Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 1996 model Alfa Romeo 145 1.7 129 hp mi 1998 model Renault Laguna 2.0 115 hp mi  (Okunma sayısı 1519 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

elmariachi

  • Membro
  • İleti: 6
    • Çevrimdışı
selam arkadaslar konfor yol tutus güvenlik sorunsuzluk olarak 145 mi almalıyım laguna 1 115 hp lik mi almalıyım.sebepleriyle beraber açıklarsanız sevinirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.814
    • Çevrimdışı
Merhaba.
Önce bir kendinizi tanıtsaydınız güzel olurdu. Neyse...

Gelelim sorunuza;
Birincisi, sorduğunuz sorunun yanıtını almak için yanlış forumdasınız. Mantıksız da olsa burada Alfa Romeo varken Renault tavsiye edecek az üyemiz vardır.

İkincisi, hangi amaç için araba almayı düşünüyorsunuz?
Alfa 145, kompakt sınıfta yer alan, iki kapılı ve bagaj kapasitesi nispeten kısıtlı bir araç. Laguna ise dört kapılı, daha büyük ve geniş, bagaj kapasitesi daha yüksek, 145'e göre bir üst sınıfta yer alan bir araç.

Üçüncüsü, seçim yapmayı düşündüğünüz 145, eğer geçmişi temiz değilse, ehil olmayan ellerden geçti ve doğru tabiri ile teca... edilmiş bir örnek ise, sizi çok üzecektir. Boxer motorlu bir Alfa zordur, 145 1.7 16V çok daha zordur, herkes bakamaz ve zaten ayarı kaçmış, kimin elinden geçtiği belli değil ise, Alfa servisi de bakımını, tamirini yapmaya gönüllü olmayacaktır.

Dördüncüsü, konfor konusunda 145'ten bir şey beklemeyin. Serttir, kabardı, feleğin çemberinden geçti ise çekilmez olur. Laguna, üretim amacı gereği daha konforludur. Yol tutuş konusunda, en ölü 145, Laguna'dan iyidir diye tahmin ediyorum. Sorunsuzluk konusunda, her iki aracı geçmişi ve şu anki durumu önemli rol oynar. Neticede her iki 20 seneden fazla yaşa sahip olacaklar.



RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 17 Haziran 2021, 22:17:59 Gönderen: agucba »

///////////////

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.351
    • Çevrimdışı
Dun sansa trafikte 145 denk geldim, arac dokuktu ama halen cook guzel geldi gozume. Sordugunuz soruya bakarak laguna alin diyorum, elma ile armudu karsilastirmak zor. Biri kupon biri orta mali bir araç.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.094
    • Çevrimdışı
Bu sorunun yanıtı elma ile martıyı karşılaştırmaya çalışmak gibi olur, o nedenle no comment  :duvar:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 421
    • Çevrimdışı
Sorunsuzluk arıyorsanız ikisini de almayın diyerek eli büyüteyim ben de.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Cihan82

  • Membro
  • İleti: 387
    • Çevrimdışı
98 model 115hp'lik laguna kullandım kısa bir süre. Parçası ucuz, bir çok bakımını rahatlıkla yaptırdım. 145 hiç kullanmadım yorum yapmam doğru olmaz ama ben olsam laguna alırdım
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

elmariachi

  • Membro
  • İleti: 6
    • Çevrimdışı
merhaba adım Onur 38 yasındayım.İstanbulda yaşıyorum.agucba bey öncelikle araç almak için zaten karsılastırma yapıyoruz test sürüslerini izliyoruz.Alfa Romeo alacaksam bunu burda sevenlerine sormam daha doğru olur diye düşündüm.Sonuçta artıları eksileri en güzel kullananlar bilir.Hepinize cevaplarınız için çok teşekkür ederim.145 küçüklüğümden sevdiğim bir araçtı ama konfora önem verdiğim için 145'i almaktan vazgeçtim.sanıırm lagunayı 156 ile karşılastırmak daha doğru olur.156 lar beğendiğim araçlar arasına giriyor.peki 156 ile bir karsılastırma yapsak hangisi daha iyi olur.teşekkürler
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.815
    • Çevrimdışı
laguna ile 156 karşılaştırmasında her konuda (yol tutuş-performans-sürüş hissiyatı,konfor)156 öne çıkar.temiz bir 156 bulursanız keyifle binersiniz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 314
    • Çevrimdışı
Laguna'nin mevzu bahis kasalarinin 2.0lt 140bg'lik N7Q motoru olanini tercih etmelisiniz,Laguna'da diger motor versiyonlarini dusunmeyin bile,1998 sonunda sifirini alip, hala emektar statusunde kullandigimiz bir aractir Laguna.

2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.732
    • Çevrimdışı
Anlam veremiyorum..

25 yaşındaki araçların testi, incelenmesi, sıfır performansı beklenmesi, parçasının bulunabilirliğinin umudu..

25 yaşındaki bi araca 30 - 40 bin verilip o arabanın en az 15-20 bin tl yiyeceğini hesap edilmemesi vb vb. anlayamıyorum..
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

elmariachi

  • Membro
  • İleti: 6
    • Çevrimdışı
2000 model üzeri laguna 1 marka aracın f4r renault motor 140 hp olması beni cezbediyor.115 beygirlik olanları daha boş ama f3r motor olup sorunsuz ödüllü motor olarak biliniyor.konfor olarak lagunanın daha konforlu olduğunu düşünüyorum.yakıt tüketimi konusunda lpg olacağı için pek fark olacağını sanmıyorum.yedek parça ve fiyat konusunda laguna parçaları uyguna bulunabiliyor.performans olarak 140 beygirliği ideal olabilir.lagunanın elinin zayıf olduğu nokta otomatik sanzımanı bu otomatik sanzımandan çoğu kisi müzdarip..156 ya gelince pek fazla bilgim olmadıgı için bu konuda bilgi almak adına foruma geldim.120 bg ve 155 bg lik iki tane motor seçeneği oldugunu biliyorum ama hangisi daha sorunsuz bilemiyorum.parça fiyatlarını ve servis olanaklarını bilemiyorum.otomatik sanzıman nasıldır bilemiyorum.vanos proglemi var mı ve kullanıcı yorumu olarak 156 yı kullanan arkadaslardan eksileri artıları konusunda detaylı bilgi almak istiyorum.martini kardesim lagunanın volvo motoruna girmek istemiyorum servis konusu acayip sıkıntılı bir konu ben reno motor 140 hp ve 115 lik hpleri takipteyim.
Sercan kardeşim yorumunuza söyle bir cevap vereyim.ilk olarak ben yeni arabaları sevmiyorum.Eski arabalardaki ruh yeni arabalarda yok.sürüs zevki olarak ta eski arabalar daha zevkli oldugunu düsünüyorum.ama asıl konu bir opel insignia mercedes bmv volvo yada alfa romeonun son arabalarından bahsetmiyorsak orta segmenteki sıfır arabaları sevmiyorum.ne cliosu ne meganı ne egeası ne hyundai ne 301 i ne elizesi hiç biri sıfır parasını haketmiyor hiç birinde sürüs ruhu ve yol tutus denen bir sey olmamkla birlikte parasınıda haketmiyorlar.inancın olsun suan fiyatları çok arttı ama sıfır km bir egea yada megane alacağıma gider temiz 2001 model e200 compressor 186 hp alırım.benim için önemli olan kazasız olması kasasının düzgün olması çürük olmaması oynanmamıs olması arabanın düz çizgide gitmesi çürüğünün olmaması ve arabanın elektrik elktronik aksamı işi bilmeyen insanların elinden geçmememiş olmamasıdır..geri kalan kısmı motor ve parçaları ön takım alt takım hepsi hallolur.yeni arabalarında bakım maliyetleri parçaları vergileri pahalı en kötüsüde premium değilse kalitesiz üretim var zaten ülkemizde görüyoruz ki çogu kişi alıyor sonrasında satıyor çünkü zevk alamıyor yada sorunları çıkıyor..onun için eski bir premium araba alıp gereken bakımları yaptırıp duruma göre parayı harcayıp zevkine varmanın isteğindeyim..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.732
    • Çevrimdışı
2000 model üzeri laguna 1 marka aracın f4r renault motor 140 hp olması beni cezbediyor.115 beygirlik olanları daha boş ama f3r motor olup sorunsuz ödüllü motor olarak biliniyor.konfor olarak lagunanın daha konforlu olduğunu düşünüyorum.yakıt tüketimi konusunda lpg olacağı için pek fark olacağını sanmıyorum.yedek parça ve fiyat konusunda laguna parçaları uyguna bulunabiliyor.performans olarak 140 beygirliği ideal olabilir.lagunanın elinin zayıf olduğu nokta otomatik sanzımanı bu otomatik sanzımandan çoğu kisi müzdarip..156 ya gelince pek fazla bilgim olmadıgı için bu konuda bilgi almak adına foruma geldim.120 bg ve 155 bg lik iki tane motor seçeneği oldugunu biliyorum ama hangisi daha sorunsuz bilemiyorum.parça fiyatlarını ve servis olanaklarını bilemiyorum.otomatik sanzıman nasıldır bilemiyorum.vanos proglemi var mı ve kullanıcı yorumu olarak 156 yı kullanan arkadaslardan eksileri artıları konusunda detaylı bilgi almak istiyorum.martini kardesim lagunanın volvo motoruna girmek istemiyorum servis konusu acayip sıkıntılı bir konu ben reno motor 140 hp ve 115 lik hpleri takipteyim.
Sercan kardeşim yorumunuza söyle bir cevap vereyim.ilk olarak ben yeni arabaları sevmiyorum.Eski arabalardaki ruh yeni arabalarda yok.sürüs zevki olarak ta eski arabalar daha zevkli oldugunu düsünüyorum.ama asıl konu bir opel insignia mercedes bmv volvo yada alfa romeonun son arabalarından bahsetmiyorsak orta segmenteki sıfır arabaları sevmiyorum.ne cliosu ne meganı ne egeası ne hyundai ne 301 i ne elizesi hiç biri sıfır parasını haketmiyor hiç birinde sürüs ruhu ve yol tutus denen bir sey olmamkla birlikte parasınıda haketmiyorlar.inancın olsun suan fiyatları çok arttı ama sıfır km bir egea yada megane alacağıma gider temiz 2001 model e200 compressor 186 hp alırım.benim için önemli olan kazasız olması kasasının düzgün olması çürük olmaması oynanmamıs olması arabanın düz çizgide gitmesi çürüğünün olmaması ve arabanın elektrik elktronik aksamı işi bilmeyen insanların elinden geçmememiş olmamasıdır..geri kalan kısmı motor ve parçaları ön takım alt takım hepsi hallolur.yeni arabalarında bakım maliyetleri parçaları vergileri pahalı en kötüsüde premium değilse kalitesiz üretim var zaten ülkemizde görüyoruz ki çogu kişi alıyor sonrasında satıyor çünkü zevk alamıyor yada sorunları çıkıyor..onun için eski bir premium araba alıp gereken bakımları yaptırıp duruma göre parayı harcayıp zevkine varmanın isteğindeyim..

Otomobil işi tamamiyle zevk zira, Alfa Romeo 145 in ne kaporta parçasını, ne mekanik parçasını orj olarak bulmanız imkansıza yakın bir ayarda olacaktır. Hadi bulduk taktık, şase ömrü, metal eskimesi vs.. bir ton güven problemi ile beraberinde size geri dönüşleri olacaktır. En basiti frenleme mesafesi bile bu arabaya harcanacak bi dünya para ile o paraya binilecek daha yeni model yaşlı araçta mt lerce iyi olacaktır.

Ne yazikki Eski italyan otomobilleri TÜRKİYE Cumhuriyetinde Ömürlerini tamamladılar. Ankara pavyonlarına düşen bayan vatandaşlarımızı geçtiler.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.377
    • Çevrimdışı
Bence öncelikle amacınızı bir tam belirleyin. :) Laguna'nın verdiklerini 145 veremez, 145'in verdiklerini Laguna veremez. Kesişim kümesi bile yok.

145 alırsanız arkadaşlarımızın söylediği gibi konfordan ve park manevrası hariç kullanışlılıktan ödün verir, heyecanlı ve keyifli bir araç almış olursunuz. Yine arkadaşların söylediği üzere, boxer motor can sıkabilir. Hatta şöyle söyleyeyim, ciddi ciddi hazine bulma seviyesinde almazsanız bir tane de günlük binmelik araba alın 145'i hafta sonlarına falan ayırın.

Laguna alırsanız konforlu bir aile arabası almış olursunuz. Virajdan viraja atlayayım falan onlardan vazgeçerek gayet iyi süspansiyon konforuna sahip, kullanışlı bagaj ve iç hacim, sakin ve rahat bir sürüş elde edersiniz. Bildiğim kadarıyla 140hp motor çok keyifli olmakla beraber arıza durumunda uğraştırıyor. F3R olması gerek, dediğiniz 115hp versiyon aynı zamanda Megane'da falan da kullanılan ve çok sağlam bir motor.

Çok eski ve her ikisinin de pek çok örneği feleğin çemberinden geçmiş arabalar diyorsunuz, işin bu tarafını umarım iyi değerlendirmişsinizdir.

156 ile Laguna arasında ise tek arabam olacaksa, tek kişi veya çocuksuz çift seviyesinde herhangi 156; ek olarak çocuk varsa 156 SW derim. Laguna kadar konforlu olmaz ama epeyce iş görür. Mümkünse 2.0 alın, yakıt tüketimi 1.6'lardan fazla farklı değil, vergiden gol yersiniz en fazla.

Otomatik şanzıman 156'da Selespeed. Bildiğiniz otomatik değil. Forumda bir yerlerde "Selespeed kullanım rehberi"miz vardı, ona bir gözatın, belki sizin tarzınız değildir.

Laguna'nın otomatik şanzımanı klasik otomatik şanzıman, AL4 olması gerek. Valf sorunu yaygındır o şanzımanda, onun dışında çok da önemli bir sorunu yok diye biliyorum eğer düşündüğüm şanzımansa. Selespeed kullanımına alışamam derseniz zaten Laguna tek seçenek kalıyor, 145'in de otomatiği olmadığına göre.

156'nın 2.5 v6'ları dışında tam otomatik çıkmadı, o da Türkiye'ye ithal edilmedi.


2000 model üzeri laguna 1 marka aracın f4r renault motor 140 hp olması beni cezbediyor.115 beygirlik olanları daha boş ama f3r motor olup sorunsuz ödüllü motor olarak biliniyor.konfor olarak lagunanın daha konforlu olduğunu düşünüyorum.yakıt tüketimi konusunda lpg olacağı için pek fark olacağını sanmıyorum.yedek parça ve fiyat konusunda laguna parçaları uyguna bulunabiliyor.performans olarak 140 beygirliği ideal olabilir.lagunanın elinin zayıf olduğu nokta otomatik sanzımanı bu otomatik sanzımandan çoğu kisi müzdarip..156 ya gelince pek fazla bilgim olmadıgı için bu konuda bilgi almak adına foruma geldim.120 bg ve 155 bg lik iki tane motor seçeneği oldugunu biliyorum ama hangisi daha sorunsuz bilemiyorum.parça fiyatlarını ve servis olanaklarını bilemiyorum.otomatik sanzıman nasıldır bilemiyorum.vanos proglemi var mı ve kullanıcı yorumu olarak 156 yı kullanan arkadaslardan eksileri artıları konusunda detaylı bilgi almak istiyorum.martini kardesim lagunanın volvo motoruna girmek istemiyorum servis konusu acayip sıkıntılı bir konu ben reno motor 140 hp ve 115 lik hpleri takipteyim.
Sercan kardeşim yorumunuza söyle bir cevap vereyim.ilk olarak ben yeni arabaları sevmiyorum.Eski arabalardaki ruh yeni arabalarda yok.sürüs zevki olarak ta eski arabalar daha zevkli oldugunu düsünüyorum.ama asıl konu bir opel insignia mercedes bmv volvo yada alfa romeonun son arabalarından bahsetmiyorsak orta segmenteki sıfır arabaları sevmiyorum.ne cliosu ne meganı ne egeası ne hyundai ne 301 i ne elizesi hiç biri sıfır parasını haketmiyor hiç birinde sürüs ruhu ve yol tutus denen bir sey olmamkla birlikte parasınıda haketmiyorlar.inancın olsun suan fiyatları çok arttı ama sıfır km bir egea yada megane alacağıma gider temiz 2001 model e200 compressor 186 hp alırım.benim için önemli olan kazasız olması kasasının düzgün olması çürük olmaması oynanmamıs olması arabanın düz çizgide gitmesi çürüğünün olmaması ve arabanın elektrik elktronik aksamı işi bilmeyen insanların elinden geçmememiş olmamasıdır..geri kalan kısmı motor ve parçaları ön takım alt takım hepsi hallolur.yeni arabalarında bakım maliyetleri parçaları vergileri pahalı en kötüsüde premium değilse kalitesiz üretim var zaten ülkemizde görüyoruz ki çogu kişi alıyor sonrasında satıyor çünkü zevk alamıyor yada sorunları çıkıyor..onun için eski bir premium araba alıp gereken bakımları yaptırıp duruma göre parayı harcayıp zevkine varmanın isteğindeyim..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

elmariachi

  • Membro
  • İleti: 6
    • Çevrimdışı
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.145 den vazgeçtim.156 ile laguna arasında gidip geliyorum.sercan keklik dostum 145 i eledim 156 otomatik vites hakkında bilgi almak istiyorum.octinum dostum laguna hakkında derin bilgiler edindim.dediğiniz gibi f3r motor çok sağlam bir motormuş.tek handikapı 115 bg olmasıymıs.140 bg olanlar f4r motormuş bir takım sorunları oluyormus ama çözümleri mevcutmus..gelelim asıl konuya ben kasası temiz düzgün bir araba alaağım için fiyatta biraz yukarlara çıkabilirim.tabi böyle eski model bir araba alıyorsanız cebinizde ekstradan da bişeyler olmalı..sw çok güzel ama temizini bulmakta öyle kolay değil.156 nın otomatik sanzımanı sanırım çift kavramalı ootmatik sanzıman oluyor.156 parça fiyatları arızaları sorunları bakım maliyetleri parça bulunabilirliği ve araç hakkında bilgi alabilirmiyim
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

YasinC

  • Membro
  • İleti: 42
    • Çevrimdışı
Alfayedek.com da çoğu parça var fiyatlara parça olarak oradan bakabilirsin. Nisan ayında 156 alıp bakıma soktum.

Parça parça fiyatlar aklımda yok faturayı bulmam lazım. Ankara AlfaTech için yazıyorum diğer yerler de nasıl olur bilmiyorum.             

Varyatör tamiri
V kayışı
Triger
Buji seti orijinal*
Devirdaim
Radyatör hortumu
Supap contası
Trigerin plastik kapağında ayaklar kırılmıştı onlar
Ön fren diskleri
Ön arka balatalar
Antifrize haznesi orijinal.

tamamına 5200 lira verdim belki atladığım 1-2 küçük şey vardır. 
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2021, 09:49:04 Gönderen: YasinC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.732
    • Çevrimdışı
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.145 den vazgeçtim.156 ile laguna arasında gidip geliyorum.sercan keklik dostum 145 i eledim 156 otomatik vites hakkında bilgi almak istiyorum.octinum dostum laguna hakkında derin bilgiler edindim.dediğiniz gibi f3r motor çok sağlam bir motormuş.tek handikapı 115 bg olmasıymıs.140 bg olanlar f4r motormuş bir takım sorunları oluyormus ama çözümleri mevcutmus..gelelim asıl konuya ben kasası temiz düzgün bir araba alaağım için fiyatta biraz yukarlara çıkabilirim.tabi böyle eski model bir araba alıyorsanız cebinizde ekstradan da bişeyler olmalı..sw çok güzel ama temizini bulmakta öyle kolay değil.156 nın otomatik sanzımanı sanırım çift kavramalı ootmatik sanzıman oluyor.156 parça fiyatları arızaları sorunları bakım maliyetleri parça bulunabilirliği ve araç hakkında bilgi alabilirmiyim

bi nevi daha yeni araç, daha net bilgiler bulabilirsiniz.

Dediğim gibi 33-75-164-145-146-gtv-gtv spider bu araçlar artık ankaradan geçti gitti :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

elmariachi

  • Membro
  • İleti: 6
    • Çevrimdışı
Alfayedek.com da çoğu parça var fiyatlara parça olarak oradan bakabilirsin. Nisan ayında 156 alıp bakıma soktum.

Parça parça fiyatlar aklımda yok faturayı bulmam lazım. Ankara AlfaTech için yazıyorum diğer yerler de nasıl olur bilmiyorum.             

Varyatör tamiri
V kayışı
Triger
Buji seti orijinal*
Devirdaim
Radyatör hortumu
Supap contası
Trigerin plastik kapağında ayaklar kırılmıştı onlar
Ön fren diskleri
Ön arka balatalar
Antifrize haznesi orijinal.

tamamına 5200 lira verdim belki atladığım 1-2 küçük şey vardır.



Aslında kafamda 3 marka vardı w210 kasa mercedes kedigöz  186 hp likleri çok iyi ama fiyatları yüksek diye vazgeçtim.daha doğrusu erteledim.136 hp likleri uygun ama olmusken 186 olsun diye ileriye erteledim.bir diger marka ise Renaultun Safranesi ile lagunasıydı safrane temiz bulmak çok zor laguna ise kafama yatıyordu.son olarak çoçuklugumdan beri sevdiğim Alfa Romeo benim için özeldir.çocuklugumda bir abimizde 145 vardı tekirdağ dan karabüke gelmiştik çok seri ve güçlü bir arabaydı.mahallede ise bir kişi sıfır km 156 almıstı.ozamanlar sahinler doganlar tempralar 21 ler genelde vardı.156 ışıl ışıl motoru da kuvvetli sesiyle tasarımıyla herkesi kendine çeken bir arabaydı.tek aklımda kalan olumsuz yanı yakıt tüketimiydi..safranbolu karabük arası 10 km de 20 tl yakardı :) anladığım kadarıyla 156 nın parça bakım maliyetleri biraz yüksek..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

YasinC

  • Membro
  • İleti: 42
    • Çevrimdışı
Bendeki 1.6, nissan almera 1.5 hb ve civic fd6 dan az yakıyor sakin kullanırsan eğer.

Bahsettiğiniz laguna'yı falan kullanmadım. Ancak kullanıdığım şirket araçlarının hepsinden çok daha iyi hissiyatı.

İşte fluence, 301 ve akrabası, clio, polo, megane dan falan bahsediyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
156, Alfa Romeo'yu yok olmaktan kurtaran model. Laguna da o yıllara göre çok güzel ve teknolojik bir alet olmasına rağmen, tek beklentiniz konfor ve hacmin biraz daha geniş olması değil ise 156 kalan her alanda daha üstün diye düşünüyorum.

"Parça bulunur mu? Sorunlu mudur?" gibi soruları en azından 156 özelinde aştığımızı düşünüyorum, zira herhangi bir Alfa Romeo servisi artık bu aracın sorunlarını leb demeden anlayacak, ve parçalarını gözleri bağlı şekilde söküp takacak uzmanlığa ulaşmıştır. Sorun çıkarır mı? Çıkarır. Çünkü yaşı çok ilerledi artık, ve eskiden çoğunluğu Alfisti ellerde olsa da son 10-15 yıldır garip garip bir sürü insan da 156 kullanıyor. Gerekli önemi de göstermiyor. Ancak Laguna'larda da benzer durum sözkonusu. 10-15 yaşını geçen her aracın, marka modelden bağımsız pek dikkat etmeyen ellere düşme oranı artıyor.

Benim fikrim, eğer nispeten temiz bir tanesini bulur ve Sercan Bey'in de dediği gibi en az bir 15-20 bin TL'yi "ne olur ne olmaz" parası olarak kenara koyarsanız alırken görmediğiniz sorunlarını da giderdikten sonra çok keyifle bineceğiniz bir araca sahip olmuş olursunuz.

"Bakımı pahalı" demişsiniz bu arada, bu konuya katılmıyorum. Artık maalesef ki her aracın, eski-yeni farketmez, yağ-filtre bakımları dışında bütün parçaları pahalı, bu 156'ya özel değil. Diğer muadillerinin parça fiyatları neyse, 156'da da o kadar.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.814
    • Çevrimdışı


156 nın otomatik sanzımanı sanırım çift kavramalı ootmatik sanzıman oluyor.

Emirhan’ın yazdığı gibi, 156 Selespeed otomatik vites değildir. Aslında bildiğimiz "düz" vitesin debriyaj pedalı olmayan hali. Debriyaj bir robot tarafından kontrol edilir.
Çift kavramalı kavramı o yıllarda henüz yoktu (belki mühendislerin aklında vardı ama bizim gibi normal ölümlü insanlar için henüz yoktu).
Selespeed, Formula 1'den ve Ferrari 355'ten sonra sıralı düz vites olarak normal insanların kullanımına 156 ile sunuldu. Ferrari 355 ile sanırım aynı sistem diyebiliriz. Emirhan Usta daha iyi bilecektir.
Alıştıktan sonra kullanması çok zevklidir.
Yine de unutmamak gerek. 156 diye bahsettiğimiz modelin en yenisi bile 2021 itibari ile 15 yaşında. İstediği kadar iyi kullanılmış olsun, eskidir ve ister istemez bir şey olacaktır.
Babama İzmir'den 164 almaya gittiğimde, yolda Gölcük'ten geçerken egzoz borusu kopmak üzere idi. Körfez'de egzozcuya uğrayıp, öyle teslim etmiştim babama.

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


///////////////

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.377
    • Çevrimdışı
Yazdığınız arabalara baktıkça, içimden bir his 156 alıp pişman olacaksınız diyor. :D

Yeni araçlarda 301, C-Elysee, Megane, Clio zaten sürüş hissi için üretilmiş arabalar değildir. Bunların eski modelleri veya yerine geldikleri araçlar da (Renault Sport'ları falan saymazsak) hiçbir zaman sürüş hissi aracı olmadılar. Yani bunlar yeni diye değil, 20 yıl önce de 156 ile Clio farklıydı.

Aynı paraya hangi arabayı alayım diye rastgele seçerseniz yanılırsınız. Önce beklentinizi bir bulmanız gerekiyor. W210 "sportif" sürüş hissi olarak 156'nın yarısı etmez, zaten W210 özellikle "156 gibi olmasın" diye tasarlanmıştır. Demek istediğim, 156'yı alıp bunun gibi olmasın demişler değil. 156'nın dinamiklerini W210'a koyarsanız W210 müşterilerinden bir tanesine satamazsınız o arabayı. Adam onu istemiyor çünkü. :D

Bence oturun bir tam beklentiniz ne ona karar verin. Süspansiyon konforu sizin için ne kadar önemli, iç hacim ve bagaj hacminin ne kadarı yeterli, sportif sürüş hissi dediğimiz şey ne ifade ediyor. Mesela sportif sürüş hissi olsun diye konfordan vazgeçerim diyebilir misiniz?

Bu arada, hani kişisel izlenimimi konuşuyorum ama sanki beklentiniz koltuğa yapışma hissi gibi. :D O size yetecekse 156'yla falan da uğraşmayın, o işi Mercedes W210 konforunda, 156'dan az daha pahalıya veren turbo Volvo'lar var. Teyzemin 2000 model S80 T6'sına ben anca gaz paspasta sigara yakıp "kapışmıyorum kanka" pozu veririm. :D Tabii bakım-yürütme-arıza durumunda tamir masrafları büyük olur ama beklenti oysa, cevap da bu.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

elmariachi

  • Membro
  • İleti: 6
    • Çevrimdışı
tüm cevaplar için çok teşekkür ederim w210 tasarımı yol tutus ve konforuyla ve gücüyle tercih etmek istediğim bir araçtı. 186hp motor gücü vardı. ama fiyatları çok yüksek konfor be genişlik vazgeçilmezim. fiyat yüksekliği nedeniyle w210 üzülerekte olsa elemek durumunda kaldım. 156 ile laguna 1 arasında çok kaldım ikisinide kullandım. 156 daha spor süspansiyonları daha sertama daha seri olduğunu gördüm. laguna 1 ise iç tasarum olarak daha kaliteli daha konforlu bagajın liftback olmasından dolayı büyük eşyalar için ideal ve ilerde kalabalık olma durumunda daha iyi bir tercih olduğunu gördüm. hangisini seçersem seçeyim bazı zevklerden ödün vermem gerekiyordu. konfor iç genişlik malzeme kalitesi bagaj hacmi gibi konulardan dolayı lagunayı tercij ettim. ama mercedes w210 kompresoru incelerken bunlar benim istediklerimi bana sağlayan bir otomobildi 159 dizel gördüm ve fiyatı dısında gerçekten çok hosuma gitti. heybetli geniş motoru güçlü rahat zevkli bence çok müthis bir araba olmus.. ve anladım ki ben D sınıfı araç istiyorum. 159 gerçekten her anlamda çok hoşuma gitti..çiçek gibi araba
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

YasinC

  • Membro
  • İleti: 42
    • Çevrimdışı
159 1.9jtd sizi tatmin etmeyebilir. Şehir içinde baya hantal. Hatta şöyle söyleyeyim 156 1.6 ts ile hemen hemen aynı. 156 2.0 falan alırsanız bence sizi tatmin eder. İlla 159 diyorsanız dizel de 2.4jtd veya 1.8 turbo olanlarına bakın derim ama zor bulursunuz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 644
    • Çevrimdışı
159 1.9jtd sizi tatmin etmeyebilir. Şehir içinde baya hantal. Hatta şöyle söyleyeyim 156 1.6 ts ile hemen hemen aynı. 156 2.0 falan alırsanız bence sizi tatmin eder. İlla 159 diyorsanız dizel de 2.4jtd veya 1.8 turbo olanlarına bakın derim ama zor bulursunuz.
159 sürdünüz mü bilmiyorum ama 1.6 ts ile kesinlikle ş.içindede ş.dışındada aynı değil. Otomatik 159 bile 300 küsür torku sayesinde 1.6 toparlayana kadar uzayıp gidiyor. 2.0 ts yada jts kesinlikle daha tatmin edici ama 1.9 159 da yabana atılacak bir motor ve araba değil. Sadece sürüş karakterleri farklı. Benzinli ve dizel motorları aynı şekilde sürmeye çalışırsanız ne yakıt ne performans olarak verim alamassınız.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1 hayal
5 duyu
6.his

YasinC

  • Membro
  • İleti: 42
    • Çevrimdışı
Tabi ki kullandım ancak 1.9 doblo motorlusu tatmin etmedi. Kendim de dizel motorlara karşı antipatiğim ama 1.9 jtd 159 gitmiyor. Devir bandının dar olması ve tork farkından dolayı elbet gaza dokununca hissiyat farkı var ancak 0-100 ü 9-10 saniyeler de gezen araçlar ikiside.  Özellikle şirketteki 301 gibi uçan tenekelere alışınca kağnı gibi geliyor. 156 kullanırken de tek tatmin eden tarafı sürüş hissiyatı. Zaten rektefiye zamanı gelince 2.0 motor almayı dahi düşünüyorum. Yoksa şehir içinde ara hızlanmalar da sanki beni seviyorlar  :D
« Son Düzenleme: 14 Temmuz 2021, 14:43:01 Gönderen: YasinC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal