Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo MiTo QV  (Okunma sayısı 2662 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #25 : 09 Haziran 2024, 19:22:08 »
Son gorselde attiginiz hortum baglantilari dogru. Tjet ve multiair mitolar icin ayni sekilde kullaniliyor
Teşekkürler Rahmi Bey.
Evet o şekle getirdik. Ve şu ana kadar da ilk görseldeki hali ile kullanıyorduk. Nerden bilinecek ki. Umarm bu düzeltme ile sürüşe etkisi olacaktır (henüz yol testi yapmadım).
Komple hava hortumunu yenisini takarken bu düzeneği sorun etmiştim. İyiki de etmişiz.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #26 : 11 Haziran 2024, 17:58:57 »
Yaşlılık galiba velhasıl sorum var yine...
Mito Qv lerde orta susturucu var mı yok mu?
Bildiğim spiralden sonra son susturucuya düz boru olması lazım. Yanlış mıyım?
Zira eğer bilgim doğru ise araçta nur topu gibi orta susturucu var.
Anadolu yakası işini düzgün yapan eksoz ustası tavsiyesine de açığım (Alfalara aşina olan).
Esen kalınız...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

stan

  • Membro
  • İleti: 429
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #27 : 11 Haziran 2024, 22:17:43 »
Evet, hem tjet hem de qv'de tek son susturucu olur.

Ama bundan oturu beni vizeden bitakmaya calismisti, sevgili Tuv ilgilileri. Sebep olarak da ebnzinli aracta en az 2 susturucu olir diye kendilerince kural uydurmalari. En son deneyimli birisi araba altina girip, borularin orijinal oldugundan emin olunca salmislardi. Eski sahibi benzer muameleye mahrum kaldiysa, o sebeple bir orta eklemis olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #28 : 12 Haziran 2024, 09:09:31 »
Evet, hem tjet hem de qv'de tek son susturucu olur.

Ama bundan oturu beni vizeden bitakmaya calismisti, sevgili Tuv ilgilileri. Sebep olarak da ebnzinli aracta en az 2 susturucu olir diye kendilerince kural uydurmalari. En son deneyimli birisi araba altina girip, borularin orijinal oldugundan emin olunca salmislardi. Eski sahibi benzer muameleye mahrum kaldiysa, o sebeple bir orta eklemis olabilir.

Teşekkürler Rahmi Bey...
Tespitiniz 10 numara. Kesin Tuvtürk olayıdır bu, kesin.
Şimdi bu durumda orijinal boru oldu yamalı boru... Yazık
Velhasıl ben orijinal boru dışı boru yaptırsam bu muayenecilerle Extra uğraşırım kesin ilerde.

Cevap soruyu açtı madem tekrar. Bu orta susturucunun orda durmasının extreme bir zararı olur mu (Turbo olsun alt devirler olsun). Zati çocuğun makinası ve öyle dip gaz, pist işleri vs yok. Sakin kullanıcı.

The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

stan

  • Membro
  • İleti: 429
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #29 : 12 Haziran 2024, 16:09:39 »
Pist gazlamasi olmadigi surece cok sorun olacagini sanmam. Ama mumkunse en azindan ilgili susturucunun free flow oldugunu teyit edin, akisi minimum seviyede etkiledigine emin olirsunuz. Yine de elzem/acil bir aksiyon degil bence.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.832
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #30 : 12 Haziran 2024, 18:00:13 »
Eğer orta susturucu Tüvden dolayı takılmak zorunda kaldıysa, içi boş veya boru içinden direkt geçip gidiyor olabilir. Susturucu egsoz borusunun üstünde kap gibi duruyor olabilir bence.
..

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #31 : 13 Haziran 2024, 08:39:57 »
Sağolasınız arkadaşlar...
Bence free flow değildir o kazan Rahmi Bey . Bildiğin sanayi tip kazan... Ama dış görünüşe de aldanmamak lazım  :)
Fatihin dediği gibi de olsa bir defa güzelim orjinal boruyu biçmiş yamamış. İnsan ona hayıflanıyor.
Özetle bir araca hala ama hala nasıl (mekanik motor donanım) zarar verebilmeyi nasıl başarıyorlar anlamıyorum.
 :alfisti:

Ve
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.379
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #32 : 13 Haziran 2024, 15:50:41 »
Hayırlı uğurlu olsun değerli dostum  :nazar: :alkis: MiTo güzel bişey ya  8)
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

forestarium

  • Membro
  • İleti: 33
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #33 : 13 Haziran 2024, 18:28:56 »
Hayırlı olsun
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #34 : 13 Haziran 2024, 19:04:44 »
Hayırlı uğurlu olsun değerli dostum  :nazar: :alkis: MiTo güzel bişey ya  8)

Sağolasın Murat hocam. Çok teşekkür ediyorum. Çocuk üzerinden geçmiş şeyleri şey ediyoruz işte... Gerçi onun aracı artık.

Hayırlı olsun
>

Sağolasınız Teşekkürler...

Bu arada konunun İlk mesajında eksoz sistemi komple ifadesi kullanmışım. Dahası susturucu tarafı idi. Keşke susturucuyu hallederken ortayı görse imişim. Dahası hiç dikkat etmedim. Sağlık olsun.

Geçen ki valf tesisatını düzelttik sayenizde. Hatta komple yağsız temizleyici ile de elden geçirdik boruları, piersburg vs yi. Forum da bununla ilgili bir çok güzel bir başlık ta gördüm hatta. Turbo barının dolmaması sebebini ilk burda arayıp (valf tesisatı) balata spreyi ile yıkayıp yerine taktığını ve barın son çizgiyi artık doldruğu bilgisi de var.
Bizde ki bar da ohh dedirtti. Rahata erdik.

Ayrıca aracı aldığımda sadece 1 tane anahtar vardı. Yedek yok, kod kartı yok vs vs. Bu haliyle ile almak istemesem de almış olduk. Zira bir insan aracın yedek anahtarını niye kaybeder bilemiyorum.
Aracı ilk aldığım gün hemen Sarıyer'e sürdüm orda daha önce iş yaptırdığım bir anahtarcı vardı. Yedek yaptırdım.
Şu işe bak ki yine günlerden birgün garaja aracı toplamaya giderken tek orijinal anahtarı da ben kaybettim (100 metre alan içinde) maalesef bulamadık. Haliyle zaten bende sıkıntı yapan bu anahtar olayını kökten çözdüm. Birmot Zincirlikuyu komple sipariş geçildi. 1- 1.5 ayda geldi anahtar seti.
Değişenler
Komple kapı ve direksiyon kilit sistemi, fişekler
Depo kapağı ve kilidi...
2 adet sustalı orijinal anahtar ve yeni kod kartı...
Ve yeniden programlanma...

Böylelikle anahtar stresim de çözüme kavuşmuş oldu.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2024, 19:21:06 Gönderen: KAKIRMAN »
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.325
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #35 : 14 Haziran 2024, 11:47:23 »
Her ne kadar dolaylı' da olsa tekrar aramıza hoşgeldin eski dost..... MiTocan ile keyifli sürüşleri olsun veledin diyelim, kazasız belasız.... Açıkcası bu başlığıda bekliyordum, zamanı gelmişti
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #36 : 27 Haziran 2024, 12:31:45 »
Her ne kadar dolaylı' da olsa tekrar aramıza hoşgeldin eski dost..... MiTocan ile keyifli sürüşleri olsun veledin diyelim, kazasız belasız.... Açıkcası bu başlığıda bekliyordum, zamanı gelmişti
Çok teşekkür ediyorum Cemalim. Sağolasın  :arkadasim:
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #37 : 09 Ekim 2024, 09:58:34 »
Herkese günaydın...
Teknik bilgi olarak burda dursun. Teşhis yapılana kadar da (Alfalar da bir arızayı bulana kadar yorucu bir şey yoktur başka, sensörmüş felanmış onları da geçelim.

Araçta durup dururken ortaya çıkan şu meşhur tüm arızaları verip sadece osurma efektini de utanmasa vereceği sorunlar baş gösterdi.
Akla gelen ilk meşhur teşhis adımı aküdür genelde.
Aracı aldığımızda üstünde daha yeni takılmış bir akü vardı. Dikkat ediniz akü yeni sadece bizi kıllandıran tarafı markasının yiğit olması idi. Ama yeni akü sonuçta.

Zaten aracı önceki sahipleri tarlada kullandıkları için gece 11 lere kadar mekanik olsun kozmetik olsun bayağı bir toparlama yoluna girmiştim.
Ayrıca davlumbazları da değişirken arkada kalan ne kadar korozyon pas kir varsa deport edildi. Tabii sol tarafta akü şase bağlantısına da el atıldı. Dıştan sorunsuz görünse de bilinen tüm arıza ışıklarını yakmada etken olan 2. Yer burası (aküden sonra).

Velhasıl bu hatayı bildiğim için aklıma gelen senaryoları bypass ettim.

Durup dururken artık araç bu uyarı sebebi ile artık işi iyice inada bindirdi. Çocuğun iki de bir arayıp şurda kaldım artık hiç tepki yok olayından sonra şunu bir cihaza bağlayalım sorun ne imiş acaba problemi için bostancıda x servisine gittim.
Hoşbeş sohbet vs cihazda T9 Ana röle arızası veriyor.
Ne alaka dedik. Zira orası pırıl pırıl edilmişti. Temassızlık olmuş olabilir dedik. Kurcaladık ama sorun devam etti.
Elektrikçi baksın artık deyip aracı 1 gün bıraktık.
Ertesi gün aracı almaya gittiğimde yine aynı uyarılar çıkınca orda aracı yakasım geldi.
Bu arada çocuk benden habersiz aküyü Varta ile değişmiş öncesinde. Ee şase de temiz bağlantılar da pürüzsüz. Bu adımları da aşmış olduk.

Aklıma acaba direksiyon açı sensörü mü yapar bunu desek de scannerde buna dair uyarı kodu da yok idi.

Çocukla da papaz olunca artık ben de iyice kafaya taktım sorunu.

Başka bir x servisine gittik çocukla. Sıralama aynı cihaza bağlandı hata kodu okundu vs vs vs. Motor tarafı sigorta kutusu bir güzel dürtüldü sigorta pinleri temizlendi vs vs araçlar bir düzeliyor tekrar durup dururken aynı hatalar silsilesi. Az da olsa eskiye nazaran azaldı bu durum desek de çok tekrar etmeye başlarsa hata yine bu sefer bu servisteki arkadaşın da elektrikçisine gösterme kararı aldık.

Uzatmayayım.
Bir akşam çocuk ayağıma su geldi dedi. Nasıl yani dedim. Sağ ayağına mı sol ayağına mı su geldi. Sol ayağıma geldi dedi çocuk.

O ara bütün taşlar yerine oturdu bir ampül yandı kafada (ampül o ampül değil  >:D)

Haftasonu ctesi 10 da başladığım operasyon 4 gibi bitti. Komple ön silecek kolları plastik braketi söktüm.

Senaryo karşımda idi. Orası bildiğiniz Kurbalağıderenin eski bataklık hali gibi idi. Yani o kadar iş temizlik yaptık orayı nasıl atlamışım bilemiyoruz.

Yolcu tarafı tahliye borusunu söküp temizlemek kolaydı. Zaten borunun yapısı da çok kötü. Akış girişi geniş iken tahliye ağzı büzüşük formatta olmasını meşhur İtalyan kafasına yoruyorum.

Gelelim sürücü tarafı tahliye gideri tam da silecek motorunun altına konumlanmış çıkmıyor haliyle.
Ve ve bahse konu ana röle hatasına sebeb olan ana kablolar burda çıplak bir vaziyette (tüm Mito'larda öyledir kesin) suyun içinde idi. Haliyle çok yağmur vs olayı olduğunda su gidemeyince kendine bu kablolar ile yol yapmış ordan sigorta kutusuna.
Gider açıcı telle uğtaştm gideri açmak için. Zira silecek motoru sebebi ile müdahale zor. Baktım orası olacaktı gibi değil (yani açılmıyor) komple silecek motorunu söktük. Orayı açığı aldık. Yılların verdiği bütün toz toprak ne varsa oraya yuvalanmış. Gideri söktük.Tahliye ucu resmen kaynamış (keşke foto çekse idik, burası da bu sefer fotoromana dönerdi  8))

Ana sigorta kutusuna giden kabloları bir güzel yıkadım yağladım. Kontakt sprey ile koruma altına açıp yanmaz bez bant ile makaronladım. Ve dikkat o kablo demeti o bölgede tam tahliye borusu ile yapışık halde (sizlerde de öyledir) ve gideri açsanızda yine suya teması olacak. Bunun da önüne geçmek içinde o kablo demetini kalın cırt cırtla silecek motorunun olduğu yüksekliğe (2 cm yükseğe esneme payı) sabitledim.
Ve şükür o gündür bu gündür sorunlarımız kalmadı.

Özetle.
1.Araç Sakarya da yağışların çok olduğu zamanda tüm uyarıları yakmaya başlıyor.
2. Birmotta bakıma girdiğinde genelde aracı yıkayıp teslim ediyorlar tam çıkıyorsun servisten araç sapıtmaya başlıyor.
3. Bir ara çok yağmur yağmıştı o yağmurdan sonra araç gel beni yak moduna girmişti.
4. Teşhis için o servis bu servis derken aracı yine şeylik yapması.
5. Çocuğun en son tesadüf ayağıma su geldi demesi olayı (arşimed hamam sabun ampül işleri)...

Espritüel dille de olsa herkese nacizane tavsiyem araçlarında yağmur tahliye giderlerini temizlemelerini, ihmal etmemelerini salık veririm.

Not. Bu arada araç satışta (bende habersiz ilana koymuş çocuk) bu kadar uğraştan sonra satılmasına razı da değilim. Ayrıca gelen tuhaf teklifler ve de ölücü mesajlardan olayı çocuğun biraz daha delirmesini bekliyorum.  :D :D

Herkese sorunsuz arızasız sağlıklı sürüşler diliyorum.





The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #38 : 09 Ekim 2024, 11:02:30 »
 :clover:  :nazar:  :clover:  :nazar:  :clover:  :nazar:  :clover:

The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.299
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #39 : 09 Ekim 2024, 12:11:35 »
Herkese günaydın...
Teknik bilgi olarak burda dursun. Teşhis yapılana kadar da (Alfalar da bir arızayı bulana kadar yorucu bir şey yoktur başka, sensörmüş felanmış onları da geçelim.

Araçta durup dururken ortaya çıkan şu meşhur tüm arızaları verip sadece osurma efektini de utanmasa vereceği sorunlar baş gösterdi.
Akla gelen ilk meşhur teşhis adımı aküdür genelde.
Aracı aldığımızda üstünde daha yeni takılmış bir akü vardı. Dikkat ediniz akü yeni sadece bizi kıllandıran tarafı markasının yiğit olması idi. Ama yeni akü sonuçta.

Zaten aracı önceki sahipleri tarlada kullandıkları için gece 11 lere kadar mekanik olsun kozmetik olsun bayağı bir toparlama yoluna girmiştim.
Ayrıca davlumbazları da değişirken arkada kalan ne kadar korozyon pas kir varsa deport edildi. Tabii sol tarafta akü şase bağlantısına da el atıldı. Dıştan sorunsuz görünse de bilinen tüm arıza ışıklarını yakmada etken olan 2. Yer burası (aküden sonra).

Velhasıl bu hatayı bildiğim için aklıma gelen senaryoları bypass ettim.

Durup dururken artık araç bu uyarı sebebi ile artık işi iyice inada bindirdi. Çocuğun iki de bir arayıp şurda kaldım artık hiç tepki yok olayından sonra şunu bir cihaza bağlayalım sorun ne imiş acaba problemi için bostancıda x servisine gittim.
Hoşbeş sohbet vs cihazda T9 Ana röle arızası veriyor.
Ne alaka dedik. Zira orası pırıl pırıl edilmişti. Temassızlık olmuş olabilir dedik. Kurcaladık ama sorun devam etti.
Elektrikçi baksın artık deyip aracı 1 gün bıraktık.
Ertesi gün aracı almaya gittiğimde yine aynı uyarılar çıkınca orda aracı yakasım geldi.
Bu arada çocuk benden habersiz aküyü Varta ile değişmiş öncesinde. Ee şase de temiz bağlantılar da pürüzsüz. Bu adımları da aşmış olduk.

Aklıma acaba direksiyon açı sensörü mü yapar bunu desek de scannerde buna dair uyarı kodu da yok idi.

Çocukla da papaz olunca artık ben de iyice kafaya taktım sorunu.

Başka bir x servisine gittik çocukla. Sıralama aynı cihaza bağlandı hata kodu okundu vs vs vs. Motor tarafı sigorta kutusu bir güzel dürtüldü sigorta pinleri temizlendi vs vs araçlar bir düzeliyor tekrar durup dururken aynı hatalar silsilesi. Az da olsa eskiye nazaran azaldı bu durum desek de çok tekrar etmeye başlarsa hata yine bu sefer bu servisteki arkadaşın da elektrikçisine gösterme kararı aldık.

Uzatmayayım.
Bir akşam çocuk ayağıma su geldi dedi. Nasıl yani dedim. Sağ ayağına mı sol ayağına mı su geldi. Sol ayağıma geldi dedi çocuk.

O ara bütün taşlar yerine oturdu bir ampül yandı kafada (ampül o ampül değil  >:D)

Haftasonu ctesi 10 da başladığım operasyon 4 gibi bitti. Komple ön silecek kolları plastik braketi söktüm.

Senaryo karşımda idi. Orası bildiğiniz Kurbalağıderenin eski bataklık hali gibi idi. Yani o kadar iş temizlik yaptık orayı nasıl atlamışım bilemiyoruz.

Yolcu tarafı tahliye borusunu söküp temizlemek kolaydı. Zaten borunun yapısı da çok kötü. Akış girişi geniş iken tahliye ağzı büzüşük formatta olmasını meşhur İtalyan kafasına yoruyorum.

Gelelim sürücü tarafı tahliye gideri tam da silecek motorunun altına konumlanmış çıkmıyor haliyle.
Ve ve bahse konu ana röle hatasına sebeb olan ana kablolar burda çıplak bir vaziyette (tüm Mito'larda öyledir kesin) suyun içinde idi. Haliyle çok yağmur vs olayı olduğunda su gidemeyince kendine bu kablolar ile yol yapmış ordan sigorta kutusuna.
Gider açıcı telle uğtaştm gideri açmak için. Zira silecek motoru sebebi ile müdahale zor. Baktım orası olacaktı gibi değil (yani açılmıyor) komple silecek motorunu söktük. Orayı açığı aldık. Yılların verdiği bütün toz toprak ne varsa oraya yuvalanmış. Gideri söktük.Tahliye ucu resmen kaynamış (keşke foto çekse idik, burası da bu sefer fotoromana dönerdi  8))

Ana sigorta kutusuna giden kabloları bir güzel yıkadım yağladım. Kontakt sprey ile koruma altına açıp yanmaz bez bant ile makaronladım. Ve dikkat o kablo demeti o bölgede tam tahliye borusu ile yapışık halde (sizlerde de öyledir) ve gideri açsanızda yine suya teması olacak. Bunun da önüne geçmek içinde o kablo demetini kalın cırt cırtla silecek motorunun olduğu yüksekliğe (2 cm yükseğe esneme payı) sabitledim.
Ve şükür o gündür bu gündür sorunlarımız kalmadı.

Özetle.
1.Araç Sakarya da yağışların çok olduğu zamanda tüm uyarıları yakmaya başlıyor.
2. Birmotta bakıma girdiğinde genelde aracı yıkayıp teslim ediyorlar tam çıkıyorsun servisten araç sapıtmaya başlıyor.
3. Bir ara çok yağmur yağmıştı o yağmurdan sonra araç gel beni yak moduna girmişti.
4. Teşhis için o servis bu servis derken aracı yine şeylik yapması.
5. Çocuğun en son tesadüf ayağıma su geldi demesi olayı (arşimed hamam sabun ampül işleri)...

Espritüel dille de olsa herkese nacizane tavsiyem araçlarında yağmur tahliye giderlerini temizlemelerini, ihmal etmemelerini salık veririm.

Not. Bu arada araç satışta (bende habersiz ilana koymuş çocuk) bu kadar uğraştan sonra satılmasına razı da değilim. Ayrıca gelen tuhaf teklifler ve de ölücü mesajlardan olayı çocuğun biraz daha delirmesini bekliyorum.  :D :D

Herkese sorunsuz arızasız sağlıklı sürüşler diliyorum.

Eline emeğine sağlık abi yağmurda İtalyanlar cidden sapıtıyor, sürekli kuru havada kullanılacak araba yapmışlar sanırım.  :)) :)) 
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.299
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #40 : 09 Ekim 2024, 12:12:53 »
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #41 : 10 Ekim 2024, 11:45:37 »
Teşekkürler Hakan Bey...

Bir ara 145 varken de böyle saçmalıyordu araç yağmurlu havalarda...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.379
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #42 : 14 Ekim 2024, 12:49:06 »
Vay vay vay  :nazar: :clover:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.325
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #43 : 14 Ekim 2024, 15:22:00 »
Gayet güzel olmuş ilhan hocaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.196
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo MiTo QV
« #44 : 17 Ekim 2024, 08:33:16 »
Vay vay vay  :nazar: :clover:

Gayet güzel olmuş ilhan hocaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Yav he heee.  :p

Bir çay kahve faslı yapmak lazım.

Cemalin redline koltukları da var mış  :-[
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
16 Yanıt
1406 Gösterim
Son İleti 07 Ocak 2010, 15:32:06
Gönderen: AlfistiKerem
6 Yanıt
925 Gösterim
Son İleti 05 Aralık 2009, 16:10:59
Gönderen: Dentist
0 Yanıt
1853 Gösterim
Son İleti 26 Kasım 2009, 07:20:09
Gönderen: agucba
Alfa Romeo MiTo

Başlatan Calibra « 1 2 ... 7 8 » Alfa Romeo Haber

175 Yanıt
20657 Gösterim
Son İleti 21 Ekim 2017, 22:17:18
Gönderen: cumhurcagri
5 Yanıt
784 Gösterim
Son İleti 10 Ekim 2016, 15:01:53
Gönderen: FIRST

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal