Herkese merhabalar güzel günler öncelikle adım deniz ;
Benim hikayem 2015 yılında başladı aslında Rosso Kırmızı bir Alfa Romeo MiTo 1.6 JTD ile. 34 GP 8008 - Niğde Plaka ile konumuz burada mevcuttur. 11 aylık birliktelikten sonra aracı saçma sebeplerden dolayı satmam ile beraber kendimi Mini Cooper S almış olarak buldum.İyi kötü nazı niyazı derken 2.5 yıl mini ile beraber geçirdim ama her ay Mito piyasasını da gözden geçirmiyor değilim
Her zamanki hayalimde çok temiz bir Mito qv bulup uzun yıllar kullanmak ve bu aracı ileri ki yıllara düzgün kondisyonda taşıyabilmek.Zaten senede 10 bin km nin bile altında yapıyorum.Geçen ay mini cooper ı satınca gözüm gene mitolar da. Tabi düşük km bir QV bulmakta oldukça zor derken bursa ilin de denk geldiğim 43 bin kmde ki mito qv gözüme çarptı.Araçta hata boya kaza tramer yok.Hatta Fabrikasyon lastikleri üzerinde duruyordu.Lastik durumu diş olarak iyi olsa da gevremiş ve çatlamıştı. Aradığım kıstaslar Rosso olması ve cam tavan olması yönündeydi ama bu km de ve daha 2. sahibinde olan bir aracı görünce pekte takılmadım bu kıstaslara.
Aracın bursa da olması ve 3-4 yıl öncesinden Mito whatsapp grubuna ekli olmamdan dolayı arkadaşlarıma danıştım. whatsap gurubumuzda ki Sizlerinde tanıyacağı Aytuğ Acar abimiz aracı kontrol edebileceğiniz söyledi.Tabi aracın Aytuğ abinin kontrolünden geçecek olması da ayrı bir şans oldu benim için. Alfistciler kendisini yakinen tanıyacaklardır
Hemen aracın sahibi arkadaş ile irtibata geçtim ve aracı Aytuğ abinin garajına götürmesini istedik. Aytuğ abi aracı kontrol etti ve gerekli bilgileri verdi.Araç 1. Sahibi İzmir Fiat alfa servisi Enrico Alberti tarafından alınmış ve kullanılmış. Daha sonra Eczacı bir çifte geçmiş ve şimdi Bursa dan Furkan arkadaşımıza geçmiş durumda diye söyledi.Furkan Araç ticareti yaptığı için ve yeni aldığı için onu sayma sen aslında 3. Sahibi olacaksın aracın dedi. Hemen Aytuğ abinin oradan resimlerimiz de geldi
Aytuğ abinin güzel referansları sayesinde biz pazarlığa tutuştuk. Anlaşma sonrası kaporayı yatırdım. Aytuğ abi ile de aracın bakımlarının yapılması konusunda anlaştık ve ben aracı daha satın dahi almadan aytuğ abinin garajına bakıma gitti.
Araç ne kadar düşük km de olasa da uzun süre yatmış olmasından dolayı senede ortalama 5.000 km anca yapmış olmasından dolayı bakım listemizi çıkardık ve şunları yaptık
-Triger Seti
-V Kayışı
-Devirdaim
-Multiair Filtresi
-Yağ Motul
-Yağ Filtresi
-Hava Filtresi
-Polen Filtresi
-Antifiriz
-Sıvı conta
-Klima Bakteri Temizliği
-Üst Karter Yağ Buhar Contası
-Elektronik check up ve adaptasyonlar.
Mekanik işçilik dahil Aytuğ Abinin elinde motorumuz genel bakımından da geçti
Bakım fotoğrafımız
Ben Bursaya gittiğimde araç herşeyi ile hazır ve nazır olarak beni beklemekteydi.Noterde Satışımızı gerçekletirdikten sonra eski aracımda yaptırdığım ve memnun kaldığım spacer uygulaması için Bursa da bu işi yapan FG garajda spacerlarımı taktırdım.araca kapora yatırdığımda hemen arayıp siparişlerini vermiştim.
Spacerlarımız takılırken
İşlemler bittikten sonra Aytuğ abinin garajında çay sohbet ve muhabbet derken akşam oldu ve ben Bursa dan Niğde ye yola çıktım buda ilk yakıtımız.
Ben Niğde ilinde BP den yakıt alsam da yakıtı bu güne kadar full Shellden almışlar.bende shell den devam ettim.
Aracın gözle görülür herhangi bir kozmetik kusuru yok.Ama boyanın verdiği yorgun görün.Aküsü yeni takılmış.Şimdi gelelim asıl projemize.düşük km bir mito seçtim çünkü kafamdaki proje biraz zaman alacak ve bu zaman zarfında km yükselerek beni psikolojik olarak etkilemesin diye.Araçla uzun uzadıya vakit geçirmek istiyorum allah kaza bela vermezse.
Aklımdaki değişiklikleri sizlerlede paylaşacağım bu değişlikler de herkesin fikirlerine ve deneyimlerine ihtiyacım olacak.bu değişiklikleri yaptıkça Tarihi resmi ve ücreti şeklinde konuya ekleyeceğim
Kozmetik Dış- -Ön Lip-
-Petekli Ön Panjur
-Yan Marşpiyel
-Lester Arka Diffüzör
-Karbon Ayna Kapakları
-Krom cam kenarlarının ve kapı kollarının siyaha kaplanması
-Semi slick Toyo Lastikler
Kozmetik İç--Karbon kaplama iç trimler
-Direksiyon GTA yada Alt kısmı kesilerek karbon kaplamalı custom yapılacak
Motor--Açık Hava filtresi
-Short Shift
-Super sprint veya varex egsoz
-Akrapoviç Egsoz uçları
-Üst-Alt-Tünel Gergileri
-Hava Kanallı Diskler
-Çelik Fren Hortumları
-Coilover
-Ultra Hayaller-Veloce Ön Tampon :/
-Gulia Jantı :/
Motora hiç girmeyeceğim. Zır stock olsun benim olsun. Zaten Multiair de tecrübeli insanlar az.birde 170 hp şuan bana yetiyor.
Şimdilik benden bu kadar.tecrübeli arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.elinde projeme ekleyebileceğim parçaları olan varsa haber bekliyorum.
0533 679 90 36 Telefon numaram arayıp whatsapdan yazabilirsiniz. İnş kafamdaki işleri 2 yıla bitiririm