Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bella'yı takdimimdir: 156 2003 Mk1.5 Selespeed - 34 GH 8783

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ali kaynak

#25
Dostum Emirhan Hani bazıları derler ya Alfa yı Bi Alınca Sevinirsin Bide Satınca diye .
Şimdiye kadar 4 Tane alfa sattım satarken ben hiç sevinmedim ,benim için hep uykusuz geceler başlar ve bi hafta sürerdi  :D
Ama sen Forumdan Oldugunu ve Adana'dan gelip aracı alıcağını söyleyince gercekten mutlu oldum .
Umarım Bella yı uzun yıllar boyu sıkıntısız kazasız cezasız keyiflice kullanmak nasıp olur ..
Lancia delta III

octinum

#26
Aracı aldığımdan beri kendi çekimim olan ilk nispeten düzgün fotoğraflarını paylaşayım. :) Daha doğrusu elbette fotoğraflar çektim ama forumda paylaşacak kıvama yeni yaklaştı. Bu konu da arabanın konusu olsun.

İlk aldığımda çok delikli Alfa jantları vardı. GTA/Teledial/Selespeed janta geçmek için kafanızı epeyce ütüledim, sonunda Adana'da aynı zamanda iş arkadaşım olan bir Alfista sayesinde 17" Vela kısmet oldu. :)




Eski hali de şu:


Şimdiye kadar yapılanlardan bazılarını özetleyelim:

- Bendeki ilk bakımı Zeki Usta - Carium'da olsun istedim. Pasif de olsa devir sensörü hatası bulup değiştirdik.
- "Yere basık" yaylar forumdan bir dostumuzdan aldığım orijinal yaylarla değiştirildi.
- Akü Energizer'ın üst sınıf, yüksek CCA'lı bir şeyiyle değişti.
- Soğutma suyu yerine çamur aktı, değişti, tekrar değişecek. :)
- Onyüzbinmilyon K'lık, hiçbir şey aydınlatmayan mavimtırak Xenon ampulleri 4300K Çin malı ile değişti. Önümü görüyorum artık. Bu arada sol farın ampul yuvasını da biraz modifikasyonla düzelttim. Şaşı bakıyordu, şimdi hafif şehla diyelim.
- İç-dış detaylı temizlik ve kil-pasta-boya koruma tabii. Ekim 2015'ten beri Turtle Wax Extra Gloss Sealer ile koruma altında, aklıma estikçe de Collinite 915 olsun, Finishkare 1000p olsun deniyorum. :)
- Fotoğrafta gördüğünüz 17" Vela yaylar geçen hafta takıldı. Üstünde 215/45 ZR17 91Y Extra Load Nokian zLine lastikler var.
- Selespeed robot oring'leri, iki tane sensörü ve robot pompa kömürleri yenilendi.
- Lukoil Luxe 5W-40 yağa geçildi. Özellikle kışın varyatörü daha iyi koruyacağına inanıyorum. Tabii uzun süre normal kullanılan motoru birden sentetik yağa geçirince bir miktar yağ kaybı yaşayacağım muhtemelen.
- Ön alt ve üst kule gergileri takıldı.

Uzun süre tutmayı planladığım için yıllara yayılmasında sakınca görmediğim irili ufaklı maddelerden oluşan uzun bir listem var. Niyetim yavaş yavaş koleksiyonluk duruma yaklaştırıp, bu arada da mümkün olan parçaları GTA spesifikasyonuna çekmek. Mesela tamirat dışında sonraki aşamalardan öncelikli bir tanesi Eibach ön-arka viraj demirleri ve Powerflex'ler.

krm1983

Maşallah. Keyifli sürüşler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

E.Ç.M. (MiTongin)

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

ucarozcan

Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

DcD-Semih

Yardımsever insanın güzel arabası, Ali abideyken de beğendiğim bir 156 idi. Ağzının tadı kaçmasın hocam :clover:
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

ilbey666

Hayırlı olsun Vela'lar nokta atış olmuş :) maşallah harika bir Selespeed'iniz var. Değeri sizlerin elinde daha da artar.

Takıldığım tek şey yağ oldu. Tam sentetik kullanmışken keşke shell helix ultra veya Mobil 1 New life kullansaydınız en azından. Lukoil belki de iyidir bilemedim.



SM-N7500Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Paddock Detailing

[url="https://www.instagram.com/paddockdetailing/"]https://www.instagram.com/paddockdetailing/[/url]
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/servisler-galeriler/padok-hazir-!/"]http://www.alfistiturkey.com/forum/servisler-galeriler/padok-hazir-!/[/url]

Alfadanadam

Maaşallah, Velaların yakışmadığı 156 olmaz zaten :)

octinum

Teşekkürler arkadaşlar, daha iyileri sizin olsun diyeceğim ama zaten daha iyisi var, amatör Alfistanın arabası diyelim. :)

Yağ konusuna açıklık getireyim. :) Ufaktan başladım ve biraz daha tecrübe kazandıktan sonra yağ ile ilgili bir konu açacağım ama mevzu uygun fiyatlı "Grup III" yağ arayışımdan kaynaklanıyor. Yurtdışında bir sitede Lukoil Luxe ve Lukoil Genesis Premium'ların Grup III baz yağlardan yapıldığını öğrenip Lukoil'a sordum. Lukoil Türkiye pazarlama müdürü aradı. :) Yarım saatlik bir sohbette de istediğim (ve sizinle paylaşacağım) tüm bilgileri verdi.

4 litresi 55TL gibi bir fiyata aldım bu yağı. Grup III sentetik baz yağdan olduğu için viskozite endeksi her halükarda yarı sentetik filan denen "mineral-sentetik karışımı" yağlardan yüksek. Şimdilik iyi gibi, yağ değişimi de geldi hemen hemen. Luxe ve Genesis'in her ikisini de denedikten sonra yaz sonu gibi son kararımı veririm.

ihsanakdas

Maşallah çok güzel ama vela ile bir başka olmuş


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

ealprsln

Vela'lar ile oldukça güzel görünüyor


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

octinum

Bella günlüğüne ek: Allah frenlerinize zeval vermesin. :D

Geçen haftasonu Konya'ya giderken sağ arka taraftan bir ses gelmeye başladı, dedim herhalde porya gidici. Konya'da ses artarak devam edip Pazar günü Adana'ya döndüğümde artık fren sürtme sesi olarak belirginleşti. Dün tamire gidebildim.

Keşke fotoğrafını çekebilseydim; sol arka fren kaliperlerini birarada tutan cıvatalardan üstteki sıkışmış. Ben 1000km filan herhalde hafif frenli gitmişim. İç balata gayet iyiyken dış balata tamamen sıfırlanmış. Diskte bir şey yoktu Allahtan. Çok şükür bizim ustanın elinde bir set TRW 156 balatası varmış. "Abi geçen sene bulduydum arka tarafta, kime satacam bunu diye merak ediyordum" diye diye taktı. :) Ayar, yağlama, devam.

Bu arada; arabanın plakasını vermemişim konu başlığında. Yazayım da arayan bulsun: 34 GH 8783 olduyduk.

erdem1904

Vela lar ile şahane görünüyor  :nazar: eibach pro kit şart ama  :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Vela lar ile şahane görünüyor  :nazar: eibach pro kit şart ama  :)

Evet birazcık leylek duruyoruz. :) Pro-kit parasını ayırdım bile. Ama sonra aklım viraj demirlerine (ARB'lere) kaydı. Eibach ARB kit yol tutuşta yaylardan daha etkili görünüyor, her halükarda alınacak. Zaten Pro kit ile uyumlu tasarlanmış. Galiba yaza kadar ARB kit gelecek, yaylar yıl sonuna doğru kalacak. Seneye de Bilstein veya Koni amortisör konusu açacağım tecrübelerinizi sormaya. :)

vieri

Jantlar yakışmış.İyi günlerde kullanın.  :nazar:

octinum

Yoğun talep üzerine yaylandık.  :haydi: Sevgili You are not allowed to view links. Register or Login 'in gönderdiği Eibach Pro-Kit'leri uzunca bir süre bagajda gezdirdikten sonra bugün taktırabildim. Sizin için de bol bol fotoğraf çektim, belki gelecekte 156'sını yaylandırmak isteyene yardımı olur.



Eibach Pro-Kit ile orijinal ön yaylar arasında araç dışında fark bu. Orijinal yaylar bariz yumuşak olduğundan araca takıldığında ağırlık altında sıkışıyor. Eibach'lar o kadar sıkışmadığı için fotoğraftaki fark olmayacak.




Ön aks, öncesi-sonrası fotoğraf.




Bu da arka aks.




Ölçümü jantın en alt kenarından, jant göbeğinden geçen bir doğru üzerinde çamurluğa kadar aldık. Sol arka ve sağ ön tekerlekler diğer ikisine göre birer cm kadar farklı duruyordu. Muhtemelen montaj hatası.





Sonuç. :) Hem önde, hem arkada 30'ar mm düşme sağladı. Yan etki olarak, dört tekerleği de aynı seviyede ölçtüm.

Tabii dakika bir gol bir, tamponu vurdum. :) Burada yolun seviyesinin aşağı inip düzleştiği bir kavşak var, yeşil ışığı yakalayacağım derken epeyce hızlı girip burun aşağı çakıldım. Tamponun önünün alt kenarında ufak bir çatlak var gibi ama bugün mü oldu bilemiyorum.

İlk izlenimlerim sertliğin hissedilir olduğu yönünde. Konfor azalmasını eşim hissetti. Ben daha çok "kontrol arttı" olarak hissettim. :) Araba yere daha yakın olmasına rağmen daha az sekiyor. Yani tümsekten geçince yükseklik farkı daha az oluyor. Dolayısıyla tümsekten geçip altını vurma ihtimali aslında azalıyor. Araba yüksekliği ve rampa/iniş eğimi tamponu kurtardığı sürece tümsekte zıpladım vurdum olmazsınız.

Pazartesi otoyol çıkışı viraj izlenimlerimi aktarırım.

Reha

Ben 156'mı 7 sene Eibach Prokit ile kullandım. Bu yay bildiğim kadarıyla orijinal aksesuar listesinde de mevcut. Ön arka eşit bir şekilde çok makul bir seviyede düşüyor. Evet aracın görünümü çok iyi oluyor ama artık at arabası gibi konforsuz gezmekten de bıkmıştım. Ya konfor ya da sportif görünüm ve sürüş. İkisinden birini tercih etmek lazım.

alfacan

Hayırlı olsun yaylar . 2.0 156 mk1 de tam olarak 1 yıl boyunca prokit kullandım ve çok memnundum . Hatta velalar la kullandım  :)


Doğa Tosun

"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

tfnsmsk

sportif ruh.

Gouki


TRSemih

Nedense rossoyu sw sanıyordum, şaşırdım :)

Hayırlı olsun.
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

ucarozcan

Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

h.t

En güzel 156 kombini , rosso , vela , yaylar :clover:
Maşallah abi :nazar:


Sent from my iPhone using Tapatalk

DcD-Semih

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello