Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta'm ve test verilerim  (Okunma sayısı 1925 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« : 05 Ocak 2011, 02:56:38 »
Arkadaşlar merhaba;
Ben Mustafa Bursada ikamet ediyorum.Fazla bekletmeden yazımı sunuyorum iyi seyirler..









Hemen ilk dokunuş ve izlenimlerimi aktarayım;
Öncelikle araçtan iki adet aldık ben ve arkadaşım, Benim aracım 1.4 170 hp Multiair diğeri 1.6 105 hp Jtdm2.
iki araç arasında görsel bazda (Donanımları 170 hp'lik distinsive 105 hp'lik Progression Plus alt donanım..)

Distinsive(170HP benzinli)______________________ Progression Plus(105HP dizel)
225 45 17 jant ve lastik _______________________ 205 55 16 jant ve lastik
Arka park sensörü __________________________________ -
Karartılmış camlar(opsiyon) ___________________ Karartılmış camlar(opsiyon)
Krom eşik çıtaları ___________________________________ -
Krom cam çerçeveleri ________________________________ -
Ön Sis farları _______________________________________ var
Titanyum gri ve cilalı ön göğüs _________________ Metalik gri mat ön göğüs
Piano black iç kapı kolları ______________________ Metalik gri iç kapı koları
vites çerçevesi, krom kapı açma kolları ________ vites çerçevesi,gri kapı açma kolları
Dijital ve quadro matrix ön gösterge paneli ________ Normal gösterge paneli
compezitione kılıflar _______________________________ Sprint kılıflar
Çift bölgeli klima _________________________________ var
Cruise Kontrol ____________________________________ -

Şuan için gözlemlerimizde aralarındaki farklar bu şekilde ayrıca 170 hplik modelde Bluemee paketi mevcut buna dahil olarakta bildiğiniz gibi usb girişi mevcut, diğerinde cd'ye talim

Gelelim DNA testimize;
Modları dizel ve benzinli olarak açıklıyorumki aradaki farkları görmeniz adına..
D modunda benzinli araçta gaz tepkimesi çok hassaslaşıyor, debriyaj ona keza, ancak olayı kafadan kopartan tek fark sanki gaza bastığınızda aracı arkadan bir el tabiri caizze fırlatıp atıyor ileriye. Bölgemizde ileri gelen ustalarımız ile yapılan testimizde -Bu araç 2.0 250 hp felan heralde ? ibaresi oldu  Bizdede ufak bir gülümseme :)

D modunda dizel aracımızda ise gözle görülür en önemli fark normal modda 280 torktan D modunda 320'ye çıkması, buda otomatikman araç 2.000 devirde sabit seyir halinde iken 2.500 devire çıkartıyor. Aynı şekilde gaz ve debriyaj tepkimeleri çok hassas hali alıyor.Ancak benzinli motora göre dizel daha titreşim, sesli ve hantal kalıyor bu bir gerçek.Benzin ise daha sessiz, titreşimsiz, seri ve egzosunda ufaktan bir homurdanma ile çalışıyor.
Güç,kalite ve serilik istiyorsanız benzinli 170 hp, ekonomi, kalite ve çok km yapmak istiyorum derseniz dizel motoru şiddetle öneririz

Yani şunu söylesem kafanızda daha net bir bilgi verebilirim; Benzinli motorun normal modu dizelin dinamic moduna eş değerdedir.(ara hızlanma, ivmelenme vs.) Benzinliyi siz düşünün artık

Normal modu az çok kestirebilirsiniz artık o yüzden orayı es geçiyorum.

Gelelim All Water moduna onu şuanda test etmedik ancak hazırda hafta sonu Uludağ zirveye iki araç tırmanacağız (Hem kayak sporu hemde test amaçlı) ozaman gerekli bilgileri ileteceğim.

Gelelim yakıt konusuna ;
Dizel aracımız alınması 28 saat olmasına rağmet 320km'yi görmüştür Benzinli modelimiz daha 85 km'de.
Buna karşılık dizel aracımızın ortalama yakıt gösterge değerleri 7.2-7.9 arasıdır.Tabi biz bunu gerçek değer olarak önemsemiyoruz sadece testimiz süresince bize birazda olsa doğru veya yanlış bilgi verecekler.

Benzinli aracımız 85 kmde ve ortalama yakıt değerleri 9.5-11.1'dir..Bu değerleri hem rodaj süresi ve kulanım kaynaklı olmasından dolayı görüyoruz.
5.000 km sonrasında değerlerin daha düşeceğine inanıyoruz. dizelde 5, benzinlide 7-8leri göreceğiz inşallah.Onuda ilerleyen günlerde paylaşacağım.

Biliyorum biraz fazla oldu ancak bu yazım gerçek kullanıcı yorumudur ve bu aracı almak isteyenler için iyi olacaktır diye düşünüyorum.Şu zaman zarfında araçları test, deneme ve inceleme durumundayız bu nedenle aklınıza gelebilecek hertürlü soruyu lütfen sorunuz. Belki bizim gözümüzden kaçar hem biz bilgi sahibi oluruz hemde siz.  Bu kadar iyi bir arabanın tek kötü tarafı gerçekten tüm gözleri üzerine çekmesi ve trafik magandaların tahriklerine maruz kalmamız.(Dün gece 2 araç konvoy halinde gezerken cooper,bmw,hatta ve hatta bir era bile ağır tahrik içeren hareketler yaptı ama biz hem şehiriçi tehlikeli hareketleri onaylamadığımız gibide yayaların güvenliğini düşündüğümüzden dolayı böyle arkadaşları yaya ve şehiriçi trafiğinde kapalı pistlerde görmeyi yeğleriz..)

Almayı düşünen arkadaşlara bir miktar fayda sağladıysak ne mutlu bizlere, Okuyan arkadaşlarımızada bu uzun yazımız için aflarına sığınarak özür dileriz
Kazasız belasız sürüşler..
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2011, 20:37:43 Gönderen: Murat Sağlam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #1 : 05 Ocak 2011, 09:48:21 »
Aramıza hoşgeldiniz Mustafa Bey.
Giulietta'larınız hayırlı uğurlu olsun, güle güle kazasız belasız kullanırsınız inşallah.

Böyle dolu dolu bir giriş için de ayrıca teşekkür ederim :)
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 09:48:21 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.960
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #2 : 05 Ocak 2011, 09:58:42 »
Hoşgeldiniz Musafa Bey,

Alfalarınız hayırlı olsun.

Uludağda yapacağınız all weather testini merakla bekliyorum ,  keza istanbul'da hava all weather lık olmadı daha.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 09:58:42 Gönderen: depeche101 »

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.290
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #3 : 05 Ocak 2011, 10:30:47 »
Kazasız belasız her daim keyfli sürüşler dilerim: Willkommen an Bord
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 10:30:47 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS

adnan.geyik

  • Membro
  • İleti: 883
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #4 : 05 Ocak 2011, 11:07:15 »
Iyi günlerde kullanın. Hosgeldiniz.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 11:07:15 Gönderen: adnan.geyik »
Adnan Geyik
35 Y 3282 - Lancia Delta

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.126
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #5 : 05 Ocak 2011, 11:50:06 »
Hoşgeldiniz ;)
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 11:50:06 Gönderen: KAKIRMAN »
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

Tuncay Nergis

  • Ziyaretçi
Giulietta'm ve test verilerim
« #6 : 05 Ocak 2011, 12:04:10 »
Hoşgeldiniz. Güle güle kullanın. Donanımhaberden birisi daha

Aynı anda hem benzinli hem dizel alınması karşılaştırma açısından çok enteresan olmuş. Tecrübelerinizin devamını aktarmanızı merakla bekliyoruz.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 12:04:10 Gönderen: Tuncay Nergis »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #7 : 05 Ocak 2011, 13:57:29 »
İlginize teşekkürler.
Hem benzinli, hem dizel makinaları kendi adıma almadım. Arkadaşımla beraber aldık
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 13:57:29 Gönderen: Baskan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

bado

  • Membro
  • İleti: 2.103
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #8 : 05 Ocak 2011, 15:45:55 »
hoş geldiniz.. hayırlı olsun kazasız belasız inş.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 15:45:55 Gönderen: bado »
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

Dentist

  • Membro
  • İleti: 4.206
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #9 : 05 Ocak 2011, 16:01:27 »
Alfa ruhuyla yaşayanların arasına hoşgeldiniz.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 16:01:27 Gönderen: Dentist »
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #10 : 05 Ocak 2011, 17:10:05 »
Hoş Gördüm Teşekkürler..
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 17:10:05 Gönderen: Baskan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

babi

  • Membro
  • İleti: 2.172
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #11 : 05 Ocak 2011, 17:13:23 »
Hoşgeldiniz.Kazasız belasız keyifli sürüşler.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 17:13:23 Gönderen: babi »
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 SW.SS
156 1.6 TS

evrenalpar

  • Membro
  • İleti: 1.602
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #12 : 05 Ocak 2011, 17:40:19 »
Hoş geldiniz, hayırlı olsun, gerçekten inanılmaz keyifli bir araç...  Tüketim değerleri ilerleyen zamanda düşecek mi ben de merak ediyorum..
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 17:40:19 Gönderen: evrenalpar »
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

bado

  • Membro
  • İleti: 2.103
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #13 : 05 Ocak 2011, 18:07:34 »
servisde bana söylenen o eskidendi şimdiki motorlar başladığı gibi yakmaya devam eder dendi.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 18:07:34 Gönderen: bado »
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

selim

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #14 : 05 Ocak 2011, 18:21:33 »
hoşgeldiniz hayırlı olsun ikinize de.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 18:21:33 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
147 1.6 t.s (Güncel)

Baskan

  • Membro
  • İleti: 863
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #15 : 05 Ocak 2011, 18:33:36 »
quote:

servisde bana söylenen o eskidendi şimdiki motorlar başladığı gibi yakmaya devam eder dendi.



Burada bilindik bilgiler vermiş ancak size bu cümleyi kuran kişiye hitaben gösteriyorum
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 18:33:36 Gönderen: Baskan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #16 : 05 Ocak 2011, 19:01:18 »
Aramıza hoşgeldiniz.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2011, 19:01:18 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

teksin34

  • Ziyaretçi
Giulietta'm ve test verilerim
« #17 : 06 Ocak 2011, 18:01:39 »
HOŞGELDİN, hayırlı uğurlu olsun, kullanıcılarına... mükemmel yapıdaki kul yapıları....
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2011, 18:01:39 Gönderen: teksin34 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

enginkablan

  • Membro
  • İleti: 124
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #18 : 17 Ocak 2011, 18:54:28 »
Ben de küçük bir ekleme yapayım. 1.4 120 bg model kullanıyorum daha bir kaç gün olmasına rağmen söyleyebileceklerim şöyle. Test sürüşünde kullandığı 170 bg multiair ile arasında çok az bir fark var diyebilirim. Özellikle de alt viteslerdeki serilik ve üst viteslerdeki esneklik açısından.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2011, 18:54:28 Gönderen: DEJ »
Eski araç: Giulietta 1.4 TB
120HP Distinctive

Sportivo

  • Membro
  • İleti: 1.726
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #19 : 17 Ocak 2011, 20:06:48 »
Hayırlı olsun, kazasız belasız binmeniz dileklerimle. Dizel ve benzinlinin yol tutuşları arasında bir fark var mı?
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2011, 20:06:48 Gönderen: Sportivo »
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.016
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #20 : 23 Ocak 2011, 21:13:36 »
Hoşgeldiniz,keyifli sürüşler dilerim
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2011, 21:13:36 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

coni-wayt

  • Membro
  • İleti: 248
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #21 : 24 Ocak 2011, 02:17:15 »
quote:

Ben de küçük bir ekleme yapayım. 1.4 120 bg model kullanıyorum daha bir kaç gün olmasına rağmen söyleyebileceklerim şöyle. Test sürüşünde kullandığı 170 bg multiair ile arasında çok az bir fark var diyebilirim. Özellikle de alt viteslerdeki serilik ve üst viteslerdeki esneklik açısından.





« Son Düzenleme: 24 Ocak 2011, 02:17:15 Gönderen: coni-wayt »

evrenalpar

  • Membro
  • İleti: 1.602
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #22 : 24 Ocak 2011, 16:29:27 »
quote:

Ben de küçük bir ekleme yapayım. 1.4 120 bg model kullanıyorum daha bir kaç gün olmasına rağmen söyleyebileceklerim şöyle. Test sürüşünde kullandığı 170 bg multiair ile arasında çok az bir fark var diyebilirim. Özellikle de alt viteslerdeki serilik ve üst viteslerdeki esneklik açısından.



1.4T 170 HP'de Normal mod (150Hp) ile Dinamik Mod(170HP)arasında bile dağlar kadar fark varken, 120Hp ile 170Hp arasında çok az bir fark olduğunu düşünmüyorum..
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2011, 16:29:27 Gönderen: evrenalpar »
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

naxos

  • Membro
  • İleti: 797
    • Çevrimdışı
Giulietta'm ve test verilerim
« #23 : 24 Ocak 2011, 16:54:08 »
quote:

quote:

Ben de küçük bir ekleme yapayım. 1.4 120 bg model kullanıyorum daha bir kaç gün olmasına rağmen söyleyebileceklerim şöyle. Test sürüşünde kullandığı 170 bg multiair ile arasında çok az bir fark var diyebilirim. Özellikle de alt viteslerdeki serilik ve üst viteslerdeki esneklik açısından.



1.4T 170 HP'de Normal mod (150Hp) ile Dinamik Mod(170HP)arasında bile dağlar kadar fark varken, 120Hp ile 170Hp arasında çok az bir fark olduğunu düşünmüyorum..



Benım bildiğim DNA modları arasında sadece tork değerleri değişiyor
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2011, 16:54:08 Gönderen: naxos »
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Orhan Isvan

  • Ziyaretçi
Giulietta'm ve test verilerim
« #24 : 24 Ocak 2011, 19:24:24 »
quote:

quote:

quote:

Ben de küçük bir ekleme yapayım. 1.4 120 bg model kullanıyorum daha bir kaç gün olmasına rağmen söyleyebileceklerim şöyle. Test sürüşünde kullandığı 170 bg multiair ile arasında çok az bir fark var diyebilirim. Özellikle de alt viteslerdeki serilik ve üst viteslerdeki esneklik açısından.



1.4T 170 HP'de Normal mod (150Hp) ile Dinamik Mod(170HP)arasında bile dağlar kadar fark varken, 120Hp ile 170Hp arasında çok az bir fark olduğunu düşünmüyorum..



Benım bildiğim DNA modları arasında sadece tork değerleri değişiyor



Güç torkun ve devrin fonksiyonu. Aynı devirde, tork artınca güç de artar. Tork arttığı halde güç sabit kalıyorsa, devir düşmüş demektir
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2011, 19:24:24 Gönderen: Orhan Isvan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged