Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi  (Okunma sayısı 1479 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

jazzanova

  • Membro
  • İleti: 17
    • Çevrimdışı
156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« : 19 Eylül 2020, 11:36:36 »
Öncelikle herkese Merhabalar,

Bir kaç  aydır üye olduğum forumda  çok yazamasamda, aşağıda okuyacağınız  arabamın yapılma sürecinde çokça faydalandım, öncelikle bunun için forumdaki tüm arkadaşlara  ve bu forumu bir arada tutanlara teşekkür ederim.

Pandemi süresince evde çalıştığımızda kendimi çok vakit sahibi bir insan sanıp, evdeki aracımıza ek olarak haftasonuna keyif verecek bir araç bakmaya başladım. Önce offroad'lar vs. derken o yolların bana göre olmadığını anlayıp, o zamanlarda ilanda olan ve  benim de izmir'de geçen gençliğim zamanında  bana Bayraklı'daki Alfa galerisi vitrininde yapışarak izlediğim bir 156 Sportwagon'a doğru dümeni kırdım.

Araç o dönemde forumda da konusu olmuş, ilanda bir miktar  fahiş fiyata sahip olan 2002 model Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys.  Galeri aracı gümrükten almış, gümrükte uzun bir süre  huzursuz bir şekilde yatmış ve  problemlere sahip olmuş bir araç idi.

Galeri aldıktan sonra,  tabiri caizse galerici işi olarak toplamış, aracın çürükleri  muayeneden geçebilecek kadar üstün körü kapatılmış,  muhtemelen kalınca gözlük kullanması gereken ama bunun farkında olmayan bir boyacı tarafından boyanmış,  triger seti değişmiş, çalışmayan araç çalışır hale getirilmiş ve biraz da temizlenmiş olarak ilandaydı.

Aracı almadan önce bi kaç kez başına gidip problemlerini  gördüğümde ilk başta vazgeçmeye yaklaşsam da,  daha sonra hesabımı mal sahibi olmak değil, keyfime para harcamak eksenine çevirince, şu şekilde bir züğürt tesellisi buldum :

"aracı alıp yaptığımda toplamda  harcayacağım paraya alabileceğim diğer arabalar, ruhen benim için  buzdolabından farksız."

 bununla cesaret toplayıp aracı almaya gittiğimde daha önce çalışan klimasının da  çalışmaması, şansıma o günün de   Mayıs ayında yaşanmış son 30 yılın en sıcak gününe gelmesiyle birlikte  benden ve sıcaktan bunalan galerici ile sıkı pazarlığa girip, aracı fahişin altında, değerine yakın bir rakama satın aldım.



aldığım gün yaptığım 50km'lik yarı otoban yarı şehiriçi turda araba bana aşk, ihtiras, korku, kahkahalar gibi bir çok duyguyu bir anda  yaşattı.  özellikle o kötü halinde bile verdiği performans ve yol tutuşu benim için büyük bir duygu seli idi.

tur süresince ön konsoldaki  sigorta kapağının elimde kalması,  sol emniyet kemeri kaplamasının üstüme düşmesi gibi küçük problemler biraz can sıkıcı gibi olsa da,  asıl can sıkıntısını klima yine çalışmamaya başlayınca yaşadım, camı  açıp arabayı iyice dinlediğimde hiç duymadığım seslerle karşılaşmıştım :)

bunun üzerine ilk önce arabayı galeri için toplayan servise gittim, kendi halinde iyi bir usta, ismi bende kalsın, ancak anladığım kadarıyla düşük bütçeli işler ağırlıklı çalıştığından bulmaya çalıştığı çözümler  hep kendine özgü idi, burada yanlış anlaşılmak istemem, kesinlikle saygı duyulacak eski bir usta, kendisini çok seven müşterileri de var, ama maalesef çözüm önerileri bana hitap etmedi.

bunun üzerine bir gün daha araca bindikten sonra aracı Alfa Sportivo'ya teslim ettim. ilk başta bu kadar kökten girişmek aklımda yoktu ama zamanla  aracın buna değer olacağını düşünerek  komple bir projeye giriştik Yılmaz Usta'nın öncülüğü ile.

Böylece popüler tabirle proje busso başladı :)

Öncelikle çürüklere müdahale için aracı söktük.  ve tüm çürüklerin tamirini sağlayıp daha sonra aracın altına zift yapıldı.



aracı sökmekle beraber bir çok yeni yapılacak işlemi plana aldık :

-Farlar orijinal mercekli mk1 farları ancak çok kötü şekilde işlem görmüştü. Bu farları GTA’da olduğu gibi karartıp daha kaliteli görüş sağlayacak şekilde Led ampüllere döndük.


-üzerinden çıkan marşpiyellerin durumu içler acısıydı.  Tam araca göre marşpiyel ararken satılık ilanı çıkan bir Giuletta Marşpiyeli servise geldi, olur mu olmaz mı  denerken kestik ve uydurduk. sonucu gayet başarılı oldu.

-Yılmaz ustanın deposundan  sportwagon için orijinal ve kullanılmamış Zender arka tampon çıktı, ama maalesef diğer parçalar yoktu. sadece arka tamponun da oldukça güzel durduğunu düşündüğümüzden tek başına kullandık. orijinal tampona göre daha küt bir tasarımı olan tampon gayet şık oldu.



Daha sonrasında aracı komple  boyamaya karar verdik. hazır boyanmışken aracı siyah yerine özellikle GTA’da göze çarpan Daytona Blu Metallico rengine boyamaya karar verdik.  Cahit usta gayet titiz ve güzel bir şekilde aracı boyadı.



Yine sökerken farkettik ki, döşemeler ömürlerinin sonlarına yakın,  fakat bunu belli etmemek için satan galeri derileri ajda misali gerdirmiş.  Hazır değişirken daha güzel olacağını düşündüğüm koyu kahverengi deriye döndük.



Aracı aldığımda üzerinde olan 16 Teledial jantlar çok kötü değil ama iyi durumda da değildi. Aracın frenleri iyi gibi olsa da, daha sonra yapabileceklerim için  baştan müdahale etmek için  araca yeni 330mm’lik Brembo komple fren sipariş verdik  ve bunların uyması için 17” Jant arayışına başladık,  kısa sürede de bu jantları bulduk,  Jantları  forum sayesinde gördüğüm devirsever’in kendi  aracında uyguladığı Renault Clio KNG grisine boyadık ve  bence efsane oldu :) buradan da teşekkür ederim.  Jantlarla beraber lastik tercihini de  Good Year Assymetric 5’ten yana kullandık.



bu işlemler sırasında mesleki deformasyonum sebebi ile pek hoşlanmadığım bose ses sistemine kafayı takarak değiştirmek istedim, ayrıca  araca iyi bir yalıtım da yaptırmak istiyordum.

maalesef aracın orijinal radyo - navigasyon cihazı arızalıydı, kurtaramadık, onun yerine Pioneer’in telefon ve araçta eksik olan park sensörü özelliği olan ( çin malı park sensörleri ve onların seslerine son derece gıcığım ) amfi çıkışlı bir  ünitesini aldım ( SPH-10BT) benim için önemli  olan zaten bahsettiğim gibi  telefon ile bağlantısı, FLAC dosyası çalabilmesi ve  park sensörü idi. 
Parlak siyah olan Ünitenin daha şık duracağını,  ayrıca bulduğum GTA direksiyonunun da gri plastik aksamlarının orta konsoldaki açık griye göre daha koyu olması sebebi ile  orta konsoldaki gri parçaları  daha koyu griye  boyattım.  naçizane fikrim aracın iç görsel kalitesi ciddi miktarda arttı.


-Aracın dört kapısındaki  hoparlörleri Focal’in Performace Expert Serisi ile değiştirdik.  Bose yazısı olan ön tweeter yerlerinin içi bilindiği üzere boş, tweeter yerlerini biraz daha oyarak  Focal’in  tweeter’larını  yerleştirdik. Arka kapılara ise sadece koaksiyel hoparlör koyduk.  Bütün bu sistemi  Audison’un DSP’li 4.9 bit amfisi ile  besledik,  bagaja da yine Audison 10” aktif subwoofer koyduk. Burada amaç  dışarı ses veren değil, içeride kaliteli müzik dinleyen bir sistem kurmaktı, başta da dediğim gibi ses ve müzik maalesef meslek hastalığı ( müzisyenim :) )




aracın tavan - taban - kapı içi -  trimler - direkler ve  bagajı  yine Focal’in  B.A.M isimli üç katmanlı malzemesi ile yalıtıldı.



Bu süreçte Yurtdışından sipariş verdiğimiz  Eibach Prokit yaylar,  CDA Karbon Hava filtre kutusu ve filtresi gibi parçalarımız  da elimize ulaştı.  Aracın bi miktar değişik görünmesi için Cadamuro Scudetto da sipariş verdim. Scudettonun sonucunu ben beğenmiyor değilim ama çevremden orijinale dönmem için büyük baskı görüyorum :)



-motor ve  yürüyen aksamdaki  yenilemeler ve düzeltmeler de yapıldı, tüm yürüyen aksam, kayışlar , direksiyon kutusu değişti , kapaklar vb. gibi kaput içinde görülen parçalar boyandı.



-Arabayı aldığım galeri aracı toplarken, piyasadan bulduğu en ucuz son susturucuyu takmış araca,  aracın motor sesinden son derece tatmin olduğumdan egzoz ile gelecek herhangi bir ses istemedim,  egzoz sistemini sağlıklı bir hale getirdikten sonra, Türkiye'de tek olan 156 GTA'nın Supersprint egzozları yapılmadan önce üzerinde olan son susturucuyu  aldık  ve araca taktık.

- finale yaklaşırken gelmesini beklediğimiz son parçamız olan frenlerimiz geldi, borular vs. derken tüm fren sistemi değişti ve 330'Luk brembolarımız takıldı.


- ilk test sürecinde şarj dinamosu, akü, rpm sensörü gibi parçalar da problem çıkardığından değişti.

Tüm bu işlemler sonunda artık aklımdaki araca kavuşmuş oldum, daha yapmak istediğim şeyler var elbet, giriş sürecimiz aracı sağlıklı bir şekilde yürütmek, ve güzel bir kozmetiğe kavuşmak oldu ama sona ulaşmak çok zor :)  Finali bir kaç fotograf ile paylaşalım.



 








 :clover: :nazar:



156 Sportswagon 2.5 V6 - 2002

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 311
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #1 : 19 Eylül 2020, 11:48:19 »
Maşallah :nazar:  Aklıma 90'lardaki "gidişim suskun olmuştu,ama dönüşüm muhteşem olacak" şarkısı geldi vallahi. :D

 Renk seçimi olsun,kozmetik ve teknik dokunuşlar olsun keyifli ve kişiye özel bir iş çıkmış ortaya,ağız tadıyla kazasız belasız kullanmanızı dilerim.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #2 : 19 Eylül 2020, 11:49:56 »
Paylaşım için teşekkürler.

Gerçekten harika bir 156 SW çıkardınız ortaya.

Aracınızı geçenlerde Sportivo da inceleme şansım oldu. Gerçekten her yerine özenilerek toplanmış.

Merak ettiğim 330 luk bremboları direk GTA poryası/ taşıyıcı ile mi aldınız ve taktınız yoksa braket ile kaliperi bağladınız?

SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

jazzanova

  • Membro
  • İleti: 17
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #3 : 19 Eylül 2020, 11:55:55 »
Paylaşım için teşekkürler.

Gerçekten harika bir 156 SW çıkardınız ortaya.

Aracınızı geçenlerde Sportivo da inceleme şansım oldu. Gerçekten her yerine özenilerek toplanmış.

Merak ettiğim 330 luk bremboları direk GTA poryası/ taşıyıcı ile mi aldınız ve taktınız yoksa braket ile kaliperi bağladınız?

SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

çok teşekkür ederim, Bildiğim kadarıyla braket ile bağlandı, komple yeni ayaklar yapıldı fren için burada.
156 Sportswagon 2.5 V6 - 2002

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.253
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #4 : 19 Eylül 2020, 12:14:35 »
Muhteşem olmuş. Scudetto hiç fena değil, baştan göz yadırgıyor ama sıkıntı yok. Şanzıman ile ilgili bir işlem yapıldı mı? Tam otomatik tork konvertörlü 156 görmek güzel. Üstelik 2.5v6 :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.962
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #5 : 19 Eylül 2020, 12:26:02 »
Ahmet buradan da hayırlı olsun diyelim . Canlı canlı , adım adım bu hale gelişini görmek çok keyifliydi. Kazasız belasız keyifli sürüşler .  :nazar: :clover:

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 136
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #6 : 19 Eylül 2020, 12:37:50 »
Gerçekten iç dış güzel renkler seçmişsiniz :nazar:  Giulietta marşiyellerini çok iyi oturmuşsunuz, canlı görüp takdir etmiştim :D 

Gözüm koltuklarda logo aradı sadece. Büyük emek vermişsiniz, keyifle kullanın :)

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Distinctive JTDm Bianco Lunare

jazzanova

  • Membro
  • İleti: 17
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #7 : 19 Eylül 2020, 12:41:17 »
Muhteşem olmuş. Scudetto hiç fena değil, baştan göz yadırgıyor ama sıkıntı yok. Şanzıman ile ilgili bir işlem yapıldı mı? Tam otomatik tork konvertörlü 156 görmek güzel. Üstelik 2.5v6 :D

çok teşekkürler,  şanzıman iyi durumdaydı o yüzden müdahale etmedik, 4 ileri tork konvertörlü ve 2.5 ilk başta yadırgıyor insan ama özellikle Q-SYS 'i manuele alınca 2. vites tepkisi çok şaşırtıcı aracın,2000 devir ve üstü çevirirken çok hızlı tepki veriyor.
156 Sportswagon 2.5 V6 - 2002

jazzanova

  • Membro
  • İleti: 17
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #8 : 19 Eylül 2020, 12:41:49 »
Ahmet buradan da hayırlı olsun diyelim . Canlı canlı , adım adım bu hale gelişini görmek çok keyifliydi. Kazasız belasız keyifli sürüşler .  :nazar: :clover:

çok teşekkürler abi,  danışma kurulum olarak sizin katkınız paha biçilemez :)
156 Sportswagon 2.5 V6 - 2002

Taner27

  • Membro
  • İleti: 462
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #9 : 19 Eylül 2020, 12:42:19 »
Gerçekten harika olmuş, yeniden doğan bir Alfa daha  görmek güzel keyifle kullanmanız dileğiyle...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

ekdellal

  • Membro
  • İleti: 83
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #10 : 19 Eylül 2020, 12:45:47 »
Harika bir çalışma ve hikaye anlatımı. Çok güzel olmuş. Scudetto da çok güzel, bence orjinale dönmeyin. Keyifli sürüşler.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #11 : 19 Eylül 2020, 12:55:54 »
Çok güzel olmuş :nazar: 156'nızı iyi günlerde kullanın.

radar54

  • Membro
  • İleti: 935
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #12 : 19 Eylül 2020, 13:12:40 »
Elinize cebinize sağlık böyle nadide Alfalar forumda olsun mümkünse doğancı şahincinin eline düşmesin. Her ayrıntısı mükemmel olmuş.

SM-G531F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-...

Burock27

  • Membro
  • İleti: 167
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #13 : 19 Eylül 2020, 13:44:03 »
Elinize emeğinize saglik. Uzun yıllar ağız tadiyla binmek nasip olsun.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #14 : 19 Eylül 2020, 14:18:50 »
 :nazar:
Cok guzel bir proje  :alkis: emeginize saglik
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

MusamPa

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #15 : 19 Eylül 2020, 15:03:34 »
Emeğinize sağlık  :clover:  Mükemmel olmuş.  :nazar:
02 - 156 2.0 TS Executive
09 - 159 1.9 JTDm Distinctive+

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #16 : 19 Eylül 2020, 17:57:55 »
Iyi gunlerde kullanin  :nazar: :nazar: :nazar:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

hakan

  • Membro
  • İleti: 163
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #17 : 19 Eylül 2020, 20:29:50 »
maşallah, hayırlı olsun.çok güzel proje olmuş,tekerinize taş değmesin.
haktas

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.932
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #18 : 19 Eylül 2020, 22:05:50 »
Maşallah çok şanslı bir 156'ymış. Kazasız belasız :clover:

efebey

  • Membro
  • İleti: 27
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #19 : 20 Eylül 2020, 10:51:18 »
İşçilik çok başarılı, ciddi emek ve sabır var bu projede resimlerden belli kazasız belasız kullanmanız dileğiyle


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Spider916

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #20 : 20 Eylül 2020, 11:42:45 »
Güzel günlerde kullanın.Başarılı ve cesur bir proje.
96 Spider 916 2.0 TS 🍀 🕷 (2017-2020)

berkealkan

  • Membro
  • İleti: 41
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #21 : 20 Eylül 2020, 14:29:16 »
Bazı otomobiller çok şanslı  :clover: :clover:

Elinize, emeğinize, yüreğinize sağlık  :serefe:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

EmKa

  • Membro
  • İleti: 132
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #22 : 20 Eylül 2020, 19:08:27 »
Çok güzel bir sonuç çıkmış ortaya, iç-dış renk kombini harika duruyor gerçekten. Emeğinize sağlık. :nazar:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.724
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #23 : 21 Eylül 2020, 10:02:31 »
Ahmet güle güle kullan :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.079
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-Sys - yenileme hikayesi
« #24 : 21 Eylül 2020, 11:13:09 »
Resmen yeniden yapılmış bir 156  :alkis: Scudetto'yu görünce biz zamanlar CMS'nin elinde evlere şenlik 2,5 V6 geldi, yapmayın etmeyin, tasarım harikası bu arabayı bu emeklerin sonunda bir garip scudettoya heba etmeyin demek isterim  8)
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal