Alfa Romeo Tonale 2022Dijital ve ElektrikliAlfa Romeo Tonale ile ilgili ilk bilgiler ve ayrıca SUV'deki ilk izlenimler.Alfa Romeo Tonale, 2019 yılı Cenevre Otomobil Fuarı'ndaki konsept araçtan seri modele doğru olgunlaştı ve üretime hazır hale gelmek üzere. Stelvio'nun altında pozisyonlandırılan kompakt SUV, dünyaya tanıtımını kutlamakta. Jeep Compass'tan da tanıdık olan platform ile Tonale, Audi Q3 ve Volvo XC40 gibi modellerin karşısına çıkacak. Bunun haricinde Cupra modelleri Formentor ve Ateca sahipleri de Alfa Romeo bayilerinde beklenecekleridir mutlaka.
Matrix-LED farlı ilk Alfa Romeo modeliTonale 4,53 metre uzunluğunda, 1,84 metre geniliğinde ve 1,60 metre yüksekliğinde (yani Giulietta'dan yaklaşık 18 cm uzun, 4 cm geniş ve 14 cm yüksek). Tasarımı kendine has ve eklenen modern elemanlar ile beraber markanın tasarım anlayışına uygun. Önde bulunan Scudetto, gündüz farı vazifesi göre LED üç adet dalga şekilli farlar ile sarmalanmış gibi. İtalyanlar, zamana uyarak Tonale'de ilk kez adaptif fonksiyona sahip Matrix-LED tekniğinde farlar kullanmış. Hatırlatmak gerekirse, Giulia ve Stelvio'da sadece Xenon farlar var.
Öndeki aydınlatma tasarım anlayışını arkada da bulmak mümkün, sağ ve soldaki far grubu LED bir hat şeklinde birbirine bağlanmış. İlk fotoğraflardaki Tonale'nin beş delikli jantları da klasik tasarım anlayışına uygunlar.
Gösterge paneli 12,3 inç büyüklüğündeki bir ekrandan oluşmaktadır. Ortada bulunan dokunmaya hassas Infotainment'in büyüklüğü 10,25 inç. İşletim sisteminde Alfa Romeo, Google tarafından geliştirilen Android Automotive kullanmış. Güncellemeler over-the-air ile internet üzerinden gerçekleştirilebilecek. Ayrıca Amazon Ses Asistanı da araçta olacak.
Donanım seviyesine bağlı olarak hız sabitleme sistemi, şeritte kalma ve konvoy/trafik asistanı ile beraber 2. seviye otonom sürüş de mümkün olabilecek. Bunun haricinde çapraz trafik uyarı sistemi ve 360 derece kamera da sipariş edilebilecek donanım olarak.
Alfa Romeo Tonale dört farklı motor ile başlayacak. Üç benzinli motor da elektrik destekli olacak. 48 votluk Mildhybrit ile, SUV'nin en azından park manevraları elektrikli yapılabilecek ve kısa süreli elektrikli sürüş mümkün olacak. Bunun için sahip olunan elektrik motoru 15 kW (20 PS) gücünde ve 55 Nm tork üretebiliyor.
1,5 litre dört silindirli motorun iki farklı güç seviyesi olacak; 130 BG ve 160 BG. Seri donanımda yedi ileri çift kavramalı/debriyajlı vites bulunacak. Bunun haricinde ön tekerleri kontrol eden elektronik bir diferansiyel kilidi de bulunacak.
Bunların üzerinde ise Plug-in Hybrid yer alacak ki bu motorun sistemi 202 kW / 275 BG üretecek, dört tekerden çekişli olacak. Piyasaya 2022'nin dördünce çeyreğinde çıkarılması planlanıyor. Bu modelde 1,3 litreli, dört silindirli benzinli turbo motor, içten yanmalı ünite görevi görecek. Gücü 132 kW / 180 BG. Tamamı ile yaklaşık 60 km'ye kadar (80 km de deniyor bazı kaynaklarda) elektrikli bir sürüş içim 15,5 kWh büyüklüğündeki akü sorumlu olacak. İhtiyaç halinde Tonale PHEV'nin 100 km/s'e çıkması 6,2 sn'de mümkün olacak.
Akünün dolması için gereken süre ise biraz daha fazla, 7,4 kW'lik bir Onboard-Charger ile akünün yaklaşık 2,5 saate dolmasını beklemek gerekecek.
Dizel dostları da Tonale'de aradığını bulabilecek. 1,6 litrelik dört silindirli motor 96 kW / 130 BG üretecek, yedi ile çift kavrama ile güç ön tekerlere aktarılacak.
Tonale'deki dört donanım seviyesi yine geleneksel isim ve kısaltma ile adlandırılmış olacak. Giriş modeli Alfa Romeo Tonale Super. Onun üzerinde sportif özellikli Sprint, elegan bir donanım olan Ti ve dinanik özellikleri öne çıkan Topmodel Veloce (İtalyancada hızlı anlamına geliyor). Tonale, İtalya'nın güneyinde üretilecek.
NFT-AutoAlfa Romeo, Tonale ile satış alma aşamasını da dijitalleştirme amacında. Tonale'yi geleneksel olarak bayiden almak mümkün iken internetten de sipariş etmek mümkün olacak. Memnun kalınmaz ise 10 gün içerisinde (ve göstergede azami 1.000 km ile) geri verme imkanı olabilecek.
Bit ve Byte'ların servis defterinin yerine geçmesi de amaçlanıyor. Ve Blockchain. Çünkü Tonale dünyada ilk kez bir otomobilde NFT (Non-Fungible Token) ile donatılacak, yani değiştirilemez bir dijital sertifikaya sahip olacak. Bunun yararı ne olacak? Araç sahibi, kabul etmesi durumunda araca ait bilgiler, örnek olarak servis ziyaretleri gibi bilgiler NFT olarak kaydedilebilecek, herhangi bir satış durumunda da bu bilgiler okunabilecek.
Nisan 2022'de ilk adım olarak "Edizione Speciale" isimli özel seri sunulacak, yukarıda bilgisi verilen diğer modeller belli bir süre sonra gelecekler. Alfa Romeo, Tonale için şu ana kadar herhangi bir satış rakamından bahsetmedi. Giriş modeli için 30.000 EUR'nun altında bir rakam beklentisi mevcut.
Tonale'deki ilk izlenimSatışa başlamadan önce Alfa Romeo Tonale'nin ön seri üretim modellerini inceleme (oturma, dokunuş vs.) imkanı sunuldu. Karoseri tasarımı canlı göz ve renk ile bakıldığında oldukça başarılı ve kendine has görünüyor. Alfa'ya özgü yana plaka takıldığında nasıl bir izlenim bırakacak, önü göreceğiz.
Arka koltukta yeteri kadar bir alan mevcut, ancak bir aşırılık söz konusu değil (
fotoğrafta yer alan moderatörün boyu yaklaşık 1,90 metre). Volvo XC40 gibi bir rakip arkadan biraz daha fazla diz mesafesi sunuyor gibi. Ancak İtalyanlar Tonale'de de aslında vücuda tam oturan "Slim-Fit" tasarımını benimsemişler. Kompakt-SUV müşterisinin hoşuna gidecek mi, onu zaman gösterecek.
Ön ve arka koltukların süngerleri rahat bir oturuma sahip, ancak ön koltuk sırtlığının üst kısımları ve oturma alanı sanki biraz dar ve kısa gibi. İzlenim için sunulan Tonale Veloce Mildhibrit'teki koltukları ayarı manuel yapılıyordu.
Ön konsolun zıt renkli dikişlere sahip mikrofiber kumaş giydirmeleri ve üstünde zarif bir dekora sahip olan konsol kaplaması, detayların özen ile şekillendirildiğini gösteriyor. Dijital gösterge paneli büyük ve okunaklı ancak prototip modelinde gösterge paneli için kişisel ayar yapma imkanı yoktu henüz. Buna karşın orta konsolda yer alan dokunmaya duyarlı Infotainment'te menüler arasında dolaşmak mümkün idi.
Ekrandaki bazı ikonlar nispeten küçük gibi ancak görseller ve ekran çözünürlüğü oldukça başarılı. Örnek olarak navigasyon ve bazı fonksiyonların zaman zaman geç yüklenmesi, aracın henüz daha gelişimini tamamlamamış ön seri üretim araç olmasına yorabiliriz. İlginç olan; Android Automotive işletim sistemi olmasına rağmen ne Google Maps ne de Goolge Assistat araca entegre edilmemiş. Sesli komutlara yanıtı Amazon Alexa cevap verecek (gerekirse kapatılabilir). Giriş modeli itibarı ile akıllı telefonun kablosuz şarj edilebilmesi mümkün olacak, aynı şekilde Apple CarPlay için de geçerli.
SonuçAlfa Romeo, Tonale modeli ile hızlı şekilde gelişim gösteren kompakt SUV sınıfına giriş yapmış olacak. Eğer bir marka hızlı şekilde gelişim göstermek ve aynı zamanda farklı segmentlerde maceraya izin verilmez ise, tam da yapması gereken bu aslında. Tasarımcılar, şirkette bünyesinde mevcut bir platform üzerine oldukça şık ve kendini gösteren bir tasarım başarmışlar. İç mekanın tasarımı da çok hoşa gidecek cinsten.
Alfa Romeo Tonale sürüş dinamiği açısından rakipleri ile, ki kendi ailesinde de rakipleri mevcut, nasıl bir fark yaratacak, bunu ancak ileriki bir yol testi gösterebilecek. Takipçisi olacağız.
Kaynak: www.autonotizen.de
Metin: Bernd Conrad
Fotoğraflar: M. Gill, B. Conrad