Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: BİZİM EMEKTARI TAKDİMİMDİR - 2001 156 2.0 TS EXECUTIVE  (Okunma sayısı 11016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Zaman çok çabuk geçiyor, 156'mızı aldığımız Mart 2012'den bu yana altı buçuk yıl geçmiş. Halbuki, neredeyse bir yıl süren bir arama sürecinden sonra, ilk sahibinden, 72.000 kilometrede, kapalı garajda saklanmış, mükemmel kondisyonundaki 156'yı ilanlarda gördüğüm günkü heyecanımı dün gibi hatırlıyorum. Ertesi gün, mk1, düz vites, deri koltuk, sunroof, düşük km gibi, bekleme sürecinin bu kadar uzamasına sebep olan tüm olmazsa olmazlarımı, mucizevi şekilde aynı anda sağlayan bu 156 kapımızdaydı.

Cicim ayları birkaç yıl sürdü. Bu süre zarfında, kapalı garajda olmasa bile, branda altında saklayarak, boya bakımını düzenli yaparak, 156'mızı satın aldığım kondisyonda saklamayı başardım. Sonrasında, benim şirket aracı kullanmaya başlamam, eşimin aracını satmamız ve 156'nın artık eşimin gündelik aracı olmasını takip eden süreçte ilk önce, her hafta sonu yaptığım yıkama-cila seansları ayda bire düştü. Bir süre sonra, ön tampon kenarındaki ilk sürtme geldi. Onu, sol marşpiyeldeki ezik, sonra da ön sağ çamurluktaki gamze takip etti. Tabi bu arada araç brandadan çıktı ve kısa süre sonra, bagajda nurtopu gibi bir kuş pisliği yanığımız oldu :) Araç yıkamalarının da artık benden çıkıp, benzin aldığımız istasyonlara devredildiğini söylememe gerek yok sanırım. İçleri matlaşan arka Novitec stopları, sentetik diye yanlışlıkla selulozik tinerle temizlemem sonucunda arka sağ dış stop, tabiri caiz ise eridi. Yenisini bulmak mümkün olmadığı için, stopu dıştan stop boyası ile boyayıp hesapta "geçici" olarak taktım. Sonra ön çeki demiri yuvasının kapağı çalındı, farlar matlaştı, tampona bir iki çizik daha eklendi, arma soldu... Derken bir de baktık ki, fabrika kondisyonunda satın aldığımız 156'mız, altı buçuk yıl sonunda, sıradan bir 156'ya dönüşmüş :(

Kozmetik olarak, 156'ya ilk sahibi kadar bakamasak da, teknik anlamda, ilk sahibinin, kapanana kadar Zeytinoğlu, sonrasında Milano Bahattin usta ile yürüttüğü aşırı titiz servis bakımını ben de aynı titizlikle Sportivo Yılmaz Usta ile sürdürdüm. Bu "masraftan kaçınmama" durumu bana biraz, iş güç nedeniyle çocuklarına yeterince vakit ayıramayıp, telafi için onlara pahalı hediyeler alan ebeveynleri hatırlatıyor :)

Mesela, Nürburgring'de filan dönmeyeceğim ama, gittim Bilstein B14 coilover seti aldım. Ha taktın mı derseniz, yok takamadım. Kısa süre sonra, bu seti getiren arkadaşlar, satışıyla ilgilenebilirsen Vogtland coil setleri gönderebiliriz dediler. Gönderin, belki daha ucuz olan Vogtland'leri ben alırım, B14'lerimi de satarım dedim. 2 Vogtland set satıldı, ben ne son kalan Vogtland seti ne de Bilstein setimi ilgilenip taktıramadım.

Matlaşan farların yerine, gündüz ledli, mercekli farlar getirttim, tekini mahvettiğim Novitec stoplar yerine, farlarla uyumlu olsun diye, şeffaf siyah stoplar getirttim, bunlara uygun çamurluk sinyalleri getirttim. Gelgelelim, yukarıda bahsettiğim ufak tefek ezikleri, çizikleri düzeltmeden bu parçaları takmak istemediğim için, bunları da takamadım.

2 yıl önceki Abant buluşmasına, başka bir programdan dolayı katılamamıştım. Bu yılki toplantıya katılmayı çok istememe rağmen, bir zamanlar büyük bir heyecen ile satın aldığım 156'yı, sırf mevcut boynu bükük haliyle alfistinin huzuruna çıkartmak istemediğim için katılamadım. Aslında 156'nın üzerinden elimi çekmemin bir sebebi de, arada gelen, hadi 159 alalım, hadi GT alalım düşünceleriydi. Geçen ay artık bu duruma bir son vermeye karar verdim. Daha sadece 109.000 kilometredeki 156'mızı ya ona bizden daha iyi bakabilecek birisine satacaktık ya da ona hakettiği zamanı ayırıp, onu eski parlak günlerine döndürecektik. Aracın asıl kullanıcısı olan eşimin, tercihini ikinci seçenekten yana kullanmasıyla, 156'mızı satın almamızın üzerinden geçen 6 yılı aşkın süre sonunda, forumda konusunu açmaya karar verdim.

Bu başlık benim için hem bir günlük hem de taahhüt olacak. Geriye dönüp baktığımda, yaptığım şeyleri görebileceğim, ama asıl önemlisi, hala 156'mızın tam bir fotoğrafını paylaşamadığımı görüp, yaptıklarıma devam etmek için motive olacağım. Ancak "artık hazır" dediğim gün, 156'mızın boy fotoğraflarını bu başlıkta paylaşacağım. Forumda zaman zaman, yıllar öncesinden kalmış, benimkine benzeyen konular karşıma çıkıyor. 156'mızın konusunun da, bir heves açılmış, sonra forumun tozlu sayfaları arasında kaybolmuş bu konulara dönmemesi için sizlerden ricam, bu konu bir vesile ile karşınıza çıkarsa ve uzun süre bir güncelleme yapmamışsam, "ne oldu o iş?" diye bir sormanız. Umarım ihtiyaç kalmaz ama, eğer yine işe güce dalıp 156'mızı boşladıysam, bu bana tekrar başlamak için bir vesile olur.

O halde, vira bismillah...

ALFAtih

  • Membro
  • İleti: 162
    • Çevrimdışı
Özendirip özendirip fotoğraf paylaşmamanız bize eziyet gibi olmuş en kısa sürede bekliyoruz kolay gelsin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Haydi hayırlısı bakalım. Takipteyiz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

aslnozkn

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
süper yazı bir solukta okudum

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Erkay KAHYA

  • Membro
  • İleti: 1.547
    • Çevrimdışı
Aracınızla birlikte nice mutlu km leriniz olsun.  :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

SkY

  • Membro
  • İleti: 310
    • Çevrimdışı
bende meraklanıp foto görmek isteyenlerdenim :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
İyi dilekleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Umarım en kısa sürede, aklımdakileri gerçekleştiririm de, burada sizlere, her gün yollarda görebileceklerinizden daha farklı bir 156'nın fotoğraflarını sunarım.

Farklı diyorum, çünkü belki bazılarımız onaylamayacak ama, 156'mızı biraz orjinalinden uzaklaştırmayı planlıyorum. Gönül verdiğimiz markanın, modifikasyon konusunda ne derece hassas olduğunun ve bir çuval inciri berbat etmenin ne kadar kolay olduğunun farkında olduğum için, yapacağım değişiklikleri modifiyeden çok küçük dokunuşlar olarak adlandırmayı ve işi tadında bırakmayı planlıyorum.

ALFAtih

  • Membro
  • İleti: 162
    • Çevrimdışı
İyi dilekleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Umarım en kısa sürede, aklımdakileri gerçekleştiririm de, burada sizlere, her gün yollarda görebileceklerinizden daha farklı bir 156'nın fotoğraflarını sunarım.

Farklı diyorum, çünkü belki bazılarımız onaylamayacak ama, 156'mızı biraz orjinalinden uzaklaştırmayı planlıyorum. Gönül verdiğimiz markanın, modifikasyon konusunda ne derece hassas olduğunun ve bir çuval inciri berbat etmenin ne kadar kolay olduğunun farkında olduğum için, yapacağım değişiklikleri modifiyeden çok küçük dokunuşlar olarak adlandırmayı ve işi tadında bırakmayı planlıyorum.

Bence alfalara yapılacak yegane modifiye yay + jant ya da 156 - 147 için gta görünüm yapmak ama baya uğraş ister işin ucunda güzelim arabayı bozmakta var başka türlü lip etek va alfa romeo tarzı değil zaten tabi kendi aracınız için en doğru kararı siz verirsiniz gönlünüzce olur inşallah


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Dönüşü muhteşem olacak bence senin ellerinde.  :yukari-ok:  :clover: :nazar:

Benimki daha beter durumda. Selespeed robotu derken geçen hafta da suya yağ karıştırmaya başladı. Tam da eşimin tayini nedeniyle uzun yollara tekrar başlarken. Hepsi benim savsaklamam yüzünden. Ben de geçen gün seninkine benzer bir hedef biçtim kendime. Akşamları çalışacağım otoparkta.

Sorarız arada birbirimize.  :clover:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
@octinum, umarım dediğin gibi olur. Sana da şimdiden kolay gelsin, ben de arada hatrını sorarım ;) :yukari-ok: :clover:

Aslında bu işlerde en önemli şey motivasyon, birkaç Alfista bir araya gelip çalışabilsek, tek başına günler sürecek işler, birkaç günde biter gider. Ama işte iş, güç, çocuğun okulu, o, bu derken, bizim Alfa'lar yavaş yavaş, sadece bir ulaşım aracına dönüyor.

Ama bu sefer kararlıyız  :serefe:

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
"Yaptıklarımız, yapacaklarımızın garantisidir" babında, son birkaç çalışmamı da buraya ekleyeyim  ;)

Temmuzda, arka 2 kapının cam mekanizmalarını komple dağıtıp bakımını yapmıştım. Cam açılma-kapanma hızları o kadar arttı ki, camlarınızda yavaşlama hissediyorsanız, kesin bu işlemi yapın.

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik-yardim-arsivi/156'nn-elektrikli-cam-mekanizmalarnn-bakm/


coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Temmuzda cam mekanizmalarının bakımı için söktüğüm kapı içlerini 1 ay evde beklettikten sonra, Ağustosta nihayet komple dağıtıp temizlemiştim. İlk fırsatta ön kapılara da hem cam mekaniği bakımı hem de detaylı döşeme temizliği yapacağım.

Yanlız, kendini bırakan deriler yerine alkantra kaplama işi ne zaman olur, ona ayrıca bakacağız.

https://www.alfistiturkey.com/forum/genel/bugun-alfa-romeo'nuza-ne-yaptnza/msg434498/#msg434498


coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Soğutma suyunun genleşme kabı epey kararmıştı. Öyle ki, içindeki suyun hangi seviyede olduğunu görebilmek için, arabayı sallamam gerekiyordu :) Geçenlerde yeni genleşme kabı satın aldım.




Yanlız, soğutma sistemini temizlemeden yeni kabı takarsam, kısa süre içinde o da kararmaya başlayacağı için, kapla beraber 1 lt Liqui Moly'nin soğutma sistemi temizleme sıvısı da aldım ve geçen hafta kutunun üçte birini soğutma suyuna ekledim.




1 hafta boyunca 156'yı, soğutma sisteminde bu temizleyici ile kullandık. Bugün de suya 300 ml civarı Porçöz kireç ve pas çözücü ekleyip 15 dakika civarı aracı devirli kullandım ve sonrasında soğumaya bıraktım. Ardından, önce radyatör üzerindeki hava alma tapasını çıkarıp, genleşme kabından hortumla basınçlı su bastım. Sonra tapayı kapatıp, radyatör çıkış hortumunun ucunu motordan söküp, yine genleşme kabından basınçlı su bastım. Son olarak da, hava alma tapasından su basıp, radyatör çıkış hortumundan pis suyun çıkışının tamamen bitmesini bekledim. Sonuç gerçekten inanılmazdı, yaptığım her aşamada sistemden bildiğiniz kahverengi pas aktı.




Sistemi kapatıp su doldurup havasını aldıktan sonra, bu şekilde fanı açtırana kadar çalıştırıp aracı tekrar soğumaya bıraktım. Sonrasında aynı temizleme işlemlerini tekrar yaptım. Öncekine göre çok az miktar daha pas gelip, sonra tamamen berrak su gelmeye başlayınca, temizliği sonlandırdım. Sisteme tekrar Liqui Moly'den 300 ml kadar ekleyip, soğutma suyunu o şekilde bıraktım. 1 hafta sonra, bugün yaptığım temizlik işlemlerini tekrar edeceğim. Yine sistemden pas gelip gelmeyeceğini merak ediyorum.

Belli bir yaşın üzerindeki araç sahiplerine kesinlikle tavsiye edeceğim bir işlem oldu bu. Yanlız Porçöz kullanımı konusunda çok dikkatli olun. Uzun süre sistemde bırakırsanız, radyatörünüzü delmeniz bile mümkün. Şimdiden kolay gelsin.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2018, 20:26:01 Gönderen: coyote »

hkmtctnky

  • Membro
  • İleti: 416
    • Çevrimdışı
2.5 yıl önce 147 mi ilk aldığımda “sağ kapının rengi farklı duruyor, ilk fırsatta sağ kapısını boyatacağım” yazmıştım. O arada mekanik için herşeyi yaptım ama İlk fırsat 2.5 yıl sonra oldu, geç oldu ama sağlık olsun. :haydi: kozmetik işler hep sonraya atılıyor ama bi kere kafaya koyulunca ilerliyor gibi, kolay gelsin  :arkadasim:
'03 Opel Corsa 1.7 DTi 3dr (Casablanca Weiß)
'07 Opel Corsa 1.4 Sport 3dr (MetroBlau)
‘06 AlfaRomeo 147TI 3dr (RossoAlfa)
------------------------------------------------
‘09 AlfaRomeo MiTo (NeroEtna)
‘05 Opel Corsa 1.3 CDTi 3dr (Casablanca Weiß)

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.936
    • Çevrimdışı
Çok şanslı bir 156 :clover: Kazasız belasız.

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
@hkmtctnky, ilk mesajımda sözünü ettiğim gamze ve çizikler olduğu gibi duruyor. Ben de bu işlere girişmek için mekaniği bekliyorum ama, umarım fazla beklemek zorunda kalmam.

@Gouki, aslında birkaç yıldır kozmetik olarak kendisini biraz ihmal ettik ama, makus talihi dönmek üzere :)

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.652
    • Çevrimdışı
Su seviyesini bir süre kontrol etmekte fayda var  :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Su seviyesini bir süre kontrol etmekte fayda var  :)

Akşam işten gelince ilk işim eşimden anahtarı alıp kontrol etmek oldu :) Asayiş berkemal, genleşme kabındaki su da oldukça berraktı. Haftaya aynı temizliği tekrar edeceğim ama, sanırım sonrasında tekrar temizlik istemeyecek :yukari-ok:

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.341
    • Çevrimdışı
156 emin ellerde Ozan Bey, kazsiz belasiz insallah  :nazar: :nazar: :nazar:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
156 emin ellerde Ozan Bey, kazsiz belasiz insallah  :nazar: :nazar: :nazar:

Nuri Bey, senin 156  :nazar: kadar olmasa da, birşeyler yapacağız bakalım  :yukari-ok:

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Aktif olarak bakılan bir 156 bile zaman içerisinde ne hale geliyor çok iyi biliyorum, Allah kolaylık versin :)

Yola çıktığın gibi eskimeye başlıyor namussuz 156 :)

Sent from my HTC M8 using Tapatalk


coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Aslında bizim 156'nın mevcut kusurlarının hepsi, kendi hatalarımızdan kaynaklanan kozmetik problemler. Onun dışında, kullandığımız 7 yıla yakın süre boyunca 1 kez immobilizerin kontak kilidi çevresindeki alıcısının soketi gevşediği için bizi yolda bıraktı, 1 kez de, yağ soğutucusu ömrünü tamamlayıp delinince, suya yağ karışması sonucu yolda kaldık. Hatta 2. arızayı, 550 km'lik tatil dönüşünün son 10 km'sinde yaparak, bizi çoluk çocuk şehirler arası çekici ayarlama derdine sokmama inceliğini bile gösterdi :)

Ben şöyle düşünüyorum; 156 tasarım olarak yaşını pek göstermediği için, bazen 17 yaşında olduğunu unutuyoruz, o da böyle ufak tefek kaprislerle, bize hatırlatma yapıyor  ;)

156'nıza yaptıklarınızı merakla takip ediyorum, size de kolay gelsin  :yukari-ok:

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
"Operasyon Işık Paketi" için tüm hazırlıklar tamam  :)





Soldan sağa sırasıyla:

- Uğurlama & karşılama rölesi, namı diğer follow me home. Yanlız ben uygulamaya şöyle bir farklılık getireceğim; Geri vites lambaları da lede döneceği ve esaslı bir aydınlatma sağlayacağı için, sadece ön farların değil, geri vites lambalarının da yanmasını sağlayacağım. Bunun için en sağdaki mini röleyi aldım.

- Akım korumalı sessiz flaşör. Araçtaki ön, arka ve yan olmak üzere tüm sinyal ampulleri lede döneceği için, artık klasik elektromekanik flaşörlerle sürülmeleri mümkün değil. Bu değişiklik yapılmazsa tüm sinyaller, sanki sistemde kesik bir ampul varmış gibi hızlı hızlı yanıp söner. Bu nedenle, solid state tabir edilen bu flaşöre geçtim. Artık, kimine göre sinir bozucu olan, sinyal sesi de olmayacak.

- Ani fren ikaz rölesi. Adı üzerinde, frenleme anındaki negatif ivmelenmeyi ölçerek, ani fren durumunda dörtlülerin otomatik olarak yanmasını sağlayan röle. Yeni nesil bazı araçlarda olan bu fonksiyon, artık bizim emektarda da olacak :)

- Konfor flaşör. Aynı şekilde, bu da aslında bazı yeni nesil araçlarda standart gelen bir özellik. Sinyal kolunu takılı kalacak kadar itmeden, sadece kontakların bir kez temas etmesiyle 5-6 defa sinyal vermeyi sağlıyor. Kullanmamış olsam çok gereksiz bulurdum ama, şirket arabasında alışınca insan eksikliğini hissediyor.

- Led çakarı rölesi. Bizimki gibi led 3. fren lambası olan araçlarda, bu lambayı fren anında hızlı şekilde yakıp söndürerek, arkadan gelenlerin, normal fren lambasına göre daha çok dikkatini çekmeye yarıyor. Bazen takip ettiğim araçlarda görüyorum, kesinlikle tepki süresini kısaltıyor.

Farları, stopları ve ampulleri evde bulamadım, sanırım onlar depoya kalktı. Bulunca onların detaylarını da paylaşırım. Bu arada elinde mk1 156'nın elektrik şeması olan varsa, beni şemayı nette arama derdinden kurtarmış olur  :yukari-ok:

aslnozkn

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
bu dediklerinizi sahibi olduğum mk1 147'de yapacaktım fakat araçta can-bus sistemi olduğu için malesef yapamıyorum. Mesela arka cam üstü stoba çakar taktım cruze kontrol devreden çıktı :)). 147 için elimde elektrik projesi dahil A dan Z ye tüm bilgiler mevcut sizde biraz arama yaparsanız 156 için E-Learn bulabilirsiniz. Projenin bitmiş halini de bekliyoruz. Kolay gelsin.
"Operasyon Işık Paketi" için tüm hazırlıklar tamam  :)





Soldan sağa sırasıyla:

- Uğurlama & karşılama rölesi, namı diğer follow me home. Yanlız ben uygulamaya şöyle bir farklılık getireceğim; Geri vites lambaları da lede döneceği ve esaslı bir aydınlatma sağlayacağı için, sadece ön farların değil, geri vites lambalarının da yanmasını sağlayacağım. Bunun için en sağdaki mini röleyi aldım.

- Akım korumalı sessiz flaşör. Araçtaki ön, arka ve yan olmak üzere tüm sinyal ampulleri lede döneceği için, artık klasik elektromekanik flaşörlerle sürülmeleri mümkün değil. Bu değişiklik yapılmazsa tüm sinyaller, sanki sistemde kesik bir ampul varmış gibi hızlı hızlı yanıp söner. Bu nedenle, solid state tabir edilen bu flaşöre geçtim. Artık, kimine göre sinir bozucu olan, sinyal sesi de olmayacak.

- Ani fren ikaz rölesi. Adı üzerinde, frenleme anındaki negatif ivmelenmeyi ölçerek, ani fren durumunda dörtlülerin otomatik olarak yanmasını sağlayan röle. Yeni nesil bazı araçlarda olan bu fonksiyon, artık bizim emektarda da olacak :)

- Konfor flaşör. Aynı şekilde, bu da aslında bazı yeni nesil araçlarda standart gelen bir özellik. Sinyal kolunu takılı kalacak kadar itmeden, sadece kontakların bir kez temas etmesiyle 5-6 defa sinyal vermeyi sağlıyor. Kullanmamış olsam çok gereksiz bulurdum ama, şirket arabasında alışınca insan eksikliğini hissediyor.

- Led çakarı rölesi. Bizimki gibi led 3. fren lambası olan araçlarda, bu lambayı fren anında hızlı şekilde yakıp söndürerek, arkadan gelenlerin, normal fren lambasına göre daha çok dikkatini çekmeye yarıyor. Bazen takip ettiğim araçlarda görüyorum, kesinlikle tepki süresini kısaltıyor.

Farları, stopları ve ampulleri evde bulamadım, sanırım onlar depoya kalktı. Bulunca onların detaylarını da paylaşırım. Bu arada elinde mk1 156'nın elektrik şeması olan varsa, beni şemayı nette arama derdinden kurtarmış olur  :yukari-ok:

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
@aslnozkn, bilgilendirme için teşekkürler. Bizim 156 da canbus protokolü kullanıyor diye biliyorum. İlk olarak, tamamen tak/çıkart olan solidstate flaşör ile işe başlayayım, bakalım ne olacak. Sonrasında duruma göre tamam ya da devam derim.

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal