de kalmalı. Dereceyi en iyi duruma getirmeli.


Tabi bu dediklerimi zaten nette görmüşsündür. Ben gene de dayanamadım yol tutuş ile alakalı modelcilik yıllarım aklıma geldi. Yanlış bilgi vermek istemem aklımda kalanlar bunlardı =)

Kendi fikrimce

Bütün bu ayarları binek araçlarımızda nasıl yapabiliriz hiç bilemiyorum. Ama model araçlarda hepsinin ayarı vardı. Milim milim fark ederdi ayarlar. Binek araçlarda da pist için farklı normal kullanım için farklı ayarlamak gerekli olabilir. Ama bir kulvar için aracını ayarlasan o ayar güzel olmazsa geri dönüş yada ince ayar yapabilecek ayar noktaların olacak mı? Birde o kadar uğraşıp istediğin gibi yada daha kötü bir şey çıkarsa ortaya üzücü olur. Kanımca camber+castle+toe den önce araca yol tutuş için alınacak basit ekipmanlar (sert süspansiyon, kule gergisi, spacer, ince yanak lastik....... gibi) ile kumar oynamadan daha iyi bir yol tutuş elde etmek olacaktır. Belki diğerlerine gerek kalmayacak. Sonuç da süper spor yada bir F1 kullanmıyoruz. Yada yarışmıyoruz ki aracımız deli derecede yol tutsun. Fabrikadan çıktığı halinden 1-2 gömlek daha iyi yol tutsa kendini ayrıcalıklı hissetmek yetecektir insana diye düşünüyorum.

Kubilay

  • Membro
  • İleti: 652
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #5 : 04 Temmuz 2013, 08:39:37 »
Toe'yi oldukça prof birinin, baya bir deney yaparak ayarlaması lazım.Tabi hazır bilinen bir açısı yoksa.Eğer yanlış yapılır da dış teker geniş açı ile dönerse lastiklerde çabuk yıpranma başlayacaktır.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kutay

  • Membro
  • İleti: 1.637
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #6 : 04 Temmuz 2013, 08:41:04 »
konuyu dağıtmadan ufak bir sorum olacak .
Bende Kule Gergisi var fakat resimdeki gibi ortada ayar bölümü yok.
Taktırmaya gittiğimde usta  " olası bi kaza anında ayar yerınden gergi kendını bırakır bukulur  ayar yeri olmazsa gergi bükülmez ve darbeyi şaseye iletip şasiyi eğme riskin olur "  dedi .

Ankarada Tork garage  a gittiğimde birde onlara sordum .  Yok ole bişe.  Bişe olmaz dediler. 

Kararsız kaldım. :(
https://hizliresim.com/2bAebA

98" 156 1.6
99" 156 2.0
99" 166 3.0 Sportronic

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.925
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #7 : 04 Temmuz 2013, 08:45:23 »
Bayılıyorum böyle olayı kafada yaşayan ustalara :)

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #8 : 04 Temmuz 2013, 10:31:13 »
Ooo bu kadar cevap beklemiyordum bi uyudum kalktım kaç cevap gelmiş :) Teşekkürler :)

Ertan abi şuan elimizin altında çalışmayan 3 tane RC var. Birisini haftaya falan çalışır hale getircez belki onda bende ayar deneyebilirim. Ama genel olarak dediğin gibi Toe arkalar içe, önler dışa bakmalı, kamberde üst taraf içte kalıcakki virajda araba tam taban lastiğe otursun. Casterde beim bi fikrim yoktu senin söylemen iyi oldu.

MiToyu artık yolda kullanmıyorum yada limitlerine çıkmaya falan uğraşmıyorum bu sorduklarımı sadece pistte halk gününde gazlarken yol tutusumu en üst seviyeye nasıl çıkarırım onun için sordum. Eksik parçalarımı tamamlıcam. Alt gergi, ön tekere spacer, üst gergi ve arka alt-üst gergi ayrıca powerflex bide şu güçlendirilmiş diye satılan z rotunu alıcam.

Toeların açısını ben kafamdan söylicem deneme yanılma yapıcam. Tabi denemesi ve yanılması bayaa zaman alıcaktır. Hergün veya 2 haftada bir piste çıkmıyorum şimdi yaptıgım ayarı arabam olursa 1 ay sonra deneyebilriyorum. Bakalım böyle nereye kadar gidicem.

Onu bunu geçin bide Q2ye gelin arkadaşlar. Nedir bu Q2?

..

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.925
    • Çevrimdışı


Kubilay

  • Membro
  • İleti: 652
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #11 : 04 Temmuz 2013, 10:58:25 »
q2'lerdeki kilitli difransiyel sistemini 1.6 TS'lere uygulama durumu var mıdır?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.925
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #12 : 04 Temmuz 2013, 11:00:55 »
İngiltere'de bir servis şu modellere takıyormuş Kubilay bey:


agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.795
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #13 : 04 Temmuz 2013, 11:05:09 »
Q2 sadece 6 viteslilere takılabiliyor.

///////////////

Kubilay

  • Membro
  • İleti: 652
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #14 : 04 Temmuz 2013, 11:16:29 »
İngiltere'de bir servis şu modellere takıyormuş Kubilay bey:

Teşekkür ederim.Kötüymüş, takılsa harika olurdu  :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #15 : 04 Temmuz 2013, 12:11:01 »
166 2.0 TS 6 ileri mi?

Birde kilitli difransiyel illa Q2 takmak gerekmez.
İsterseniz sanayi de istediğiniz gibi bir oem difrensiyel kilidinin montajını yaptırabilirsiniz.

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #16 : 04 Temmuz 2013, 12:13:49 »
166 2.0 TS 6 ileri mi?

Birde kilitli difransiyel illa Q2 takmak gerekmez.
İsterseniz sanayi de istediğiniz gibi bir oem difrensiyel kilidinin montajını yaptırabilirsiniz.

aynı şekilde 2.0 gtv v6 da 6 ileri değil, ama listede var




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.795
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #17 : 04 Temmuz 2013, 12:41:44 »
166 T. Spark 5 viteslidir.

166 2,5 ve 3,0 V6 24V ise önce 5 vites idi. Hatta 156 2,5 6 vites iken 166'da niye 5 vites diye merak ediyordum devamlı. Sonradan onlar da 6 vites olmuş. 3,2 zaten 6 vitesli idi.

Ben yine sadece eski tip 6 viteslilere (147, 156, 166 gibi) Q2 uygunabileceği konusunda ısrarcı olmak istiyorum ancak Özgün'ün belirttiği firmanın farklı bir uygulaması var ise bilemiyorum.

///////////////

Kubilay

  • Membro
  • İleti: 652
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #18 : 04 Temmuz 2013, 12:53:34 »
166 2.0 TS 6 ileri mi?

Birde kilitli difransiyel illa Q2 takmak gerekmez.
İsterseniz sanayi de istediğiniz gibi bir oem difrensiyel kilidinin montajını yaptırabilirsiniz.

Ortalama maliyeti nedir bu işin?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #19 : 04 Temmuz 2013, 13:08:05 »
Merhabalar forum,

Yine işin içinden çıkamadıgım şeyler var. Bu sefer yol tutuşla alakalı. MiTo daha tam hazır değil son bir kez daha yazılıma gidicem ama şuanki halinde gayet güzel hızlanıyor. Eee madem hızlandım biraz daha fazla yol tutayım.

Şimdi aklımdakileri sorayım. Z rot ne iş yapar? Virajlarda işe yarıyormuş bunu daha yeni öğrendim. Peki güçlendirilmiş adıyla satılan z rot alıp taktınızmı hiç işe yararmı? Z rot kalınlarştıkça etkisi artarmı yada? İngilizce adı linkteki gibi anti roll barmıdır?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-MiTo/Suspensions/Reinforced-Stabiliser-Link-For-Front-Anti-Roll-Bar::6298.html

Alt kule gergisi, üst kule gergisiyle aynı görevimi yapar?
http://www.italo-welt.de/Alfa-MiTo-OMP-Querlenkerabstuetzung-Stahl
Ayrıca wishbone salıncak demekmidir? Yoksa bir salıncak türümü?

Aklımdaki diğer soru toe ayarıyla ilgili. Araştırmalarıma göre ön tekerdeki toeyi dışa doğru açmak aracın viraj önüşünü artıyormuş ayrıca kafadan kaymayı azaltıyormuş. Arka teker içinde asla toe dış vermeyin virajda saçmalar diyorlar oda toe iç açısıyla kalmalıymış. Bunlar dısında toe ile ilgili başka bildikleriniz yada benim lazdıklarım yanlışsa düzeltin lütfen.

Arka tekerde 1.5 derecelik kamber var benim ama asıl öne lazım. Bakayım biara öne bi parça yapıp 1-1.5 kamber vermeyi denicem ön tekerlerede. Fren biraz düşebilir ama kafadan kaymayı kesinlikle etkileyecektir.


Bide q2 nedir kafayı yedim. 155lik mitoda varmı varsa hangi modda diffansiyeli ne kadar kilitliyor?

Gelen cavaplar için şimdiden teşekkürler.

Sırayla gidelim.

Z rot viraj demirinin alt salıncağa bağlandığu ara ekipmandır. Ne salıncakla ne viraj demiryle alakadı yoktur haliyle.
Güçlendirilmiş olması esnemesini azaltmak ve sağlamlaştırmak. Önemli katkı yapacağını sanmam özellikle senin aracın gibi bir araçta.
İngilizvesi anti roll bar değildir. Anti roll bar bildiğin viraj demiridir. Bir tekerlek yere daha fazla basarken viraj demirinb diğer ucu da diğer lastiği yere bastırır. Bu sayede araç örneğib sola virajda sağ ön tekerlek yuvasına daha çok girer. Viraj demiri olmasa araç o tarafa doğru yığılırdı. Ancak viraj demiri diğer lastiği de sağ ön lastik gibi çmurluk içine sokmaya çalışarak araç lastikler ile arabayı paralel tutmaya  çalışır.

kamber toe olayları karışık. İşi gerçekten bilen ve fizik kuralları ile açıklayabilen birş gerekir.

Alt kule gergisi mantıken aynı mantıkla çalışır ama aynı işi yapmaz. Üst gergi aracın güçsüz ve bağlantısız yeri olan iki üst amortisör kulesini birbirine bağlar. Virajlada dışa dığru yatmasını engellemektir görevi. Alt gerginin maksadı da alt kısmın sabitliğini sağlamak. Yani alt kısmı taş gibi sabit tutar. Üst gergi daha önemlidir, alt gergi daha üst performanslarda faydaaını gösterir.

Wishbone bildiğim salıncak. İngikizcesi yani.



Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.754
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #20 : 04 Temmuz 2013, 13:17:44 »
Cevaplar için teşekkürler. Güzel gidiyor bişiler öğreniyorum ama bi yandanda kafam karışmaya devam ediyor.

Serkan abinin verdiği ilk linki dünde okumuştum Sercan'ın yorumu olayı özetliyor. Tork gelince güşük hızlrda kafandan kopma yapabiliyor ama hız yükselip torkun etkisi azaldıkça dönüş kabiliyeti çoğalıyor. Bir diğer güzel yazıda " Yalnız sürüş durumuna göre Q2 Sistemi çoğu zaman daha işe girişemeden VDC zaten motor gücünü dizginlemeye başlamış olduğundan, bu sportif sürüşe de biraz olsun gem vurmakta. "

Peki DNA hangi modda kitliyor. D mi A mı? D'de kitliyorsa karda D ile gitmek lazımki ben karda D ile gidebilmiştim ASR patinaja biraz daha izin veriyor araba devir yapabliyor diye. Ama aslında A'da kitlemesi lazımki her iki tekerdede güç kalsın off road araçlarındaki gibi. A ile D farklı oranlardamı kitliyor acaba :D Yoksa hiçmi kitlemiyor. Alfa öyle bişi yapmışki deneyemiyorumda ESP ve ASR yüzünden. Kapansa neyin ne oldugu ortaya çıkıcak.

Peki arabayı lifte alsam sonra çalıştırıp vitesi 1e taksam N modda tekerler birbirine zıt dönmeli peki D moda alsam üstünde yük olmadıgı için zıt dönmeye devam ederlermi yoksa diff kilitlenip ikiside aynı yöne dönerlermi?

Ben bir kere sol ön lastik havada sağ yere basarken 1. viteste kontak bastım doğal olarak sadece sol ön döndü araba krikodan düşmedi. Acaba bide D moda alıp aynı vaziyette kontakmı bassam bakalım kitlicekmi :D

Bu arada DNA'nın şöyle bir özelliği var. Geçenlerde muhabbeti burdaım yoksa sanayide mi dönmüştü hatırlamıyorumda ben yinede yazayım. Eğer karda kaldınız patinaj çekmeniz lazım ama asr izin vermiyor. Yaklaşık 1dk boyunca patinaj çekmek için zorlarsanız asr ve esp kendiliğinden kapanıyor arabayı size bırakıyor. Tabii 4 teker düzgün şekilde dönüp yaklaşık 500 mt yapana kadar. Sonra yeniden devreye giriyor. Karda, çamurda vs işe yarayabilir.
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2013, 18:12:53 Gönderen: Fatihob »
..

Kubilay

  • Membro
  • İleti: 652
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #21 : 04 Temmuz 2013, 13:58:50 »
Bu konu vesilesiyle toe'yi iyi anlamak için bu video faydalı

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s00ImEY7I1U[/youtube]
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Hakan Tosun

  • Membro
  • İleti: 266
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #22 : 04 Temmuz 2013, 14:52:58 »
En guzeli ver kontrayi abi cayir cayir dönsün..  :p

Olay tamamen arabanin yere surtunmesinin yani yola tutunmasinin viraj disina dogru acilmasini saglayan g merkezcil kuvvetini mumkun mertebede yenmesidir.

Aslinda bi nebze agirlik katarak da pozitif seyler alinabilir mesela kafadan kayiyorsa on tarafa 50-100 kilo biseyler katabilir fakat tabiki cozum bu olamaz cunku agirlik gun orani düşecek falan peh.

Bence live for speed adli oyunu indirin camber ve diger suspansiyon ve diff. Ayarlari konusunda iyi bi simulasyon :)
06DG977 Sunflower Metallic Starlight

Lbe

  • Membro
  • İleti: 1.093
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #23 : 04 Temmuz 2013, 19:11:33 »
Karda en iyi D modda tırmanıyorum ben.Gozle gorulur bir fark var diger modlara gore

Sent from my HTC Sensation using Tapatalk 2
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: Yol tutuş hakkında bilgi
« #24 : 04 Temmuz 2013, 19:13:49 »
Aracın ağırlığının merkezkaç kuvvetindeki yeri hıza göre çok daha düşüktür.
Merkezkaç kuvveti formül= m.v2/r


Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal