Yeni Giulietta ile ilgili her şey.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDm 16V sürüş izlenimi
Çift kavramalı vites ile 120-BG Giulietta böyle bir sürüşe sahip.
Giulietta’da uygulanan ikinci makyaj aslında, Alfa Romeo ailesini görünüş olarak birbirine yaklaştırma amacından kaynaklandı. Dikkat edilecek olursa MiTo ve Giulietta’da yeni Giulia’dan esintiler var.
Aklına küçük kızları getirdiğinizde onların büyükler gibi makyaj yaparak ve onlar gibi giyinerek kendilerini büyük gösterme çabalarını görebilirsiniz. Giulietta da aynen bu şekilde nihayet Haziran’da çıkacak olan ailenin büyüğü ama en genci Giulia’ya benzeme çabasında. Bunu yapmak için Alfa tasarımcıları Giulietta’nın burnuna hafif dokunuşlar yaptılar. Scudetto’nun enlemesine çıtaları kalkarak ızgara altıgen bir örgüye kavuştu ve tamponun bir kısmı da siyah renge büründü. Model tanımlaması da ortada el yazısı olarak bulunurken baskı halinde sağa kaydı. Farların karartılan içyapısı nedeni ile bize “Smokey Eyes” şeklinde bakışatmakta. Tamam tamam, içine giriyoruz artık.
İçeride bizi ilk karşılayan yeni logosu, gümüş zemin üzerinde ve bira daha ciddi bir tarz ile direksiyon karşılamakta. Alfa’nın yetkililerine göre böyle daha keskin ve sakin bir izlenim bırakmakta. Altın rengini daha sevenler ön ve arkadaki veya jantlardaki logolar ile yetinmek durumunda.
Veloce-Giulietta’nın deri koltukları kısa böyle insanlar için tam kıvamındaDireksiyon dışındaki şeylere bakacak olursak, birkaç yerde kullanılan alüminyum görünüşlü kaplamalar haricinde iç mekân sadece ve sade. Tam bir klasik işte. Veloce paketi sebebi ile 1,6 JTDm 16V’de bulunan Alcantara-Deri kaplı spor koltuklar elegan bir izlenim yaratıyorlar. İri yapılı makale yazıcıları rahatsız koltuklar konusunda şikâyet ederlerken yarı porsiyondakiler (mesela 1,55 m boyundakiler) için koltuklar tam ideal kıvamda. Koltukların yanları mükemmel dereccede destek verirken tüm vücudu çok iyi kavramaktalar. Yükseklik ayarlı koltuk sayesinde çok iyi bir çevre görüşüne sahip olunabiliyorken, koltuğu en öne çekmiş olsanız da A sütunu hiçbir şekilde görüşünüzü etkilemiyor ki bu birçok “benim” diyen otomobilde olmayan bir özellik. Koltuklar ile uyumlu deri direksiyon ele çok iyi oturuyor. Direksiyonun tutuşu sağlayan malzeme onu çok falza sıkı kavramaya gerek bırakmıyor.
Giulietta’nın ikinci makyajı onu Giulia’ya biraz daha benzer yapmayı amaçlıyor Makyajlı Giulietta’daki yeniliklerden bir geliştirilen Entertainment Sistemi. Uconnect LIVE Sistemi şimdi Touchscreen ile kullanıma izin verirken donanım seçeneğine göre 5” veya 6,5”’lik bir ekrana sahip. İyi: Dokunmatik özelliğine rağmen ekranın altında kullanım için ayrıca düğmeler mevcut ve bunlarla "Radio", "Media", "Navigation", "Phone" ve "Apps" işlevleri kolayca kullanılabiliyor. Ayrıca “Geri” tuşu da herşeyi kolaylaştırmakta. Kötü: Dokunmatik ekranın henüz tam olgunlaşamamış. Navigasyonda uzun adreslerin yazılması zaman alıyor, çünkü ekrandaki klavye biraz yavaş çalışmakta, bazen de muntazam çalışmamakta. Örnek olarak A harfin bir miktar daha uzun bastığınızda hemen AA olabiliyor. Bunun için ya sabırlı olmanız gerek ya da sakin bir ele ihtiyacınız var.
Alfa Romeo Giulietta: Çift kavramalı vites kutusu ile yeni dizel. Peki çift kavramalı vites kutusuna sahip küçük 120 BG’ndeki dizein sürüşü nasıl? Bugüne kadar bu vites kutusu sadece 175 BG’ndeki dizelde kullanılıyordu (veya 170 BG benzinli). Anahtarı çeviriyorsunuz ve hemen çalışmaya başlıyor. Ne sportif bir homurtuya sahip ne de o dizellerin tıkırtılı ve yüksek gürültüsü. Gerçekten mutlu ve zinde bir ses. Ve evet, sürüşe geçebilmek için mutlu olmuş olan bir motor.
İlk çevre turuna çıkarken Turbodiesel-Giulietta bize makyajı ile artık yetişkin olmak istediğini göstermek istese de aslında tam da olamadığını görebiliyoruz. "Normal" modu ile başlıyoruz, vites geçişleri çok yumuşak gerçekleşmekte ve oranlar mükemmel bir uyuma sahip, tam bir çevre gezisinde beklenen sakinliğe sahip.
Direksiyonda çok az bir hissizlik hissedilse de kesinlikle rahatsız edici bir durum söz konusu değil ve çok iyi şekilde yönlendirme yapabilmekte. Süspansiyon sistemi de çok iyi çalışmakta, yoldaki birçok düzensizliği emecek kadar yumuşak ancak uyku getirecek kadar sallayan bir yumuşaklıkta da kesinlikle değil. Yani sportif-konforlu diyebiliriz. Yalnız frenin dozlanması belli bir alışkanlık gerektiriyor: Buna göre fren pedalı yolunun ilk 1/3’ünde frenleme etkisi az hissedilirken kalan 2/3’lük kısımda frenleme dozajı daha yüksek hissedilmekte. Başka otomobillere göre bu durum biraz dengesiz bir his vermekte. Ancak sonuç olarak bu tamamen bir alışkanlık ile alakadar ve kısa sürede alışmak mümkün.
Alfa Romeo Giulietta: "Dynamic" modu direksiyon sertleştirirken sürüş keyfini yükseltiyor Evet, yetişkin olma etiketini Giulietta’dan geri alsak bir sıkıntı olmaz. Ve "D.N.A." şalterini "Dynamic" moduna aldığımızda Giulietta genlerinin nasıl değiştiğini görelim. Ahaa. Ve devir saati biraz daha ileriye gitmekte ve zaten bunu motorun biraz ağlamaklı sesinden de anlayabiliyoruz. Göstergeler güneş ışığında fazla yansıma yapmakta ve bu da hız göstergesini kısmen veya tamamen okumamızı engellemekte.
Ancak biz yine de sportif noktalarda kalalım: Direksiyon artık "cruisig" tarzından çıkıp sportif bir keskinliğe bürünmekte ve 180 km/s ile giderken bile Giuliatta’yı kesinlikle izinde tutmakta. Ayrıca belirtmekte fayda var, yüksek süratlerde sinir edici bir uyultu veya rüzgâr sesi duyulmamakta. İlk makyaj esnasında yapılan yalıtım iyileştirmelerinde bir adım daha ileri gidilmiş anlaşılan.
Ufak bir eleştiri: Sport modunda traksiyon kontrolü biraz patinaja izin verse de Kick-Down (pedalin aniden ve sıkı bir şekilde bastırılması) durumunda alt devirlerden beklenen ataklığı sergilemekten uzak. Yani alt devirlerde iken ondan beklenen hızlanma isteğini tam olarak alamıyor gibisiniz. Buna karşın Giulietta dönemeçlere bayılıyor. “N” ve ”A” modunda herşey çok güvenli iken "Dynamic" modunda bize daha fazla heyecan veriyor, daha fazla sürüş keyfi hissettiriyor.
Direksiyondaki kulakçıklar Giulietta için ideal bir oyuncakGiulietta’da sıralı şanzımanın viteslerini manuel kontrol ettiğinizde herşey daha da güzel oluyor. Bunu ya vites kolunu ileri veya geri iterek ki bu biraz sıkıcı oluyor, ya da seri donanımda olan direksiyondaki kulakçıklardan yapabiliyorsunuz. Böylece kontrolü ve vites değiştirme zamanlarını tamamı ile sürücüye bırakırken Giulietta sorgusuz sulasız itaat etmekte.
Sonuç olarak yeni Giulietta’daki TCT ve 1,6 litre Turbodizel birleşimi çok ufak bir iki zayıflık haricinde "molto bene" yani çok güzel. Neticede mevcut ürün gamına başarılı bir ürün daha eklenmiş oluyor. Gerçi rakiplerinin Audi A3, Ford Focus ve Seat León gibi benzer motorlar ile dizel ve çift vitesli kavramaya sahip şanzımanlı seçenekleri var. Ancak İtalyan Alfa-Çekiciliğini tatmak istemeniz durumunda yeni birleşime yaklaşık 3.000 Euro’luk bir bütçe fazlası ayırmanız gerekecek ve bundan da çok keyif alacaksınız. Deri koltuk döşemeleri, sportif eklentiler ve daha fazla görsel özelliğe sahip Veloce paketini istemeniz durumunda, talebinize göre 1.990 ile 3.790 Euro arasında fark ödemeniz gerekir. Artık sizin zevkiniz hangisini istiyorsa.
En yüksek donanım paketi olarak Alfa Romeo Giulietta VeloceDaha yüksek bir bütçeye sahip olmanız durumunda 1,8 litre ve 240 BG ile benzinli "Veloce" seçeneğini şiddetle öneririrz. Bu modelde tamponlarda kırmızı bir şeritler, Brembo fren sistemi, spor egzoz ve karbon görünümlü bir ön konsol mevcut. Bu Alfa Romeo’nun şu anda sunduğu en ateşli Giulietta biçimi ve bunda fiyatlar 32.990 Euro’dan başlamakta.
Hayır, Quadrifoglio-Verde versiyonunu unutmadık ancak yenilenme işleri aşamasında artık Giulietta için böyle bir model tanımlaması kalmadı. QV versiyonu şu anda ve bir tek daha seçkin olan Giulia modeline has bir özellik olarak bırakılmış.
Scudetto’daki enine şetiler artık yok. Öndeki havalandırma ızgaralarının tamamında artık bal peteği örgüsüne sahip ızgaralar kullanılmakta. Genel olarak Giulietta kardeşi Giulia’ya yaklaştırıldı. Yeni model yılının fiyatları henüz tam belli değil. Yeni Giulietta’ya on bir farklı renkte sipariş edebileceksiniz. Giulietta’nın giriş modelinde bundan sonra 105 yerine 120 BG’nde bir motor bulunurken fiyatı 1.200 Euro daha fazla. Giulietta’da artık dördü dizel dördü benzinli olmak üzere sekiz farklı motor seçeneği var. Top-Modell 240 BG ile Veloce olmaya devam ediyor. Veloce versiyonu kırmızı şeritlere…... ve önde karartılmış elemanlara sahip olacak. Hafif alaşımlı jantlarda yeni bir tasarım mevcut. Alfa Romeo, Giulietta’nın makyajlı halini Cenevre’de tanıttı.Değişiklikler çok asgari düzeyde gerçekleşti. Arka tasarımda bir değişiklik yok. İçmekanda yeni döşeme kumaşları kullanılmakta. Giriş versiyonları 21.990 Euro’dan başlıyor. İsteyen Veloce paketine 1.990 ile 3.790 Euro arasında ödeme yaparak donanımını zenginleştirebilir. Direksiyon üzerinde yeni ve tamamı ile gümüş zemin üzerinde siyah logoyu görüyorsunuz. Yeni Infotainment ile daha fazla bağlanma imkanları sunuluyor. Aplikasyonlarda da geliştirme yapılmış. İkinci Giulietta makyajı ile görsel anlamda Giulia’ya yaklaşmış oluyor. 120 BG’ndeki dizel motora artık çift kavramalı vites kutusu ile de sahip olabiliyorsunuz. Alfa, Giulietta’nın donanım paketlerini "Giulietta", "Super" ve "Veloce" olarak belirlemiş (ülkelere göre farklılık gösterebilir). Kayda Değer değişiklikler: Petek (Hexagon) desenli havalandırma ızgaraları ve siyah tamponlar. Sonuç olarak Giulietta makyajı oldukça başarılı sonuçlara ulaşmayı başarmış.