Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta  (Okunma sayısı 14993 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Increase

  • Membro
  • İleti: 220
    • Çevrimdışı
YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« : 30 Mart 2016, 04:30:34 »
Herkese Merhaba;
Forumda bakındım ama bu konuyla ilgili net bir tartışma konusu bulamadım.
Kendi aracım: 2007 159 dizel dist. 225-50-17
Başlık açmamin nedeni bugün için kullandığım 2015 Gui 170 bg. spor paket 225-40-18

Uzunca bir müddet uzun yol denemesinde bulunduğum Gui nedense bana 159 kadar güven vermedi!..
kaldi ki, benim 159'um Q2 olmadiği halde yol tutuş ve virajlardaki hakimiyeti olsun ve hatta yüksek süratlerde bile direksiyon tepkilerindeki güveni Gui.'de bulamadim.
Düşünüyorumda Gui emanet olduğu için belki gerçekten fazlaca zorlamadim ama yinede sanki 159 kadar güven vermedi desem acaba mubalağa mi etmis olurum ?

Yoksa Gui sevdasından vazgeçip, Giulia için bir kaç yıl beklemelimiyim :)
Bu konuda deneyimleri olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim?
Şimdiden teşekkürler.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Koful

  • Membro
  • İleti: 542
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #1 : 30 Mart 2016, 08:19:08 »
Murat bey, araçların segmenti farklı. Giu'nun zaten 159 kadar "güven vermesi" kendisinden beklenen bir durum değil. Aksi halde haksızlık olurdu.
Aynı Golf'ün Passat kadar güven vermesi beklenmeyeceği gibi. Fiziksel farklar zaten bir adım öne geçiriyor üst segment aracı, teker aralığı, iz genişliği, ağırlık vesaire...

Giu sevdanız varsa, bence vazgeçmeyin devam...  :)  :clover:

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #2 : 30 Mart 2016, 09:02:25 »
Farklı segmentlerde bulunan bu iki modele de sahip oldum, hatrı sayılır km. ler yaptım:  159 yol tutuşta Giuilietta'nın yanından bile geçemez. Ama yine de 159'u her zaman tercih ederim..
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Koful

  • Membro
  • İleti: 542
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #3 : 30 Mart 2016, 10:56:20 »
Mutlaka paylaşılmıştır, ama konu ile alakalı olduğu için burada da bulunsun;


Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.731
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #4 : 30 Mart 2016, 11:07:31 »
giu ve 159'u karşılaştırabiliyor olmanız bile giu'nun ne kadar iyi olduğunu gösteriyor. 159'a yakın olması bile yeterli
"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #5 : 30 Mart 2016, 11:27:13 »
Spor paket giu kullandim kesinlikle sınıfındaki standart araçlar içinde  en iyisi bence  bir 159 olmasada altta kalır yani yok.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

chao

  • Membro
  • İleti: 585
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #6 : 30 Mart 2016, 13:48:16 »
iki ayrı giulietta sahibi oldum, aracın şikayet edip burun kıvırabileceğiniz bir çok şeyini bulabilirsiniz. O sınıfta Giu'dan iyi yol tutan araba neredeyse yok diyebiliriz. 159 malesef hiç sahip olamadığım bir araba, muhakkak yol tutuşu çok daha iyidir. Ama Giulietta'nın yol tutuşu hiç yabana atılacak gibi değil.
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

evrenalpar

  • Membro
  • İleti: 1.602
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #7 : 30 Mart 2016, 13:49:47 »
2 yıl 18'' 8C jantlı Giulietta 1.4 M.Air kullandım. Şu an A3 Sportback kullanıyorum. A3 Giu'nun yanından geçemez. Giulietta virajlarda bana göre tren rayında gider gibi.
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

Utku

  • Membro
  • İleti: 1.322
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #8 : 30 Mart 2016, 14:07:36 »
159 Giu'nun, Giu'da 159 un yanından geçemiyor :) Hangisi doğru şimdi  :S
2003 147 1.6 Twinspark
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic
2005 156 2.0 Selespeed
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic

leonheart

  • Membro
  • İleti: 229
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #9 : 30 Mart 2016, 14:23:40 »
Ben Giu kullanmadım kıyaslama yapamıyorum ama 159 daki direksiyonu, tepkilerine alışkın olmamdan mıdır nedir artık, hiçbir arabada bulamıyorum. Bir tek park ederken biraz güç isteyebiliyor :)

1 ay kadar önce de Insignia kullandım aynı segment, arabayla bir türlü uyum sağlayamadım ve dolayısı ile bu durum güveni düşürdü benim için. Ha ilk kullandığım içindir, belki de alışkın olmakla alakalıdır ama 159 un direksiyonuna ilk geçtiğimde hiç böyle bir şey hissetmemiştim.
159 JTDM Distinctive

wolkanku

  • Membro
  • İleti: 5.818
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #10 : 30 Mart 2016, 14:28:53 »
Ben Giu kullanmadım kıyaslama yapamıyorum ama 159 daki direksiyonu, tepkilerine alışkın olmamdan mıdır nedir artık, hiçbir arabada bulamıyorum. Bir tek park ederken biraz güç isteyebiliyor :)

1 ay kadar önce de Insignia kullandım aynı segment, arabayla bir türlü uyum sağlayamadım ve dolayısı ile bu durum güveni düşürdü benim için. Ha ilk kullandığım içindir, belki de alışkın olmakla alakalıdır ama 159 un direksiyonuna ilk geçtiğimde hiç böyle bir şey hissetmemiştim.

159'u satıp, insignia aldıktan sonra en büyük hayal kırıklığı direksiyon hissi ve tepkisi oldu.
satma sebebimdir diyebilirim. arabayı nereye yönlendirdiğinizi anlamıyorsunuz.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #11 : 30 Mart 2016, 14:29:46 »
Başlıkta açıkça belirtilmiş soru aslında görüş istenilen konu, bu nedenle konuyu başka araçlar ile kıyaslama noktasına çekmeden ve özellikle arkadaşımızın yazdığı gibi "yaşanmış deneyim" üzerinden devam edersek bir yere varmasına yardımcı olacağız.

Tekrar altını çiziyorum 159'un yol tutuşu videolarda bilmem nelerde süper çıkabilir, ben de o videoyu çok arkadaşıma yolladım ancak gerçek hayat öyle değil. 159 kullanan buradan ve dışarıdan 3-4 tanıdığım oldu ve hepsi de arabadan övgüyle bahsettiler ama bu övgülerin içinde yol tutuş son sıralarda geldi hep. Araç baya bir ağır ve aşırı derecede bir yığılma eğilimi var. @Alfadanadam la da bunu defalarca konuştuk aynı anda 159 kullanıyorduk, hatırlar bu konuşmalarımızı. Evet düz yolda çok stabil tank gibi gidiyor ancak hele ki yüklüyse keskin bir virajda sizi amaçladığınızdan çok farklı yerlere gotürebilir. Ben defalarca bunu yaşadım, her türlü tepkiyi verdim, yavaşladım, hız artırdım, direksiyonu kullandım ama belimin soğuk terlediği anlar hatırlıyorum. Tekrar söylüyorum ikisi ayrı dünyaların araçları olmakla birlikte Giuilietta ise tam anlamıyla bir yılan..

Netice 159'un tek beğenmediğim özelliği yol tutuştur onun dışında hala aşığım seviyorum ve bir gün tekrar bineceğim, Giuilietta ne kadar yılan da olsa böyle dillere destan bir aşkımız yok
« Son Düzenleme: 30 Mart 2016, 14:39:22 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

wolkanku

  • Membro
  • İleti: 5.818
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #12 : 30 Mart 2016, 14:32:36 »
@murat standart 159'da yatma ve virajın dışına açılma durumu var malesef ağırlıktan dolayı.

ancak yay ile yatmayı ortadan kaldırı, geniş tabanlı lastik ile kombine edince rayda gibi gidiyor. powerflex'e değinmiyorum bile..kaderini değiştiriyor.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.731
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #13 : 30 Mart 2016, 14:40:08 »
Başlıkta açıkça belirtilmiş soru aslında görüş istenilen konu, bu nedenle konuyu başka araçlar ile kıyaslama noktasına çekmeden ve özellikle arkadaşımızın yazdığı gibi "yaşanmış deneyim" üzerinden devam edersek bir yere varmasına yardımcı olacağız.

Tekrar altını çiziyorum 159'un yol tutuşu videolarda bilmem nelerde süper çıkabilir, ben de o videoyu çok arkadaşıma yolladım ancak gerçek hayat öyle değil. 159 kullanan buradan ve dışarıdan 3-4 tanıdığım oldu ve hepsi de arabadan övgüyle bahsettiler ama bu övgülerin içinde yol tutuş son sıralarda geldi hep. Araç baya bir ağır ve aşırı derecede bir yığılma eğilimi var. @Alfadanadam la da bunu defalarca konuştuk aynı anda 159 kullanıyorduk, hatırlar bu konuşmalarımızı. Evet düz yolda çok stabil tank gibi gidiyor ancak hele ki yüklüyse keskin bir virajda sizi amaçladığınızdan çok farklı yerlere ***ürebilir. Ben defalarca bunu yaşadım, her türlü tepkiyi verdim, yavaşladım, hız artırdım, direksiyonu kullandım ama belimin soğuk terlediği anlar hatırlıyorum. Tekrar söylüyorum ikisi ayrı dünyaların araçları olmakla birlikte Giuilietta ise tam anlamıyla bir yılan..

Netice 159'un tek beğenmediğim özelliği yol tutuştur onun dışında hala aşığım seviyorum ve bir gün tekrar bineceğim, Giuilietta ne kadar yılan da olsa böyle dillere destan bir aşkımız yok

Yani buradan stock bir giu'nun m paket f30'lar dahil tüm orta sınıf araçlardan daha iyi yol tuttuğunu çıkarabilir miyiz ?
"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #14 : 30 Mart 2016, 14:44:37 »
Yani buradan stock bir giu'nun m paket f30'lar dahil tüm orta sınıf araçlardan daha iyi yol tuttuğunu çıkarabilir miyiz ?

Yukarıda Alfa Romeo'dan başka bir araç ile kıyaslamadan bahsettiğimi sanmıyorum + ilk paragrafta diğer markalar ile kıyaslama hakkında bir ifade var, Guilietta'dan da sadece 2 kelime bahsetmişken bu soruya anlam veremedim gerçekten

@wolkanku ya kardeşim yaş itibariyle yaydı maydı bizi bozuyo biliyosun, diycem bu sefer @depeche101 kızacak  :D
« Son Düzenleme: 30 Mart 2016, 14:58:14 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

ucarozcan

  • Membro
  • İleti: 739
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #15 : 30 Mart 2016, 14:52:02 »
Valla 159 a laf dedirtmem.  Otoban çıkışı karşımdaki virajı her gördüğümde burdan dönebilme  ihtimalini düşünürken adrenalin patlamasıyla ve sonradan baş ağrıtan g kuvveti ile virajdan çıkıyorum. Süspansiton-jant-lastik kombinasyonu ve arabayı tanima ile yol tutuşu 159 da pahabiçilemez.
Not:coiller de bi gelsin ondan sonra değmeyin keyfime.

Xperia z3

Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.731
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #16 : 30 Mart 2016, 15:07:38 »
Yukarıda Alfa Romeo'dan başka bir araç ile kıyaslamadan bahsettiğimi sanmıyorum + ilk paragrafta diğer markalar ile kıyaslama hakkında bir ifade var, Guilietta'dan da sadece 2 kelime bahsetmişken bu soruya anlam veremedim gerçekten
Direkt olarak bir başka araçla kıyslamak değil amacım.
159 kullananların, test edenlerin sınıfının en iyi yok tutan aracı olarak lanse edilir genelde. F30 sahibi arkadaşım da 159'un daha iyi olduğunu söylüyor. Ben de kendi tecrübelerime göre 159'u orta sınıfın en iyisi olarak görürken 159'un giu'nun yanından geçememe durumu biraz garip geldi. Bunun adı konu dağıtmak değil, adı üstünde yazdıklarınızdan bi çıkarım yaptım ve onaylatmak istedim.

Bence söyledikleriniz düşük hızda bir miktar geçerli. Ağırlıktan dolayı düşük hızdaki body control'ü pek iyi değil 159'un. Bunu 645ci'ye bindiğinizde de yaşarsınız, ağır arabalar için normal bir durum. Ama yüksek hızda girilen virajlarda giu çok iyi performans sergilesede saglıklı yürüyene sahip bir 159'un önüne geçmesi, bana çok zor geliyor.

 eaglef1 takılı stock yay stock amortisor 235/40/18 159'u kullanıcısıyım. Acil durumda,  200'lerde 3 şerit makasa girebiliyorum. Panamera'yı, b8 quattroları viraj içinde geçmişliğim de var. Yetkili servisi ilk ziyaretimde giu ile teste çıkacağım, hayran olduğum 159 yol tutusu giu'nun yanından geçemiyorsa giu'dan çok etkileneceğim sanırım.
"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #17 : 30 Mart 2016, 15:25:05 »
Direkt olarak bir başka araçla kıyslamak değil amacım.
159 kullananların, test edenlerin sınıfının en iyi yok tutan aracı olarak lanse edilir genelde. F30 sahibi arkadaşım da 159'un daha iyi olduğunu söylüyor. Ben de kendi tecrübelerime göre 159'u orta sınıfın en iyisi olarak görürken 159'un giu'nun yanından geçememe durumu biraz garip geldi. Bunun adı konu dağıtmak değil, adı üstünde yazdıklarınızdan bi çıkarım yaptım ve onaylatmak istedim.

Bence söyledikleriniz düşük hızda bir miktar geçerli. Ağırlıktan dolayı düşük hızdaki body control'ü pek iyi değil 159'un. Bunu 645ci'ye bindiğinizde de yaşarsınız, ağır arabalar için normal bir durum. Ama yüksek hızda girilen virajlarda giu çok iyi performans sergilesede saglıklı yürüyene sahip bir 159'un önüne geçmesi, bana çok zor geliyor.

 eaglef1 takılı stock yay stock amortisor 235/40/18 159'u kullanıcısıyım. Acil durumda,  200'lerde 3 şerit makasa girebiliyorum. Panamera'yı, b8 quattroları viraj içinde geçmişliğim de var. Yetkili servisi ilk ziyaretimde giu ile teste çıkacağım, hayran olduğum 159 yol tutusu giu'nun yanından geçemiyorsa giu'dan çok etkileneceğim sanırım.

Ben standart bir sürücü olarak ve hatta yaş itibariyle artık emekli sürücü moduna doğru giden biri olarak 159 ve Giu'nun bana hissettirdiklerini yazdım. Giuilietta'ya ilk binince ilk oh be dediğim konular; yakıt tüketimi ve virajlara hiiiç tasalanmadan girip çıkabilmek oldu..Onun dışında hergün 159 'a aşk şarap şiirleri yazacak durumdayım.

Aslında Volkan Işık'le sürüşe çıkan arkadaşlar da Giu ile ilgili paylaşımlarda bulunursa konuya daha bir faydası olacaktır yol tutuş anlamında çünkü oraya gidenlerin dili 10 cm. dışarda geldiler hayranlıktan.
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #18 : 30 Mart 2016, 16:17:31 »
159'la çok kısa süreli bir kaç tur dışında gezmişliğim tozmuşluğum yoktur ama Giulietta ile var. Ayrıca Tofaş'ın Olimpiyat Stadı Parkı'nda yapmış olduğu etkinliğe katılmışlığım var. Onun haricinde Mengerler Ataşehir'de "takıldığım" zamanlarda da Giulietta ile bir aşinalığım oldu. Hatta @Alper (Alper Akdeniz) ile Mengerler'deki satış temsilcisi bayana korku çığlıkları attırıp kendisini küfür ettirecek kadar yüksek süratte viraj tecrübem de oldu. Bunu yaparken kullanılan Giulietta bir QV idi ve ben arkada oturuyordum. Virajlarda doğal olarak sarsılmış olmama rağmen "Aha, şimdi refüje girdik" gibi bir düşünce olmadı veya içimden "Laaaannn frene bassana" dediğim olmadı. Ellerim de terlemedi. Bunları yaparken QV'nin lastiklerinin çok da iyi durumda olmadığını söylebilirim.
E şimdi Giulietta alanlar, Eibach Pro Kit ve Bilstein B8 kombinasyonunun daha da iyi olduğunu söylediklerine göre, ki bunlardan biri @depeche101 rumuzlu Okan Hocam'dır, artık gerisini siz düşünün.
He, eğer ki 159'a farklı yay, amortisör, 18" veya 19" jant takıp Powerflex, Anti Roll Kit vs vs takarsanız, belki daha iyi olacaktır ama Giulietta'ya sadece yukarıda yazdığım kombinasyonu ama ayrı ayrı, ama tek bir seçenek (Alfisti Net'te ayrı ayrı veya hepsi beraber "Sportiva" adı altında 609 €'ya satılıyor) almanız yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Hem de standart 17" jantlarla.
@murat
« Son Düzenleme: 30 Mart 2016, 23:59:43 Gönderen: agucba »

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.327
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #19 : 30 Mart 2016, 21:58:31 »
Benim işim olmaz çünkü şu an bile sert geliyor bana giu Bu arada atlamayım 159 un sınıfının en iyi yol tutan aracı olma ihtimaline katılırım onu bir kenara koyalım. Ben Giu ya göre yazıp çizdim diyip çok da gevezelik etmeden kapatayım kendi adıma


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #20 : 30 Mart 2016, 22:43:13 »
Ben yol tutuştan kastımızı ikiye ayırmak istiyorum. :) Mesela 159'un "grip"i daha yüksek, Giulietta'nın ise "handling"i daha başarılı olabilir mi? Bu yüzden bazı arkadaşlar 159'u beğenirken başka bazı arkadaşlar Giulietta'yı üstte tutuyordur belki?

Demek istediğimi açıklayayım. Yüksek hızda, ani girilmeyen uzun virajlarda 159'un avantajı olabilir gibi geliyor. Aks mesafesi daha uzun ve sanırım iz genişliği de daha fazla. İsterseniz stabilite deyin, eşdeğer lastik-jant-yol kombinasyonunda 159 yere daha sağlam basıyor gibi hissettirebilir. Gripten kastım bu.

Giulietta daha çabuk yön değiştirebilen bir arabaysa bu 159'a göre daha iyi yol tutuş hissi verebilir. Bu tip "kıvrak" arabalar viraj içinde limit dışına çıkmaya yaklaştığında erken bildirebiliyor ve ufak düzeltmelerle çizgisine dönebiliyor.

Neyse konuya 2 saat kadar önce girip arada bebek uyutma filan derken kafam dağıldı. :) Anladınız ama siz bence. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.731
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #21 : 30 Mart 2016, 23:44:35 »
Ben yol tutuştan kastımızı ikiye ayırmak istiyorum. :) Mesela 159'un "grip"i daha yüksek, Giulietta'nın ise "handling"i daha başarılı olabilir mi? Bu yüzden bazı arkadaşlar 159'u beğenirken başka bazı arkadaşlar Giulietta'yı üstte tutuyordur belki?

Demek istediğimi açıklayayım. Yüksek hızda, ani girilmeyen uzun virajlarda 159'un avantajı olabilir gibi geliyor. Aks mesafesi daha uzun ve sanırım iz genişliği de daha fazla. İsterseniz stabilite deyin, eşdeğer lastik-jant-yol kombinasyonunda 159 yere daha sağlam basıyor gibi hissettirebilir. Gripten kastım bu.

Giulietta daha çabuk yön değiştirebilen bir arabaysa bu 159'a göre daha iyi yol tutuş hissi verebilir. Bu tip "kıvrak" arabalar viraj içinde limit dışına çıkmaya yaklaştığında erken bildirebiliyor ve ufak düzeltmelerle çizgisine dönebiliyor.

Neyse konuya 2 saat kadar önce girip arada bebek uyutma filan derken kafam dağıldı. :) Anladınız ama siz bence. :)
aşağı yukarı ben de aynı şeyleri yazacaktım  :yukari-ok:
bu farkın da temel sebebi büyük ölçüde sınıf farkının getirdiği + 159'un sınıfına da oranla ağır oluşu, ölçüleri ve ağırlık merkezi, ayrıca  F1 kökenli dörtgen geometrili üçer kollu çift salıncak ve arkada çok kollu aksın olmasıyla düşük hızlarda giu'ya göre kıvrak olamayıp yüksek hızlarda avantajını göstermesi. 147 varken bunu çok net hissederdim, o da gerçekten ciddi biçimde kıvraktı 159'a göre. Ama 60-70'in üzerine çıktığınızda 147 çöp oluyor 159'un yanında. Giu ise ikisinin ortasında bi karaktere sahip bence.
"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.179
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #22 : 31 Mart 2016, 15:20:49 »
Bende şu şekilde söyleyebilirim. Giulietta dediğiniz gibi kısa ve keskin virajlarda daha stabil ve çizgisini bozmadan ilerleyebiliyor. 159 ise aynı keskin ve kısa virajlarda biraz burnunun dikine gitmek isteyebiliyor.

Yalnız 159un en bitirici noktası şu oluyor. Uzun ve tatlı dediğimiz tehlikeli, viraj sonuna doğru dışarı çıkma eğiliminde olduğumuz virajlarda rayda gidiyormuş hissi oluyor. Aslında keskin virajlarda da 19" jant, kaliteli lastikler ve coilover ile giuliettanın önüne geçiyor. Bu söylediklerimi yazarken her iki aracıda uzun süre kullanmış birisi olarak yazıyorum.

Doğa f30'la karşılaştırmış ama ben f30un yol tutuş konusunda çok başarısız olduğunu düşünüyorum. 159un yanına yaklaşamaz. Sürekli insanı tedirgin eden ve şimdi bırakıyor arkayı diyen bir araç. Diyebilirsiniz ki arkadan çeker araba ondandır diye. Şuanda arkadan çeker araç kullanıyorum ve yol tutuş namına çok çok iyi ve en ufak tedirginlik yaşatmıyor diyebilirim.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Utku

  • Membro
  • İleti: 1.322
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #23 : 31 Mart 2016, 17:54:33 »
@hi_cazz Halit senin bi arkadaşının Golf 7 - Giulietta test sürüşü vardı.Aynı viraja aynı hızla girdikleri
Anlatsana o hikayeyi :)
2003 147 1.6 Twinspark
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic
2005 156 2.0 Selespeed
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.365
    • Çevrimdışı
Ynt: YOL TUTUŞ : 159 ve Giulietta
« #24 : 31 Mart 2016, 19:58:42 »
@hi_cazz Halit senin bi arkadaşının Golf 7 - Giulietta test sürüşü vardı.Aynı viraja aynı hızla girdikleri
Anlatsana o hikayeyi :)

Golf 7 heleki torsiyonlu modeliyse , umarım Golf sürücüsü iyidir :/
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
5 Yanıt
794 Gösterim
Son İleti 23 Ağustos 2005, 00:30:38
Gönderen: Onur
36 Yanıt
1620 Gösterim
Son İleti 16 Mayıs 2007, 14:03:27
Gönderen: Sercan Keklik
14 Yanıt
899 Gösterim
Son İleti 31 Ağustos 2007, 09:10:42
Gönderen: Nicola Larini
28 Yanıt
2308 Gösterim
Son İleti 04 Kasım 2013, 13:10:49
Gönderen: max-ime
6 Yanıt
2863 Gösterim
Son İleti 25 Eylül 2015, 21:20:49
Gönderen: Samet89

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal