Selamlar.
Fikir vermesi açısından, aracıma yapılan son bakımları burada paylaşmak istiyorum.
Kendisi 1998 model, 156 2.5 V6.
Geçen sene Mart ayında Ankaradan satın aldım. Aldığımda 374 bin km deydi. Şu anda 388 bin km de.
Km çok yüksek olduğu için bende kuşku ile yaklaştım ancak araştırdım, yabancı forumlarda gezindim. Bu Alfa nın V6 lar sağlam ve iyi bakılırsa çok daha fazlasını devirirler. Yağ ve soğutma çok önemli. Çoğu yanlış olan 10W40 kullanıyor. Çünkü 10W60 pahalı. Yine motor soğukken devirlendirmemek önemli.
Neyse Bussoyu kullandıktan sonra performansını, çekişini ve sesini beğendim. Hemen içime sindi ve içimde ki o ses al dedi.
Tabi bir çok eksiği vardı. Sırası ile yaparım dedim ve satın aldım...
Tabi çevremdekiler bi yandan; aman uzak dur , elinde kalır, son araban olur diye akıllar veriyorlardı...
Öncelike ön takım yürür komple yenilendi, 4 tane KYB marka amortisör takıldı. Motor yağ bakımı yapıldı ve bujileri değişti. Ön fren balataları ve ön akslar yenilendi.
Yurtdışına çok seyahat ettiğimden beraberimde çok parça getirme şansım oluyor.
Örneğin, kule gerisi aldım ki çok tavsiye ederim. 156 şaşı maalesef rijit değil ve çok burkuluyor. Önde bunu epey engelliyor. Mesela göğüsten bu burulmadan dolayı gelen sesler neredeyse gitti. Araç viraj ve engebeli yolda daha sıkı.
Orjinal Alfa Romeo vites topuzu aldım. Sadece buna 100 euro verdim
.
Neyse çok uzatmayacağım arada yaptığım başka ufak tefek iyileştirmeler de oldu...
Bu şekilde 388 bin km lere kadar sorunsuz geldik çok şükür.
Tabi aracı aldığımdan beri kabusum olan triger seti bakımını bir an önce yaptırmak istiyordum.
Önceki sahibi değiştirdiğini, hiç merak etmemem gerektiğini söylesede bu benim için saatli bomba gibiydi adeta.
388 bin km değiştirmeye karar verdim. Parçaların hepsini daha önce yurtdışından kendim aldım.
Iyikide yaptırmışım! Çünkü ekzantrik millerini tutan çarklardan biri çatlak çıktı. Muhtemelen metal yorgunluğu. Fotolarda belli. Eğer bu dağılsaydı motor masrafı fena girmişti...
TR de bazı markaları bulamıyorsun. Örneğin triger seti SKF marka, devirdaim pompası da SKF, V kayış kiti Dayco marka... Bu bakımda termostat ve külbütor kapak contaları da yenilendi (orjinal alfa romeo). Bosch lamba sensörü.
Tabi yağ, hava ve yağ filtresi de değişti. Enjektörler temizlendi ve o ringleri değişti. Daha öncesinde teflon benzeri malzeme ile yerine takmışlar. Ya ne mal ustalar var arkadaş ya!
Bu fırsat Eibach yayları da taktırdım. Askı rotlarını Meyle HD almıştım onları taktırdım. Teknorot ucuz ama hiç dayanmıyor.
Bütün parçalar evde çok yer kaplıyordu, iyi oldu...
Yaylar aracı alçalttı , sıkılaştırdı ancak sürüş konforu çok az fark etti bence.
Arkasının sanki yüklü gibi durmasına alışmam lazım ama
Virajda araç hafif yatıyor ancak daha fazlası için direniyor. Progresif yayın özelliği. Bu mesela çok fark etti. Tavsiye ederim.
Tabi aracını ailecek ve yüklü kullananları rahatsız edebilir. Çünkü o zaman yaylar sert olan kısımda çalışmış oluyor...
Bu triger ve genel bakımını Bostancı oto sanayi de genç Alfa Romeo da Ramazan ustaya yaptırdım.
Busso nun triger setini herkes değişemiyor. Hem güven vermesi hemde rakamdan dolayı ona karar kıldım.
Işçilik olarak 1750 liraya anlaştık.
Planlarımda 166 nın Brembo kaliper ve disklerini takmak var. Forumda Anıl gibi... Bu yüzden sıfır olarak bulduğum 17 inç Speedline jantları saklıyorum. Ama belki bu hafta araca takabilirim... Evde ayak altında çünkü.
Birds 6 adet Bosch ateşleme bobini almam gerekiyor. Çünkü bobinlerın bazıları atlama yapıyor. Asıl o zaman motorun çalışması mükemmelleşecek. Bu çok önemli! Ama maalsef tanesi 500 lira civarlarında. Para biriktirmem gerekecek...
Bahsettiklerimle alakalı fotoğrafları paylaşıyorum. Bazen fotoğraflar kelimelerden çok daha fazlasını anlatıyor...
SM-A530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi