Aslında tam 1 yılı doldurduktan sonra yaşadığım serüvenleri yazacaktım ama kendimi tutamadım
Bu arada zamanında güzel dileklerini ileten herekse teşekkür ederim. Ufaktan yazmaya başlayayım yaşadıklarımı:
Aracımı 2021 Kasım ayında aldım. 2011 model Distinctive Plus, QTronic vites ve 87.000km'de idi. Uzun uzadıya anlatmayayım, sadece birmotta bakıma girmiş ender temizlikte bir araçtı. Aslında aklımda başka bir Alfa varken kendisine görür görmez vuruldum bu esmer güzelin
İlk yaşadığım sıkıntı, aldıktan 2 ay sonra şarj dinamosunun bazı iç parçalarının(sanırım yaş ile alakalı) eskimesinden kaynaklı olarak, yolda kalmam ile yaşadım
İnanın Alfistalığın şanındandır diyerek aracımın içinde çekicinin gelmesini gülerek bekledim😂 Biraz üşümüştüm ama mutluydum. Gerçekten sevmek böyle bir şeydi belki de... 1000küsür lira civarı bir tamirle ve ne olur ne olmaz yeni nesil Varta bir akü alarak bu sorunu atlattım.
Bundan 1 ay sonra, rolantide devir dalgalanması(sanırım doğru tabir bu)yaşadım. Araç kendi kendine boştayken 1.500 devire çıkıp iniyordu. Hava akış metre(debimetre) yenilenerek bu sorunu da ortadan kaldırdık. Bu arada tüm işlemleri Maslak Alfa Bahattin Abi yaptı.
Sonrasında ise bir 3-4 ay sorunsuz kullandım. Bu sürede 97.000 kmde iken bakıma girdi. Ön fren balatalar, filtreler, Mobil 5w30 yağ vs. yine Bahattin ustada yaptırdım.
Bu yılın Haziran ayında ise çok da yüksek hızlarla gitmiyorken araç kendini birden limp mode'a aldı. Henüz duymayanlar vardır belki diyerek bir hatırlatma yapayım; limp mode'da araç, belli bir devrin üstüne çıkmıyor ve ortalama 90km/h civari bir hızda giderek kendini korumaya alıyor. Sorunun westgate ve dpf olduğu anlaşıldı. Hem turbo westgate onarımı, hem de dpf+egr temizliği yapıldı.
Ben artık bir daha herhangi bir sorun tekrarlanmaz derken 2-3 hafta sonra bu sefer Çanakkale-İstanbul dönüşü araç tekrar limp mode'a geçti. Sorun dpf'deymiş ve dolmuş. Bu arada turbo hortumları da(sanırım kronik ya da aşırı ısınmadan ömrü bitiyor) inceden yarılmış. Bu sefer tüm sorunları kökten çözmek için, turbo hortumları yenilendi, dpf+egr iptali yapıldı ve Maslak Remaps'te araca stage 1 yazılım atıldı. Elimdeki kağıtta 180hp 390nm tork değere ulaştığı yazıyor. Artı parantez, araç tüm bu işlemlerden önce gaz verirken değişik bir ıslık sesi çıkarıyordu. Egzoz manifold contası yanmış meğerse, Bahattin abi bu parça dahil tüm radyatör hortumlarını da 'sırf gözüne takıldığı ve hoşuna gitmediği' için yeniledi sağolsun.
Şimdi ise 'Alfa 159 Turbo Sorunu' bölümünde de belirttiğim gibi sadece alt devirlerde turbonun çok geç devreye girmesi ve aracın yığılması durumu söz konusu. Fakat 3.000 deviri geçtiğinde ise neredeyse 1.6 bar turbo basıncı alabiliyorum. Bu arada turbo devreye girdiğinde çok aykırı bir gidişi oldu arabanın, yani... Maşallah diyeyim 🧿
Yaşadıklarımı kısaca yazmaya çalıştım. Arabamı almadan önce aile büyükleri dahil herkes bir şeyler söylüyordu ama ben yaklaşık 15 yıldır bir Alfa Romeo sahibi olmayı çok istiyordum. Yaşadığım onca şeye rağmen de hiç mutsuz değilim çünkü sanırım bir şeyi gerçekten sevdiğinizde onun kusurları sizi çok da üzmüyor. Hatta kendimce bir söz çıkarttım ortaya: "Ben eşimle evlenirken, çok güzel yemek yapıyor diye veya beni sonsuza kadar mutlu edecek diye evlenmedim. Onu gerçekten sevdiğim için evlendim"
Aslında bu sözüm, sahip olduğum şeyleri sadece sevdiğim için hayatıma soktuğum gerçeğini anlatıyor bana. Arabama duyduğum sevgi de bunun bir yansıması
Alfa 159 belki başkası için 4.660mm uzunluğunda ve 1.500 küsür kg ağırlığında bir metal yığını olabilir ama benim için rakamlarla ve kelimelerle anlatılamayacak bir tutku. Ben dahil herkesin; kazasız, belasız ve huzur dolu+sorunsuz sürüşleri olsun. İçinizdeki Alfa tutkusu hiç bitmesin🍀 Sevgiler, selamlar...