Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V  (Okunma sayısı 2007 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« : 24 Eylül 2007, 22:18:01 »
Diesel ile Tempo tutmak

Bir Sportcoupé?nin içinde dizelin gücü. İlk bakışta bir çelişki gibi geliyor. İkinci bakışta ise iç gıcıklayıcı bir karışım, çünkü pazarda nerede ise daha güzel bir Coupé yok.

Bir şekilde elimizde kalan klişeleri kaybetmeye başlıyoruz: Yol bize doğru eğilmiş altı gözlü bir Coupé?ye yaklaşıyoruz. Biraz dar kesilmiş koltuğa doğru kıvrılıyoruz, anahtar ve start düğmesine basıyoruz ve ne duyuyoruz; Taksi hırlamsı. İlk düşüncemiz; Kahretsin, dizel artık harika bir Sportcoupé?nin de içine girdi. İkinci akla gelen; Wow, ne fikir ama. 156 zamanında gelen beş silindirli daha 2000 devirde krank miline 400 Nm güç vermekte. 235?lik lastiklerin profilini korumak istemesine şaşırmamak gerek, çünkü tüm güç ön tekerleklere iletilmekte. Islak zeminde patinaj kontrol sistemine çok iş düşmekte. İlk çalıştırmadan kısa bir süre sonra duyulabilen dizel tıkırtısı yerini sessiz bir şakırdamaya bırakıyor, ve 8,5 saniye sonra hız ibresi 100?e ulaştığında kimse yakıtın yanma prensibini sormuyor artık. Hafif oynak olan düz gidiş nedeni ile sürücüye biraz iş düşmekte, ancak direksiyon ile çok kolay bir şekilde kontrol edilebilmekte.

Brera da diğer Alfa?lar gibi iyi ama tam da konforlu ayarlanmamış, yolcularına daima bulunulan sürati hissettirmekte ki aslında dikkatli olmamıza yardımcı olmakta. Sky-View-Versiyonu (art 1350 Euro)  iç mekan ferahlığına yardımcı olmakta, çünkü elektrikli tavan döşemesi açıldığında gökyüzü engelsiz karşımıza çıkmakta. Dışarıdan bakıldığında karartılmış cam gerçekten çok stil sahibi görünmekte. Bir kısmı saklanmış olan düğmeler ve kendine has bazı tasarlanmış göstergeler biraz kafa karıştırmakta. Buna göre hız göstergesinde 50 ve 130 belirtilmemiş, rakalmaların bir kısmı baş aşağı durmakta. Araba ilk çalıştırıldığında klima tekrar çalışmakta, ve Bordcomputeri kullanmak kullanım kılavuzunu okumadan anlaşılacak gibi değil. En son sayılan şey ise çekicilik faktörüdür. Bunun için herhangi bir ölçüm değerlendirmesi yok, herkes onu içinde hisseder.

Sonuç
Alfa?yı insanlar karnında oluşan kıpırtı ile alır, bir Brera?yı ise herhalükarda. Çünkü piyasada daha güzel forma sahip bir Coupé bulamazsınız. Motor olarak tasarruf yapılabiliyor ama; 185-BG?lik benzinli nerede ise 4000 Euro daha ucuz ama aynı sürüş keyfini yaşayabiliyorsunuz.
Motor/Hacim: Beş silindirli turbo / 2387 cm³
Güç: 154 kW (210 BG)
Tork/d-d: 400 Nm/2000 d-d
0-100 km/h: 8,5 s
Azami Sürat: 230 km/h
Testtüketimi (l-100 km): 6,8 l/Diesel
Frenleme 100-0 km/h: 38,7 m
   
FİYAT: 36.950 Euro?dan itibaren

ARTI: keskin, güçlü ve aynı zamanda esnek dizel motor, insanı alıp götüren görünüm.
EKSİ: iri insanlar kafalarını biraz eğmek zorunda, arkaya doğru kötü görüş açısı
NOT: 3
Rakipler: BMW 325d Coupè, 197 PS, 38.950 ??dan veMazda RX-8, 192 PS, 29.600 ??dan başlayan fiyatlarla.




« Son Düzenleme: 16 Ekim 2007, 00:43:15 Gönderen: Sercan Keklik »

///////////////

alfistihrn

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #1 : 24 Eylül 2007, 22:28:11 »
Makina tek kelimeyle Mükemmel...
Ve Brera yazılarla bu kadar güzel anlatılabilinir. Teşekkürler...
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2007, 22:28:11 Gönderen: alfistihrn »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

babi

  • Membro
  • İleti: 2.172
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #2 : 24 Eylül 2007, 22:37:35 »
mükemmel ve herzaman ayrıcalık yaşanacak bir makina.
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2007, 22:37:35 Gönderen: babi »
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 SW.SS
156 1.6 TS

147BLACK

  • Membro
  • İleti: 1.562
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #3 : 24 Eylül 2007, 23:54:34 »
Bu motor seçeneği ile Brera "olmuş". Yoksa diğer motorlarla hem ağır kanlı hemde çok benzin tüketen 2 kişilik bir Alfa iken bu motorla hem ekonomik hemde seri bir araç.
Tek eksisi Alfa'nın benzinli motorlarının vahşi çığlıkları ve üst devirlerdeki hissiyatı olsa gerek.
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2007, 23:54:34 Gönderen: 147BLACK »
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

Alfonso

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #4 : 25 Eylül 2007, 00:17:32 »
niye yeni benzinlilerin performansları düşük? benim bildiğim kadarıyla bizim 156'lar performans açısından tatmin edici.. en azından 2.0 lar içerisinde laguna,vectra,bmw v.b. markları rahatlıkla arkasında bırakabiliyordu.. yeni modellerde testleri okuyorum, hem diğer arabalardan fazla yakıyor hem de daha yavaş kalıyor.. gerçi kasa biraz ağır olmuş.. ama teknolojide bi geri kalma durumumu var acaba?
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 00:17:32 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #5 : 25 Eylül 2007, 00:28:59 »
Agır olmanin yani sira 159 1.9 için konuşuyorum 1850 cc civarı, ve ona ragmen birçok 2.0 atmosferik araçla aynı veya fazla güçte. 1998 cc olursa daha verimlide olabilir ancak kilo olarak arkadan itişli aynı sınıf bir araç kadar ağır.
brera da 2.4 litre 5 silindir bir spor sınıf araç için bana kalırsa hantal. 8,5 sn. birçok testte yakalanamıcak bir değer gibi geliyor bana.eskiden değerler tutmayınca kalitesiz benzin/mazot a yoruluyordu ancak artık buda ortadan kalktı sayılır. Ona ragmen 1600 boş ağırlıgı olan 200 hp güçündeki bir araç bu rakamı tutturamaz diye düşünüyorum...
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 00:28:59 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #6 : 25 Eylül 2007, 00:49:23 »
ağır çok ağır..
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 00:49:23 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #7 : 25 Eylül 2007, 00:55:29 »
Şapka çıkarılır bu arabaya şapkaaa...
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 00:55:29 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #8 : 25 Eylül 2007, 02:25:11 »
bu kadar ağırken ve performans verileri bu iken hayatta şapka falan çıkarmam bu arabaya..Alfa ruhuda olsa o paralara gider başka araba alırım ,yine bunu almam...Breranın ağırlığından dolayı yürümediği çok çok açık..aynı tarz araç olan belli bir tasarım ruhuna sahip tt 2.0 tfsi ' yi alırım hiç düşünmeden...hem estetik hemde tamamı ile daha performanslı ,hem daha hafif ,hem daha kaliteli , hemde daha ucuz..Brera yerine almamak için olumsuz bir sebep yok şahsen...He nolcek breraya vericeksin 60bin euro para yürümüycek,konsolundaki plastik buruşmuş gömlek gibi olucak sağından solundan trimler gelicek..bumudur paranın karşılığı..

AUDİ TT Coupe 2.0TFSI  fiyat 55.000 euro
Motor: Sıralı 4 silindirli, direkt enjeksiyon, turbo
Motor Hacmi: 1984 cc
Motor Gücü: 200 HP ? 5100/6000 d/d
Max. Tork: 280 Nm ? 1800/5000 d/d
Frenler: Hava kanallı disk/disk
Bagaj: 290/700 lt
Ağırlık: 1280 kg
Lastikler:  245/40 R18
0-100 km/s: 6.2 sn
Depo kapasitesi: 55 lt
60-100 km/s : (D'de)  3.4 sn
80-120 km/s : (D'de)  4.2 sn
Menzil:  509 km
Test tüketimi:   10.8 lt/100 km

Edited by - ralf on 25/09/2007  03:34:37
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 02:25:11 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #9 : 25 Eylül 2007, 02:36:31 »
Audi TT
Hemde Ahmet beyazı
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 02:36:31 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #10 : 25 Eylül 2007, 09:12:01 »
Haberleri okurken ya okunmuyor ya da dikkat edilmiyor. Burada bahsedilen araba bir DİZEL. Benzinli değil. Ve bana sorarsanız Audi TT'de karar kılan birisinin zevkinden şaşarım.

Çalıştığım şirketin büyük ortağında Audi TT var ve her gün görüyorum. Ama gözümü alamadığım bir araba değil. Sadece bu kimindir diye merak edip kafamı çevirmiştim. Ama Audi'nin durduğu yerde bir Brera dursa, inanın çok farklı olur. Hem de çok çok farklı.

Ayrıca trim seslerinden bahsediyorsunuz da bu sesler Alfa haricinde diğer arabalarda da var. Ve trim bahsettiğiniz seslerden kullandığım Brera, 159, GT ve 147'lerde duymadım. Test arabası olduğu halde.

8,5 saniye de yine dizel bir araç fena bir rakam değil. Eğer biraz daha performans isyerseniz 200 daha verip Powerbox tabir edilen ara birimden takarsınız ve performansınız artar.

Bir de Brera olduktan sonra varsın gitmesin.

O zaman 156 1.6 kullanan arkadaşlar arabalarını satıp Audi A4 alsınlar. Nasılsa görünüş önemli değil, yeter ki trim sesi gelmesin, ön konsol malzemesi kaliteli olsun!
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 09:12:01 Gönderen: agucba »

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.016
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #11 : 25 Eylül 2007, 09:50:44 »
Tek kelime ile harika!!!
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 09:50:44 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #12 : 25 Eylül 2007, 09:52:22 »
Coupé bir araca niye dizel motor takılır ki?
anlamadım!
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 09:52:22 Gönderen: Levent Kobaza »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #13 : 25 Eylül 2007, 11:32:40 »
quote:

Haberleri okurken ya okunmuyor ya da dikkat edilmiyor. Burada bahsedilen araba bir DİZEL. Benzinli değil. Ve bana sorarsanız Audi TT'de karar kılan birisinin zevkinden şaşarım.

Çalıştığım şirketin büyük ortağında Audi TT var ve her gün görüyorum. Ama gözümü alamadığım bir araba değil. Sadece bu kimindir diye merak edip kafamı çevirmiştim. Ama Audi'nin durduğu yerde bir Brera dursa, inanın çok farklı olur. Hem de çok çok farklı.

Ayrıca trim seslerinden bahsediyorsunuz da bu sesler Alfa haricinde diğer arabalarda da var. Ve trim bahsettiğiniz seslerden kullandığım Brera, 159, GT ve 147'lerde duymadım. Test arabası olduğu halde.

8,5 saniye de yine dizel bir araç fena bir rakam değil. Eğer biraz daha performans isyerseniz 200 daha verip Powerbox tabir edilen ara birimden takarsınız ve performansınız artar.

Bir de Brera olduktan sonra varsın gitmesin.

O zaman 156 1.6 kullanan arkadaşlar arabalarını satıp Audi A4 alsınlar. Nasılsa görünüş önemli değil, yeter ki trim sesi gelmesin, ön konsol malzemesi kaliteli olsun!



Ben bu test konusu değerlendirirken Alfisti kimliğimi bir kenara bırakıyorum.. Bu haber audi forumunda yazılsa; "Abi TT varken bu arabaya güler geçerim" denir, BMW Forumunda yazılsa "Gider 330ci alırım buna vereceğim parayla, bu arabaya para verilmez" denir.. Alfa Romeo forumundaysa Serkan abi senin yazdıkların yazılır.. O yüzden bu cevaba şaşırdım dersem yalan söylemiş olurum..

Yeni Audi TT bence bugüne kadar dizayn edilmiş en güzel Alman arabası, R8'den falan da kesinlikle daha güzel.. Bencede Brera'dan güzel değil ama Brera'nın estetik olarak "ezici" bir üstünlüğü de yok bana göre..

Zaten dikkat ederseniz daha Audi T çıkalı ne kadar oldu; piyasada kaç tane Audi TT gördünüz? kaç tane Brera gördünüz?

Dediğin gibi Audi TT ile 2.2 JTS'yi karşılaştırmak daha uygun olur.. Ama o zaman Brera daha da komik bi duruma düşer..

Bu "Alfa olsun da varsın gitmesin" mantığı da tamamen Alfisti düşünce tarzıdır, hele ki spor otomobil piyasasında.. Piyasada herkes böyle düşünse şu an Alfa Romeo'nun yeni modelleri yok satıyordu, ama artık yolda 159, brera, Spider türevlerini yolda görmek şans meselesi..  

156 1.6 ile Audi A4 arasında çok büyük fiyat farkı vardı ve 1.6 156'lar Audi A4'le öyle veya böyle kafa kafaya gidiyordu kendi döneminde.. Ama gerek Brera, gerek Spider, Audi TT'nin yanında komik duruma düşüyorlar.. Bu yüzden ben bu "Alfa Romeo ne çıkarsa alırım" mantığını tasvip etmiyorum kusuruma bakmayın..
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 11:32:40 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #14 : 25 Eylül 2007, 13:11:46 »
merak etmeyin yazılanları okuyor, yeteri kadarda dikkat ediyoruz.. :) ayrıca erhanın da dediği gibi benzinli 2200cc motor hacmindeki brerada audinin karşısında açık bir şekilde eziliyor...

Ayrıca herşey kişden kişiye değişir..tamam breranın tipi estetik bakımdan çok çok güzel fakat audi tt 'nin tasarımı bu kadar yabana atılcak cinsten değil kanımca...Nasıl brera bir görene birdaha dönüp baktırıyor ise audi tt 'ninde tasarımı aynı şekilde iddialı ve farklı bir durumda..ayrıca audi ile brera yanyana konulduğunda ben sanmıyorum arada çok buyuk farklar olsun kanımca..

forumda gt,159 ve 147 sahipleri çeşitli kronik problemlerden şikayet ettikleri postlar attılar..ve bu postlar arasında trimden kaynaklanan şikayetlerde mevcuttu,tabi ayrı bir konu birazda trim işi kullanım faktörü ile farklılık gösteren ve ortaya çıkan birşey,malum tr yolları...tamam her alfada olmayabilir bu trim olayı ama alfanın bir kronik sorunu trim..Buda özensiz olan işçilikten kaynaklanan birşey,yada yeteri kadar önem gösterilmediğinin bir kanıtıdır..

Breranın dizel seçeneği çok çok makul duruyor...gerek hızlanma verileri gerek performansı,ama cüssesi ve ağırlığından dolayı motorunda gücü ve torku yola başarılı bir şekilde aktaramıyor..

Brera olsun varsın gitmesin mantığıda bana biraz komik geliyor,tamam hepimiz birer alfa romeo severiz bunun için burdayız ama herşey bu kadar yabana atılcak,kestirip atılacak şeyler değil bence..artık alfa romeo'nunda rakipleri ile komik duruma düşmeden,gelişen teknoloji ile ,performansı yola aktarma ve ağırlık konusunda birşeyler yapması ,kendisini ciddi anlamda geliştirmesi gerek diye düşünüyorum..

bence şu an piyasada satışta olan a4 'ün de bizim 156 'lar yanında çok çok memeletsiz bir araba olarak kaldığını düşünmüyorum...tamam kaliteli ,alfaya göre işçiliği daha özenli ve dolayısı ile de daha pahalı...

ama bu brera,spider ve 159, işçilik olsun performans,ağırlık dağılımı,gücünü yola aktarması olsun..yani genel olarak verilen paranın hakkını vermediğini düşünüyorum...

Herşeyi ve genel olarak mantık arz eden bir seçeneği bi kenara atıp ,sadece tasarımda öncü olmak ,güzel ve estetik görünmek tek başına bana çok yavan kalıyor..Kaldıki araçlar genel özellikleri olarak değerlendirilip alınabilitesi tartılıyor...Yine tercih meselesidir sadece güzel görünsün ama varsın olsun gitmesin-yürümesin, çok yaksın,işçilik zayıf özensiz olsun,ülkemiz şartlarında vergi dilimlerinden sıyrılamasın ,hemde 8-9 bin ytl daha pahalı olsun...Bana biraz ters geliyor bu düşünce,herkes farklı düşünür...
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 13:11:46 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #15 : 25 Eylül 2007, 13:23:15 »
Tabi ki herkesin görüşü farklı olacak. Neticede "zevkler ve renkler tartışılmaz" diye 1986 senesinde dilimize BosSa reklamından bulaşmış bir söz var.

Şimdi alfisti olduğumuz için tabi ki Alfa Romeo'nun (Arna hariç) modellerini savunuyor olacağız. Yani verdğimiz cevaba şaşırmaman doğaldır. Sana o konuda hak veriyorum.

Şu anda üretilmiş alman arabalarını gözümün önünden geçirmeye çalışıyorum ama başımda bir iş olduğu için ve sanırım sabah sahurda az yemek yemiş olmam sebebi ile yapamıyorum. Yani ikinci paragrafına "yine zevkler ve renkler" olarak cevap vermem gerekecek ama inan ikisini yanyana getirdiğinde Brera'nın bence ezici üstünlüğü var.

Kaç tane TT, kaç tane Brera var diye soruyorsun. Alfa hiç bir zaman çok satan bir marka olmadı, hele Brera gibi "extravagant" olan bir aracı çok fazla yollarda görebilme imkanımız olmaz. O zaman ilk TT ile GTV'nin satışları arasında da bir karşılaştırma yapmamız gerekecek. Yani satış rakamları kriterlerini geçiyorum.

TT'nin 2.0 TFSI olmayanı var mı bilmiyorum ama 2.2 ile karşılaştırırsak, varsa 2.0 FSI bile daha iyi gidecektir. Ne yazık ki eleştirdiğimiz ağırlık dezavantajı ve spor otomobil yerine sportif otomobil olarak yapılmasındna dolayı.

"Alfa olsun ama gitmesin" mantığı tabi ki her Alfa için geçerli değil. Ama kimi modeller vardır, görüntüsü için alınır, kimisi performansı.

Brera görüntüsü için alınacak bir otomobildir. Spider görüntüsü için alınacak bir otomobildir. Bunlar gitmese de olur. Yanyana geldiklerinde değil 1-0, bence 3-0 olarak başlıyor yarışa. Ama bir S2000 performansı için alınır, 350Z performansı için alınır, Skyline performansı için alınır.

Anlaşılan Brera/Spider konusu başladığında seninle artak bir nokta bulamayacağız. Bu konu böylece uzar ve gider.
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 13:23:15 Gönderen: agucba »

///////////////

Onur

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #16 : 25 Eylül 2007, 13:55:44 »
brera ve spider gibi tasarımlardan da sizce performans beklenmiyor mu?? açıkçası ben bekliyorum ama bu araçlar sade görüntüden ibaret kaldılar..
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 13:55:44 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.016
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #17 : 25 Eylül 2007, 14:17:37 »
quote:


Ayrıca herşey kişden kişiye değişir..tamam breranın tipi estetik bakımdan çok çok güzel fakat audi tt 'nin tasarımı bu kadar yabana atılcak cinsten değil kanımca...Nasıl brera bir görene birdaha dönüp baktırıyor ise audi tt 'ninde tasarımı aynı şekilde iddialı ve farklı bir durumda..ayrıca audi ile brera yanyana konulduğunda ben sanmıyorum arada çok buyuk farklar olsun kanımca..



Herkesin zevkleri ve renkleri tabii ki farklı ve Alfisti muhabbetine girmiycem fakat şunu tam yeri gelmişken söyleme ihtiyacı hissetim yanlışım varsa lütfen düzeltin :

Bugün her iki araba da bugün estetik olarak ciddi şekilde beğeni toplayabilir (Kişisel görüşüme göre arada dağlar kadar fark var) ancak 10 yıl sonra 2 otomobili yanyana çekip bir otomobilsevere aynı soruyu sormanızı isterim   Mesela 10 yıl önce tapılacak derecede beğenilen arabalara kim dönüp bakıyor.Ama Alfalar (145,155 vs.) hala dikkat çekiyorlar ki bu Alfa Romeoya özgü bi durum...

Edited by - murat147 on 25/09/2007  14:20:18
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 14:17:37 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

Alfonso

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #18 : 25 Eylül 2007, 15:01:26 »
tt ilk çıktığı versiyonundan itibaren çok hoşuma giden bir araç..  audi'nin en iyi tasarımı sanırım..

brera'yı ise bir kez  gördüm yolda.. kırmızıydı.. üzerimde en az bir ferrari kadar etki bıraktı.. tasarım harikası olduğu kesin.. ancak arabaya böyle bir bütçe ayırabilseydim  156 2.0 dan daha performanslı bir araç beklerdim sanırım..

açık söylemek gerekirse dizayn kusursuz ama tt ya da 350z'yi tercih ederim.. aşk mı para mı gibi bişi oldu bu.. ve aşkı değil performansı tercih ettik

Edited by - Alfonso on 25/09/2007  15:02:34
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 15:01:26 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #19 : 25 Eylül 2007, 15:25:19 »
valla şahsen isterse brera 10 sıfır önde başlasın yine tercih etmem...Adı üstünde spor otomobil yada sportif otomobil...Genel olarak, tipi ile tasarımı ile performansı ile yol tutuşu ile kullanımdaki verdiği zevk ile spor yada sportif otomobil kavramını bu özelliklerle bağdaştırmıyormuyuz...Madem spor yada sportif otomobil  klansmanda adı anılıyor bence bu özelliklerin hepsini verebilmesi gerekir...Bunun en mantıklı yolu bu özelliklerin toplanmasında oluyor genel olarak..

Edited by - ralf on 25/09/2007  15:27:29
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 15:25:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #20 : 25 Eylül 2007, 15:56:14 »
Brera'dan performans bekliyoruz.

Brera'yı alabilcek kadar paramız varsa zaten bazı belli şeyleri aşmışız anlamına gelir. Ve eğer o duruma gelirsem, yani Brera alacak param olursa, performans için gideceğim adres Autodelta olur. Autodelta'da herkese yetecek kadar performans rezervi mevcuttur.

Örnek vermek gerekirse 405 Bg'ndeki GT. 182 millik sürat herkese yeter diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 15:56:14 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #21 : 25 Eylül 2007, 16:11:29 »
Neyse tercih meselesi diyelim biz..
Bizden daha çok brera / spider muabbeti çıkar :)
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 16:11:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #22 : 25 Eylül 2007, 16:34:37 »
Brera ve Spider'in performansinin savunulacak hicbir yani yok bunu her zaman soylerim. O parayi veren ve performans isteyen bir insan asla bu araclari almamali, cunku Brera 3.2 olmadigi surece dandirik bir Pug 206 RC gelip o Brera'yi iyice terletecektir, 1/3 fiyatina...

Ammavelakin, Brera ve Spider soyle bir pazarda da yer aliyorlar. Bugun 150-200.000 YTL'ye 300 hplik spor arac alan insanlardan kac tanesi gercekten o araclarla gaza basiyor ? Kac tanesi yol tutus limitlerini zorluyor ? Genelde bu tur araclarin birinci onceligi prestij. Bir de otobana ciktigi zaman yardiriyor adam bu kadar. Dolayisiyla Spider ve Brera'nin "biz super spor araclariz" tarzi iddialari da olmadigi icin ben ait olduklari segmentte onlari sansli goruyorum biraz. Cunku siz TT ile cok fark yok tasarimda demissiniz ama cok fark var. O da soyle oluyor.

Bircok marka cok cok guzel tasarimlar yapar ara sira. Ancak sorun surada ki, bu tasarimlarin omru ve sukse yaptigi zaman dilimi pek uzun olmaz. Ancak Alfa Romeo'da durum boyle degil. Alfa Romeo bir tasarim yapiyorsa, o tasarim o gun de guzel gorunur, 10 sene sonra da guzel gorunur.

Honda Civic HB, ciktigi ilk zamanda Avrupa'daki talebe yetisemedi Honda, herkes tasarimini cok futuristik buldu cok begendi. Peki ya simdi ? Kac kisi hakkaten hala Civic HB gectiginde "vay be tasarima bak" diye donup bakiyor ? Audi A6, ilk ciktiginda yine arka tasarimiyla olay yaratti. Ya simdi ? Honda Accord, Mazda 6.... Bir suru ornek var bunlar uzar gider.

Ama Alfa Romeo'ya bakalim. 95 senesinde ortaya cikan GTV, kac sene olmus ? 12. Hala insanlar donup bakar. Alfa 156, hala en guzel sedanlardan birisi. Guzel bir Alfa 145 bugun de ilgi cekmiyor mu ? Vsvs. Kac markanin 1990 model araci bugun klasik diye satilabiliyor Alfa Romeo Spider disinda ?

Yeni Brera ve Spider da farkli olmayacak, tasarimi sekillendiren marka Alfa Romeo'nun yarattigi ve herkesin yillar sonra da hayran olacagi araclar. Audi TT ise yine geldi, bir ruzgar yaratacak ve sonra siradan spor araclar arasinda yerini alacak. Aradaki fark bu.

Gercek sanat, zamandan bagimsiz begenilere hitap edebilendir. Misal, bugun cogu genc kesim son gunlerde radyoda calan We Gonna Feel It sarkisini cok sever, ve hatta cogu kisi icin Paul Van Dyk - For An Angel gibi bir klasikle karsilastirilabilecek kadar guzeldir. Ancak ayni sarkiyi gelecek seneye kadar dinledikten sonra artik bize bir anlam ifade etmeyecek, For An Angel'dan ise hala haz aliyor olacagiz yillardir oldugu gibi.

Veya daha da farkli ornekler olsun.

Audi, Mazda falan P.Diddy, 50 Cent, Rihanna, Kanye West vs. gibi gunun sarkilarini yaratabilirler, o gun icin herkese hos geleni yaparlar.

Ancak Alfa Romeo ise Beethoven'dir, Mozart'tir.

159 konusuna ise hic mi hic katilmiyorum. 156'dan sonra sundugu performans evet bir geriye gidis. Cunku 156 sinif lideriydi butun motor hacimlerinde. Ancak 159 sinif lideri olmasa bile sinif standartlarinin da altinda kalmiyor. Kendisinden hizli olan genelde BMW var, ama diger markalarin cogundan iyi hala. E performans disinda elestirebilecegimiz kac yonu var 159'un ? Evet ben de 159'un biraz daha sportif olmasini isterdim, ancak su haliyle de biraz farkli bir kitleye yonelmis olmasina ragmen hala benim kalbimi celebilen bir arac, ve orta sinifta arac alacak olsam ya Jaguar X-Type ya da 159 alirdim. BMW 3, Audi A4, VW Passat, Honda Accord falan bunlarin yaninda sonuk kalir benim gozumde.

Edited by - master on 25/09/2007  16:43:16
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 16:34:37 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

147BLACK

  • Membro
  • İleti: 1.562
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #23 : 25 Eylül 2007, 18:15:51 »
quote:



Veya daha da farkli ornekler olsun.

Audi, Mazda falan P.Diddy, 50 Cent, Rihanna, Kanye West vs. gibi gunun sarkilarini yaratabilirler, o gun icin herkese hos geleni yaparlar.
Ancak Alfa Romeo ise Beethoven'dir, Mozart'tir.



Master, bu alıntıladığım sözlerinle benim gibi bir müzisyeni kalbinden vurdun.
Eyvallah...Ancak böyle güzel bir örnek verilebilirdi.

Edited by - 147BLACK on 25/09/2007  18:17:09
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 18:15:51 Gönderen: 147BLACK »
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

Alfonso

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM 20V
« #24 : 25 Eylül 2007, 21:35:08 »
top gear'ın bir bölümünde jeremy clarkson tt'yi, james may brera'yı richard hammand'da rx8'i kulanıyorlardı..

performans'ta en kötü brera'idi.. hem hepsinden çok yakıp hemde az gidiyordu.. sonra üçüde en güzel arabanın kendisinin ki olduğunu iddia edince çözümü arabaları bir sanat okuluna götürüp hocalara sormakta buluyorlardı.. hepsi hocalara arabalarını anlatıyor.. sonuçta brera en güzel dizayn seçiliyor tt ise ikinci.. ondan sonra james may sevinirken jeremy clarkson'da itirafta bulunup en güzel arabanın brera olduğunu kabul ediyordu..

bir alman programında da(RoadLook olması lazım) brera için kadın mıknatısı deniliyordu
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 21:35:08 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged