Herkese günaydın...
Teknik bilgi olarak burda dursun. Teşhis yapılana kadar da (Alfalar da bir arızayı bulana kadar yorucu bir şey yoktur başka, sensörmüş felanmış onları da geçelim.
Araçta durup dururken ortaya çıkan şu meşhur tüm arızaları verip sadece osurma efektini de utanmasa vereceği sorunlar baş gösterdi.
Akla gelen ilk meşhur teşhis adımı aküdür genelde.
Aracı aldığımızda üstünde daha yeni takılmış bir akü vardı. Dikkat ediniz akü yeni sadece bizi kıllandıran tarafı markasının yiğit olması idi. Ama yeni akü sonuçta.
Zaten aracı önceki sahipleri tarlada kullandıkları için gece 11 lere kadar mekanik olsun kozmetik olsun bayağı bir toparlama yoluna girmiştim.
Ayrıca davlumbazları da değişirken arkada kalan ne kadar korozyon pas kir varsa deport edildi. Tabii sol tarafta akü şase bağlantısına da el atıldı. Dıştan sorunsuz görünse de bilinen tüm arıza ışıklarını yakmada etken olan 2. Yer burası (aküden sonra).
Velhasıl bu hatayı bildiğim için aklıma gelen senaryoları bypass ettim.
Durup dururken artık araç bu uyarı sebebi ile artık işi iyice inada bindirdi. Çocuğun iki de bir arayıp şurda kaldım artık hiç tepki yok olayından sonra şunu bir cihaza bağlayalım sorun ne imiş acaba problemi için bostancıda x servisine gittim.
Hoşbeş sohbet vs cihazda T9 Ana röle arızası veriyor.
Ne alaka dedik. Zira orası pırıl pırıl edilmişti. Temassızlık olmuş olabilir dedik. Kurcaladık ama sorun devam etti.
Elektrikçi baksın artık deyip aracı 1 gün bıraktık.
Ertesi gün aracı almaya gittiğimde yine aynı uyarılar çıkınca orda aracı yakasım geldi.
Bu arada çocuk benden habersiz aküyü Varta ile değişmiş öncesinde. Ee şase de temiz bağlantılar da pürüzsüz. Bu adımları da aşmış olduk.
Aklıma acaba direksiyon açı sensörü mü yapar bunu desek de scannerde buna dair uyarı kodu da yok idi.
Çocukla da papaz olunca artık ben de iyice kafaya taktım sorunu.
Başka bir x servisine gittik çocukla. Sıralama aynı cihaza bağlandı hata kodu okundu vs vs vs. Motor tarafı sigorta kutusu bir güzel dürtüldü sigorta pinleri temizlendi vs vs araçlar bir düzeliyor tekrar durup dururken aynı hatalar silsilesi. Az da olsa eskiye nazaran azaldı bu durum desek de çok tekrar etmeye başlarsa hata yine bu sefer bu servisteki arkadaşın da elektrikçisine gösterme kararı aldık.
Uzatmayayım.
Bir akşam çocuk ayağıma su geldi dedi. Nasıl yani dedim. Sağ ayağına mı sol ayağına mı su geldi. Sol ayağıma geldi dedi çocuk.
O ara bütün taşlar yerine oturdu bir ampül yandı kafada (ampül o ampül değil
)
Haftasonu ctesi 10 da başladığım operasyon 4 gibi bitti. Komple ön silecek kolları plastik braketi söktüm.
Senaryo karşımda idi. Orası bildiğiniz Kurbalağıderenin eski bataklık hali gibi idi. Yani o kadar iş temizlik yaptık orayı nasıl atlamışım bilemiyoruz.
Yolcu tarafı tahliye borusunu söküp temizlemek kolaydı. Zaten borunun yapısı da çok kötü. Akış girişi geniş iken tahliye ağzı büzüşük formatta olmasını meşhur İtalyan kafasına yoruyorum.
Gelelim sürücü tarafı tahliye gideri tam da silecek motorunun altına konumlanmış çıkmıyor haliyle.
Ve ve bahse konu ana röle hatasına sebeb olan ana kablolar burda çıplak bir vaziyette (tüm Mito'larda öyledir kesin) suyun içinde idi. Haliyle çok yağmur vs olayı olduğunda su gidemeyince kendine bu kablolar ile yol yapmış ordan sigorta kutusuna.
Gider açıcı telle uğtaştm gideri açmak için. Zira silecek motoru sebebi ile müdahale zor. Baktım orası olacaktı gibi değil (yani açılmıyor) komple silecek motorunu söktük. Orayı açığı aldık. Yılların verdiği bütün toz toprak ne varsa oraya yuvalanmış. Gideri söktük.Tahliye ucu resmen kaynamış (keşke foto çekse idik, burası da bu sefer fotoromana dönerdi
)
Ana sigorta kutusuna giden kabloları bir güzel yıkadım yağladım. Kontakt sprey ile koruma altına açıp yanmaz bez bant ile makaronladım. Ve dikkat o kablo demeti o bölgede tam tahliye borusu ile yapışık halde (sizlerde de öyledir) ve gideri açsanızda yine suya teması olacak. Bunun da önüne geçmek içinde o kablo demetini kalın cırt cırtla silecek motorunun olduğu yüksekliğe (2 cm yükseğe esneme payı) sabitledim.
Ve şükür o gündür bu gündür sorunlarımız kalmadı.
Özetle.
1.Araç Sakarya da yağışların çok olduğu zamanda tüm uyarıları yakmaya başlıyor.
2. Birmotta bakıma girdiğinde genelde aracı yıkayıp teslim ediyorlar tam çıkıyorsun servisten araç sapıtmaya başlıyor.
3. Bir ara çok yağmur yağmıştı o yağmurdan sonra araç gel beni yak moduna girmişti.
4. Teşhis için o servis bu servis derken aracı yine şeylik yapması.
5. Çocuğun en son tesadüf ayağıma su geldi demesi olayı (arşimed hamam sabun ampül işleri)...
Espritüel dille de olsa herkese nacizane tavsiyem araçlarında yağmur tahliye giderlerini temizlemelerini, ihmal etmemelerini salık veririm.
Not. Bu arada araç satışta (bende habersiz ilana koymuş çocuk) bu kadar uğraştan sonra satılmasına razı da değilim. Ayrıca gelen tuhaf teklifler ve de ölücü mesajlardan olayı çocuğun biraz daha delirmesini bekliyorum.
Herkese sorunsuz arızasız sağlıklı sürüşler diliyorum.