Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT  (Okunma sayısı 902 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.802
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT
« : 13 Ocak 2016, 15:27:45 »
Alfa Romeo MiTo QV: Yarım Güçlü ve Çekici



Aslında Alfa Romeo MiTo’nun üretimi durdurulacaktı. Ve bununla birlikte en keskin MiTo QV. Ancak şansımıza İtalyan’lar durumu tekrardan değerlendiler.
Alfa Romeo MiTo QV, sportif küçük sınıf temsilcilerinin içerisinde özel bir yere sahip. Go-Kart tarzı bir sürüşü var ve aynı zamanda göze de hitap etmekte. Bu genelde belli çizgilerin dışında yaşanlar için onu bir cazibe merkezi haline getirmekte.


Bu küçük sporcu sanki bir Alfa Romeo Go-Kart sürüşüne sahip

Mamma mia! Bu kadar kısa bir otomobil için ne kadar uzun bir isim. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde TCT. Bu uzun ismi telaffuz ederken geçen süreden daha kısa bir zamanda standart 100 km/s hızlanmasını tamamlayabiliriz nerede ise ve bunun için sadece 7,3 saniye yeterli olmakta. Aslında Golf GTI, kısaca Fiesta ST, kısaca Corsa OPC denirken neden MiTo QV denmesin ki? Bunun sebebi onlar kadar popüler olmaması ve onun sadece Alfista tarafından değer görmesi olabilir. Bu arada Alfista veya Alfisti, bu markaya gönül vermiş olanlara kişi veya kişilere denir ve onlar, marka ölüm döşeğinde iken çok acılar çekmek durumunda kaldılar. Aslında herşey bitmek üzere idi ancak sonra birden bire bir değişiklik oldu ve marka ile beraber MiTo’da kurtulmuş oldu.

Temsili. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde TCT'ye ait değildir.


Alfa Romeo’da gelecek asıl yeni başlıyor. Yine ve yeniden. Ancak daha önceki yıllarda yaşanmış olan hüsran dolu yeni başlangıçlardan farklı olarak Torinolu’lar, meşhur iki parçaları logoya sahip marka için olumlu bir bakış açısına sahip. 4C, Giulia, Giulietta ve Spider isimli modeller daha parlak bir gelecek vaad ediyorlar. Ve ayrıca 2018 yılında yerine yenisi gelecek olan küçük sınıf temsilcisi MiTo. Şansımıza. Bu küçük modelin üretiminin durdurulması an meselesi idi ve bu çok yazık olacaktı. Çünkü o gerçek bir Alfa Romeo ve sınıfı içerisinde diğerlerinden en azından görsel anlamda ayrı bir konuma sahip. Ve yonca yapraklı versiyonu QV ile daha da farklı.

Harika bir sese sahip olan küçük yakışıklı
MiTo kendine baktırıyor. Çeşitli sebeplerden dolayı sokakta giderken bakışların kendisine çevrilmesini sağlamakta. Kızlar; tatlı ve şık göründüğü için, Oğlanlar; çift çıkışlı egzozundan ateşli sesler çıktığı için. Her iki cinsiyetten kişilerin nispeten daha iyi kazanan ve sahip oldukları farklı stil ile çoğunluktan ayrılmak isteyenler için yeterli iki sebep. Bu sebeple zaten satış bayisinin masasına en azından 23.700 Euro bırakmanız gerekmektedir. Bu fiyat aslında bu otomobil için adil bir rakam ancak öğrencilik yıllarından sonra hemen verilebilecek bir rakam da değil. Ancak ayrı yaş grupları içerisinde ve araç sınflarında, iyi bir zevke sahip olmak her zaman biraz daha pahalıya patlamıştır.
Kıssadan hisse. MiTo QV için harcanan para yerini bulacaktır (ikinci eldeki durumu için ise farklı bir makale yazmak gerek). Mat koyu gri rengine vereceğiniz fazladan bin Euro’nun burada lafı olmaz. Ve tam da bu renk MiTo’ya Armani takım elbisesinin içindeki atletik yapılı bir gence yakıştığı gibi yakışıyor. Bu delikanlı direksiyonun arkasına geçip direksiyondan da kumanda edilen viteslerle oynamaya başlayınca, yan koltukta oturan kız arkadaşını hemen unutuvermekte. İstediği kadar güzel olsun. Aslında yanda oturan bayanın, MiTo, 170 BG’ndeki motorunu koy verdiğinde ve ilk virajda hafif önden kayma eğilimi gösterdiğinde kendi bağrışları ile hatırlatma olasılığı yüksek. Ve daha önce bir Go-Kart kullanmış olanlar varsa, burada bahsedilen keyfin ne denli yüksek olduğunu anlamakta zorluk çekmez. Bu sebeple otoyollar harici olan virajlı şehirler arası yollar da ilk tercihler arasında yer almakta. Veya dar virajlı dağ yolları. Gelin yollar. Egzozdan çıkan sesler, yol tutuş, hepsi yarım güçte bir Rampande Cavalli (Ferrari’in logosu) edasında. Autostrada (Otoyol)? O da olur. Ancak gösterge tablosunda yazan 260 km/s ile gerçekten abartılmış. 200’den sonra biraz yavaşlıyoruz ve 220 km/s’te son buluyor.

Önemli değil zaten, önemli olan burada içsel değerler. Ve bu konuda bu küçük temsilcimiz MiTo, gerçekten şık bir seçenek. Göstergeler, görsel anlamda zarif bir karbon giysi ile çevrelenmiş, spor koltuklar aynı adı gibiler ve aynı zamanda da rahatlar, üç klasik yuvarlak gösterge (yakıt ve hararet tek olarak sayılmış) ve kısa vites kolu da sportif ambiyans ile uyum sağlamakta. Bir konuda İtalyanları hep takdir etmek gerekiyor. Tasarımın o inceliğine her zaman ulaşmasını bildiler. Eskiden tüm güzelliğini tamirhanelerde sıkça vakit geçirerek sergilemek durumunda olan Alfa Romeo’lardan artık eser yok, işçilik kalitesi konusunda çok mesafe kat ettiler ve diğerlerinden saklanmak durumunda değiller. Tamam, direksiyondaki vitess mandalları gibi yerlede kullanılan plastik parçalar daha kaliteli olabilirdi mesela. Tüketim? O da iyi. Devamlı olarak gaz pedalını sonuna kadar bastırıp arkasındaki sac parçada bir çukur açmayı düşünmüyorsanız, ortalama sekiz, dokuz litre ile yetinebilir. Biraz üstü de kabulümüz. Çünkü keyfi kısıtlayan şeylere bu otomobilde ihtiyacımız yok.


Gösterge paneli kaplayan karbon giydirmeler içerisinde şık bir iç mekan

Sonuç olarak Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde TCT ona sadece Alfisti’nin gösterdiği ilgiden fazlasını hak eden bir seçenek. Ancak biraz iyimser bir gözle bakacak olursak, Alfa Romeo’nun yakın zamanda ayağa kalkacak olması ile onun da daha popüler olacağını ümit ediyoruz. Bu arada modelin yazım şekline de dikkat: MiTo, Milano ve Torino şehirlerinin birleşiminden gelen bir isim. İtalyanca “Mit ve Mitoloji” anlamında gelse de otomobil göz önüne alındığında, bu durumun abartılı olduğunu söyleyebiliriz.

Teknik Bilgiler;
Alfa Romeo MiTo QV

Yapı-Sınıf: Dört kişilik, iki kapılı küçük sınıf otomobil
U/G/Y: 4,06 mt / 1,72 mt / 1,45 mt
Tekerlek aralığı: 2,51 mt
Boş ağırlık: 1.245 Kilogram
Bagaj hacmi: 270 - 950 litre
Yakıt depo hacmi: 45 lt
Motor: Sıralı, içten yanmalı (Otto motor), hava soğutmalı turbo beslemeli, MultiAir supap kontrollü, OHV (üstten tek eksantrik), Multipoint (çok nokta) püskürtme
Toplam silindir hacmi: 1.368 ccm
Güç: 170 PS
Azami çevirme momentumu (tork): 230 Nm/1.750 d/d
0-100 km/s: 7,3 sn
Azami hız: 219 km/s
Ortalama tüketim: yaklaşık 8 lt/100 km
CO2-Emisyon: 124 g/km
Motor zehirli gaz salınım sınıflandırması: Euro 6
Fiyat: 23.700 Euro(*)

(*) Almanya için geçerlidir.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.076
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT
« #1 : 13 Ocak 2016, 17:37:08 »
Alman hakkını vermiş valla tam şaşırdım diyecektim ki son cümleyi okuyup şaşırmadım dedim  :duvar: :duvar:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

ssg

  • Membro
  • İleti: 1.208
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT
« #2 : 13 Ocak 2016, 18:25:15 »
Çok güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık.
Giulietta 1.6 JTDm
-----------
MiTo 1.4 TB
GT 2.0 JTS Selespeed

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.962
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT
« #3 : 13 Ocak 2016, 19:36:59 »
Alman hakkını vermiş valla tam şaşırdım diyecektim ki son cümleyi okuyup şaşırmadım dedim  :duvar: :duvar:

Alman bu Murat , son anda lafı koymazsa gece rahat uyuyamaz.

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.963
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT
« #4 : 13 Ocak 2016, 20:30:59 »
Sırf anti-italyanlar almanlar


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.799
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT
« #5 : 13 Ocak 2016, 21:36:00 »
Bence son cümlenin çok da absürd bir hali yok. Tamam, MiTo genel olarak başarılı bir Alfa Romeo ama efsane olacak kadar büyümedi daha.

///////////////

FAKmito

  • Membro
  • İleti: 216
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde TCT
« #6 : 14 Ocak 2016, 00:04:47 »
Alfa ya bindikten sonra başka arabaya binemezsin deyişini bana birebir yaşatan araba ilk duyduğumda hadi lan ben leon cupra ya bile bindim demiştim aradan 4 yıl geçti şuan laguna coupe kullanıyorum ama memleketimi özler gibi özlüyorum tct lisi nasıldır kimbilir...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal