Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Karşılaştırma: Alfa Romeo Giulia 2,2 Jtdm 16V - Audi A4 2,0 TDI  (Okunma sayısı 421 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.802
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Giulia ve Audi A4 Sürüş Karşılatırması

Gerçekteki Giulia


Giulia’nın çok keskin bir görünüşü var. Alfa Romeo Giulia, Audi A4 ile karşılaşmasında gerçekte nasıl olduğunu kanıtlamak zorunda.
Bu markanın severlerinden aslında keyifle ve uzun süredir beklediklerini biliyoruz ve Giulia’dan bu hayranları karşısına kadar çok söz edildiğini de. Önce IAA çıktı karşımızda, sonra beklenenin aksine geç bir zaman diliminde ayı gücündeki Quadrifoglio ile sürüş yapılabildi. Ve sonunda, bu markanın sevenlerinin 1978 yılından beri beklediği Giulia karşımızda. O zamanlarda, 1962 yılından beri üretilen Giulia’nın yerine Transaxle arka aksa sahip Giulietta çıkmıştı.

İlk karşılaştırma Alfa Romeo Giulia’nın dizel ile
Alfa Romeo’daki adamın bize sorusu: Hangisini istiyorsunuz? Bununla aslında rengi kast ediyor. Kırmızı diyoruz, çünkü günümüzde hala daha kırmızı rengi taşımasını istediğimiz markalardan biri olarak Alfa sayılıyor. Alfa’nın işi hafife almaması için yine kırmızı renge sahip Audi A4 ile karşısına çıkıoruz. Her ikisi de dizel motora sahip, çünkü Alfa benzinli motorlar iin bekletmeye devam ediyor. Alfa’nın dizeli 2,2 litre ile 180 BG ve Audi’nin TDI’si 2,0 litre ile 190 BG üretiyor.

Biniyoruz, anahtar eşya gözündeki yerini alıyor, çalıştırma düğmesi düreskiyonun sol alt yanında yer alıyor ve Ferrari’ye benzeyen tek unsur bu değil aslında. Dizel hemen çalışıyor, Audi’den alışık olduğumuzdan biraz daha yüksek bir ses, ancak bunun bir Alfa Romeo olduğunu biliyoruz zaten. Fiat’ın sahibi olduğu test pisti Balocco’nun çevreesi aynı zamanda sahip olduğu çevresel güzellikler, pirinç tarlarları, yağmurlu ilkbaharlar, Amedeo Avogadro ile meşhur. Kuzeydeki dağların üzerinde yağmur bulutları top top asılı durduklarından yeni Giulia ve geçen senden beri tanıdığımız A4 ile aşağıdaki ovalık kesimde kalıyoruz. Burada da çokça şey yaşacağımızdan eminiz.

Geleneksel bir isme sahip olan Super donanım seçeneği
Kullandığımız kırmızı Giulia’da manuel altı ileri vites vardı ve sanıyoruz ki bu birleşim Almanya Pazarı’nda daha çok tercih edilecektir. 37.400 €’luk bir fiyata sahip olan bu modelin donanım seviyesi “Super”. 2.250 € eklemeniz durumunda sekiz ileri otomatik vites de alabilyorsunuz. Kırmızı Audi A4 38.550 € ile biraz daha pahalı, karşılaştırmamızdaki S-Tronic’e sahip olan örnek ise 40.850 €’dan başlamakta. Donanım seviyelerinde de çok büyük farklar yok ve Super donanımlı Giulia’da otomatik klima, park sensörleri, 17” alüminyum alaşım jantlar ve kumaş-deri karşımı döşemeler devamlı olarak yanınızda bulunacak. A4 de yaklaşık aynı donanımlara sahip ancak istisnalar yok değil. Park sensörleri ve alümünyum alaşım jantları ayrıca sipariş etmeniz gerekirken fiyat farkı böylelikle artmış olacak.

Giulia’ya geri dönüyoruz, çünkü sonuç olarak onunla nasıl bir sürüş yapabileceğimizi merak ediyoruz. Fazlaca bulunan tarlalar ve yükseltilerde bulunan yollarda 180 BG’ne sahip Giulia, çok uygun bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Gaza tepkileri çok iyi ve sayısızca Fiat- ve Iveco ticari araçlarının yanından zahmetsizce ve hızlıca geçebiliyoruz. Sesi Audi’dekinden biraz daha sportif geliyor bizlere. Gerçi aradaki farkları ancak birebir karşılaştırmada anlayabiliriz. Kısa oranlara sahip altı ileri vitesin karakteristiği bu yollara çok uygun ve en yüksek vites seviyesinin oranı bile otoyol olmayan yollar için fazla uzun değil. Bunun yanında vites geçişleri çok rahat ve vites yolları oldukça kısa. Aynı şekilde A4’teki S-Tronic ve TDI uyumu iyi, hemen tepki veriliyor, sarsıntısız vites geçişleri ve uygun oranlara sahip. Şikayet edilecek çok nokta yok.

Alfa Romeo Giulia Audi A4’ten daha çevik
Karşımıza yine de virajlar yollar çıkıyor ve buna sebep yağmur bulutlarına rağmen yükseltilere yönelimiş olmamız. Alfa, ikinci ve üçüncü vites tüm dönemeç ve keskin virajları rahatlıkla aşmasını biliyor, otomobil çok rahat ve hafif bir izlenim ile bunları arkada bırakıyor. Hafif ıslak yollarda bile en ufak bir çekiş kaybı yaşanmıyor ve ancak aşırı derecede abartılı bir sürüş denemesinde ESP’nin hızlıcı yanıp sönen uyarı ışığını görebiliyorsunuz.

A4 bu o kadar da temiz şekilde gerçekleşmiyor. Önden kayma eğilimi çok kolay hissediyorsunuz ve özellikle ıslak dönemeçlerde ön tekerler yer ile temasını kaybediyor. Çok rahatsız etmiyor, çekiş kontrol sistemi hemen devreye girse de bunu hissedebiliyor olmak güzel değil.
Giulia’nın orta sınıf Premium üyeleri arasında en keskin/direkt direksiyona sahip olduğu belirtiliyor. Olabilir, hatta orta seviyede bir miktar aceleci bile diyebiliriz ki geri bildirim ve yönlendirme kusursuz. Buna karşın A4’ün direkisyonu çok farklı ve Giulia’nın direksiyonu kadar keskin değil, geri bildirimi daha az. Buna göre hızlı girilen virajlarda Alfa’ya göre daha fazla çevirmeniz ve daha fazla güç kullanmanız gerekiyor. Alfa dönemçler arasında çok rahat dans edebiliyor.

Giulia hayran bırakıyor
İtalya’da alışılageldiği gibi dağın tepesinde bir köy bulunuyor. Kilisenin bulunduğu yerdeki pazar yerinde sebze, peynir ve her çeşit salam satılmakta. Etrafta bulunan insanlar emeklilik yaşında olsalar da kırmızı sedanlar hemen dikkat çekiyor ve bu kişisel aynı zamanda güncel gelişmelerden de haberdalar. "La nuova Giulia" (yeni Giulia) diyerek etraftakiler Alfa’ya hemen dikkat kesiliyorlar, Audi’ye sadece bir bakış atıp bırakıyorlar.

Yaşı biraz ilerlemiş bir bey, bunun 2,2 litrelik olup olmadığını soruyor. “Evet”, diyoruz. “180 Cavalli” olanı bu. “Bellisima” diyerek elindeki sebze çorbası ve kabakların bulunduğu kutuyu alıp gitmeden önce ayrıca Alfa’nın gerçekten de daha güzel otomobiller ürettiğini ilave ediyor. Alfa’nın güzelliği aslında Fiat’ın tasarım başkanı Lorenzo Ramaciotti’nin yaptığı gibi, yani Giulia’nın bir bulut gibi zarif olduğunu ve içindeki gücü belli etmediğini belirten açıklama gibi süslü kelimelere gerek yok. Audi-Tasarım Başkanı Marc Lichte’nin A4 hakkında böyle bir şey söyleyeceğini düşünmek çok zor olacaktır, ancak bu sedanın zarif ve dengeli hatlara sahip olduğunu saptamak mümkün.

Audi A4 biraz daha yumuşak yaylanıyor
Balocco’daki test pistine dönüş yolculuğundan biraz daha engebeli yollar arayışına giriyoruz ve Giulia bu testimizi de yüksek bir başarı ile tamamlıyor. Alfa’nın çok yumuşak bir otomobil olmayacağını zaten en beri biliyorduk. Ancak henüz daha sunulmayan ve amortisör sertliğini ayarlayan aktif süspansiyon sistemi olmadan bile Giulia, bağlantı yollarında çok rahat ve iyi bir yaylanma sağlamakta. Tüm bunlara rağmen Audi süspansiyonu bir miktar daha iyi ve kısa engebeleri hissettirmezken büyük engebeleri daha sakin almakta ancak yine arada sınıflar atlatacak bir fark yok.

Son olarak biraz kullanım ile bilgi alabilmek için zamanımız kalıyor. Alman örneklerini takip ederek ancak onların menü şekillendirmesi ulaşmamış bir menü dokunma/çevirme düğme sistemi var. Malzeme ve işçilik anlamında da henüz A4 seviyesinde değil, Audi’deki malzemeler daha kaliteli gözükseler de Audi’nin bu konuda sınıf çıtasını belirlediğini unutmamak gerek. Ancak bu durum sadece çok az Alfaseveri rahatsız edecektir, çünkü sonuç olarak bekledikleri bu kadar zamana değdi.

Sonuç
Birçok Alfasever’in Giulia’yı seveceği, ounn arkadan itişli olacağını duydukları andan itibaren belli idi. Ancak yeni sedan çok daha fazlasını vaaddediyor. Güçlü dizel motorları, keskin ve çevik süspansiyon sistemi ile Giulia, Premium Sınıfı içerisinde gerçek bir alternatif. A4 ile yapılan birebir karşılaştırmada malzeme ve işçilik kalitesi konusunda biraz daha iyileştirme yapması gerekiyor. Ancak unutulmamalıdır ki Audi bu konuda sınıfının tartışmasız lideri durumunda. Bunun yanında Alfaseverler biraz daha dar olan mekân konusunda da rahatsızlık hissetmeyeceklerdir, onlar için en önemli konu, markanın kalbinin hala daha atmaya devam ettiğinin kanıtıdır. Bu konuda Giulia’nın hayata geçmesi ile beraber hiçbir tereddüt yaşanmayacaktır.

Teknik Ayrıntılar /// Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 16V /// Audi A4 2.0 TDI
Giriş Fiyatı /// 37.400 € (180 BG Super için) /// 40.850 €
Ölçüler U x G x Y /// 4643 x 1860 x 1436 mm /// 4726 x 1842 x 1427 mm
Bagaj Hacmi /// 480 L /// 480 L’den 965 L’ye kadar
Hacim / Motor /// 2143 cm³ / 4-Silindir /// 1968 cm³ / 4-Silindir
Güç /// 132 kW / 180 PS (450 Nm) /// 140 kW / 190 PS (400 Nm)
Azami Hız /// 230 km/s /// 237 km/s
Hızlanma 0-100 km/s /// 7,2 s /// 7,7 s
Tüketim /// 4,2 L/100 km /// 4,1 L/100 km


Oldukça çekici bir tasarımı olan Giulia. Audi A4 ile yapılan karşılaştırma gerçekten ne kadar iyi olduğunu göstermek zorunda.


Günümüzde Alfa markası kırmızı otomobiller ile boy göstermeye devam edebilecek ender markalardan biri. Karşısına çıkacak olan Audi de kırmızı renginde.


Her iki otomobilde de dizel motorlar var. Benzinli Giulia’ları hala daha beklememiz gerekiyor.


Ekim alanları ve yükseltiler arasında yol alan Giulia’nın 180 BG’ndeki motoru, bu yollara uygun olduğunu gösterdi bize. Motor gaza hemen tepki veriyor ve birçok aracından yanından kolayca geçip gidebiliyor.


2,2 litreliik Turbo dizel çok güçlü. 180 BG’ndeki motor performanslı sürüşlere imkan tanıyor. İsteyen bu motorun 136 ve 150 BG seçeneklerini de alabilecek.


Karşılaştırmamızdaki Giulia’da oranları biribirine yakın altı ileri düz vites kutusu vardı ki bunun Alman Pazarı’nda daha çok tercih edileceğini düşünüyoruz.


Alfa, ikinci ve üçüncü vites tüm dönemeç ve keskin virajları rahatlıkla aşmasını biliyor, otomobil çok rahat ve hafif bir izlenim ile bunları arkada bırakıyor. Hafif ıslak yollarda bile en ufak bir çekiş kaybı yaşanmıyor.


A4, sürüş dinamizmi konusunda arkadan itişli Giulia ile baş edemiyor, ancak ona göre daha yaylanma kabiliyeti biraz daha fazla.


A4 hakkında söylenecek olumsuz hiçbir şey yok. Sorunsuz süspansiyon sistemi, başarılı motor.


Kullanım: Daha çok sentetik. Önden kayma eğilimi hissediliyor ve ıslak zemindeki dar virajlarda ön tekerler yer ile temasını kaybedebiliyor.


2 litrelik turbo dizel sessiz ve sakin çalışıyor. 190 BG iyi performans değerleri sunmakta.


4,64 metrelik dış uzunluğu ile Alfa, A4’e göre daha kompakt yapıdaki. Aks aralığı her iki modelde de 2,82 mt ile aynı.


Derin “kaplar” içerisindeki göstergeler folklorik (geleneksel) bir Alfa tasarımı. Malzeme veişçilik kalitesi heniz Audi seviyesinde değil.


Giulia’nın kompakt ölçüleri kendini arkada da belli ediyor. Arka sırası A4 ‘e göre nispeten daha az havadar.


Geleneksel isminde olan Super donanımında 17” jantlar standart donanımda yer alıyor (fotoğraftakiler 18" Veloce jantlarıdır).


180 BG Giulia 37.400 €’dan başlıyor, otomatik için 2.250 € ilave etmek gerekior.


Audi A4 nerede ise 8 cm daha uzun olsa da aks aralığında eşitlik söz konusu.


A4’ün işçilik kalitesi sınıfı için en iyisi durumunda.


Arkası Alfa’ya göre biraz daha havadar.


Audi’de 17” jantları ayrıca sipariş etmeniz gerekiyor.


190 BG A4, Alfa’ya göre biraz daha pahalı. Giriş fiyatı 38.850 €. Karşılaştırmadaki S-Tronic şanzımanlı A4 için 40.850 € gerekiyor.


Giulia sadece kendi sevenlerine hitap eden bir otomobilden çok daha fazlası. Güçlü dizel motoru ve çok iyi sürüş performansı ile Premium Sınıfı’nda çok güçlü bir alternatif. Yalnız işçilik kalitesi ve malzeme kalitesinde A4’ün biraz gerisinde kalıyor.

@depeche101
« Son Düzenleme: 14 Haziran 2016, 10:07:21 Gönderen: admin »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
 :D

Giulia'nın yanında A4 bariz çirkin 8)
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
3'le başladı a4'le devam ediyor. Tokat manyağı yapacak tokat  :lol:
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.357
    • Çevrimdışı
Emeğinize sağlık.
Yalnız a4 te hissiz direksiyonu ve önden kaymayı her kasasında görüyoruz. Adamlar inatla mı düzeltmiyor nedir :lol:


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.962
    • Çevrimdışı
Eline sağlık

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal