Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.  (Okunma sayısı 3859 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« : 10 Nisan 2020, 16:27:02 »
Selamlar.

Fikir vermesi açısından, aracıma yapılan son bakımları burada paylaşmak istiyorum.

Kendisi 1998 model, 156 2.5 V6.
Geçen sene Mart ayında Ankaradan satın aldım.  Aldığımda 374 bin km deydi. Şu anda 388 bin km de.

Km çok yüksek olduğu için bende kuşku ile yaklaştım ancak araştırdım, yabancı forumlarda gezindim. Bu  Alfa nın V6 lar sağlam ve iyi bakılırsa çok daha fazlasını devirirler. Yağ ve soğutma çok önemli. Çoğu yanlış olan 10W40 kullanıyor. Çünkü 10W60 pahalı. Yine motor soğukken devirlendirmemek önemli.

Neyse Bussoyu kullandıktan sonra performansını, çekişini ve sesini beğendim. Hemen içime sindi ve içimde ki o ses al dedi.

Tabi bir çok eksiği vardı. Sırası ile yaparım dedim ve satın aldım...

Tabi çevremdekiler bi yandan; aman uzak dur , elinde kalır, son araban olur diye akıllar veriyorlardı...

Öncelike ön takım yürür komple yenilendi, 4 tane KYB marka amortisör takıldı. Motor yağ bakımı yapıldı ve bujileri değişti. Ön fren balataları ve ön akslar yenilendi.

Yurtdışına çok seyahat ettiğimden beraberimde çok parça getirme şansım oluyor.

Örneğin, kule gerisi aldım ki çok tavsiye ederim. 156 şaşı maalesef rijit değil ve çok burkuluyor. Önde bunu epey engelliyor. Mesela göğüsten bu burulmadan dolayı gelen sesler neredeyse gitti. Araç viraj ve engebeli yolda daha sıkı.

Orjinal Alfa Romeo vites topuzu aldım. Sadece buna 100 euro verdim.

Neyse çok uzatmayacağım arada yaptığım başka ufak tefek iyileştirmeler de oldu...

Bu şekilde 388 bin km lere kadar sorunsuz geldik çok şükür.

Tabi aracı aldığımdan beri kabusum olan triger seti bakımını bir an önce yaptırmak istiyordum.
Önceki sahibi değiştirdiğini, hiç merak etmemem gerektiğini söylesede bu benim için saatli bomba gibiydi adeta.

388 bin km değiştirmeye karar verdim. Parçaların hepsini daha önce  yurtdışından kendim aldım.

Iyikide yaptırmışım! Çünkü ekzantrik millerini tutan çarklardan biri çatlak çıktı. Muhtemelen metal yorgunluğu. Fotolarda belli. Eğer bu dağılsaydı motor masrafı fena girmişti...

TR de bazı markaları  bulamıyorsun. Örneğin triger seti SKF marka, devirdaim pompası da SKF,  V kayış kiti Dayco marka... Bu bakımda termostat ve külbütor kapak contaları da yenilendi (orjinal alfa romeo). Bosch lamba sensörü.
Tabi yağ, hava ve yağ filtresi de değişti. Enjektörler temizlendi ve o ringleri değişti. Daha öncesinde teflon benzeri malzeme ile yerine takmışlar. Ya ne mal ustalar var arkadaş ya!

Bu fırsat Eibach yayları da taktırdım. Askı rotlarını Meyle HD almıştım onları taktırdım. Teknorot ucuz ama hiç dayanmıyor.

Bütün parçalar evde çok yer kaplıyordu, iyi oldu...

Yaylar aracı alçalttı , sıkılaştırdı ancak sürüş konforu çok az fark etti bence.

Arkasının sanki yüklü gibi durmasına alışmam lazım ama

Virajda araç hafif yatıyor ancak daha fazlası için direniyor. Progresif yayın özelliği. Bu mesela çok fark etti. Tavsiye ederim.

Tabi aracını ailecek ve yüklü kullananları rahatsız edebilir.  Çünkü o zaman yaylar sert olan kısımda çalışmış oluyor...

Bu triger ve genel bakımını Bostancı oto sanayi de genç Alfa Romeo da Ramazan ustaya yaptırdım.

Busso nun triger setini herkes değişemiyor. Hem güven vermesi hemde rakamdan dolayı ona karar kıldım.

Işçilik olarak 1750 liraya anlaştık.

Planlarımda  166 nın Brembo kaliper ve disklerini takmak var. Forumda Anıl gibi... Bu yüzden sıfır olarak bulduğum 17 inç Speedline jantları saklıyorum. Ama belki bu hafta araca takabilirim... Evde ayak altında çünkü.

Birds 6 adet Bosch ateşleme bobini almam gerekiyor. Çünkü bobinlerın bazıları atlama yapıyor. Asıl o zaman motorun çalışması mükemmelleşecek. Bu çok  önemli! Ama maalsef tanesi 500 lira civarlarında. Para biriktirmem gerekecek...

Bahsettiklerimle alakalı fotoğrafları paylaşıyorum. Bazen fotoğraflar kelimelerden çok daha fazlasını anlatıyor...


SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

alperturkeri

  • Membro
  • İleti: 108
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #1 : 10 Nisan 2020, 17:06:27 »
Çok güzel bir yazı olmuş.

inşallah severek içinize sinerek binebileceğiniz bir araç olarak sizde kalır. Varsa yaptığınız başka değişiklikler veya ilerde yapacağınız yenilikleri merakla bekliyorum olacağım.

Emeğinize sağlık. :clover:

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #2 : 10 Nisan 2020, 18:13:42 »
Bakimlar hayirli olsun. Bussolar cok nadir kaldi, degerini bilen ellerde oldugunu bilmek cok guzel  :clover: :clover: :clover:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 195
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #3 : 10 Nisan 2020, 20:09:58 »
 :alfisti:
Kazasiz belasiz ...

Motor sesi videosu isteriz  bobinlerden sonra  :alkis:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

berkealkan

  • Membro
  • İleti: 41
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #4 : 10 Nisan 2020, 21:49:57 »
Maşallah  :nazar:

Çok özel bir araç benim gözümde 156 busso.. Ben de çok istedim ama aldırmadılar  :'(

Tabii bu arada da tren çoktan kaçtı, araç yok. Kazasız belasız iyi günlerde kullanın, birlikte nice güzel anılarınız olsun  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #5 : 11 Nisan 2020, 12:12:39 »
Hepinize iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Vakit ve ilerleme kaydettikce paylaşım yapacağım.

SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 311
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #6 : 11 Nisan 2020, 13:53:40 »
Sarkidaki gibi ikinci bahari yasatiyorsunuz Busso'ya,kazasiz belasiz keyifle  binmeniz ve bakim/gelisimlerin ustune koymaniz dilegi ile.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #7 : 11 Nisan 2020, 19:08:48 »
Hayırlı olsun ilanda görmüştüm malum sitede şuanki hali çok daha iyi tabiki keyifli sürüşler .

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #8 : 24 Nisan 2020, 14:36:39 »
Selamlar herkese,

Bu karantina günlerini fırsat bilip, Busso ile yine biraz uğraşayım dedim...

1. Silindir sırası için 3 tane sıfır bobin aldım ve elimde kalan yine 2 tane sıfır buji vardı, dün akşam onları taktım.

Bobinlerin teki ya da bir kaçı atlama yapıyordu. Kim bilir kaç bin km oldu.

Bobinler emme manifoldunun altında olduğu için tespit etmesi zor. Sök tak çok zahmetli bende hepsini değiştim. Iyi de oldu, kafam rahat. 4 silindir sırası kolay onlarada daha sonra bakacağım artık...

Bugün de polen filtresini değişeceğim. Vakit geçiriyorum işte

Bir kaç foto.


SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.385
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #9 : 25 Nisan 2020, 20:24:13 »
Böyle güzel bakılan otomobilleri görmek ne kadae güzel.
Malesef artık pek çok eski model Alfa kullanicisi aracina bakim yapmak ve iyi parça takmaktan biraz uzaklar. Kıymeti bilinen bir busso  :yukari-ok:
İyi günleree kullanın
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

alperturkeri

  • Membro
  • İleti: 108
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #10 : 26 Nisan 2020, 18:16:16 »
 :nazar: :nazar:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cAn16

  • Membro
  • İleti: 268
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #11 : 01 Mayıs 2020, 05:43:21 »
Masallah, ellerinize sağlık.

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 Blackline 147 - 1.6 TS 120Hp
2014 Alfa Beyazı Giulietta 1.4 TB TCT 170Hp
2006 Jamara Black 156 1.6 TS Distinctive 120Hp

mustafa26

  • Membro
  • İleti: 161
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #12 : 04 Mayıs 2020, 19:36:20 »
Maşallah aracınız çok keyifli (iştah açıcı :) )
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #13 : 10 Mayıs 2020, 00:53:59 »
Maşallah aracınız çok keyifli (iştah açıcı :) )
:D sağ koltukta bile 2.0 dan ne kadar farklı olduğunu hissettim maşallah 156'nın hakkı V6
2.0

cem meric

  • Membro
  • İleti: 1.671
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #14 : 10 Mayıs 2020, 10:47:50 »
Güle güle kullanın, güzel gelistirmeler ve bakım olmuş :)

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

156 2.5 v6 24v.
BMW 318Tİ.
MİNİ COOPER S R53.
GT Q2 1.9 JTD.
166 3.0 v6 24v.

73TUĞRUL

  • Membro
  • İleti: 4
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #15 : 10 Mayıs 2020, 22:49:05 »
Maşşallah, nazar değmesin.Güzel günlerde kullanın.Sizden araç alınır😁
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 136
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #16 : 11 Mayıs 2020, 11:50:01 »
Alfanız çok şanslı, güle güle kullanın :)

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2015 Giulietta Distinctive JTDm Bianco Lunare

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #17 : 11 Mayıs 2020, 12:09:56 »
Herkese güzel yorumları için çok teşekkürler... 

Elimden geldiğince korumaya çalışıyorum Alfamı.

Kendimde çok alakalıyım ve her tamir tadilatın içinde olmaya gayret ediyorum. Yani arabayı servise bırakıp 2 gün sonra alanlardan degilim.

Yakında ön arka viraj demir çubuklarını Eibach ile değişeceğim.  Yurt dışından kıvırtabilirsem tabi 2. el çok temiz bir set almak üzereydim satıcı vaz geçti

Özellikle ön viraj demir çubuğunun acelesi var çünkü sağ sola kaymasını engelleyen burçlar kopmuş/ deforme olmuş.

Bu yüzden çubuk neredeyse 10 cm sağ  sola oynuyor ve ön takımda garip gurup seslere neden oluyor. Ayırca güvenli de değil.

Yine yakında direksiyon kutusunu değişeceğim. Sıfır orijinal (TRW) parça buldum. Para işlerini çözebilirsem onu takacağız. Uzun bir süre kafam rahat eder ve revizyon işleminden daha iyi olur.

Boyatmayı düşünüyordum ama 2021 Nisan'a erteledim.

Bu yıl biraz daha mekanik işlerle zaman geçiririz. Seneye de inşallah kozmetik.

Sevgilerle
Olcay Meral




SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #18 : 11 Mayıs 2020, 12:35:32 »
Yazmayı unutmuşsum...

Klima da kontrol edilip bakımdan geçecek.

Dolum yapmıştık ve cihaz ile kaçak testi de yapılmıştı. Basınç tutuyordu ancak bir müddet sonra gaz maz kalmadı sitemde.

Bu kaçak kontrol cihazları sadece belli bir zaman diliminde ki büyük kaçakları tespit edebiliyor.

Minicik bir kaçaktan gazın boşalması vakit alıyor.

Yani şu anda klima çalışmıyor ve havalar ısınmaya başladı. Mutlaka yaptırmalıyım!

Tekrar doldursam bir süre idare eder ama yine sızdıracak.

Umarım kolay yerden çıkar sızıntı ve her yeri sökmek zorunda kalmayız

Bakalım ne kadar kaçacak...

Sevgilerle
Olcay Meral


SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

mustafa26

  • Membro
  • İleti: 161
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #19 : 11 Mayıs 2020, 20:05:10 »
Yazmayı unutmuşsum...

Klima da kontrol edilip bakımdan geçecek.

Dolum yapmıştık ve cihaz ile kaçak testi de yapılmıştı. Basınç tutuyordu ancak bir müddet sonra gaz maz kalmadı sitemde.

Bu kaçak kontrol cihazları sadece belli bir zaman diliminde ki büyük kaçakları tespit edebiliyor.

Minicik bir kaçaktan gazın boşalması vakit alıyor.

Yani şu anda klima çalışmıyor ve havalar ısınmaya başladı. Mutlaka yaptırmalıyım!

Tekrar doldursam bir süre idare eder ama yine sızdıracak.

Umarım kolay yerden çıkar sızıntı ve her yeri sökmek zorunda kalmayız

Bakalım ne kadar kaçacak...

Sevgilerle
Olcay Meral


SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben de kendi aracımda uzun süre bu kaçak sorununu çözmeye vakit ve nakit harcamıştım. Kimsenin bakmayı düşünmediği bir yerden sızıyormuş. Meğer akünün altındaki levha klima gaz borusuna baskı yaptığı için boru delinmiş, alttan üstten bakarak renkli gaz bile görülemiyordu. Göğüse kadar sökmeye gerek kalmadan sorunu çözmüştük.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #20 : 11 Mayıs 2020, 23:08:00 »
Valla ben klima tesisatini komple soktum rahatladim  :D

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #21 : 11 Mayıs 2020, 23:21:35 »
Valla ben klima tesisatini komple soktum rahatladim  :D
Aman Allah korusun o işlere hiç giremem valla şimdi.

Bakalım ne çıkacak. Umarım bir kaç oring ve ya bağlantı yeridir. Boru da çatlak olsa umarım kolay yerden çıkar.

Paylaşırım zaten burada...

Umarım  @mustafa26 kadar şanslı olurum.

SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #22 : 22 Mayıs 2020, 00:26:31 »
Bugün klima için Kadosan sanayi sitesinde ki EOE isminde ki klima servisine gittim.

Önce cihaz ile klasik kaçak testi yapıldı,  büyük kaçak çıkmayınca takrar gaz dolumu yapıldı.

Içine bir miktar da yeşil yağ ilave edildi. 2 hafta sonra tekrar kontrole gideceğim ve UV lamba ile olası kaçaklara bakacaklar.

Bilmeyenler için; koydukları yeşil yağ, UV ışığı tutulduğuna da parlıyor ve olası kaçakları bulmasını kolaylaşıyor...

Bakalım nereden çıkacak?

Sonrasında yeni açılan  Dr. Alfa servisinden Engin Usta'ya uğradım.

Üst salıncaklar ve viraj demir çubuğunun lastikleri değişti.

Gerçekten şu dandik Teknorot üst salıncaklardan bıktım! Bu kadar kısa zaman da bozulması kabul edilir bişey değil ya!

Ucuz, anladık. Ama arkadaşım 140 değilde,  250 liralık parça  yap,  az kaliteli, OEM yakın yap yahu!

Neyse yurt dışına çıkar çıkmaz bir çift  TRW üst salıncak alacağım. Belki arka salıncak kollarında TRW alırım. Teknorot'un burçları çok yumuşak çünkü.

Ancak viraj demir çubuğunun, 22mm olan çapı düşmüş ki, lastikleri yenilememize rağmen yerine sıkı oturmadı.

Çıkmasını almak istemedim çünkü zaten gelecekte Eibach olanı takacaktım. Eibach çapı 26 mm. 

Bizde lastikleri sıkan kelepçelerin altına 1mm sacdan parça koyduk, kelepçeleri de işkence ile sıkıp, punta atılınca zımba gibi oldu. 

Uzun zamandır aklımda olan arka diskleri ve balataları da o fırsat değiştirdim.
SRC , @Sercan Keklik 'e uğrayıp TRW disk ve orjinal fren balatalarını aldım.

Bunlarla uğraşırken maalesef işlemler esnasında fotoğraf çekmeye fırsat bulamadım...

Çamurluk sinyalleri de orjinal beyaz olanlar ile değiştim. Füme renk olsa harika olurdu ama bunlarda çok yakıştı.

Gelişmeler şimdilik bunlar...


« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2020, 00:35:45 Gönderen: olcaycharger »
Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

35oz41

  • Membro
  • İleti: 169
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #23 : 22 Mayıs 2020, 11:44:13 »
Maşallah, kıymetini bilmeniz ne güzel

SM-A307FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

olcaycharger

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Busso Triger Bakımı ve Eibach Prokit yaylar.
« #24 : 27 Mayıs 2020, 17:00:20 »
Selamlar Herkese,

Bugün bir eksik parçamızı daha tamamladık...

Ortadaki,  amblemin altında ki plastik kilit muhafazası.

Nedense bu bir çok 156 bu parça eksik  oluyor. Muhtemelen ilk kazada kırılıyor, pahalı ve görünür parça olmadığı için çoğu önemsemiyor. Belki farkında bile değiller orada öyle bir parça olduğundan

Ama ben önemsiyorum o yüzden bugün Ikitelli çıkmacı Turgay'dan sağlam bir tane  aldım. 

Bayramda'da bagajın komple iç döşemelerini söktüm. Döşemelerin altında öyle bir toz çıktı ki. Toz resmen kuma dönüşmüş haldeydi!

Içini elektirkli süpürge makinesi ile süpürdüm sonra her yerini sildim temizledim.

Maşallah bagaj havuzu ve davlumbazlar, arka tampon sacı vs passız ve kazasız. Herşey sanki orjinal duruyor...

Döşemeleri dışarıda bir güzel yıkadım, güneşte kuruttum. Tertemiz oldular.

Bugün yalıtım malzemesini aldım hafta sonu komple bagaj kısmını da yalıtır toplarım...



SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay Meral
1998 156 2.5 V6 24V Nero

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal