Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080  (Okunma sayısı 1362 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« : 27 Temmuz 2024, 20:03:35 »
Merhaba yıllardır alfa romeo araçlarını seven ve hep sahip olmak isteyen biriydim.  1.8 tbi 159 olsun istiyordum fakat nasibimizde giulietta varmış.

3 hafta önce İzmir de polis bir arkadaştan aldım. İzmir de çok eski arkadaşım levent ( kendisi yazılımcı ve yıllardır giu kullanıyorr) sağolsun araca baktı ve onayladı gittik aldık.

105.000 km de 2015 model  cam tavan ve brembo olması benim için önemliydi. Rengi de özel ki önceden dışarda gördüğüm zaman çok hoşuma giderdi.

Aracı aldıktan sonra ertesi gün yazılım ve downpipe yaptırdım. şu an 140 hp 380 tork civarında mk2 lerin turboları vnt olmadığı için bu güç anca cıkabildiğini söyledi. Yazılımı da levent yaptı , youtube da cv films de giulietta videolarından görebilirsiniz.

Aracı aldım antalya ya getirdim. Triger seti yağını  suyunu filtelerini enjektör temizleyicisi ve LIQUI MOLY Dizel Emme Manifold Temizleyici ile bakımını tamamladım.
Yeni aldığım için daha çok fotoğrafını cekemedim. 

İlerde belki bir spor yay belki de hr spacer bulabilirsem belki onu alacağım onun haricinde başka birşey yapmayı düşünmüyorum.

Araçtan genel olarak memnunum. fakat bir italyan sever olarak trim seslerine takıntılıyım maalesef. :(

Özellikle sürücü kapısı veya orta direkt yani kemerlerin ordan bozuk yolda trim sesleri geliyor. Onun haricinde araçta herhangi bir trim sesi yok.  Bu sesleri kesmeye niyetliyim. Bu konuda bana ne tavsiye edersiniz. Bozuk yollarda o kadar yavaş gidiyorum ki arkada trafik yaratıyorum bazen :)

Daha önce ki sahibi kapılarda sarkan derileri olduğu için kronik onu kumaş olarak değiştirmiş. Acaba kapıların trimleri sökülüp takıldığı için mi geliyor tam olarak algılayamadım. Eğer açılıp herhangi bir yalıtım veya süngerle geçerse yapmak istiyorum açıkcası. Tavsiyelerinize açığım.

Diğer olayda sürücü koltuğunun bel ve sırt kısmına biraz sert yaslanınca gıcırdama var. Bu da kronik olduğunu okudum. Okuduğum kadarıyla kaburga gibi olan sırt desteklerinin raylarını gresleyince geçiyormuş.Onu da yakın zamanda deneyeceğim. Ama önceliğim bu kapılarda ki ve kemerin ordan gelen trim sesleri. :-X





2.memleket  = İtalya

hakan

  • Membro
  • İleti: 217
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #1 : 28 Temmuz 2024, 12:28:19 »
Hayırlı olsun,rengi çok güzel. :nazar:
haktas

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #2 : 28 Temmuz 2024, 15:40:14 »
teşekkür ederim evet rengi gerçekten bir başka :)
2.memleket  = İtalya

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.299
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #3 : 29 Temmuz 2024, 10:41:10 »
Hayırlı olsun rengi canlıda çok daha güzel  :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #4 : 30 Temmuz 2024, 23:44:07 »
teşekkürler. :)
2.memleket  = İtalya

cario

  • Membro
  • İleti: 496
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #5 : 31 Temmuz 2024, 09:34:21 »
Hayırlı olsun, gerçekten ilgilenildiğini gösteriyor ve rengi çok beğendiğim bir renk.

Trim sesleri gerçekten baş belası, örneğin geçtiğimiz 25 gün bir tıkırtıyı aramakla geçirdim.  :duvar: tıkırdamanın duyulduğu yerdeki herşeyi söktüm ve hiç birşey kalmadıktan sonra da tıkırtı devam ediyordu. Bazen yerini saptamak bile başlı başına bir iş oluyor. 25 günün sonunda kapı kilitleri, menteşeler, koltuk altları vs derken Wd40la çılgınca giriştim, sonuç ses gitti  :alkis:
"Müziğin sesini açın ve unutun" gibi yaklaşımlar benim için de kabul edilemez.
17' Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
11' Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MultiAir
06' Alfa Romeo 159 JTDm
05' Alfa Romeo 147 1.6 TS
96' Fiat Coupé Plus 2.0

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 494
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #6 : 01 Ağustos 2024, 15:13:56 »
Hayırlı olsun,
En güzel giuletta rengi olabilir  :clover:  :nazar:
Semy synthetic hater

Youtube kanalım https://www.youtube.com/@emrecann34

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 61
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #7 : 01 Ağustos 2024, 18:35:07 »
Direklerdeki trim sesleri genelde kırılan ya da deforme olan klipslerden kaynaklı oluyor, komple söküp klipsleri yenilemekte ve montaj sırasında da plastik montaj noktaları için bir miktar silikon sprey ve civatalı bağlantılar için de transmisyon yağlayıcıları kullanmakta fayda var.

Kapı içinden gelen ses ise genellikle kapı kolu mekanizmasında içerde yer alan yay kırılıp boşluğa düşüyor ve tıkırtı yapıyor. Bir de eğer kapı kolu değişmiş ve yan sanayi bir kol takılmışsa ya da kötü montaj yapılmışsa da benzer sesler duyulabiliyor.

Koltuktan gelen gıcırtı sesi için ise normal ızgara desteklerden daha rijit ve bağlantısı daha güçlü destek kitleri var. @Sercan Keklik 'in online mağazasında vardı ancak şimdi bakınca bulamadım.

İtalyan markalarının genelinde olduğu gibi Giulietta'da da plastik kalitesi biraz zayıf böyle olunca da trim sesi araç yorgunluğuna bağlı olarak artabiliyor. İlk Giulietta'm 160binde iken trim seslerinden yılmıştım ancak ikincisi henüz 100bin km ve neredeyse (yolcu koltuğu gıcırtısı dışında) hiç trim sesi yok.

Öyle ya da böyle bence hala yerine konulabilecek tek araba daha düşük kilometreli başka bir Giulietta :D

Keyifli sürüşler dilerim.
 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 189
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #8 : 03 Ağustos 2024, 13:58:01 »
Keyifli sürüşler :)

Nadir ve güzel renk, benim de favori giu rengim :D



SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Bianco Lunare

mustafa26

  • Membro
  • İleti: 218
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #9 : 03 Ağustos 2024, 14:03:59 »
Hayırlı olsun, keyifle kullanın.
Antalya'da bir selektör kadar uzağınızdayım 😄
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.968
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #10 : 03 Ağustos 2024, 20:02:16 »
Yazılım sonrası veya öncesinde soğutma sisteminde de güncelleme yapıldı mı?
Daha büyük bir intercooler...

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


///////////////

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #11 : 10 Ağustos 2024, 17:45:50 »
Hayırlı olsun, gerçekten ilgilenildiğini gösteriyor ve rengi çok beğendiğim bir renk.

Trim sesleri gerçekten baş belası, örneğin geçtiğimiz 25 gün bir tıkırtıyı aramakla geçirdim.  :duvar: tıkırdamanın duyulduğu yerdeki herşeyi söktüm ve hiç birşey kalmadıktan sonra da tıkırtı devam ediyordu. Bazen yerini saptamak bile başlı başına bir iş oluyor. 25 günün sonunda kapı kilitleri, menteşeler, koltuk altları vs derken Wd40la çılgınca giriştim, sonuç ses gitti  :alkis:
"Müziğin sesini açın ve unutun" gibi yaklaşımlar benim için de kabul edilemez.

teşekkür ederim . sizde galiba Giulia kullanıyorsunuz. Sonra ki hedefimiz inş nazar değmesin aracınıza  :nazar:

eşim hatta bana psikolojimin bozuk olduğunu falan söylemeye başladı. yolda giderken müziğin sesini kısıp nereden ses geliyor dinlemeye çalışıyorum.  :D

slikon sprey ve koltuk için sıvı gres aldım denedim fakat başarısız oldum  :asagi-ok:

2.memleket  = İtalya

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #12 : 10 Ağustos 2024, 17:59:53 »
Hayırlı olsun,
En güzel giuletta rengi olabilir  :clover:  :nazar:
teşekkür ederim evet rengini çok beğeniyorum  :nazar:
Direklerdeki trim sesleri genelde kırılan ya da deforme olan klipslerden kaynaklı oluyor, komple söküp klipsleri yenilemekte ve montaj sırasında da plastik montaj noktaları için bir miktar silikon sprey ve civatalı bağlantılar için de transmisyon yağlayıcıları kullanmakta fayda var.

Kapı içinden gelen ses ise genellikle kapı kolu mekanizmasında içerde yer alan yay kırılıp boşluğa düşüyor ve tıkırtı yapıyor. Bir de eğer kapı kolu değişmiş ve yan sanayi bir kol takılmışsa ya da kötü montaj yapılmışsa da benzer sesler duyulabiliyor.

Koltuktan gelen gıcırtı sesi için ise normal ızgara desteklerden daha rijit ve bağlantısı daha güçlü destek kitleri var. @Sercan Keklik 'in online mağazasında vardı ancak şimdi bakınca bulamadım.

İtalyan markalarının genelinde olduğu gibi Giulietta'da da plastik kalitesi biraz zayıf böyle olunca da trim sesi araç yorgunluğuna bağlı olarak artabiliyor. İlk Giulietta'm 160binde iken trim seslerinden yılmıştım ancak ikincisi henüz 100bin km ve neredeyse (yolcu koltuğu gıcırtısı dışında) hiç trim sesi yok.

Öyle ya da böyle bence hala yerine konulabilecek tek araba daha düşük kilometreli başka bir Giulietta :D

Keyifli sürüşler dilerim.
 
:lol: :lol:

yorumunuz için çok teşekkür ederim. detaylıca yazmanız demekki benim gibi manyaklar da varmış dedirtiyor ahaha

aracı severek kullanıyorum ama cidden kullandığım aracın en azından biraz sessiz olmasını istiyorum. hafif yamalı asfalt ve arnavut kaldırım taşlı yollarda ses gelmemesi için yavaş gidiyorum  :)

fakat kapılara kesinlikle bir çözüm bulmam lazım. benden önce ki sahibi kapılar da ki derilerin sarkması sonucu kumaş yapmış aslında renk tavan rengi ve kumaşı ile nerdeyse aynı. fakat galiba kapıları söküp takarken ya bilinçsiz bir şekilde söktü taktı diye düşünüyorum kim yaptıysa.

kapının içinden gelen sesler beni yoruyor her yol yamasında veya cukurda sesler geliyor sesi açsam bile kulağım o sesleri dinlemekte olduğu için  her şekilde duyuyorum  :D

aracım temiz kullanılmış diye düşünüyorum cünkü önce ki sahipleri ile görüştüm hepsi bilinçli kullanıcılar. bende elimden geldiğince aracı korumaya çalışıyorum.

ayrıca debriyaja basarken de bir gıcırdama var. o da aşırı rahatsız ediyor. debriyaj yayını sıvı gres ile yağladım ama hala geçmedi. galiba üst merkezden geliyor gibi hissediyorum. bu konu hakkında bir bilgin var mı ?

kapılar için video daki gibi bir uygulama yapmaya çalışacağım. bu malzemeleri temin edebileceğim bir yer öneriri misiniz ?

Ayrıca kapılar sök tak yapıldığı için yüksek ihtimal içinde ki klipsler de kayıp yada eksik olacağını düşünüyorum. bu klipsleri nasıl temin edebilirim ?
https://www.youtube.com/watch?v=isC8R0EDfE8&t=2s

Keyifli sürüşler :)

Nadir ve güzel renk, benim de favori giu rengim :D



SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



teşekkürler.  :clover:
Hayırlı olsun, keyifle kullanın.
Antalya'da bir selektör kadar uzağınızdayım 😄

teşekkürler alanyadayım bu arada , eğer yolunuz düşerse beklerim her zaman  :alfisti:
Yazılım sonrası veya öncesinde soğutma sisteminde de güncelleme yapıldı mı?
Daha büyük bir intercooler...

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



şu an soğutma konusunda herhangi bir şey yapmadım.

aracı sıkıştırmıyorum ve sürekli gazlamıyorum. hybrid turbo işi olursa belki düşünürum fakat o kadar da ilerlemek istemiyorum.

d moduna bile nadir alıyorum

fakat kaderi değişti diyebilirim.

d modda nerdeyse 400 torka yakın gücü ve 2 ile 3.400 devir arası çok güzel tork veriyor.

 yazılımın amacı araç biraz rahatlasın ve torklu bir şekilde rahat rahat kullanıyım amacımdı.
2.memleket  = İtalya

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #13 : 10 Ağustos 2024, 18:20:43 »
Direklerdeki trim sesleri genelde kırılan ya da deforme olan klipslerden kaynaklı oluyor, komple söküp klipsleri yenilemekte ve montaj sırasında da plastik montaj noktaları için bir miktar silikon sprey ve civatalı bağlantılar için de transmisyon yağlayıcıları kullanmakta fayda var.

Kapı içinden gelen ses ise genellikle kapı kolu mekanizmasında içerde yer alan yay kırılıp boşluğa düşüyor ve tıkırtı yapıyor. Bir de eğer kapı kolu değişmiş ve yan sanayi bir kol takılmışsa ya da kötü montaj yapılmışsa da benzer sesler duyulabiliyor.

Koltuktan gelen gıcırtı sesi için ise normal ızgara desteklerden daha rijit ve bağlantısı daha güçlü destek kitleri var. @Sercan Keklik 'in online mağazasında vardı ancak şimdi bakınca bulamadım.

İtalyan markalarının genelinde olduğu gibi Giulietta'da da plastik kalitesi biraz zayıf böyle olunca da trim sesi araç yorgunluğuna bağlı olarak artabiliyor. İlk Giulietta'm 160binde iken trim seslerinden yılmıştım ancak ikincisi henüz 100bin km ve neredeyse (yolcu koltuğu gıcırtısı dışında) hiç trim sesi yok.

Öyle ya da böyle bence hala yerine konulabilecek tek araba daha düşük kilometreli başka bir Giulietta :D

Keyifli sürüşler dilerim.

videoyu çektim arabaya inip deli deli hareketler ediyorum dışardan görenler öyle düşünebilir  :))

videoyu izledikce hala sinir oluyorum seslerden  :)) :))

https://youtu.be/61GC-6mJhYI

2.memleket  = İtalya

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 61
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #14 : 12 Ağustos 2024, 12:48:49 »
Selamlar tekrardan :)

Delilik genetik, sene 1988'de babam, Murat 131 motorunu Murat 124'e swaplayan ilk kişi olabilir :)
O dönem bindiği arabaları bugün klasik diye satıyorlar  8)

Debriyaj pedalı için gıcırtı konusu sizin de tespit ettiğiniz gibi yay kaynaklı büyük ihtimalle ama yayın kendisinde değilde bağlantığı noktalarda bir uygulama gerekebilir. Yani yayın pedala geçtiği bağlantı noktasını bir yağlamayı deneyin, bu noktada "CRC 5-56" ürününü kullanmanızı tavsiye ederim. Herkes WD40 kullanır ama bunu mutlaka deneyin.

Kapılar konusu biraz detaylı girişmeyi gerektirebilir.
Paneller sökülüp eksik olan klipsler yenilenmeli. İki tip plastik klips var kapı içinde, birer örnek alıp sanayide bir bagalitçiye gidip aynılarından alın derim. Hatta montajlamadan önce de aşağıda linkini verdiğim süngerlerde panel ile kapı sacı bağlantı yüzeylerine denk gelecek şekilde, panel içinden uygulama yapabilirsiniz. Plastik klipsler dışında metal tip geçmeli olan klipsler de ve bunlar eksik ise "alfa yedek"ten bulabilirsiniz ama bu metal klipslerin geçtiği plastik bağlantı noktaları kırık ise yapacak birşey yok :) o sese katlanılacak. Dediğim gibi plastik kalitesi çok iyi değil bizim arabalarda.

Kapı kolları ve düğme takımlarından gelen sesler sürpriz değil. Panel sökülürken mutlaka o düğme takımlarının sökülmesi gerekiyor ve bilmeyen biri onu "yaradana sığınıp" çekince düğme ünitesi üzerinde bulunan bağlantı klipslerinin canına okuyor. Burada anlatması oldukça zor ama kapıyı sökerken sıra düğme takımına geldiğinde kapı tutamağının kapağının altında bulunan bir delikten düz tornavida sokmak vasıtayısla o klipsleri kurtarmak ve düğme takımını sökmek oldukça kolay aslında.

Benim de sürücü tarafında o klipsler zamanından emekli oldukları için benzer bir ses var.

Aşağıdaki fotoğrafta bulunan metal klipslere dikkat edin, bu örnektede aşağıda duran klipsler sağlamken yukarıda duranları deforme olmuşlar. Yani sökülürken yukarıda bahsettiğim hata yapılmış.

Resim:
https://i.ebayimg.com/images/g/oiYAAOSwOxtf13PL/s-l1200.jpg


Özetle:
Kapı panelleri sökülecek, klipsler yenilenecek ve tüm bağlantılar aslına uygun hale getirilecek.

Sünger Bant:
https://endustriyelkesim.com/endustriyel-malzemeler/endustriyel-yan-malzemeler/yapiskanli-sunger-bant/

Yalıtım Hakkında:
Kapı içi yalıtımı konusu bizim arabalarda biraz zor. Kapı panellerini söktüğünüzde göreceksiniz, cam krikosu ünitesine ulaşmak için bir metal paneli daha sökmeniz gerekecek ve o panel kapı sacına perçinli bağlantı ile montajlanmış. Önce perçinler matkap ile aşındırılacak, sonra tek tek kapı içine düşürülecek ki onların hepsini içerden alamazsanız sebep olacakları ses yüzünden strese bağlı ruhsal bunalıma girebilirsiniz :D

Sonra panel içi yalıtım uygulaması yapılacak. Burada kullanılacak malzeme çok önemli piyasada metrekaresi 300 liradan 3000 liraya kadar ürünler bulabilirsiniz. Ucuz etin yahnisi atasözümüzü burada hatırlatmak faydalı olacaktır. Uygulama yaparken yüzeyi IPA ile tertemiz sildikten sonra montaj rulosu kullanmak şart, elle yapıştırdıklarınız bir süre sonra sökülecektir. Uygulama da iki kat olmalı, 1-titreşim plakası 2-ses emici sünger.

Herşeyi çok iyi yaptığımızı varsayarak ilerliyorum. Sıra geldi o metal paneli yeniden yerine montajlamaya. Muhakkak yine perçin kullanmanız gerek ve unutmayın ki perçin deliklerini bir miktar deforme ettiniz. İşte film burada kopuyor. Eğer panelin etrafını montaj bantı ile dönmezseniz o metal parça da artık bir titreşim kaynağı olmaya başlıyor ve "yalıtım yaptım oh" dediğiniz kapı içinden karın ağrısına sebep olan sesler gelmeye başlıyor :D

Kişisel tavsiyem, kapı içinin klipslerini yenileyin, yukarıda örneğini verdiğim sünger bantı kullanının ve konuyu kapatın.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #15 : 12 Ağustos 2024, 23:38:57 »
Selamlar tekrardan :)

Delilik genetik, sene 1988'de babam, Murat 131 motorunu Murat 124'e swaplayan ilk kişi olabilir :)
O dönem bindiği arabaları bugün klasik diye satıyorlar  8)

Debriyaj pedalı için gıcırtı konusu sizin de tespit ettiğiniz gibi yay kaynaklı büyük ihtimalle ama yayın kendisinde değilde bağlantığı noktalarda bir uygulama gerekebilir. Yani yayın pedala geçtiği bağlantı noktasını bir yağlamayı deneyin, bu noktada "CRC 5-56" ürününü kullanmanızı tavsiye ederim. Herkes WD40 kullanır ama bunu mutlaka deneyin.

Kapılar konusu biraz detaylı girişmeyi gerektirebilir.
Paneller sökülüp eksik olan klipsler yenilenmeli. İki tip plastik klips var kapı içinde, birer örnek alıp sanayide bir bagalitçiye gidip aynılarından alın derim. Hatta montajlamadan önce de aşağıda linkini verdiğim süngerlerde panel ile kapı sacı bağlantı yüzeylerine denk gelecek şekilde, panel içinden uygulama yapabilirsiniz. Plastik klipsler dışında metal tip geçmeli olan klipsler de ve bunlar eksik ise "alfa yedek"ten bulabilirsiniz ama bu metal klipslerin geçtiği plastik bağlantı noktaları kırık ise yapacak birşey yok :) o sese katlanılacak. Dediğim gibi plastik kalitesi çok iyi değil bizim arabalarda.

Kapı kolları ve düğme takımlarından gelen sesler sürpriz değil. Panel sökülürken mutlaka o düğme takımlarının sökülmesi gerekiyor ve bilmeyen biri onu "yaradana sığınıp" çekince düğme ünitesi üzerinde bulunan bağlantı klipslerinin canına okuyor. Burada anlatması oldukça zor ama kapıyı sökerken sıra düğme takımına geldiğinde kapı tutamağının kapağının altında bulunan bir delikten düz tornavida sokmak vasıtayısla o klipsleri kurtarmak ve düğme takımını sökmek oldukça kolay aslında.

Benim de sürücü tarafında o klipsler zamanından emekli oldukları için benzer bir ses var.

Aşağıdaki fotoğrafta bulunan metal klipslere dikkat edin, bu örnektede aşağıda duran klipsler sağlamken yukarıda duranları deforme olmuşlar. Yani sökülürken yukarıda bahsettiğim hata yapılmış.

Resim:
https://i.ebayimg.com/images/g/oiYAAOSwOxtf13PL/s-l1200.jpg


Özetle:
Kapı panelleri sökülecek, klipsler yenilenecek ve tüm bağlantılar aslına uygun hale getirilecek.

Sünger Bant:
https://endustriyelkesim.com/endustriyel-malzemeler/endustriyel-yan-malzemeler/yapiskanli-sunger-bant/

Yalıtım Hakkında:
Kapı içi yalıtımı konusu bizim arabalarda biraz zor. Kapı panellerini söktüğünüzde göreceksiniz, cam krikosu ünitesine ulaşmak için bir metal paneli daha sökmeniz gerekecek ve o panel kapı sacına perçinli bağlantı ile montajlanmış. Önce perçinler matkap ile aşındırılacak, sonra tek tek kapı içine düşürülecek ki onların hepsini içerden alamazsanız sebep olacakları ses yüzünden strese bağlı ruhsal bunalıma girebilirsiniz :D

Sonra panel içi yalıtım uygulaması yapılacak. Burada kullanılacak malzeme çok önemli piyasada metrekaresi 300 liradan 3000 liraya kadar ürünler bulabilirsiniz. Ucuz etin yahnisi atasözümüzü burada hatırlatmak faydalı olacaktır. Uygulama yaparken yüzeyi IPA ile tertemiz sildikten sonra montaj rulosu kullanmak şart, elle yapıştırdıklarınız bir süre sonra sökülecektir. Uygulama da iki kat olmalı, 1-titreşim plakası 2-ses emici sünger.

Herşeyi çok iyi yaptığımızı varsayarak ilerliyorum. Sıra geldi o metal paneli yeniden yerine montajlamaya. Muhakkak yine perçin kullanmanız gerek ve unutmayın ki perçin deliklerini bir miktar deforme ettiniz. İşte film burada kopuyor. Eğer panelin etrafını montaj bantı ile dönmezseniz o metal parça da artık bir titreşim kaynağı olmaya başlıyor ve "yalıtım yaptım oh" dediğiniz kapı içinden karın ağrısına sebep olan sesler gelmeye başlıyor :D

Kişisel tavsiyem, kapı içinin klipslerini yenileyin, yukarıda örneğini verdiğim sünger bantı kullanının ve konuyu kapatın.


detaylı yorumun için teşekkür ederim öncelikle .

Debriyaj için yayına sıvı gres sıktım ama ses kesilmedi. tam nereden geldiğini çözemedim. bide çok altta eğilirken belim büküldü diyebilirim :D

kapılar için söylediğin herşeyi not aldım. özellikle camlar açıkken çıtırdılar geliyor . kapalıyken o seslerde kesiliyor. youtube da dediğin gibi videolar buldum.

kapının içinde ki perçinleri söktükten sonra yan tarafına vidayla giriyorlar.

kapı sökmeleri vs hepsini izledim. zamanım olduğu zaman cesaretimi toplayıp girişmeyi düşünüyorum.

linkleride buraya atıyorum belki konuyu okuyup aynı sıkıntıdan müzdarip olan kişilere yardımcı oluruz.

https://www.youtube.com/watch?v=isC8R0EDfE8&t=4s

https://www.youtube.com/watch?v=KORkLHF9Fyw
2.memleket  = İtalya

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #16 : 13 Ağustos 2024, 00:12:51 »
yeni fotolar  8)











2.memleket  = İtalya

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 61
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #17 : 13 Ağustos 2024, 09:09:00 »
detaylı yorumun için teşekkür ederim öncelikle .

Debriyaj için yayına sıvı gres sıktım ama ses kesilmedi. tam nereden geldiğini çözemedim. bide çok altta eğilirken belim büküldü diyebilirim :D

kapılar için söylediğin herşeyi not aldım. özellikle camlar açıkken çıtırdılar geliyor . kapalıyken o seslerde kesiliyor. youtube da dediğin gibi videolar buldum.

kapının içinde ki perçinleri söktükten sonra yan tarafına vidayla giriyorlar.

kapı sökmeleri vs hepsini izledim. zamanım olduğu zaman cesaretimi toplayıp girişmeyi düşünüyorum.


Rica Ederim.
Panelleri birkaç sefer söktüğüm için videolardaki kadar hızlı olmayacağını garanti edebilirim :)
Sabırla ve özenle yapmakta fayda var.
Olası bir ihtiyaç halinde dilediğiniz zaman bana ulaşabilirsiniz.
Özleden telefon numarası vs isterseniz de paylaşabilirim.
Seneler önce daha Honda grupları apaçilerle dolmamışken hissettiğim dayanışma ve arkadaşlık burada kesintisiz sürüyor, bu sebeple en ufak faydam dokunursa bile mutlu olurum.

Şimdiden kolay gelsin.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

canselmo

  • Membro
  • İleti: 152
    • Çevrimdışı
Ynt: 2015 Giulietta JTD Stage 2+ 07 BTG 080
« #18 : 14 Ağustos 2024, 15:34:04 »
Rica Ederim.
Panelleri birkaç sefer söktüğüm için videolardaki kadar hızlı olmayacağını garanti edebilirim :)
Sabırla ve özenle yapmakta fayda var.
Olası bir ihtiyaç halinde dilediğiniz zaman bana ulaşabilirsiniz.
Özleden telefon numarası vs isterseniz de paylaşabilirim.
Seneler önce daha Honda grupları apaçilerle dolmamışken hissettiğim dayanışma ve arkadaşlık burada kesintisiz sürüyor, bu sebeple en ufak faydam dokunursa bile mutlu olurum.

Şimdiden kolay gelsin.

memnuniyetle lütfen özelden paylaşabilirseniz haberleşelim  :clover:
2.memleket  = İtalya

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
287 Yanıt
20506 Gösterim
Son İleti 29 Mart 2023, 21:15:18
Gönderen: Mevo
19 Yanıt
1906 Gösterim
Son İleti 13 Kasım 2015, 12:06:27
Gönderen: Gouki
3 Yanıt
1653 Gösterim
Son İleti 10 Nisan 2016, 11:51:15
Gönderen: OğuzCanAlantor
9 Yanıt
1091 Gösterim
Son İleti 10 Mayıs 2018, 02:37:18
Gönderen: MusamPa
19 Yanıt
2322 Gösterim
Son İleti 13 Kasım 2019, 20:59:08
Gönderen: ArinFırat

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal