Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 34 VD 9753 156 2.0 TS  (Okunma sayısı 1176 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
34 VD 9753 156 2.0 TS
« : 11 Ekim 2023, 19:11:55 »
Alalı 1 sene oldu konu açamadım, bu konu biraz tecrübelerimi yazacağım  uzun bir konu olacak.
Önceki alfamla vedalaştıktan sonra alfadan zevkimi aldığımı düşünüyordum, ilk 1 ay iyi geçti sorun yok, sırtımda bir maddi yük yoktu .Sonra kaşıntı tuttu hayattan zevk almak için alfa şart olduğunu düşündüm :D Daha yeni arabalar alabilcek olsamda 156'nın tadı ayrı .5 araba gezdim sonuç benim
açımdan hüsrandı aralarında iyi arabalar olsada eski arabama pek yakın değillerdi, eski arabam  01 cosmo blu ,tan leather sunroof;

_SAM7377 by Emre Emre, on Flickr

Satılık araba var mı amacıyla gittiğim serviste rica üzerine içi siyah deri dışı gri bir 156 kullandım zaten hoşuma gidiyordu kombinasyon iyice kafama yattı o gün,gece klasik sahibinden.com üzerinden ilan bakarken bir tane araba ilana girdi dışı gri ,içi siyah far yıkamaları üzerinde koltukları düzgün,yoncaları orjinal ,sabahı bekledim işim olmasa bile erkenden kalkıp aradım ilk arayan benmişim.
Bakmaya gittiğimizde arabaya çok talep vardı arayanlar oldu yanımızda iyi ki erkenden aramışım,genel kontrol ettiğimde araba düzgündü eksikleri vardı ama tecrübeliydim artık :D iki tane orjinal anahtarı olması,orjinal alarmı üzerinde olup çalışması hoşuma gitti önceki arabamdaki gibi manuel açmayacaktım artık arabayı , ilk fotoğrafı

20220915_111143 by Emre Emre, on Flickr

Ben almadan hemen önce alfa servisinde ağır bir bakımdan geçmiş,
termostat,triger kayışı,balans kayışı,orjinal bujiler,devirdaim,pipolar,radyatör,yedek su deposu orjinal değiştirilmiş gözle kontrol ettiğimde teyit ediliyordu elimde faturada olunca trigerden yana içim rahattı ama test sürüşünde fark ettiğim alt takım fren sorunları için direkt noterden servise gittim.4 adet denge kolu,arka salıncakları amortisörleri ,ön tarafta alt salıncakları ön amortisörleri ,ön yayları.Diskleri orjinal disklerle ve balataları ferodo balatayla,tüm fren hortumlarını, el freni tellerini değiştirdim son olarak fren hidroliğimiz motul olarak değişti,arabayı teslim aldığımda çok sıkı hissetiren bir arabaya dönüşmüştü .

20220920_184739 by Emre Emre, on Flickr

20220920_145037 by Emre Emre, on Flickr

20220920_172726 by Emre Emre, on Flickr

Bir sorunumuz daha vardı ,araba ilk marşta çalışmıyor ikinci marşta çalışıyordu ustamız teşhisi koydu ve benzin pompası sıfır bosch olarak değişti,aslında üzerinde hiç çatlak yoktu sanırım tamamen değişmeden tamir olabiliyor ama uğraşmak istemedim,konuyu okuyanlar direkt değişim yerini tamir etme yöntemine gidebilir.Pompaya arka koltukları söküp,yuvarlak bir kapağı söktükten sonra ulaşılıyor.Benzin pompasından sonra sorunumuz gitti tabi daha bunlar fragman.

20220929_132147 by Emre Emre, on Flickr

Bu arada ben boş durmayıp sıfır el freni körüğü buldum
20220922_111958 by Emre Emre, on Flickr

part 2 gelecek.





Semy synthetic hater

205 55 16 hater

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #1 : 11 Ekim 2023, 21:00:56 »
Yıkadıktan sonra şöyle görünüyordu,farlar orjinal fakat berbat durumda ön çıtalar parlak siyah kötü duruyor

vd218 by Emre Emre, on Flickr
Benzin pompasından 2 gün sonra olması lazım enjektörleri teste-temizliğe gönderdim temizliği testi yapıldı , enjektör oringleri değiştirdim,buji kablosunu beğenemedik o değişti,şanzıman orta kulak değişti  bu yapılanlar yeni benzin pompasıyla birleşince bir performans artışı hissettim bunlar bizi  mutlu eden şeyler.

Bir süre kullandıktan sonra orman yollarında aydınlatma yok gibiydi,İlker Kemalle görüşüp orjinal farlara led dönüşüm yapıldı, ilk yapılması gereken işlem bu bence nedeniyse 156 mk1 farları berbat.Farlardan sonra istediğim görüntü oluştu.

20221202_105224 by Emre Emre, on Flickr

2023-10-11_07-36-35 by Emre Emre, on Flickr

15 jantlar hem demode hem 156'nın karakterine çok uygun bir ebat değil,jant değişikliğinde kararsızdım 16 teledial mi yoksa 17 modellerden biri mi olmalıydı karar veremiyordum.Araştırırken şu modele denk geldim aslında bildiğim bir modeldi ama ağır sanıyordum ,hafif olduğu için ve Ve Speedline hastalığım olduğu için (önceki aracımda kullandığım jantlarda speedline teledialdi) bu janta karar verdim koyuldum aramaya ve Tekirdağda buldum.Bir cumartesi günü öğlen yola çıkarak bostancıdan esenyurta kadar durk kalk giderek Tekirdağa vardım. Yol boyu umarım kaynak yoktur diye dua ediyordum ve vardığımda hiç boyanmamış kaynaksız işlemsiz olduğunu görünce çok rahatladım aldım geldim hemen.
İstanbulda jantlara düzeltme işlemi yaptırıp Continental Premium Contact6 lastikleri geçirdim  ,156 farklı bir karaktere geçmişti hem görüntü hem sürüş olarak , 15 jantlı ve sararmış farlı haline göre 10 yıl gençleşmişti.


Screenshot_20231011_195631_WhatsApp by Emre Emre, on Flickr
16 Teledial 10050 gram,16 selespeed 10500 gram bu jant 17 olmasına rağmen daha hafif.

20230426_134400 by Emre Emre, on Flickr

İyi durumda olan derileri korumak için deriklinikten deri koruma seti sipariş ettim. Firma yetkilileriyle konuştuğumda uygun setin bu olduğuna karar verdik,ben fırça aldım ama önermiyorum eski derilerde kullanmayı sünger yeterli uygulama videosu firma sitesinde var  Set içeriği ;
20220928_170025 by Emre Emre, on Flickr
Ürünler benden tam puan aldı daha önceden turtlewax kullanıyordum.

Bir süre sorunsuz kullandıktan sonra bir akşam kaputu kaldırıp rutin kontrolde üst kapakla bloğun birleştiği yerde nem gördüm şüphelendim,orayı iyice temizledikten sonra gözlem yaptım.Maalesef su devamlı geliyor ve araba bundan dolayı su eksiltiyor,bu durumda yapılcak çok bir şey olmuyor ya görmezden gelip binceksin öyle ya da kapak açılcak.Servise gidip durumu anlatınca kapağı açtık ve rektefiyede kapağın yüzeyinin yamuk olduğu tespit edildi. Kapak tekrar taşlanıp takılabilirdi fakat ben istemedim ,sıfıra inmiş kapakla içim rahat etmeyeceği için yeni bir kapak ihtiyacı oluştu.Sıfır TS silindir kapağı yok en azından ben bulamadım,bir kaç yerle konuştuktan sonra bir tane kapak buldu servisim çok düşük km çıkması yurtdışı olduğu iddia ediliyordu.Ustam böyle bir kapağı çıkma olarak görmediğini sıfırdan farksız olduğunu söyledi ve kapağı dükkana getirdiler bende incelediğimde bu zamana kadar gördüğüm en düzgün kapak olduğundan kapağı aldım,bilmeyenler için kapağı biz sadece yüzeysel anlayabiliyoruz su kanallarına ve payına bakarak, tam kararı rektefiyeci veriyor.
şansıma kapağın üzerinde orjinal sübaplar orjinal devirdaimde vardı ,üzerindeki orj. devirdaim benim 5000 km yapmış yan sanayi devirdaimden çok daha iyiydi.

20230126_170504-1 by Emre Emre, on Flickr

20230126_170527-1 by Emre Emre, on Flickr

O kadar açılmışken hazır segman kullanmak yerine segman yaptırdım,krank,blok yüzeyi ve pistonlar ölçüldü ve sorun gözükmedi.Üst kapak,segmanlar,tüm contalar,yatakalar ,1 tane bobin,yağ pompa süzgeç değişti.Karterimiz tamire gitti civata kısmına helicoil işlemi uygulandı.Son olarak Motul yağ koyulup tüm filtreler değişti bakımda aradan çıkmış oldu.
Motul yağ sadece rodaj içindi sevdiğim bir marka değil,1000 km rodaj süresi deniliyor ,ben rodajı Bursa ,Eskişehir,Ankaraya yolunda yaptım 3000 rpm üstünü geçmemeye dikkat ettim.Eskişehir -Polatlı arasında akşam olup hava iyice soğuyunca ısıtma sistemi yetmemeye başladı özellikle sağ taraftan soğuk,soldan ılık hava geliyordu.Durup akünün eksi kutubunu çıkartıp flapları yeniden kurdurunca biraz düzeldi fakat yetersiz.
İstanbula dönünce Lıquı Moly 10w-40 tam sentetik yağ ile (tam sentetik olduğunu iddia ediyorlar) değişim yapıldı üzerine ceratec katkı eklendi.Benim bu yağı koyma sebebim LM başka bir katkıyla cerateci karıştırmayı önermiyor,diğer LM 10w40 yağların birisinde MoS2 diğerinde Molygen katkı var.
https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-10w40-motor-yagi-super-sentetik-super-leichtlauf-5-litre-9505

https://www.liquimolyturkey.com/cera-tec-300-ml-7181








Semy synthetic hater

205 55 16 hater

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #2 : 11 Ekim 2023, 21:37:52 »
Isıtma sorununa çözüm belliydi,kalorifer radyatörü,işçiliği zor ustaların yapmak istemediği bir şey.Kalorifer radyatörümüz değişti özellikle kale taktırmadım ömrü kısa ,ısıtma sorunuda çözüldü maddi olarak çökmüş durumdaydım :D

Screenshot_20231011_211248_WhatsApp by Emre Emre, on Flickr
Kazana antifriz dolmuş.

Göstergelerde saatin ampulü patlamıştı,komple göstergeleri yeşil t5 ledlerle değiştirdim.Yeşil olduğu için daha az ışık veriyor, beyaz ledler göz yoruyor.

20230608_233226 by Emre Emre, on Flickr

Tekrar bir süre kullandıktan sonra Sakaryaya gittim,sabah arabaya bindiğimde vitese geçmiyor.Gece sorunsuz araba sabaha bozulmuş neyse geceyi bekledim bir şekilde 5 e takarak bostancıya kadar 5. viteste geldim.
Debriyaj indi görüntü şu;
Screenshot_20231011_212350_WhatsApp by Emre Emre, on Flickr


Debriyaj,alt merkez,üst merkez valeo (bunun LPR? markasıda vardı 1000 tl ucuza ama güvenemedim),arka krank keçe,balans tapaları,şanzıman yağı değişip volant taşlandı. 10.000 civarı tutmuştu martta bunlarla birlikte arabanın mekaniğinde el atmadığım yer kalmamıştı tek bir yer vardı ondan korkuyordum.
Tahmin edilebildiği gibi çok sürmeden korktuğum başıma geldi rolanti valfi bozuldu. Önceki arabamda başıma geldiği için biliyorum araba stop ediyor ,kullanılmaz hale geliyor üretimi yok çıkması temiz olarak nadir.
Alfa parçası satan yerlerde bulamayınca Sultanbeyliden bir parçacıdan aldım ,bozuk çıktı 3500 liraydı dolar 19 lirayken.Zorda olsa geri iade ettim başta konuşmasam üstüne basa basa almazdı üstelik aynı gün >:(
3 ay böyle idare ederek sonunda çok temiz bir parça buldum,stop etme sorunu kalktı arabaya tekrar kavuştum derken 5 senelik alfa maceramdaki en büyük soruna start vermişiz.




Semy synthetic hater

205 55 16 hater

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #3 : 11 Ekim 2023, 22:28:04 »
Araba iyi güzel stop etmiyor, arıza ışığı yaktı cihaza bağlayıp hataya baktığımızda vuruntu sensör hatası.Usta diyor bu normalde hata vermez silelim dene.
Denedim bir süre sonra yine geldi ve araba kendini kısıyor.Vuruntu sensörünü aldım sıfır yine sorun devam ediyor.Usta çözüm bulamıyor bir ara balans iptalinden bahsetti ne alakaysa .Zaten balans,yağ soğutucusu kırmızı çizgimdir :D Sorun çözülmeden ayrıldım dükkandan,bu sorun rolanti valfinden sonra olduğu için ondan bile şüphelendik.
2 gece uyumadan araştırma yapınca Bosch motronic 1.5.5 kullanan 156'nın elektrik şemasını buldum,kendim elektrikten hiç anlamayan biriyim müstakbel kayınpeder elektrik mühendisi olunca belki o yardım eder umuduyla giriştim :D en sonunda sorunu kendim çözdüm deneme yanılma yöntemiyle,kısacası ;rolanti valfi sökülürken beyinde soketlerden ayrılıyor beyin zarar görmüş.

Yaz geldiğinde Cpc6 lastiklerim sıcakta frende kötüleşince 4 adet Goodyear asymetric5 225 45 17 aldım,kullandığım en iyi lastik yol tutuş ve direksiyon hissi seviye atladı,cpc6 lar diş olarak 5m olsada sıcakta beğenmiyordum.

20230424_183353 by Emre Emre, on Flickr

Direksiyonumuz çok kötüydü,deri kaplattım 5 saatlik el emeğiyle tam istediğim direksiyonu elde ettim.

Uu by Emre Emre, on Flickr

Göstergeleri ledle değişince ,sony teypin kırmızı renkleri güzel olmadı,teyp güncel iyi teyp olmasına rağmen baştan beri aklımda olan Alpıne teypti.Ani bir kararla
 sıfır Alpine teyp aldım, Alpine bu arabalara tek yakışan teyp bence dizaynı harika  teybe ilk defa güç verince ///ALPINE BEST yazması her şeyi açıklıyor.Fiyatı 6000 tl civarı bana sorarsanız kaliteli müzik dinlemek için değer.


20230606_221721_(1) by Emre Emre, on Flickr



Semy synthetic hater

205 55 16 hater

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #4 : 11 Ekim 2023, 23:25:03 »
 Bu yaz önden gelen bir ses vardı,sağ iç aks kafası değişti ,üst salıncak değişti.Manifoldda kaçak varmış onun tamir olabilceğini söylediler yaptırdık.İlk uzun yolda daha kötü şekilde kaçırmaya başladı mecbur çıkma temiz bir parça bulup değiştirdim.Egzoz işi vardı oda aradan çıktı.Manifold tamirini önermiyorum.
Aldığımda sağ güneşlik bozuk,sol güneşlik ayağı kırıktı.Albea ayağı biraz işlemle birebir oluyor rengi ve görünüşü ayırt edilmiyor bile ben orjinal bulcam diye direndim keşke önyargılı olmasaydın bire bir aynıymış. Sağ güneşlikte tamiri imkansız gibi çıkmasını aldım yavaş yavaş parça sorunları çıkmaya başlıyor.2019 yılında çok daha rahat çıkma parçaya erişebiliyorduk şimdi güneşliği bile bulmak sorun oluyor.

1 senede yaşadığım sorunları aktarmaya çalıştım 100.000 üzeri para ve fazlasıyla zaman ve emek,156 alacaklara belki yol gösterir. Benim kişisel tavsiyem 156 alırken km ve boya önemsiz ,en önemli şey sahibi .Yapılan işlemlerin nerde ne şekilde yapıldığıda çok önemli ,en iyi servise gitsen bile bire bir ilgilenmeden iyi iş olmuyor. Buraya yazmadıklarım ufak şeylerle birlikte 1 senede güzel bir kıvama geldi aracım,yeni model alfalarıda merak ediyorum. Okuyan herkese teşekkürler.

20230424_184134 by Emre Emre, on Flickr

20230424_183339 by Emre Emre, on Flickr


20230926_170754 (1) by Emre Emre, on Flickr

20230607_190835 by Emre Emre, on Flickr

IMG_3419 by Emre Emre, on Flickr

IMG_3402 by Emre Emre, on Flickr





« Son Düzenleme: 11 Ekim 2023, 23:30:19 Gönderen: Testarossa »
Semy synthetic hater

205 55 16 hater

berkealkan

  • Membro
  • İleti: 134
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #5 : 11 Ekim 2023, 23:38:42 »
Bolca emek, para ve sabırla ne müthiş bir araç çıkmış ortaya, böyle restorasyonlar görünce kendim sahip olmuşum kadar seviniyorum. Ellerinize sağlık, her şey harika görünüyor.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

murat_016

  • Membro
  • İleti: 273
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #6 : 12 Ekim 2023, 09:10:43 »
Geçen yıl 156 arayıp bulamamıştım keşki böyle bir 156ya denk geleydim :nazar:
156 bulamayıp 147 satın aldım mk2, şuan için iç döşeme işi bitip mekanik işlemleri için ustamda bu dönemde ciddi anlamda otomobil toplamak zor iş
yaşı olan otomobillerde değişen boya olayını da anlamıyorum
 Elinize emeğinize sağlık  :nazar: :alfisti:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 701
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #7 : 12 Ekim 2023, 10:52:28 »
Gerçekten takdire şayan bir süreç olmuş. Ne kadar maddi manevi yorulmuş olsanız da sonuç değmiş. Yaşına göre neredeyse kusursuz bir 156 mk1 çıkmış ortaya. Mk2 156-147 lerde temiz bulmak biraz daha kolay ama yaşı gereği böyle mk1 çok zor.  Güle güle kullanın.  :clover: :nazar: :alfisti:
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.153
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #8 : 12 Ekim 2023, 11:47:14 »
Eline emeğine en önemlisi de cebine sağlık Can iyi uğraştırmış seni bu arkadaş  :clover: Bundan sonra kafan rahat biner keyfini çıkarırsın  :serefe:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #9 : 14 Ekim 2023, 01:35:06 »
Geçen yıl 156 arayıp bulamamıştım keşki böyle bir 156ya denk geleydim :nazar:
156 bulamayıp 147 satın aldım mk2, şuan için iç döşeme işi bitip mekanik işlemleri için ustamda bu dönemde ciddi anlamda otomobil toplamak zor iş
yaşı olan otomobillerde değişen boya olayını da anlamıyorum
 Elinize emeğinize sağlık  :nazar: :alfisti:
Teşekkürler, bende anlamıyorum boya soran insanları, ben alırken ön şase kollarına ,bagajdaki puntolara,havuza ,direklere baktım sorun görmeyince aldım . Sonra dikkatlice bakınca değişen göremedim kaputtan emin değilim sadece. Zaten tüm parçaları değişen olsa bile bu saatten sonra umurumda değil altı üstü eski bir araba sonuçta.

Bolca emek, para ve sabırla ne müthiş bir araç çıkmış ortaya, böyle restorasyonlar görünce kendim sahip olmuşum kadar seviniyorum. Ellerinize sağlık, her şey harika görünüyor.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:

Parayı geçtim artık ama emek gerekiyor, jas 10 da harika bu arada.

Gerçekten takdire şayan bir süreç olmuş. Ne kadar maddi manevi yorulmuş olsanız da sonuç değmiş. Yaşına göre neredeyse kusursuz bir 156 mk1 çıkmış ortaya. Mk2 156-147 lerde temiz bulmak biraz daha kolay ama yaşı gereği böyle mk1 çok zor.  Güle güle kullanın.  :clover: :nazar: :alfisti:
4-5 sene önce bile bulunabiliyordu ama o arabalarda kötü kullanıcılara geçti :(

Eline emeğine en önemlisi de cebine sağlık Can iyi uğraştırmış seni bu arkadaş  :clover: Bundan sonra kafan rahat biner keyfini çıkarırsın  :serefe:
Hakan abi saol, evet çok uğraştırdı ama olsun  sürekli uzun yoldayım ve bir kere üzmedi beni.
Semy synthetic hater

205 55 16 hater

YasinC

  • Membro
  • İleti: 135
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #10 : 14 Ekim 2023, 12:27:17 »
Emeğinize sağlık, kesenize bereket. Bu kadar emek, ugras, böyle zor bir dönemde yüklü maddi harcamalara rağmen arabadan inince arkana baktıgında mutlu edebilecek nadir araçlardan bir tanesi. O yüzden mantık olarak olmasa da manevi olarak mutlu ediyor araç.

Güzel günlerde güzel yollarda keyifli sürüşler  :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kuti147

  • Membro
  • İleti: 1.007
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #11 : 14 Ekim 2023, 13:38:26 »
Tüm hikayeyi 2 kez okudum baştan sona. Emek, para, zaman ve bolca sevgi içeriyor. Bunlardan biri eksik olsa bu Alfa bu halde olmazdı :) keyifle, yüzünde bolca gülümseme ile kullanman dileğiyle. Başkasının aracı da olsa emek harcandığı ve güzelleştiğini gördükçe kendim arabammış gibi seviniyor mutlu oluyorum  :serefe:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

satoya

  • Membro
  • İleti: 107
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #12 : 14 Ekim 2023, 19:03:25 »
Maşallah ben nedense mk1 hastayım özellikle 2.0 manuel... gaz telli çok güzel tepkisi ve gücü..

emeğinize değmiş gibi görünüyor, umarım bir gün buluşursak görürüm yakından.. saygılar.
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.010
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #13 : 15 Ekim 2023, 00:16:29 »
Maşallah, vuruntu sensörü tamiri bölümüne bayıldım. 156'nız ile güzel anılar biriktirmeniz dileklerimle :clover:

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 175
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #14 : 17 Ekim 2023, 08:37:23 »
Hayırlı olsun Emre. İlk 156'ında tadı alırsın inşallah

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Bianco Lunare

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.153
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #15 : 17 Ekim 2023, 10:15:31 »



Bu resme bakıyorum da yay şart bence bu jantlara  :clover:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Kaan

  • Membro
  • İleti: 701
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #16 : 17 Ekim 2023, 10:23:18 »
Bu resme bakıyorum da yay şart bence bu jantlara  :clover:

156 larda yay ile birlikte 225 yanak lastik sürtme yapıyor. Bu lastikler ile yay önermem. Yay ve sağlıklı kullanım için 215 şart.
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.153
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #17 : 17 Ekim 2023, 10:29:24 »
156 larda yay ile birlikte 225 yanak lastik sürtme yapıyor. Bu lastikler ile yay önermem. Yay ve sağlıklı kullanım için 215 şart.

O birazda şans sanki Kaan  :D ben Signore ile Michelin P4 leri 225lik aldım orijinal amortisör+spor yayla sürtmedi alan arkadaş japanparts amortisör+orijinal yayla aynı ebatta sürtme yaşadı aylarca. Çözüm buldu mu bilmiyorum  :o
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #18 : 17 Ekim 2023, 19:17:53 »
Emeğinize sağlık, kesenize bereket. Bu kadar emek, ugras, böyle zor bir dönemde yüklü maddi harcamalara rağmen arabadan inince arkana baktıgında mutlu edebilecek nadir araçlardan bir tanesi. O yüzden mantık olarak olmasa da manevi olarak mutlu ediyor araç.

Güzel günlerde güzel yollarda keyifli sürüşler  :)
Sonuç olarak satış fiyatı ve harcadığım paraya böyle mutlu edebilcek araba alamazdım,eski olmasını hissettirmiyor sürüşte,teşekkürler yorumunuz için.  :)

Tüm hikayeyi 2 kez okudum baştan sona. Emek, para, zaman ve bolca sevgi içeriyor. Bunlardan biri eksik olsa bu Alfa bu halde olmazdı :) keyifle, yüzünde bolca gülümseme ile kullanman dileğiyle. Başkasının aracı da olsa emek harcandığı ve güzelleştiğini gördükçe kendim arabammış gibi seviniyor mutlu oluyorum  :serefe:
Teşekkürler Kutay bey,sizin kadar keyif vercek eklentiler yapamadım satmazsam yapabilirim .Mekanikten sıra gelmedi hiç  :)

Maşallah ben nedense mk1 hastayım özellikle 2.0 manuel... gaz telli çok güzel tepkisi ve gücü..

emeğinize değmiş gibi görünüyor, umarım bir gün buluşursak görürüm yakından.. saygılar.

saolun,Görüşmek üzere.
Maşallah, vuruntu sensörü tamiri bölümüne bayıldım. 156'nız ile güzel anılar biriktirmeniz dileklerimle :clover:

Özet geçtiğim için,uzunca yazamadım.Vuruntu sensörü sorununu kendim çözemesem muhtemelen pes edip arızalı şekilde satabilirdim bunalmıştım iyice.O sorunu çözünce kendime güvenim geldi bakımı kendim yapmayı düşünüyorum.

Hayırlı olsun Emre. İlk 156'ında tadı alırsın inşallah

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Saol Mustafa abi,görüşmek üzere.

@radar54 tam 3 kere yay alma girişimlerim oldu,hep bir sorun çıktı.Geçen ay tam buldum diye sevindim Bursadan almaya gidiyordum sonra öğrendimki eibach yay ama önlerde extra press var.
@Kaan orjinal yaylarda çok yorgun,alıncak eibachler yaylarda yeni üretim yakalanırsa sürtmeyebilir belki.

Haftasonu  Kaldırım Detailingte komple giriştim:serefe:

2c996ba8-2f36-4968-8e17-628b4228808b by Emre Emre, on Flickr

İçini dip bucak süpürdüm havuz dahil.

2c1e17c2-1ae0-4101-915d-13952f5aa414 by Emre Emre, on Flickr

Taban halıları hiç temizlenmemiş olabilir 2 saatten uzun süre çektirdim makineyle anca temizlendi,çıkan suyun yarısı kumdu.

2c1e17c2-1ae0-4101-915d-13952f5aa414 by Emre Emre, on Flickr

Sonuç

98fcfbea-0b00-475a-8fd9-a2592c2a190f by Emre Emre, on Flickr

b8f22802-2638-440b-b726-394ef1d8a3ca by Emre Emre, on Flickr
( difizörler çalışıyor,sadece kapakları eksik elinde sadece kapak olan varsa mesaj atabilir) bagaj halısınıda makineyle temizledim ,3d bagaj  havuzu olduğu için nispeten temiz kalmış.

3adea5b0-ef89-4ac1-82a1-7cb872a21789 by Emre Emre, on Flickr

f5311421-8219-4808-ac86-76381cc81be4 by Emre Emre, on Flickr
Foam Lance ile davlumbaz ve keçeleri,taban sacı hariç altına köpük sıktım,karcher k2 kullanarak duruladım .Kaldırım Detailing imkanlarıyla alt yıkama bu kadar oluyor :D

5955b56a-b4c3-4872-b5dc-471eb847e6f0 by Emre Emre, on Flickr

20231015_143926 by Emre Emre, on Flickr

20231015_144357 by Emre Emre, on Flickr

Kova yöntemiyle yıkanıp,cila atınca Finishte içi-dışı detaylı temizlik sonrası tertemiz oldu, koltukları geçen hafta temizlemiştim ,detaylıdan sonra onların bakımını es geçmedim.
Alt taraf için motor muhafaza aldım,onu bekliyorum,iç aydınlatmaları sarı lede çevirme düşüncem var, güncellemeleri paylaşmaya devam  :alfisti:  :clover:


iletişimde olduğum 159 var, kararsızım tabi bu kondisyona getirip 159 a  geçmeye değer mi diye düşünüyorum. Bir yandan 159 bakıyorum,diğer yandan alt muhafazaya alıyorum akıl mantık işi değil.




« Son Düzenleme: 17 Ekim 2023, 19:31:31 Gönderen: Testarossa »
Semy synthetic hater

205 55 16 hater

Kaan

  • Membro
  • İleti: 701
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #19 : 18 Ekim 2023, 09:15:30 »

@Kaan orjinal yaylarda çok yorgun,alıncak eibachler yaylarda yeni üretim yakalanırsa sürtmeyebilir belki.

Aslında yaylardan ziyade amortisörler daha önemli. Ben Almanya'dan sıfır olarak gelen prokitler ile denemiştim. Arkalar her salınmada sürtmüştü. Amortisörlerim de 3 yıl kadar kullanılan orjinal amortisörlerdi. Eline geçerse prokitleri sakın kaçırma derim ama sürtmeme şansı daha az. En kötü durumda 215 ölçüye geçmen gerekebilir. 156 larda spor yay ile kullanımda 18 jant yada 225 ölçü lastik yüksek ihtimalle sürtme yapıyor.

1 hayal
5 duyu
6.his

satoya

  • Membro
  • İleti: 107
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #20 : 28 Ekim 2023, 20:14:42 »
https://www.alfistiturkey.net/forum/teknik/156-1-6ts-benzin-2-vites-de-yigilma/msg455562/#msg455562

Benim bir konu vardı bilenler bilir geçen haftalarda açtığım bir konu aracı aldığımdan beri tadım tuzum yoktu... derdimi sizlere açınca sağolsun CAN Testarossa kardeşim gel ben bir bakayım abi, elimde sağlam yedek var deneriz dedi.. bugün yanına Kartal a gittim. beni elindeki debimetreyi takmadan baktı motor sesini beğendi, araç çalışırken sadece Debimetre fişini çekti biraz gaz verdi sonra tekrar taktı. tabi bu durum ilk kez yapıldı benim arabama.. daha önce hiç çalışırken sökmemiştik.. sonra haliyle arıza uyarısı yandı ve "abi atla bakalım bir test edelim" dedi.. Rampalarda durduk kalktı gazladı.. "abi senin aracın çok iyi hiç bir şey yok" dedi.. ben de "sen öyle diyorsan öyledir kardeşim şimdi içim rahat etti" dedim.. bu arada benim sol ön lastik iniyordu, beni bir işine ehil bir lastikçiye götürdü onu da aradan çıkarttık.. biraz sohbet muhabbet. Can kardeşim gerçekten kara düzen bir adam değil. tam bir prof.. mühendis gibi konuya yaklaşan dolu bir genç kardeşim.. hiç bir bilgisi sallama değil, ve sallama işi ve bilgiyi kabul etmeyen realist bir kişilik.. tabi kendi aracına bir cold start yapınca mk1 2.0 ın motor sesi çok güzeldi. çıt yok tabiri caiz ise.. benim araba soğukken dizel gibi   :D   

muhabbet sonrası ben atladım dönüş yoluna geçtim ama ilk 2 dk benim jeton düşmedi...

Bir gariplik var. araba 1. vites de sanki önceden 0.5 yarım vites gibi olan 1. vitesde şimdi fırlıyor!. 2. vites de bırak yığılmayı araba yokuşta hızlanıyor.. 1. vitese düştüğüm kasislerde neredeyse 3. den 2ye atmadan ilerler oldum.. alla alla bu işte bir iş var.... tabi araç bugüne kadar çalışırken hiç sökülmeyen debimetre fişi tekrar sökülüp takılınca yeniden mapping gibi birşeyler yaptı, arıza yandı tabi  tekrar kontak yaptık söndü ve bir daha yanmadı.. arabam resmen kendine geldi ayarları değişti. sesi değişiti gaz yemesi değişti. umarım bu ayarlar tekrar bozulmaz. gerçekten 156 dan aşırı keyif aldım diyebilirim.. Teşekkürler Can..

Bir fotoğraf çektiremedik ya ona yanarım...

« Son Düzenleme: 28 Ekim 2023, 20:19:13 Gönderen: satoya »
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #21 : 29 Ekim 2023, 23:16:12 »
https://www.alfistiturkey.net/forum/teknik/156-1-6ts-benzin-2-vites-de-yigilma/msg455562/#msg455562

Benim bir konu vardı bilenler bilir geçen haftalarda açtığım bir konu aracı aldığımdan beri tadım tuzum yoktu... derdimi sizlere açınca sağolsun CAN Testarossa kardeşim gel ben bir bakayım abi, elimde sağlam yedek var deneriz dedi.. bugün yanına Kartal a gittim. beni elindeki debimetreyi takmadan baktı motor sesini beğendi, araç çalışırken sadece Debimetre fişini çekti biraz gaz verdi sonra tekrar taktı. tabi bu durum ilk kez yapıldı benim arabama.. daha önce hiç çalışırken sökmemiştik.. sonra haliyle arıza uyarısı yandı ve "abi atla bakalım bir test edelim" dedi.. Rampalarda durduk kalktı gazladı.. "abi senin aracın çok iyi hiç bir şey yok" dedi.. ben de "sen öyle diyorsan öyledir kardeşim şimdi içim rahat etti" dedim.. bu arada benim sol ön lastik iniyordu, beni bir işine ehil bir lastikçiye götürdü onu da aradan çıkarttık.. biraz sohbet muhabbet. Can kardeşim gerçekten kara düzen bir adam değil. tam bir prof.. mühendis gibi konuya yaklaşan dolu bir genç kardeşim.. hiç bir bilgisi sallama değil, ve sallama işi ve bilgiyi kabul etmeyen realist bir kişilik.. tabi kendi aracına bir cold start yapınca mk1 2.0 ın motor sesi çok güzeldi. çıt yok tabiri caiz ise.. benim araba soğukken dizel gibi   :D   

muhabbet sonrası ben atladım dönüş yoluna geçtim ama ilk 2 dk benim jeton düşmedi...

Bir gariplik var. araba 1. vites de sanki önceden 0.5 yarım vites gibi olan 1. vitesde şimdi fırlıyor!. 2. vites de bırak yığılmayı araba yokuşta hızlanıyor.. 1. vitese düştüğüm kasislerde neredeyse 3. den 2ye atmadan ilerler oldum.. alla alla bu işte bir iş var.... tabi araç bugüne kadar çalışırken hiç sökülmeyen debimetre fişi tekrar sökülüp takılınca yeniden mapping gibi birşeyler yaptı, arıza yandı tabi  tekrar kontak yaptık söndü ve bir daha yanmadı.. arabam resmen kendine geldi ayarları değişti. sesi değişiti gaz yemesi değişti. umarım bu ayarlar tekrar bozulmaz. gerçekten 156 dan aşırı keyif aldım diyebilirim.. Teşekkürler Can..

Bir fotoğraf çektiremedik ya ona yanarım...
Sevindim gerçekten arabanın düzelmesine, güzel yorumların için teşekkür ederim. Sonraki sefere ben gelirim boy boy fotoğraf çekeriz . Senin arabada harika durumda tek sorun varyatör olsun kasası çok iyi  :alfisti:
Semy synthetic hater

205 55 16 hater

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #22 : 29 Ekim 2023, 23:48:24 »
Debimetre değişti
Alt muhafazayı taktık.
Eski dostumuzla buluştuk, bıraktığım gibi enfes bir 156, kapalı garajda yatıyormuş ve sadece 1500 km binilmiş, sahibi koleksiyon kafasında tutuyor aracı belki foruma üye olur.
 20231020_134335~3 by Emre Emre, on Flickr

20231020_181256 by Emre Emre, on Flickr
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2023, 23:54:24 Gönderen: Testarossa »
Semy synthetic hater

205 55 16 hater

mustafa26

  • Membro
  • İleti: 176
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #23 : 30 Ekim 2023, 00:01:13 »
Vay be Emrecan, Alfa sevgisi seni kendi arabanın yarım ustası olma yoluna itti, bu da yetmez gibi çevrene de teknik destek sağlar hale gelmişsin.
Konuyu geç de olsa okudum bir solukta ama okumadan önce zaten akdeniz yollarında canlı canlı test etmiştim :) emeğine sağlık, arabanın geçirdiği iyileşme süreci gerçekten de meşakkatli idi ve sen başardın. Keyifli sürüşlerin olsun bol bol  :alfisti:
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 363
    • Çevrimdışı
Ynt: 34 VD 9753 156 2.0 TS
« #24 : 13 Kasım 2023, 19:17:56 »
Vay be Emrecan, Alfa sevgisi seni kendi arabanın yarım ustası olma yoluna itti, bu da yetmez gibi çevrene de teknik destek sağlar hale gelmişsin.
Konuyu geç de olsa okudum bir solukta ama okumadan önce zaten akdeniz yollarında canlı canlı test etmiştim :) emeğine sağlık, arabanın geçirdiği iyileşme süreci gerçekten de meşakkatli idi ve sen başardın. Keyifli sürüşlerin olsun bol bol  :alfisti:

Yine de sana soruyorum bazı şeyleri :D Sonunda akdeniz yollarında bu arabayla koşturdum,verdiği güven hissi tatilimi daha iyi hale getirdi.

Perşembe günü kırık olan yağ çubuğunu bulup aldım , fahiş fiyata bile olsa almak zorunda kaldım :( yağ emiş hortumu terlemişti hortum gitmiş değiştirdim.

Cuma günü arabayı yeni sahibine teslim ettim,hayırlı olsun.Otomobil sektörünün içinde olan ve işten anlayan birine teslim ettiğim için gönlüm rahat verilen emeğin farkında.
Stok olarak bu kadar yola oturan bir 156 kullanmamıştım,kullandığım süre boyunca zorlasamda istemediğim sürece hiç kaymadı,korkutmadı.
Şuan makyajlı bir Selespeed 156 sahibiyim yakında,karşılaştırma yapacağım.Makyajsız sahibiyken daha iyi olduklarını söylediğimde havada kalıyordu artık rahatça söyleyebilirim Walter De Silva tasarımlı 156 gerçek 156.

« Son Düzenleme: 13 Kasım 2023, 19:28:07 Gönderen: Testarossa »
Semy synthetic hater

205 55 16 hater

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal