Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



2003 147 2.0 T.Spark - 34 JAS 10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok iyi maşallah, kazasız belasız :clover:

Teşekkürler  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Herkese selam,

YouTube'da benim de öncesinde severek takip ettiğim Birkan Demir Çalışkan, JAS 10'u inceledi. Keyifle izlemeniz dileği ile;



Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Belki özleyeni olur diye iki güncel JAS10 fotoğrafını şuraya bırakıyorum,

Herkese keyifli ve güvenli sürüşler dilerim!

You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

kuti147

Maşallah gerçekten, hele 2. Fotoya bayıldım. Sunroof da olsaydı artık kapında mi yatardım, araya arkadaşları sokup taciz moduna mı girerdim bilmiyorum 😂
Kazasız belasız keyifle kullan  :yukari-ok:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

berkealkan

Kapıda yatmak olur mu, buyrun gelin çayımı için  :clover:

Sunroof ne yazık ki bize ailece nasip olmuyor, şu ana kadar sunroof'a en çok yaklaşabildiğimiz cam tavan oldu  :lol:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

moza80

valla ben de sunroof var görsellik dışında pek bir esprisi yok.yazın sıcakta açamazsınız başınıza güneş geçer.kışın soğuktan açamazsınız.rüzgar sesi yapar kanallarını temizlemek lazım bakım ister ilgi ister karşılığında sadece baharda ya da sıcak gecelerde açabileceğiniz artı görsellik katan bir ekstra verir.yoksa olsa da olur olmasa da.

sadece yağmurlu kapalı havalarda perdesini açınca hem ferahlık veriyor hem de yağan yağmuru izlemek keyifli:)

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
valla ben de sunroof var görsellik dışında pek bir esprisi yok.yazın sıcakta açamazsınız başınıza güneş geçer.kışın soğuktan açamazsınız.rüzgar sesi yapar kanallarını temizlemek lazım bakım ister ilgi ister karşılığında sadece baharda ya da sıcak gecelerde açabileceğiniz artı görsellik katan bir ekstra verir.yoksa olsa da olur olmasa da.

sadece yağmurlu kapalı havalarda perdesini açınca hem ferahlık veriyor hem de yağan yağmuru izlemek keyifli:)

Valla yağmursuz ve klima açma zorunluluğu olmayan her havada kemeri takarken sunroof u açıyorum ben :) sunroofun camı farklı aslında, güneşin sıcağını pek geçirmiyor. Perdesini kapattığını pek hatırlamam. Yukarı doğru hafif kalkık hali cam açmaktan daha sessiz. Sağ arka camı da 1 parmak açınca ses yapmadan çok güzel havalandırıyor içini. Ama yağmurun tadı da ayrı tabi :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

moza80

You are not allowed to view links. Register or Login
Herkese selam,

YouTube'da benim de öncesinde severek takip ettiğim Birkan Demir Çalışkan, JAS 10'u inceledi. Keyifle izlemeniz dileği ile;



Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:

gayet güzel olmuş tamamını izledim.dikkatimi çeken kaput izolatörü boyadan sonra takılmadı sanırım.
bir de kat iptali demişken muayeneden geçebiliyor musunuz?

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
gayet güzel olmuş tamamını izledim.dikkatimi çeken kaput izolatörü boyadan sonra takılmadı sanırım.
bir de kat iptali demişken muayeneden geçebiliyor musunuz?

Teşekkürler  :clover:

Kaput izalatörü aslında uzun zamandır yok, pek iyi durumda değildi; gözüme pis gözükmesindense hiç olmamasını tercih ettim. Video yorumlarında da, arkadaşlarımdan da "neden yok?" sorusunu çok aldım. Depoda duruyor, belki aslını kalıp olarak kullanıp yeni malzemeden bir tane daha kesip takarım.

MK2 156'larda da olduğu gibi bu araçta da fabrika çıkışı 3 adet kat var hatta son susturucu hariç 2 adet de orta susturucu var. Benim önler iyi durumda ama orta katım boştu, boş olduğunu da geçenlerde bakım sırasında keşfetmiştik Muttalip usta ile. Bunu önleri iptal edip Y Pipe takarak, orta katı da orjinalinden daha büyük bir spor kat kullanarak değiştirdik. Emisyon testini zaten önler dolu orta kat olmadan da geçebiliyordu, sanırım önler yokken orta doluyken de geçer. Her ihtimale karşı sistemi elden çıkarmadım ya da atmadım, duruyor. Bir sıkıntı olursa önleri takar buraya da yaşadıklarımı anlatan bir yazı yazarım ama benden önce de bunu yapanların deneyimlerine güvenerek oyumu muayeneden geçeceği yönünde kullanıyorum.

Bu arada arıza ışığı yakmadı bu işlem ama performansa daha kolay devirlenme ve bir nebze yoldaki akışın kolaylaşması olarak yansıdı diyebilirim. Tork ve beygirde, dyno testine sokmadığımız için düşüş ya da artış oldu diyemiyorum ama hissim tabiiki mucizevi olmamakla birlikte artış yönünde.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

moza80

öndeki ilk çift katalizör üzerinde 2 ayrı oksijen sensörü var arıza ışığı yakmasa bile yakıt hava karışımını ayarlarken hatalı veri çekiyor olabilir onları iptal ettirdiniz mi ya da fake sensör takıldı mı?

emisyondan geçse bile tüvdeki arkadaşlar y pipe ı görünce sorun çıkarabilir mutlaka eski sistemi elde tutun derim.

kaput izalatörü izmirde bir parçacının elinde sıfır var ama 800-900 civarı idi sanırım.benim de ihtiyacım var mevcutta sarkmalar var bir de temizlik amaçlı söküp yıkayıp taktım iyice saldı kendini:)

benim artık pek yapacak bir şeyim kalmadı komple kaporta boya dışında.o da masraflı olmasının yanı sıra 15-20 günden aşağı sürmeyen bir işlem olduğu için aracı o kadar yatırmak istemediğimden sürekli ertelediğim bir iş halini aldı.

jason da yazmış eski aracım diye.gerçekten araç bir klasik olma yolunda ilerliyor nazar değmesin :nazar:


berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
öndeki ilk çift katalizör üzerinde 2 ayrı oksijen sensörü var arıza ışığı yakmasa bile yakıt hava karışımını ayarlarken hatalı veri çekiyor olabilir onları iptal ettirdiniz mi ya da fake sensör takıldı mı?

emisyondan geçse bile tüvdeki arkadaşlar y pipe ı görünce sorun çıkarabilir mutlaka eski sistemi elde tutun derim.

kaput izalatörü izmirde bir parçacının elinde sıfır var ama 800-900 civarı idi sanırım.benim de ihtiyacım var mevcutta sarkmalar var bir de temizlik amaçlı söküp yıkayıp taktım iyice saldı kendini:)

benim artık pek yapacak bir şeyim kalmadı komple kaporta boya dışında.o da masraflı olmasının yanı sıra 15-20 günden aşağı sürmeyen bir işlem olduğu için aracı o kadar yatırmak istemediğimden sürekli ertelediğim bir iş halini aldı.

jason da yazmış eski aracım diye.gerçekten araç bir klasik olma yolunda ilerliyor nazar değmesin :nazar:

Teşekkürler  :clover: :nazar:


Ön sensörler aslında zaten katlardan üstteydi, yani katlar varken ne okuyorlarsa aslında şu anda da aynısını okuyorlar diyebiliriz. Orta oksijen sensörü de orta kattan sonra ve orta kat bahsettiğim gibi hem geri basıncın düşmemesi hem de emisyonlar için orjinalinden daha hacimli ancak üst devirlerde akışa daha rahat izin veren bir spor kat. Dediğim gibi, deneyimlerim her yönde iyi. Egzoz kokusu gerçekten "temiz", hatta önler dolu orta boş halinden daha temiz. EcuNation Mustafa arkadaşımda bir yazılım düşünmüyor değilim, çünkü İngiltere AutoDelta da ön 2 kat iptalinden sonra yaptığı yazılımla sanırım 160-165Hp gibi bir şey alıyordu.

Kaput izalatörü olmadan yaz ve kış geçirdim, olmamasının da samimi olarak da bir eksisini hissetmedim. Sökerken tek endişem motor kaputu çok ısınır da hafif yağmurda eski Amerikanlar gibi kaputtan duman çıkıyormuş gibi su buharı sala sala gezer miyimdi, o da olmadı.  :lol:

Komple boya parasından hariç gerçekten ciddi de bir mesai haline dönebiliyor. Yani en basiti şu 147 ve 2.0 T.Spark yazılarının söküldükten sonra çıtacıda tekrar dizdirilmesi bile yarım günlük bir iş.

Jason abi ile ben aracı ilk aldığımda, 2 sene önce yazışmıştık; istediğim kıvama getirdiğimde sana da göstermek isterim demiştim çok mutlu olacağını söylemişti. Bakalım belki ayarlayabilirsek bir selfie koyarım buraya  :clover: :alfisti:

2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

cario

İncelemeye daha birkac gun once denk geldim, gercekten harika, cok iyi denk getirmissiniz. Keyifle kullanmaniz, sevmeniz dileklerimle
17' Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
11' Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MultiAir
06' Alfa Romeo 159 JTDm
05' Alfa Romeo 147 1.6 TS
96' Fiat Coupé Plus 2.0

berkealkan

Teşekkürler  :clover: İçime sinen bir araç oldu gerçekten. Aynı zamanda elimde en uzun süre tuttuğum araçlarımdan da birisi  :serefe:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Herkese selam,

Geçtiğimiz hafta JAS10 ile İstanbul - Antalya / Gazipaşa git gel yaptık.

Cruise Control 100km/h sabit 3 kişi, full bagaj ve klima en düşükte sürekli açık olmak üzere 1730 kilometre, 6.3 ortalama ile gitti geldi JAS10. Kapıdan kapıya git gel 2 depo benzin sanırım 2 litre hacimli bir otomobil için kötü bir değer değil.

Döndüğümüzde detaylı bir iç dış temizlikle ödülledirdim kendisini;



You are not allowed to view links. Register or Login


Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Önceki post'un hemen arkasına bir de haber vermiş olayım, JAS10'un da artık bir instagram hesabı var; her gün yeni bir post ve story paylaşıyorum;

You are not allowed to view links. Register or Login

takip eder, eşinize dostunuza önerirseniz sevinirim.

Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

JAS 10 ile tekrar selam,

You are not allowed to view links. Register or Login 'nin 147'sine taktığı K&N cold air intake sistemi konusunu gördüğüm günden beri rüyalarıma giriyordu. Yine 5. vites dişlisinde olduğu gibi başladım araştırmaya, iyi markaların cold ve ram air intake kitlerine baktım ama hem en büyük korkum hydrolocking yaşamayacağım hem de Türkiye'de temin edebileceğim bir şey bulamadım. Ve derken Alfa Rosso Ata'nın diğer 2.0 manuel 147'ye yaptığı sistem aklıma geldi. Havayı hali hazırda ön panelde bulunan plastik kapağı söküp almıştı, bana da çok mantıklı gelmişti ve üstelik su alması epey zor.

Her şey yerine tam oturdu diyebilirim hatta öyle ki yeni filtre kutusunu kendi kelepçesi ile motor üst plastik kapağının vidasını kullanarak sabitledim. Twin Spark kapağını henüz yerine bu şekilde de oturabilir mi diye denemedim; oturmazsa sanırım bir süre plastik kapak olmadan dolaşacağım.

Bu arada, "her şey güzel, sonuç ne oldu?" derseniz eğer açıkçası fena değil, normal kullanımda filtre sesi hiç yok ve sanki araç daha kolay akıyor. Gaza yüklenince ise alt devirlerde nispeten boğuk ancak üstlere doğru oldukça canlı ve tatmin edici bir emiş sesi elde ettim, hem çevreyi rahatsız etmeyecek hem de ön iki kat iptalinden elde edilen sesi bastırmayacak düzeyde bir ses diyebilirim. Bir diğer fark edilir iyileşme ise gaz tepkisinde oldu, nispeten daha kolay devirleniyor şuan JAS10 ve vites düşüşlerinde devir yakalamak niyetiyle yaptığım - yapmaya çalıştığım ara gazı ise daha rahat alıyor diyebilirim.

Fotoğraflar şöyle;


You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login



Bu arada kırmızıya döndürdüğüm anahtar fazla kusursuz geliyordu gözüme ne zamandır, onu da bir kaç ufak dokunuşla süsledim.

You are not allowed to view links. Register or Login


Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

kuti147

Güzel masraflara vesile olmak sevindirdi  :p
Tepkiler bende de benzer, sakin kullanım sessiz, yüklendiğin zaman da gülümseten bir homurtu 😎
Tek aklıma takılan, senin filtre bloğa ve egzoz manifolduna çok yakın. Hızlı gitmediğin zamanlarda sıcak hava çekmesinden çekiniyorum
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Güzel masraflara vesile olmak sevindirdi  :p
Tepkiler bende de benzer, sakin kullanım sessiz, yüklendiğin zaman da gülümseten bir homurtu 😎
Tek aklıma takılan, senin filtre bloğa ve egzoz manifolduna çok yakın. Hızlı gitmediğin zamanlarda sıcak hava çekmesinden çekiniyorum

Aslında şöyle, egzoz sacına sardığım amyant bez ısıyı hissedilir derecede azalttı; diyeceksin ki nasıl hissediyorsun hahah şöyle; radyatör fan plastiği artık eskisi gibi ısınmıyor, klima çok çok daha iyi soğutuyor ve egzoz sacına (aslında amyanta) araç saatlerce çalışmış olsa dahi dokunabiliyorum. Filtrenin kutusu da şimdilik deneyimlediğim üzere aman aman ısınmamıştı. Dur kalkta da garip bir durum hissetmedim henüz. Bu arada orjinal kutuyu henüz sökmedim hâlâ deniyorum.

Yine de filtre emişi ile panelin önündeki yere bir scoop bulacağım, alacağım ya da yapacağım. Hem dediğin gibi duruyorken de dışarıdan nefes alabilir motor hem de hava daha net yönlenir.

Bu arada plastik kapağı dayanamadım taktım, aradaki aparatı dükkanda bir miktar hırpalamak yetti  :lol:

You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

moza80

elinize sağlık japon dostlarımız aşağıdaki gibi bir çözüm bulmuş ama türkiyede ne kadar kullanışlı olur bilemiyorum

You are not allowed to view links. Register or Login

ben de bugün yabancı siteleri siteleri geziyordum performans baskı balata setleri hafif volanlar modifiye egzantrikler pistonlar çelik fren hortumları performans egzoslar kısa vites geçişlei için kitler ....ne ararsanız var avrupada aslında.

ne yazık ki paypal istiyor çoğu ve tabi kurdan dolayı epey tuzlu.

heyecanınız sürekli devam etsin biz de keyif ile izleyelim

DcD-Semih

Hocam elinize sağlık güzel uygulamalar olmuş, aynı motora sahip araçlarımız malum ön katların iptali ile ilgili bilgi alayım bende sizden, O2 sensörlerine bir müdahalede bulundunuz mu veya alt devir torku çekişte fark gibi tecrübeleriniz ne oldu dinlemek isterim, 160.000km yi geçti, aşırı ısınıyor ön katlar dolmuştur diye düşünüyorum artık baya bi.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

DcD-Semih

#70
Hocam elinize sağlık güzel uygulamalar olmuş, aynı motora sahip araçlarımız malum ön katların iptali ile ilgili bilgi alayım bende sizden, O2 sensörlerine bir müdahalede bulundunuz mu veya alt devir torku çekişte fark gibi tecrübeleriniz ne oldu dinlemek isterim, 160.000km yi geçti, aşırı ısınıyor ön katlar dolmuştur diye düşünüyorum artık baya bi.

Yanlışlıkla ikinci defa göndermiştim tapatalktan silemedim kusura bakma hocam.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
elinize sağlık japon dostlarımız aşağıdaki gibi bir çözüm bulmuş ama türkiyede ne kadar kullanışlı olur bilemiyorum

You are not allowed to view links. Register or Login

ben de bugün yabancı siteleri siteleri geziyordum performans baskı balata setleri hafif volanlar modifiye egzantrikler pistonlar çelik fren hortumları performans egzoslar kısa vites geçişlei için kitler ....ne ararsanız var avrupada aslında.

ne yazık ki paypal istiyor çoğu ve tabi kurdan dolayı epey tuzlu.

heyecanınız sürekli devam etsin biz de keyif ile izleyelim

İngiltere özellikle otomobil severler için cennet ancak gerçekten güncel kurlarla alınır takılır gibi değil. Bu örnekteki aslında cold air intake dedikleri, dirsekli ancak alttam hava alan sistem; benim naçizane yapmaya çalıştığıma ram air intake diyorlar, kısa ve dirseksiz. Şimdilik gerçekten güzel sonuç aldım, ilerleyen zamanlarda özellikle serin havada neler göreceğiz bakalım.  :clover:


You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam elinize sağlık güzel uygulamalar olmuş, aynı motora sahip araçlarımız malum ön katların iptali ile ilgili bilgi alayım bende sizden, O2 sensörlerine bir müdahalede bulundunuz mu veya alt devir torku çekişte fark gibi tecrübeleriniz ne oldu dinlemek isterim, 160.000km yi geçti, aşırı ısınıyor ön katlar dolmuştur diye düşünüyorum artık baya bi.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Ön 2 kat iptali ile ilgili öncesinde benim de merak ettiğim ve sorulan soruları yanıtladığım postlar konu içerisinde mevcut aslında, haricinde merak ettiğiniz her şeyi elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım. Ancak şunu söyleyebilirim, katların dolması diye bir şey yok ancak zamanla erir ve çıkışları tıkamaya başlarsa o zaman problem. Çok ısınmaktan kastınız nedir?  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

DcD-Semih

You are not allowed to view links. Register or Login
İngiltere özellikle otomobil severler için cennet ancak gerçekten güncel kurlarla alınır takılır gibi değil. Bu örnekteki aslında cold air intake dedikleri, dirsekli ancak alttam hava alan sistem; benim naçizane yapmaya çalıştığıma ram air intake diyorlar, kısa ve dirseksiz. Şimdilik gerçekten güzel sonuç aldım, ilerleyen zamanlarda özellikle serin havada neler göreceğiz bakalım.  :clover:



Ön 2 kat iptali ile ilgili öncesinde benim de merak ettiğim ve sorulan soruları yanıtladığım postlar konu içerisinde mevcut aslında, haricinde merak ettiğiniz her şeyi elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım. Ancak şunu söyleyebilirim, katların dolması diye bir şey yok ancak zamanla erir ve çıkışları tıkamaya başlarsa o zaman problem. Çok ısınmaktan kastınız nedir?  :clover:
Üşengeçlik yapıp bakmadım hiç hocam haklısınız aslında bir bakınayım aklıma takılan bişey olursa sorayım yine :)

Dolmasından kastım da o zaten açıkçası dpf gibi tıkanmıyor katalitik konvertör doğrudur ancak benim araçta farklı olarak LPG var, oda malum silindir iç sıcaklıklarını çok arttırıyor, cf3 manifoldlarda da katlar çok yakın ve hacimsel olarak küçük doğal olarak muhtemelen eriyip tıkandı. Tıkanan katalitiğin ısınmasını bilirsiniz aslında rahat hava geçmeyince katların olduğu yerden aşırı sıcak hava dalgası vuruyor yüzüme aracı ilk aldığım zamanlardan farklı olarak.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Üşengeçlik yapıp bakmadım hiç hocam haklısınız aslında bir bakınayım aklıma takılan bişey olursa sorayım yine :)

Dolmasından kastım da o zaten açıkçası dpf gibi tıkanmıyor katalitik konvertör doğrudur ancak benim araçta farklı olarak LPG var, oda malum silindir iç sıcaklıklarını çok arttırıyor, cf3 manifoldlarda da katlar çok yakın ve hacimsel olarak küçük doğal olarak muhtemelen eriyip tıkandı. Tıkanan katalitiğin ısınmasını bilirsiniz aslında rahat hava geçmeyince katların olduğu yerden aşırı sıcak hava dalgası vuruyor yüzüme aracı ilk aldığım zamanlardan farklı olarak.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Katların zamanla kırıldığında ilk belirti olarak soğuk çalıştırmada ısınana kadar "şıngırtı" yapmasıdır derler. Ön iki kat iptalinden önce orta katınızı da kontrol etmeniz sağlıklı olur diye düşünüyorum bu arada, vaktiniz olduğunda önceki postlardan da okuyacağınız gibi benim orta boştu mesela (benden önce boşaltılmış). Ben bunun üzerine bir de önleri iptal etseydim herhalde hem büyük ihtimalle geri basınç kaybı çok olacağı için performans kaybı yaşayacaktım hem de egzoz kokusu çok ağır olacaktı (şuan gayet iyi).

İptal etmek istediğiniz zaman ise Y Pipe dedikleri çıkışlar lazım olacak size, fotoğrafını hemen aşağıda paylaşıyorum;


You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

DcD-Semih

@berkealkan Çok teşekkür ederim hocam asıl düşündüğüm konu oksijen sensörleriydi ancak yukarıda belirttiğiniz gibi katlardan önce zaten onlarda hatalı karışım okuyacağı bir durum yok, Y pipe el yapımı da yaptırabilirim ancak iyi durumda cf2 manifoldu bulursam birebir uyumlu olabilir gibi düşünüyorum, hem elimde katlar üzerinde olacak şekilde kendi manifoldumu tutmuşda olurum. Bir araştırayım bakalım, 3.kat içinde sizinle aynı uygulama en mantıklısı, daha seyrek hücreli bir kat iş görecektir. Oda üniversal şekilde bulunabiliyor zaten. Tekrardan sağolun fikir için.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello