Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 Siyah İnci  (Okunma sayısı 10275 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
159 Siyah İnci
« : 16 Şubat 2023, 17:48:56 »
Arkadaşlar merhaba,
Adım Ömer Ankara’da yaşıyorum. İki sene 156 1.6 kullandıktan sonra bir sene önce 263.000 Km’de 159 1.9 jtd alarak alfa ile yoluma devam ettim. Aracım şu an 269.000’de. Arkadaşımdan aldım o da 190.000 Km de almıştı. Yani aracın 80.000 Km’lik geçmişini biliyorum ve kayıtları elimde var.

Bu Üç yıl içinde gerçekten bu forumdan fazlasıyla faydalandım. Ben de tecrübelerimi paylaşmak, sizlerin fikirlerini almak için aracıma konu açmaya karar verdim. Aracı aldığımdan beri harcadığım para 65.000 tl olmuş. Bazıları keyfi, bazıları mecburi tabi  :)

Öncelikle yapılanları yazayım daha sonra aklımdaki projeler yazarak fikirlerinizi almak isterim.

-İlk önce detaylı bir temizlik yaptırdım şimdilerde detailing diye geçiyor aman aman bir özelliği yok ama klima tesisatını da buharla temizledikleri için yaptırdım bir de motoru yıkadılar güzelce nereden ne sızıyor görelim diye iyi olur dedim. Far parlatma ile birlikte 1500 TL  verdim döşemeler falan tertemiz oldu. Yaptırmadan önce gerek yoktur diyordum ama varmış  :yukari-ok:
Koltuklar falan söküldü hep öyle temizlendi aşağıya bir resim bırakıyorum;



-Ön-Arka yol kayıt kamerası aldım Aliexpres'den 4k kayıt yapıyor ve telefonunuzla wireless den bağlanıp görüntleri indirip anında bir yerlerle paylaşabiliyorsunuz. İsterseniz sesli kaydedşyor. G-Sensörü de var araç sarsılınca otomatik 10 sn kayıt alıyor ama akü yemesin diye orasını bağlamadım. GPS ile konum, tarih ve hızda ölçerek videoya ekliyor. Çok hoşuma gitti. 1600 TL verdim, montajını kendim yaptım.
-Ön takım amortisör ve yaylar hariç değişti komple değişti  (amortisör ve yayları ileride ti janta geçme fikrimden dolayı ellemedim o zaman spor yay düşünebilirim.), diskler balatalar değişti 10.000 TL civarı tuttu,
-Yeni lastikler Continental Premium Contact 6. Çok memnunum iyi ki bu lastikleri tercih etmişim, özellikle ıslak zeminde yol tutuşu çok iyi. 8.000 TL tuttu.
-İç trimleri (kapı kolları, arka klima ünitesini) yeniledim. İnternette videoları var zımpara, astar ve boya ile gayet güzel oldu yeni gibi,
-Cam düğmelerini tutamaçları ile birlikte yenisini alarak değiştirdim. Sadece şoför kontrol paneli düğmeleri değişmedi.  3.500 TL tuttu montajlarını kendim yaptım.
-Android Multimedya aldım ve kendim taktım. Türkiye’de satılanların RAM, işlemci ve hard diski düşüktü bu yüzden Almanya e bay’dan satın aldım. Özellikleri Türkiye’dekilerin tam iki katı. 8.000 TL ye mal oldu. Montajını kendim yaptım.
-Android üstünden lastik basınç sensörü bağladım. Aliexpres’ den satın aldım. Yeni nesil çift eksenli ivme ölçerli olanlardan. 1.050 TL ye mal oldu. Resmini bırakıyorum burada multimedya da gözüküyor zaten.



Bu da sensörü,



-Araca stage 1 yazılım yaptırdım Çayyolu Ecu Masters’da. 1.500 TL verdim. Yazılım yaptırdıktan sonra alt devirler canlandı, hantallığı gitti tam istediğim gibi oldu çok memnunum.
-Alt muhafaza aldım 900 TL, Kırık hoparlör kapağını ve tutamaçlardan birini çıkma olarak aldım 500 TL, Akü Bosch marka olarak değişti, 1.200 TL, Yeni anahtar kabı 250 TL
-Bagaj logosunu düğmeli modelle değiştirdim 750 TL ye mal oldu, bunun için bir rehber konu açmıştım linki aşağıya bırakıyorum.

https://www.alfistiturkey.net/forum/teknik/159-logodan-bagaj-acma-tus-baglantisi-ve-kablo-tesisati-montaji-nasil-yapilir/msg453335/#msg453335

-Arka klima yanındaki çakmaklığı hızlı Şarj aparatı ile değiştirdim çok faydası oldu görüntü olarak ta orijinal gibi duruyor. 250 TL ye aldım montajını kendim yaptım resmini aşağıya bırakıyorum burada klimanın yenilenmiş hali de gözüküyor,



-Ve tabi ki cam filmi LLumar marka. Yan camlar IRX 35 Ön cam Air 75. 4.500 TL tuttu. Sanırım en lüks harcamam bu oldu arabaya ama araştırmalarım sonucu en iyi cam filminin bunlar olduğuna karar verdim.
-Bagaj havuzu aldım, Türkiye’de bulunmuyor maalesef. Aratınca bir internet sitesinde var gözüküyor ama arayınca elimizde yok diyorlar. e bay Almanya’dan aldım. 1.500 TL ‘ye mal oldu. Cuk oturdu bagaja ve kaydırmama konusunda çok başarılı.
-Arıza verdiğinde yapılanlar için de 5.000 civarı harcadım. Yüksek basınç pompası değişti. Krank kasnağı ve kayışlar değişti bununla ilgili yaşadığım talihsiz kaza için de bir konu açmıştım linkini aşağı bırakıyorum.

https://www.alfistiturkey.net/forum/teknik/159-yan-sanayi-krank-kasnagi-kullanilmasi-sonucu-olusan-ariza-ucuz-atlattik!/msg453288/#msg453288

-Son bakımını 6.000 Km olmasına rağmen yılını doldurduğu için yaptırdım. Ya olarak Liqui Moly 5w 30 Molygen kullandık bu arada eski soğutma suyu kabını da değiştirdik. Motor kulaklarından bir gevşemiş onu da değiştirdik 4.400 TL tuttu.
-Ivır zıvır bir sürü masraf yaptım onları da yazmayım illaki oluyor ufak tefek.

Şimdi bana göre aracımın eksikleri aşağıdaki gibi inşallah sıra ile çözeceğiz.

1.   Bagaj ve tavan ön kısmında el kadar güneş yanıkları var marşpiyellerde boya atması fe hafif paslanma var. Ön kaputta da boyayı kaldırmamış olan büyük bir çizik var S şeklinde. Mümkün olduğunca az boyatarak çözmeye çalışacağım.
2.   Koltuk ısıtmalar çalışmıyor, şoför koltuğu arka kısmı yukarı kalkmıyor usta dişlisi kırılmış dedi o yapılacak.(diğer yönlere çalışıyor)
3.   Direksiyon derisi soyulmuş durumda çok kötü. Ancak olurda uygun çıkma Ti direksiyon bulursam diye para harcamak istemiyorum bekletiyorum. Duruma göre bakacağız.
4.   Far yıkamalar çalışmıyor. Önce sadece şoför tarafı çalışıyordu sonra oda gitti. Yurt dışında forumlarda far yıkama rakorundan diyorlar havalar ısınınca bir bakacağım artık.
5.   Ön tavan lambasında bulunan tuşlar zorla basılınca çalışıyor ve sanırım bacakları kırık. Zekası kıtlar, silikonla yapıştırmışlar tavan döşemesi de hep silikon olmuş çok canımı sıkıyor. İnşallah fırsat olunca komple tavan ve direk döşemelerini yenileticem o arada lamba da orijinal ve sıfırı ile değişecek.
6. Paspaslar hiç dikkatimi çekmemiş geçen yıkanırken çocuk geldi abi bu paspaslar senin mi dedi evet dedim benden başka kimse yok gelmedi gitmedi karışma şansı yok niye sordun dedim abi üstünde Astra yazıyor dedi  :duvar:  Güzel havuzlu bir paspas ayarlayacağım özel yapımlardan.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Garrett159R

  • Membro
  • İleti: 17
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #1 : 16 Şubat 2023, 18:15:17 »
Merhaba,

Paylaştığınız tecrübeler için teşekkürler. Bende de 2006 model 159 1.9jtd manuel mevcut. Şuan 260.000 km de. Lastik seçimi konusunda genelde Continental Premium Contact 6 tercih edildiğini görüyorum ben de tercihimi bu yönde yapıcam sanırım. Yazılım yaptırmayı düşünüyorum ama istanbulda nereye yaptırsam henüz karar vermedim. Bagaj logusunu düğmeli model ile değiştirmişsiniz bu ürünün linki var mıdır? Benim de tavan aydınlatma tuşlarının 2 tanesi eksik bu tuşlardan arıyorum sağ ve sola ışık açan tuşlar ama heralde tuş takımını komple değiştirmem gerekiyor.

iyi sürüşler.
2006 159 1.9JTDm Manuel

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.329
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #2 : 16 Şubat 2023, 22:30:15 »
Sevgi emek demek  :serefe:  :alkis:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #3 : 16 Şubat 2023, 23:51:23 »
Teşekkürler  :)
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #4 : 17 Şubat 2023, 00:01:34 »
Merhaba,

Paylaştığınız tecrübeler için teşekkürler. Bende de 2006 model 159 1.9jtd manuel mevcut. Şuan 260.000 km de. Lastik seçimi konusunda genelde Continental Premium Contact 6 tercih edildiğini görüyorum ben de tercihimi bu yönde yapıcam sanırım. Yazılım yaptırmayı düşünüyorum ama istanbulda nereye yaptırsam henüz karar vermedim. Bagaj logusunu düğmeli model ile değiştirmişsiniz bu ürünün linki var mıdır? Benim de tavan aydınlatma tuşlarının 2 tanesi eksik bu tuşlardan arıyorum sağ ve sola ışık açan tuşlar ama heralde tuş takımını komple değiştirmem gerekiyor.

iyi sürüşler.

Merhaba,

Lastik konusunda tereddüt etmeyin her açıdan en iyisi diyebilirim. Butonlu logo kolay bulunuyor n11'de fiyatı uygun olarak var;

https://www.n11.com/urun/alfa-romeo-159-bagaj-kapak-acma-butonu-2009-sonrasi-31613699

aydınlatmanın kendisi bulunuyor ancak tuşları zor çünkü tek satmazlar tuşlarını, sanırım sizde benim gibi yenisini alacaksınız ya da çıkma bakacaksınız. Uygun fiyata bulursam size de haber veririm.

Yazılımı yaptırdığım Ecu Masters 'ın istanbulda şubeleri mevcut ben memnun kaldım tavsiye edebilirim. Yaptıktan sonra garanti belgesi veriyorlar yazılımdan arızalanırsa masrafları karşılıyorlarmış, gerçi yazılımdan olduğunu nasıl ıspatlayacaksak  :lol:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #5 : 17 Şubat 2023, 12:35:14 »
Uzun zamandır perişan halde olan akü kutuplarını ve kablolarını elden geçirmek istiyordum. Yazın temassızlık nedeniyle çalışmakta zorlanmıştı ve elektrikçi kablo pabucunu zımparalayıp yapmıştı. Havalar soğuduğunda sorunu tekrar gündeme almam gerekti. Çalışmamazlık yapmadı ama marş dinamosu zorla dönüyor gibiydi. Sarsıntılı çalışıyor ve sarsıntılı stop ediyordu.  Önce yenisini alayım dedim fakat bulamadım, ancak kapağının bile 500 TL olduğunu görünce aramaktan da vazgeçtim. Sağı solu kırık olsa sıkıntı olurdu fakat kırık dökük olmadığı için temizlemeye karar verdim. Bu arada çok mecbur kalırsanız aynı markanın (MTA Marka) Megane 2 için ürettiği kutu uyarlanabilir fiyatı uygun.

Hafta başında temizlemek ve temassızlık sorunu çözmek üzere (–) kutup başlığını ve (+) kutup başlığını sigorta kutusuyla beraber söktüm. Kabloları kontrol ettim Allahtan sağlamdı.
Sigortaların değerlerini kontrol etmek için aracın kılavuzuna baktım, iyi ki de bakmışım. Sigortanın birini 70 amper yerine 60 amper takmışlar. Düşük olan çok sıkıntı olmaz ama sonuçta direnç değeri farklı.
Baktım sigortaların orijinalleri (MTA Marka) ucuz 100 TL ye yenilerinin siparişlerini verdim hemen. Çıkarttığımda hali bu şekildeydi;

     

Komple parçalayıp güzelce temizledim kir ve yağ katman oluşturmuş her yerinde sökerken vidalar baya zorluk çıkarttı WD 40 sıkıp uğraştım biraz anca çıktılar. Temas eden metal yüzeyleri ince zımpara ile zımparaladım. Daha sonra araç üstündeki kabloların pabuçlarını temizledim, ince zımpara ile zımparaladım ve kabloların açık kısımlarını elektronik devre spreyi ve diş fırçası ile iyice temizledim.

Kutup başlığı kelepçelerinin içini de (akü kutup başına temas eden yüzeyi)  yine temizledikten sonra ince zımpara ile zımparaladım.

Aküden marş dinamosuna giden kablonun izolasyonu biraz açılmış güzelce temizledim ve bantla izole ettim. Sigortalarım elime ulaşınca hemen montajını yaptım. (-) kutbun şaseye bağlandığı vidayı gevşettim elektronik spreyi ile temizeyip ince zımpara geçtim (bu alan dar olduğu için tam gözükmüyor el yordamıyla yaptım)

 

Sonucu test etmek üzere montajını yaptım. Araç 4 gündür soğukta yatmasına ve hava -8 derece olmasına rağmen sıfır araç gibi yumuşacık çalıştı. Test sürüşü yaptım bir 20 dk dolandım geldim, aracı stop ettiğimde oluşan sarsıntının da gitmiş olduğunu fark ettim.  Sonuç olarak iyi ki yapmışım 100 TL ve biraz uğraşla marş alma, stop etme durumları çok rahatladı. Bu kadar fark edeceğini bilsem bu kadar beklemez yazın yapardım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #6 : 02 Mart 2023, 17:14:39 »
Düşük bütçeli yenileme işlerine fırsat buldukça devam ediyorum. Sol yan sinyalin yanmaması ile birlikte iki adet ampül siparişi verdim. Osram marka olarak sipariş verdim ama orijinal olup olmadığından emin değilim. Yan sanayi olanların üstü turuncu boyalı oluyormuş, orijinalinin turuncu camdan üretildiği söyleniyor ama öyle bakmayla anlaşılacak bir şey değil.
Dün kargonun gelmesi ile birlikte yan sinyalleri söktüm.İkiside sökerken cam kısmı ile arkasındaki kısım ayrılarak elimde kaldı. ampüllerin ikisinin de üzerinde turuncu boya kalmamış. Soketlerin içi küflenmiş ampül patlak değildi ama çıkartmaya çalışırken parçalandı elimde kaldı.




Güzelce temizledim ve kapakları kapattım. Sızdırmazlık için etrafını japon yapıştırıcısı ile döndüm. Kuruyunca su tutarak sızdırmazlık testini yaptım kendimce :) . Sonuç güzel oldu. 60 TL ye çözdük. Artık yan sinyallerimde sarı değil turuncu yanıyor.



Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

hakan

  • Membro
  • İleti: 209
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #7 : 03 Mart 2023, 00:31:00 »
Bu sinyaller'in şeffaf kapakları beladır.Birkaç sene önce bir tanesi otoban da düşmüştü.yenisini aldım.geçen yaz arabayı yıkarken sünger'le üzerinden geçerken kapağı düştü ben de japon'la yapıştırdım.
haktas

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #8 : 03 Mart 2023, 08:18:45 »
Plastik aksamları yapıştırırken hep japon kullanıyorum en etkilisi  :yukari-ok:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #9 : 10 Mart 2023, 09:34:00 »
Tekrar merhaba bir tamirat güncellemesi ekleyeyim,

Geçen hafta Hatay’a gidip geldim yaklaşık 2.000 km yol yaptım toplamda. Dönünce kaputu açıp şöyle bir baktım ve her yerin yağ ve is içinde olduğunu gördüm en çok da şanzımanın üstü yağ içindeydi. Şeref ustaya gittim kontrolden sonra çatal boru, intercooler üst boru ve direksiyon borusunun kaçırdığını tespit ettik. Cumartesi günü sabahtan uğradım.

Çatal boru kırıkmış bantla sarmışlar etrafını :duvar:  orijinali ile değişti 1.200 TL, direksiyon borusunun tamirini yaptırdık 1400 TL yazmışlar. Sıfırı 2.400 TL imiş çok pişman oldum bilsem sıfırını alırdım aradaki fark beni tatmin etmedi açıkçası. Tabi direksiyon yağı da değişme durumunda kaldı.

Bantlı hali ve kırık kısmı;

   

İntercooler üst hortumunun etrafını silikonla kapatmaya çalışmışlar basmışlar silikonu, tamirinin yaptırdık 500 TL. Sıfırı 2.500 TL imiş o yüzden mantıklı geldi. Bir de kaçak olan yer öyle ciddi bir durumda değildi o yüzden tamiri mantıklı geldi. Onun resmini de bırakıyorum;



Turbonun sacı yoktu ben de daha önce önemsememiştim ancak Şeref usta önemli olduğunu turbo sıcaklığının etraftan geçen borulara zarar verdiğini ve turbo soğumasında etkisi olduğunu söyleyince onu da sıfır orijinal olarak taktık o da 1.400 TL
Arka koltuk klipsleri kırıktı koltuk sallanıp duruyordu onlar da varmış ellerinde onları da taktık 200 TL.

Yeni turbo sacımız,



İs sorunu da turbo-eksoz bağlantısından kaçırdığını fark ettik. Metal conta olmadan montaj yapmışlar ve oradan kaçırmış. Söküldü contası takılarak montajı yapıldı. Tüm hortum-boru ve bağlantılarının kontrolünü yaptık. Burak usta durumlarının iyi olduğunu söyleyince rahatladım açıkçası.

Sonuç olarak 6.300 TL masrafımız oldu. 1 Haftadır biniyorum ve dün kaputu açtığımda tertemizdi. Bu arabalara gerçekten iyi bakmak lazım, en üzücüsü de bu kaçakların önceden olduğunu, bant ve silikonla çözülmeye çalışıldığını fark ettik. Bantla yağ borusu kaçağını engellemeye çalışmak nedir yani?  :duvar: Alfaların böyle insanların eline düşmesine çok üzülüyorum.

Sonuç Resmi;


Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.329
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #10 : 10 Mart 2023, 10:36:08 »
 :duvar: Ya gerçekten hem kullanıcılar hem da ustalar çok bilinçsiz, kafayı yedi herkes... Silikon nedir, bant nedir yahu  :(
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #11 : 10 Mart 2023, 13:33:44 »
Aynen hocam bir yeri yaptıracağım zaman etrafında ne varsa kontrol ediyorum paranoyak oldum resmen  :S
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.209
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #12 : 10 Mart 2023, 14:16:29 »
Altı üstü boru ne olacak ki yaauuvvv diyen araç sahibi ve usta çok memlekette. Sanki bahçe hortumunu bantlıyor. İçinden ne geçiyor yüksek sıcaklık basınç var mı yok mu hesap eden yok maalesef.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #13 : 08 Nisan 2023, 23:36:23 »
Tekrardan merhaba,

Güzel bir güncelleme yapalım. Aracı aldığımdan beri Ti direksiyon ve F1 vites aklımdaydı. F1 vitesi daha önce yapanlar oldu fakat benim o kadar teknik ve elektronik bilgim yok. Bende yabancı forum sitelerinden araştırdım nasıl olur nasıl yaparız diye. Şimdi 1.9 Q-tronik için yapanı bulamadım ancak 2.4 Q-tronikler de kesme biçme, ek devre vs. olmadan orijinal parçalarla yapılabiliyormuş.
Bunun için lazım olan üç parça var.

1. Kulakçıklar (Kulakçıkların direksiyona montaj vidaları içinden çıkmıyor ve ayrı satılıyor. Tanesi 353 TL.  :duvar: Tabi ki de almadım. Evdeki vidalardan olabilecekleri denedim ve uygun vidayı buldum.)
2. Kulakçıklara uygun direksiyon (Ti olarak da normal olarak da mevcut)
3. 55344200 parça kodlu vites paneli.

2.4 Q-tronikler de Montajını yaptığınızda F1 vites direkt olarak kullanılabiliyor.

Sistemin mantığı kısaca şu şekilde açıklanmış , vites paneli ve kulakçıklar canbus ağı üzerinden bilgiyi al gülüm ver gülüm yapıyormuş. Kulakçıklar bilgiyi yolluyor ve yukarıda kodunu verdiğim vites panelinde bulunan bir devre ağ üzerinden bu bilgiyi alarak şanzıman ECU'suna vitesi değiştirme talimatı veriyor. Yapanlara 1.9 Q-tronikler de olur mu diye sormuşlar verilen cevaplar "olmaması için bir sebep yok sonuçta aynı şanzıman aynı ağ" şeklinde ama deneyip de yorum yapan olmamış. Yukarıda belirttiğim parçalar gerçekten maliyetli kimsenin bu riske girmemesi normal. Fakat ben girdim  :haydi:
İlk iki parçayı alfayedek.com ‘dan temin ettim sağ olsunlar ilgilendiler. Fakat bu kodlu vites paneli Türkiye’ye hiç gelmemiş ve bu yüzden Tofaş getirmiyormuş. Böylece aldığım risk daha da artmış oldu  :kahve: .

Şimdilik Ti direksiyon ve kulakçıkları taktım. Vites panelini de hem bulunması açısından hem de maliyeti açısından mecbur daha sonraya bıraktım. Bu parçayı temin etmemi sağlayacak arkadaşlar varsa lütfen desteklerini esirgemesinler. Özellikle yurt dışından çıkma bulabilirsem daha iyi olur.

Direksiyonun montajını YouTube de 4-5 tane video var onları izleyip yaptım. Yapması zor değil fakat airbagi çıkartırken biraz zorlandım. Bir de yenisini taktıktan sonra somunu takmayı unutmuşum  :duvar: . Kendime söve söve tekrar alt paneli ve airbagi söktüm ve somunu sıkarak tekrar topladım. Ti direksiyonun tutuş hissiyatı gerçekten çok hoş. Şimdilik kulakçıklar çalışmasa da görüntüsü güzel. (bu arada ışıkları çalışıyor gibi yanıyor)

Sonuç olarak parçaları tamamlayarak deneyeceğim. Olursa çok güzel olur, olmazsa da bir şekilde elektronik olarak çözmeye çalışacağım sonuçta imkânsız değil bir şekilde yapacağım. Eğer başarabilirsem nasıl yapılacağı ile ilgili ayrı bir konu açacağım ki yapmak isteyenlere rehber olsun.

Kulakçıklar ve Kulakçıkların montajı için kullandığım vidalar; (vidanın ölçüsü ne bilmiyorum görseli bir fikir verebilir diye paylaşıyorum.)

 

Kulakçıkların direksiyona monte edilmiş hali;

   

Eski direksiyon ve F1 kulakçıklarla yeni direksiyon.

   
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

sefalet

  • Membro
  • İleti: 323
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #14 : 09 Nisan 2023, 00:17:44 »
Ellerine saglik Ömer. ti direksiyon gercekten cok keyifli. Kulakcik da en cok ihtiyac duydugum ozellik. 156 SS'te o kadar alismisim ki elim hep kulakcik arıyor 159'da. Ihtiyac halinde kulakcikla vites dusurup devri yükseltebilmek buyuk nimetmis. Su an cok yavas kaliyor gaz pedaliyla bunu yapmak.

SM-A736B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #15 : 09 Nisan 2023, 00:27:39 »
Ellerine saglik Ömer. ti direksiyon gercekten cok keyifli. Kulakcik da en cok ihtiyac duydugum ozellik. 156 SS'te o kadar alismisim ki elim hep kulakcik arıyor 159'da. Ihtiyac halinde kulakcikla vites dusurup devri yükseltebilmek buyuk nimetmis. Su an cok yavas kaliyor gaz pedaliyla bunu yapmak.

SM-A736B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi teşekkür ederim. İnşallah başarırsam ilk F1 vites aracım olacak  :yukari-ok:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.024
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #16 : 09 Nisan 2023, 19:30:52 »
Çok güzel görünüyor, elinize sağlık.

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #17 : 09 Nisan 2023, 22:16:17 »
Çok güzel görünüyor, elinize sağlık.

Teşekkürler  :yukari-ok:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #18 : 10 Nisan 2023, 15:27:26 »
Bir paspas güncellemesi yapayım dedim. Resimlerdeki paspasları instagramda falan illaki görmüşsünüzdür. Araca özel olarak üretiliyor. Ben de istanbul'da bir firma ile anlaşarak yaptırdım ve bir aydır kullanıyorum. Hem paspasın hem kenarlarının rengini istediğiniz gibi seçebiliyorsunuz. Ben içerisi ferah olsun diye bej / siyah seçtim. Yaptırmayı düşünenler varsa bir fikir olur diye yazıyorum.

Paspaslar kullanışlı yağmurda çamurda iyi oluyor, ayağınızdan akan su ve çamur odacıklarda birikiyor ve tekrardan ayağınıza bulanmıyor. Ancak ben yaptırdığım yerden memnun kalmadım. Birincisi logo için ti logo yapacaktı taslaklarını yollamıştım ancak düz logo yapmış, ikincisi şoför tarafı sol ayak dinlendirme kısmı tam oturmadı alttan döşeme gözüküyor, üçüncüsü halıya tutması için altında bulunan cırt cırtlar eksikti.

Yani paspas kullanışlı ama yaptıracaksanız mutlaka gidip yüz yüze konuşup kendi aracınızda ölçtürüp yaptırın.

       
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #19 : 15 Nisan 2023, 20:42:28 »
Tekrardan merhaba,

Uzun zamandır aklımda olan geri görüş kamerasını en sonunda Aliexpres'den aldım. Geçen hafta takmak için sabahtan işe koyuldum.

Montaj için ilk iş tamponu söktüm, söktüğümde ilk gözüme çarpan park sensörlerinin pislik içinde olması ve kablolarının salkım saçak olmasıydı. Tabi açmışken temizlemeden ve toparlamadan olmaz. Sensörleri söktüm önce üzerlerindeki çamuru ıslak mendille aldım daha sonra elektronik temizleme spreyi ile her yerini temizleyip tekrar taktım. Sonrada kalın kablo kanalı ile etrafını sardım. Kablolarını da güzelce toparlayıp zarar görmeyecek şekilde kablo kanallarından geçirdim.



Sonra Kör Nokta Uyarı Sistemi nin radarlarını taktım. Bu proje henüz tamamlanmadığı için şu an bahsetmeyeceğim ama tamponu indirmişken omların montajlarını da yaptım.

Sonra kamera için plakanın üstünü ölçtüm biçtim ve matkapla deldim. Kameranın (+) kutbunu bagajdaki sigorta kutusunda kontak takılınca elektrik gelen bir sigortadan aldım. (-) kutbunu hemen altında bulunan şasi noktasından aldım. Kabloyu sol alt taraftan sonra da direksiyonun altından geçirerek teybe bağladım.

Görüş açısı gerçekten çok geniş (170 üretici derece olduğunu söylüyor). Kalite iyi ama en çok gece görüşü hoşuma gitti. Karanlıkta sadece geri vites ışığıyla bile gayet iyi gösteriyor.

 

Geri görüş kamerası gerçekten büyük rahatlıkmış  :yukari-ok:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

sefalet

  • Membro
  • İleti: 323
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #20 : 15 Nisan 2023, 22:02:55 »
Ellerine saglik. Açısı gerçekten iyiymis.

Ben su fotodakinden alip takmistim ama aklim bu tip olanlarda kaldi. Bendeki kamera tam ortada olmadigi icin goruntu hizalamasi da tam ortada degil ekranda.

Kor nokta olayini da merakla bekliyorum.

SM-A736B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #21 : 15 Nisan 2023, 23:02:28 »
Almadan önce çok araştırdım abi istediğim gibi oldu şükür. Kör noktayı zaten bağladım çalışıyor ama ben orijinali gibi ayna üstüne alacağım onun için uğraşıyorum. Onu da Aliexpres'den aldım;

https://tr.aliexpress.com/item/1005001470680516.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.36.21ef3d12ACHzsy&gatewayAdapt=glo2tur4itemAdapt
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #22 : 05 Mayıs 2023, 09:43:08 »
Tekrardan merhaba,

Dünyamı aydınlatan bir güncelleme ile devam edelim  :) .Aracı aldığımdan beri en çok şikayet ettiğim konu farların aydınlatmasıydı. Dıştan parlatma yapıldı fayda etmedi, baktım xenonlar orijinal değil bir arkadaşımdan orijinalleri denedim onlar da hoşuma gitmedi. En son geçenlerde aliexpresde xenon merceklere uyumlu LED buldum. Yorumlar hep olumluydu, kullananların koydukları resimlerde de baya aydınlatıyor gibi duruyordu. 800 TL vererek aldım. Çarşamba günü geldi ve performansını merak ettiğim için ilk iş eve gidip denemek oldu. Fakat sonuç tam bir hayal kırıklığıydı. Merceğin yuvasına tam oturmadı, soket kısmı yana baktığı için (xenonunki takınca alta bakıyor) sabitleme kıskaçları da kapanmadı. Tam oturmayınca da merceğin odak kısmına yetişmedi LED kısımları. Aydınlığı iyiydi aslında ama yuvaya oturmayınca performans alamadım. Resimlerinin aşağıya koyuyorum;

 

Bu hayal kırıklığından sonra bir sinirle farları sökmeye giriştim akşam akşam. Tampon vidalarından bazıları iyice paslanmış zorladı biraz. Nihayet farları söktükten sonra temizlemeye giriştim. İçi toz ve isten kirlenmişti. Merceklerin reflektör kısımlarının genel durumu iyiydi ancak alt kısımlarında kararmalar mevcuttu. Bosch AL marka merceği ertesi gün bir kaç yere sordum ellerinde yoktu olsa bile 1500-2000 lira civarı olabileceğini söylediler. Bende ne yapabilirim diye araştırırken  kararan kısımlara alüminyum bant yapıştırma yapanlara rastladım performanstan oldukça memnunlardı. Hemen alüminyum yanmaz bant aldım ve kararan bölgeye olabildiğince düz şekilde uyguladım.

Resimde kararan kısımlar gözüküyor bantlı resmini çekmeyi unutmuşum, sadece kararan kısmına uyguladım güzel parlak durdu;



En son farların kablo ve soket kısımlarını izole ederek içini iyice yıkadım. çamurlu su aktı resmen. Mercekli olan tarafa el giriyor kolayca sildim içini, sinyal olan kısma da içine bezi atıp uzun bir çubukla içinde çevirerek sildim ampülün girdiği yerdeki boşluk yeterliydi fakat uzunların olduğu kısım sıkıntılı azıcık bir genişlik var bezi sokması çıkartması zor en çok o taraflar uğraştırdı. Saç kurutma makinesi ile iyice kuruttuktan sonra kaloriferin yanında bir gün kurumaya bıraktım tertemiz oldu. Ertesi gün far parlatma için aldığım seti kullanmaya karar verdim ;



Bu setin fiyatı far parlatma işlemi ile aynı. Ben geçen sene 200 liraya almıştım içinden zımparası bezi ve eldiveni çıkıyor. 800-1500 ve 2000 lik zımparaların her biriyle 5 er dakika zımparaladım. Yorucu bir iş ;



Sonra talimatlardaki gibi parlatma işlemini yaptım;



Sonuç gayet iyi oldu. Resimlerde pek belli olmadığı için koymadım. İşim biter bitmez farları topladım ve montajını yaptım. Temizlik olayı gerçekten fark etti uğraştığıma değdi. Resimler aynı yerde hemen hemen aynı saatte çekildi. Fotoğrafta tam belli olmuyor ama yerdeki aydınlatmaya bakarsanız farkı görürsünüz;

Temizlik öncesi;



Sonrası;



Bir deneme sürüşü yaptım ve iki günlük uğraştan sonra sonuçtan memnunum. Resmen dünyam aydınlandı  :haydi: . Şimdilik bu Çin malı xenonlarla takılıp önümüzdeki aylarda Osram Next Generation D1S Night Breaker Laser Xenon 'lardan almayı düşünüyorum. Bu xenonu kullanan varsa yorumlarını esirgemesin. Ya da 159' da kullanıp orijinal xenondan daha iyi performans aldığınız bir marka varsa onları da yazarsanız sevinirim.

Bu arada kötü haber kaputu açma çekme sapı tamponu sökerken kırıldı  :duvar: . Kısa süreli bir eyvah bu hiç bir yerde bulunmaz komple kilidi değiştirmek mi gerekecek gerginliğinden sonra yaptığım araştırma da fiat doblonun 2005-2009 modeli ile aynı parça olduğunu (neyse ki) öğrendim. Daha iyisi ayrı da satılıyor 50 tl gibi bir fiyatı var, başınıza gelirse aklınızda olsun. Hafta sonu alıp takacağım. Kırılan çekme kolu da verdiğim emeğe nazar boncuğu olsun artık  :nazar: ;

Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 549
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #23 : 05 Mayıs 2023, 16:28:31 »
Ön kaput kilidini ben değiştirmiştim. Yeni aldığım resimdeki gibi kancalı ve çekmeli değil, yukarı doğru itmeli geldi ve çok daha rahat açılır oldu kaput. Tüm kilidi değiştirmek isteyebilirsiniz, benzer şikayetleri olanlara tavsiye ederim. Aydınlatmada ise mercek değişimi ile çözmüştüm olayı (Skoda superb merceği taktım), benzer çin malı D1S ampul kullanıyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #24 : 05 Mayıs 2023, 17:44:54 »
Ön kaput kilidini ben değiştirmiştim. Yeni aldığım resimdeki gibi kancalı ve çekmeli değil, yukarı doğru itmeli geldi ve çok daha rahat açılır oldu kaput. Tüm kilidi değiştirmek isteyebilirsiniz, benzer şikayetleri olanlara tavsiye ederim. Aydınlatmada ise mercek değişimi ile çözmüştüm olayı (Skoda superb merceği taktım), benzer çin malı D1S ampul kullanıyorum.

SuperB kaç model olanın merceği acaba? Ben daha uzun yola çıkmadığım için yine de tereddütlerim var, farların performansını uzun yol yaptıktan sonra tekrar değerlendireceğim. O zaman düşünebilirim. Bir de tam uyuyor mu, otomatik far ayarı falan düzgün çalışıyor mu acaba?
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
20 Yanıt
1065 Gösterim
Son İleti 01 Mart 2009, 23:19:44
Gönderen: utku35
40 Yanıt
1256 Gösterim
Son İleti 15 Haziran 2013, 00:33:39
Gönderen: asklepios
0 Yanıt
477 Gösterim
Son İleti 20 Temmuz 2013, 13:36:10
Gönderen: admin
0 Yanıt
2064 Gösterim
Son İleti 20 Temmuz 2013, 13:38:08
Gönderen: admin
2 Yanıt
1010 Gösterim
Son İleti 31 Mart 2018, 13:40:19
Gönderen: brkyz

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal