CORVETTE STINGRAY CABRIO ve ALFA ROMEO 4C SPIDER
STINGRAY CABRIO vs. 4C SPIDER1,8 litre turbo 6,2 litre V8, 241 466 BG ve 1.069 kg 1.580 kg'a karşı. Şık ve zarif Alfa Romeo 4C Spider acaba güçlü Chevrolet Corvette Stingray Cabrio'ya karşı nasıl bir mücadele verecek. Davut, Golyat'a karşı savaşında başarılı olabilecek mi?
Spor otomobil yapımında geçerli olan şey: Performans ancak otomobilin ağırlığı kadar iyidir. Bu sebeple karşınıza çok da eşit olmayan bir test ile çıkıyoruz. Bir tarafta günümüzde çok cezbedici olmayan 241 BG ancak 1.069 kg ağılığı ile Alfa 4C Spider elbisesi altında çok şık bir İtalyan. Diğer tarafta ise klasik ağır Amerikan tarzında bir Corvette Stingray Cabrio. 466 BG ile nerede ise iki katı daha güçlü ve 1.580 kg ile yarım tondan daha fazla bir ağırlıkta. Ağırlık/Güç dengesine bakacak olursa Alfa'da 4,4 kg, Corvette de 3,4 kg ile karşılaşıyoruz. Biraz daha teknolojik örneklerde bu oran çok daha iyidir kuşkusuz. Ancak Cabrio olmaları sebebi ile karoseri sertliği sağlamak amacı ile biraz daha ağır olmak durumunda kalan Alfa ve Corvette, yine de spor otomobiller liginde saklanmak durumunda değiller.
ALFA ROMEO 4C SPIDER vs CORVETTE STINGRAY CABRIOGolyat ve Davut sorusunu zaten ilginç kılan bu durum. Alfa'nın karoserisi karbon elyaf malzemesi ile sertleştirilmiş plastik bir monokok şasiye sahip. Motor, yaşam alanının hemen arkasında yer almakta. Bu demek oluyor ki 3,99 metre uzunluğunda olan ortadan motorlu İtalyan, kısıtlı bir mekan sunmakta. Burada alüminyum borulardan destek alan, sertleştirilmiş elyaftan üretilmiş 4,5 metrelik karoserisi içerinsindeki önden motorlu Corvette yolcuları daha rahatlar. Ayrıca dirsek serbestliği konusunda da mutluluk duymaktalar. Alfa 4C Spider'da az sayıda kumanda elemanı bulunduğundan, herşey çok daha kolay kontrol edilebilirken Alpine ses sistemi, küçük düğmeleri sebebi ile zor kullanılmakta. Buna karşın Corvette'te bulunan dokunmatik ekranda, mesela yön bulucu için, ilk kullanımda bile sıkıntı yaşamayacak bir rahatlığa sahipsiniz. Ancak temiz hava almadan iyi bir sürüş dünamiği ne işe yarar ki? Hemen tavanları açalım. Alfa'da ön camın çerçevesinde iki adet kilit mekanizmasının açılması gerekmekte. Sonra targa tavanı tavanı sağdan ve soldan bir havlu gibi sardıktan sonra çıkartatabiliyorsunuz. Bu kadar basit.
ALFA ROMEO 4C SPIDER'DA SINIRLI AKSESUARLARCorvette sürücüleri burada daha rahatlar. Tente tavan bir düğmeye basılması sonrasında 21 saniyede elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. Tavan açıldıktan sonra sürücü ve yolcu içi geriye daha 171 litrelik bir alan kalmakta, hafta sonu için yeterli bir alan. Burada Alfa sürücüleri, otomobili alırken daha yaptıkları fedakarlığı bagaj alanında da yapmak durumunda. Motorun arkasında yer alan 110 litrelik alandan ziyade 106 kg'lik yükleme ağırlığı bile çok az. Bu rakam iki sürücü için bile yetersiz (Corvette: 260 kg). Kısıtlamadan bahsetmişken: Alfa'da ESP, iki hava yastığı ve Bi-Xenon haricinde fazladan bir güvenlik donanımı yok. Burada Corvette yan havayastıkları, Headup-Display veya far ve yağmur sensörü donanımları ile dolu. Tabi yola çıkmadan önce doğru sürüş pozsiyonunu almak gerek. Corvette yolcuları 1850 Euro değerindeki Competition koltuklarında çok rahat pozisyon bulup yeterli yanal desteğe sahip iken, Alfa'nın spor koltukları bu rahatlıktan çok uzaktalar.
ALFA VE CORVETTE NEREDE İSE AYNI ZAMANDA HIZLANIYORBunun haricinde uzun bacaklılar için sol ayak dayama sürücüye fazla yakın durduğundan, uzun sürüşlerde sol bacağı rahatsız edebilmekte. Yine direksiyonun yükseklik ayarı kısıtlı, bundan dolayı uzun boylular göstergelerin üstünü görmekte engelleniyor. Motor, bir anahtar ile sabahın soğukluğunu üstünden atıp krank milini harekete geçirmekte. Corvette'in 6,2 litrelik V8 motoru düğme yardımı ile dört egzozundan gücünü duyurmakta. Her iki otomobili ısıttıktan sonra sıra geiyor ölçümleri yapmaya. İtalyan Davut, Launch Control yardımı ile 4,8 saniyede 100 km/se çıkarken Amerikan Golyat, aynı hıza 4,5 saniyede çıkmakta, yani Golyat büyük bir fark atamıyor. Amerikan sporcu fazladan sahip olduğu 280 Nm torku (Corvette: 630 Nm, Alfa: 350 Nm) ancak yüksek süratlerde gösterebilirken üst hızlarda rüzgar direnci ile daha kolay başetmekte.
CORVETTE DAHA DİNAMİK, AYNI ZAMANDA DAHA MÜSRİFCorvette 280 km/s'e kadar çıkabilirken Alfa da 257 km/s'de güç bitiyor. Ancak pratikte, Corvette'nin otoyolda Alfa'yı aynada küçülürken görebilmesi için çok uzun bir süreye ihtiyacı var. Gerçi Alfa'nın gücünü gösterebilmesi için çok kısa bir turbo boşluğunu atlatması gerekirken, bundan sonra çok seri şekilde devirlenebilmekte. Corvette'teki V8 ise gaz pedal tepkilerine biraz daha hassas tepki vermekte ve daha yüksek bir çalışma karakterine sahip. 4C Spider'da altı ileri çift kavramalı bir vites görev yaparken, günlük kullanım için otomatik "Natural" uygun olsa da vitesleri yine de yüksek devirde ilerletmekte. "Dynamik"'te durum biraz daha iyi ama en iyisi vitesleri manuel değiştirmek. Corvett'te ek ücret karşılığında (2800 Euro) alınabilen sekiz ile otomatik vites, tüm beklentileri karşılıyor. Economy- veya Tour modunda hassas ve erken, Sport veya Track modunda ise devir bandı sonuna kadar kullanılırken değişimler daha sert. Tüketim konusunda Alfa 9,3 litre ile Corvette'nin 12,5 litresine karşı önde yer almakta.
CORVETTE SÜRÜŞ DİNAMİKLERİNDE ÖNDEKapalı bir alandaki denemelerde geçerli olan şey, her iki otomobilin sürüş dinamik sınırlarını zorlamak. Alfa ile piste doğru giderken sürücü oldukça zorlanmakta. Anlaşılacağı üzere bu otomobilin tasarımı yapılırken süspansiyon konforu konusuna dikkat edilmemiş ve sürücü en ufak yo dengesizliğini hissetmekte. Buna karşın ek donanımda yer alan adaptif ayarlı süspansiyona sahip Corvette, nerede ise herşeyi filtrelemekte. Pist üstünde tur atarken hemen ve beklendiği gibi Alfa, yüksek çevikliği ile kendini beğendirmekte. Ancak virajlara gereğinden yüksek bir sürat ile girerseniz, küçük İtalyan hemen arkasını kaydırarak sizi uyarmakta. Corvette'nin koltuğuna oturup ön camdan upuzun motor kaputu üzerinden baktığınızda, kendinizi bir spor otomobilden ziyade gemide gibi hissediyorsunuz. Buna karşın Amerikalı ile virajlara girdiğinizde onun Alfa kadar çevik olduğunu ve virajları daha yüksek bir sürat ile geçebildiğini gördüğünüzde şaşırıyorsunuz. Buna etken sebeplerden biri nerede ise yere yapışan Michelin Pilot Super Sport ZP lastikler de olsa gerek
ALFA'DA YÜKSEK AĞIRLIK TRANSFERİ HİSSEDİLİYORCorvette sahip olduğu elektronik ayarlı arka aks diferansiyel kilidi sayesinde yüksek süratlere raylar üzerinde imişcesine ulaşmakta. Alfa'da da benzer bir elektronik sistem, onun özellikle viraj çıkışlarındaki hızlanmalarda başarılı olmasını sağlarken yine de Corvette'nin viraj hızına ulaşamıyor. Hidrolik desteğe sahip olmayan Alfa direksiyonu, süratin yükselmesi ile beraber sürücüden yüksek bir güç talep ederken yoldaki bozukluklar da hemen içeri verilmekte. Bu durum yüksek süratli kullanımlarında tecrübeli ellere gereksinim hissettirmekte. Buna karşın Corvette sürücüsü daha rahat ve hidrolik destekli olmasına karşın yine de direksiyona keskin ve rahatsızlık duymadan cevap verebiliyor. Corvette, ESP kapalı iken sınırlarda Alfa'ya göre daha kontrol edilebilirken, Alfa'nın yüksek hızdaki yüksek ağırlık transferi ile sürpriz yapmakta. Bu sebeple Alfa ile virajda iken gaz pedalına basıp basmamayı veya basılacaksa ne kadar basacağınızı iyi düşünmeniz gerekiyor, yoksa spin kaçınılmaz oluyor. Ancak Alfa'nın özelliklerini çözüp/anlayıp İtalyan ile hızlı yol almayı başarabilirseniz, kendinizi iyi bir sürücü olarak herkese tanıtabilirsiniz.
CORVETTE PAHALI OLMASINA KARŞIN DAHA EKONOMİKCorvette sadece sürüş/tur zamanı ike slalom testlerinde daha yüksek bir sürüş dinamizmi sergilemekle kalmıyor, aynı zamanda frenleme konusunda da potansiyelini göstermesini biliyor. Amerikalı daha iyi bir fren dozajına sahip olmanın yanında sıcak frenler ile 100 km/s'ten 0'a 30,5 metrede düşmesini başarabiliyor. Alfa sadece 34 metrede durabiliyor. Fiyat karşılaştırmasında Spider'ın Scudetto'su önde yer almakta. 72.000 Euro'yu bayiye satırmanız sonrasında bayi size anahtarı vermekte. Corvette müşterilerinin buna karşın otomatik vitesli Cabrio için 87.300 Euro vermeleri gerekiyor. Arada 15.300 Euro fark olsa da daha iyi donanım, yüksek torklu V8 ve daha iyi sürüş özellikleri nedeni ile daha ekonomik seçenek.




















