Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: GUILIETTA ALINIR MI ?  (Okunma sayısı 1571 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.066
    • Çevrimdışı
GUILIETTA ALINIR MI ?
« : 09 Mart 2017, 11:35:58 »
Günaydın,

GTV, 159, 156, GT  Alfa Romeo'ları kullandıktan sonra bir Guilietta alınır mı ?

Alfa ruhunu sadece görsel anlamda değil, sürüş hissi ve karakteri konusunda da önceki modeller kadar yaşatıyor mu ?
Örneğin kabinde yer alan Fiat grubu araçlarda da sıklıkla gördüğümüz parçaları kullanmak  ya da aynı motorların kullanılması mutlu ediyor mu ?

Guilietta sizce bir Alfa Romeo'mu yoksa pahalı bir Fiat mı ?

Deneyimli alfistiler bu konuda ki görüş ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

İyi sürüşler...



Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

Utku

  • Membro
  • İleti: 1.322
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #1 : 09 Mart 2017, 11:51:16 »
Çarşı karışır birazdan :)

Giulietta çıktığından beri tartışılan bir konu

Bir kesim, üstünde alfa logosu olması yeterli diyor, malzeme kalitesiyle şunla bunla ilgilenmiyor
Ama bir o kadar da beğenmeyen, alfa değil diyen var.

Bu soruya verilecek cevabı ancak kullanıcı kendi bulabilir.
En pratik yolda bir kaç günlüğüne kiralamak
2003 147 1.6 Twinspark
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic
2005 156 2.0 Selespeed
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.066
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #2 : 09 Mart 2017, 13:08:35 »
"Giulietta" yazım hatası :-)
Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

halil

  • Membro
  • İleti: 1.811
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #3 : 09 Mart 2017, 13:35:42 »
Günaydın,

GTV, 159, 156, GT  Alfa Romeo'ları kullandıktan sonra bir Guilietta alınır mı ?

Alfa ruhunu sadece görsel anlamda değil, sürüş hissi ve karakteri konusunda da önceki modeller kadar yaşatıyor mu ?
Örneğin kabinde yer alan Fiat grubu araçlarda da sıklıkla gördüğümüz parçaları kullanmak  ya da aynı motorların kullanılması mutlu ediyor mu ?

Guilietta sizce bir Alfa Romeo'mu yoksa pahalı bir Fiat mı ?


Deneyimli alfistiler bu konuda ki görüş ve tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

İyi sürüşler...

159 da kullanılan dizel motorda zamanında doblo'da,scudo'da ,opel'de ,saab ve cadillac'da kullanılmıştı.

159,gtv,156,147,145,146,166 vs ne kadar alfa ise julyet'de o kadar alfadır.

« Son Düzenleme: 09 Mart 2017, 13:50:38 Gönderen: halil »
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #4 : 09 Mart 2017, 14:48:41 »
Burada bu tip sorular her zaman sorulur, ancak beklentileri belirtilmediği için herkes kendi penceresinden yazar..Lütfen beklentilerinizi de yazın..Alacağınız arabadan neler bekleyeceksiniz? Ona göre yazalım  :kahve:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.066
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #5 : 09 Mart 2017, 15:21:26 »
Burada bu tip sorular her zaman sorulur, ancak beklentileri belirtilmediği için herkes kendi penceresinden yazar..Lütfen beklentilerinizi de yazın..Alacağınız arabadan neler bekleyeceksiniz? Ona göre yazalım  :kahve:
Soru özellikle 147, 156, 159, GT, GTV gibi Giulietta öncesi bu Alfa Romeo'ları kullanmış olup bugün Giu kullananlar için.

Kıyaslama yapıldığında Giu yeterince Alfa hissi veriyor mu ? Bir 156 gibi Alfa'ya özgü olan sürüş keyfini veriyor mu ? Bir 159 veya GTV gibi iç mekan Alfa ruhuyla dolu mu ? vs. Bu açıdan memnunlar mı ? Yoksa pahalı bir Fiat gibi mi hissettiriyor ?

[ Performans, servis, sağlamlık, estetik vb. kriterler zaten bilinen olgular ]





Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #6 : 09 Mart 2017, 17:12:09 »
Peki ben 145,147,156,159 kullanmış biriyim ve 2 yıldır sıfır aldığım Giu kullanıyorum. Öncelikle bu modellerin hemen hiçbiri safkan Alfa Romeo olarak görülmüyor ki ben bu görüşlere katılmıyorum, o başka bir tartışma konusu..
Kullandığım tüm Alfaları büyük bir sevgi, saygı ve mutlulukla kullandım öncelikle bunu söylemeliyim. Evet bunların arasında Alfaya bindiğimi en az hissettiren araç Giu oldu, bu bu süre zarfında yaşımın ilerlemiş olmasından da kaynaklanmış olabilir. Artık eskisi gibi araba sevdalısı bir tip olarak göremiyorum kendimi, biraz bu döneme rastladı. Ayrıca çok sorunsuz olması da buna neden olmuş olabilir  :p
Bu araçların içerisinde 159'u bir başka hatırlayacağım onu hep söylüyorum zaten bilen biliyor. Ama bugün bu arabaların sıfırı olsa yine gider Giu alırım sanırım, çünkü fiyat/fayda olarak en iyisi o oldu. Diğerlerine göre yakıt tasarrufu olarak en üstte (Aracım dizel ama bunun bir önemi yok), dayanıklılık olarak da 159 ile zirvededir. Kronik hastalıkları yok, yemini suyunu ver gitsin misali bir araba..Yok trim sesi, yok işçilik hatası, yok bilmem nesi yok gibi. Ha yakışıklı mı? Evet efsane güzellikteki  159 kadar olmasa da çok yakışıklı ve şık. Çizgileri farklı ve modern, performansı dizel araç için kabul edilebilir, tork değerlerinin yüksek olması uzun ve yüklü yollarda beni çok memnun eden bir özellik. Performans olarak utandırmaz yani. Yol tutuş olarak en iyisi diyebilirim bunlar arasında ki Alfa hissinin olmazsa olmazı bu..
Neticede saydığınız modellere göre çok çok çok daha modern bir altyapıya sahip. Elbetteki farklı markalarda daha iyi denebilecek seçenekler bulanlar olabilir ama benim için sınıfının en iyisi hala. Yükleme kapasitesi hiç fena değil. Benim için gerçek bir Alfa ki şu an hala ortamlarda saygı gördüğüne defalarca şahit oluyor ve övgüler duyuyorum : " Bu Alfalar çok güzel be valla, çok beğeniyorum" Bu da bu modelin, markaya ait algı bariyerlerinin içinde yer aldığını gösteriyor. Hiç düşünmeden alın, sizi üzmez derim ama en iyisi bir bayiye gidip test edin ve kendiniz görün bir Alfa hissi olduğunu  :clover: Zira bana hala direksiyondaki armayı hepsinde yaptığım gibi okşatıyor zaman zaman ;)
« Son Düzenleme: 09 Mart 2017, 17:17:03 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.810
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #7 : 09 Mart 2017, 17:18:48 »
Bir çok yerde yazdım, sohbet ve muhabbetlerde dile getirdim. Biz aile olarak Türkiye'de ikamet etmeye başladıktan sonra, 1986 yılında '79 model, plakası 34 P 7444 olan bir Alfa Romeo Giulietta 1,6 alarak bu markanın müdavimi olduk. Daha önce Almanya'da kısa bir süre için babamın Alfa Romeo Alfasud kullanmışlığı vardı, ama onu saymıyorum. Giulietta'yı almadan önceki otomobilimiz W116 kasa Mercedes 280 SE idi. Lüks sınıf bir Mercedes'ten inip orta sınıf bir İtalyan'a, hem de mekanik anlamda çok iyi olmasına karşın karoseri olarak bir kaç eksiği (iç mekanda) olsa, kendi açımdan hiç yadırgamamıştım. Bana inanılmaz çekici gelmişti Mercedes'ten sonra. 10 yaşında olmama karşın motorun sesi, arkadan itişin verdiği kıvraklık, başkaların "Vay, Alfa Romeo" demeleri çok hoşuma gidiyordu. Çok yakın arkadaşlarımın aileleri o tarihlerde yeni çıkan ve özellikle reklamları çok sükseli olan Renault Broadway ve Renault Flash gibi otomobiller almalarına karşın, bizim Giulietta'nın içine oturduklarında, hayranlıklarını gizleyemiyorlardı. Göstergelerin konumu, vites fildişi renkli vites topuzu, gizli torpido gözü gibi özellikleri hayran bırakıyordu.

Ve o gerçek bir Alfa Romeo idi.

Sonra Alfa 75 1,6 aldık. Teknik olarak Giulietta ile aynı ama iç mekan ve dış tasarım olarak farklı idi. Renault, sonra Türkiye'de yeni çıkan Toyota Corolla gibi otomobilleri olan arkadaşlar vardı ama yine de 75 onlara farklı geliyordu. Tavanda yer cam açma düğmeleri, el freninin tasarımı, ön konsolun bir kule gibi yüksek olması, karbüratörlü motorun sesi. Yine hayran hayran bakıyordum, hatta artık ciddi ciddi kullanıyordum. Piyasada yer alan tüm Alfa Romeo'ları da ayrıca o zamanın kısıtlı imkanları ile takip ediyordum.
Kuzenim bile BMW 320i veya 318is almak üzere iken, bunların yarı fiyatına (318is için 320 milyon TL fiyat almıştık), yani 140 milyon TL'ye 1,5 yaşında bir Alfa Romeo 75 T. Spark almıştık. Onu satarken kuzenimin ağladığını gördüm.

Ve 75 de gerçek bir Alfa Romeo idi.

Sonra 164 T. Spark aldık. Tam bir uzay aracı idi. İçi, dışı, performansı. İnsanlar gıpta ile bakıyorlardı, hatta Mercedes ve Audi'si olan komşularımız bile hayranlıklarını gizlemiyorlardı. Yeşil olan beyaz 164 varken, İzmir'den Tolga'nın vasıtası ile bir de yanına beyaz olanını almıştık.

O da gerçek bir Alfa Romeo idi.

Ben bu arada kendime bir 145 QV almıştım. Alt yapısı Fiat Marea ile benzer olmasına karşın, kesinlikle farklı bir dünya idi.

Ve o da gerçek bir Alfa Romeo idi.

Şimdi 2016 model bir Giulietta kullanıyorum.  Kim ne derse desin, Giulietta kesinlikle süslü veya pahalı bir Fiat değil. Bir kere şasisi tamamen kendine özel. Tasarımı kendine özel ve Alfa Romeo 8C'den, Brera'dan alıntılar var. Ön alt ızgaraları tipik Alfa Romeo bıyığı tasarımında. Göstergeler 156 ile tekrar yer almaya başlayan, eski Alfa Romeo'lardan esintiler taşımakta.

Ve o da gerçek bir Alfa Romeo.

Zamanında 156 çıktığında, ona Fiat diyorlardı ama şimdi herkes ona gerçek Alfa Romeo diyor. 147 ve GT de birer 156 türevi olduğundan, o zaman onlar da Fiat iken Alfa Romeo olmaya hak kazandılar günümüzde.

Sanırım 10 sene sonra Giulia da gerçek Alfa Romeo olabilecek.

///////////////

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #8 : 09 Mart 2017, 18:07:23 »
Bu sorunun yanıtı tamamen kişinin bu konuya nasıl baktığı ve ne kadar idealist bir yapıya sahip olduğuyla ilgili aslında. Konu Alfa Romeo gibi spesifik bir marka olunca bu soruyu da sorma gerekliliği beraberinde mutlaka geliyor. Çünkü Alfa Romeo gerçekten kendine en has otomobil markalarının başında yer alıyor, en azından bizlerin ulaşabileceği çok çok özel olmayan günlük kullanım arabaları markaları arasında.
Ben 147 kullanıyorum ve bildiğim kadarıyla üzerinde başka bir araba için tasarlanmış olan parçalar yok. Motoru sadece Alfa Romeo motoru. Tüm iç trim malzemeleri, düğmeleri, tamamı teker teker bu araba için özenle düşünülüp tasarlanıp yerleştirilmiş. Bu beni tatmin ediyor açıkçası. Arkadan itiş olsa sanırım safkan bir Alfa Romeo'nun tüm özelliklerini barındıracak. Ben bundan ödün verebiliyorum.

159'un motorunun pek çok arabada kullanılmış olması mesela beni yine üzüyor ama yine bunun dışında hiç bir parçasının başka bir arabadan alınmaması (sanırım şase hariç) ve tasarımının uzak ara mükemmelliği bu motor ve arkadan itiş eksiğini tolare ediyor benim algımda.


Giulietta'da ise bu safkanlığa diğer arabalardaki etkenlerin yanına çok daha fazlası ekleniyor fakat tasarımı o kadar iyi ve sıradışı ki yine de buruk da olsa ellerinden gelen özgünlüğü yapmaya çalıştıkları anlaşılıyor benim bakış açıma göre. Sürüş keyfi, yol tutuşu da eklenince ben kendi idealizmimde bir yere yerleştirebiliyorum Giuliatta'yı. Ömrümün sonuna kadar kapı kollarına alışamayacağım hatta yeni göstergeli teyp tasarımından nefret ediyor da olsan en azından ilk çıkan kasa olanını eğer eskilerinden bıktıysam değerlendirebilirim. Daha az benzin harcayıp inanılmaz bir performansla bu aracı kullanabileceğim hissi güzel.

Bu tamamen sizin duygularınızla ilgili aslında.

Şu an 147'yi o kadar çok seviyorum ki, elime tonla para geçse kesinlikle sıfır kondisyonuna getirene kadar uğraşır satmamak için taklalar atarım fakat Giuliatta ile değiştirebileceğim kadar bir fırsatım olursa buruk da olsa şahsım adına bunu yaparım.

Fakat bundan sonraki gidişata bakarak bu vereceğim son ödün olur, bunu da rahatlıkla söyleyebilirim.
Siz sürekli kullanacağınız az sorun çıkaran bir araç peşinde koşarken bu Alfa olsun istiyorsanız zaten kimseyi dinlemenize gerek yok, direk gidip alırsınız.
Ben safkan bir Ala romeo peşinde koşan, bu ruhu ciğerlerimde hissetmeyi seven biriyim ve arabalarla uğraşmayı seven biriyim diyorsanız, onların nazını çekmeyi seven ve gerçekten günümüz yozlaşmasından kaçmayı başarmış bir araba kullanmanın peşinde biriyseniz de gider en azından bir 156 alırsınız ve ben bununla çok mutluyum dersiniz çevrenize kulak asmadan. Ciğerlerimi daha fazla duyguyla doldurmalıyım  derseniz de gider bir 3.2 GTV alırsınız.

Yani siz ne kadar kalıpların dışında yaşamayı seviyorsanız ona göre bir Alfa Romeo alırsınız. Ne kadar garantici ve standartlara yakın bir yaşam tercihiniz varsa da ona göre bir Alfa Romeo alırsınız. Bu kadar.
« Son Düzenleme: 09 Mart 2017, 18:11:58 Gönderen: Aşmış »
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.066
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #9 : 09 Mart 2017, 21:33:30 »
Değerli katkılarınız için çok teşekkürler.

Kısa bir süre içinde olsa  Giu kullanma fırsatım oldu. 2016 1.4 otomatik versiyondu.

Maalesef bende tam bir hayal kırıklığı yarattı.

Öncelikle gösterge ışıklarının beyaz olması Alfa hissini yaratan kırmızı aydınlatmanın etkisini yok etmiş. Alman, Kore otomobillerini örnek almaya hic gerek yoktu. Keşke kırmızıyla devam edebilselerdi.

Direksiyondaki siyah amblem buna tuz biber olmuş. Alfa'ya mahsus kırmızı lacivert renk kombinasyonu önemliydi.

Medya ünitesi ve havalandirma dairesel kontrol öğeleri de neredeyse Egea'lar ile birebir.

Diğer yandanda sürerken ne yolu hissebildim ne de aracın reaksiyonlarını. Direksiyona konfor getireceğiz derken yol/sürüş hissi yok olmuş.  DNA modunu D'ye alınca bir parça daha düzeldi yine de 156 veya 147'de ki yol hissini alamadım.
.
Tabi bütün bunları sadece diğer Alfa Romeo'larla kıyaslayarak söylüyorum ( 147,156,159,GT)

Diğer markalarla Alfa Romeo'yu kıyaslamam bir alfisti olarak imkansız.

Karakter anlamında BMW, Mercedes, Audi nin Alfa'ya yaklaşması için alacağı daha çok yol var.

Ruhu olan tek makine hala Alfa..

Not : Sanırım 1.4 otomatik yerine bir de QVL yi denemek lazım.

 


Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

alfacello

  • Membro
  • İleti: 11
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #10 : 09 Mart 2017, 22:56:48 »
Alınır . 33, 155,164 larımız oldu .şu an 166 ,mito  ve 2 aydırda 120 beygir TCT GUILETTA kullanıyoruz .Evet Fiat parçaları taşıyorlar .Mitomuz Puntoyla bir çok benzer parça içeriyor ama aslında hiiiç alakaları yok bence.Ne yapsınlar her parçaya ayrı kalıp tasarım mı? Diğer grup otomobil üreticileri farklı birşey yapmıyorlar.Bünyende birkaç marka varsa başka çare yok.4C de bile Fiat parçaları var ararsan.Fiat çok mu kötü gayette iyi arabalar yapıyorlar bana sorarsan.Yeni Guılıa bol bol özgün parça içeriyor Fiyatıda bunu gösterdi.Ortak bileşken içermeyen alfalar bizim bütçelerimizin çok uzağında olacak.Alın bence .Memnun kalırsınız.Belkide son makul bütçeli Alfa olacak...Ayrıca makul fiyatlara parça alırsınız fenamı?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.066
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #11 : 10 Mart 2017, 00:54:17 »
Alınır . 33, 155,164 larımız oldu .şu an 166 ,mito  ve 2 aydırda 120 beygir TCT GUILETTA kullanıyoruz .Evet Fiat parçaları taşıyorlar .Mitomuz Puntoyla bir çok benzer parça içeriyor ama aslında hiiiç alakaları yok bence.Ne yapsınlar her parçaya ayrı kalıp tasarım mı? Diğer grup otomobil üreticileri farklı birşey yapmıyorlar.Bünyende birkaç marka varsa başka çare yok.4C de bile Fiat parçaları var ararsan.Fiat çok mu kötü gayette iyi arabalar yapıyorlar bana sorarsan.Yeni Guılıa bol bol özgün parça içeriyor Fiyatıda bunu gösterdi.Ortak bileşken içermeyen alfalar bizim bütçelerimizin çok uzağında olacak.Alın bence .Memnun kalırsınız.Belkide son makul bütçeli Alfa olacak...Ayrıca makul fiyatlara parça alırsınız fenamı?
Bence Alfa Romeo ayrı kalıp dökülmeyi haneden bir marka. Geçmişiyle, sanat harikası modelleriyle, otomotiv endüstrisinde ki saygın yeriyle...

Maalesef Giu da o kadar çok fiat parçası kullanılmış ki Alfa hissi kaybolmuş.

GT den sonra denediğim yegane Giu 1.4 TCT idi ve ciddi hayal kırıklığı yarattı.

Ayrıca parça paylaşıyor ama fiyat hic ucuz değil şu anda ülkemizde 115.200 TL en ucuz 2017 modeli.

Sanırım Alfa Romeo yönetimi Giu ile guzel bir Alfa tasarimi altinda bol miktarda Fiat parçaları, motoru, aktarma organları kullanır ucuza üretir, Alfacılara sağlam fiyata satarım kârı maximize ederim demiş...

Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #12 : 10 Mart 2017, 13:52:27 »
Alfa'nın bu yeni anlayışını kabul etmeyen, Alfa'nın gerçekte ne olduğunu bilen ve ne olmaması gerektiğinin farkında olan az sayıda da olsa birilerini görmek hoş.  :serefe:
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #13 : 10 Mart 2017, 13:53:41 »
Alfa Romeo Giulietta, GT ne kadar Alfa ise, o da o kadar Alfa'dır. Çok fazla Fiat parçası kullanılmış demenin anlamı yok. Şu bir gerçek ki 145/146 tamamı ile Tipo alt yapısından gelme. 156 ve onun türevleri de Tipo altyapısının geliştirilmişi. Ancak Giulietta'nın platformu bile Bravo'ya göre %95 farklı. Kısa bir süre Giulietta kullanarak ona "hayal kırıklığı" demek, öncelikle onu geliştiren mühendislere haksızlık olur.

Motoru için Fiat'tan alınma demek de haksızlık olur. Neticede motor, elektronik gibi şeyler FCA'nın bünyesinde bulunan FPT (Fiat Power Train) ve MM (Magneti Marelli) gibi birimler tarafından geliştirilmekte ve bu birimler Ferrari ile Maserati için geliştirme yapmaktalar.

Gerçek Alfa Romeo'nun mesela arkadan itişli olması gerektiği söylenirken Giulietta, 145 gibi modeller küçümsenir, ama 156 ve 159'da bu husus göz önünde bulundurulmaz. 70'lerde geliştirilen önden çekişli ve boxer motorlu Alfasud ve sonrasında 33 de o zaman hayal kırıklığı. Zira önden çekiş, Alfa Romeo geleneklerinde olmayan bir şey, motorun tasarımcısı ise Porsche'den gelme.

Gerçekten Alfa Romeo tarihine uymayacak modeller aranacak ise bu durumda 50'lerin sonundaki Dauphine ve Arna'yı saymak gerek.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.066
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #14 : 10 Mart 2017, 13:57:46 »
Alfa'nın bu yeni anlayışını kabul etmeyen, Alfa'nın gerçekte ne olduğunu bilen ve ne olmaması gerektiğinin farkında olan az sayıda da olsa birilerini görmek hoş.  :serefe:
Çok tesekkürler...
Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.964
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #15 : 10 Mart 2017, 14:01:55 »
Alfa Romeo Giulietta, GT ne kadar Alfa ise, o da o kadar Alfa'dır. Çok fazla Fiat parçası kullanılmış demenin anlamı yok. Şu bir gerçek ki 145/146 tamamı ile Tipo alt yapısından gelme. 156 ve onun türevleri de Tipo altyapısının geliştirilmişi. Ancak Giulietta'nın platformu bile Bravo'ya göre %95 farklı. Kısa bir süre Giulietta kullanarak ona "hayal kırıklığı" demek, öncelikle onu geliştiren mühendislere haksızlık olur.

Motoru için Fiat'tan alınma demek de haksızlık olur. Neticede motor, elektronik gibi şeyler FCA'nın bünyesinde bulunan FPT (Fiat Power Train) ve MM (Magneti Marelli) gibi birimler tarafından geliştirilmekte ve bu birimler Ferrari ile Maserati için geliştirme yapmaktalar.

Gerçek Alfa Romeo'nun mesela arkadan itişli olması gerektiği söylenirken Giulietta, 145 gibi modeller küçümsenir, ama 156 ve 159'da bu husus göz önünde bulundurulmaz. 70'lerde geliştirilen önden çekişli ve boxer motorlu Alfasud ve sonrasında 33 de o zaman hayal kırıklığı. Zira önden çekiş, Alfa Romeo geleneklerinde olmayan bir şey, motorun tasarımcısı ise Porsche'den gelme.

Gerçekten Alfa Romeo tarihine uymayacak modeller aranacak ise bu durumda 50'lerin sonundaki Dauphine ve Arna'yı saymak gerek.

+1283


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

dr_eros

  • Membro
  • İleti: 171
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #16 : 10 Mart 2017, 14:43:42 »
Bence Alfa Romeo ayrı kalıp dökülmeyi haneden bir marka. Geçmişiyle, sanat harikası modelleriyle, otomotiv endüstrisinde ki saygın yeriyle...

Maalesef Giu da o kadar çok fiat parçası kullanılmış ki Alfa hissi kaybolmuş.

GT den sonra denediğim yegane Giu 1.4 TCT idi ve ciddi hayal kırıklığı yarattı.

Ayrıca parça paylaşıyor ama fiyat hic ucuz değil şu anda ülkemizde 115.200 TL en ucuz 2017 modeli.

Sanırım Alfa Romeo yönetimi Giu ile guzel bir Alfa tasarimi altinda bol miktarda Fiat parçaları, motoru, aktarma organları kullanır ucuza üretir, Alfacılara sağlam fiyata satarım kârı maximize ederim demiş...
Gerçekten de 156 veya GT'de ki Fiat oranının giuliettadan daha az olduğunu mu sanıyorsunuz? Tek fark, eskiden aracın görmediğiniz yerlerini fiattan alıyorlardı. Giu'da ise görünür yerlerde fiat kullanımı var.
Belki de Alfa nın Giulietta'daki en büyük hatası budur.  VW grup %95'i aynı parçalardan oluşan Golf-Leon-A3 3'lüsünü farklı arabalarmış gibi pazarlayabilirken, Giulietta direksiyonu yüzünden süslü Bravo damgası yedi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Olgun

  • Membro
  • İleti: 71
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #17 : 10 Mart 2017, 15:13:42 »
Aslında burada @coolistanbul'un yorumunu salt Fiat parça kullanımı üzerinden değil de, Giu'da eski Alfa tadını bulamadığı noktasında değerlendirmek gerekir. Yani tüm eleştriyi Fiat parçası kullanımı için yapmıyor, eskilerin tadı yok diyor.

Gene diğer markalara göre de Alfa'nın sürücüye hissettirdikleri açısından kat kat önde olduğunu da belirtmiş, ancak eskiler gibi değil diyor. Sanırım burada "eski iyiler" sınıfına giren 145, 156, GTV'lerin ne kadar çok Fiat parçası kullandığını cümleten biliyoruz. Dolayısıyla gene burada konu parça değil, eskiler gibi hissettirmemesi.

Çok çok haksız eleştriler olduğunu düşünmüyorum. Ancak kısa bir kullanımla Giu'yu yargılamanın da çok doğru olduğunu düşünmüyorum.
Ama işin aslı bende arkadaşımda bulunan Giu'yu denediğimde, rakiplere göre iyi ama Alfa baharatı eksik bulmuştum. Yinede kısa bir sürüş olduğu için kesin bir kanıda bulunmadım kendi içimde. Kullandıktan sonrada çok güzelmiş 147 yi satıp alayım da demedim malesef.

Sonuç olarak zamanınının en karakterli sıralı 4 silindirli motoru olan TS'lere, busso'lara sahip modelleri kullandıktan sonra, modern Alfa'ları beğenmemek çok çok olası bir bakış açısı bence. @coolistanbul bu noktada son derece kendine göre haklı ve kişisel bir eleştri yapıyor.

Öte ynadan Giu gerçek Alfa Romeo mudur konusu çok komplike ve göreceli bir konu.. Bence bu konuyu @agucba çok çok iyi özetlemiş. Yazdıklarına tamamen katılıyorum.





murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.092
    • Çevrimdışı
Ynt: GUILIETTA ALINIR MI ?
« #18 : 10 Mart 2017, 15:15:23 »
Değerli katkılarınız için çok teşekkürler.

Kısa bir süre içinde olsa  Giu kullanma fırsatım oldu. 2016 1.4 otomatik versiyondu.

Maalesef bende tam bir hayal kırıklığı yarattı.

Öncelikle gösterge ışıklarının beyaz olması Alfa hissini yaratan kırmızı aydınlatmanın etkisini yok etmiş. Alman, Kore otomobillerini örnek almaya hic gerek yoktu. Keşke kırmızıyla devam edebilselerdi.

Direksiyondaki siyah amblem buna tuz biber olmuş. Alfa'ya mahsus kırmızı lacivert renk kombinasyonu önemliydi.

Medya ünitesi ve havalandirma dairesel kontrol öğeleri de neredeyse Egea'lar ile birebir.

Diğer yandanda sürerken ne yolu hissebildim ne de aracın reaksiyonlarını. Direksiyona konfor getireceğiz derken yol/sürüş hissi yok olmuş.  DNA modunu D'ye alınca bir parça daha düzeldi yine de 156 veya 147'de ki yol hissini alamadım.
.
Tabi bütün bunları sadece diğer Alfa Romeo'larla kıyaslayarak söylüyorum ( 147,156,159,GT)

Diğer markalarla Alfa Romeo'yu kıyaslamam bir alfisti olarak imkansız.

Karakter anlamında BMW, Mercedes, Audi nin Alfa'ya yaklaşması için alacağı daha çok yol var.

Ruhu olan tek makine hala Alfa..

Not : Sanırım 1.4 otomatik yerine bir de QVL yi denemek lazım.

Bu postu yeni gördüm ki siz zaten bu konuda başlığı açmadan bir kanıya sahipmişsiniz. Polemik yaratmaktan öteye gitmemiş oldu bu başlık. Geldiği nokta itibariyle 1585 kere konuşulan bu tartışmanın yapıldığı ve yapılabileceği bir sürü başlık de mevcut..Konu kilit
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal