Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,  (Okunma sayısı 13003 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Merhaba Aracımı ve birlikte yaşadıklarımı sizinle paylaşmak istedim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Merhaba Arkadaşlar. 3 yıldır kullandığım arabam, 2016.03 ayında yağ ve suyu birbirine karıştırarak, kendini susuz bırakarak, intihar etti.  İşimden dolayı zamanım pek olmadığı için çok yavaş ilerleyen bir süreçte arabamı toplamaya başladım.

İlk önce motor söküldü ve Kurşun MotorSporları'ndan Yusuf abimin kontrolü altında toplandı. Ve bütün proje boyunca yanımda hiç ayrılmadı.
UFUK Rektifiye - Topkapı'da işlemler yapıldı. Özelllikle kapaktaki çalişmalarından dolayı Mustafa Erdönmez'e ( Dr. Mustafa ) teşekkür ediyorum. Portların genişletilmesi ve Valf işlemlerini üşenmeden sabırla itinayla yaptı.  - Eski Kapağı kestik modelleme ona göre yapıldı.



Artık projenin sonuna gelindiğine göre yavaştan tek bir konu altında toplamaya karar verdim ve artık buradan da devam edeceğim.

İlk yapılan işlemlerden başlayayım.
* Üst Kapak, temiz bir çıkma olarak, egzantrikleri ile tam dolu olarak yeniden alındı. Portlar Genişletildi. Valfler, yatakları, fincanlar sıfırlandı, Valflere açı verildi. Pistonlar, Kollar, Krank Balans yapıldı. 
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2017, 22:49:41 Gönderen: emre2blue »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı


Sprint Auto Service Bulgaria  Balatayı, Volanı, ve Rulman merkezi buradan sipariş ettim, 300HP+/600NM+

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı


GTB2060VKLR Turbo Mercedes Bayisinden aldındı. Turbo 11 Saat çalışmış sadece.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Araç Hemen söküldü,
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Emme Manifoldu ile tasarıma başladım. 20mm Köpükleri birleştirip Tam hacimi bulmaya çalıştım. Bunun dışına çıkmak yasak!

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Elimde 70x70mm Lama vardı hemen bir deneme çalışması yaptım. Deliklerin, çapların durumunu kontrol ettim. Sonuçta resimleri tarayarak ölçü almıştım. Gördüğünüz gibi çok hareket alanım yok.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Hava Girişini Manifold üzerinde değiştiriyorum ki borozan benzeri bir parça üretilebilir olsun .


İlk parçamı işlemeye başladım. Bu arada Ethanol Enjeksiyonu için portların üstüne boru yerlerini de tasarladım. Umarım kısa zamanda biter ve hemen yerine takarım.

İlk Parçam bitti. Bir hatam 3 saatime mal oldu. Neyseki parça biraz tırlasa bile düzgüne yakın çıktı. Şimdi diğerlerine devam.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.653
    • Çevrimdışı
Projenin sonunu merak ediyorum :) elinize sağlık... 
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Yapılan emek güzel hocamda resimlerin kalitesi çok düşük düzeltme sansınız varsa süper olur.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Bu arada fırından yeni çıktılar. Ters açı olduğu için bu parçayı ayrı işlemem gerekti. Keşke 5 eksen CNC olsa elimde süper sonuçları daha hızlı alabilirim. :cool:

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
3. Parçada bitti. Bugün biraz ara vereceğim. Misafirlerim var. Akşama son parçaya başlayacağım.



Bu arada orjinal Manifold 2942gram - Bu son parça hariç toplam 2830gram geldi.
Bilgisayara bakarsak 1400gram diğer parça gelecek. Yani toplamda 1300gram fazlam var. O da ilk tasarım için bence iyi. sonuçta 50mm girişten 72mm girişe çıktı iç hacim desen büyüdü. İlerisi için girişler bulunuyor. Daha ne olsun...



Arkadaşlar Son parça da bitti. :) Parçayı açılı mengenem olmadığı için kendi yaptığım açılı parçaya bağladım. Son gönyelemelerini yaptım. Bütün yüzeyleri kontrol ettikten sonra, son işlemleri yaptım. Delikler delindi. Ters açıda kalan yüzeyleri temizledim. Şimdi yarın enjektör deliklerine kapak yapacağım. AEM pompa alıp enjektörlere devam edeceğim. İlk iş tabiki manifoldun temizlenmesi içinin zımparalanması ve parlatılması işi var. Geçişlerde hata olduysa onları da birbirine yedireceğim artık. Herkese şimdiden teşekkür ederim. Daha bilgi vermeye devam edeceğim takılıp çalışıp testlerini yaptıkça paylaşmaya devam.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Sabah Güncellemesi




Ewet mevcut durum özeti şu şekilde.

Oringler geldi. Hepsi Takıldı. Eloksal İşlemi yapıldı. 40TL. Yeni MAP yarın elimde olacak ozaman takacağım. Motor üzerine ilk defa taktım. Tek bir yerde ufak bir değme haricinde muhteşem oldu bence. Yarın Civatalar paslanmaz olanları ile değişecek. Contada artık kesik işlemleri bitirip toplamaya başlıyorum aracı artık.


Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Bu arada Babam bir yanıma uğradı, boru kaynak egzoz manifold resimleri gördü, beğenmedi :confused: Sonrada yokmu CNC de yapabileceğin birşey kaynak işçiliğini azaltsan diye. Gösterdim ona bir resim. Delirdi :p . Bize yakışan bu olur dedi.







Dün Gece :


Bu Sabah :


Ve Sonuç:

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Log türünde de yapılabilirdi. Ama Hacim neredeyse bununla aynı. Ve eminimki Bu manifold Logdan daha iyi bir akışa sahip. Eşit uzunluk benim istediğim olay değil. Ben cevap zamanının hızlı olmasını istiyorum. Turbo sadece hava ile değil. Isı ile de çalışıyor. Boruları uzun tutup ısı kaybına maruz kalmalarını istemiyorum. Yapabileceğim en yumuşak dönüşler ile en kısa mesafede turbo ya ulaştırabileceğim yöntem bu.

Ve Parça Bitti,



Kursun Motorsporları'ndan Yusuf abimin katkısıylan kaynak işini hallettik. Kaynak 5 saatlik bir çalışma ile bitirildi. Sabah ilk iş olarak yerine taktık. Hala diğer ana işlerim beni bekliyor. Arada sizlerle paylaşmak istedim.



Video : https://www.youtube.com/watch?v=sHjQswBhhEQ&feature=youtu.be
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Akşam bağlama bitti



Turbonun Kendisi biraz aşağıya oturunca, Yağ dönüşünü karter tapasına vermek zorunda kaldım. Kendim bir Banjo yaptım M18x1.5 mm Tapanın içi 12mm. turbo geri dönüşü 11.5mm Çapında
GTB Turbonun su girişi, Yağ Girişi ve Yağ Çıkışını Flanş üzerine kaynattım. CNC de çarpılan parçayı 0.5mm ile düzelttim.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Turbo Bağlantılarına Devam



Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Turbo bağlantıları devam II

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Enjektörler Çorluda Yıldız Dizel'de yapıldı. Olcay ve Birol ustaya buradan Teşekkürlerimi iletiyorum. yurtdışı araştırmalarımda 0445 110 341 Numaralı enjektörü arıyordum. Ama Bosch sağolsun bu enjektörü üretmeyi durdurmuş. Bu enjektör Alfa Romeo 147 Q2 lerin 170HP versiyonlarında kullanılmış. 243 nolu enjektörden %22 daha fazla yakıt atabiliyor aynı zaman ve basınç altında. Ama olmadı. bulamadık. Onun yerine 243 içine yapılabilecek 308 nolu enjektörü keşfettim. Normalden %8 daha fazla yakıt alabiliyorum şimdi. Hemde IMA code üretilmiş halde.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ve sonuca yaklaşıyorum.



Aracı bu şekilde yukarıda tutuyorum şimdilik. Fakat yakında bitmiş olacak.

Şimdi ilk marş denemeleri  --- Su tesisatı yok. Enjektörler yok. Sadece Motor yağı var. Ve Akü bağlı iken yağ basıncını oluşturmak, iteceklerdeki havayı almak için uğraştık.

Alfa Romeo 159. 1.9 JTDM 16V New engine - Oil Pressure Test - 1 - YouTube
Alfa Romeo 159. 1.9 JTDM 16V New engine - Oil Pressure Test - 2 - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=PgNEayHiCqk&feature=youtu.be
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ve sonunda araç kendisi çalıştı.

Alfa Romeo 159. 1.9 JTDM 16V New engine first start without water - YouTube    "Tabiki de araçta su yok."

02/01/2017 Tarihinde fazla tutmadan hemen yerini değiştirdim aracın ve su tesisatını yapmaya başladık. O sırada enjektörlerin beyaz duman atmasını önlemek. Gaz kelebeğinin iptali. EGR Valfinin İptali, FLAP valfinin iptali için yazılıma müdahale etmeye başladık.

Yazılım bittikten sonra bir marş daha denedik ve o sırada birşey oldu. :( Araç sanki benzili araçlardaki "miss fire" yaparmış gibi minik bir patlamaylan vakumunu kaybetti. Emmeden geri hava basar oldu. P0340 Hatası "Phase Error" verir oldu.

Şimdi dünden beri delirme noktasında sökmediğim yer kalmadı.
--- Sente atladı dedik. Yok.
--- Sensörlerden olur dedik. Yenileri vardı değiştirdik yok.
--- Mazot gelmiyor yüksek basınç pompasından sonra,
--- Ellen çeviriyorum motoru, sıkıştırma var. Ama patlama yok.


--- Bizim çocuklardan biri dedi. Abi yağ kaçağı vardı onu sildik. Bez yok şimdi diye.


Bütün valflere baktım Bez yok. Ama şu anda egzoz valflerinden 1. ve 4. piston valfleri hareket etmiyor görünüyor. Sanırım bunlar ya horozları kırdılar. Yada o bez harbiden biryere girdi. Şimdi sabah ilk iş kapak açılacak ve neler var görünecek. Elimde yedek kapak vardı. Horozlar falan var. Bakalım ne olacak.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Şimdi Sabah hemen sentesine aldım motoru ve sökmeye başladım.


Sevgili arkadaşlarımızın durumunu gördüm. Egzoz tarafında 8 adet horoz kırılmış durumda. Emme tarafında hiçbirşey yok.



Valflere de baktık tabikide. Valflerde çok hafif bir değme olabilir diye düşünüyoruz, ama nasıl bu kadar aleti kırar daha marş basarken veya 10 sn -15 sn çalışmada onu bulmaya çalışıyoruz.



Pistonlarda hiçbirşey yok. Bez muhabbeti efsanede kaldı.




Şimdi kapak sökük olduğuna göre işi istanbula geri gönderiyorum. Orada bakacaklar valflerin durumuna ona göre tekrardan bakacağız. Belkide çıkma kapakta birşey vardı diğeceğim ama daha erken.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre2blue

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Merhaba Arkadaşlar. ne biçim bir kardan geldim eve, sonunda. Kapağı tekrardan baktırdım, bütün valfler bakıldı herşey kontrol edildi. Sorun yok. 

- Sorun alt tarafta krank kilitleyen aparatta çıktı. Resimlere dikkat ederseniz. Ben kapağı sökmeden önce üst ve altı senteye getirip ayırmıştım.
- Alt tarafa ( Pistonlara ) bakarsanız hepsi ortada. Aslında 1. Pistonun TDC - Top Dead Centre pozisyonunda olması gerekiyor. Ben senteye alırken buna dikkat etmemiştim. Üstten ölçmem lazımdı.

Neyse şimdilik sorun bittiğine göre, ve bu kar olayı bana izin verirse yakında yine toplamaya başlayacağım.

Not: Enjektörler sıfırdan almaktansa bu şekilde yaptırdığım için daha ucuza geldi. Nozzle, iğne vb iç parçalar değişti sadece. Elektrik soketi gövde aynı zaten. Bu arada 159 2.4 20V CR4 uyumlu enjektör bu.

* Birde 327 türü CR5- Euro5 enjektörler de var. Bunlarda 308 ile aynı ama euro5 için kodlanıyor. Bizim beyinler kabul etmiyor. İstanbulda OPEL üzerine iyi birisi var. Hatta Multijet II iç parçalarını Multijet I 'e takmıştı. O da CR5 enjektörleri CR4 beyinlere kodlayabiliyor. Firma adını unuttum ama Facede vardır sanırım. Bu da bilgimize

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal