Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Giulia Veloce - Opel Insignia - VW Arteon Karşılaştırma  (Okunma sayısı 2909 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Üç Sportif Sedan'ın Testi

VW Arteon - Opel Insignia - Alfa Romeo Giulia

280 BG'ye kadar olan sedanlar
.

Alfa Romeo Giulia çıktığı günden beri birçok kişinin yolda kafasını çevirmesini sağldaı. Peki bu şık İtalyan aynı etkiyi Opel Insignia ve VW Arteon'a karşı da gösterebilecek mi?



Alfa Romeo Giulia, test yazarlarının kalbinin hızlı atmasını sağlayan bir yapıya sahip. Giulia ile gerçekleşen ilk karşılaşmadan sonra test departmanındaki havada da bir zariflik hakim. Kulaklarda belirgin bir iştaha neden olan Quadrifoglio'dan sonra bu kez, biraz daha halk tipi ile karşımızda. Karşılaştırma testinde bu kez rakip olarak iki Alman ile karşı karşıya; Opel Insignia ve VW Arteon. Her üçünün ortak yanı iki litrelik dört silindirli motor ve dört çekere sahip olmaları.

VW Arteon'da çok fazla Golf teknolojisi bulunmakta.
Wolfsburg, Arteon ile CC (daha da önce Passat CC)'nin halefini yarışa yollarken bu model ile orta üst sınıfta yer almakta ve serisinin bu en versiyonunda Seat Seat Leon Cupra'dan Golf R'a kadar aşina olduğumuz iki litrelik TSI motorunu kullanmakta. Bu motor Arteon'da 280 BG ve 350 NM tork üretmekte. Bagaj kapağının arka cam ile beraber bir hatchback tarzında açılması onun kullanışlılık amacını ön plana çıkartırken 4,86 metrelik uzunluğu ile de artık üretimde olmayan amiral gemisi Phaeton müşteri kitlesine göz dikmekte. Büyük ebatlar akımına Rüsselsheim merkezli Opel de uzak durmadı. Henüz daha Amerikan GM çatısı altında iken geliştirilen Insignia Grand Sport tam 4,89 metre uzunluğunda. Bir üst sınıfta yer alan Audi A6, BMW 5 ve Mercedes E-Klasse modelleri ancak beş cm daha uzunlar. Ancak yüksek dayanıklı çelik ile alüminyum karışımı akıllı hafif materyal kullanımı sayesinde Insignia selefine göre yaklaşık 175 kg kadar daha hafif.

Insignia Grand Sport'un tasarımı başarılı
Insignia'nın, çok güzel bir tasarıma sahip olan Giulia ve baskın maskulen hatlara sahip olan Arteon'dan çok aşağı kalır bir tasarımı yok. Ön tasarımı her ne kadar kişisel zevklere göre farklılık gösterse de keskin çizgilere sahip yan silüeti ve belirgin bir sportifliği içinde barındıran coupé tarzı arka tasarımı, oldukça çekici. Nordschleife'de test edilip onayı alınan üst versiyon GSi teste yetişememiş olsa da testteki 260 BG ve 400 Nm torka sahip 2,0 litrelik Ecotec motor, her ikisinde ortak. Bu değer ile diğer iki mmarkanın 20 BG arkasında kalsa da tork değerinde nerede ise Giulia ile aynı seviyede. Çekiş zorluklarını en aza indirgeyen dört tekerden çekiş sistemi üç araçta standart donanımda yer alsa da üçü farklı ayarlara sahipler. Giulia'da arkadan itiş çalışma şekli ağırlıklı olarak ön plana çıkıp gücü gerekmesi durumunda ön aksa aktarırken, Arteon ve Insignia ağırlıklı olarak önden çekişi tercih edip gerekmesi durumunda arkaları devreye sokmakta.

En sportif özelliklere sahip otomobil Alfa Romeo Giulia
Diğer farklılık olarak test tartısından çıkan sonuçları var. Giulia, Arteon'dan sadece 60 kg hafif olmakla kalmayp aynı zamanda 51:49 gibi nerede ise mükemmel aks ağırlık dağılımına da sahip. Buna karşın Opel ve VW daha çok ön aksta ağırlıklarını yönlendirmişler. Daha Giulia'nın içine otururken bile sportiflik duyuları harekete geçiriliyor. Güzel tasarımlı koltuklar çok rahatlar, alçak oturma pozisyonu ve geniş ayar olanağı BME 3 serisini hatırlatmakta. İşçilik konusunda yine de Alman premium markalar seviyesine gelebilmiş değil. Deri koltuklar ve ön kolsoldaki plastik aksamda 20.000 km sonunda ortalamanın üstünde bir aşınma mevcut. Direksiyon arkasındaki büyük alüminyum vites kulakçıkları çok güzel görünürken, bazıları için onların arkasında yer alan kumanda kollarına ulaşmayı güçleştirebilir. Infotainment menüsünün grafiği Arteon ve Insognia'ya göre daha eski teknoloji bir izlenim bırakırken piksel değeri de düşük, ancak kullanım konusunda hiç bir sıkıntı yaşanmıyor.

Sonuç
Sportif açıdan bakılacak olursa, Alfa Romeo'den beklendiği gibi olmayıp hayal oluşan hayal kırıklığına rağmen Giulia Veloce Q4 açık ara önde. Kullanım özellikleri bakımından en yüksek sürüş zevkini sunmasının yanında performans değerleri Alman rakiplerine göre çok önde. Insignia 2.0 Turbo sahip olduğu yavaş vites kutusu nedeni ile kağıt üstündeki başarısını gerçeğe yansıtamıyor, ancak sahip olduğu süspansiyon sistemi konfor ve sportiflik arasındaki geniş yelpezeyi en iyi şekilde dolduruyor.VW Arteon 2.0 TSI yüksek kalite ve modern iç mekanı ile tatmın etmesine karşın süspansiyon sistemi ve direksiyon sportiflikten uzak.


Alfa Romeo Giulia bir çok kişinin bakışlarının üzerinde yoğunlaşmasını sağlayan bir otomobil, özellikle Quadrifoglio versiyonu ile. Peki bu güzel İtalyan dört çeker, dört silindir ve 280 BG ile Alman rakipleri Opel Insignia Grand Sport (260 BG) ve VW Arteon (280 BG) karşısında tatmin edebilecek mi?


Gulia ile olan ilk karşılaşmadan itibaren yazı işlerinde belirgin bir keyif artışı gözlenmekte. Güzel İtalyan sadece dikkat çekmenin yanından ...


... beraberinde iyi özellikler de getirmekte. Mesela Arteon'dan 60 Kg daha hafif ve nerede ise mükemmele yakın olan 51:49'luk aks ağırlık dağılımı ile de göze batıyor.


Sportif ergonomi: Münih'ten esinlenilmiş alçak oturma pozisyonu ve alüminyum vites kulakçıkları hoşa giderken plastik aksamlar daha az hoşa gidiyor.


Rosso Patina: Deri koltuklar 20.000 km sonrasında sanki biraz fazla aşınmışlar gibi.


Normal şartlarda tüm gücü arka tekerlere aktaran dört tekerden çekiş sistemi Q4 ile akslar arasındaki mükemmel ağırlık dağılımı, Giulia'ya özellikle virajlarda belirgin bir üstünlük sağlamakta. Kolay kullanılan aşırı direkt direksiyon, ...


...  biraz alışkanlık gerektiriyor. Aracın ön tarafının tüm emirlere anında yanıt vermesi önden kaymanın asgari derecede gerçekleşmesi, Giulia'ya Arteon ve Insignia'nın sahip olmadığı bir bir güven hissi vermekte.


Gerçekte eksikliği hissedilen şey, Giulia'yı yerinden söküp atacak ataklıktaki bir motor. Dört silindirli modern motor gücünü alt devirlerde veren bir motor sebeple 5.500 d/d sonrası yelkenlerini indiriyor.


İlk çalıştırma esnasındaki sesi garip bir şekilde bir dizeli hatırlatıyor. Alt devirlerdeki yüksek itiş gücü, orta devirlerde pedal hareketlerine gösterilen yüksek derecedeki tepki ile 4.500 devirden sonraki isteksiz devirlenme hissi, onun bir dizel olabileceği hissini destekleyen etkenler.


ZF otomatik şanzımanın vites geçişlerinde hissettirdiği atiklik, duyguların harekete geçmesini sağlarken  ...


... Giulia'nın sürüş performansı konusunda bu üçlü içerisinde en önde yer almasını da sağlıyor. Özellikle ara hızlanma konusunda Giulia, diğer iki rakibine hiç bir şans tanımıyor.


Sonuç: Sportif açıdan bakıldığında Giulia Veloce Q4, Alfa Romeo'dan beklendiği gibi olmayan motorun yarattığı hayal kırıklığına rağmen bu testin tartışmasız galibi. Sürüş özellikleri en yüksek keyfi verirken sürüş performansı konusundan da iki Alman rakibine bariz bir şekilde üstüne gelmesini biliyor. Insignia ...


...  2.0 Turbo ne yazık ki iyi çalışmayan otomatik vitesi nedeni ile sahip olduğu değerin altında bir derece elde ediyor. Ancak süspansiyon sistemi konfor ve sportiflik arasındaki geniş yelpazeyi en iyi şekilde dolduruyor. VW Arteon 2.0 TSI sadece yüksek kalite hissi ve modern iç mekan ile tatmin ediyor. Geri kalan özellikleri sportiflikten çok uzak kalıyor.

Admin'in Notu 1: Opel ve VW'ye ait ayrıntı fotoğrafları eklenmemiştir.
Admin'in Notu 2: Koltukların aşırı aşınmış olduklarını neye göre karar vermişler, anlaşılır gibi değil. Avrupa'daki hiç bir kullanıcıdan bu yönde bir şikayet gelmediği gibi sahiplerin %99,9'u yakalanan yüksek kaliteyi takdir etmekteler.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2018, 12:15:21 Gönderen: admin »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.979
    • Çevrimdışı
Eline sağlık admin .  :rock:

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 314
    • Çevrimdışı
Uzaktan bakınca direkt Mazda 6'yı andırıyor Opel İnsignia.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
@admin  koltuklar  için söyledikleri şey ,zorlama bir şekilde kusur yaratmak denilebilir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Arteon süper Passat çakması bi alet olduğundan bende en ufak bir şey ifade etmeyen bir alet. Bir de bizdeki satış fiyatı düşünüldüğünde komedi oluyor. Ama yine de Giulia bizde satmaz, gider Passat içli Arteon'a 300 kaat verir enayiler.

Insignia da "lüzumsuz". Çünkü o da hiç bir şey sunmuyor bana göre. Ki testte de onu söylemişler. "Silik" ABD versiyonu bir aletten devşirme olduğunu zaten belli ediyor, eski Insignia'lar bence daha güzeldi. Gerçi Sinan OtoPark'ta SW'yi çok beğenmişti, o güzel olmuş :) Ama sedanı önü arkası açısından çok kötü bence.

Gerçekten de açık ara Giulia burada birinci. Bu sefer buldukları şeyler diğerlerini öne geçirebilmeye yetmemiş :) Ama yine de biz bulalım kenarda dursun diye yazmışlar :) Yok motor böyle böyleymiş yok deri aşınmış, sanki VW motoru süper atak, Opel zaten kendi bildiğini okuyor hem motor hem şanzıman konusunda... Yaaa bi gidin :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
Bence karşılaştırmada kullanılan araçlar Alman tarzı ince bir yerme tekniği...Alfa'ya bunu yapmalarına alıştık artık  :duvar: Ha tersten bakarsan bu rakipler bir avantaj görülebilir ama orada BMW, Mercedes, Audi olursa gerçek bir karşılaştırma ve değerlendirme olur bana göre ki eskiden hep böyle olurdu
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Bence karşılaştırmada kullanılan araçlar Alman tarzı ince bir yerme tekniği...Alfa'ya bunu yapmalarına alıştık artık  :duvar: Ha tersten bakarsan bu rakipler bir avantaj görülebilir ama orada BMW, Mercedes, Audi olursa gerçek bir karşılaştırma ve değerlendirme olur bana göre ki eskiden hep böyle olurdu

karşılaştırmayı esas bu üçlü ile yapmaları lazım.ama bunu yapmayarak Giulia'yı bir alt lig de göstermek istiyor olabilirler.şurası da bir gerçek ki, karşılaştırma yapsalar bile sonuç belli.Giulia 4.olur.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ertena

  • Membro
  • İleti: 402
    • Çevrimdışı
Deri döşeme konusundaki yorum baya üfürmasyon olmuş. Bir Alfa'nın en kaliteli kısmı genelde deri koltuklarıdır.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Deri döşeme konusundaki yorum baya üfürmasyon olmuş. Bir Alfa'nın en kaliteli kısmı genelde deri koltuklarıdır.

İlk çıkan Giulietta'lar hariç diyelim.  ;)
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Birincisi üfürükten modellerle karışılaştırma yapılması sonucunda 1. bile çıksa hoşuma gitmedi.
İkincisi de 280'lik makineye neredeyse her kullanan aşık oluyorken beğenmemek??? Şaka gibi.
Tipik Alman, sonuçlar barizken bile mutlaka taraflı oluyorlar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

salimulas

  • Membro
  • İleti: 128
    • Çevrimdışı
Beni affedin! Kendimi çok kötü hissediyorum ama Güzellik Yarışmasında oyumu Arteon'dan yana kullanıyorum. Bugüne kadar,  Vag bunyesindeki hiç bir araç bunun kadar dikkatimi çekmedi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 731
    • Çevrimdışı
Beni affedin! Kendimi çok kötü hissediyorum ama Güzellik Yarışmasında oyumu Arteon'dan yana kullanıyorum. Bugüne kadar,  Vag bunyesindeki hiç bir araç bunun kadar dikkatimi çekmedi.
Arteon kabaca ilk bakista; ici passat disi da biraz audi kirmasi bence. Taklit kokmasinin etkisiyle ben pek dikkate alamiyorum guzelligini 😑

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1 hayal
5 duyu
6.his

salimulas

  • Membro
  • İleti: 128
    • Çevrimdışı
  Günümüzün otomotiv dunyasında, neredeyse bütün otomobiller birbirine benzemeye başlamışken, forum içersinde ve dışarısında bile Giulia nın diğer otomobillere olan benzerlikleri tartışılırken, Arteon'u bu kadar basitleştirmeyelim. Elbetteki Giulia ile aynı şeyi hissettirmiyor, ancak ilk gördüğümde Audilerden çok daha fazlasını hissettirdi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 731
    • Çevrimdışı
Zaten Alman arabalarinda cok sik gorulen bir durum bu. Tepede mercedes ve bmw var. Bir alt grubun en ustunde audi. Onun altinda vw ve seat en altta da skoda ve opel var. Audi arteondaki tasarimin daha iyisini a6 yada a8 de kullanir ve daha pahaliya satar. Arteon yine arka planda kalir. Giulia da da bmw ve audi den izler var. Bunu giulia nin tanitildigi ilk zamanlar konusuna bende yazmistim ancak esintiler olsa da giulia tamamen baska bir kimlikte.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
1 hayal
5 duyu
6.his

hannibal

  • Membro
  • İleti: 249
    • Çevrimdışı
Yazı için teşekkürler.
Arteon bence kendine has hiç bir yeri bulunmayan, de'silva'nın vag'dan ayrılmasıyla kendini gösteren b.ktan bir tasarıma sahip. Ha keza yeni polo da öyle. Canlı gördüm, daha komik görünüyor fotoğraflardan. Giulia ise tasarımıyla tabiki devrim yaratmadı ancak bu kadar birbirine benzeyen Alman rakipleri arasından sıyrıldığı bir gerçek. Apaçi f30'cular anlamaz :D
Bu hangi dergiden alınma bilmiyorum ama otomobil basını işi Alman hayranlığı besleyen ingiliz medyasının elinde. Onların da yaptıkları yorumlarda Giulia hayranlıklarını gizleyemediklerini bir çok yazıda gördüm. Ancak bazı yorumları malesef Türkiye'deki "Alfa'nın parçası yok / pahalı ve satamazsın, sanayiden çıkmazsın" minvalindeki dayı yorumlarından ileriye gidemiyor. Bu koltuk aşınması yorumu da bunlardan biri olmuş. Alfa'nın kalite konusunda adı çıkmış bir kere...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.365
    • Çevrimdışı
Yazı için teşekkürler.

Koltuk bölümü komedi ya , sırf laf olsun diye eleştiri yapmışlar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.291
    • Çevrimdışı
Otoparkta bile  Giuliayı İnsignianın yanına parketmem :) rakipler hafif gelmiş.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Showroomdaki bir Giulianın içine oturdum.10 yıl önce üretilmiş selefi 159 la arasındaki kalite farkı,10 yıl önce üretilmiş passatla güncel Passat arasındaki farktan az geldi bana.159 la kıyaslarken,hatta bir hayal kırıklığı yaşatan Giulianın, özellikle tasarım konusunda buradaki Alman'larla kıyaslanması Giuliaya haksızlık bence

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
4 Yanıt
897 Gösterim
Son İleti 13 Haziran 2016, 22:02:58
Gönderen: depeche101
4 Yanıt
1614 Gösterim
Son İleti 01 Haziran 2017, 21:19:49
Gönderen: akıllı
3 Yanıt
1703 Gösterim
Son İleti 03 Kasım 2017, 13:42:54
Gönderen: fluhayat
0 Yanıt
1057 Gösterim
Son İleti 30 Mart 2018, 14:56:05
Gönderen: agucba
1 Yanıt
2420 Gösterim
Son İleti 15 Mayıs 2018, 17:04:07
Gönderen: Ormanci

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal