Üç Sportif Sedan'ın Testi
VW Arteon - Opel Insignia - Alfa Romeo Giulia
280 BG'ye kadar olan sedanlar.
Alfa Romeo Giulia çıktığı günden beri birçok kişinin yolda kafasını çevirmesini sağldaı. Peki bu şık İtalyan aynı etkiyi Opel Insignia ve VW Arteon'a karşı da gösterebilecek mi?
Alfa Romeo Giulia, test yazarlarının kalbinin hızlı atmasını sağlayan bir yapıya sahip. Giulia ile gerçekleşen ilk karşılaşmadan sonra test departmanındaki havada da bir zariflik hakim. Kulaklarda belirgin bir iştaha neden olan Quadrifoglio'dan sonra bu kez, biraz daha halk tipi ile karşımızda. Karşılaştırma testinde bu kez rakip olarak iki Alman ile karşı karşıya; Opel Insignia ve VW Arteon. Her üçünün ortak yanı iki litrelik dört silindirli motor ve dört çekere sahip olmaları.
VW Arteon'da çok fazla Golf teknolojisi bulunmakta.
Wolfsburg, Arteon ile CC (daha da önce Passat CC)'nin halefini yarışa yollarken bu model ile orta üst sınıfta yer almakta ve serisinin bu en versiyonunda Seat Seat Leon Cupra'dan Golf R'a kadar aşina olduğumuz iki litrelik TSI motorunu kullanmakta. Bu motor Arteon'da 280 BG ve 350 NM tork üretmekte. Bagaj kapağının arka cam ile beraber bir hatchback tarzında açılması onun kullanışlılık amacını ön plana çıkartırken 4,86 metrelik uzunluğu ile de artık üretimde olmayan amiral gemisi Phaeton müşteri kitlesine göz dikmekte. Büyük ebatlar akımına Rüsselsheim merkezli Opel de uzak durmadı. Henüz daha Amerikan GM çatısı altında iken geliştirilen Insignia Grand Sport tam 4,89 metre uzunluğunda. Bir üst sınıfta yer alan Audi A6, BMW 5 ve Mercedes E-Klasse modelleri ancak beş cm daha uzunlar. Ancak yüksek dayanıklı çelik ile alüminyum karışımı akıllı hafif materyal kullanımı sayesinde Insignia selefine göre yaklaşık 175 kg kadar daha hafif.
Insignia Grand Sport'un tasarımı başarılıInsignia'nın, çok güzel bir tasarıma sahip olan Giulia ve baskın maskulen hatlara sahip olan Arteon'dan çok aşağı kalır bir tasarımı yok. Ön tasarımı her ne kadar kişisel zevklere göre farklılık gösterse de keskin çizgilere sahip yan silüeti ve belirgin bir sportifliği içinde barındıran coupé tarzı arka tasarımı, oldukça çekici. Nordschleife'de test edilip onayı alınan üst versiyon GSi teste yetişememiş olsa da testteki 260 BG ve 400 Nm torka sahip 2,0 litrelik Ecotec motor, her ikisinde ortak. Bu değer ile diğer iki mmarkanın 20 BG arkasında kalsa da tork değerinde nerede ise Giulia ile aynı seviyede. Çekiş zorluklarını en aza indirgeyen dört tekerden çekiş sistemi üç araçta standart donanımda yer alsa da üçü farklı ayarlara sahipler. Giulia'da arkadan itiş çalışma şekli ağırlıklı olarak ön plana çıkıp gücü gerekmesi durumunda ön aksa aktarırken, Arteon ve Insignia ağırlıklı olarak önden çekişi tercih edip gerekmesi durumunda arkaları devreye sokmakta.
En sportif özelliklere sahip otomobil Alfa Romeo GiuliaDiğer farklılık olarak test tartısından çıkan sonuçları var. Giulia, Arteon'dan sadece 60 kg hafif olmakla kalmayp aynı zamanda 51:49 gibi nerede ise mükemmel aks ağırlık dağılımına da sahip. Buna karşın Opel ve VW daha çok ön aksta ağırlıklarını yönlendirmişler. Daha Giulia'nın içine otururken bile sportiflik duyuları harekete geçiriliyor. Güzel tasarımlı koltuklar çok rahatlar, alçak oturma pozisyonu ve geniş ayar olanağı BME 3 serisini hatırlatmakta. İşçilik konusunda yine de Alman premium markalar seviyesine gelebilmiş değil. Deri koltuklar ve ön kolsoldaki plastik aksamda 20.000 km sonunda ortalamanın üstünde bir aşınma mevcut. Direksiyon arkasındaki büyük alüminyum vites kulakçıkları çok güzel görünürken, bazıları için onların arkasında yer alan kumanda kollarına ulaşmayı güçleştirebilir. Infotainment menüsünün grafiği Arteon ve Insognia'ya göre daha eski teknoloji bir izlenim bırakırken piksel değeri de düşük, ancak kullanım konusunda hiç bir sıkıntı yaşanmıyor.
SonuçSportif açıdan bakılacak olursa, Alfa Romeo'den beklendiği gibi olmayıp hayal oluşan hayal kırıklığına rağmen Giulia Veloce Q4 açık ara önde. Kullanım özellikleri bakımından en yüksek sürüş zevkini sunmasının yanında performans değerleri Alman rakiplerine göre çok önde. Insignia 2.0 Turbo sahip olduğu yavaş vites kutusu nedeni ile kağıt üstündeki başarısını gerçeğe yansıtamıyor, ancak sahip olduğu süspansiyon sistemi konfor ve sportiflik arasındaki geniş yelpezeyi en iyi şekilde dolduruyor.VW Arteon 2.0 TSI yüksek kalite ve modern iç mekanı ile tatmın etmesine karşın süspansiyon sistemi ve direksiyon sportiflikten uzak.
Alfa Romeo Giulia bir çok kişinin bakışlarının üzerinde yoğunlaşmasını sağlayan bir otomobil, özellikle Quadrifoglio versiyonu ile. Peki bu güzel İtalyan dört çeker, dört silindir ve 280 BG ile Alman rakipleri Opel Insignia Grand Sport (260 BG) ve VW Arteon (280 BG) karşısında tatmin edebilecek mi?
Gulia ile olan ilk karşılaşmadan itibaren yazı işlerinde belirgin bir keyif artışı gözlenmekte. Güzel İtalyan sadece dikkat çekmenin yanından ...
... beraberinde iyi özellikler de getirmekte. Mesela Arteon'dan 60 Kg daha hafif ve nerede ise mükemmele yakın olan 51:49'luk aks ağırlık dağılımı ile de göze batıyor.
Sportif ergonomi: Münih'ten esinlenilmiş alçak oturma pozisyonu ve alüminyum vites kulakçıkları hoşa giderken plastik aksamlar daha az hoşa gidiyor.
Rosso Patina: Deri koltuklar 20.000 km sonrasında sanki biraz fazla aşınmışlar gibi.
Normal şartlarda tüm gücü arka tekerlere aktaran dört tekerden çekiş sistemi Q4 ile akslar arasındaki mükemmel ağırlık dağılımı, Giulia'ya özellikle virajlarda belirgin bir üstünlük sağlamakta. Kolay kullanılan aşırı direkt direksiyon, ...
... biraz alışkanlık gerektiriyor. Aracın ön tarafının tüm emirlere anında yanıt vermesi önden kaymanın asgari derecede gerçekleşmesi, Giulia'ya Arteon ve Insignia'nın sahip olmadığı bir bir güven hissi vermekte.
Gerçekte eksikliği hissedilen şey, Giulia'yı yerinden söküp atacak ataklıktaki bir motor. Dört silindirli modern motor gücünü alt devirlerde veren bir motor sebeple 5.500 d/d sonrası yelkenlerini indiriyor.
İlk çalıştırma esnasındaki sesi garip bir şekilde bir dizeli hatırlatıyor. Alt devirlerdeki yüksek itiş gücü, orta devirlerde pedal hareketlerine gösterilen yüksek derecedeki tepki ile 4.500 devirden sonraki isteksiz devirlenme hissi, onun bir dizel olabileceği hissini destekleyen etkenler.
ZF otomatik şanzımanın vites geçişlerinde hissettirdiği atiklik, duyguların harekete geçmesini sağlarken ...
... Giulia'nın sürüş performansı konusunda bu üçlü içerisinde en önde yer almasını da sağlıyor. Özellikle ara hızlanma konusunda Giulia, diğer iki rakibine hiç bir şans tanımıyor.
Sonuç: Sportif açıdan bakıldığında Giulia Veloce Q4, Alfa Romeo'dan beklendiği gibi olmayan motorun yarattığı hayal kırıklığına rağmen bu testin tartışmasız galibi. Sürüş özellikleri en yüksek keyfi verirken sürüş performansı konusundan da iki Alman rakibine bariz bir şekilde üstüne gelmesini biliyor. Insignia ...
... 2.0 Turbo ne yazık ki iyi çalışmayan otomatik vitesi nedeni ile sahip olduğu değerin altında bir derece elde ediyor. Ancak süspansiyon sistemi konfor ve sportiflik arasındaki geniş yelpazeyi en iyi şekilde dolduruyor. VW Arteon 2.0 TSI sadece yüksek kalite hissi ve modern iç mekan ile tatmin ediyor. Geri kalan özellikleri sportiflikten çok uzak kalıyor.
Admin'in Notu 1: Opel ve VW'ye ait ayrıntı fotoğrafları eklenmemiştir.
Admin'in Notu 2: Koltukların aşırı aşınmış olduklarını neye göre karar vermişler, anlaşılır gibi değil. Avrupa'daki hiç bir kullanıcıdan bu yönde bir şikayet gelmediği gibi sahiplerin %99,9'u yakalanan yüksek kaliteyi takdir etmekteler.