Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: admin@alfistiturkey.net



155Q4 - 06 FR 772

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Nickmenza

Selamlar
Menza nicki ile eskiden üyeydim. Uzun zamandır girmiyordum foruma. Bugune kısmetmiş tekrar üye olmak.
Forumlarda gezerken aracımla ilgili bir kaç konu dikkatimi çekti ve aracın güncel halini paylaşmanın, muhtelif sorulara cevap vermenin doğru ve keyifli olacağını düşündüm.
Ayrıca  Q4 merakı olan arkadaşlara da yardımcı olmayı ümit ediyorum.
Aracım 155 Q4. 1996 Model widebody edition. 2006 yılından beri sahibiyim.
Plaka 06 FR 772.
Turbosundan intercoolarına, ecu dan frenlerine kadar tune edilmemiş bir yeri yok.
Yapılan işlemler ile fotoğraf  ve videoları paylaşacağım yakın zamanda.
Şimdilik bu kadar, görüşmek üzere.

octinum

Tekrar hoşgeldiniz o halde. :) merakla izliyorum.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk


E.Ç.M. (MiTongin)

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

surgeon

Sizden haber ve görselleri bekliyoruz bizi merakta bırakmayın
Bu arada aracı adını görünce söylemeyi unuttum hoşgeldiniz
palio 1.2 sl 2005 (2009-2010)
vectra cd oto. 1998 (2010-2011)
Megane ıı  privilege oto. 2008 (2011-2014)
corsa 1.4 gls 2000 (2012-2013)
Passat 1.4 tsı dsg 2010 (2014-2015)
Polo 1.4 tdı 2008 (2014-2014)
A3 1.6 oto. 2000 (2014-2014)
156 1.6 ts 2005 (2014-       )
Megane ıı privilege oto. 2008 (2015-2016)
C-ellysee 1.6 hdı 2014 (2016-2016)
Astra 1.6 cdtı oto. Sedan 2016 (2016-     )

Serhat59

O zaman tekrar hoşgeldiniz, heyecan ve merakla görsel bekliyorum :)

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive 2006
Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm Distinctive 2006

TRSemih

Hoş geldiniz.
Plakayı yanlış hatırlamıyorsam arada sırada Birlik Mh Borusan'ın önünde görüyorum 155'i.
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

Nickmenza

Alıntı yapılan: TRSemih - 16 Eylül 2016, 14:16:30
Hoş geldiniz.
Plakayı yanlış hatırlamıyorsam arada sırada Birlik Mh Borusan'ın önünde görüyorum 155'i.
Hoşbulduk.
Doğrudur birlik mahallesinde oturuyorum.

Nickmenza

Aracı 2006 yılında satın aldım. Satın alırken de motor ve mekanik olarak toparlayıp binmekten başka bir düşüncem yoktu. Ancak yaşadığım talihsizlik ve acemilikler, insanın tatmin olmama duygusu, detaycılık ve maddi olanaklar çerçevesinde Q4 maceram farklı bir boyuta geldi.

Çok uzatmadan yapılanları paylaşayım.

Araç 1996 model 155 Q4 Wide Body edition. Bu versiyonun diğer 155' lerden başlıca farkı çamurluklarının daha geniş olmasından ötürü daha kaslı durması. Aldığımda 108 .000 km idi. Hiçbir kazası da yoktu. Çok şükür halen de yok.

Aracımı birkaç yıl önce sıhhatli bir hale getirmek düşüncesiyle (muhtelif alfa ustalarını dolandıktan sonra) , şu anda da ustası olan Gökhan Yıldırım-Swap Center'a teslim ettim.

Öncelikle şunu söylemem lazım. Bildiğiniz gibi Q4 mekanik , motor olarak diğer 155 lerden tamamen farklı. Eski teknoloji ve turbo bir araç olduğu için Turbo araçlardan anlayan , afr, egt gibi kavramlara aşina olan ve işi kalfa ya da çırağına bırakmayıp bizzat kendi yapan ve "turbo" konusunda belli bir bilgi-tecrübe birikimi olan  bir ustaya götürmediğim için hem zaman kaybettim , hem de ciddi miktarda parayı sokağa atmış oldum.

Swap Center'da aracın motorunu indirerek işe başladık. Bu işlemler devam ederken dünyanın muhtelif yerlerinden parça ve malzeme almaya devam ettim.

Motorun indirip dağıttık. Motorun tüm yataklarını Glyco marka orijinal yataklarla değiştirdik. Wössner marka standart sıkıştırma oranına sahip Forged Pistonları ve Cometic 1.9 mm çelik üst kapak contasını taktık. 0 emme ve eksoz eksantriklerini takıp ,  yağ pompası ve termostatı da orijinali ile değiştirdik. Bütün sensörler ve müşürleri de orijinalleri ile değiştirdik. Yağ basıncı ekstra önemli olduğundan ve modifiyeli yağ pompası da anormal pahalı olduğundan (İngiltere'de Tanc Barratt da mevcut) balans millerini iptal yoluna gittik. Balans millerinin motordaki titreşimi engellemek dışında faydası yok. Ancak çoğu uygulamada balans milleri , yataklarından çıkarılıp tapa ile kapatılır. Ancak yağ kanalları açık bırakıldığından yağ basıncına bir etkisi olmaz. Biz balans milinin yağ kanallarını da,  tornada alüminyumdan custom tapalar yaptırarak kapadık. İngiltere'den de balans mili iptal kiti satın alarak monte ettik ve yağ basıncı işini çözmüş olduk. Piston kollarını standart bıraktık çok yüksek devir çevirmeyi düşünmediğim için. Ancak şimdi keşke onları da değiştirseydim diyorum:)

Motorun içini kabaca topladıktan sonra etrafını toplamaya başladık. Önce Hollanda'dan 0 Lancia Kappa Turbo'nun emme manifoldunu ve benzin kütüğünü getirdik. Bu manifold standart Q4 monifolduna göre daha düz olduğu için daha rahat bir hava akışına olanak sağlar. Manifoldu takmadan önce de üst kapağa port polish işlemi yaptık. Manifold ile üst kapak arasına da klinker malzemeden 2 mm lik bir conta kestirip yerleştirdik. Bu conta üst kapağın sıcaklığından dolayı ısınan emme manifoldunun içindeki havanın sıcaklığının düşmesini (IAT) sağladı.

Eksoz sistemi' de 76 lık düz krom yaparak çözdük. Macaristan'dan Headers satın aldık ve mevcut turbonun üzerine taktık. Aracın standart turbosu Garrett T3 ancak ben aldığımda T3/T4 olarak upgrade edilmişti.

Aracın motorunu topladıktan sonra marşa bastık ve Sevgili Hakan Çalışkan'ın yaptığı yazılım ile bir süre kullandım. Ancak mevcut turbo ve ecu ,motorun alt yapısına özetle kısa kalıyordu. Motor  daha yüksek güçleri kaldırabilecek kondüsyondaydı  ve ben de  "insanın hep daha fazlasını isteme duygusunun" önüne geçemeyerek turboyu büyütmeye karar verdim.

Tercihimizi Garrett GTX 3076 dan yana kullandık. Ecu yu da Megasquirt 3 olarak belirledik. Tabi büyüyen turbo daha farklı  intercooler, enjektör, benzin pompası ,ateşleme vs anlamına geldiğinden bir taraftan da bu malzemelerin tedariğine başladım.

İngiltere'den Custom Intercooler kiti (hortum, boru, kelepçeler) , Amerika'dan Aem benzin pompası, yurt içinden de Siemens Deka 630 cc lik enjektörleri aldım ve montaja başladık. İntercoolar montajı için aracın önündeki tampon demirini intercoolera uyacak şekilde kısalttık ve intercooları yerleştirdik.

Emiş hattı borularına yer açmak ve daha rahat çalışmak için de Aküyü bagaja taşıdık ve şase kablosunu da BMW E36 M3'ün şase kablosuyla değiştirdik.

Mevcut bobinler (Doğan SLX-tempra larda  kullanılanlarla aynıJ)yetersiz kalacağından , bobinleri Beru marka Audi R8 bobinleri ile değiştirdik.

Bu arada da Ecu ve tesisatını baştan aşağı ip gibi dizdik. İnanın bu tesisat işini yazması o kadar kolay ama yapması bir o kadar da zor. Ciddi mesai ve emek harcadık.

Tabi bu süreçte aracın yürüyeni ile ilgili de ciddi bir çalışma yaptık. Ön fren kaliperlerini Brembo 4 pod kaliperlerle değiştirdik. Bu kaliperlerin montajı için alimünyumdan tornada custom aparat yaptık. Aynı şekilde ön ve arka fren disklerini de büyüttük ve hava kanallı olan bu diskleri de özel olarak İngiltere'de Mtec firmasına yaptırdık.  Fren hortumlarını da çelik olanlarla değiştirdik. Fren merkezini ve westinghouse' ı da orijinallerini kullanarak yeniledik. El freni tellerini de custom yaptırarak fren sistemini halletmiş olduk.

Amortisörleri de önler Koni Sport , arkalar Bilstein B4 olarak yeniledik.

Ön takım burç lastiklerini de Powerflex poliüretan lastiklerle değiştirdik. Tabi salıncakları da yenilemeyi atlamadık.

Şanzumanı da dağıttık ve kontrol edip tekrar topladık. Aynı şekilde kritik derecede önemli olan viscous kavramayı da uzun arayışlar sonucunda yurt dışından temin ettim ve değiştirdik.

Motor ve yürür aksam ile ilgili çalışmalara devam ederken kozmetik  ve görsel olarak da bazı işlemler yaptık.

Sürücü koltuğunu Sparco ile değiştirdik. Maxidisplayi  fiat doblonun teyp yuvasını modifiye ederek monte ettik. Aracın orjinali airbagli idi ancak direksiyon baklava tepsisi boyutlarında olduğundan direksiyonu da uzun arayışlar sonucu Personal marka deri direksiyon ile değiştirdim. Tabi airbag i iptal etmek zorunda kaldık.

Aracı komple orijinal rengi olan Alfa Rosso B130 a boyattım. 0 ön tampon buldum ve Arjantin versiyonuna benzer , ıntercooların daha çabuk soğuması  için önüne dikdörtgen şekilde ızgara açtırıp monte ettik.

Lastikleri Pirelli P zero nerolar ile değiştirip jantları da 17 inche çıkardım.

Aklıma gelmeyen ya da atladığım bir sürü irili ufaklı değişiklik ve işlemler de vardır muhakkak. Bunlar yazması kolay ancak gerçekten ciddi emek, beyin fırtınası ve işçilik gerektiren şeyler. Halen de uğraşmaya devam ediyoruz.

Şimdilik bu kadar. Görselleri de yakın zamanda ekleyeceğim.

Umarım keyifle okunur.

OğuzCanAlantor

Maşallah mazisini tanırım  :nazar:

Theillest

Hoşgeldiniz maşallah ciddi emek vermişsiniz keyifle okudum :) resimleride bekliyoruz en kısa zamanda.

Xperia Z3 cihazımdan gönderildi


Nickmenza

Aracın hem eski hem de yeni hallerinin olduğu Kendi hazırladığım video.


Nickmenza

Alıntı yapılan: Theillest - 16 Eylül 2016, 16:35:20
Hoşgeldiniz maşallah ciddi emek vermişsiniz keyifle okudum :) resimleride bekliyoruz en kısa zamanda.

Xperia Z3 cihazımdan gönderildi
Hoşbulduk teşekkür ederim.
En yakın zamanda görselleri ekleyeceğim.

Jakomo

Aman da aman; Mahmut bey tekrar teşrif etmişler.... @Nickmenza hoşgeldin kardeşim, özletiyorsun kendini
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Nickmenza

Alıntı yapılan: Jakomo - 16 Eylül 2016, 17:42:25
Aman da aman; Mahmut bey tekrar teşrif etmişler.... @Nickmenza hoşgeldin kardeşim, özletiyorsun kendini
Eyvallah hacım:)
Yav birkaç kez denedim eski nickle girmeyi beceremedim. Unutmuşuz şifre vs.
Yeniden üye olayım dedim

gurkanlale

Merhaba. Hastasıyız. Saygılar :clover:
Drive Tastefully..

Nickmenza

Eyvallah:)
Böyle videoları buldukça ekliyorum.
Gökhan Usta balans milinin yağ kanalını kapatmayı anlatıyor:))

Nickmenza

Bu video da Haziran ya da Temmuz 2016 da çektiğim kısa bir gazlama videosu.


Nickmenza


Nickmenza

Hakan Çalışkan ile ayarı veriyoruz:)

Nickmenza

Sanırım 4-5 yıl öncesinin videosu.
Öndeki araç Nissan Skyline GTR R32.


Alsift140

Tebrikler güzel çalışma keyifle binersiniz inş.

Ben bi 260 kadran kapatırsınız sasınmıştım ama

cem meric

Mahmut Abi,

Hoşgeldin güle güle kullan q4'ü bayadır görünmüyordun...
156 2.5 v6 24v.
BMW 318Tİ.
MİNİ COOPER S R53.
GT Q2 1.9 JTD.
166 3.0 v6 24v.

Nickmenza

#22
Alıntı yapılan: Alsift140 - 16 Eylül 2016, 20:34:08
Tebrikler güzel çalışma keyifle binersiniz inş.

Ben bi 260 kadran kapatırsınız sasınmıştım ama
Teşekkür ettim.
Video ayar yapılırken çekildi. Henüz bitmemiş olduğundan top speed denemedik.

Nickmenza

Alıntı yapılan: cem meric - 16 Eylül 2016, 20:41:54
Mahmut Abi,

Hoşgeldin güle güle kullan q4'ü bayadır görünmüyordun...
Eyvallah Cem. Teşekkür ederim

martini_lancia

Harikulade bir araç;içinde emek,sabır,aşk...barındıran türünden.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.