Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016  (Okunma sayısı 1723 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« : 02 Haziran 2018, 15:12:15 »





Tekrar merhabalar. 2 farklı 147 ve araya sıkıştırılmış başka marka arabalardan sonra Giulietta ile yine sahalara dönmüş gibiyim. Gibiyim kısmını aşağıda açarım ama öncelikle araçtan bahsedeyim.
Ben 18.000 km iken aldım, gerçekten sıfırdan farkı yok sanırım, şu an 20.000 km oldu. Progression paket olduğu için 16 jant var ve hız sabitleme yok, bunun dışında distinctive'den çok da farklı olacak eksikleri yok, yani performans ve keyif açısından diyelim. Rüzgar ve tekerlek sesi çok alıyor araç, belki distictive'de yalıtım daha iyidir diyeceğim ama pek sanmıyorum, kullanan varsa farkı biliyorsa paylaşırsa sevinirim.
Bir uzun yol maceramız oldu, oldukça keyifli geçen yolculuk her bakımdan beni sevindirdi diyebilirim ama arabayla ilgili hala şüphelerim var.

Olumlu yönlerinden bahsedeyim:
Araç oyuncak araba gibi sanki kendi kendine gidiyor gideceği yere. Uzun yıllar araba kullandıysanız ve artık beynin motor hareketleri gibi kullanıyosanız gerçekten gittiğiniz yere nasıl geldiğinizi fark etmiyorsunuz.
Amortisörler çok dengeli, darbe emilimi ve sertliği tam olması gerektiği gibi, virajlarda korkutmadan bir kısım konfor sağlıyor, şasesi de çok sıkı, böylelikle bir Alfa Romeo kullandığınızı fark ediyorsunuz.
Elektronik destek sistemleri sayesinde başınız pek belaya girmiyor, girerse hemen düzeltiyor. (bu sevmediğim bir şey ama biraz da böyle bakalım şu arabalara)
DNA Modu efsane gerçekten. A modunda yoğun yağmur altında su birikintisinden mükemmelen geçiyorsunuz, harika. Normal mod gerçekten yakıt tasarrufu isterseniz çok yardımcı oluyor. Dinamik mod ise aracı ikiye katlıyor, 170 le giderken araç kafa kaldırıyor falan.
Trim sesi yok! (ilginç ama yok, hala alışamadım : )
Direksiyon tepkileri elektronik desteğe rağmen iyi ve yüksek hızlardaki sertleşmesi harika, hatta inanılmaz.
 

Olumsuz yönleri ise:
Şehir içinde sıkışık trafikte araba cinnet geçirtiyor diyebilirim. Motor, şanzuman, gaz, fren ve DNA modu birbirinden uyumsuz.
Arabayı kontrol etmek imkansız diyebilirim, hele ki D modunda iseniz yandınız, park bile etmek çok zor. Ne gaz tepkilerini ayarlayabiliyosunuz, ne yavaş yavaş yaklaşmayı ne ne zaman ilerleyeceğini ayarlayabiliyorsunuz.
Yol tutuşu çok olmasına rağmen çok sert spor arabalarda olduğu gibi bozuk zeminde bir kayma yaşarsanız araba sanki hiç tekerleklerin üzerinde gitmiyormuş gibi oluyor, tekrar yola tutunması ve sistemlerin çalışmasına kadar biraz ter döktürüyor, acaba ne gelecek başıma diyorsunuz açıkçası.
Frenler bazen mükemmel bazen rezil tutuyor, bu tekerlekten olabilir ama bence frenleme tepkiniz daha önemli.
Ses sistemi berbat. Berbat derken 2000'li yılların sistemleri kadar. Bass tiz olsun yürüsün dersen efsane diyen olacaktır.
Tekerlek sesi ve ön direklerden inanılmaz yükseklikte rüzgar sesi alıyor. O kadar ki 160-170 giderken rüzgar sesinden içeride konuşmak bile zorlaşıyor.


Netice itibariyle henüz servisle konuşmadım ama bir yazılım güncellemesiyle belki bu şanzuman motor uyumsuzluğu çözülebilir ve o zaman çok uzun yıllar beraber vakit geçirebiliriz kendisiyle. Eğer çözülmez ise üzgünüm ama diğer bütün artıları başka markalarda da olduğundan sadece DNA ile ergen tavlayan bir Alfa Romeo modeli olarak tarihe karışacaktır. Hep korktuğum ve kazıklanmadığım hissini bana hem madden hem de manen veren tek markayı artık kaybettiğime emin olarak ya eski bir modelini alıp toplatırım, yada Mazda falan alırım. :)

Son olarak 147 ile aldığım hazzı alamıyorum aslında. Bu daha başka bir tad, bu da güzel ama teknolojinin her alanda mekaniği kolaylaştırma çabası ilk başlarda hep güzel gelir, sonradan bir kere o analog kafayı alan yine geri dönmek ister genellikle. Bu her alanda böyle.. bknz. Plak'ların tekrar popüler olması vs.. Biraz eski arabayla uğraşmaktan bıktığım için bu tercihi yaptım. Hem performans hem yakıt ekonomisi beni iyi hissettirecek ki hissettiriyor ama o mekanik mühendislikle üretilen arabaların tadını henüz vermiyor.
İlerleyen zamanlarda kendisiyle komple barışırsak deneyimlerimi yazarım.

Kazasız, dikkatli ve keyifli sürüşler herkese.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #1 : 02 Haziran 2018, 16:18:02 »





Tekrar merhabalar. 2 farklı 147 ve araya sıkıştırılmış başka marka arabalardan sonra Giulietta ile yine sahalara dönmüş gibiyim. Gibiyim kısmını aşağıda açarım ama öncelikle araçtan bahsedeyim.
Ben 18.000 km iken aldım, gerçekten sıfırdan farkı yok sanırım, şu an 20.000 km oldu. Progression paket olduğu için 16 jant var ve hız sabitleme yok, bunun dışında distinctive'den çok da farklı olacak eksikleri yok, yani performans ve keyif açısından diyelim. Rüzgar ve tekerlek sesi çok alıyor araç, belki distictive'de yalıtım daha iyidir diyeceğim ama pek sanmıyorum, kullanan varsa farkı biliyorsa paylaşırsa sevinirim.
Bir uzun yol maceramız oldu, oldukça keyifli geçen yolculuk her bakımdan beni sevindirdi diyebilirim ama arabayla ilgili hala şüphelerim var.

Olumlu yönlerinden bahsedeyim:
Araç oyuncak araba gibi sanki kendi kendine gidiyor gideceği yere. Uzun yıllar araba kullandıysanız ve artık beynin motor hareketleri gibi kullanıyosanız gerçekten gittiğiniz yere nasıl geldiğinizi fark etmiyorsunuz.
Amortisörler çok dengeli, darbe emilimi ve sertliği tam olması gerektiği gibi, virajlarda korkutmadan bir kısım konfor sağlıyor, şasesi de çok sıkı, böylelikle bir Alfa Romeo kullandığınızı fark ediyorsunuz.
Elektronik destek sistemleri sayesinde başınız pek belaya girmiyor, girerse hemen düzeltiyor. (bu sevmediğim bir şey ama biraz da böyle bakalım şu arabalara)
DNA Modu efsane gerçekten. A modunda yoğun yağmur altında su birikintisinden mükemmelen geçiyorsunuz, harika. Normal mod gerçekten yakıt tasarrufu isterseniz çok yardımcı oluyor. Dinamik mod ise aracı ikiye katlıyor, 170 le giderken araç kafa kaldırıyor falan.
Trim sesi yok! (ilginç ama yok, hala alışamadım : )
Direksiyon tepkileri elektronik desteğe rağmen iyi ve yüksek hızlardaki sertleşmesi harika, hatta inanılmaz.
 

Olumsuz yönleri ise:
Şehir içinde sıkışık trafikte araba cinnet geçirtiyor diyebilirim. Motor, şanzuman, gaz, fren ve DNA modu birbirinden uyumsuz.
Arabayı kontrol etmek imkansız diyebilirim, hele ki D modunda iseniz yandınız, park bile etmek çok zor. Ne gaz tepkilerini ayarlayabiliyosunuz, ne yavaş yavaş yaklaşmayı ne ne zaman ilerleyeceğini ayarlayabiliyorsunuz.
Yol tutuşu çok olmasına rağmen çok sert spor arabalarda olduğu gibi bozuk zeminde bir kayma yaşarsanız araba sanki hiç tekerleklerin üzerinde gitmiyormuş gibi oluyor, tekrar yola tutunması ve sistemlerin çalışmasına kadar biraz ter döktürüyor, acaba ne gelecek başıma diyorsunuz açıkçası.
Frenler bazen mükemmel bazen rezil tutuyor, bu tekerlekten olabilir ama bence frenleme tepkiniz daha önemli.
Ses sistemi berbat. Berbat derken 2000'li yılların sistemleri kadar. Bass tiz olsun yürüsün dersen efsane diyen olacaktır.
Tekerlek sesi ve ön direklerden inanılmaz yükseklikte rüzgar sesi alıyor. O kadar ki 160-170 giderken rüzgar sesinden içeride konuşmak bile zorlaşıyor.


Netice itibariyle henüz servisle konuşmadım ama bir yazılım güncellemesiyle belki bu şanzuman motor uyumsuzluğu çözülebilir ve o zaman çok uzun yıllar beraber vakit geçirebiliriz kendisiyle. Eğer çözülmez ise üzgünüm ama diğer bütün artıları başka markalarda da olduğundan sadece DNA ile ergen tavlayan bir Alfa Romeo modeli olarak tarihe karışacaktır. Hep korktuğum ve kazıklanmadığım hissini bana hem madden hem de manen veren tek markayı artık kaybettiğime emin olarak ya eski bir modelini alıp toplatırım, yada Mazda falan alırım. :)

Son olarak 147 ile aldığım hazzı alamıyorum aslında. Bu daha başka bir tad, bu da güzel ama teknolojinin her alanda mekaniği kolaylaştırma çabası ilk başlarda hep güzel gelir, sonradan bir kere o analog kafayı alan yine geri dönmek ister genellikle. Bu her alanda böyle.. bknz. Plak'ların tekrar popüler olması vs.. Biraz eski arabayla uğraşmaktan bıktığım için bu tercihi yaptım. Hem performans hem yakıt ekonomisi beni iyi hissettirecek ki hissettiriyor ama o mekanik mühendislikle üretilen arabaların tadını henüz vermiyor.
İlerleyen zamanlarda kendisiyle komple barışırsak deneyimlerimi yazarım.

Kazasız, dikkatli ve keyifli sürüşler herkese.
1 sene kadar ben de Giulietta kullandım.Yazdıklarının çoğuna katılıyorum.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 502
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #2 : 02 Haziran 2018, 18:47:38 »
Yalıtım ve ses sistemi berbat. Linea emotion (önceki aracım) yol ve rüzgar sesi konusunda giu dan çok daha iyiydi. Kendisine haksızlık etmişim. Ayrıca lineanın hoparlör ve tweeterların aynısını giuliettaya da koymuşlar. Tasarım olarak arabama aşığım, kullanmaktan keyif alıyorum. O yüzden kendim ufak tefek yalıtım yapmayı düşünüyorum.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

vozkol

  • Membro
  • İleti: 150
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #3 : 02 Haziran 2018, 21:18:22 »
Aracınız manuel mi TCT mi?
2004-2008 : 1997 145 1.6 Boxer
2010-2014 : 2006 156 1.6 TS Distinctive
2014-2016 : 2008 159 1.9 JTDM Distinctive plus
2016-....... : Giulietta 1.6 JTDM Super TCT

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.964
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #4 : 02 Haziran 2018, 21:21:51 »
Güle güle kullanın.


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.357
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #5 : 02 Haziran 2018, 21:37:10 »
Hayırlı olsun, güle güle kullanın  :clover:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fikri.şakar

  • Membro
  • İleti: 283
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #6 : 03 Haziran 2018, 04:05:48 »
hayırlı olsun
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #7 : 03 Haziran 2018, 08:37:28 »
Teşekkürler arkadaşlar.
@vozkol TCT
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

vozkol

  • Membro
  • İleti: 150
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #8 : 03 Haziran 2018, 15:35:46 »
Ben otomatik 159'dan TCT'ye geçtiğimde alışmam zaman almıştı, ama aracı kullandıkça alışkanlıklarım değişmeye başladı yavaş yavaş, şimdi 38000 km oldu ve nadiren TCT'den beklemediğim tepkiyi alıyorum artık. Bana en zor gelen şey N modda (belki D'de de yapıyordur ama hatırlamıyorum) gaz pedalına hafifçe dokunarak hızlanıp sonra ayağımı gaz pedalından çektiğimde bir üst vitese çok yavaş geçmesi. Bunu özellikle düşük devirlerde üst vitese geçerken yapıyor ama sanki her zaman da yapmıyor. Bir - iki sn kadar araç hiç vitese geçmiyor ve dolayısıyla ivmelenmiyor. Alıştıktan sonra, trafik uygun değilse tam üst vitese geçecek devirlerde ayağımı gazdan çekmeyerek bunu çözdüm :)

D modda ise sıkışık trafikte dur-kalk veya park etmek tam bir işkence dediğiniz gibi, dolayısıyla ben o durumlarda her zaman N modda kullanıyorum. Bir de şunu merak ediyorum açıkçası; Fiat Egea'da da aynı 120 HP 320 Nm TCT (DCT) motor-şanzuman kombinasyonu var ama o araçta DNA yok. Bu durumda hep dinamik mod gibi mi yoksa gaz pedalı tepkisini daha düşük olacak şekilde mi ayarlamışlar. Çünkü D modda Giu dizel olmasına rağmen gayet seri ve atak. Egea nasıl merak ediyorum.
2004-2008 : 1997 145 1.6 Boxer
2010-2014 : 2006 156 1.6 TS Distinctive
2014-2016 : 2008 159 1.9 JTDM Distinctive plus
2016-....... : Giulietta 1.6 JTDM Super TCT

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #9 : 03 Haziran 2018, 18:05:48 »
Ben otomatik 159'dan TCT'ye geçtiğimde alışmam zaman almıştı, ama aracı kullandıkça alışkanlıklarım değişmeye başladı yavaş yavaş, şimdi 38000 km oldu ve nadiren TCT'den beklemediğim tepkiyi alıyorum artık. Bana en zor gelen şey N modda (belki D'de de yapıyordur ama hatırlamıyorum) gaz pedalına hafifçe dokunarak hızlanıp sonra ayağımı gaz pedalından çektiğimde bir üst vitese çok yavaş geçmesi. Bunu özellikle düşük devirlerde üst vitese geçerken yapıyor ama sanki her zaman da yapmıyor. Bir - iki sn kadar araç hiç vitese geçmiyor ve dolayısıyla ivmelenmiyor. Alıştıktan sonra, trafik uygun değilse tam üst vitese geçecek devirlerde ayağımı gazdan çekmeyerek bunu çözdüm :)

D modda ise sıkışık trafikte dur-kalk veya park etmek tam bir işkence dediğiniz gibi, dolayısıyla ben o durumlarda her zaman N modda kullanıyorum. Bir de şunu merak ediyorum açıkçası; Fiat Egea'da da aynı 120 HP 320 Nm TCT (DCT) motor-şanzuman kombinasyonu var ama o araçta DNA yok. Bu durumda hep dinamik mod gibi mi yoksa gaz pedalı tepkisini daha düşük olacak şekilde mi ayarlamışlar. Çünkü D modda Giu dizel olmasına rağmen gayet seri ve atak. Egea nasıl merak ediyorum.
Demek bir gariplik varmış cidden. :)
Ben kamyon gibi bir araçtan inip buraya geldim. Eski kasa Freelander kullanıyordum, kendisi harika bir araç olmasına karşın şu an Giu yanında iş makinası gibi geliyor.
5 yıl da 147 kullandım ve elim ayağım gibi olmuştuk artık, aynısını otomatik araçtan bekleyemem ama kesinlikle insanı delirtecek bir saçmalığa sahip bu Giulietta'daki şanzuman motor ilişkisi.
Otomatik Egea da kullandım alakası yok bu problemlerin.
Freelander'daki otomatik şanzumanla milimetrik kaydırmalar yapılabiliyor, çok keyifliydi. Tabi 2000 motor olduğu için ayağı frenden çekince otomatik gaz vermesi gibi bir ayarı yok çünkü kaldırabiliyor aracı turbosuz rolantide.

Giu ile park ederken hafif yokuşta ya Hill holder düzgün çalışmıyor, arada kaçırıyor ya da 3 cm yaklaşayım diyorsun birden araba fırlıyor falan tam bir kabus ve bunu çözemezsem kendisini gönderebilirim.

Arabayı bom boş İtalyan yollarında gazlayıp virajları salına salına almak için yapmışlar sanki, Bizin trafiğe gelmiyor.. uzun yolda yağ gibi gidiyor ama bu sefer de yol ve rüzgar sesinden delirtiyor.

Delirmemek için 170 'lik Distictive multiair kullanmak lazım sanırım ama o da yakıt parasıyla delirtecek.. :)
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

hannibal

  • Membro
  • İleti: 247
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #10 : 03 Haziran 2018, 19:07:08 »
Halbuki bu tarz yalıtım problemlerinin mk2 ile önemli ölçüde azaltıldığını okuyorduk hep  :-[
Konuyu merakla takipteyim, kullananlar yorum yapsınlar da aydınlanalım.
Size de geçmiş olsun diyeyim, benim 156'daki rüzgar sesini giulietta'ya geçtiğimde tarihe gömerim diye düşünüyordum :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

vozkol

  • Membro
  • İleti: 150
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #11 : 03 Haziran 2018, 19:48:03 »
Demek bir gariplik varmış cidden. :)
Ben kamyon gibi bir araçtan inip buraya geldim. Eski kasa Freelander kullanıyordum, kendisi harika bir araç olmasına karşın şu an Giu yanında iş makinası gibi geliyor.
5 yıl da 147 kullandım ve elim ayağım gibi olmuştuk artık, aynısını otomatik araçtan bekleyemem ama kesinlikle insanı delirtecek bir saçmalığa sahip bu Giulietta'daki şanzuman motor ilişkisi.
Otomatik Egea da kullandım alakası yok bu problemlerin.
Freelander'daki otomatik şanzumanla milimetrik kaydırmalar yapılabiliyor, çok keyifliydi. Tabi 2000 motor olduğu için ayağı frenden çekince otomatik gaz vermesi gibi bir ayarı yok çünkü kaldırabiliyor aracı turbosuz rolantide.

Giu ile park ederken hafif yokuşta ya Hill holder düzgün çalışmıyor, arada kaçırıyor ya da 3 cm yaklaşayım diyorsun birden araba fırlıyor falan tam bir kabus ve bunu çözemezsem kendisini gönderebilirim.

Arabayı bom boş İtalyan yollarında gazlayıp virajları salına salına almak için yapmışlar sanki, Bizin trafiğe gelmiyor.. uzun yolda yağ gibi gidiyor ama bu sefer de yol ve rüzgar sesinden delirtiyor.

Delirmemek için 170 'lik Distictive multiair kullanmak lazım sanırım ama o da yakıt parasıyla delirtecek.. :)

Rüzgar sesi konusunda benim herhangi bir şikayetim yok aslında. İş güzergahımda rüzgarlı havalarda 130 km/h hızında biraz rüzgar sesi başlıyor, 150 - 160 km/h hızda artıyor ancak normal şartlarda 180 km/h hızda bile gitsem araç gayet sessiz aslında. Bana bu segmetteki araç için Giu rüzgar sesi açısından gayet başarılı geliyor ilginç şekilde :) Acaba sizin aracınızda bir yalıtım sorunu mu var diye düşündüm bir an. Hatırlıyorum da Bursa'dan dönerken araçta eşim ve oğlum gece uyuyordu, müzik kapalıydı, yol bomboştu ve ben 180 km/h hıza kadar çıktım, gayet sessiz akıp gidiyordu araç. Hatta 159'da rüzgar sesi hangi hızda başlıyorsa Giu'da da öyle olduğu çıkarımını yapmıştım aracı yeni değiştirdiğimde.

Hillholder eğer araç hafif eğimde durunca start-stop aktvite olup stop ettiğinde tekrar çalışana kadar biraz kaçırıyor ancak araç stop haldeyken ayağı frenden çekmek yerine fren pedalına daha kuvvetli basarsanız yine çalışıyor ve bir sn içinde de hillholder aktif oluyor, dolayısıyla aracı geri kaçırmamış oluyorsunuz. Başka hatırladığım sıkıntı yaşamadım hillholderda.

Açıkçası ben genel olarak çok memnunum mk3 Giu'dan. 159'dan sonra çok farklı geldi ama ne var ki 1.6 156 gibi yokuşta can çekişmiyor ve ara hızlanmaları iki 156 motoru varmış gibi, 159'dan çok daha pratik ve seri. en önemlisi arıza çıkarmaması açısından benim gibi zamanında her ay sanayide en az bir gününü geçiren insanlar için büyük upgrade :)

O kadar seri kullanmama rağmen 38.000 km ortalamam 7 lt/100 km. Eğer 170'lik Giu olsaydı eminim bu sürüş tarzımla 10-12 lt'den aşağısı olmazdı. Ama sizi anlayabiliyorum, sanırım siz de benim gibi düşünüyorsunuz: keşke N ve D modları arasında da bir mod olsaydı. N modu fazla yakıt tasarrufu odaklı, D modu ise fazla sert. Uzun yol için D modunda hiç sıkıntı yok ama şehir içinde kullanışsız. Ben çoğu zaman şehir içinde N modda kullanıp hız gerekirse gaza fazla basıyorum. N modu erken vites yükseltmek için bu kadar hevesli olmasa çok daha iyi olurdu. Ama sanırım adamlar tümüyle tasarruf ve konfor odaklı yaklaşmışlar bu ayarları yaparken.

Bence siz bir süre daha kullanın, biraz daha tanıyın derim. Alışkanlıklar yavaş değişiyor çünkü araç kullanma büyük oranda refleks işi. Ama tabii herkesin bir araçtan beklentileri farklı olabilir. Giu aykırı tipi, süper yol tutuşu ve sürüş dinamikleri olmasaydı diğer yönlerden çok sıradan bir orta sınıf araba. Son olarak da progression ile süper donanım arasında bu kadar fark olabilir mi, sanmıyorum ama...
 
2004-2008 : 1997 145 1.6 Boxer
2010-2014 : 2006 156 1.6 TS Distinctive
2014-2016 : 2008 159 1.9 JTDM Distinctive plus
2016-....... : Giulietta 1.6 JTDM Super TCT

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #12 : 03 Haziran 2018, 21:33:40 »
Halbuki bu tarz yalıtım problemlerinin mk2 ile önemli ölçüde azaltıldığını okuyorduk hep  :-[
Konuyu merakla takipteyim, kullananlar yorum yapsınlar da aydınlanalım.
Size de geçmiş olsun diyeyim, benim 156'daki rüzgar sesini giulietta'ya geçtiğimde tarihe gömerim diye düşünüyordum :)
Belki benim araçta bir sorun var dicem ama sanmıyorum aynı fabrikadan aynı tasarımda farklı bir rüzgar sesi olmaması lazım.
Hayatımda ilk kez a sütunundan rüzgar sesi duyuyorum. Benimle beraber tüm yolcular da aynı şeyi söyledi o yüzden iyice dikkat ettim.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #13 : 03 Haziran 2018, 21:38:52 »
Rüzgar sesi konusunda benim herhangi bir şikayetim yok aslında. İş güzergahımda rüzgarlı havalarda 130 km/h hızında biraz rüzgar sesi başlıyor, 150 - 160 km/h hızda artıyor ancak normal şartlarda 180 km/h hızda bile gitsem araç gayet sessiz aslında. Bana bu segmetteki araç için Giu rüzgar sesi açısından gayet başarılı geliyor ilginç şekilde :) Acaba sizin aracınızda bir yalıtım sorunu mu var diye düşündüm bir an. Hatırlıyorum da Bursa'dan dönerken araçta eşim ve oğlum gece uyuyordu, müzik kapalıydı, yol bomboştu ve ben 180 km/h hıza kadar çıktım, gayet sessiz akıp gidiyordu araç. Hatta 159'da rüzgar sesi hangi hızda başlıyorsa Giu'da da öyle olduğu çıkarımını yapmıştım aracı yeni değiştirdiğimde.

Hillholder eğer araç hafif eğimde durunca start-stop aktvite olup stop ettiğinde tekrar çalışana kadar biraz kaçırıyor ancak araç stop haldeyken ayağı frenden çekmek yerine fren pedalına daha kuvvetli basarsanız yine çalışıyor ve bir sn içinde de hillholder aktif oluyor, dolayısıyla aracı geri kaçırmamış oluyorsunuz. Başka hatırladığım sıkıntı yaşamadım hillholderda.

Açıkçası ben genel olarak çok memnunum mk3 Giu'dan. 159'dan sonra çok farklı geldi ama ne var ki 1.6 156 gibi yokuşta can çekişmiyor ve ara hızlanmaları iki 156 motoru varmış gibi, 159'dan çok daha pratik ve seri. en önemlisi arıza çıkarmaması açısından benim gibi zamanında her ay sanayide en az bir gününü geçiren insanlar için büyük upgrade :)

O kadar seri kullanmama rağmen 38.000 km ortalamam 7 lt/100 km. Eğer 170'lik Giu olsaydı eminim bu sürüş tarzımla 10-12 lt'den aşağısı olmazdı. Ama sizi anlayabiliyorum, sanırım siz de benim gibi düşünüyorsunuz: keşke N ve D modları arasında da bir mod olsaydı. N modu fazla yakıt tasarrufu odaklı, D modu ise fazla sert. Uzun yol için D modunda hiç sıkıntı yok ama şehir içinde kullanışsız. Ben çoğu zaman şehir içinde N modda kullanıp hız gerekirse gaza fazla basıyorum. N modu erken vites yükseltmek için bu kadar hevesli olmasa çok daha iyi olurdu. Ama sanırım adamlar tümüyle tasarruf ve konfor odaklı yaklaşmışlar bu ayarları yaparken.

Bence siz bir süre daha kullanın, biraz daha tanıyın derim. Alışkanlıklar yavaş değişiyor çünkü araç kullanma büyük oranda refleks işi. Ama tabii herkesin bir araçtan beklentileri farklı olabilir. Giu aykırı tipi, süper yol tutuşu ve sürüş dinamikleri olmasaydı diğer yönlerden çok sıradan bir orta sınıf araba. Son olarak da progression ile süper donanım arasında bu kadar fark olabilir mi, sanmıyorum ama...

Neredeyse sadece donanımsal farklar var Distictive ile arasında ki onlar da hiç önemli değil benim için.
Şu Frene sert basma mevzusunu bir deneyeceğim bakalım sağolun uyarı için. Start stop u hiç açmıyorum çok kılım ona zaten.

17 jant ve sessiz bir lastiğe geçiş planım var belki yol sesini azaltırsam daha iyi bir sessizlik yakalayabilirim.
Daha kullanıcam zaten mecburen bir süre, o süre zarfında alışabilirsem zaten en az 5 yıl devam etmeyi planlıyorum. Gelişmeleri buradan yazacağım bakalım.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.799
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #14 : 03 Haziran 2018, 22:54:13 »
TCT ile ilgili olan şikayetlere katılmıyorum. Gayet iyi bir vites kutusu ve sanki benim kullanım şeklini ezberlemiş, benim manuel olsa vites değiştireceğim zamanda vites değiştiriyor.

Ses yalıtımı konusunda biraz teker sesi alıyor ama bunu tamamı ile lastik markasına bağlıyorum.

Bu arada Giulietta'ya sert diyenleri gerçekten anlayamıyorum. Sert otomobil varsa o da 145 QV'dir. Giulietta gayet rahat bir otomobil.

Tapatalk Bericht


///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.076
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #15 : 03 Haziran 2018, 23:09:35 »
Hayırlı olsun, yazdıklarınızdan bazılarına katılır bazılarına katılmam ama önemli olan sizin ne hissetttiğiniz. Size başka hissettirir başkasına başka, umarım mümkün olduğunca keyifli olsun sürüşleriniz  :alfisti:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #16 : 04 Haziran 2018, 00:59:45 »
TCT ile ilgili olan şikayetlere katılmıyorum. Gayet iyi bir vites kutusu ve sanki benim kullanım şeklini ezberlemiş, benim manuel olsa vites değiştireceğim zamanda vites değiştiriyor.

Ses yalıtımı konusunda biraz teker sesi alıyor ama bunu tamamı ile lastik markasına bağlıyorum.

Bu arada Giulietta'ya sert diyenleri gerçekten anlayamıyorum. Sert otomobil varsa o da 145 QV'dir. Giulietta gayet rahat bir otomobil.

Tapatalk Bericht

Siz de dizel TCT mi kullanıyorsunuz? Bence de TCT gayet güzel ama bu 1.6 120 hp dizel motora ayarını pek verememişler gibi. Çok hızlı vites büyütüyor harika ama turbo ve torkla başa çıkamıyor gibi daha çok.
Multiair'de denemiştim harikaydı.

Şu rüzgar sesinin bir videosunu çekmeye çalışayım, öyle böyle değil bendeki.

Sertlik konusunda da aslında "tok" terimini kullanabiliriz sanırım. Şase burulması hiç yok gibi yani. Rahatlıkta sorun yok ben memnunum bu halinden. Sert araba demiyorum zaten sert spor arabalar gibi tepki veriyor bazen.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #17 : 04 Haziran 2018, 01:05:48 »
Hayırlı olsun, yazdıklarınızdan bazılarına katılır bazılarına katılmam ama önemli olan sizin ne hissetttiğiniz. Size başka hissettirir başkasına başka, umarım mümkün olduğunca keyifli olsun sürüşleriniz  :alfisti:

Teşekkür ederim. Ben zaten 159, 147 gibi bir araba beklentisiyle almadım. Ne hissettireceğine bakmak için tercih ettim. Bakalım bu yeni arabalar nasılmış gibi. :)
Şu sorunları çözer veya alışırsam veya benim kafama uyarsa uzun süre kullanırım el verdiğince eklemelerle.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 502
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #18 : 04 Haziran 2018, 01:24:41 »
Ayna çok ses yapıyor. Islık gibi ötüyor mübarek

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #19 : 04 Haziran 2018, 02:18:37 »
2011 multiair kullanıcısıyım sizin dediğiniz gibi hiç bir zaman rüzgar sesi almadı araç birçok kez otobanda rüzgarlı 200 km gibi hızlarda bile.
Kapı fitillerine silikon sprey sikin faydası olur özellikle ses gelen bölgeye
Lastik sesine gelirsek pürüzsüz otoban asfaltı hariç türkiye asfaltinda normaldir sürdüğüm her araç aynı sesi alıyor.
e segmenti sürmedim ama  :))
Giu başkadır özellikle benzinli spor paket ve bose ses sistemli bağımlılık yapar kendimden biliyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 502
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #20 : 04 Haziran 2018, 10:50:42 »
Benim farkettiğim ayna çok rüzgar sesi yapıyor. 70 de başlıyor rüzgar sesi. Yol sesi içinde düşük desibele sahip goodyear lastik aldım. Nisbeten azaldı. Kaymak asfaltta yol sesi yok fakat diğer yollarda uğultu oluyor epey. Bagaj kısmını bitüself kapladım. Üstüne ses yalitimi yapıcam fakat focal, dynabat gibi kaliteli ürünler fahiş fiyat

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #21 : 04 Haziran 2018, 11:40:56 »
@Dellobaltino Evet ses aynadan kaynaklı sanırım, tam o bölgeden geliyor. Aslında bagajdan da yol sesi geliyor ama ona çok takılmıyorum. Aşırı olmadığı sürece hiç sorun yok fakat bu A sütunundan gelene tahammül etmek zor.

@kaanromeo Yakıt masrafını göze alabilmiş olsam bahsettiğiniz arabadan çoktan almıştım. Şu an bu arabayla bile 8 gibi bir ortalama değere ulaştım.. :)


Bu son vergi saçmalasından sonra Türkiye'ye gönderilen tüm arabalarda maliyetleri düşürmek için inanılmaz derecede malzeme eksiltmeye başlamış firmalar. Bir arkadaş paylaşmıştı burada, tavandan oluklu mukavva çıktı diye. Sanırım bu araçlarda da benzer bir durum yaşıyoruz.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #22 : 04 Haziran 2018, 12:36:07 »
@Dellobaltino Evet ses aynadan kaynaklı sanırım, tam o bölgeden geliyor. Aslında bagajdan da yol sesi geliyor ama ona çok takılmıyorum. Aşırı olmadığı sürece hiç sorun yok fakat bu A sütunundan gelene tahammül etmek zor.

@kaanromeo Yakıt masrafını göze alabilmiş olsam bahsettiğiniz arabadan çoktan almıştım. Şu an bu arabayla bile 8 gibi bir ortalama değere ulaştım.. :)



Bu son vergi saçmalasından sonra Türkiye'ye gönderilen tüm arabalarda maliyetleri düşürmek için inanılmaz derecede malzeme eksiltmeye başlamış firmalar. Bir arkadaş paylaşmıştı burada, tavandan oluklu mukavva çıktı diye. Sanırım bu araçlarda da benzer bir durum yaşıyoruz.

Oluklu mukavva... bari oluksuz olsaydi :lol:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Aşmış

  • Membro
  • İleti: 308
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 RU 4786 Giulietta JTDM 2016
« #23 : 16 Ekim 2018, 17:30:16 »
Selamlar tekrar. Biz güncelleme yapayım. Yukarıda bahsettiğim sorunlarla ilgilenemedim ama bu arada arabaya da alışamadım hala. :)
Yani ya bilinç altım reddediyor böyle bir vites motor uyumu olamaz diye, yada benim arabada bir sorun var. Aylar geçti biraz bile alışamadım bu arabanın ayarsızlığına, hatta nefret ediyorum çoğu zaman. Sanki arabanın içinde bir acemi şoför var ve bana gıcıklık olsun diye yanlış ayarlar yapıyor sürekli. İki kere üst üste bastığım fren ve gaz bile farklı tepki veriyor, birden hızlı kavrama tripleri falan....

Neyse 30.000 bakımı geldi, orada konuşacağım bu konuları yetkililerle.
Mengerler bostancıya götürmeyi düşünüyorum fakat 2400 tl gibi bir servis ücreti söylediler. Bana çok geldi, bunun için alternatif çözümü olan var mıdır? Yılmaz ustaya götürsem garantisi biter mi? Parçaları alıp ben taktırsam yine garantisi gider mi?

Bunların dışında uzun yolda gerçek bir keyif hissi var aşırı rüzgar sesi olmasa. Yol tutuş konusundaki tedirginliğim kendini zaman zaman eğlenceye veriyor. Arabayı yoldan çıkarmak imkansız gibi geliyor bazen. Profesyonel bir şoförle pistte sınırlarını görmek istiyorum, bana yokmuş gibi geliyor bazı durumlarda.
Bir kaç hızlı ve öfkeli genç arkadaşla uzun yolda sıkıntıdan biraz gazladım, tabiri yerindeyse bir süre sonra billur bir sürüşe döndü konu.. kaza yapmasınlar diye yavaşlamak zorunda kaldım, çünkü öfkelenip sportif sürüşün sınırlarını yanlış yorumluyorlar. Gerçi onlar da haklı. 3 şeritli yolda yan yana viraja girip en içten yavaşlayıp ortadaki gencin arkasında dolanıp tekrar önüne
hala virajın içindeyken geçince biraz yıkıcı oluyor. :)
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal