Sürüş İzlenimi: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
510 GB’ndeki Top Modelin Sürüşü
Böyle bir şey olabileceğine hiç inanır mıydınız? Alfa Romeo sadece kendisine ait olan ve arkadan itişli bir platforma sahip artık. Top Model Giulia Quadrifoglio işte 510 BG ile karşımızda.Tüm spekülasyonlar tek bir soru etrafında birleşmekte! Giulia gerçek bir Alfa Romeo mudur? Böyle bir soru karşısında genelde önde kullanılan Cuore Sportivo ön plana çıkartılarak cevap verilirdi. Ancak Alfa Romeo’lar Fiat alt yapısı ile geliştirilmeye başladığından beri sportif yürekte hafif de olsa bir sızı hissediliyordu. Markanın çekirdek katmanındakiler en son gerçek Alfa Romeo’nun 75 modeli olduğunu söylemekte idi, çünkü arkadan itişe sahip son Alfa o idi, aynı şimdiki Giulia gibi.
Alfa Romeo Giulia gerçek bir 3 serisi rakibidir.BMW’nın 3 serisi tam da Giulia’nın rakibi olabilecek çapta bir otomobil. Top Model M3’ün tam karşında bir yonca beklemekteki bu simge ön çamurluktaki yerini almış durumda. Geleneksel çizgilerin mutlaka korunması gerekmekte ki bu yoncanın verdiği söz, boş bir söz de değil.
Mesela marka karşımıza teknik yenilikler ile çıkmakta. Örnek olarak aktif aerodinami. Sensörler sürücünün vraja girdiğini fark ederek hareketleri parçaları aktif hale getirmekte. Bunlar öndeki spoyleri harekete geçirip ön aksın tutunmasını arttırarak sürücünün sınır değerleri daha iyi anlamasını sağlamakta. Giulia’yı aslında özel yapan nedenlerden biri de içgüdüleri ve bilinçaltı algısını harekete geçirmesinde yatmakta. Bu durum sürücüye ezelden beri var olan bir güveni vererek otomobili çok kısa kilometreler içerisinde tanımanızı sağlamakta. Bu sebeple var olan gücü bilerek kullanıyorsunuz ve keyif katsayısının en üst seviyesine, öncesinde saçma hareketler yapmaya izin vermeden, çıkabiliyorsunuz.
Ve gerçekten de hızlı girilen virajlarda ön aksın tutuşu artıyor. Aynı zamanda arka tekerlerdeki, aynı Ferrari’deki gibi olan çok noktalı konstrüksiyon, tutuş en verimli konumuna gelmekte. N modunda tork, kilitli diferansiyel yardımı ve elektronik yardımcılar ile dengeli bir şekilde dağıtılmakta.
Ferrari ile beraber geliştirilen V6Kapatılan ESP bile otomobilin arkası kesinlikle tehlikeli olmamakta. Temiz sürülmesi sonrasında Giulia kesinlikle nötr kalmakta. Ancak biraz provoke etmeniz durumunda arkasını istediğiniz kadar savurabiliyorsunuz. Veya viraja girmeden hemen önce çevik bir hareket ile, aşırı kontraya gereksinim duymadan drift yapabilmeniz de mümkün. İşte bir spor sedan zaten tam da bu şekilde olması. Ve, Giulia gerçek bir Alfa sürüşüne sahip mi? Buna verilecek olan cevap kesinlikle EVET.
Quadrifoglio’da istediğiniz gibi gaz verebilirsiniz. 90 derece açılı V6’nın temeli Ferrari California T’den gelmekte. Zaten bu durum bile markanın köklerine dönmesine yardım eden en büyük etkenlerden. Çünkü ne olursa olsun büyük miktarda üretilen motorlar ile belli bir amaca ulaşamayabillirsiniz, ancak bu teknik Maranello’dan gelirse bu dha kolay mümkün olmakt. California V8’den iki iki silindiri çıkartıp hacmini de yaklaşık 2,9 litreye indiriyorsunuz. Gerekli olan aşırı beslemeyi de ekleyerek karşınıza 510 BG ve 600 Nm gibi değerleri buluyorsunuz.
Turbo boşluğunu düşünene kadar V6 motor boşluktan çıkarak inanılmaz bir basınç ile ileri atılmakta. İnanılmaz güç 1,6 tonluk bu sporcuyu ok gibi hızlandırmakta. Geriye sadece egzozdan çıkan muhteşem ses kalıyor. V6 motoru inanılmaz bir elastikiyet ile kullanabiliyorsunuz, ancak gerçek orkestra yaklaşık 3.000 d/d’den sonra başlamakta. Manuel vitesle bile bu otomobil 3,9 saniyede 100’e çıkacağı bildirilmekte. Eletronik yardımcılar olmadan buna ulaşmak nasıl olur acaba? Bir de her ne kadar altı ile vites çok kısa yollara sahip olsa da sanki hızlı vites değişimleri için çok uygun değil gibi.
Alfa Romeo Giulia yakında dört silindirlilerle de gelecekAncak gelecek olan sekiz ileri ZF otomatik vites kutusu (2.000 € fark) ve Launch Control yardımı ile 3,9 saniye değeri oldukça olası. Çift kavramalı bir vites kutusu şu an için biraz daha ötelenmiş durumda.
Her ne kadar silindir deaktivasyonu ve Start-Stop-Otomatiği olsa bile reklamlarda belirtilen 8,5 litrelik ortalama tüketim rakamı muhtemelen sadece daha küçük motorlar ile mümkün olabilecektir. 24 Haziran’dan itibaren Quadrifoglio’nun yanında 2,2 litre dizelin 150 BG ve 180 BG motorları olacak, kısa bir süre sonra 33.100 € ile 136 BG seçeneği gelecek. Bu yıl içerisinde ayrıca iki litrelik 200 ve 280 BG turbo benzinliler gelecek.
Ve makinist odası? Tamamı ile sürücüye yönelik ve mükemmel bir ergonominin yanında harikulade spor koltuklar. Kollarınız sanki kendiliğinden direksiyon, vites kolu ve düğmelere ulaşıyor. Herşeyden önemlisi çalıştırma düğmesi direksiyonda yer almakta. Yuvarlak bir düğme yardımı ile sürüş seçeneklerini ayarlayabiliyorsunuz, aynı Infotainment fonksiyonlarını da.
İşletme yeni Quadrifoglio’yu yaparken biraz masraf etmiş durumda. Tavan, kaput, bagaj kapağı ve şaft mili karbondan üretilmiş, kapı ve çamurluklar alüminyumdan. Yüksek kaliteli bir materyal karışımı standart saçtan ayrılmakta. Peki Giulia gerçek bir Alfa Romeo mu? Tabi ki de öyle.
Nihayet. Nihayet. Nihayet. Alfa Romeo sonunda 510 BG Giulia QV ile pazara çıkıyor. Yarış pistinde kırmızı olanını kullanabildik.İçine oturun ve rahat hissedin. Ergonomi tamamen spor otomobillere benziyor. İç mekan oldukça güzel tasarlanmış.3 serisi BMW tam Giulia rakibi. M3’ün karşısında yer alan Topmodell ...
...
bir yonca taşımakta.
2,9 litrelik V6 Biturbo motor Ferrari ile beraber geliştirildi ve Giulia QV’de 510 BG ile 600 Nm tork üretmekte. Top Giulia’nin 0-100 km/s hızlanma değeri 3,9 saniye.Marka teknik anlamda da yenilikler sunmakta. Mesela Aktif Aerodinami gibi.Sensörler sürücünün viraja girmesini anlarak gerekli mekatronik praçaların harekete geçmesini sağlamakta.
Bunlar öndeki çıtayı hareket ettirerek ön aksın yere daha sağlam basmasını sağlamakta, sürücü virajdaki sınır değerleri daha iyi anlamakta.
Motor inanılmaz basınca sahip.Motor çok elastik ve 3.000 d/d sonrasında asıl V6 orkestrası çalmaya başlıyor.Giulia QV’de ya manuel ya da ZF’den gelen sekiz ileri otomatik vites olacak. Ortalama tüketimin 8,5 litre olduğu söyleniyor. Neyse.
Peki makinist odası? Çok doğal bir ergonomiye sahip iç mekanda herşey sürücüye dönük ve spor koltuklar mükemmel.Kollar kendiliğinde direksiyon, vites kolu ve düğmelere ulaşmakta.
Üstünde farklı düğmeler bulunan direksiyonda çalıştırma düğmesi de yer almakta.Oyun konsulunu andırır dijital ekran yerine basit yuvarlak göstergeler.Infotainment fonksiyonu dokunmatik üst yüzeyi bulunan çevirme-basma düğmesi ile kontrol edilmekte.
Büyük hava girişleri V6-Biturbo’nun taze hava almasını sağlamakta.İsteğe göre Giulia QV karbon-seramik frenler ile de alınabiliyor.Bu modelde Pirelli’nin P-Zero serisi lastik karışımı bulunmakta.Karbon bir eleman QV bagaj kapağını süslemekte.Büyük ve aktif bir difüzör yol tutuşa artı olarak etki etmekte.Giulia nihayet gerçek bir Alfa Romeo. Bunun için teşekkürler.