Arkadaşlar merhaba;
Ben Mustafa Bursada ikamet ediyorum.Fazla bekletmeden yazımı sunuyorum iyi seyirler..







Hemen ilk dokunuş ve izlenimlerimi aktarayım;
Öncelikle araçtan iki adet aldık ben ve arkadaşım, Benim aracım 1.4 170 hp Multiair diğeri 1.6 105 hp Jtdm2.
iki araç arasında görsel bazda (Donanımları 170 hp'lik distinsive 105 hp'lik Progression Plus alt donanım..)
Distinsive(170HP benzinli)______________________ Progression Plus(105HP dizel)
225 45 17 jant ve lastik _______________________ 205 55 16 jant ve lastik
Arka park sensörü __________________________________ -
Karartılmış camlar(opsiyon) ___________________ Karartılmış camlar(opsiyon)
Krom eşik çıtaları ___________________________________ -
Krom cam çerçeveleri ________________________________ -
Ön Sis farları _______________________________________ var
Titanyum gri ve cilalı ön göğüs _________________ Metalik gri mat ön göğüs
Piano black iç kapı kolları ______________________ Metalik gri iç kapı koları
vites çerçevesi, krom kapı açma kolları ________ vites çerçevesi,gri kapı açma kolları
Dijital ve quadro matrix ön gösterge paneli ________ Normal gösterge paneli
compezitione kılıflar _______________________________ Sprint kılıflar
Çift bölgeli klima _________________________________ var
Cruise Kontrol ____________________________________ -
Şuan için gözlemlerimizde aralarındaki farklar bu şekilde ayrıca 170 hplik modelde Bluemee paketi mevcut buna dahil olarakta bildiğiniz gibi usb girişi mevcut, diğerinde cd'ye talim
Gelelim DNA testimize;
Modları dizel ve benzinli olarak açıklıyorumki aradaki farkları görmeniz adına..
D modunda benzinli araçta gaz tepkimesi çok hassaslaşıyor, debriyaj ona keza, ancak olayı kafadan kopartan tek fark sanki gaza bastığınızda aracı arkadan bir el tabiri caizze fırlatıp atıyor ileriye. Bölgemizde ileri gelen ustalarımız ile yapılan testimizde -Bu araç 2.0 250 hp felan heralde ? ibaresi oldu Bizdede ufak bir gülümseme

D modunda dizel aracımızda ise gözle görülür en önemli fark normal modda 280 torktan D modunda 320'ye çıkması, buda otomatikman araç 2.000 devirde sabit seyir halinde iken 2.500 devire çıkartıyor. Aynı şekilde gaz ve debriyaj tepkimeleri çok hassas hali alıyor.Ancak benzinli motora göre dizel daha titreşim, sesli ve hantal kalıyor bu bir gerçek.Benzin ise daha sessiz, titreşimsiz, seri ve egzosunda ufaktan bir homurdanma ile çalışıyor.
Güç,kalite ve serilik istiyorsanız benzinli 170 hp, ekonomi, kalite ve çok km yapmak istiyorum derseniz dizel motoru şiddetle öneririz
Yani şunu söylesem kafanızda daha net bir bilgi verebilirim; Benzinli motorun normal modu dizelin dinamic moduna eş değerdedir.(ara hızlanma, ivmelenme vs.) Benzinliyi siz düşünün artık
Normal modu az çok kestirebilirsiniz artık o yüzden orayı es geçiyorum.
Gelelim All Water moduna onu şuanda test etmedik ancak hazırda hafta sonu Uludağ zirveye iki araç tırmanacağız (Hem kayak sporu hemde test amaçlı) ozaman gerekli bilgileri ileteceğim.
Gelelim yakıt konusuna ;
Dizel aracımız alınması 28 saat olmasına rağmet 320km'yi görmüştür Benzinli modelimiz daha 85 km'de.
Buna karşılık dizel aracımızın ortalama yakıt gösterge değerleri 7.2-7.9 arasıdır.Tabi biz bunu gerçek değer olarak önemsemiyoruz sadece testimiz süresince bize birazda olsa doğru veya yanlış bilgi verecekler.
Benzinli aracımız 85 kmde ve ortalama yakıt değerleri 9.5-11.1'dir..Bu değerleri hem rodaj süresi ve kulanım kaynaklı olmasından dolayı görüyoruz.
5.000 km sonrasında değerlerin daha düşeceğine inanıyoruz. dizelde 5, benzinlide 7-8leri göreceğiz inşallah.Onuda ilerleyen günlerde paylaşacağım.
Biliyorum biraz fazla oldu ancak bu yazım gerçek kullanıcı yorumudur ve bu aracı almak isteyenler için iyi olacaktır diye düşünüyorum.Şu zaman zarfında araçları test, deneme ve inceleme durumundayız bu nedenle aklınıza gelebilecek hertürlü soruyu lütfen sorunuz. Belki bizim gözümüzden kaçar hem biz bilgi sahibi oluruz hemde siz. Bu kadar iyi bir arabanın tek kötü tarafı gerçekten tüm gözleri üzerine çekmesi ve trafik magandaların tahriklerine maruz kalmamız.(Dün gece 2 araç konvoy halinde gezerken cooper,bmw,hatta ve hatta bir era bile ağır tahrik içeren hareketler yaptı ama biz hem şehiriçi tehlikeli hareketleri onaylamadığımız gibide yayaların güvenliğini düşündüğümüzden dolayı böyle arkadaşları yaya ve şehiriçi trafiğinde kapalı pistlerde görmeyi yeğleriz..)
Almayı düşünen arkadaşlara bir miktar fayda sağladıysak ne mutlu bizlere, Okuyan arkadaşlarımızada bu uzun yazımız için aflarına sığınarak özür dileriz
Kazasız belasız sürüşler..