Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Benim Alfa Romeo hikayem

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

olcaycharger

Ikisine de kocaman bir maşallah.

SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

mustafaguleryuz

Fotoğraflarda siyah gibi duruyor ama güzel bi lacivert aslında :D

İki 156 tarz olarak çok farklı duruyor, ikisinin de farklı bi havası var :nazar:

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2015 Giulietta Bianco Lunare

Testarossa

#77
Uzun süre çalıştırmadıktan sonra gece marş yapınca bu sesi duydum

usta fincan sesi diyince soluğu serviste aldım,bir kere girince oda olsun bu da olsun derken değiştirdiğim parçalar bunlar oldu

Fincan takımı (orjinal)
Buji kabloları
NTC sensör
2 adet bobin( diğerleri mayısta değişmişti)
Egzantrik keçeleri
Sibop kapak conta
Egzantrikleri usta beğenmedi değiştirdik
Tam o ara termostat bozuldu araba ısınmıyordu orjinal behr alındı You are not allowed to view links. Register or Login  :D :D
Varyatör yatakları
Egzoz askı lastikleri(orjinal)
Klima radyatörü
su radyatörü
Radyatör hortumları
Aldığımdan beri korktuğum kronik yağ pompasınıda değiştirdim artık kafam rahat
Yataklar
Karter tıpası yapıldı damlatıyordu.O kadar işlerin içinde bana en çok batan bu oldu tornacı 300 tl para aldı ,tapasıyla 350 lira tuttu :asagi-ok:
Bunların dışında yağ pompasından sonra mobil yağla rodaj yapıp  periyodik bakım yapıldı Motul 10-40 koyuldu.
Bir Fincan sesi 10.000 lirama mal oldu :D :D

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Uzun yol yapmam gerektiği için RPM sensörüde değiştircektim fakat Sercan Beyin elinde yokmuş,bu bakımlardan sonra araba hızlandı ve çok sessizleşti,eskiden arabamın sessiz ve hızlı olduğunu düşünüyordum ama olması gereken buymuş.

Dipnot:Selespeed jantlarımı özlüyorum.

this is all about passion

Testarossa

Orjinal yedek su deposuyla kapağını unutmuşum  :) Geçen sene aldığım yan sanayi damlatmaya başladı, orjinal almanızı tavsiye ederim.
this is all about passion

coyote

Bir helicoil 300 TL mi olmuş ya! Neyse geçmiş olsun, yapılan işlemlerden sonra farkı farkedince verilen para pek göze batmıyor. Kaç bindeydi senin 156, egzantrikler çok mu kötüymüş?

Burock27

You are not allowed to view links. Register or Login
Orjinal yedek su deposuyla kapağını unutmuşum  :) Geçen sene aldığım yan sanayi damlatmaya başladı, orjinal almanızı tavsiye ederim.
Mta marka olursa orijinalidir. Mta numarası vardı bende lazım olursa vereyim o numaralı arayın.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Testarossa

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir helicoil 300 TL mi olmuş ya! Neyse geçmiş olsun, yapılan işlemlerden sonra farkı farkedince verilen para pek göze batmıyor. Kaç bindeydi senin 156, egzantrikler çok mu kötüymüş?
Çok kötü değildi aslında çoğu kullanıcı değiştirmezdi bile.Ben titiz olduğum için öyle kapatmak istemedim KM 247.
Torna işi içime oturdu,bilseydim 350 liraya mal olcağını hiç bulaşmazdım damlatma çok azdı.Öğrenciliği bırakıp tornacı mı olsak?

You are not allowed to view links. Register or Login
Mta marka olursa orijinalidir. Mta numarası vardı bende lazım olursa vereyim o numaralı arayın.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Teşekkürler yardım için, orjinali takıldı ama verseniz iyi olur.
this is all about passion

Testarossa

Son yapılanlar;
Sağ alt salıncak değişti İtalyan akron parçayla
Kalorifer peteğimiz delindi, yolcu tarafına su geldi ve değişti.
Diskler tornalandı.
Bu işler 1500 TL tuttu :D , turtle wax carnauba cilası aldım ve yıkamadan sonra uyguladım.
Sonuçtan çok memnun kaldım,parlaklık tatmin edici.
Ve son olarak 4 Adet 2021 tarihli lastik aldım, yola artık Falken Ziex310 lastiklerle devam ediyoruz, Michelin PS4 almak isterdim ama maalesef öğrenci bütçesini çok açıyor  : :))

You are not allowed to view links. Register or Login

Beyaz duman sorununu hala gözlemleme aşamasındayız
:kahve:
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr
this is all about passion

halil

beyaz duman için, üst kapak conta test sıvısı satılıyor.onunla kontrol edebilirsin.

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Testarossa

Arka Balatalar değişti,kaliperler tamir oldu.
Potansiyometre değişti.
Lambda sensörü değişti.
this is all about passion

murat

Baya bir yenilendi, artık geriye pek birşey kalmadı heralde  :yukari-ok: Kaliperlerde ne vardı ? Merak ettim, pek el atılmayan bir şeydir o konu...
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

coyote

Geçen yıl bizim 156'nın fren sistemine bakım yapılırken, hortum, balata, hidrolik değişmişken, kaliperlerin tamir takımını bulup onları da sıfırlamaya niyetlenmiştim. Sonrasında, 20 yıllık orjinali mi yoksa yeni yerli üretim mi iyidir kararsız kalıp kaliperleri açtırmamıştım. Bu konuda sizler ne dersiniz?

Testarossa

You are not allowed to view links. Register or Login Balatayı söktükten sonra çok zorluyordu,aparatla pistonları açarlarken sanırım.
Usta tamir ettirmek iyi olabilceğini söyledi,fren konusunda tereddüt etmeden ustamı dinledim ama muhtemelen tamir olmadanda kullanılırdı. Benim titizliğimden biraz.
Tamir takımı çok kötü marka değilse bence daha iyi olabilir.

You are not allowed to view links. Register or Login Evet yenilendi, çok iyi para harcadım.Kapı eşik plastiklerine kadar tamir ettim,bazen diyorum çalışan yağ pompasını değiştirmek,bobinleri değiştirmek,alttan açtırıp baktırmak, egzoz askısını bile orjinal kullanmak gereksiz miydi acaba? Karar veremiyorum,

156 benim için bitmeyen tutku, 3 sene önce Tan Leather koltuklu temiz benzinli bir 156 hayal bile edemiyordum ,şimdi sıradan gelmeye başladı.
Artık radikal değişiklik zamanı geldi çünkü; geçen sene selespeed jantları verip,tele dials leri aldığımda arabaya tekrar bağlanmıştım.
this is all about passion

Testarossa

Periyodik bakımımız Liqui Moly 10-60 yağ ve orjinal yağ filtresiyle yapıldı.
Km yapmıyorum hiç benzin fiyatlarına güç yetmiyor.
this is all about passion

Testarossa

Hikayem geçen hafta bitti .Sattığımda benzin 28 liraydı. 12 litre ortalamayla dolaşıyordum en son.
Yeni sahibine hayırlı olsun.
this is all about passion

Testarossa

#90
Forumda dolaşırken eski konuma denk gelince baştan sona okudum. Anılar ,heyecanlar, üzüntülerimi hatırladım tekrar.

Otomobil benden sonra 3 senede sadece 3000 km yol yapmış , geçen yaz başlayan debriyaj sorunundan dolayı çekiciyle servise çektiriliyor ve baskı balata set değişiyor,  Araç teslim edildikten sonra yine yolda kalıyor tekrar çekiciyle servise geliyor.  Teslim edildikten sonra tekrar viteslere geçmeyince sahibi bir ara sokağa bırakıyor. Durumdan haber olduğumda araba yatıyordu gidip bir şekilde 2. vitese geçirip İçerenköye kadar getiriyoruz arabayı. Bu sefer orjinal parça kullanılarak yapıldığı söyleniyor , bir süre sonra araç sahibiyle haftasonu kahvaltı yapmak için yanıma gelirken bostancı sahile çıkan altgeçitte vitesler sorun yaratmaya başlıyor yine bir şekilde yanıma geliyor.
Küçükyalı sahilde buluştuğumuzda, ileri geri manevralar sırasında debriyajın tam ayrılmadığını farkettim ve kahvaltıdan sonra araçları değişerek önce benim 159'u otoparka sonra 156'yı radikal bir değişiklik yaparak Zeki Ustaya götürüyoruz.
Zeki usta anında kendinden emin şekilde ,sorunun üst merkez olduğunu söylüyor ama nasıl olur o parçada değişmişti  :o

Zeki usta , üst merkezin orjinal olmaması durumunda bu sorunların yaşandığını söyleyince hiç bir yerde bulunmayan ama alfarda bir tane kalan valeo üst merkezi 5200 liraya alıyoruz ve montaj sonrası vitesler harika oluyor.

Araç sahibi dostum, yolda kalma korkusu ve bıkkınlıktan dolayı arabayı bana bırakıp evine Avrupa yakasına döndü ,bir gün kullandım eğer ki sorun yaşatsaydı artık ben kendim hissettiklerimle teşhis koyup ilerleyecektik. Günlük işleri 156 ile hallettikten sonra neyse ki bu sorun tekrarlanmadı ve öyle olunca arabanın bakımsız kalmasına dayanamayıp detaylı yıkamaya verdim.
Sağ stop su almıştı bunu farkedip , söktüm ve temizledim. Garajımdaki 1 günlük misafirlikten sonra sahibine geri gitti.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login
this is all about passion

murat

İşte insanlara bir araç almaktan fazlasını sunuyor Alfisti... :serefe: Yıllar öncesinden hala görüştüğüm insanlar var Alfalarımı alan  :clover: Olay budur...
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
İşte insanlara bir araç almaktan fazlasını sunuyor Alfisti... :serefe: Yıllar öncesinden hala görüştüğüm insanlar var Alfalarımı alan  :clover: Olay budur...

Bu mesajı okuyunca selespeed GT mi satarken alacak genç arkadaşa uzun uzun nasıl kullanması gerektiğini, ne yapıp ne yapmaması gerektiğini anlattığım an geldi. Sıkıntı olur ise ara yardımcı olurum demiştim. :lol: Satıştan sonra ki gün arayıp abi araba su eksiltiyor dedi. Ne yaptın dedim. Sport moda aldım araba vites değiştirmiyor dedi. Özellikle selespeed kullanıcıları anlamıştır ne olduğunu. Artık 1 günde arabayı feleğin çemberinde nasıl tur attırdıysa sonra ki sahibi dahil uzunca bir süre Carrium'da gördüm. Bir de böyleleri var. İşin ilginç yanı ise benden sonra o kadar hor kullanılmasına rağmen selespeedi hiç bozamadılar.
1 hayal
5 duyu
6.his

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu mesajı okuyunca selespeed GT mi satarken alacak genç arkadaşa uzun uzun nasıl kullanması gerektiğini, ne yapıp ne yapmaması gerektiğini anlattığım an geldi. Sıkıntı olur ise ara yardımcı olurum demiştim. :lol: Satıştan sonra ki gün arayıp abi araba su eksiltiyor dedi. Ne yaptın dedim. Sport moda aldım araba vites değiştirmiyor dedi. Özellikle selespeed kullanıcıları anlamıştır ne olduğunu. Artık 1 günde arabayı feleğin çemberinde nasıl tur attırdıysa sonra ki sahibi dahil uzunca bir süre Carrium'da gördüm. Bir de böyleleri var. İşin ilginç yanı ise benden sonra o kadar hor kullanılmasına rağmen selespeedi hiç bozamadılar.
:serefe:
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)