Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Karşılaştırma: Alfa Romeo Giulia / Mazda6 / Peugeot 508  (Okunma sayısı 1213 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.802
    • Çevrimdışı
Karşılaştırma: Alfa Romeo Giulia / Mazda6 / Peugeot 508

Üç şık dizelin karşılaştırmalı testi



Alfa Romeo Giulia, Mazda6 ve Peugeot 508'in dizel seçenekleri tutumlu motorları ile gelişmiş performans değerleri sunmakta. Karşılaştırmalı testte hangisinin verdiği sözü tutabileceği belli olacak.

Bir Alfa Romeo Giulia sahibi olarak günlük kullanım içerisinde trafikte seyrederken genel kural olarak tüm bakışlar üzerinizde olur. En azından Grigio Vesuvio metalik boyası (artı ücret 930 Euro*), koyu renkli 19" jantları (1900 Euro*) ve kırmızı fren kaliperine (400 Euro*) sahip test aracı, başkarının ya başı ile takip etmesine, parmakla gösterilmesine veya cep telefonu ile fotoğrafının çekilmesine neden vesile oldu. Her ne kadar Mazda6 dikkat çekici Magma Kırmızısı boyası (950 Euro*) ve Peugeot 508 futuristik tasarımı ile de kendine baktırmayı biliyor olsa da hiç biri bir Alfa Romeo kadar ilgi çekmiyor. Ancak bir otomobil almaya karar verilirken dış görünüşten ziyade içindekiler (motor, donaım vs.) de önem arz  ettiğinden burada sorulması gereken soru olarak "Bu üçünden hangisi toplamda en iyi paketi sunabiliyor" karşımıza çıkıyor. Bunun cevabını alabilmek için her üç modelin en güçlü dizel seçenekleri (177 (Peugeot) ile 190 PS (Alfa) arası) teste katılıyorlar.

ALFA ROMEO GIULIA, MAZDA6, PEUGEOT 508
Her üç katılımcı Coupé tarzı, arkaya doğru alçalan bir tavan tasarımına sahip. Bu durum üç araç içerisinde iç mekan genişliği konusunda kendisini en olumsuz şekilde Peugeot 508'de gösteriyor. Arka koltukta oturan orta boydaki bir yolcu bile tavan ile temas edebiliyorken bir de artı donanım paketi içerisinde sunulan cam tavan (1250 Euro*) olması durumunda  baş mesafesi daha da kısıtlanmakta. Alfa Romeo Giulia tavan yükseliği ve iç genişlik konusunda belirgin şekilde daha geniş olsa da arka kapıların alçak seyreden üst kapı hızası, nispeten bir darlık hissine sebep verebiliyor. Bunun yanında geniş kardan tüneli arkada dar olan bacak alanının biraz daha kısıtlanmasına neden oluyor. Arka koltukta açık ara en geniş bacak alanını Mazda6 sunuyor. Bunun yanında ön yolcu ve sürücü de en geniş mekana sahip olmanın etkisinden faydalanıyor. Ancak yine de en geniş iç mekana ve en yüksek istihap haddine sahip olmak, Mazda6'nın en iyi arç olduğu anlamına gelmiyor. Çünkü Alfa Romeo'da olduğu gibi Mazda6 da 480 lt . bagaj hacmi sumakta. Opsiyonel donanımda sunulan Mazda6'da asimetrik, Alfa Giulia'da 3 parça katlanır arka koltuklar yine de tam fonksiyonellik sağlamamakta. Nasıl daha olacağını hatchback tasarımı ile Peugeot 508 göstermekte. Yukarıya doğru geniş açılan bagaj kapağı ile Peugeot 508 487 ile 1537 lt. arası bir bagaj hacmi sunmakta. Asimetrik yatırıabilen arka koltuklar ayrıca uzun eşyalar (kayak vb) için bir açıklık sunuyor. Full-LED ön farlar, trafik işareti algılayıcı ve geri görüş kamerası ile de Peugeot 508 geniş bir güvenlik donanımı sunmasını biliyor. Ancak bu konuda çıtayı, en yüksek donanım seviyesi Sport-Line'da olsa da, Matrix Aydınlatma, Head-up-Display ve Trafik Yoğunluğu Algılayıcısı ile Mazda6 belirlyor.

SÜRÜŞ KONFORU: EN İYİ  ERGONOMİ MAZDA6'DA
Her üç otomobil 19" jantlar üzerinde ilerlerken Alfa Giulia ve Peugeot 508 ayarlanabilir amortisöre (Adaptive Dämpfer) sahip. Sadece konvesiyonel bir süspansiyon sistemi sunabilen Mazda6 yine de yaylanma disiplinin de diğerleri kadar konfor sağlayabiliyor. Mazda6 yüklü değil iken, sıkı ancak yine de sportif-konforlu bir ayara sahip olan Alfa Giulia kadar konfor sunabiliyor. Artan yüklü ağırlık ile beraber salınımların asgariye inmesiyle Alfa'dan biraz daha konforlu hale geliyor. Yüksüz ve yüklü haldeki fark en belirgin şekilde Peugeot 508'de kendini belli ediyor. Yükleme ağırlığı ne kadar artarsa Peugeot o derece daha iyi bir konfora sahip oluyor, mesela otoyoldaki enlemisine yol bozuklukları daha iyi emiliyor. Ayrıca en sessiz otomobil Peugeot 508 olsa da Mazda6'nın akustiği daha çok hoşa gidiyor. Bunda japon temsilcinin ön yan camlarının çift kat olması nedeni ile 130 km/s'te daha sessiz olmasının payı var. Alfa, en koltuklar ile cevap veriyor. Alfa Romeo'da Veloce donanımı ve spor paketi ile beraber alınabilen bu koltuklar ile çok iyi bir konfora ve tutuşa sahip olsa da donanım ve paket için 3150 Euro* gibi yüksek bir rakam talep ediyor (spor koltuk yanında 19" jantlar, 8,8" medya sistemi vs). Aynı şekilde Peugeot'ta da ayrıca alınabilen ve masaj fonksiyonuna (750 Euro) sahip olan koltuklar da başarılı iken omuz hizası desteği eksik kalıyor. İç mekanda çok sayıdaki eşya gözü, en iyi ergonomi ve en iyi klima sistemi (ön koltuk havalandırma ve arka koltuk ısıtma (ekstra)) ile beraber ikinci bölümün galibi oluyor.

MOTOR/ŞANZIMAN: ALFA ROMEO GIULIA EN CANLI MOTOR İLE TAVLIYOR
Sportif tasarımına uygun şekilde Alfa Giulia nominel anlamda en güçlü motora sahip olmanın yanında hızlı gaz tepkileri ve hızlı devirlenme isteği ile en canlı motoru da sunuyor. Sıfırdan 100 km/s'e tam yedi saniyede çıkabiliyorken Mazda6 bir saniye, Peugeot tam iki saniye daha yavaş kalıyor. Yine de Fransız 177 BG ile en düşük motor gücüne sahip olsa da 235 km/s azami sürati ile en hızlı otomobil. Tüketim konusunda Peugeot 508 test koşullarında 6,8 litre tüketirken asgari tüketimde 4,7 lt ile 5 lt sınırının altında kalabilen tek araç. Alfa Romeo Giulia 6,6 lt tüketime sahip iken en tutumlu motor 6,3 litre ile Mazda6 oluyor. 62 litrelik büyük deposu ile beraber Mazda'da nerede ise 1000 km'lik menzil mümkün oluyor.

SÜRÜŞ DİNAMİĞİ: ALFA ROMEO GIULIA EN İYİ HAKİMİYETE SAHİP
Arkadan itiş, kilitli diferansiyel ve ön-arka farklı lastik genişliğine sahip 19" tekerli Giulia, sürüş dinamiği konusunda sınıf çıtasını belirliyor. 1,6 tonluk ağırlığına rağmen Alfa Romeo, sportif hafifliği ile cezbediyor. Çok keskin çalışan direksiyona alışkanlık gerektirse de her hız seviyesinde her harekete anında cevap verip istediğiniz şekilde dönmenizi sağlıyor. Test parkurundaki elde edilen 4 saniyelik ve her turda açılan fark, şaka gibi. İyi bir teknik donanıma sahip olsa da Peugeot 508, suni hissettiren direksiyonu ve erken müdahale eden ESP ile çok fazla frenleniyor. Fransız Mazda'nın da arkasında kalıyor. Japon otomobil virajlarda fazlaca yana yatıyor ve dinamizmden uzak kalıyor, ancak sonuçta sakin bir sürüş sağlıyor. Mazda6, 12 metrenin üstündeki geniş dönme çapı ve şaşırtıcı derecedeki zayıf frenleri ile değerli puanlar kaybediyor. Peugeot 508 soğuk ve sıcak frenler ile 36 mt altında kalarak başarılı bir sonuca imza atıyor.

ÇEVRE/MASRAF: MAZDA6 UYGUN FİYAT/PERFORMANS DEĞERİ SUNUYOR
42.000 Euro'luk* uygun giriş fiyatı olsa 7.750 Euro* donanımı ile Alfa Giulia 50.000 Euro* fiyatı ile oldukça pahalı kalarak Peugeot 508'i bile geçiyor. Fransız 47.080 Euro ile yüksek bir giriş fiyatına sahip olsa da yüksek bir donanım sunuyor, özellikle multi medyada. Ekstra donanımda yer alan altı ileri otomatik vitesi (1900 Euro*) ile 41.990 Euro* ile Alfa Romeo'nun giriş seviyesinin altında kalan Mazda6 da benzer. Mazda uygun fiyatı ve geniş donanımı yanında en geniş garanti seçenekleri sunarken ve uygun sigorta sınıflamasına sahip. Bu durum üçüncü bölümü ve en sonunda testi en önde bitirmesine yeterli oluyor.

SONUÇ
Alfa Romeo Giulia 2.2 D testte safkan tasarımı, güçlü motoru ve yüksek sürüş dinamikleri ile etkisini hissettiriyor. Konfor konusunda da taviz vermemesi nedeni ile fiziksel özellikler anlamında kazanan oluyor. Ancak yüksek satış fiyatı çok değerli puanlar kaybetmesine neden olurken testi genel olarak ikinci tamamlıyor. Genel klasmanda birinci olan Mazda6 Skyactiv-D 184, bunu finansal anlamda en iyi olmanın yanında en geniş mekan ve konfor donanımına borçlu. Dar kesimli Peugeot 508 BlueHDi 180 diğer ikisi ile baş edemiyor. Yine de hatchback tasarımı ile Fransız, en geniş ve kullanışlı bagajı sunuyor.


Seri donanımda sunulan 6,5" ekranın yanısıra ekstra alınan 8,8" ekranında dokunmatik işlevi yok. Bu özellik 2020 model yılı ile gelecek. Radio, Bluetooth-, USB- ve AUX bağlantı hepsinde mevcut. DAB+ ve Android Auto/Apple CarPlay 350 Euro*, navigasyon 1.100 Euro*. Ayrıca 400W veya 900W gücünde iki farklı ses sistemi almak mümkün (850 veya 1.250 Euro*).


Multimeyda anlamında Mazda 6 kendini her açıdan iyi hazırlanmış olarak gösteriyor. 8" ekran, navigasyon, Smartphone-Integration (Android Auto/Apple CarPlay) ve Head-up-Display sadece bazıları. Exclusive-Line itibarı ile DAB+ ekleniyor. 184-BG'deki Sports-Lİne'da donanım ayrıca Bose-Soundsystem ile tamamlanıyor.


Test edilen motor seviyesi ancak en yüksek GT-Line ile alınabiliyor. Dijital radyo, bluetooth, navigation ve Smartphone-Integration (Android Auto veya Apple CarPlay ile) seri donanımda sunuluyor. Opsiyon olarak kalan tek donanım akıllı telefonları kablosuz şarj (induktiv) şekilde edebilme imkanı. Bu üçlü arasında bunu şimdilik sunan tek otomobil 508, ancak bunun fiyatı 150 Euro*.


































:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 415
    • Çevrimdışı
Şu dizel Giulia mantıklı bir fiyata Türkiye'ye de gelebilseydi keşke.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

fikri.şakar

  • Membro
  • İleti: 283
    • Çevrimdışı
Giuliettanın 2.0 170hp lik dizelide gelmedi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.799
    • Çevrimdışı
El alem orta sınıf, yani D Sınıfı modellerine 1.0, 1.3 litre benzinli, 1.5, 1.6 litre dizel koyarken (Premium denen markalar dahil), FCA'nın elinde bu litre hacminde motorlar varken bunları Giulia'ya koymaması anlaşılır gibi değil.

Tamam, Giulia farklı bir platformda ve arkadan itişli, yukarıda saydığım motorlar ise önden çekişli (Fiat ve Jeep'te 4 çekerli seçenekler var) ama muhtemelen çok fazla bir maliyet olmadan bunları en azından Giulia için tasarlamak zor olmasa gerek!

Alfa Romeo, Giulietta'da da otomatik dizel için bile çok geç kalmıştı.

Tapatalk Bericht


///////////////

Berke N.

  • Membro
  • İleti: 4
    • Çevrimdışı
El alem orta sınıf, yani D Sınıfı modellerine 1.0, 1.3 litre benzinli, 1.5, 1.6 litre dizel koyarken (Premium denen markalar dahil), FCA'nın elinde bu litre hacminde motorlar varken bunları Giulia'ya koymaması anlaşılır gibi değil.

Tamam, Giulia farklı bir platformda ve arkadan itişli, yukarıda saydığım motorlar ise önden çekişli (Fiat ve Jeep'te 4 çekerli seçenekler var) ama muhtemelen çok fazla bir maliyet olmadan bunları en azından Giulia için tasarlamak zor olmasa gerek!

Alfa Romeo, Giulietta'da da otomatik dizel için bile çok geç kalmıştı.

Tapatalk Bericht

Kesinlikle katılıyorum eğer düşük hacimli motorlarla gelseydi orta-üst fiyat segmentlerinde çoğu kişinin tercihi olabilirdi ancak şuanlık böyle bir beklentileri yok gibi duruyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal