Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.  (Okunma sayısı 3154 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.825
    • Çevrimdışı
Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.
« : 08 Haziran 2018, 09:55:38 »
Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.

Alfa, Giulia Quadrifoglio ile yeni performans sınıflarına giriş yapıyor. Ve bu girişi yaparken, yarış pisti testinin gösterdiği gibi Audi RS 5 gibi sert bir kayaya bile dünyayı dar ediyor.




Audi, Alfa'ya karşı. Önce sırtımız koltuğa dayayalım ve karşımızda yer alan iki otomobilin keyfini sürmek için sabırsızlanalım. Sabırsızlanalım, çünkü her iki otomobilin motor kaputunun altında oldukça çılgın motorlar yer alıyor. Çünkü bu testte Audi, Alfa'ya karşı diyorsak, 450 BG, 510 BG'ne karşı diye kast ediyoruz. Ortalık iyice ısınıyor. Bunu siz de anlayabilirsiniz, çünkü burada kendi model serilerinin en üst seçeneklerinden bahsediyoruz. Ayrıca bulunduğumuz ortam da ateşli düelloyu tetikliyor. Bulunduğumuz yer güney Fransa'daki Mireval'da bulunan Goodyear'in test pisti ve Audi RS 5 ile Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio en iyi tur zamanını elde edebilmek için kıyasıya rekabet edecekleri

Audi de Alfa da Biturbo-V6'ya güveniyorlar
Kabul ediyoruz; Her iki yarışmacının çok fazla ortak noktaları yok. Her iki otomobil gücünü 2,9 litre V6-Biturbo'dan çıkartıyorlar. Buna karşın çok fazla sayıda farklılıkları var. Asıl heyecan verici soru; Bu iki güçlü karakterden hangisi yarış pistinde gerçek gücünü gösterebilecek? Safkan İtalyan mı, mükemmeliyetçi Alman mı? Audi de Alfa da olabilecek tüm donanımlar ile geliyorlar, ancak puanlamada sadece test pistindeki sürüş dinamiği özellikleri değerlendirilecek. Mesela RS 5'te değerlendirmeye alınmayacak olan özelliklerden bazılarını sayacak olursak spor diferansiyel ve spor süspansiyon sisteminin dahil olduğu RS-Dinamik Paketi (5900 Euro). Bir kaç tasarruf edip ağırlık merkezinin aşağı inmesini sağlayan karbondan tavan (3500 Euro). 6000 Euro'luk etiketi ile cüzdanda bir büyük boşluğa daha neden olan seramik fren sistemi. Kontağı çevirir çevirmez kükremeye başlayan Audi'nin motoru, o denli bir sese sahip ki, yerini aldığı atmosferik V8'den aşağı kalır bir yanı olmadığını ispatlamak niyetinde.

Audi'nin hala daha ön aksta ağırlık fazlası bulunuyor
Pist üzerindeki henüz daha ısınma turunda "Raylar Üzerinde-Quattro-Sistemli" Audi bize artı bir güven hissi veriyor. Motor aynı zamanda direkt çalışan direksiyon tarafından destekleniyor. RS ile virajın hangi noktasında gaza basman gerektiği kararını iki kez düşünmenize gerek kalmıyor. Yeni Coupé selefine göre 100 kg hafiflemiş olsa da dengeli dağılmamış ve öne fazla binen ağırlık nedeni ile eninde sonunda tahmin ve kontrol edilebilir şekilde önden kaymaya başlıyor. Bu esnadan direksiyona yapılan hafif müdaheleler ile yapılırken herhangi bir sürpriz ile karşılaşılmıyor. Bu sebeple Audi ile pist üstünde hızlı bir tur atmak, gerçekten çok zorlayıcı değil. Isınan lastikler ile beraber viraj süratlari de yükseliyor. RS, istekli ve dengeli bir şekilde virajlara girerken yüksek bir güç ile de rahatça çıkabiliyor.

RS'nin arkası şikan öncesi frenlemede çok hafifleyerek huzursuz oluyor
Pist üzerinde hızlı giderken yapılan güçlü frenlemede arkanın kontrolünün azalması vakit kaybına neden oluyor. Şikanın devamındalli sağ ve sol viraj kombininde bu sebeple doğru çizgiyi korumak için müdahale edilmesi gerekiyor. Çok büyük bir dram değil, çünkü onun haricinde görevi gereği pisti olması gerektiği gibi geçiyor. Saat, 1:36,60 saniyede durdurulduğunda nabzımız da yerine geliyor. Geçiyoruz Alfa'ya. Burada 50 kg daha hafif bir kütle daha yüksek 60 beygir ile karşılaşıyor, bunun yanında çekiş sadece bir akstan sağlanıyor ve motorun gücü tamamı ile karbondan imal edilmiş bir şaft ile tekerlere aktarılıyor. Daha düşük bir ağırlık merkezi için tavan ve motor kaputu da aynı malzemeden üretilmiş, üstelik bu seri donanımda sunuluyor. Buna karşın harikulade Sparco spor koltuklar için ek ücret ödemek gerekiyor (3800 Euro). Nerede ise iki katı bir ücreti de seramik frenler için harcamak gerekiyor. Audi'nin aksine Alfa-V6'nin motor sesi daha otantik ve suni bir seslendirmeye sahip değili zaten öyle olması da iyi olmuş. Aracın fenomenal bir şekil çekişi var. Sağ pedal aşağı doğru bastırıldığından Alfa vahşi bir hayvan gibi ileri atılıyor. Delice bir kuvvet ile değil ancak inanılmaz bir basınç uyguluyor.

Yarış pisti üzerinde Alfa, Audi'ye hiç bir şekilde şans tanımıyor.
Isınmı frenler ile Giulia, RS 5'ten bir tık daha keskin bir frenleme sağlıyorken fren pedalının ayarı daha yumuşak. Ancak fren pedal hassasiyeti devamlı olarak sabit ve kesinlikle ayarlanabiliyorken, yine de Audi bir tık daha iyi bir dozaja sahip. Doğruca piste çıkıyoruz ve kronometre çalışmaya başlıyor. Alfa, her dönemeçten sonra bir sapandan fırlatılmış gibi ileri atlıyor, viraj girişlerinde aracın arkasında yardım ediyor. Sürüş dinamik kontrolü Race modunda iken ESP'nin dokunuşları yok denecek kadar az. Finiş çizgisinden önceki uzun bir sağ virajda çok sakin bir şekilde arkasını da savurabiliyor. Alfa'nın pist üstündeki dansı o kadar yumuşak hissettiriyor ki? Ve son düzlükte en iyi zamanı elde etmek için tam güç devam. Her vites geçişinde bağımlılık yapan ileri doğru basıncın hissetmek mümkün. Ve belli bir rutinden sonra dar açılı dönemeçler ile uzun virajlardan tereyağından kıl çeker gibi gitmek mümkün. Alfa, daha hızlı hissettirmesinin yanında gerçek zamanlamada da daha hızlı. 1:36,07 derecesi ile Alfa, RS 5'ten yarım saniye daha hızlı. Hissiyat anlamında fark çok fazla. Alfa'ya karşın Audi çok çiğ bir tat bırakıyor. Her iki modelin traksiyonunda hiç bir sıkıntı yaşanmıyor olsa da Audi'nin dört tekerden çekiş sistemi hem ağırlık demek hem de sürüş keyfinden feragat demek. Ve sonunda şunu tespit ediyoruz; Audi dümdüz bir keyif verirken Alfa'da zevkin doruk noktasındasınız. Hem de en üst seviyede.

Sonuç
RS 5 mükemmellliyetçiliği ile kendi kuyusunu kazıyor. Giulia test pistini daha hızlı tamamlamakla kalmıyor, sahip olduğu sportif yetenekleri ile beraber bizlere artı bir akım veriyor. Markanın köklerine geri dönülmesinin mükafatı bu olsa gerek.






Güç: Audi RS 5 ve Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Miraval'deki Goodyear pistinde düelloya tutuştular. Burada hangi kombinasyonun daha iyi olduğu ortaya çıkacak.


Kabul ediyoruz; Her iki yarışmacının çok fazla ortak noktaları yok. Her iki otomobil gücünü 2,9 litre V6-Biturbo'dan çıkartıyorlar. Buna karşın çok fazla sayıda farklılıkları var. Asıl heyecan verici soru; Bu iki güçlü karakterden hangisi yarış pistinde gerçek gücünü gösterebilecek? Safkan İtalyan mı, mükemmelliyetçi Alman mı?


Audi de Alfa da olabilecek tüm donanımlar ile geliyorlar, ancak puanlamada sadece test pistindeki sürüş dinamiğ özellikleri değerlendirilecek. Mesela RS 5'te değerlendirmeye alınmayacak olan özelliklerden bazılarını sayacak olursak spor diferansiyel ve spor süspansiyon sisteminin dahil olduğu RS-Dinamik Paketi (5900 Euro).


Bir kaç tasarruf edip ağırlık merkezinin aşağı inmesini sağlayan karbondan tavan (3500 Euro).


6000 Euro'luk etiketi ile cüzdanda bir büyük boşluğa daha neden olan seramik fren sistemi.


Kontağı çevirir çevirmez kükremeye başlayan Audi'nin motoru (450 BG, 600 Nm), o denli bir sese sahip ki, yerini aldığı atmosferik V8'den aşağı kalır bir yanı olmadığını ıspatlamak niyetinde.


Pist üzerindeki henüz daha ısınma turunda "Raylar Üzerinde-Quattro-Sistemli" Audi bize artı bir güven hissi veriyor. Motor aynı zamanda direkt çalışan direksiyon tarafından destekleniyor. RS ile virajın hangi noktasında gaza basman gerektiği kararını iki kez düşünmenize gerek kalmıyor.


Yeni Coupé selefine göre 100 kg hafiflemiş olsa da dengeli dağılmamış ve öne fazla binen ağırlık nedeni ile eninde sonunda tahmin ve kontrol edilebilir şekilde önden kaymaya başlıyor. Bu esnadan direksiyona yapılan hafif müdaheleler ile yapılırken herhangi bir sürpriz ile karşılaşılmıyor.


Hızlanma esnasında bir sonraki vitese geçildiğinde, vites kısa bir gecikme ile cevap veriyor. Çift kavramalı vites kutusu yerine güncel RS 5'te normal bir otomatik vites kutusu görev yapmakta. Zaman ölçümlerinde bu bir dezavantaj.


Pist üzerinde hızlı giderken yapılan güçlü frenlemede arkanın kontrolünün azalması vakit kaybına neden oluyor. Şikanın devamındalli sağ ve sol viraj kombininde bu sebeple doğru çizgiyi korumak için müdahale edilmesi gerekiyor. Büyük ...


... bir dram değil, çünkü onun haricinde görevi gereği pisti olması gerektiği gibi geçiyor. Saat, 1:36,60 saniyede durdurulduğunda nabzımız da yerine geliyor.


Geçiyoruz Alfa'ya. Burada 50 kg daha hafif bir kütle daha yüksek 60 beygir ile karşılaşıyor, bunun yanında çekiş sadece bir akstan sağlanıyor ve motorun gücü tamamı ile karbondan imal edilmiş bir şaft ile tekerlere aktarılıyor. Daha düşük bir ağırlık merkezi için tavan ve motor kaputu da aynı malzemeden üretilmiş, üstelik bu seri donanımda sunuluyor.


Buna karşın harikulade Sparco spor koltuklar için ek ücret ödemek gerekiyor (3800 Euro). Nerede ise iki katı bir ücreti de seramik frenler için harcamak gerekiyor.


Audi'nin aksine Alfa-V6'nin motor sesi daha otantik ve suni bir seslendirmeye sahip değili zaten öyle olması da iyi olmuş. Aracın fenomenal bir şekil çekişi var. Sağ pedal aşağı doğru bastırıldığından Alfa vahşi bir hayvan gibi ileri atılıyor. Delice bir kuvvet ile değil ancak inanılmaz bir basınç uyguluyor.


Isınmış frenler ile Giulia, RS 5'ten bir tık daha keskin bir frenleme sağlıyorken fren pedalının ayarı daha yumuşak. Ancak fren pedal hassasiyeti devamlı olarak sabit ve kesinlikle ayarlanabiliyorken, yine de Audi bir tık daha iyi bir dozaja sahip.


Alfa, her dönemeçten sonra bir sapandan fırlatılmış gibi ileri atlıyor, viraj girişlerinde aracın arkasında yardım ediyor. Sürüş dinamik kontrolü Race modunda iken ESP'nin dokunuşları yok denecek kadar az. Finiş çizgisinden önceki uzun bir sağ virajda çok sakin bir şekilde arkasını da savurabiliyor (drift).


Alfa'nın pist üstündeki dansı o kadar yumuşak hissettiriyor ki? Ve son düzlükte en iyi zamanı elde etmek için tam güç devam. Her vites geçişinde bağımlılık yapan ileri doğru basıncın hissetmek mümkün.


Ve belli bir rutinden sonra dar açılı dönemeçler ile uzun virajlardan tereyağından kıl çeker gibi gitmek mümkün. Alfa, daha hızlı hissettirmesinin yanında gerçek zamanlamada da daha hızlı. 1:36,07 derecesi ile Alfa, RS 5'ten yarım saniye daha hızlı. Hissiyat anlamında fark çok fazla.


Alfa'ya karşın Audi çok çiğ bir tat bırakıyor. Her iki modelin traksiyonunda hiç bir sıkıntı yaşanmıyor olsa da Audi'nin dört tekerden çekiş sistemi hem ağırlık demek hem de sürüş keyfinden feragat demek. Ve sonunda şunu tespit ediyoruz; Audi dümdüz bir keyif verirken ...


... Alfa'da zevkin doruk noktasındasınız. Hem de en üst seviyede.

@depeche101
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.980
    • Çevrimdışı
Ynt: Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.
« #1 : 08 Haziran 2018, 10:27:34 »
@admin güzel karşılaştırma olmuş  , eline sağlık  :haydi: :alkis: :clover:

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Ynt: Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.
« #2 : 08 Haziran 2018, 10:30:50 »
Hayret, Audi'yi ciddi ciddi beğenmemişler demek.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

LUCI0

  • Membro
  • İleti: 320
    • Çevrimdışı
Ynt: Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.
« #3 : 08 Haziran 2018, 11:53:36 »
Aradaki fark çok büyük anladığım kadarıyla.Bu yüzden Alfayı Audinin bir tık üstüne almak durumunda kalmışlar :) Teşekkürler...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.825
    • Çevrimdışı
Ynt: Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.
« #4 : 08 Haziran 2018, 13:20:20 »
Aslında dikkat edilmesi gereken bu durumun sadece test pisti üstünde gerçekleşen bir karşılaştırma olması. Eğer ki diğer ölçütler devreye girerse, malzeme kalitesi, Infotainment, destekleyici güvenlik sistemleri, süspansiyon sistemi ve lobi gibi, emin olun ki Audi, Alfa'ya fark atacaktır.


@depeche101
Gelecekteki CLV'nin hali canlandı gözlerimizde.  ;)

:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: Ateşli Düello: Alfa, Audi'yi yerle bir ediyor.
« #5 : 08 Haziran 2018, 15:08:26 »
Aslında dikkat edilmesi gereken bu durumun sadece test pisti üstünde gerçekleşen bir karşılaştırma olması. Eğer ki diğer ölçütler devreye girerse, malzeme kalitesi, Infotainment, destekleyici güvenlik sistemleri, süspansiyon sistemi ve lobi gibi, emin olun ki Audi, Alfa'ya fark atacaktır.


@depeche101
Gelecekteki CLV'nin hali canlandı gözlerimizde.  ;)

Motor kapama plastiği ve hava giriş boruları, farkı hissettirir seviyede zaten :) İtalyan diyince tasarım  :yukari-ok:, parça kalitesi  :asagi-ok:

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
23 Yanıt
2733 Gösterim
Son İleti 08 Aralık 2006, 20:47:07
Gönderen: n/a
1 Yanıt
587 Gösterim
Son İleti 03 Eylül 2007, 20:45:46
Gönderen: n/a
41 Yanıt
2083 Gösterim
Son İleti 11 Eylül 2008, 01:29:14
Gönderen: Passione
9 Yanıt
2318 Gösterim
Son İleti 04 Aralık 2014, 15:19:04
Gönderen: driftking11
8 Yanıt
866 Gösterim
Son İleti 10 Aralık 2014, 15:34:49
Gönderen: bysnn43

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal