0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sercan hard top dusunuyormusun? Cok nadir olarak Avrupa’da var sanırım. Google amcadan gordugum kadariyla bazi renklere cok yakisirken bazi renklerde biraz siritiyor. Seninkinin renginde nasil olur inan bilemedim.
abi açıkçası çok binmeye niyetim yok araca yılda belki 2.000 km, hatta beni iyi tanıyanlar bilir ben eski araba hiç sevmem hevesimi alana kadar fuzuli bi masraf yapmayacağım. Kalmasını planlarsam o zaman bakarım
Eksik olan da geldi
Yorularak konuya giriyorum Eski Araba sevmiyorum dediğim zaman kızanlar oluyordur Arabanın Ön - Arka Takımı komple sıfırlandı. Fren Sistemi vs Sıfırlandı, Kaput içi Motor içi tüm Tesisat Contalar vs. Sıfırlandı veya revize edildi.Kısacası şu an için Arabanın sıfırın kondisyonuna çok az bi hamle kaldı.Parça Sıkıntısı benim neden eski araba sevmediğim en kısa özetidir.Arabanın davlumbazının iç tarafını arıyorsun YOK! İngiltereden getiriyorsun gümrük vs.. bi ton dert. Parasını ödeyelim gönder diyosun, banka yok, kart yok e ne var? paypal oda bizde yok diyorsun. Ona laf anlat buna laf anlat bu tür olayları ben sevmiyorum Bu Tür Olaylarda Okan abi ve Murat abiye aşırı özeniyorum. Çok sabırlı bir şekilde işleyişlerini sürdürüyorlar.Şimdi son olarak tek eksik 2 Ön Amortisörümüz kaldı. Sanırımda bulamıyacağız ve ben istemeyerek coilover alacağım. İstememe sebebim arabanın eski olmasından mütevellit sertleşmesinden korkuyorum.
Valla kolay gelsin Sercan, coilover bulma imkani varsa hic dusunme bence, yay arti amortisor yerine herzaman coilover tercih ederim. Bilsteinler cok sert, vogtlandlar daha konforlu. Tabi bulunabilirse ve maddi acidan cok yormuyacaksa sertlik ayarli olanlar dusunulebilir. Senden aldigim b14leri hatirlarsin, cok sert falandi ama onlardan sonra taktigim hicbir sey ayni sportif hissi vermedi bana.
abi işte cabrio arabada bu coilover işi biraz sıkıntı. Sonra her yerinden ses gelecek. Şu an tek çıt yok arabada, Hemen hemen her parçası orjinal sıfırı ile değişti. Harcadığım paraya bir 156 Alırdım Konu maddiden çok arabanın geleceğinide düşünmek lazım. Fakat yüzdük yüzdük kuyruguna geldik 2 tane amortisör yok Kendi amortisörleri ilk günkü kondisyonda degil. Ses yok, Yağ kaçağı yok vs ama kondisyonu iyi değil.
Squadra'dan coilover bulunuyor ama ingiliz bir elemanla konuşmuştum, çok sert olduğunu itiraf etmişti. Zamanında ben de epey kafa yormuştum bu konuya. Daha sonra sarı koni'lere döndüm, ama şu an onlar da bulunmuyor diye biliyorum. 18 inch jant kullanılacaksa coilover bence aşırı sert olur.Ebspares da TRW ön amorsitör olması lazım oraya baktın mı Sercan?
abi amortisörlerde iki tip var sende yaşamışsındır. ph3 ler yeni 156 lar gibi ön takımı, viraj demiri farklı z rotları uzun. bu yüzden amortisörlerin montaj yerlerıde farklı. mesaj attım dönmediler henüz
O konuda kesin bilgi vereyim; phase3 amortisörü bulmak tek kelimeyle imkansız. Ciddi olarak hem İngiltere, hem İtalya'da bile aramıştım, İngilizler de bulamıyor, o yüzden bence o konuda zaman kaybetme. OEM ürün Sachs tarafından üretilmiş ve çok yumuşak bir amortisör. Sanırım sadece Avustralya'da 1-2 kişi ebay den satıyordu. Onların da elinde var mıdır kim bilir..Bunun tek çaresi ARB (viraj demiri)'yi Ph1 ve Ph2 'lerdeki gibi wishbone'a bağlananlarla değiştirmek (tabi buna uygun droplink'leri de değiştirmek lazım) . Bu durumda hem koni, hem de TRW kullanabiliyorsun. Ben Fiat coupe viraj demiri ile değiştirmiştim (birebir uyumludur). Phase1-2 lerdeki salıncağa bağlanan viraj demiri 20 mm olması lazım, fiat coupe 23 mm ama şekli tıpatıp aynı. Alfaowner'da da phase 3'cüler bu şekilde yürüyeni yeniliyor, başka çare yok.Bir de Squadra'nın coilover ları var, bu durumda ARB yi değiştirmene gerek yok. Ama dediğim gibi en iyi kombinasyon konusu uzayıp gidiyor. Ben 916 ailesini gereksiz ağır ve sert buluyorum, Coilover'dan bu nedenle korktum. Sonuç olarak koni+orj yay kullanıyorum. Son olarak diğer önemli obsolute parçalardan biri de amortisör başındaki bilyalar. Top strut mount olarak geçiyor. Sağ tarafı bulmak kolay, ancak sol sıfır bulmak imkansız. Sanırım üreticiyle irtibata geçenler olmuş ama yeni üretilmiyor. Ya temiz ikinci el bulmak lazım, ya da TotallyAlfa sitesinden çok pahalı olan yenilerden alabilirsin. Bu parçayı üreten Gary Fisher'a caster ayarlı üretip üretmeyeceğini sormuştum, talebe göre bakacaklarmış.Bu konu da aklında bulunsun diye yazdım.
Malum paypal olmayınca yurtdışı alışverişleri insanın imanını gevretebiliyor,bugün sadece 5 cm çapındaki ufacık marşpiyel kapağını alabilmek için kırk takla attım, sonuç; stres dolu anlar ve İngiltere'deki parçacıya 28 poundluk kargo dahil parça bedeli ödemesi ile son buldu.21.yy'da fanusta yaşam nasıl oluyor iliklerime kadar hissettim.