Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 3.0 V6 Nero - ALF44  (Okunma sayısı 9236 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« : 22 Haziran 2019, 23:05:20 »
Herkese merhaba uzun süredir forumda çok aktif değildim. Gerek işlerim gerekse oğlumun dünyaya gelmesinden ötürü baya uzun bir ara oldu.
Bu sırada eski aracım olan mk2 1.6 156'yı 2.0 yapmak için turbosunu sökmüş ve 2.0 motor ile ilgili parçaları toplamaktaydım fakat aklımın hep bir yerinde v6 ile mi ugraşsam diye düşünüyordum. Bu sırada sosyal medya gruplarının birisinde motor arızalı bir 2.5 v6 ilanı gördüm ve sahibi ile görüştüm. İlk başta anlaşamadık ve ben kısmet değilmiş diyerek konuyu kapattım. ! ya da 2 ay geçtikten sonra aracın sahibi tekrar benimle iletişime geçti ve ortak bir noktada anlaşabileceğimizi söyledi. Ben de aracı görmek ve satış işlemini yapmak için İstanbul'a gittim ve bostancı sanayide aracın olduğu yerde buluştuk.

Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #1 : 22 Haziran 2019, 23:13:37 »
Aracı incelediğimde bir çok trim parçası kötü durumdaydı fakat kasa olarak gayet düzgün ve ciddi bir kazası olmaması bir nebze sevindirmişti. Aracı inceleyip anlaştık ve satış işlemlerini halledip İzmir'e dönmem gerekiyordu fakat aracın vizesi geçmişti ve vize olmadan satış yapılamıyordu. Bu durumda aracı çekme belgeli olarak almama gerekiyordu. Aracın eski sahibi Murat Abi işlemleri yapıp ertesi gün iş için İzmir'e gelecekti tesadüfen ve satışı orada hallederiz deyip ayrıldık. Bu esnada arabanın sevkiyatı için de ayarlamalar yapıldı. Ertesi gün İzmir'de buluştuk ve bu sefer satış işini halledip aracın gelmesini beklemeye başladım. Ertesi gün çekici ile gelip uzun süre konaklayacağı sanayideki yerine indirdik.


Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #2 : 22 Haziran 2019, 23:21:48 »
Tavan güneş yanıklarından dolayı folyo ile kaplanmış, arka stoplar çatlak su alıyor taban halısı yırtık içinde ve motor yatak sarmış fakat marş bile dönmüyor.
Bu halde aracı yavaş yavaş sökmeye başladım. İlk önce motor indirip gerekli olacakları çıkartmak gerekiyordu. Daha sonra komple söküp tüm alt takım ve iç kısımda sıkıntılı noktalar var ise gözden geçirmem gerekiyordu. Yavaştan işe koyulup motoru indirip parçalamaya başladım. Manzara tahminin ötesinde idi. Araç yatak sesinden sonra yolda kalmamak için 35 km yol yapmış ve hasar çok daha fazla büyümüştü. Bu durumda hep aklımın bir yerinde olan 3.0 motorun 156 kasasında çok daha keyifli olacağı fikri tekrar canlandı.










Günün sonunda ön tarafı tamamen söktüm ve travers gibi parçaları kumlama ve boya için ayırdım. tüm parçalar temizlenecek ve değişmesi gerekenler değişecekti.
« Son Düzenleme: 22 Haziran 2019, 23:29:47 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 311
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #3 : 22 Haziran 2019, 23:30:47 »
Anıl Bey,öncelikle Dünya'ya yeni gelen evladınızı Allah bağışlasın.

Geçmişte sizinle mesajlaştığımız jant boyası mevzusu sırasında bana ilettiğiniz Oz jantlı halinden beridir merak etmiştim aracınızı ve geçirdiği evrimi/süreci merak ediyordum,zira yıllar önce geçmişten biliyorum aktif halde iken bu Areseyi,bambaşka bir ikinci hayatı güzel olacak sayenizde.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #4 : 22 Haziran 2019, 23:39:07 »
Sıra aracın iç kısmına gelmişti. İçte komple söküp duruma bakmak istedim. Zaten taban halısı değişecekti. Taban halısını sökerken ıslaklık fark ettim ve kaynağını araştırmaya başladım. Mevsim yağmurlu olduğu için ertesi gün kaynağı bulmuştum! Sunroof :( ne yazık ki en çok korktuğum yerdi. Sunroof gibi parçalar eski araçlarda hep risk teşkil eder. Çalışmasında bir sorun yoktu fakat yağmur yağdığında içeri su damlıyordu resmen. Açıp incelediğimde contanın gitmiş olduğunu fakat en önemlisi arka perde kısmının bulunmadığını gördüm. Bu perde suyu kanallara iletmekteydi ve olmadığı için giren sular kanala değil aracın tabanına yönelmekteydi. Sunroof işini sonraya bırakıp sökmeye devam ettim.






Söktükçe daha fazla şaşkınlık yaşıyordum:) Kalorifer radyatörünün durumu :) aracın üzerindeki klape yönlendirme motorları da yoktu. :(
« Son Düzenleme: 22 Haziran 2019, 23:43:49 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #5 : 22 Haziran 2019, 23:49:41 »
Artık yavaştan mekanik güncellemelere girmek istiyordum. İlk olarak gittiği kadar durması için 166 3.0 fren disk ve kaliperlerini araca göre düzenledim. Tüm fren hortumları yenilendi. Bu sırada 3.0 blok ve parçalar rektifiyeye gitti ve hazırlanmaya başladı. Performas ön planda olduğu için vaz geçemediğim o.z. jantlarımı frenlere uydurmak istiyordum fakat jant et sinden dolayı çok az pay ile giriyordu. zaten jantlara spacer yapacağım için çok sorun etmedim.



Siyah araçta sarı fren kaliperlerinin yakıştığını düşünenlerdenim :)
« Son Düzenleme: 22 Haziran 2019, 23:53:23 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #6 : 23 Haziran 2019, 00:01:42 »
Yavaştan dış görünüme de el atma vakti gelmişti. Aklımda hep zender kit vardı fakat bazen yakıştırıyor bazı araçlarda ise kötü durduğunu düşünüyordum. Kötü duranların çogu jant seçimi ve kitin içini dolduramamaktan ötürü yakışmadığını fark ettim. Bu durumda kesin spacer olmalıydı :) Fakat bir sorun daha vardı. Zender kit ön tampon marşpiyeller ve arka taraf kolay bulunabiliyordu fakat çamurluk ve tampon dodiklerini bulmak neredeyse imaknsızdı. Çamurluk taraflarını bulduk fakat tampon ekleri yoktu. Bu durumda ya vazgeçecek ya da uygun bir şekilde yapacaktım. Biraz polyester bilgim vardı bir kaç deneme yapmak istedim ama umduğum gibi olmadı ve çöpe gitti.






« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 00:09:15 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #7 : 23 Haziran 2019, 00:26:43 »
Zender kite artık kafayı takmıştım. Yurt dışından araştırdığım çoğu kit satılmıştı. Bu sırada aklıma @Alper geldi. Daha önce konuşmamızda kendisinde kit olduğunu fakat Cemal Abi'ye söz verdiğini söylemişti. Uzun zaman sonra tekrar sorduğumda Cemal Abi ile görüşüp duruma göre kiti satabileceğini söyledi ve sağ olsun Cemal Abi kırmayarak Alper kiti gönderdi. Artık sıra motoru toplayıp üzerine koyma vakti idi. Bu sırada 2.5 ler yağ soğutucusu su ile oluyor. Yani motor suyu ile 3. ise hava soğutmalı. Tabi ki hava soğutmaya geçmek gerekti fakat yağ borularının girişi  ve aks taşıcıyıcı komple bir parçaydı ve aks taşıyıcı 156 ya uymuyordu. Bu durumda hemen custom bir aparat ile aks taşıyıcıyı uzattık.




Bu arada şanzıman olarak 2.5 değil gta ve gtv 3.0 oranlarına sahip şanzımanı kullandım.
2.5 şanzımanı bu torkta çok kısa kalıyor. Şanzıman da tabi ki elden geçti ve sıfırlandı.

Motor artık hazırdı ve birleşme için yola çıkıyor:)
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 00:35:02 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #8 : 23 Haziran 2019, 00:38:15 »
Motoru üzerine koyduktan sonra yağ sogutucu ve diğer çevre birimlerinin montaını da yaptım. Bu kısımlarda çok foto çekmemişim uğraşırken foto çekmek aklıma çok gelmiyor.
En sonunda marşı yaptık ve boya için beklemeye başladı Boya işini çok aceleye getirmek istemediğim için boyacının uygun vaktini bekledik.



Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #9 : 23 Haziran 2019, 00:53:35 »
Bunlar olurken Bsy 10 standart biçimde artık yaşamına devam ediyordu. Bir arkadaşım 156 aradığını söyledi ve satar mısın dedi. Arkadaş ile anlaştık ve bsy gitti. Ama turbo macerası halen beni dürtüyordu. 2.0 motorum vardı tüm turbo parçalarım duruyordu. yine bir mk2 arayışına girdim. 2.0 turbo yapacaktım ve gazlamalık olacaktı. Bu nedenle çok temiz olmayan yine motor hasarlı bir araç arayışına girdim ve yakınlarda buldum. Araç 1 yıldır yatmakta ve supap eritmiş. Bunu da alarak bir köşeye attım :)
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #10 : 23 Haziran 2019, 01:00:27 »
Artık boya vakti gelmişti. Komple tüm parçalar söküldü camlar dahil. Ön cam sökülürken kırıldı ama iyi de oldu çünkü ön cam fitillerinin altında kabarmalar vardı. Boya yaklaşık 2 ay sürdü bu süreçte macunların kuruması beklendi ve boyadan çıktı. Boya kodu olarak kendi kodunu kullandık çünkü metalik boyaya girersek kapı içleri ve kaput altını da boyatmak isteyecektim. Bu nedenle 601 boya kodu kullanıldı yine. Zender ekler ve tamponlar ayrı olarak boyanıp teslim edildi.




camlar sökülmüşken cam filmlerini de arada yeniledik.




« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 01:07:35 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #11 : 23 Haziran 2019, 01:16:57 »
Bu sırada sunroof konusu tekrar gelip çattı. Sunroof tamiri için parça aradım fakat bulamadım ve sağlıklı olmayacağına karar verdim. Yeni sunroof bulmak gerekiyordu çıkma alıp tekrar uğraşmak istemiyordum. Tavanı sök tak ve yeni boyanmış arabada sunroof sök tak en son istediğim şeydi. bu konuda @Sercan Keklik  imdada yetişti ve mk2 sunroofun komple olarak mk1 e oturduğunu söyledi ve elinde son 1 adet olduğunu söyleyince sunroof işini de çözmüş olduk. Böylelikle sıfır sunroof ta gelip monte edildi.





Artık eklerin monte edilmesi gerekiyordu. Bir kaç kaportacı ve body kit işi yapan yer ile görüştüm. Aracın gidip yatması gerektiği ve montajı kendi yerlerinde yapmaları gerektiğini söylediler. Bense yeni boyandığı için gönderip başına ne geleceğini bilmediğim için kıyamadım ve montajı kendim yapmaya başladım. Ayrıca ufak bir kaçıklık sinirlerimi bozacağı için en azından kendim yaptığımda kendime kızarım deyip işe koyuldum :)



Stoplar da orjinale döndü tabi ki :)

« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 01:22:30 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #12 : 23 Haziran 2019, 01:22:31 »
Dakikada bir f5 atıyorum :D
Bir sorum daha olucak, GTA çamurlukları farklımı normal 156dan?
2.0

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #13 : 23 Haziran 2019, 01:30:20 »
Zender kitin montajı sürerken jant lastik ve spacer ile de uğraştım. Araç siyah olduğu için çok koyu bir jant rengi istemiyordum ama gri açık gri de içime sinmemişti. Bu konuyu boyacıya anlatırken içerden bir boya aldı ve bunu yapalım güzel olur dedi. Renk aslında çok basitti renault clio kng grisi :) deneyelim görelim dedik ve bence başarılı oldu.



Spacer için ise ölçü olayı önemliydi. Çünkü v6 larda ön taraf daha ağır ve çamurluğa sürtme çok daha yüksek ihtimalde. Lastikler de 225 taban olunca çok abartı bir ölçüye çıkılamıyor. Deneyip görelim diye öncelikle tüm spacerlar 20 mm olarak yapıldı ve takıldı. Daha sonra arkalar 15 - önler 12 mm olacak şekilde yapıldı. Bu ölçülerin üzerinde 22 taban ve 3.5 yay ile mümkün olmuyor.
Spacerlar hafif ve sağlam olması açısından 7075 aluminyum.




Lastikler good year eagle asymetric 3 225/45 R17 ve uzun bijonlar tabi ki.

« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 01:35:45 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #14 : 23 Haziran 2019, 01:42:38 »
Dış taraf toplanmıştı artık sıra içine gelmişti. Taban halısı alındı. Koltuklar rahmetli Ral40 tan kalan Dakota bmw x6 rengi art car yapımı. Tavan ve direkler kaplandı.






Gögüslük olarak hiç bir sıkıntı olmamasına  2006 mk2 gögüslüğü monte ettim bunun bir nedeni de maxi ekran için 2003 modelin yol bilgisayarını dizayn ettim. mk1 gögüslüğe yol bilgisayarı oturmuyor.




Orjinal kasetçaların en temizini bulmaya çalıştım. Bence kasetçalar olmasının çok önemi yok çünkü v6 da müziğe ihtiyaç yok:)
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 01:48:01 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #15 : 23 Haziran 2019, 01:46:12 »
2.0

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #16 : 23 Haziran 2019, 01:49:27 »
Dakikada bir f5 atıyorum :D
Bir sorum daha olucak, GTA çamurlukları farklımı normal 156dan?

gta çamurluklar farklı. Tampon da çamurluğa göre geniş.  >:D
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #17 : 23 Haziran 2019, 01:56:29 »
Bu arada foto çekmemişim ama tüm alt takım yenilendi. Amortisörler, salıncaklar, ön arka fren grubu denge kolları tüm lastikler yenilendi tüm aktarma organları elden geçti. Detaylı bir liste paylaşacağım.


Maxi ekran kullanmamın bir nedeni ise 2.5 beyin ile aracı yürütecek olmam. 2.5 beyin ve gta enjektörleri ile yurt dışında bir çok kişi sıkıntısız yaşıyor. Ama değerleri görmeden içim rahat etmeyeceği için maxi ekran taktım.



bu arada direk açık filtre yerine kutu içi filtre ve emiş borusu yaptım. egzoz olarak komple 60 mm paslanmaz boru orta ve warex tipi son susturucu kullandım. Hacim arttıkça ses sorunu olmuyor. Egzoz açıkken bile rahatsız edici bir ses yok.
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #18 : 23 Haziran 2019, 02:02:57 »
Tüm testler ve ayarlar bitmişti. Farlar gözüme takılıyordu tabi ki de siyah zemin ve mercekli olmalıydı. Bunun için iki tane orjinal far bulup açıp mercekledim. Bi xenon ve amerikan park modüllü. Normalde amerikan park sevmem fakat siyah olunca yakışacağını düşündüm.





Daha sonra boyacıdan kalan izleri gidermeye geldi sıra. Boyadan sonra zımpara ve pasta izleri çok belirgindi. Rosso Garage @Passione  (Candoğan) sağolsun tüm izleri giderdi.



« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 02:07:13 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #19 : 23 Haziran 2019, 02:11:29 »
Yaklaşık 1 yıl sonunda aracı bitirebildim. Bu sırada bir de hasarlı 3.2 gt aldım onu da kenarı attım. Zamanı gelince ona da başlayacağım tüm parçaları neredeyse topladım.
Ufak tefek eksiklikler kaldı onları da zamanla gidereceğim. Bu proje beklediğimiz üzerinde bir maliyet çıkardı. Özellikle kur yükselişinden sonra parça fiyatları gibi etkenler çok etkiledi. Atladığım ya da bahsedemediğim bir sürü yer olmuş olabilir aklıma geldikçe yazarım. Son hali bu şekilde :)





« Son Düzenleme: 23 Haziran 2019, 02:15:20 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Turbo Twin Spark

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #21 : 23 Haziran 2019, 02:34:48 »
Anıl Bey,öncelikle Dünya'ya yeni gelen evladınızı Allah bağışlasın.

Geçmişte sizinle mesajlaştığımız jant boyası mevzusu sırasında bana ilettiğiniz Oz jantlı halinden beridir merak etmiştim aracınızı ve geçirdiği evrimi/süreci merak ediyordum,zira yıllar önce geçmişten biliyorum aktif halde iken bu Areseyi,bambaşka bir ikinci hayatı güzel olacak sayenizde.

Teşekkürler. Projeye başladıktan kısa süre sonra dünyaya geldi oğlan. Bu yüzden sanayi ile bağım baya koptu ama bir şekilde tamamladık :)
Turbo Twin Spark

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #22 : 23 Haziran 2019, 03:33:56 »
Anıl Bey merhaba 2004'de pozantı rampasında basmıştık bizde 1.7 flash vardı hatırlarsanız.. abi proje muhteşem olmuş. Özellikle 3.2GT'ye başlamanı merakla bekliyorum!  :nazar:
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #23 : 23 Haziran 2019, 08:55:52 »
Elinize sağlık, çok güzel olmuş. Öyle ki, bana da bir an için, "156 projesinden vazgeçmese miydim acaba" dedirtti.

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 3.0 V6 Nero - ALF44
« #24 : 23 Haziran 2019, 12:49:33 »
Anıl Bey merhaba 2004'de pozantı rampasında basmıştık bizde 1.7 flash vardı hatırlarsanız.. abi proje muhteşem olmuş. Özellikle 3.2GT'ye başlamanı merakla bekliyorum!  :nazar:
Teşekürler Doğa Bey. Hiç unutulur mu o yıllar :) rampa yukarı basmıştık değil mi ?
Turbo Twin Spark

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal