Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giulietta 34 H 0708  (Okunma sayısı 1670 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mehmet_QV

  • Membro
  • İleti: 72
    • Çevrimdışı
Giulietta 34 H 0708
« : 03 Mart 2016, 22:46:27 »
Merhaba arkadaşlar. Aracımı alalı yaklaşık 2 yıl oluyor ama konu açıp fotoğraflarını atmam şimdiye nasip oldu. Uzun bir süredir forumu da takip etmekteyim.
Aracım 2011 model 1.4 MA distinctive ve manuel







Kaputtaki şeritleri eksi sahibi yaptırmıştı. 1 yıl öyle kullandım ama sonra sıkıldım çıkardım. Sanırım sade daha iyi oldu.
2011 Giulietta 1.4 Multiair Distinctive

alihsans

  • Membro
  • İleti: 1.662
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #1 : 03 Mart 2016, 22:51:24 »
İyi günlerde kullanın.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.

Everybody should drive a Mini, everybody should own a Mini at some point or you're incomplete as a human being. JAMES MAY

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.357
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #2 : 03 Mart 2016, 22:52:41 »
 Maşallah , kazasız belasız :alfisti:


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.963
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #3 : 03 Mart 2016, 22:59:22 »
Keyifli sürüşler


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

Ugur55

  • Membro
  • İleti: 492
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #4 : 03 Mart 2016, 23:00:48 »
Nazar degmesin :nazar:
2012 Giulietta 1.4 MA Distinctive Mk1
2015 Giulietta 1.6 JTDM Distinctive Mk2
2015 Giulietta 1.4 MA TCT Distinctive Mk2
,,

ucarozcan

  • Membro
  • İleti: 739
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #5 : 03 Mart 2016, 23:17:13 »
Hayırlı olsun.

Xperia z3

Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

ssg

  • Membro
  • İleti: 1.208
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #6 : 03 Mart 2016, 23:20:22 »
Hoşgeldiniz. Bu jantlar tekrardan hoşuma gitmeye başladı. Özellikle siyaha çok yakışmış.
Giulietta 1.6 JTDm
-----------
MiTo 1.4 TB
GT 2.0 JTS Selespeed

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #7 : 03 Mart 2016, 23:28:54 »
Hoşgeldiniz. Maşallah çok şık duruyor  :nazar:
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

mehmet_QV

  • Membro
  • İleti: 72
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #8 : 03 Mart 2016, 23:40:58 »
Teşekkürler güzel dilekleriniz için.

Hoşgeldiniz. Bu jantlar tekrardan hoşuma gitmeye başladı. Özellikle siyaha çok yakışmış.
Jantları gunmetal yapmayı düşünüyorum ama siyahta çok  karanlık mı durur bilemedim
2011 Giulietta 1.4 Multiair Distinctive

ssg

  • Membro
  • İleti: 1.208
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #9 : 03 Mart 2016, 23:44:52 »
Teşekkürler güzel dilekleriniz için.
Jantları gunmetal yapmayı düşünüyorum ama siyahta çok  karanlık mı durur bilemedim

Bence bu haliyle gayet güzel duruyor. Ayna kapaklarıyla uyumlu.
Giulietta 1.6 JTDm
-----------
MiTo 1.4 TB
GT 2.0 JTS Selespeed

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #10 : 03 Mart 2016, 23:54:33 »
Hoşgeldiniz, maşallah çok şık aracınız. Jant rengine hiç dokunmayın derim, difüzör, ayna kapakları, siyah renk derken herşey olması gerektiği gibi zaten. Şart olmasa da spor yay düşünülebilir sadece.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

alisto

  • Membro
  • İleti: 388
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #11 : 04 Mart 2016, 00:03:29 »
Maşallah diyelim.. Benim araca çok benziyor :)

yay taktıktan sonra yaysız geçen günlerimin pişmanlığını yaşadım.. Aklında varsa tavsiye ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mehmet_QV

  • Membro
  • İleti: 72
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #12 : 04 Mart 2016, 00:29:52 »
Maşallah diyelim.. Benim araca çok benziyor :)

yay taktıktan sonra yaysız geçen günlerimin pişmanlığını yaşadım.. Aklında varsa tavsiye ederim.

Yay işini bende çok düşündüm ama konfor açısından soru işareti var kafamda bide istanbul yolları malum.
2011 Giulietta 1.4 Multiair Distinctive

ertena

  • Membro
  • İleti: 402
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #13 : 06 Mart 2016, 10:47:30 »
Yay işini bende çok düşündüm ama konfor açısından soru işareti var kafamda bide istanbul yolları malum.
Aracınız süper görünüyor. Yaptırılan herşey olması gerektiği gibi. Yay konusunda kafanızı kurcalayan herşey için yardımcı olurum. Çok düşündüm konuyu çok araştırdım. En sonunda yaptırdım ve sonuçtan aşırı memnunum. Beklentilerimin çok ötesinde sonuç aldım. Hiç bir Giu sahibi bundan mahrum kalmamalı :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #14 : 06 Mart 2016, 14:21:44 »
maşallah iyi günlerde kullanın  :nazar: yay diye bağırıyor :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cagdas oto izmir

  • Membro
  • İleti: 68
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #15 : 06 Mart 2016, 14:58:51 »
Kazasız belasız maşallah

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

FB10ur

  • Membro
  • İleti: 1.880
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #16 : 06 Mart 2016, 15:37:37 »
Hoşgeldiniz kazasız belasız keyifli sürüşler..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mehmet_QV

  • Membro
  • İleti: 72
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #17 : 08 Mart 2016, 10:40:42 »
Kazasız belasız maşallah

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hoşgeldiniz kazasız belasız keyifli sürüşler..
maşallah iyi günlerde kullanın  :nazar: yay diye bağırıyor :)
Teşekkürler güzel dilekleriniz için.
2011 Giulietta 1.4 Multiair Distinctive

mehmet_QV

  • Membro
  • İleti: 72
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #18 : 08 Mart 2016, 10:42:26 »
Aracınız süper görünüyor. Yaptırılan herşey olması gerektiği gibi. Yay konusunda kafanızı kurcalayan herşey için yardımcı olurum. Çok düşündüm konuyu çok araştırdım. En sonunda yaptırdım ve sonuçtan aşırı memnunum. Beklentilerimin çok ötesinde sonuç aldım. Hiç bir Giu sahibi bundan mahrum kalmamalı :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Yay için hangi markayı önerirsin? Hem yeteri kadar alçaltacak hemde konfordan çok fazla ödün vermeyecek.
2011 Giulietta 1.4 Multiair Distinctive

ertena

  • Membro
  • İleti: 402
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #19 : 08 Mart 2016, 12:22:04 »
Yay için hangi markayı önerirsin? Hem yeteri kadar alçaltacak hemde konfordan çok fazla ödün vermeyecek.

Hocam, önünüze bütün markalarla ilgili deneyim koyamayacağım için üzgünüm ama size kendi aracımda olan eibach pro-kit + standart amortisör setup'ı ile ilgili mümkün olduğunca objektif bir bakış açısıyla yardımcı olmaya çalışacağım.
Öncelikle yay maceram aracımı satın aldığım ilk günden hatta almadan önceki zamanlara dayanıyor. Genel hatlarıyla oldukça başarılı bulduğum tasarımı geliştirmek adına yay konusuna "2-3 cm alçalırsa efsane görünür" yüzeyselliği ile yaklaşıyordum. Tabi ki aracımı alıp kullanmaya başladıktan sonra değerlendirmeme süspansiyon sisteminin temel var oluş esası olan sürüş konforu + dinamizm perspektifinden de yaklaşma fırsatım oldu. Öncelikle sert karakterli ve rijit gövdeli araçlardan haz aldığımı söylemek istiyorum. Kullandığım, tecrübe ettiğim ve sahibi olduğum (standart binek) otomobiller arasında stok haliyle bana en çok keyif veren araç e90 BMW'ydi. Bana kalırsa sertlik/konfor seçiminin son noktasında bir otomobildi.

Giulietta'nın direksiyonuna geçtiğim ilk andan itibaren sürüşünün son derece keyifli olduğunu düşünmeye başladım. Hatta öyle ki aracıma alışmaya başladıktan sonra limitlerini zorlamaya başlamamla birlikte insanların sanki Giulietta'larını yeteri kadar övmediklerini bile düşünür oldum. Ama bana kalırsa alt yapısı oldukça yeterli olmakla birlikte bir kaç ufak dokunuşla (hiç abartmıyorum) "efsane" haline dönüşebilirdi. Bunlardan birincisi bana kalırsa stok yayların esneme payı biraz fazlaydı ama bu yayın yumuşak olmasından değil sadece uzun ve aracın yüksek ağırlık merkezinin moment etkisinden kaynaklanıyordu. Daha kısa ve bir miktar sert yaylarla bu durum son derece güzel halledilebilirdi çünkü aracın standardında sunulan "Sachs" marka amortisörleri oldukça sert ve kuvvetliydi. Yay upgrade'ini kafama koyduğum günden itibaren günde en az 1 saatimi konu ile ilgili araştırma yapmaya harcadım. Edindiğim izlenim Eibach ve H&R arasında bir seçim yapmam gerektiğiydi. Genel kanı H&R’ın Eibach’a göre aracı yaklaşık 1cm kadar fazla düşürdüğü ve daha sert bir sürüş vaat ettiği yönündeydi.
Markası ve modeli ne olursa olsun bir aracı 3cm’den fazla düşürmek teknik açıdan zafiyetleri beraberinde getirir. Kaldırımların ve kasislerin yüksekliğinden tutun da aracın rot ayarının hiçbir zaman doğru yapılamayacağına kadar birçok sebep bu dediğimi destekler. Bu noktada Eibach bana kalırsa aracımın düşmesini istediğim en sok noktaydı (görsellikten arındırılmış fikrim). Yayı kafamda netleştirdikten sonra ki adım standart amortisörlerle mi devam edecektim yoksa amortisörleri de mi değiştirmeliydim?

Öncelikle yine teknik açıdan yaklaşırsak ideal olan durum tabiî ki amortisörleri de değiştirmektir. İşte tam olarak bu noktada devreye fayda/zarar analizi ve beklentiler giriyor. Eğer ki amortisörleri değiştirmeyi kafama koysaydım alacağım ürün Bilstein B6 olacaktı. Eğer ki aracınızı piste çıkarıp tur zamanı değerleri üzerinden zorlamak ve bunu yapabilmek için amortisör setine yaklaşık 2.000TL para ödemek istiyorsanız hiç düşünmeyin bunu çünkü faydasını göreceksiniz. Ama günlük kullanımda çok bir fark yaşamayacaksınız emin olabilirsiniz. Standart amortisörlerin sönümleme kuvveti Eibach’ın sertliği ile harika başa çıkabiliyor.

Kazanımlar?
•   Harika bir görüntü.
•   Artan direksiyon hassasiyeti ve kafa yönlendirmesi
•   Yüksek hızdaki güven hissi
•   3. Vites virajlarından alınan tarifsiz haz
•   Progressive (kademeli) yay sertliği ve çift pinyon direksiyon sisteminin birbirine cuk oturması

Kayıplar?
•   Kısalan amortisör ömrü (yadsınamaz gerçek)
•   Yayın kısa olmasından kaynaklı bazı engellerde hissedilen şok etkisi (kesinlikle yavaşlamalısınız, bu sesi her duyduğunuzda kabin şok dalgasına maruz kalıyor)
•   Uzun burundan ötürü rampalara dikkat etmeniz gerçeği.

Şaşırtan şeyler?

Beklediğimden daha konforlu olması: Aracımla günlük 2/3’ü otoban 1/3’ü kısmen bozuk satıhlı dağ yolu olan bir güzergah izlemekteyim. Bütün test disiplinlerini içinde barındırmasından ötürü her hangi bir süspansiyon sistemini test etmek için harika bir parkur. Otoban sürüşlerinde yoldaki dalgaları sönümlemesi beklediğimden daha iyi, ben sekerek giderim sanıyordum, şaşırdım. Buna karşılık düşük hız enine keskin dalgalı yol konforu oldukça zayıf, ciddi anlamda yavaşlamazsanız iç dikiz aynasındaki rezonansı görürsünüz. Dağ yolu viraj performansı her sabah işe giderken eğlenmem için başlı başına sebep. Benzer şekilde aracınız size 3. Vites otoban yoncalarında onu biraz daha zorlamanız için adeta yalvarıyor ve bunu yaptığınız zaman sizi muhteşem bir g-kuvvetiyle ödüllendiriyor. (Yaz lastiklerime geçtiğim zaman g-kuvveti ölçümü yapacağım) Günlük kullanımda karşınıza çıkan engeller, kasis ve çukurlar inanın bana beklentilerinizin çok altında sorun oluyor. Tamam kabul ediyorum dikkatli bir şoförümdür ama şu ana kadar aracımın altını vurmadıysam bunda bir iki kere de Eibach mühendislerinin emeği vardır.

Karar

Lafı gerçekten çok uzattım ama bundaki amacım aracına yay modifiyesi yapmak isteyenler için bir vizyon yaratabilmekti. Diğer markalar ile bilgili ve tecrübeli arkadaşlar da benzer yazılar yazarsa harika bir kaynak oluşturulabilir.

Stok araç: 7.5/10
Eibach + stok amortisör: 8.5/10
Kesinlikle tavsiye ediyorum. İşçilik dahil 700TL civarına halledebileceğiniz tam bir “değer” şampiyonu.

Not: İmla hataları ve cümle düşüklükleri için şimdiden özür dilerim iş yerinde yazınca bu kadar oluyor :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.219
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #20 : 08 Mart 2016, 13:25:06 »
@ertena Way arkadaş ne atlatmışsın eline kafana sağlık. Bahçede duran yaylarımı yarın taktırasım geldi  :lol: ( Mito qv vogtland 3.5 cm )
PADDOCK DETAILING

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

Ugur55

  • Membro
  • İleti: 492
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #21 : 08 Mart 2016, 17:55:23 »
Bundan guzel anlatılamazdı @ertena
2012 Giulietta 1.4 MA Distinctive Mk1
2015 Giulietta 1.6 JTDM Distinctive Mk2
2015 Giulietta 1.4 MA TCT Distinctive Mk2
,,

mehmet_QV

  • Membro
  • İleti: 72
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #22 : 08 Mart 2016, 18:09:47 »
@ertena Hocam valla eline ağzına sağlık çok güzel anlatmışsın  :yukari-ok: Sayende çok ciddi anlamda düşünmeye başladım  :)
2011 Giulietta 1.4 Multiair Distinctive

alisto

  • Membro
  • İleti: 388
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #23 : 08 Mart 2016, 20:16:56 »
Ertan Bey'in anlatımı efsane olmuş  :alkis:

Ben de Vogtland 3cm taktırdım kendi tecrübelerimi paylaşayım.

Aracım zaten spor paket olduğu için pek yumuşak olduğu söylenemez. Daha ne kadar sertleşebilir ki diye düşünüp taktırdım yayları. Konfor açısından neredeyse değişmedi diyebilirim (göreceli bir kavram gerçi bu)

Sadece yoldaki dalgalanmaları daha çok hissediyorsunuz. Araç birden alçalıp, birden yükselebiliyor.
Araç biraz daha yere yaklaştığı için yol tutuşa sanıyorum biraz daha pozitif etkisi oldu.

Ben ayrıca sadece arkalara novitec-(eibach yapımı) 15mm spacer taktırdım. Görüntü efsane. Bazı arkadaşlar ön ile arka teker izinin kaybolduğu için sıkıntı olacağını söylemişti ama hiç öyle birşey hissetmedim.

Geçenlerde, geniş göbek olan bir kavşakta zorladım, (merakımdan, araç ne zaman kaymaya başlayacak diye) arkadan hiç bırakmadı ama önden, kafadan biraz açtı.

Özetle, hiç pişman olmadım. Keşke daha önce taktırsaymışım.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mehmet_QV

  • Membro
  • İleti: 72
    • Çevrimdışı
Ynt: Giulietta 34 H 0708
« #24 : 08 Mart 2016, 22:08:42 »
Aracın şu anki viraj performansından da oldukça memnunum bide yay takarsam nasıl olur tahmin edemiyorum. Önceden şirket aracı fluence kullanıyodum virajlarda gemi gibi yatıyodu. :asagi-ok: Ondan guliye geçince sanki rayda gidiyomuş gibi oluyorym :D
2011 Giulietta 1.4 Multiair Distinctive

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal